#معرفی_کتاب
📗کتاب بانوی اندلس
💎پژوهشی مستند درباره زندگانی و زادگاه مادر گرامی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)
✍️کتاب بانوی اندلس، حاصل هفت سال تحقیق و بررسی اکثر کتب مربوط به تاریخ و سیره امام رضا علیه السلام درباره مادر بزرگوار آن حضرت، نجمه خاتون (خیزران مُرسیّه) میباشد که توسط سید محمد صادق مصباح موسوی نوشته شده است.
🌀خلاصه آنچه که در این کتاب میخوانید:
✅زندگانی بانو از ولادت تا نحوه ورود به بیت امام موسی کاظم(ع) و سپس افتخار مادری امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)
✅نگاهی دقیق به سیره رفتاری و اعتقادی بانو به عنوان همسر و مادر امام
✅تبیین جایگاه مادری امام معصوم و بیان فضائل و مناقب خاص ایشان
✅ذکر اسامی و القاب بانو و شرح اجمالی معانی آنها
✅اثبات اینکه زادگاه اصلی نجمه خاتون،مُرسیّه اسپانیاست نه مارسی فرانسه و نوبه آفریقا
✅اثبات مسلمان و مسلمان زاده بودن بانو در فضای عربی_اسلامی اندلس
✅اثبات اینکه بانو کنیز نبودهاند؛ زیرا کنیز، اسیرِ جنگ شرعی است نه شخص ربوده شده توسط بربرها
✅ نقد و بررسی هشتاد اثر مرتبط با مادر امام رضا(ع) و اشاره به خطاهای نویسندگان درباره هویت و زادگاه بانو
👌 علاقهمندان به کتابخوانی و کتاب👇👇
📚 صفحهی دوستان کتاب را از دست ندهید 📚
#کتابخوانی
#امام_رضا_علیه_السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸نگاهی اجمالی به دوران امامت امام رضا علیهالسلام
✍ بابک شکورزاده
۱- ظهور فرقه انحرافی واقفیه که در امام کاظم علیهالسلام توقف کردند و منکر امامت امام رضا علیه السلام شدند. موج واقفیه به حدی بود که خیلی از بزرگان شیعه را دچار تردید کرده بود؛ تا این که بعضیها مثل "حسن بن علی الوشاء" به برکت معجزهای از امام رضا علیهالسلام به حقیقت پی بردند و هدایت شدند.
۲- دیر فرزنددار شدن امام رضا علیهالسلام که تا آن زمان در سیره ائمه علیهمالسلام سابقه نداشته و امتحانی برای شیعه بود و این مسئله هم باعث تردید برخی از شیعیان حتی بنی هاشم در امامت حضرت شده بود؛ از طرفی این مسئله دستاویزی برای سران واقفیه هم بود که به این واسطه به امام علیهالسلام طعنه میزدند.
۳- پذیرش ولایتعهدیِ اجباریِ حاکم جور(مأمون) که این هم بیسابقه بود.
۴- امام علیهالسلام در دورانی که در مرو بودند و به مناسبت جلساتی که مأمون برای تضعیف ایشان ترتیب میداد، مناظرات پر محتوایی با سران مذاهب و ادیان مختلف داشت که نتیجهاش به نفع مکتب حقه امامت و تشیع بود و به قول معروف "عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد". مهمترین مناظرات حضرت با جاثِلیق(لقب پیشوایان مسیحی)، رأسالجالوت(لقب دانشمندان و بزرگان یهود)، هربز اکبر(لقب بزرگ زرتشتیان)و... بوده است. در این مناظرات امام علیهالسلام با مقبولات و منابع خود آنها به مناظره پرداخته و همه را محکوم کرده است.
#امام_رضا_علیهالسلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
✴️ چهل و نهمین ایستگاه نشریه رصدی دیدهبان اندیشه
❇️ با موضوع نقد مدل توسعه غربی از منظر شهید آوینی
🛑 انتشار به زودی...
✔️ صفحه دیدهبان اندیشه
#شهید_آوینی
#ژورنالیسم_اندیشه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴«صداقت»؛ فضیلتی پرهزینه
✍️ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه
علیرغم ادعای بسیاری از آدمیان که اهل صداقتاند؛ اما فی الواقع، یکی از گرانترین و پرهزینهترین فضیلتهای اخلاقی «صداقت» است.
صداقت، از اوصاف پیامبری و پیامبران است؛
صداقت به منزله رأس ایمان است؛
صداقت محکمترین پایه ایمان است؛
به همین دلیل، نباید از هر کسی انتظار آن را داشت. فقط کسانی که ارزش انسانیت و فضیلت را دریافته باشند میتوانند اهل صداقت باشند.
و به همین دلیل است که #امام_رضا علیه السلام #صداقت را در کنار #امانتداری از مهمترین نشانههای شیعگی بر میشمرد و میفرماید:
«لاَ تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ كَثْرَةِ اَلْحَجِّ وَ اَلْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّيْلِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ؛
به بسيارى روزه و نماز مردم منگريد و نيز به بسيار حج گزاردن و كارهاى نيك و هياهوى نماز شب ايشان منگريد؛ بلكه به راست گفتارى و اداى امانت بنگريد.»
#اخلاق
#صداقت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺درباره کشف حجاب
🔻لایحه حجاب
✍️ علی مهدیان، استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی
🔹ماجرای کشف حجاب نه فقط یک حرام فردی یا اجتماعی بلکه حرام سیاسی است و این را خیلیها در زمان اغتشاش و بعد آن فهمیدند. و لابد فهمیدند که برای این حرام سیاسی که در ساحت درگیری اراده جبهه حق و باطل معنا یافته، باید تدبیری متناسب و به هنگام داشته باشند. نیاز به یک برنامه هماهنگ و متناسب با وضعیت جدید بود و طبیعتا یک وجه چنین برنامه ای، قانون بود. اما لایحه ای که رسانه ای شد، هر چند نکات مثبتی نیز دارد اما
🔹اما از بین نقدهای مختلف به این لایحه دو نکته به نظر من از همه جدی تر است.
اولا خطایی که «بالعیان» و با «تاثیرات جدی گفتمانی و جریان سازی» در حال انجام است را به نحو «مخفیانه» و «فردی» ، جریمه و کیفر میدهد. نقش «سایه ملموس قدرت» که برای مقابله با چنین «پدیده در حال فراگیری اجتماعی» بسیار ضروری است، صفر شده است. برای چنین امری راههای ساده ای وجود دارد مثل اینکه آن تذکر اولیه توسط نیروهای آموزش دیده مردمی تحت نظارت نیروهای انتظامی در فضای صمیمانه داده شود. همین تذکر انسانی یک پدیده اجتماعی است که «بروز و ظهور قدرت و اراده مقابله با جرم» است ولو به نحو صمیمانه انجام شود. چهره نگاری ها بعد این مرحله انجام شود.
🔹نکته دوم اینکه روح حاکم بر این لایحه احساس عقب نشینی واضحی را به مجریان و مردم القا میکند. این فهم در اجرا و اقدام مجریان موثر خواهد افتاد و مجرمین را متجری تر خواهد نمود. قانون نباید پیامش به جامعه انفعال باشد و این به اندازه خود کشف حجاب مدد دهنده به این حرام سیاسی است. بازتابهای این مدت لایحه در میان جریانهای مختلف را باید مشاهده نمود.
🔹در نهایت نیز البته حواسمان هست که نقد این لایحه ما را غافل از عوامل مختلف برنامه اقدام در مقابل این خطای موثر سیاسی نکند. کاری به آقایان مسوول فرهنگ کشور ندارم که به جای طراحی اقدام خود، مدافع تمام قد خبط و خطاهای این و آن شده اند. اما شما را به خدا تا کنون اقدام هدفمند و با برنامه ای در جهت گفتمان سازی و فرهنگ سازی و بیداری غافلین و آموزش جهال دیده یا شنیده اید؟
🔹در طرح و برنامه آینده آیا رها کردن فلان مالها و هایپرها و فلانیههای بالاشهر باز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ رها کردن دم کلفتهای اجتماعی و اقتصادی که اشرافیت میفروشند ادامه میابد؟
تمایز این جماعت پولدار پر مدعا را دیده اید؟ یا نه، آخر سر همان میشود در اقدام که قبلا هم بود؟ یعنی بی عدالتی و بی تناسبی اعمال مجازاتها.
خلاصه و در مجموع اینکه نمیدانیم دارید چه میکنید.
#حجاب
#بی_حجابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از فکرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه»
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
نویسندگان حوزوی
هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه» با حضور
.
درباره نظم سکولار و رویکردش در ایران چه میدانیم؟
سخنان دکتر نامدار 👆👆
🔸عشقبازی آینه
✍ علیرضا مکتبدار
📌خاصیت آینه، بازتابدادن کامل تصویری است که در برابر آن قرار میگیرد. اگر آینه شکسته و یا محدب و مقعر نباشد، تصویری بینقص از اشیا ارائه میکند.
📌عاشق حقیقی نیز چهره کامل و بینقص معشوق را بازتاب میدهد و بهقول هوشنگ ابتهاج:
«آینه در عشقبازی صادق است
آینه یک دل نه، صد دل عاشق است»
📌اگر آینهی فطرت انسان در اثر ضربت سنگ گناه، ترک برنداشته باشد و یا بهجهت حرکت در کژراههی عصیان، تحدّب و تعقّر نیافته باشد، همواره قامت آراسته حقیقت را بازتاب خواهد بخشید.
📌انسان کامل، آینهای است که تمام حقیقت معشوق را در خود انعکاس میبخشد و انسانهای معمولی، تنها با نگاه به این آینه است که میتوانند به شناخت حقیقت ناب و بیپیرایه نایل گردند.
📌انبیا و اولیای الهی، آینههایی هستند که آفتاب وجود خداوند را بازتاب میدهند.
#آینه
#شعر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸سه بایسته مهم در سرودها و مداحیها
✍️ میلاد کیانی
📌 حکیمی که سکاندار انقلاب است در جشن فرشته ها سه ویژگی مهم را در همان ابتدای بیانات خود برای سرودها فرمود که البته در دیدار مداحان هم آنها را به تفصیل فرموده بود؛ ایشان فرمودند: «بچه های عزیزم، اولا سرودتان خیلی عالی بود؛ هم شعرش خوب بود، هم آهنگش خوب بود، هم شماها خوب اجرا کردید»
این سه نکته ایشان در بین هیاهوی شیرین بچهها در جشن گم شد در حالیکه هم سازندگان سرودها و مداحیهای استودیویی، هم مداحان و هم مجموعههایی که این سرودها را در برنامههای مختلف منتشر میکنند و هم عموم جامعه (که اقبال و عدم اقبالشان میتواند به این سرودها و مداحی ها جهت بدهد) باید این نکات را مورد توجه جدی قرار دهند.
✅ ویژگی اول: شعر خوب؛ شعر خوب هم به لحاظ قواعد شعری مدنظر است و هم محتوا. محتوای شعر باید مناسب شأن معصومین باشد. حضرات معصومین، انوار مقدسهای هستند که خدای متعال بر ما منت نهاده و ایشان را برای هدایت ما و آبادی دنیا و آخرتمان بر زمین نازل کرده است. پس شأن ایشان هر توصیف و هر کلامی نیست. همچنین این شعر باید مفاهیم صحیح و والای دین را القا کند. مفاهیم منطبق بر مبانی عمیق شیعی چون عشق به ولایت و تبعیت از او، مقاومت بر ارزشها، شهادت و مفاهیم بلند دیگر.
✅ ویژگی دوم: آهنگ خوب؛ نه تنها آهنگ این سرودها نباید در دایره موسیقی حرام و مشتبه باشد (که متاسفانه برخی از آنها چنین است) بلکه باید یک موسیقی متناسب با متن و محتوا و حقیقتا فاخر باشد. و البته توجه شود که مخاطب این سرودها و مداحیها نسل کودک و نوجوان است و به صلاح نیست که ذائقه موسیقایی این عزیزان را به دست خودمان تحریک کرده و گوش آنها را به شنیدن بیش از حد موسیقی عادت دهیم.
✅ ویژگی سوم: اجرای خوب؛ باید توجه داشت که با این سرود و مداحی بنا است امر دین خدا احیا شود. پس کاملا بیگانه از رفتارهای یک خواننده غربی و امثال آن است. رفتارهای خواننده یا خوانندگان، و همه کسانی که در کادر آن کلیپ یا مراسم دیده میشوند باید درست و به جا باشد و زبان بدن ایشان هم رساننده مفاهیم بلند دینی باشد. خصوصا که در عصر رسانه و سوء استفادههای رسانهای هستیم.
📌 امید است با رعایت نکات دقیق رهبر انقلاب، آثار ماندگاری برجای بماند که هم موجب عمیقتر شدن مفاهیم بلند دینی و شیعی در جامعه و خصوصا نسل جوان شود و هم برگ زرینی در پرونده اعمال سازندگان آنها باشد.
◀️ در نهایت دو سرود «سلام فرمانده» و «جشن فرشتهها» دو نمونه خوب از سرودهایی بودند که میتوانند الگو برای سایر سرودها باشند هرچند به لطف الهی در این سالهای اخیر کارهای فاخر بسیاری تولید شده است.
#سرود_انقلابی
#مداحی_استودیویی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 عقیم کنندهای به نام فمینیسم
✍️ حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی، نویسنده و پژوهشگر حوزه جمعیت در خبرگزاری حوزه نوشت:
آیا ممکن است عالم عارف به زمانه ای وجود داشته باشد که در هنگام تهاجم لوابس فمینیسم، فراموش کند جنبش زنان که برای تساوی حقوق مرد و زن، گریبان چاک میدهد، ریشه در مرداب متعفن خداگریزی دارد؟ کدام مدافع مرزهای اعتقادی مردم می تواند از نفوذ اومانیسم و مادی گرایی در عمق رفتار عملی مردم بی خبر باشد و سر را در برف تحقیقات خنثی فرو برده و به غارتگران فرهنگی اجازه شبیخون به سرمایه های اعتقادی مردم بدهد؟ متأسفانه میزان تخدیر کنندگی فمینیسم آن چنان زیاد است که لازم نیست آگاهانه آن را به یکباره سر بکشی؛ بلکه کافی است اقیانوس اعتقادات اصیل خود را به نمی از فردگرایی و شرک پنهان اصالت لذت فمینیسم آمیخته باشی تا به سکری طولانی مدت مبتلا شوی. سکری که می تواند برای برگشت به اصالتهای مردانگی و زنانگی و جبران خسارت بی فرزندی یا کم فرزندی، بسیار فرصت سوز باشد.
بگذارید واضحتر بگوییم: بخشی از تفکرات فمینیستی، از دوربین رصدگر ما به زیرکی گذر کرد و بخشی از مرزبانان خواب آلوده ما را اسیر و عمله توجیه گری آموزه های دینی به نفع اهداف فمینیسم کرد.
فمینیسم حتی در عمق بسیاری از خانواده های مذهبی بذر التقاط افکند و حالا دارد یکی از ثمره های عملی خود را که بی میلی به فرزند باشد را به خسارت خشکانیدن اصلاب ما از ثمره نسل صالح، برداشت میکند. فمینیسم چه حساب شده و چه هوشمندانه و به ظاهر دلسوزانه طراحی شد که حق تکوینی و میل فطری زن برای مادر شدن را از او گرفت و او را به سراب حب الشهوات من الشغل و التحصیل و البدن و ... دلخوش کرد و حتی خیل زیادی از مردان را بدون اینکه بخواهند و متوجه باشند نیز مطیع خود ساخت!. تا دیرتر نشده باید جنبید و غربال اندیشه را برای زدایش ناسرههای فمینیستی از باورهای اصیل فکری و اعتقادی اسلام به حرکت در آورد و در برابر امواج آن که نابودگر نسل توحیدی است، سدی مستحکم بنیان ساخت.
باید قلم های نوک تیز برای یک جهاد نوشتاری مستمر و اثربخش به حرکت در آیند و به همگان این خطرات را فریاد کنند که:
۱. وقتی به بالا رفتن هرچه بیشتر آمار تحصیلات عالیه زنان افتخار شود، دیگر به هشدار چشمان بیدار نسبت به «علم لاینفع» توجهی نمیشود و صدای بلند زنگ خطر نسبت به خواب غفلت، خفه می شود.
۲. وقتی در مسابقه زنان برای خروج از خانه جایزه تعیین شود، به حضور فعال و مسئولانه یک مادر در خانه برای تربیت روحی و بدنی فرزند، توجهی نمیشود.
۳. وقتی تصاحب فرصت های شغلی مردانه توسط مادران بالقوه، با خروج اضطراری و موقتی حضرت زهرا(س) از خانه، قیاس مع الفارق می شود، دیگر زمان خالی برای تولد و تربیت فرزندانی حسنی خُلق و حسینی سرشت باقی نمی ماند.
۴. وقتی ارزش آزادی یک زن در بیکاری رحم او از فرزندآوری جلوه کند، آنگاه دیدگاه «سیمون دوبوار» در برده دانستن یک مادر بخاطرتولید مثل، عملا تأیید می شود.
۶. وقتی که شاغل شدن غیرضروری یک زن به یک ضرورت کاذب اجتماعی تبدیل می شود، زورق پر از عطوفت و آرامشبخش دستهای مادرانهاش باید به چرخاندن چرخه زندگی مصرف گرا، تغییر کاربری داده و امواج دریای احساسات مادرانه برای غیر اهلش به تلاطم افتد.
۷. وقتی که ...
و اینگونه است که جلوگیری کنندهای قوی به نام فمینیسم، هم مردان و هم زنان را عقیم می کند.
#زنان
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌹🌹🌹🌹
من و نامیدی مبادا، مبادا
من و ناامیدی ز فردا ،مبادا
مبادا شکستن ، مبادا نشستن
مبادا بیفتیم از پا، مبادا
من وماو امثال ماها نمردیم
تو تنهای تنهای تنها، مبادا
فدای غم تو! غم و ماتم تو !
دلت بی قرار غم ما، مبادا
کجا خانه داری؟ بگو خیمه ات کو؟
من اینجا ، تو بر خاک صحرا مبادا
به جز جمکران تو هر صبح جمعه
سرم گرم اینجا و آنجا مبادا
شب و روز دارم به لب این دعا را
بدون تو یک لحظه دنیا مبادا
.
.
نفس ها بریده ، جهان روبه موت است
اماما ! مسیحا ! بیا تا مبادا ..
#فاطمه_معصومه_شریف
#امام_زمان
@shaeranehowzavi
💠 مهندسی حمایت از سرودهای دینی
✍️ سینا ناصری
🔸تولید سرودهای دینی یکی از کارهای فرهنگیست که اخیرا در کشور توجه به آنها بیشتر شده و تعداد آنها افزایش یافته است و از طرفی هم این سرودها توانسته اند مخاطبان زیادی از نوجوان و جوانان را به خود جذب کنند که #سلام_فرمانده و #جشن_فرشته_ها از بارزترین این سرودها هستند.
اما به دو نکته باید توجه داشت:
🔹اول محتوای مناسبی باید در قالب این سرود ها به مخاطب منتقل شود گاهی دیده شده که صرف توجه به قالب و آهنگ باعث شده که توجه به محتوا کم شود و محتوای ضعیفی به مخاطب انتقال داده شود.
🔸دوم تولید سرودهای دینی نباید موجب حذف پخش مولودی مادحین از صدا و سیما شود. چراکه این مسئله باعث تغییر ذائقه مخاطب مذهبی می شود و مخاطب به محتوای دینیِ همراه با موسیقی عادت می کند و از آنجا که اجرای همراه با موسیقی در مساجد و هیأتها ممکن نیست، قشر مذهبی کم کم از فضای مسجد و هیأت دور می شود و این مسئله ضرری جبرانناپذیر را در پی خواهد داشت.
🔹پس بهتر آن است که مثل هر موضوعی، در باب تولید و پخش سرود های دینی از افراط و تفریط بپرهیزیم.
#سرود_انقلابی
#مداحی_استودیویی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🍀 عماد افروغ؛ سیمای فلسفی یک جامعهشناس
✍️ دکتر شریف لکزایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خبرگزاری تسنیم نوشت:
گمشده دکتر افروغ در تبیین فلسفی انقلاب اسلامی با ورود به مباحث حکمت متعالیه اتفاق افتاد. ایشان دانش آموخته جامعهشناسی بودند ولی به نظر میرسد که این مباحث نتوانست او را قانع کند و ایشان را به سمت و سویی سوق داد که به مباحث فلسفی ورود کند.
گروه اندیشه خبرگزاری تسنیم-شریف لکزایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یادداشتی پیرامون ابعاد شخصیتی مرحوم عماد افروغ نوشت:
اولین مواجههای که بنده با دکتر افروغ داشتم در مصاحبه علمی مقطع دکتری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. گفتوگویی که انجام شد به خاطر رسالهام با عنوان «رابطه فرد و دولت در نظریههای ولایت فقیه» بود که در مقطع کارشناسی ارشد نگارش و دفاع شده بود.
به همین خاطر درباره بحث ولایت فقیه و ابعاد دموکراتیک و مردمسالارانه آن در آن جلسه گفتوگویی صورت گرفت، البته بعداً وقتی در دوره دکتری در همین مرکز علمی پذیرفته شدم، یک درس را هم با ایشان گذراندم و این درس همزمان بود با حضور ایشان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که ایشان به نمایندگی از مردم تهران در مجلس بودند و طبعاً کنشها و نکات انتقادیشان را در موضوعات سیاسی در این درس هم مشاهده میکردیم.
به هر حال زاویه و نگاه انتقادی ایشان به مباحث از همان ایام بسیار مشهود بود و از همان دوره که تقریباً از نیمه دهه 80 را شامل میشود، مصاحبت و ارتباط با ایشان برقرار شد و تا آخر حیاتشان برقرار ماند، به ویژه در مباحثی که راجع به حکمت متعالیه و حکمت سیاسی متعالیه و تأملات جدیدی که دکتر افروغ در این بخش به ویژه در بحث تبیین فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و بخش پررنگی از مطالعات و تحقیقاتشان به این موضوع اختصاص یافت.
دکتر افروغ تأملات عمیقی در باب انقلاب اسلامی داشت و عمیقاً به انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی وفادار بود. بنابراین در این زمینه ورود گسترده و مبسوطی داشتند و از فضاهای مختلفی برای تبیین این موضوع استفاده میکردند.
متن کامل یادداشت در صفحه دکتر لکزایی
#اندیشه
#جامعه_شناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
😊 خمس فرزندان پدر
👓 آیتالله مکارم شیرازی حفظهالله، شما چطور طلبه شدید؟!!👆👆
🌱 مشتاقان ورود به دنیای طلبگی👇👇
✅ علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش به آدرس زیر اطلاعات لازم را نسبت به شرائط و مراحل پذیرش کسب و اقدام به ثبت نام نمایند.
✅ برای مشاوره رایگان با استاد مشاور در استان خود کلیک کنید.👇
https://samah.ir/m-hozeh/
✅ برای اطلاع از شرائط، ضوابط و مراحل پذیرش کلیک کنید.👇
paziresh.ismc.ir
✅ برای مراجعه به کانل ایتای پذیرش کلیک کنید 👇
https://eitaa.com/joinchat/1954873361C880234ef18
#طلبگی
#شاگرد_امام_صادق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎چشمانداز گفتمان «زن زندگی آزادی» بدون روتوش!
✍️ حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو
▫️چه دقیق گفت #تئودور_آدورنو که "مردم امروز سرکوب نمیشوند، سرگرم میشوند". رسانه لندنی_سعودی ورشکسته ایران اینترنشنال، از یک اتفاق مبتذل در ورزش سوئد، با یک #تیتر_ملایم، پردهبرداری میکند.
▫️اساسا این جریان در صدد #عادی_سازی و توجیه چنین پشت صحنههایی در قالب ورزش و هنر یا به اسم آزادی است تا با شیءشدگی و تبدیل انسان به کالای مصرفی، تجارت پرسود و بدون مانعی را رقم بزند.
▫️در واقع با غلبه اقتصاد بر اخلاق، هنر، ورزش، رسانه و دانش، #صنعت_فرهنگ را شاهد هستیم که نسبت به شخصیت و آگاهی انسان هم نگاه ابزاری دارد. کار به جایی میرسد که خصوصیترین حریم انسان را تحت عنوان ورزش، درمینوردد.
▫️امپریالیسم در یک لایه اگر خشن و شارلاتان است، در لایه دیگر مبتذل و سخیف است. ورزش را ابزاری برای تثبیت و توسعه گفتمانی قرار میدهد. در جام جهانی با تیم هایی همچون آلمان، به کمک همجنسبازی میآید و حال از طریق سوئد، سکس را روتوش و عادی سازی میکند.
▫️در واقع همانطور که آدورنو میگوید، سرکوب نوین با چاشنی سرگرمی در حال تحقق است. ابزاری شدن ورزش و فرهنگ هم در راستای تثبیت همین گفتمان #سرگرمی است. از شعار زن، زندگی، آزادی هم چنین افقهای مبتذل، سطحی و ابزاری را طبیعتا دنبال میکنند.
▫️خشونت علیه شخصیت زن و خانواده چیزی جز کالاشدگی و شیءوارگی این دو مقوله نیست که به نام آزادی و به کام تجارت امپریالیستی محقق میشود. هژمونی یا همان #سرکوبگری_رضایتمندانه نیز یعنی زن و خانواده را با خشونتسایبری و فریب فرهنگی، از معنا تهی کنیم.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN