14020824_43739_128k.mp3
8.23M
🎙 نسخه صوتی #خط_دیدار | بسته صوتی مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
◽️پدیده کم نظیر حوزه های علمیه
◽️دارای فضائل ممتاز انسانی ( علم، ملاکات اخلاقی، ذوق و هنر، رفاقت)
◽️تنوع گسترده دانشی ایشان ( فلسفه، اصول فقه، عرفان نظری، هیئت، ریاضیات، تفسیر و علوم قرآن، علم انساب)
◽️ شاگردپروری ممتاز علامه طباطبایی
◽️دو خصوصیت ممتاز
- جهاد فکری
- عمل به معارف الهی
◽️ بسیار حلیم بود، دلنشین و دلچسب و متواضع، خوش صحبت و خوش تعریف، اهل ذوق و ادبیات
✍️ مدل شایستگی نخبگانی علامه طباطبایی در کلام مقام معظم رهبری، به راستی کار سختی است ملاک های شناسایی نخبگان را به این صورت تنظیم کنیم؟
🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی
https://eitaa.com/najmnews
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔘 #یادداشت 👆
✅ خشونت دینی ساخته و پرداخته ذهن بشر
مهدی مولایی؛ پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی
👈 فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#گعده | #نویسندگان
▫️هفدهمین رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
این هفته با عنوان:
آخرین جلسه مهارتهای نگارش و یادداشتنویسی
همراه با یادداشتخوانی
با حضور: استاد سعید احمدی
🔸حضوری ویژه اعضای باشگاه فکرت(برادران)
🔶پخش زنده برای عموم علاقهمندان به نگارش رسانهای
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/gaade
📆 زمان: شنبه 27 آبان، ساعت 16 تا 17:30
🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت
📣 نامنویسی حضوری و مجازی به نشانی
🆔 @Rahmani
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
✅ در تکاپوی حکمرانی فراغت
👤 دکتر سیدحسین شرفالدین
📌امروزه فراغت یکی از ارزشهای مطلقی است که به مثابه میزانی برای توسعهیافتگی اعتبار میشود و در مقابل آن، کار ضد ارزش است. «سرگرميخواهي» به عنوان يکي از ويژگيهاي انسان مدرن، نوعي اراده معطوف به لذتجویی و مسرتخواهی است که فرد درخلال اشتغال به برخي فعاليتهاي غيرالزامي بدان دست مییابد.
📌 در جامعه کنونی غرب «اصل لذت» چون حق مسلمی برای عموم انسانها، اعتبار شده و متناسب با این حکم، «نظامات قانونی» به صورتی شکل گرفته که در آن «امکان اقناع آزادانه شهوات» برای همه افراد فراهم باشد، وظیفه رسانههای گروهی و مخصوصا تلویزیون در این شرایط با فرض این مقدمات معین خواهد شد.
📌 اینها همه در حالی است که به نظر شهید آوینی، کار و اشتغال نقش بالقوهای در هويتبخشي، شکوفايي استعدادها و خلاقيتها، رشد و تعالي قابليتها و ظرفيتهاي انساني، ايجاد خودباوري، احساس مفيدبودن، تربيت بدن، اعطاي منزلت اجتماعي و توسعه و سازندگي جامعه دارد.
📖 دیدهبان اندیشه شماره 49
🆔 @Didebane_Andisheh
بمناسبت سالگرد #علامه_طباطبایی
✍️گفتوگوهای بین علامه طباطبایی و هانری کربن از اوایل سال ۱۳۳۸ آغاز شد.
علامه چگونه توانست فراتر از حوزه، فراتر از مکتب و فراتر از سلیقه واحد گفتگو کند و ما آیا اکنون میتوانیم نه در آن وسعت بلکه فقط درون حوزه، اینگونه گفتگو کنیم؟!
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@ahmad_olyaei
.
#طنز_اندیشه
😊خواستگاری با تِم نیچه
آشنایی با چهارتا فیلسوف و حفظکردن چند جمله فلسفی که با ربط و بیربط لابهلای حرفهای روزمره چپانده بشود، در بالا بردن پرستیژ آدمی تأثیری دارد که اصلاً انگار بوگاتی سوارید و دکمهسردستتان طلاست. «نیچه» برای شروع، گزینه مناسبی است. مثلاً فرض کنید میخواهید بروید خواستگاری و جیبتان جوری رنگ پول به خود ندیده که دچار بحران هویت شده است، صبح تا شب از خودش میپرسد: «ز کجا آمدهام؟ آمدنم بهر چه بود؟». اینجاست که لِنگ مرحوم مغفور نیچه را میگیرید و میکشید وسط بحث. بذر چند هندوانه شیرین را زیر بغل خانواده دختر بکارید. از وسواس و دقتتان در انتخاب ایشان به دلیل نقش مادر در تربیت فرزند صحبت کنید.
بازنشر طنز نوشت سمیه رستمی، عضو تحریریه رسانهی فکرت، در روزنامه سراسری سراج
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/21650
#طنز #علوم_انسانی
#رسانه_ی_فکرت #روزنامه_سراج
#پویش_نوشتن #جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎حیثیت گمشده و تصویرسازی منفی از سه مولفه فرهنگی_تمدنی
✍️ علیرضامحمدلو
🔸تردیدی نیست که یکی از اضلاع حکمرانی در عصر اطلاعات و ارتباطات و جامعه شبکه ای به تعبیر کاستلز، مدیریت تصویر و انگاره سازی است. انگاره ها و تصویرها در کنار کارآمدی و مشروعیت، در نظم و امنیت و مدیریت اجتماعی نقش بسزایی دارند.
▫️از این پرسپکتیو که دلالت های فرهنگی_هویتی و مولفههای معرفتی_تمدنی را در بازنمایی مورد توجه قرار میدهد و نه از حیث کارگردانی و فضاسازی یا از جهت پیرنگ داستانی و شخصیت پردازی، مینیسریال #حیثیت_گمشده، سه تصویر منفی و خطرناک برای مخاطب القا می کند که در ادامه میآید.
▫️لازم به ذکر است که این اثر، تابستان امسال و در ۹ قسمت به کارگردانی سجاد پهلوان زاده(کارگردان سریال سقوط) و بازی مهدی حسینی نیا، بهاره افشار و الناز حبیبی و... از شبکه خانگی پخش گردید به جهت رعایت اسپویل، فقط نکات تحلیلی بدون اشاره به خط روایت سریال تقدیم میشود.
1️⃣ تصویری تحقیرشده از زن: مخرج مشترک از سه نقش اصلی زن در سریال را در این سه عبارت می توان خلاصه کرد: نگاه ابزاری و کالاشدگی/ القای حقارت و ضعف و ترحم/ تروما و حس انتقام. هیچ نقش مثبتی در #سریال شاهد نبودیم و همه زنان نیز مبتلا به ضعف های عمیق و تباهی بودند.
2️⃣ تصویری گسیخته از خانواده: پدرانی که یا معتادند و یا قمارباز که با چاشنی خشونت و بددهنی، دختر شوهر میدهند و نسبت به تادیب و حقوق و آینده فرزندان، اعمال اقتدار یکطرفه می کنند و یک فروپاشی عینی و ذهنی را برای #خانواده رقم میزنند. همسران و شوهران داستان هم یا جاه طلب و عیاشند یا جاهل و بیاعتبار.
3️⃣ تصویری جهلاندود از غیرت: در واقع این سریال با بی توجهی مرد به همسرش شروع می شود، با جهل و خشونت و قتل تحت عنوان #غیرت و حیثیت و #ناموس، پیش می رود و با سوءتفاهم و حس درماندگی پایان می پذیرد. جهل و تعصب نامیدن و سوءتفاهم خواندن مفاهیمی همچون غیرت و ناموس در سریال، ضربه عمیقی بر پیکر مولفههای راهبردی فرهنگ است.
▫️#شبکه_خانگی که آلترناتیو سریال های ماهوارهای تلقی میشد، حال تبدیل به ماشین انگاره سازی شده و با ایده عبور از کلیشهها در حال تصویرسازی منفی و سیاه از مولفه های فرهنگی_تمدنی جامعه است. تردیدی نیست که در ساحت تصویر طبق #نظریه_کاشت، اگر باد بکاریم چند صباحی دیگر با انباشت ذهنیت ها و تصاویرسیاه، در ساحت رفتار اجتماعی طوفان درو میکنیم.
🔻در واقع گسست و پارگی های اجتماعی گاها نتیجه ذهنیت هایی است که از پس مصرف های متفاوت رسانه ای بدون دروازهبانی (Gatekeeping) و نظارت حاصل میشوند و دال بر این هستند که #مدیریت_تصویر به تعبیر اروینگ گافمن را باید در مدیریت اجتماعی جدیتر تلقی کرد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@asre_tabyin
💢زیادهگویی
رضا بابایی
گروه دوم از موانعی كه راه سادهنویسی را ناهموار میكند، مربوط به مشكلات زبان فارسی است. یعنی عیب نه در نویسنده است و نه در خواننده. مثلا كسی كه بخواهد درست و مطابق قواعد بنویسد، بهسختی میتواند آسان و ساده هم بنویسد. ما دربارۀ تواناییهای زبان مادریمان فراوان خواندهایم و نوشتهایم، اما كمتر دربارۀ مشكلات بیرونی و درونی این زبان میدانیم. اینكه چرا در این زبان نمیشود همیشه سادهنویسی را با درستنویسی یا زیبانویسی جمع كرد، ریشههای تاریخی دارد و اكنون موضوع بحث نیست.
از مهمترین و رایجترین موانع گروه دوم، زیادهگویی است. هیچچیز به اندازۀ ریخت و پاش بیهودۀ كلمات، ذهن خواننده را آشفته نمیكند. اگر مطلبی را با پنج كلمه میتوان گفت، نباید از شش كلمه استفاده كرد. هر كلمۀ زائد یا كمفایده، بخشی از ذهن خواننده را مصرف میكند و همان اندازه او را به درد سر میاندازد. اگر به اندازۀ درد سری كه تولید میكند و به مقدار اشتغالی كه برای ذهن میسازد، فایده نداشته باشد، مزاحم است و مزاحم، مانع روانی و آسانی مطلب است.
برگرفته از کتاب «آیین قلم»
۱۴۰۲/۰۸/۲۵
#نویسندگی
#کانون_نویسندگان_قم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
من اگر ترک باشم
یا اگر لر، آذری یا ترکمن
من به خود میبالم.
من از هر جای ایران زیبا
برای خویش زیبایم😍
✍️ سعید کرمی
#وطن_دوستی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰جنگ ترکیبی
✍️سیدعلیرضا موسوی
جنگی که در حال وقوع است،جنگ معمولی بین یک اشغالگر و یک مالک زمین نیست ، بلکه فراتر از آن است.جنگ فطرت الهی و تحریف غریزه وحقیقت انسان است.
این عکس تحت عنوان همجنسگرایی برای اولین بار در غزه! منتشر شده است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه
✍️حسین انجدانی
🔶یکی دیگر از عوامل مهم تغییر و اصلاح اخلاق در گسترة اجتماع، تصمیمات حاکمیت و رفتارهای حاکمان است. نظام سیاسی و مدیریتی حاکم بر جامعه و همچنین مدیران و حاکمان از دو جهت میتوانند بر رفتارهای اجتماعی و خلقیات مردمان تأثیر بگذارند. یکی از جهت تأثیرگذاری عملی و دیگری از جهت وضع قوانین. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، هر چند اصلاح اخلاق، امری دستوری نیست و نمیتوان با وضع قانون توقع اصلاح اخلاق را داشت اما قطعاً بدون همراهی حکومتها نیز توفیقی در این راه حاصل نمیشود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، حکومت در این عرصه دو وظیفه عمده دارند:
«اوّلاً، خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً، زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراینباره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوهی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمیها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.»
ادامه دارد...
#اخلاق
#تربيت_اخلاقي
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
اگر کتاب میخوانید
اما در پیاش نمینویسید
به جوشش خودتان شک کنید
همین طور اگر طبیعتی میبینید
همین طور اگر سفری میروید
همین طور اگر ...
#برای_جوشیدن_خود
#در_پی_هر_چیزی_باید_نوشت
#رحیل
#پویا_نویسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@pooyanevisi
🟢 کارکرد اخلاق در اندیشهورزی
✍️احمدحسین شریفی
علامه طباطبائی درباره نقش «اخلاق» در «اندیشه» و «تفکر» میفرماید اگر قواي نفسانی (شهوت و غضب) به درستي «تعديل» و «تهذیب» نشوند يا توجه ناعادلانهای به نیازهای آنها شود، مسير تفکر و حرکت علمی بشر به انحراف کشيده خواهد شد:
«چه بسا افراط آدمى و فرو رفتنش در بر آوردن نيازهای يك قوه از قواى متضادش و بازماندن از نيازهاي ساير قوايش باعث آن شود كه در افكار و معارفش منحرف گشته و در نتيجة تحكيم و ترجيح خواستهها و مشتهيات و پيشنهادهاى يك قوه بر خواستههاى ساير قوا، به اين گمراهى بيفتد كه تصديقهاى آن قوه را نيز بر تصديقهاى ساير قوا تحكيم دهد، و سرانجام فكر و ذكرش تنها پيرامون خواستههاى آن دور بزند.»
#اخلاق_پژوهش
#علامه_طباطبائی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
آیین تجلیل از پیشکسوتان کتاب و کتابخوانی
فردا/ قم
#کتابخوانی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#یادداشت_خوانی
🖌 پایگاه تولید فکر تهاجمی
✍️ حجت الاسلام علی مهدیان
🔺این خط را بارها و بارها در کلمات رهبری دیده ایم و این یعنی این ضلع مهم در سبک رهبری او یک نقش جدی و معتنیبه دارد؛ خط تولید فکر تهاجمی. او این نکته را به صورت یک خلا در جریان جوان آرمانجوی ما رصد کرده و میگوید:
🔹«ببینید در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکلساز میشود، علمی که بدون فکر باشد، راه را غلط میرود..البتّه فکر کردن راهنما هم لازم دارد، استاد فکر هم لازم دارد....» او در همین سخنرانی توضیح میدهد که جریان جوان آرمانجوی ما در معرض «ناامیدی» و «انفعال» است.
باز سال بعد همین نکته را تاکید میکند:
🔹«جماعت دانشجو و مجموعههای دانشجویی به یک تفکّر زیربنایی محکم احتیاج دارند. این نیاز قطعی آنها است؛ این نصیحت همیشگی من بوده؛ باز هم من همین را میخواهم تأکید کنم. اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود، حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند»
باید جایگاه این «استحکام قلبی و ایمانی» را در منظومه طرح راهبردی و نظام محاسبات رهبری بدانید تا بفهمید درباره چه نکته با اهمیتی سخن میگوید.
🔺او بارها و بارها این نکته را از حوزه علمیه و علما طلب کرده. در سخنرانی که معروف شد به «نگرانی رهبری از تبلیغ» و مساله «احتمال سیلی خوردن اسلام» ایشان توضیح میدهد که باید «کانونهای عظیم تبلیغی» ایجاد شود یک کار آن تولید اندیشه و محتوا است. در سخنرانی با خبرگان بارها تذکر میدهد که این خط را دنبال کنید که ایمان مردم با اندیشه به عمل امتداد پیدا کند.
🔹« یکی از نیازهایی که مورد ابتلاء همهی جوامع اسلامی و همهی کشورهای اسلامی است و به آن نیاز دارند و بخصوص کشور عزیز ما که بحمدالله با نظام اسلامی اداره میشود به آن نیاز دارد، عبارت است از اینکه ما مفاهیم اسلامی را به مرحلهی عمل و به عرصهی عمل بکشانیم. منظومهی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعهی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّهی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است که ما هر جا این کار را نسبت به هر یک از این مفاهیمی که حالا بعد اجمالاً عرض خواهم کرد انجام دادیم، برای ملّت و کشور و برای آبروی اسلام و جمهوری اسلامی ارزشمند بود؛ و هر جا غفلت کردیم، محروم ماندیم. در واقع عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبهی عملیّاتی و ترجمهی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد»
🔺او ده ها سال قبل این نکته را بیان میکند که تولید چنین فکری از «فوری ترین ضرورتهای تفکر مذهبی» است. او ده سال بعد از پیروزی انقلاب میگوید متاسفانه انقلاب ما در این زمینه کم کار بوده است متفکرین ما یا درگیر کار اجرایی شدند یا شهید شدند. یکی از مهمترین علل توجه جدی ایشان به علمایی چون مرحوم مصباح از همین جهت است.
🔺نیاز کشور به تولید فکر کار «علومانسانیخواندهها» نیست. رهبری علوم انسانی را ذاتا مسموم میداند. این کار پایگاهی است که متصل به تراث علمی اسلامی است. کار حوزه علمیه است. رهبری در تخاطب با حوزه های علمیه بارها این خلا را به روی آنها آورده است. این خلا باعث میشود جوانان انقلابی و آرمانجوی ما به تعبیر ایشان دچار «انفعال» یا «حرکتهای زیکزاکی» شوند.
🔺حالا در ترسیم هویت علامه طباطبایی به جز آن بعد تهذیبی و معنوی و عرفانی ایشان ، اشاره میکند به این که او یک پایگاه فکری تهاجمی میسازد. روی کلیدواژه «تهاجمی» بایستید و فکر کنید. اندیشه توحیدی حالت انفعال نسبت به اندیشه غرب ندارد. او همواره حمله کننده و تهاجمی است. اندیشه ای که اساسا در وضعیت انفعال است توحیدی نیست. عجیب است که آنانکه با اندیشه علامه و امام و شاگردان این دو آشنا شده باشند طعم فکر مهاجم را میچشند.
امید این است که حوزه های ما با الگو برداری درست از این مردان الهی و آیات خدا در زمین بتوانند این خلا حیاتی حرکت امروز اسلام را پر کنند.
#معرفی_یادداشت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#محوریابی
🔰 به حُسن خلق و وفا کس به یار ما نرسد ...
▪️ روایتی کوتاه از نگاه رهبر معظم انقلاب به علامۀ طباطبائی
✍️ سید محمدحسین دعائی
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بینالمللی بزرگداشت علامۀ طباطبائی، نه فقط از جایگاه ممتاز این عالم ربانی در نگاه ایشان حکایت داشت، بلکه یک شاهکار تمامعیار در حوزۀ شخصیتنگاری بود؛ توصیفی جامع، مفید، روان، جذاب و در عین حال کوتاه که برای الگوسازی از آن قلۀ تهذیب، سرمایهسازی کرد:
۱. بزرگداشت علامۀ طباطبائی، نتیجۀ الهام الهی، کاری بزرگ و نیاز روز جامعه است.
۲. علامۀ طباطبائی، مردی بزرگ، شخصیتی تاریخی، پدیدهای کمنظیر در طول قرنها و دارای مجموعهای از فضائل ممتاز انسانی، مثل: علم، پارسایی و پرهیزکاری، ملکات اخلاقی، ذوق، هنر، صفا، وفا و رفاقت است.
۳. علامۀ طباطبائی در عرصۀ علم، دارای چهار ویژگی اساسی است:
یک. وسعت و تنوع دانشی: علامه از علوم وسیع و متنوعی مثل: فقه، اصول، فلسفه، عرفان نظری، هیئت، ریاضیات، تفسیر و علوم قرآنی، ادبیات و انساب بهرهمند بوده است.
دو. عمق علمی و فکری: علامه یک اصولی صاحبمبنا، یک فیلسوف نوآور و یک مفسر شگفتیساز است.
سه. شاگردپروری: علامه یک استاد فیلسوفساز و در عین حال، مربی افراد نقشآفرین در انقلاب اسلامی و برخی از شهدای بهنام این کشور است.
چهار. شهرت تألیفی: علامه دارای آثار علمی متعددی است که در همان زمان حیاتشان در اختیار جامعه قرار گرفتند.
۴. علامۀ طباطبائی، مفسری بینظیر، احیاءگر فلسفه و پشتیبان فکری انقلاب اسلامی بود.
۵. علامۀ طباطبائی در پارسایی، پرهیزکاری، تعبد و ارادت به اهل بیت، یک شخصیت فوق العاده بود.
۶. علامۀ طباطبائی در کنار همۀ این فضائل، از دو خصوصیت برجسته و جذاب برخوردار بودهاند که باید بهطور خاص از آنها الگو گرفت:
یک. انجام یک جهاد فکری کمنظیر در بحبوحهی تهاجم اندیشههای وارداتی و شبههآفرینیها از طریق ایجاد یک پایگاه فکری مستحکم و تهاجمی برای پُرکردن خلأها
دو. عدم اکتفاء به زایش فکری و تلاش برای متحققشدن به معارف توحیدی و مفاهیم عرشی در نفس و قلب خود
۷. تفسیر المیزان علامۀ طباطبائی، در عین اشتمال بر نکات دقیق و عمیق معارفی، سرشار از مطالب سیاسی و اجتماعی است که علاوه بر جدیدبودن در دورۀ خود، پاسخگوی مسائل امروز جامعه نیز هست.
۸. علامۀ طباطبائی با عمل به دانستههای خود، با تربیت خود و با بالابردن خود در مدارج عالی انسانی و معرفتی، به جایی رسید که در عین بودن با مردم، با خدا بود. دوری از تظاهر، تواضع فوقالعاده، بیهوائی، حلم، برخورد نرم و گذشت از افراد اهل محاجه و مخاصمه، برخی از ثمرات اخلاقی این حرکت سلوکی در وجود علامه بود. ایشان مصداق این آیۀ شریفه است: اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُه.
۹. علامۀ طباطبائی در عین برخورداری از خصوصیّات برجستۀ علمی و معنوی و در عین تحفظ بر سکوت در جلسات عمومی یا درسی، یک انسان دلنشین، دلچسب، خوشمجلس، خوشصحبت، خوشتعریف، شیرینزبان، گرم و گیرا در فضای رفاقت و انس ایمانی بود.
۱۰. علامۀ طباطبائی ذوق شعری و ادبی قابلتوجهی داشت.
۱۱. علامۀ طباطبائی شخصیت جامعی است که باید قدردان او بود، باید از او درس گرفت، باید او را بزرگ داشت و باید جامعه را با او آشنا کرد.
۱۲. علامۀ طباطبائی امروز بهمراتب از زمان حیاتش شناختهشدهتر است و در آینده نیز بیشتر شناخته خواهد شد، ان شاء الله.
#رهبر_معظم_انقلاب
#علامه_طباطبائی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN