#درس_اخلاق
#ویژه_برادران
فردا چهارشنبه 4 اردیبهشت، جلسه درس اخلاق #استاد_وزیری_فرد از شاگردان آیت الله سعادت پرور، ساعت 19در موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می شود، ان شاء الله.
📣از عموم علاقمندان جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.
✅ جلسات درس اخلاق در زمان مذکور با حضور اساتید اخلاق، هر هفته در محل موسسه برقرار است ان شاء الله.
🍃معاونت تعلیم و تربیت 🍃
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
🔷 #درباره_طلبگی
🔴 بخش 1️⃣
📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/525
🔴بخش 2️⃣
📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب
https://eitaa.com/fvtt_ir/549
🔴 بخش 3️⃣
📝 تنظیم زندگی با درس
https://eitaa.com/fvtt_ir/823
🔴 بخش 4️⃣
📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم
https://eitaa.com/fvtt_ir/869
🔴 بخش 5️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/962
🔴 بخش 6️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1010
🔴 بخش 7️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1080
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
🔷 #درباره_طلبگی
🔶 بخش 3️⃣
📝 تنظیم زندگی با درس
🔘 من شیوه ی درس خواندن بعضی ها را می بینیم خیلی خوشم می آید، طرف خوابش را با درس تنظیم می کند، ارتباطش با دیگران را با درس تنظیم می کند، یعنی همه اش با برنامه است؛ خوابش را تنظیم نکند هر چه می خواهد می خوابد، مگر این می تواند درس بخواند؟! باید تنظیم بشود، بله یک طلبه هست هشت ساعت احتیاج دارد بخوابد، یک طلبه هست نُه ساعت احتیاج دارد بخوابد، ولی باید تنظیم بشود، یعنی جوری که من بتوانم درس خودم را بخوانم، هر کس به اندازه توانش، ولی این باید پایه باشد، آیا طلبه هر جور غذا بخورد می تواند درس بخواند؟! من نمی گویم غذا نخورد، اتفاقاً خوب هم باید بخورد. طلبه باید قوت بگیرد تا شبش را بتواند اداره کند، روزش را بتواند اداره کند، نمازهای طولانی اگر بخواهد بخواند یا کاری می خواهد بکند بتواند انجام دهد. عرضم این است که غذا خوردن را ما نمی گوییم نخورد، می گوییم بخورد ولی تنظیم می خواهد. حتی ورزش، بدن را باید محکم بکند که بتواند درس بخواند.
🔘کلاً درس خیلی پرفایده است، درس خواندن و تعلق به درس داشتن یکی این است که همه چیز آدم را تنظیم می کند، مثلا خواب آدم، ورزش آدم، تعامل با دیگران، همه چیز را تنظیم می کند. یکی بنشیند مثلاً چهار ساعت با او صحبت کردی، حرف های متعارف عادی، نه جدی، بعد وقتی میخواهی درس بخوانی، می بینی حال درس خواندن نداری، دفعه بعد میگویی چی؟ من دیگر این طوری تعامل نکنم که از درس بیفتم. اینها خودش تنظیم کننده است. اگر طلبه ای واقعاً درس را جدی بگیرد و خوب بخواند، بعد از مدتی یک روال پیدا می کند، بله، کسی که میخواهد ملا بشود، درس خواندنش باید یک روال پیدا کند.
🔵پیاده سازی :#امیرحسین_سعیدی_صابر
🔴تهیه پست: #سید_صادق_موسوی
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
تحت اشراف اساتید:
#یزدانپناه
#امینی_نژاد
#فلاح_شیروانی
1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی
🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt
⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98
🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/207
جلسه2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/399
جلسه3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/511
جلسه4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/583
جلسه5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/727
جلسه6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/836
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج6-LQ.mp3
3.73M
☑️بیانات اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
🎧جلسه ششم
🗓1397/09/28
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
گزارش روز سوم #دوره_مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
در جلسه اول با موضوع اندیشه اجتماعی امام خمینی ره، استاد حجت الاسلام مهدیان به بررسی اندیشه اجتماعی حضرت امام و جایگاه مردم در آن پرداخت. ایشان ضمن تبیین اهمیت رشد و قیام مردم، تفاوت های مردم سالاری و دموکراسی بیان نموده و نظریه تعین بخش بودن رأی مردم در تئوری مردم سالاری دینی را تبیین کردند.
در جلسه دوم با موضوع اخلاق، استاد حجت الاسلام عالم زاده نوری ابتدا به معرفی مکاتب مختلف در اخلاق نظری پرداختند. در این بررسی روش هر مکتب بیان و کتب شاخص اخلاقی آن مکتب معرفی شد. سپس به نقد این مکاتب اخلاقی پرداختند که مهم ترین نقد این است که یا فقط اخلاق فردی را می پردازند و یا اگر به اخلاق اجتماعی هم می پردازند باز هم به اخلاق ارتباط فرد با بقیه افراد جامعه می پردازند، در حالی که نو آوری امام ارتقای اخلاق به لایه های چهارگانه زیر بوده است: 1. اخلاق اتباط فرد با جامعه بما هو جامعه 2. ارتباط فرد با آینده تاریخ (رسالت تاریخ) 3. ارتباط فرد با ولی (ولی فقیه یا ولی معصوم)4. ارتباط فرد با صنف خودش
در جلسه سوم با موضوع فقه؛ استاد حجت الاسلام سید علی موسوی ضمن بیان قرائت های غلط و ناقص از مکتب فقهی و اصولی امام خمینی، شاخصه های اصلی فقه امام خمینی را معرفی کردند. ایشان به تطورات فقه شیعه و مخصوصا اتفاقاتی که تحت تأثیر مشروطه برای فقه معاصر افتاده است، پرداختند و اثر شکست انقلاب مشروطه را در استعمار زده شدن فضای فقهی و اصولی نجف بیان فرمودند.
اشاره داشتند که این فقه از فروعات، به سمت اصول می رسد. در حالی که فقه امام علاوه بر این، با پشتوانه های نگاهای بنیادین فلسفی و عرفانی، فقهی از بالا به پایین نیز هست. همچنین فقه امام، عملگرا و عینی و در دل واقعیات اجتماعی است. در پایان روش خاص امام خمینی را با مورد کاوی کتاب ولایت فقیه امام نشان دادند و وجه تمایز آن با روش بقیه فقها در استنباط را بیان فرمودند.
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بخشی از مطالب منتشره در کانال:
#بیانات_اخلاقی از #استاد_امینی_نژاد :
https://eitaa.com/fvtt_ir/836
📖 #کلام_استاد گزیده ای از بیانات #استاد_یزدانپناه در زمینه های فلسفی و عرفانی:
https://eitaa.com/fvtt_ir/808
📝سلسله یادداشت های #اندیشه_آزاداندیشی از #استاد_فلاح :
https://eitaa.com/fvtt_ir/697
🔑سلسله بحث های #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی از #استاد_یوسفی :
https://eitaa.com/fvtt_ir/708
💡سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه استاد #اسدپور :
https://eitaa.com/fvtt_ir/719
💫سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت از #استاد_فلاح_شیروانی :
https://eitaa.com/fvtt_ir/639
و بسیاری مطالب مورد استفاده و مفید دیگر...
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
https://eitaa.com/fvtt_ir/199
🔹 یادداشت شماره 2⃣ #مقدمه ( #نیاز_1 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/299
🔹 یادداشت شماره 3⃣ #مقدمه ( #نیاز_2 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/598
🔹 یادداشت شماره 4⃣ #مقدمه ( #شعار )
https://eitaa.com/fvtt_ir/664
🔹 یادداشت شماره 5⃣ #مقدمه ( #جایگاه_1 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/698
🔹 یادداشت شماره 6⃣ #مقدمه ( #جایگاه_2 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/855
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹یادداشت شماره 6⃣ #مقدمه ( #جایگاه_2 ) (ادامه یادداشت پنجم)
🔸3ـ انسان با عطشهای فطری و غریزی آفریده شده است. غریزه نه میتواند انسان را تفسیر کند و نه میتواند او را راضی نگهدارد. آن که عالیترین تفاسیر را و خوشترین حالات را برای بشر به ارمغان خواهد آورد فطرت بشری است. از آنجا که انسان جان در گرو میثاق فطرتی الهی دارد که با یادآوری آن در کلبۀ جانش چون پرتو خورشید زنده میشود، تنها با فطرت الهی معنای خود و معنای زندگی را در مییابد و در برابر خلقت خدای مهربان سرتعظیم فرود میآورد.
«إِنَّمٰا تُنْذِرُ مَنِ اِتَّبَعَ اَلذِّكْرَ وَ خَشِيَ اَلرَّحْمٰنَ بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَ أَجْرٍ كَرِيمٍ.»﴿يس، 11﴾
و در طول تاریخ، فطرت بشری نه دست از سر انسان برداشته است و نه در فردای حیات او نیز دست برخواهد داشت.
🔘به خاطر همۀ این جهات آزاداندیشی ـ به عنوان یک شعار دلانگیز و یک ضرورت تعالی ـ نیز در چمبرۀ مقدورات و اقتدارات دین فطری و توحیدی است و توسط هیچ کانون دیگری به درستی قابل تعریف، تفسیر و تأمین نخواهد بود؛ یعنی از منظر فلسفی نیز اساساً ممکن نیست از هیچ پایگاه معرفتی غیرتوحیدی بتوان مبنایی برای آزاداندیشی مترقی آورد.
جهان منتظر تفسیر آرزوهای خود توسط خداوند آرزوآفرین است. دل انسان از این همه انس و دوستی با غیرخدا و دوری از رفیق اعلی پژمرده است و زندگی او به آتش مسکنت کشیده شده است. هرچه با عقل خودبنیاد فراآورده یا بنبست است یا ناقص است. اینک نجات او در به صدا در آمدن صلای ملکوت است.
🔘«يكى از مسائل مهم در عصر ما مسئله تعارض ميان ارزشهاى فردى از قبيل آزادى اراده، آزادى انديشه، استقلال و حق حاكميت بر خود و بر كار خود و محصول كار خود ـ كه لازمۀ همه اينها گرايشهاى فردى و يا انديويدواليسم است ـ و ميان ارزشهاى اجتماعى از قبيل تساوى، وحدت، برابرى، برادرى، ايثار، خدمت است كه لازمهاش گرايشهاى اجتماعى يا سوسياليسم است. در اينجا دو مكتب و دو قطب مختلف در برابر يكديگر قرار گرفتهاند: مكتبهاى فردگرا و مكتبهاى جامعهگرا. اگزيستانسياليسم و همچنين مكتب امثال روسو فردگراست و مكتبهاى سوسياليسم جامعهگرا. برخى مكتبها مىخواهند ميان اين دو جمع كنند، ولى به عقيده ما جمع ميان اين دو جز از طريق مكتب معنوى جامعى امكانپذير نيست.»(يادداشتهاي شهيد مطهري، ج9، ص408)
✳️نتیجه :
🔻1.. باید انقلابیون ـ که در واقع زمینههای سلیسترین، متعادلترین، عاقلانهترین و فطریترین قرائت از دین را در اختیار دارند ـ خود را همچنین پرچمدار آزاداندیشی پخته و پرشور در کشور ببینند و با مجاهدتهایی که به آن عادت دارند خود را به چنین مرتبتی برسانند.
🔻2.. همانطور که حوزه مادر انقلاب اسلامی است و با توجه به این که آزاداندیشی مسانخت جوهری و تساوی ماهوی با انقلابیگری اسلامی دارد، باید حوزۀ علمیه قطب اندیشیدن و فرهنگسازی آزادی و آزاداندیشی در این کشور و جهان اسلام بشود؛ یعنی قطب علمی و فرهنگی این ضرورت بزرگ.
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac