eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
من تهرانم؛ با شناسنامه‌ای انقلابیعباس بابائی من تهرانم! همان‌که این روزها آمار مشارکتش، دل فرزندان انقلاب را کمی آزرده‌خاطر کرده‌است. اما بگذارید تا کمی از قصه‌‌ها و غصه‌هایم برای‌تان بگویم؛ شاید به من حق بدهید و مرا ببخشید! در سال‌های زندگی‌ام شاید هیچ‌کس همچون «آقا» مرا نشناخت؛ «تهران» نماد شجاعت و غیرت و دین‌داری و استقلال‌طلبی و دشمن‌ستیزی است! شاید باورتان نشود اما این کلماتی است که «آقا» همین چند روز قبل فرمود. و من کماکان همان تهرانم! با همان اصل و نسب و هویت و افتخار، هرچند چنگال نابکار نامردمان، صورت و سیرتم را خراشیده است! یادم نمی‌رود در سال‌های دفاع‌مقدس، وزرای دولت مثل یک رعیت در میان ملت در صف عبادت می‌نشستند، اما جنگ که تمام شد، نرده‌های سرد و درهم‌تنیده‌ی حفاظتی نگذاشت، خودشان بمانند! این نرده‌های لعنتی مثل یک دیوار سنگی بین ولی‌نعمتان(مردم) و نوکران(مسئولان) فاصله انداخت؛ مسئولانی که خود را دیگر «مدیر»ملی می‌نامیدند و «تقریباً هیچ» ارتباط و سنخیتی با «مردمانم» نداشتند! صدای تَرَک‌های وجودم را می‌شنیدم که از شمال تا به جنوب و از غرب تا به شرقم کشیده‌‌می‌شد تا مردم به «بالا» و «پایین» تقسیم شوند؛ و من هیچ‌کاری نمی‌توانستم انجام بدهم! هجوم طغیان‌گرانه‌ی زورمداران و زرمداران زالوصفت، بسان حمله‌ی شتران گرسنه بر سبزه‌ی بهاری برای رسیدن به آلاف و الوف اقتصادی و سیاسی، آن‌چنان چهره‌‌‌ی زیبایم را دگرگون کرد که گاهی دماوند هم مرا نمی‌شناخت! قطارشهری و امکانات رفاهی و بزرگ‌راه و حتی آزادراه تهران-شمال، گویی ریلی بود برای رساندنِ‌بهنگام کارگرانِ مستضعف بر در خانه‌ی اربابان و زرمدارانِ مستکبر! من ناباورانه و دردمندانه با همه‌ی این امکانات به‌ظاهر رفاهی، می‌دیدم که میلیون‌ها پدر در تاریکی سحر می‌رفتند و در حالی‌که دیگر رمقی برای‌شان نمانده‌بود، در تاریکی شب برمی‌گشتند و همچنان عده‌ای از آنان شرمسار فرزندان! هرچند همین‌ پدرانِ جوانمرد هیچ‌گاه شرمنده‌ی انقلاب نشدند! نمیدانم راهپیمایی امسالِ مردمانِ عزیزتر از جانم را در جشن انقلاب دیده‌ای یا نه؟! مدیران کارنابلد پرمدعای غرب‌باور که مرا سکوی پرش خود می‌دیدند، بلافاصله پس از دوران قداست جنگ گویی می‌خواستند کار ناتمام پهلوی‌ها را تمام کنند؛ هر آنچه از رهاشدگی‌ها که برای دورکردن ملت از شریعت لازم بود، فراهم‌شد؛ رسانه‌های‌رها از یک‌طرف و انسان‌رسانه‌های‌رهاتر از طرف دیگر! حق بدهید که در این سالیانِ تاراجِ باور، عده‌ای از مردمانم، مظلومانه در دام‌ تطمیع و تزویر و تردیدشان گرفتار شوند! صفحه‌ی روزگار آن‌هنگام که بر مراد اهالی انقلاب ورق‌خورد، باز هم عده‌ای ولو معدود همان خط‌باطل را رفتند و آن عده‌ی مردمی‌انقلابیِ‌دیگر، کماکان به چوب همان مدیران قبلی نواخته‌شدند و ای‌کاش خود را از آن حلقه‌های توهمی می‌رهانیدند و به «آغوش‌ملت» پناه می‌بردند! وقتی در این روزها از قله‌ی دماوندِباشکوه به پهنه‌ی ایران عزیز نگاه می‌کردم، حسرت تمام وجودم را می‌گرفت؛ حسرت مردمانی که شهرهای‌شان را خانه‌ی خودشان می‌دانستند نه هجرت‌کده‌ای برای رسیدن به امیال خویش! و چون این‌گونه بود کارزارشان، سیاسی‌ نبود، که جشنی بود پر از شور و سرور و حضور! حسرت شیفتگان خدمتی را می‌خوردم که برای آبادانی شهرشان خیز برداشته‌‌بودند، نه تشنگان قدرتی که تبخترشان آنقدر مرتفع‌شان کرده‌بود که دیگران را بوته‌های پای درخت می‌دیدند! من این روزها، سخت حسرت «تبریز» را می‌خورم! اما دلم کماکان پر از شوق است و امید؛ شوق به «آقا»یی که مرا خوب می‌شناسد و امید به «مردم»ی که اگر پایش بیافتد، کماکان پیشگامان نهضت‌اند! من تهرانم! امّ‌القرای مکتب تشیع با مساجدی آباد و روحانیتی مبارز و مجالسی پرجمعیت! من تهرانم! پیشگام نهضت و الهام‌بخش همه‌ی کشور در انقلاب‌خمینی! پهلوی‌ها هرچه توانستند بر سرم کوفتند تا از اصل و اسلام بیافتم، اما نتوانستند! آنقدر بر مِهر علی و اولادش ماندم، که حاصلش ۲۴ هزار کبوترِعاشق‌ِخونین‌بال در زرین‌ترین صفحه‌ی تاریخم شد! من تهرانم! با شناسنامه‌ای انقلابی و دلی پر از عشق علی. @HOWZAVIAN
⛔️دروغ 60 درصدی ✍ علی مهدیان در همشهری نوشت: 📛ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه 41 درصد شرکت کردند، پس 59 درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم. 1⃣یکم. با چی مقایسه می کنید؟ معیار مقایسه نرخ مشارکت با متوسط مشارکت است؛ نه عدد 100. متوسط نرخ مشارکت در مجلس طی یازده دوره گذشته57 درصد است. جهت اطلاع متوسط نرخ مشارکت در اتحادیه اروپا 50 درصد و در آمریکا زیر 50 درصد است. تفاوت نرخ مشارکت در انتخابات ها نیز به شرایط سیاسی اجتماعی وقت مرتبط است و اساسا از عدم مشارکت هیچ وقت درصد مخالفان نظام در نمی آید. 🔻خاطرتان هست نرخ مشارکت رفراندوم اول انقلاب چقدر بود؟ 96 درصد. اما چند ماه بعد مشارکت در انتخابات مجلس به 52 درصد رسید. این یعنی مردم چند ماهه از انقلاب برگشتند؟ مضحک نیست؟ سال 76 مشارکت ریاست جمهوری 80 درصد بود. چند ماه بعد مشارکت مجلس به 67 درصد رسید. باید چی می گفتیم؟ 2⃣دوم. هرکس رای نداد ضدانقلاب است؟ 🔻و اما کسانی که رای نمی دهند چند دسته اند: 🔸الف. بخشی به هر دلیل ناتوان از حضورند. 🔸ب. بخشی آرای معترض امااصلاح گرند. آرائی که نظام را قبول دارند اما به خطا معتقدند قهر بیشتر از رای جواب می دهد. 👈تا اینجا این دودسته که مخالف نظام نیستند. هستند؟ 🔸ج. دسته سوم آرای هیجانی اند. آرائی که سرشان به کار خودشان است و عمدتا در شرایط دوقطبی ترغیب به رای می شوند. تخمین این افراد چقدر است؟ 🔻یک مثال برای اینکه متوجه شویم از چه جماعتی حرف می زنیم: بالاترین نرخ مشارکت در سال 88 و برای انتخابات دوقطبی احمدی نژاد- موسوی است؛ با نرخ مشارکت 85 درصد. فاصله این عدد با نرخ 66 درصدی متوسط مشارکت ریاست جمهوری، سهم آرائی است که در شرایط دوقطبی زنده می شوند؛ 22 درصد. 👈آرائی که در شرایط هیجانی زنده می شود ضدانقلاب است؟ 🔸د. دسته دیگر آرای مردد است که ممکن است با آرای هیجانی در دوقطبی ها هم پوشانی داشته باشد و به هر دلیل به جمع بندی نمی رسد که در انتخابات شرکت کند. این آرا در انتخابات اخیر حدود 29 درصد است. این عدد از کجا آمده است؟ نزدیک ترین پیش بینی مشارکت به واقعیت، مربوط به نظرسنجی ایسپا است. ایسپا مشارکت را 41 درصد پیش بینی کرد. حالا؛ همین نظرسنجی نرخ مرددین را 29 درصد برآورد کرد. این نرخ را نظرسنجی صداووسیما 28 درصد اعلام کرده بود. 👈آیا مردد یعنی ضدانقلاب؟ چنین ادعایی از سر حماقت نیست؟ 🔸ه. بله. بخشی از آرا نیز البته برای مخالفان نظام است که با دسته بندی بالا وزن شان روشن است که در اقلیت است. 3⃣سوم. و اما چرا رای غائب؟ آرای معترض و مردد چطور شکل گرفته است؟ 🔹اینجاست که باید به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن طی ماه های گذشته اشاره کرد. هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای. با جنگ اقتصادی تلاش کردند روز به روز سفره مردم کوچکتر شود. چه کسی است که نداند تورم امروز رابطه مستقیم با تحریم نفتی دارد؟ با جنگ رسانه ای نیز تمام تلاش خود را برای تبلیغ انسداد سیاسی در ایران بکار بستند. اینکه کشور را سیاهی و فلاکت و فساد گرفته است و طبیعتا هیچ امیدی به آینده نیست. این ماجرا وقتی جالبتر می شود که توجه کنیم همین رسانه ها نرخ مشارکت در انتخابات را زیر 20 درصد تخمین می زدند تا جائی که رسانه معتبر گاردین باور کرد و نرخ مشارکت را حداکثر 27 درصد پیشبینی کرد. 🔹و اما لازم است در کنار این جنگ ترکیبی به عنوان مسبب اصلی به دو دلیل داخلی نیز اشاره کرد. اول اینکه خدمات دولت و مجلس با همه تلاش هائی که داشتند هنوز به صورت محسوس سر زندگی مردم احساس نشده است و این سوال مطرح می شود که رای های قبلی ما چه اثری داشت که اینبار مجدد رای دهیم. و اما دلیل دوم اینست که برخی بداخلاقی ها در رقابت های ایام انتخابات باعث شد که اساسا مردم از هردو گروه تنفر پیدا کنند. تهمت زدن ها و بی آبرو کردن ها و دروغ گفتن ها و مجادلات پیاپی بسیار مشارکت سوز است. ✅با این توضیح علیرغم اینکه حتی کاهش یک رای برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد اما باید توجه داشت که با این شرایط، آرای 41 درصدی آرای غیرتمند و پرقدرت محسوب می شود و دژ مستحکم انقلاب اسلامی را شکل می دهند و می تواند در آینده موتور محرکه و شتابدهنده رشد مشارکت در کشور باشند. خلاصه اگر ترکیب غائبین روشن شود، حماسه 25 میلیونی نیز به روشنائی خورشید خواهد بود. @HOWZAVIAN
🌟کلاس تقویت زبان یا تربیت زبان 🔸«محفل عمامه گذاری» مجری: دعوت می کنم از حجت‌الاسلام x جهت معمم شدن.. مرید: جووون الهی عاقبت بخیر بشی شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: نه مجری: دعوت می کنم از حجت‌الاسلام Y.... مرید: الهی دورت بگردم ماشالله شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: خیر مجری: دعوت میکنم از حجت‌الاسلام Z ... مرید: ای جانم دمت گرم. ایشالله عاقبت بخیر بشی شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: نه مجری: دعوت میکنم از حجت‌الاسلام Q ... مرید: شیر مادر و نان پدر حلالت خدا حفظت بکنه شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: خیر مجری: دعوت میکنم از حجت‌الاسلام R... مرید: خیر ببینی نور چشم امام زمان بشی شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: نه مجری: دعوت میکنم از حجت‌الاسلام P ... مرید: رحمت خدا بر پدر و مادرت. ایشالله خار چشم دشمن بشی شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: خیر مجری: دعوت میکنم از حجت‌الاسلام U ... مرید: ماشالله به این هیبت و وقار ماشالله به این سکینه و آراستگی. شیخ طنّاز: میشناسیش؟ مرید: نه شیخ طنّاز: پس چته اینقدر قربون صدقشون می ری؟ مرید: روزی محضر پدر بزرگوارتان در مثل چنین جلسه ای بودیم هرکس برای معمم شدن میرفت، تیری از زبان سرخم به شکل نیش و تمسخر، نثارش میگشت. پدرتان که حال و روزم را دید و چون نسبت به من شناخت داشت با عتاب طنّازانه ای فرمود: کاش به جای اینهمه کلاس تقویت زبان، روی تربیت زبانت کار می کردی. این جمله همان و سوختن من همان.... زان پس هر جا نفس خبیثم برای اهل ایمان نیش و متلک آماده کرده و زبان احمقم هم آماده اجرا می شود اینگونه تربیتش میکنم. @HOWZAVIAN
به منتخبین و ستادهای تبلیغاتی‌شان 👈 آقای نماینده! قول و قرارها فراموش نشودزهرا ابراهیمی انتخابات تمام شد. پوسترها، جمع شدند. قول و قرارها، از در و دیوار شهر پاک شدند! زباله‌گردها، وعده‌ها را ریختند توی گونی‌ها! و بردند تا بفروشندش! خوش به حال آنکه وعده می‌خرد! حتما گران‌تر میخردش! حالا همه‌چیز به حالت قبل برمی‌گردد! جز یک چیز که نباید شبیه قبلش شود و آن تعهد نماینده‌ای است که رأی می‌آورد. او حق ندارد، وعده‌هایش را فراموش کند. @HOWZAVIAN
🔹تأملی در سه‌گانه علم و معاش و ثروت ✍️ حمید احتشام‌کیا 🔸این یادداشت را برای کسانی نگاشته‌ام که می‌دانم، دل در بند علم و دانستن دارند، اما نمی‌دانند تکلیف‌شان با معاش‌شان چیست. دائما از خود می‌پرسند: «علاقه ما به علم‌آموزی و نظرورزی دُرست، اما معاش‌مان را چه کنیم؟ تکلیف‌مان با مقوله پول و ثروت چه می‌شود؟» 🔹هنوز هم هستند کسانی که در اعماقِ دلشان، عطشی نسبت به کسب دانش احساس می‌کنند. فرقی نمی‌کند که موضوع آن چه باشد؛ طبیعیات باشد یا ریاضیات یا الهیات؛ آموختن تمام اینها -فارغ از معنای امروزیش- در سنت فکریِ ما علم و حکمت نامیده شده است. 🔸می‌خواهم نظری گذرا بر یک پرسش کلیشه‌ای، اما کهنه و سنتی بیاندازم و بر دلالت‌های پیدا و پنهان آن تأکیدی دوباره کنم. علم بهتر است یا ثروت؟ 🔹حتما انشاهایی با این موضوع نوشته‌اید یا شنیده‌اید و حتما دراین‌باره بحث و گفتگوهای فراوانی داشته‌اید. اما تا به حال شنیده‌اید یا خوانده‌اید که این پرسش که در طول تاریخ مطرح بوده و است چه رازی در دل دارد و چه پیامی برای دوران؟ 🔸هستند کسانی که پاسخ چنین پرسشی را آنقدر واضح می‌دانند که طرحش را مسخره می‌کنند، اما به نظر شما طرح این پرسش از سوی فرزانگان در طول تاریخ چه رازی در دل دارد؟ 🔹تا به حال از خود پرسیده‌اید: «اگر طرح این پرسش و پاسخش به آن سادگی بود که می‌دانید، چرا شخصیتی چون امیر مؤمنان علی علیه‌السلام -که علم با همه بی‌کرانیش در محضرش به نهایت می‌رسد- باید این پرسش را مطرح کرده و بر پاسخش تأکید کند؟ (نهج‌البلاغة، حکمت 147) 🔸اجازه دهید رازی از این پرسش برایتان آشکار سازم. طرح تاریخی این پرسش نشان از یک دورافتادگی و جدایی بنیادین بین این دو از ابتدا دارد. اگر بین علم و ثروت چنینی دیوار بلندی حائل نشده بود و اگر مقصد و منزل آن دو آن‌قدر از یکدیگر دور نبود، نمی‌باید پرسیده می‌شد این بهتر است یا آن؟ این پرسش خود گویای دو مسیر کاملا متفاوت و دو مقصد کاملا متباین است. 🔹اما رازی که در این پرسش وجود دارد آن است که در ابتدای تقدیر علم را به خردمندان و ثروت را به احمقان دادند. احمق‌ها حتما از شنیدن این پیام برآشفته خواهند شد و ساکت نخواهند نشست، اما این حقیقتی نهفته در دل یک پرسش تاریخی است. علم را به اهلش دادند و ثروت را نیز و این‌دو در آغاز از هم دور افتاده و هرگز در یکجا جمع نمی‌شوند. واقعا اگر علم و ثروت قابل جمع بود، چقدر طرح این پرسش مضحک و مسخره بود! 🔸البته باید توجه داشت حقیقت علم و حکمت غیر از فناوری و تکنولوژی است. همان‌طور که دانشمند غیر از تکنوکرات و تکنسین است. علم و حکمت فهم عالم است و فناوری و صنعت تصرف در عالم. 🔹بعضی گفته‌اند: «علم، تولید ثروت می‌کند». هیچ علمی ثروت تولید نمی‌کند. این صاحبان ثروت‌اند که از علم استفاده می‌کنند و ثروت خود را توسعه می‌دهند و البته بخش ناچیزی از آن را در اختیار طالبان و شیفتگان علم قرار می‌دهند تا از شهد آن مکیده، اثر و عسل علمی تولید کنند. اثرش (کتاب و دفتر) برای خودشان و عسلش (فناوری و تکنولوژی) برای اهل ثروت و این همان خدمات متقابل علم و ثروت است. 🔸اما داستان معاش از داستان ثروت متفاوت است. طالبانِ علم باید معاش‌شان را تدبیر کنند. امر معاش یعنی اکتفای حداقلی و امر ثروت یعنی طرح و برنامه‌داشتن برای جذب پول. محدث کلینی در کافی این حدیث را از امام صادق علیه‌السلام نقل کرده است: «خدای تعالی رزق احمقان را توسعه داد تا عاقلان عبرت گرفته و بدانند که دنیا نه با عمل به چنگ می‌آید و نه با حیله [چون احمق هیچ‌یک را ندارد] (کافی، ط-الاسلامیة، ج5، 83). 🔹علم‌آموزی فراغت می‌خواهد و جذب ثروت اشتغال دائم و باید در نهایت یکی را انتخاب کرد. اگر علم ‌آموزی را انتخاب کردید، پس باید در امر دنیا به قدرالمعاش اکتفا کنید. @HOWZAVIAN
"شجاع و زمان شناس" یعنی کسی که بتواند با درخت کاشتن در حیاط حسینیه‌ای در تهران، موشک هایپرسونیک روانه تل‌آویو کند. ✍️طلبه‌ی قم(محمد مختاری) @HOWZAVIAN
🔻مسئولیت مهم حوزه های علمیه چیست؟ 🔻دغدغه اصلی حوزه علمیه و فضلای حوزه چه باید باشد؟ 🔻چه هویتی تفاوت میان حوزه علمیه پس از انقلاب با قبل از انقلاب را نشان می دهد؟ ✍️ بهروز دلاور آنچه بنده به ذهنم بود عرض کنم این بود که حوزه‌های علمیّه مرکز آموزش اسلامند؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌یابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزه‌های علمیّه‌اند که عالِم دینی درست میکنند. حوزه‌های علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛ یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است. 🔗 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
🔴 سخنی با وکلای ملت در دوازدهمین دوره مجلس ✍️ حسین انجدانی، عضو تحریریه مدادالفضلاء سجده‌ی سپاس بر آستان باری می‌برم که به عنایت و هدایت او، مردم انقلابی میهن عزیز، بار دیگر با آگاهی و با اراده و عزم ملی پای صندوق‌های رای آمدند و ضمن مأیوس سازی دشمنان و خنثی نمودن توطئه آنها، سکان تقنین را به مردان جهاد و جدیت سپردند. این کمترین این رخداد مبارک، حضور پرشور و توام با شعور و همراه با روح حماسی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند و در باشگاه و جشن ملی عظیم گزینش وکلای ملت برای یک دوره قانون گذاری، را اولاً به آحاد ملت شریف ایران اسلامی و ثانیاً به خادمین و منتخبین محترم دوره‌ی دوازدهم مجلس شورای اسلامی تهنیت عرض می‌کنم. امیدوارم در سایه‌ی الطاف الاهی و عنایات خاصه‌ی حجت حاضر حق (عج)، رهنمودهای راهبردی زعیم حکیم امت (دام ظله الوارف)، و با تدبیر و تلاش نمایندگان ملت این فرصت «دیریاب» و «زودگذر» به مجالی مغتنم برای تقریب سیر و سیرت مجلس به وضعیت آرمانی، بدل گردد. از باب اغتنام فرصت، چند نکته را تقدیم نمایندگان محترم بویژه جناب آقای حسین حق‌وردی نماینده منتخب حوزه مشق (ملارد، شهریار،قدس) می‌کنم، و امید دارم این نکات از سوی ایشان و نمایندگان متعهد به عین عنایت نگریسته، مورد توجه قرار خواهد گرفت. 🔗 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
سیاست زدگی فرهنگ در جامعه ایران ✍️ محمدصادق خرسند دیروز خبری درباره حضور داور زن در دربی دو تیم بزرگ پایتخت منتشر گردید که واکنش های زیادی را در پی داشت. دربی که گویا قرار است در مقابل دیدگان رئیس فیفا برگزار شود. بعد از عادی سازی حضور بانوان در ورزشگاه ها، نوبت حضور داوران زن است که گفته می شود از دستورات فیفا برای جلوگیری از محرومیت فوتبال ایران است. این خبر و بی تفاوتی غیر قابل انکاری که در برابر شکستن پرده حجاب در جامعه مشاهده می شود، نشان از اوضاع آشفته فرهنگی کشور دارد که کمترین حاصل آن جامعه ای دو قطبی بوده است. بدون تردید، حضور عریان سیاست در صحنه فرهنگ بدون در نظر گرفتن ملاحظات لازم، سیاست زدگی آن را به دنبال داشته است. انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی، به دنبال فرهنگ سیاسی بود نه فرهنگ سیاست زده؛ پدیده ای که وضع غالب این روزهای فرهنگ ایران است. به نظر می رسد زمان تجدیدنظر در حکمرانی فرهنگی فرارسیده و تا دیر نشده باید اقدامات اصلاحی صورت گیرد؛ در غیر این صورت انقلاب اسلامی از وجه فرهنگی خود تهی خواهد شد. وجهی که ویژگی منحصر به فرد انقلاب ایران بوده است. @HOWZAVIAN
🔴 چقدر سخت است شنیدن برخی از ذهنیت‌ها ✍️ احمد شعبانی 🔹 چقدر سخت است در سایۀ حکومتی زندگی کنی که مردم‌سالاری چنان حاکم باشد و رأی و نظر مردم آنقدر تعیین‌کننده که در خرداد 76 علی‌رغم نظر قریب به اتفاق بزرگان و چهره‌های سیاسی و مذهبی، خاتمی رئیس‌جمهور شود؛ و در تیر 84 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات از یک شهردار کم‌سابقه و بی‌پشتوانه شکست بخورد؛ و در اسفند 94 آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی از ورود به مجلس خبرگان رهبری بازمانند؛ و در اسفند 1402 آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان خود برای ورود به خبرگان رأی نیاورد؛ و برادر شهید باهنر در کرمان و فرزند شهید مطهری در تهران و آن چهرۀ مشهور در رشت اجازۀ ورود به مجلس شورای اسلامی را نیابند؛ و با این همه، برخی این نظام را توتالیتر، رهبری این نظام را دیکتاتور و انتخابات را در این کشور، تشریفاتی بخوانند! 🔹 و چقدر سخت است در سایۀ حکومتی زندگی کنی که عدلیه‌اش، فرزندان مقام دوم خود را به پای میز محاکمه می‌کشاند و نزدیکان برخی از بزرگترین مهره‌های این نظام را به زندان می‌افکند و شاخ سلطان‌های سکه و دلار و غیره را می‌شکند، اما برخی این القاء را باور کنند که عدالت فقط برای بیچارگان و بی‌کسان است نه برای آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها! 🔹 و چقدر سخت است در سایۀ حکومتی زندگی کنی که در طول 45 سال، با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و تمامی کارشکنی‌های بین‌المللی و تحریم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده و تهاجم‌های فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای، این کشور را در 11 مورد ـ مانند تولید پودر استخوان، تولید ایمپلنت چشمی، ساخت پروتز عصبی و ... ـ در جایگاه اول جهان قرار داد؛ و در 7 مورد ـ مانند ساخت تانک، تولید پرینتر سه‌بُعدی میکروسکوپی و ... ـ در جایگاه اول منطقه؛ و در 10 مورد ـ مانند تولید هواپیماهای استراتژیک خورشیدی، تکنولوژی بیودیزل و ... ـ در جایگاه دوم جهان؛ و در 6 مورد ـ مانند تولید دکل انتقال برق، استخراج سلول‌های بنیادی از دندان شیری و ... ـ در جایگاه سوم جهان؛ و در 4 مورد ـ مانند ساخت موشک‌های دوربرد، تولید داروهای بیوتکنولوژیک و ... ـ در جایگاه چهارم جهان؛ و در 7 مورد ـ مانند تعمیر کابل‌های فیبر نوری در اعماق دریا و ... ـ در جایگاه پنجم جهان قرار داد و ششمین جایگاه جهان را در تولید زیردریایی، هفتمین جایگاه جهان را در حوزۀ نانوتکنولوژی و انعقاد موضعی خون، هشتمین جایگاه را در قدرت‌های فضایی و تولید اورانیوم بالای 20 درصد، نهمین جایگاه جهان را در چرخۀ کامل فضایی، دهمین جایگاه جهان را در بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان و ساخت توربین و فناوری لیزر و پیوند ریه و غیره، یازدهمین رتبۀ جهانی تولید علم را در رشته‌های مهندسی هوافضا، انرژی اتمی و شیمی، و رتبه‌های زیر بیست تولید علم را در پنج رشتۀ دیگر کسب نمود و در 32 حوزۀ صنعتی، ایران را جزو تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات قرار داد؛ و اینها همه غیر از قدرت سیاسی و عمق استراتژیک ایران در منطقه و جهان است که مورد اذعان حتی دشمنان جمهوری اسلامی است؛ و با وجود این همه پیشرفت، طوری القا نموده‌اند که برخی مردمان ما گمان می‌کنند در مرکز نفرین عالم زندگی می‌کنند و بدبخت‌تر از آنها پیدا نمی‌شود و جمهوری اسلامی، حکومتی ناکارآمد است! 🔸 جالب است بدانیم حتی در اقتصاد و معیشت و قدرت خرید مردم که همگی قبول داریم دچار ضعف و مبتلا به تورم و گرانی هستیم، بر اساس آمار بین‌المللی منتشرشده در صفحۀ W0rld of Statistics، ایران نوزدهمین اقتصاد دنیا با تولید ناخالص داخلی 1.81 تریلیون دلار (1800 میلیارد دلار) بر اساس شاخص قدرت خرید است. 🟢 حقیقتا چقدر سخت است شنیدن برخی از ذهنیت‌هایی که برای مردم عزیز ما ساخته‌اند. @HOWZAVIAN
شهید بهشتی که الآن اپوزسیون از او سعی در نشان‌دادن تصویری غیر همراه با ج.ا دارد و طرفداران منتقد نظام هم سعی در نشان‌دادن چهره‌ای روشن‌فکر(به معنای غلط) از او دارند، در زمان حیاتش بعد از انقلاب هدف اصلی تخریب رسانه‌ای دشمن داخلی و خارجی بود! آن‌قدر که برخی انقلابی‌ها بر صورتش چنگ می‌کشیدند. غرض این‌که، اولا اغلب متفکران در زمان حیات‌شان ناشناخته می‌مانند و بعد از مرگ‌شان شناخته می‌شوند. و ثانیا اپوزسیون به سمت او چرخش نکرده؛ بلکه اکنون تضعیف و دشمنی‌کردن با ج.ا را در گروی مخالف نشان‌دادن حلقه‌ی اصلی انقلاب با سیاست‌های نظام می‌بیند که از حیث اندیشه‌ای نظام را تهی جلوه دهد. غصه این‌که ما نیز فریب می‌خوریم و برای خوب جلوه‌دادن و رفع اتهام از خود و نظام، چهره‌ای تحریف شده از اندیشمندان‌مان می‌سازیم. وگرنه کیست که نداند رئیس مجلسی که قانون اساسی را تدوین کرد همین بهشتی روشن‌فکر امروز و دگم و تروریست دیروز بود! @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 دروغ بزرگ یک عکس از سیستان و بلوچستان 📌دکتر مجید نقدی، نویسنده حوزوی و مدرس روزنامه‌نگاری در سومین نشست از سلسله نشست‌های «علوم شناختی و رسانه» به موضوع «فاصله میان واقعیت تا بازنمایی واقعیت» پرداخت. 🖌 این نشست به همت مؤسسه همشهری در تهران برگزار ‌شد. @HOWZAVIAN
. الهیات هنر و رسانه و اقدام خوب دفتر تبلیغات خراسان رضوی @HOWZAVIAN
🔹رسانه به‌مثابه هنری در قله هِرَم ✍️حمید احتشام‌کیا 🔸در این یادداشت به تحلیلی از چیستی و ماهیت رسانه و مقایسه آن با رسالت هنر در گذشته پرداخته‌ام تا از این طریق، ذاتِ زینت‌گر رسانه را نمایان‌تر از قبل بنمایانم. 🔸خوب است بدانید هنر به روایتی اصیل در فرهنگ ما و چه‌بسا در سایر فرهنگ‌ها، چیزی نیست که ارزش بالذات داشته باشد. یعنی هنر امری اصیل نیست، بلکه قرار بود اصیل‌نما باشد. هنر، همیشه نقشِ زینت‌گری برعهده داشته است. یعنی کسی هنر را برای هنر نخواسته است، هنر را برای این می‌خواهند که با آن، چهره امرِ اصیل را بیارایند تا توجه‌ها به سمت‌و سوی آن جلب شود. 🔸کار هنر نشان‌دادن امر اصیل از طریقِ زینت‌بخشیدن به آن است. هنر، زینت می‌بخشد تا توجه را جلب کند. هنرِ شعر، متنِ اصیل را به نظم می‌کشد و هنر خوشنویسی، خوش‌ می‌نویسدش و هنر آواز، خوش‌ می‌خواندش. 🔸هنرِ شعر، هر متنی را نظم نمی‌دهد. هنرِ خوشنویسی هم هر لاطائلات و اباطیلی را خوش ننویسد. هنر شعر و هنر خوشنویسی قرآن حافظ و گنج نظامی را زینت می‌دهد تا دیده شود و در اذهان باقی بماند، اما سگ ولگرد را رها می‌کند تا گم شود که در حدیث آمده است: «الباطل یموت بترک ذکره». آری هنر، ذکر و یادآوری امر اصیل است. 🔸هنرِ تهذیب در خدمت امر نفیس است، نه هر مزخرف مُهملی که نگاشته شود. رسم بود متون اصیل، از قرآن تا متون حدیثی و فقهی و فلسفی، تهذیب می‌شد. تهذیب می‌شد تا جذاب شود. جذاب می‌شد تا هوس شود. هوس که شود، خوانده می‌شود، خوانده که شود، فهم می‌شود؛ تربیت می‌شود؛ و خلاصه می‌شود آنچه باید بشود. اما هنر قرار نبود هر بی‌سر و پایی را ... 🔸ناگفته نماند که امر اصیل، برای اهلش آن‌چنان نمایان و جذاب است که حاجت مشّاطه نیست روی دل‌آرام را؛ اما در فرهنگ اسلامی، قصد بر هدایت و جذب حداکثری است. پس هنر را مشاطه‌گری آموختند و مأمورش کردند که امور اصیل را لایه به لایه بدرخشاند. 🔸به هنر دستور دادند مسجد را زینت‌ کند، محراب را طرحی زند تا معراج در آن دیده شود. بی‌جهت نیست که حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام پر از هنر است. هنرمندان همگی در خدمت امر اصیل بودند. مثلا وقتی قرار شد چیزی از شخصیت امام به‌مثابه امر اصیل نمایان شود، شهریار شعر را فرمان دادند که همایِ رحمت به‌نظم کشد یا فرشچیانِ عرش را گفتند که نقش آن جناب برکشد یا طلا و نقره را موم کند، آستان و ضریحش زرکوب کند. 🔸هنر که کارش روایتی جذاب از امر اصیل بود، رفته‌رفته دچار اعوجاج و کژی شد، نامش شد رسانه و کارش شد مشاطه‌گری امر قبیح. رسانه همان هنر است. لایه‌ به لایه امر را می‌پروراند تا دیدنی شود و پذیرفته شود. به نظرم رسانه آخرین ورژن و کامل‌ترین نوع از هنر است. همه هنرها را درهم‌آمیخته و خود را به عنوان زینت الزَّیِّنات درآورده است. او حالا می‌تواند هر چیزی را آن‌چنان بدرخشاند و بیاراید که کمتر کسی در مقابلش تاب‌آورد. من معتقد نیستم رسانه ذاتا به دنبال نیکو جلوه‌دادن امر قبیح است، بلکه گمان می‌کنم هنر و رسانه در این دوران از رسالتش عدول کرده، بیشتر به تدلیس و فریب مایل شده است. 🔸رسانه اکنون و در این دوران اوج هنر است. رسانه قله هِرَم هنر است. او اکنون می‌تواند امر زشت را زیبا و امر زیبا را زشت جلوه دهد. رسانه چنان به امور رنگ و طعم می‌دهد و چنان ذائقه را تسخیر می‌کند که واقعا برای تماشای چهره اصیلِ امور از پشت این همه رنگ و لعاب، بصیرت لازم است. بصیرت کسب کنید. @HOWZAVIAN
🍃تبریک به نویسندگان حوزوی که در جشنواره امسال ابوذر خوش درخشیدند و در کنار خبرنگاران و هنرمندان قم تجلیل شدند. حوزه علمیه و بخش‌های مرتبط تبلیغی و رسانه‌ای آن اگر سرمایه‌گذاری کنند، شاهد دستاوردهای بیشتری در رقابت های رسانه‌ای(محلی، ملی و بین‌المللی) هستیم. سر در لاک فرو ببرید همچنان... به زودی نقدی بر انحراف موضوعی و فرمی جشنواره هنرهای آسمانی منتشر می‌کنیم که نوشتن در آن هنر نیست؛ چون هنرهای حجمی به شدت چشمشان را پر کرده است!🥺 @HOWZAVIAN
. درباره هشتگ رحیمی: هشتگ قلمدون نویسندگان حوزوی مطالبه صریحی دارد ای کاش برسد به دست مدیران محترم حوزه. مع الاسف حرف های دلسوزانه را نمی شنویم. تشکر از زحمات شما ........................... سپاس از شما بزرگوار🙏 دعا کنید صدق گفتار داشته باشیم @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔴 نمونه عمامه‌دار استحاله فرهنگی! 🔸همیشه برایم سوال بود که چرا در فحشاگری جشن هنر شیراز پهلوی، حوزات علمیه جز اندک معدودی از افراد، همگی سر در سکوت مرگ داشته‌اند؟ آنچه بنده فهمیدم اینکه درس و بحث و مباحثه فقه و اصول،اوجب بوده از قیام علیه فساد و فحشای جامعه! بالاخره هرکس وظیفه‌ای داشته! ایشان را چه به کار عقیده و عمل منکران؟ 🔸علی الاحوط، رتق و فتق امور نماز و روزه مردم و محاسبه خمس و زکاتشان،اولی است از آلوده کردن قبا و عبای پیامبر به سیاست و جنگ و حکومتداری! 🔸نهایت حجتی که این جماعت تمنا داشتند، ساختن انجمن حجتیه بوده برای مقابله با دیو بهاییت! جهادی پهلوی شاد کن که هم دهان معترضان به آخوندی نشستنکی را می بست و هم عبا و عمامه پیغمبر را از غبار عمل سیاسی،دور دوررر نگه می‌داشت! 🔸آخوندهای تسبیح به دست سجاده نشینی که از کفران نعمت آقای خمینی! بسیار کفری بودند! بسکه آقا روح الله، تندرویِ حوزه خراب کن بوده! بسکه آقا روح الله، ضد مدار شریعت بوده! بسکه آقا روح الله حجتیه نشناس بوده! 🔸تعجب دارد اگر شاگرد آن آیت‌الله سکولار دیروز،امروز هم شاگرد تربیت کند؟ آخوندی که دیدن منکر الهی در جامعه برایش اهمیتی ندارد! مهم حفظ آن عبا و عمامه است و آن سجاده و تسبیح استخاره و دفتر محاسبه وجوهات! حجتش را هم خدا قبلاً فرستاده: لکم دینکم و لی دینی! الباقی قرآن هم باشد برای خود خود حضرت حجت، هر وقت که تشریف آورد!! ما را چه به دخالت در امور سخت اسلام! آپشن به روز حجتیه! فعال ما یشاء! 🔺بیخ گوش مدیریت حوزه علمیه! 🔺بیخ گوش جامعه مدرسین! ✔️ دست اول @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 قدم برمی‌داریم برای رضای خدا؛ قلم برمی‌داریم به روی کاغذ برای رضای خدا؛ حرف می‌زنیم برای رضای خدا؛ شعار می‌دیم برای رضای خدا؛ می‌جنگیم برای رضای خدا؛ همه چی... همه چی... همه چی... خواست خدا باشه... که اگر شد، پیروی نزدیکه..🤍✨ (عج) @HOWZAVIAN @rasekhoon_online
⭕️اسباب برکت در خانه ✍️ غلامرضا رضایی در نشریه صدای خاوران نوشت: اگر بخوهیم خانه‌ای با برکت داشته باشیم این کارها را به عنوان اسباب برکت انجام دهیم. قربانی کردن به هنگام ساختن خانه، اطعام دادن به دیگران خصوصاً فقرا، سلام دادن هنگام ورود به خانه، نام‌گذاری اهل خانه و فرزندان به نام پیامبران ائمه و داشتن اولاد دختر در خانه ⭕️اسباب برکت در رزق نیت خیر داشتن، خوش اخلاقی و خوش‌‎خویی، گفتار نیک، مودت و محبت، رفتار نیک با همسایه، صدق و راستی، سخاوت، بخشندگی و هدیه دادن، قناعت، رضایت به قسمت الهی، همچنین بعضی از مشاغل چون کشاورزی و دامداری و مانند آن از کارهای با برکت بیان شده است. 🔹 دیگر از اموری که سبب خیر و برکت می‌شود ارتباط خالصانه با اهل بیت(ع) است، بندگی خداوند سبب برکت در زندگی می‌شود و هر مقدار از خداوند دور شویم به همان اندازه برکت از زندگی‌های ما دور می‌شود. این که امروز بسیاری از مردم از بی‌برکتی می‌نالند دلیل آن دوری از خداوند و اهل بیت(ع) است. شیخ عباس قمی(ره) حدود یکصد جلد کتاب تألیف کرده که یکی از آن‌ها مفاتیح‌الجنان است که دارد پا به پای قرآن تألیف می‌شود و مشتری زیادی دارد و در تمام کشورهای شیعه‌نشین محبوب است. شیخ عباس قمی در ثواب تمام کسانی که دعاهای این کتاب را می‌خوانند شریک است. متن کامل @HOWZAVIAN
🔴 قواعد زیست فیلسوفانه؛ 🔶 برجسته‌سازی خوبی‌ها و مثبت‌اندیشی ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم یکی دیگر از قواعد زیست فیلسوفانه است. فیلسوفان حتی در سخت‌ترین شرایط و تاریک‌ترین فضاها، امیدها و نورها را می‌بینند و خوبی‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند و اصالت می‌دهند. توضیح آنکه دربارة يک موضوع واحد ممکن است دو نگرش و نگاه کاملاً متضاد وجود داشته باشد و هر دو هم فی نفسه درست باشند؛ اما يکي «نيروکُش» و ديگري «نيروبخش»؛ يکي «مرگ‌آور» و ديگري «حيات‌بخش». با ديدن گلي که بر شاخه‌هاي پر خار روييده است، مي‌توان گفت: «چه دنياي بدي! حتي «شاخه‌هاي گل» هم خار دارند!» این نوع نگاه فی نفسه درست است. حافظ هم می‌گفت: حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج فکر معقول بفرما گل بی‌خار کجاست اما با دیدن همان گل، این نگاه را هم می‌توان داشت که: «چه دنياي زيبايي حتي «شاخه‌هاي پر خار» هم گل دارند!» هر دو سخن به نوبة خود درست‌اند؛ اما اولاً، دريچة نگاه متفاوت است؛ نگرش آنها به عالم و آدم متفاوت است و ثانياً، نتيجه و‌ آثار اين دو نوع نگاه هم بسيار متفاوت است. @HOWZAVIAN
💢 ۱۰ توصيه برای زيبانويسی در نثر معیار ✍ مرحوم رضا بابایی ۱. اگر می خواهيد زيبا و دلنشين بنويسيد، سعي نکنيد که زيبا بنويسيد. زيبایی در فکر شما است، نه در قلم شما. با قلمتان راحت باشيد تا قلم هم به‌راحتی بتواند فکر شما را بر روی کاغذ بياورد. ۲. به ساختار متن، بيشتر از جمله‌ها، و به جمله‌ها بيشتر از کلمه‌ها اهميت بدهيد. ۳. به مخاطب احترام بگذاريد تا او نيز به نوشتار شما به ديدۀ تحسين و احترام بنگرد. کمترين احترام به خواننده، آن است که پاکيزه و درست بنويسيد و ساده‌ترين اصول تايپ(مانند فاصله‌ها و نيم‌فاصله‌ها) را رعايت کنيد. ۴. نوشتار شما، رفتار شما با خواننده است. هر قدر در رفتارتان صميمی تر باشيد، او نيز با شما همدلي بيشتری می کند. پس در وقت نوشتن، يکی از احساسات انسانی خود را اجازۀ ابراز بدهيد؛ احساساتی مانند شادی، خشم، غمگينی و هيجان. شما نويسنده‌ايد نه ديپلمات. اگر مي‌خواهيد خشک و جدی هم باشيد، باشيد؛ ولی نفس‌گير ننويسيد. ۵. غني‌ترين سرمايۀ پنهان براي نويسنده، ديوان‌هايی است که خوانده و از ياد برده است. ۶. وظيفۀ نخست نويسنده، صراحت و صداقت است، و حلاوت و ملاحت در رتبه‌های بعدی است. بنابراين شيپور را از دهان گشادش ننوازيد. از صراحت شروع کنيد تا به حلاوت برسيد. ۷. يکي از مهم‌ترين عوامل زيبايی در نويسندگی، سرعت نويسنده در چينش مطالب اصلی نوشتار است. رانندۀ خوب، راننده‌ای است که نه تند مي‌رود و نه آهسته. نويسنده هم نبايد قلمش را به دست تداعی های پی درپی و گريزهای فرعی بسپارد كه سرعتش در پيشبرد مطالب كم شود و خواننده را معطل کند. همچنين نبايد چنان مختصر و تلگرافی بنويسد كه از هوش و تمرکز خواننده، سبقت بگيرد. تنظيم سرعت قلم در چيدن مطالب كنار هم، خواننده را به وجد می آورد. ۸. متن نارس و نارسا زيبا نيست؛ حتي اگر همۀ آرايه‌های زبانی در آن کارگذاری شده باشد. ۹. فقط کسي مي‌تواند زيبا بنويسيد که می داند چه می خواهد بگويد و چقدر و چرا و برای چه کسی. نويسنده‌ای که گيج مي‌زند، خواننده‌اش را دچار سرگيجه مي‌کند. هيچ انسانی دوست ندارد او را گيج کنند. ۱۰. بپذيريم که هر کسی نمی تواند زيبا بنويسد؛ ولي باور کنيم که هر کسی می تواند نازيبا ننويسد. @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نوآوری در آموزش نویسندگی آقای جوان آراسته و مدرسه مبنا، یک نوآوری در آموزش نویسندگی ایجاد کردند؛ اون هم طرح مساله «هفته آموزشی» به جای «جلسه آموزشی» هست؛ که بازدهی آموزش رو خیلی افزایش میده. این روزها، یک کارگاه یک هفته‌ای رایگان نویسندگی خلاق، توسط مدرسه مبنا و با حضور آقای جوان آراسته برگزار میشه. با توجه به برگزاری مجازی دوره، پیشنهاد می‌کنیم حتما در این کارگاه شرکت کنید. 🆔لینک ثبت‌نام رایگان نویسندگی خلاق: 🔗https://formafzar.com/form/wuue6 اطلاعات بیشتر درباره این دوره در کانال مدرسه مبنا: https://eitaa.com/mabnaschoole
🗓 جمعه‌نیوز ✍ فاطمه دماوندی در صفحه طنزیم نوشت: قاراشمیش هفته: بایدن این بار اوکراین و غزه را قاطی کرد. وی در این‌باره گفت:« مدیونید اگه فکر کنید مشکل ذهنی دارم.» دمغ هفته: نوبخت،بعد از رأی نیاوردن در صفحه شبکهٔ اجتماعی‌اش نوشت:« نگرانتان بودم. آمدم. نیامدید، برگشتم!» شاهدان عینی گفتند:«حساس نشو! حساس نشو!» ‌ شلخته هفته: ژنرال اسرائیلی‌ اذعان داشت:« بدون برنامه می‌جنگیم.» وی در ادامه افزود:« بدون برنامه راه می‌ریم. بدون برنامه غذا می‌خوریم. کلاً خیلی شلخته‌ایم.» جاساز هفته: در پی خبر پیدا کردن حشیش‌هایی که در قوطی رب جاساز شده بودند؛ انجمن حمایت از قاچاق‌چیان ضمن اعلام« چرا به ذهن خودم نرسید؟!» این کار را محکوم کرد. دوستی هفته: به دلیل هماهنگ نکردن «بنی گانتس» برای سفر به واشنگتن, نتانیاهو از هر نوع کمکی محرومش کرد. پاپ فرانسیس در واکنش به این خبر مجدد اعلام کرد:« برادران! بس کنید.» عبرت هفته بالاخره پای تتلو هم به دادگاه رسید. تتلو قول داد از مداد رنگی‌هایش فقط در دفتر نقاشی خودش و نهایتاً دفتر اعترافات توماج استفاده کند. داغون هفته تعداد زیادی از افسران رژیم صهیونسیتی به طور ناگهانی استعفا دادند. در پی این اقدام کابینه رژیم صهیونسیتی گفت:« حداقل یکی یکی برید.» @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⭕️ سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن، شیرینی مجلس جدید را از بین می‌برد ✍ محمدعلی شکوهیان راد 💠 امام خامنه‌ای در بیاناتی خطاب به تأکید کردند از دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی حذر شود تا طراوت و کارایی مجلس حفظ شود. 💢 پی‌نوشت مهم 🔴 در شبانه‌روز گذشته، دیده شده که برای چندمین بار، برخی منابع خبری و کانال‌ها به تحریف سخنان امام جامعه پرداخته و برای مطامع سیاسی خود بهره‌برداری کرده‌اند. 🔻 کانال رسمی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برای چندمین بار به تحریف علنی و معنادار سخنان امام پرداخته و خبرگزاری‌های تسنیم، ایسنا و دانشجو در وب‌سایت یا کانال‌هایشان بازنشر داده‌اند. ✴️ از مطالعۀ تاریخ صدر اسلام چنین بر می‌آید که ماجرای سقیفه، صرفاً یک گروه چند نفره نیست بلکه یک جریان است که در طول تاریخ، همواره به تحریف اوامر و منویات اولیاء الله پرداخته است. ⭕️ چه فرقی بین عمل یهودا نسبت به حضرت یعقوب درباره‌ی حقانیت یوسف (ع)، ابوبکر و عمر نسبت به پیامبر (ص) درباره‌ی حقانیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و تحریف‌گران امروز نسبت به امام خامنه‌ای درباره‌ی حقایقی که می‌گویند وجود دارد؟! 🛑 تعارف را کنار بگذاریم! اگر امروز می‌بینیم و سکوت می‌کنیم، پس قطعا اگر آن زمان بودیم نسبت به خیانت سقیفه هم سکوت می‌کردیم! ❌ آنها هم که می‌گویند: - این خبرگزاری، مربوط به فلان نهاد است! - فلانی در دفتر حفظ و نشر است! دقیقاً منطقشان همان منطق اهل سقیفه است که: - فلانی و فلانی از شیوخ هستند! از صحابه هستند! ✴️ بیدار شوید تا امت از تحریف‌گران سیلی نخورده است! @HOWZAVIAN