eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
443 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ دوست نزديک‌تر از من به من است ✍️ علی خسروی وقتی نوح نبی(ع) در میانه بیابان کشتی می‌ساخت، مردم او را بخاطر این کار شگفت ریشخند می‌کردند، اما آنها از سِرِّ ساختار عالم معنا بی‌خبر بودند. در عالم «ظاهر» کشتی را در کنار دریا باید ساخت و این کشتی است که باید دریا را بیابد. اما در سپهر معنا، وقتی کشتی ساخته می‌شود، دریا خودش به سراغ کشتی می‌آید. اهل معنا به ما می‌آموزند که خداوند مانند سقّای کوزه به دوش، هر جا تشنه‌ای ببیند به سراغش می‌رود؛ بنابر این اگر طالب آبی، کافی است «تشنه» شوی: آب کم‌جو تشنگی آور بدست تا بجوشد آبت از بالا و پست در طریق معنا شیوه آب یافتن، چاه کندن نیست، «تشنه شدن» است. شیوه معشوق یافتن، این سو و آن سو رفتن و گشتن نیست، «عاشق شدن» است. و... شیوه یافتن «ولیّ‌خدا»، سیر آفاق و آزمون‌های ولی‌شناسی نیست، بلکه شعله‌ور کردن آتش طلب، و سوز صادقانه درون است، سوزی که در گرمای آن خامی وجود عاشق به بلوغ و پختگی بدل می‌شود. گویی در عالم معنا قاعده این است: وقتی رسیدی در می‌رسد. وقتی که در گرمای شوقِ طلب، پخته شدی، مطلوب را پیش روی خود حاضر خواهی یافت، وقتی «ظاهر» شدی او «ظهور» می‌کند. به همین دلیل است که کسی چون سعدی به ما هشدار می‌دهد که مطلوب را در دور دست نجویید، گنج در خانه است: دوست نزديک تر از من به من است وين عــجب‌تر کـــه من از وی دورم چه كنــم با كه توان گفت كه دوست در كنـــــــار من و مـــــن مهجــــورم. @HOWZAVIAN
. 🌻جهان منجی می‌خواهد🌻 @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نیمه شعبان 1402 🔻گزارش عاشقی به روایت تصویر 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✅ قصیده ای در مدح حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف🍃🌺 ✍ سروده مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف ✍ زنده یاد استاد علی ابوالحسنی (منذر)، مورخ و پژوهشگر فقید معاصر که چندین جلد کتاب در مورد علامه شیخ فضل الله(ره) به رشته تحریر درآورده است، در کتاب «خانه بر دامنه آتشفشان، شهادتنامه شیخ فضل‌الله نوری»، قصیده ای از ایشان را در مدح حضرت ولی عصر(عج) آورده است. گفتنی است، شیخ شهید در این قصیده ی خواندنی، بیت معروف سعدی (ما از تو به غیر تو نداریم تمنا | حلوا به کسی ده که محبت نچشیده) را نیز تضمین کرده است. با هم می خوانیم🔰 ای آنکه کسی سرو، چو قد تو ندیده/چون لعل لبت غنچه ز گلزار نچیده چون نرگس مستت به همه گلشن عالم/نه دیده چنین دیده و نه گوش شنیده ای مظهر خوبان همه «خوب» اند تو «خوبی»/نوری است جمالت که ز انوار چکیده خضر ار لب لعل تو نمی کرد تمنا/تا حشر به سرچشمه حیوان نرسیده «نشناخته» گفتند گروهی که خدایی! /پس «مرد شناسای» تو را چیست عقیده؟! واقف نشد از سرّ تو ای مخزن اسرار/جز عارف چل ساله که در خرقه خزیده ذات تو معماست به بویش نبرد پی/آنکس که یکی جرعه زجامت نچشیده دانم به یقین گر به رخت پرده نبودی/کس یوسف کنعان به کلافی نخریده! می کرد تجلی اگر این یوسف ثانی/دلباختگان، دل عوض دست، بریده! در مردمک دیده و از دیده نهانی/پیدا و نهان! غیر خداوند که دیده؟! جز دیدن روی تو ندارد غرضی چرخ/زین گردش روز و شب با قد خمیده دانی ز چه در پای گل سرخ بود خار؟/از بس که به گلزار، به شوق تو دویده پرسیده ای از خار چرا نوک تو سرخ است؟/از بس که به پای گل بیچاره خلیده از هجر تو، در ساحت گلزار، عزادار/بلبل به نواخوانی و گل جامه دریده دل فاخته سان بهر تو با نغمۀ کوکو/هر لحظه از این شاخ به آن شاخ پریده از چیست که بلبل شده دلباخته گل؟/زین رو که یکی روز، گلی دست تو دیده زان روز که من باخته ام نرد محبت/دانسته ام آخر به کجا کار کشیده دهری است زند زلف تو اندر دل ما نیش/افسون نکند چارۀ این مار گزیده پنهان ز عدویی، زمحبان ز چه ای دور؟/جانها به لب از هجر تو ای ماه رسیده عید است جهانی همه در وصل گل و مل/جز من که ز «هجر» ت دلم از عیش کپیده آیا شود آن دم که کنی تازه روانم؟/زان باد صباحی که ز کوی تو وزیده آیا شود آن روز که بینیم بیکبار آن یار؟!/گذشتیم ز مرّات عدیده! زین رو شده آهوی ختا شهرۀ آفاق/کاندر حرم قدس تو یک لحظه چریده شد چشم سپید از پی دیدار تو، تا کی؟/از دامن وصل تو بود دست بریده؟ تا چند به هجران تو باشیم گرفتار/رحمی بکن ای آهوی از دشت رمیده صد شکر نمردیم و رسیدیم به شعبان/کاین ماه دگر باره به ما روح دمیده گو تهنیت عید بدان نور مجسم/کامروز خدا بر همه ی خلق گزیده «ممتاز[۱]» به شب روز، دعاگو و ثناجو/هست از نظر لطف تو این طرفه قصیده جز شربت لطف تو نداریم تمنا/ حلوا به کسی ده که محبت نچشیده 🔸قابل ذکر است که مجموعه اشعار باقیمانده از مرجع شهید، در قالب یک پی دی اف تحت عنوان "نورالاشعار علامه نوری" نشر یافته است. 🔸[۱] مرجع شهید، به غیر از "نوری" به "ممتاز" نیز تخلص داشته اند. @HOWZAVIAN
🌐 شانتاژ رسانه ای یا عبور از نقطه گریز هسته ای؟! ✍️ محمدصادق خرسند 💠 دیروز خبری در روزنامه واشنگتن تایمز مبنی بر تولید ۵ بمب اتم توسط ایران درج گردید که شاید با درخواست گروسی رئیس آژانس انرژی اتمی برای سفر به تهران بی ارتباط نباشد. بدون تردید این خبر و اخباری از این دست برای: ۱. حفظ فشار رسانه ای بر ایران در راستای مهار اتمی جمهوری اسلامی ۲. انحراف افکار عمومی دنیا از جنایات اسرائیل در غزه و رفح انجام شده است. 💢 آمریکایی ها به خوبی می دانند ایران مدت هاست از نقطه گریز هسته ای عبور کرده و از توان فنی لازم برای تولید بمب اتمی برخوردار است. توانی که فقط به یک اراده سیاسی نیاز دارد. به نظر می رسد دیگر گزینه های زیادی روی میز آمریکایی ها باقی نمانده باشد و آن ها باید خود را آماده پذیرش یک قدرت جهانی جدید بنمایند. به طور قطع این شانتاژهای رسانه ای تأثیری در اراده ایران ندارد و همانطور که دیدبان انقلاب فرمودند، دشمن در هر سطحی که به ایران حمله کند، در همان سطح به آن پاسخ داده خواهد شد. 🔖 بله! دوران بزن درو تمام شده و قدرت بزرگی به نام ایران در حال ظهور است. ظهوری که مقدمه طلوع خورشید عالم تابی است که قرن هاست شیعه به انتظار آن نشسته است. @HOWZAVIAN @haqiq_center
✅ سه مذهب، سه شهر، یک داستان! ✍️ جواد حاجی اکبری آیا تا بحال نام مکه، لُد (یکی از شهرهای شام یا فلسطین) و آرماگدون (منطقه‌اي در نزديكي حيفاي فلسطين) را شنیده اید؟! شیعیان، اهل سنت و مسیحیان سه مذهبی هستند که سه شهر مکه، لد و آراماگدون یا همان «تپه نیکان» را کانون توجه در آخر الزمان می دانند. هر سه مذهب، این سه شهر را بنابر عقائد خود سرمنشأ حوادثی می دانند که قابل توجه است. در مکه چه خواهد گذشت؛ بر اساس اعتقاد شیعیان، آخرین منجی عالم بشریت، از کنار منزل نورانی خدای متعال در مکه، ابراز وجود می کند. سپس حضرت عیسی (ع) اجلال نزول و به مهدی فاطمه (ع) اقتدا می کند. سپس هر دو در رکاب هم، سفیر معارف الهی در عالم می شوند. اندیشه ها، در این دوران، شکوفا خواهد شد.! در لُد چه خواهد گذشت؛ ابن حجر هیتمی (م ۹۷۴ ق) به نمایندگی بخشی از اهل سنت در کتاب «الصواعق المحرقه» ذیل آیه دوازدهم که روایات مربوط به امام مهدی (ع) را با تفصیل زیادی از منابع متعدد اهل سنت آورده است، می نویسد؛ «قول بهتری است که خروج امام مهدی (ع) پیش از ظهور عیسی (ع) می باشد؛ ولی برخی نیز گفته اند: بعد از آن می باشد. ابو الحسن آبری می گوید: روایات ظهور مهدی (ع) که از رسول خدا (ص) نقل شده و متواتر و مستفیض هستند، دلالت دارند که وی از اهل بیت پیامبر (ص) است. زمین را پر از داد می کند و به همراه عیسی (ع) خروج می نماید و او را در کشتن دجال در درب «لدّ» در سرزمین فلسطین یاری می رساند و او امام این امت خواهد شد و عیسی (ع) پشت سر او به نماز می ایستد.» در آراماگدون چه خواهد گذشت؛ در کتاب مقدس تنها یک بار در مکاشفات یوحنا، فصل16، آیه 16، نسبت به این مکان سخن گفته شده است؛ «و آنها را در جایی گرد آورد که به زبان عبرانی آرماگدون می نامند.» به جز این مورد، هیچ نشانی از این صحرا و واقعه آرماگدون در عهد عتیق، وجود ندارد. در منابع اسلامی نیز هیچ سخنی از آرماگدون به میان نیامده است. بنابر عقیده برخی از عیسویان، این شهر درگیر جنگ خواهد شد و بعد از آن مسیح در طی حرکتی، جهان را غرق در صلح و دوستی می کند. آنچه از این سه ماجرا می توان نتیجه گرفت این است که؛ ادیان ابراهیمی در اصل داستان حضور منجی، یک زبان و یک سخن هستند. البته در جزئیات اختلافاتی وجود دارد که برای اهل تحقیق و حقیقت طلبان عادی است.! باشد که در مسیر تحقق دولت کریمه حضرت یار از بیکاران و بهانه گیران نباشیم .... @HOWZAVIAN
ریچارد داوکینز و احمدالحسن ✍️ علی بهاری چند سال پیش سوار اسنپ شده بودم و می‌خواستم از راه‌آهن قم به طرف خیابان آذر بروم. (هر دو منطقه در نزدیکی مرکز شهر و حرم حضرت معصومه علیها السلام است). چهره راننده اسنپ در تاریکی شب و خرابی چراغ داخلی ماشین به درستی پیدا نبود. به نظر میانسال بود با موهای کم‌پشت. موقع سوار شدن، روی شیشه عقب ماشینش اللهم عجل لولیک الفرج بزرگی دیدم. وقتی راه افتاد، چیزی درباره امام زمان پرسید و من هم پاسخ مختصری دادم. (سوال و جواب را یادم نیست). از قرائن فهمیدم اعتقادش درباره مهدویت متفاوت است. پرسیدم: «شنیده‌ام کسی به نام احمد الحسن ظهور کرده و ادعا کرده من نماینده امامم.» با بی‌اعتنایی جواب داد: «آره. من هم شنیدم.» گفتم: «شما می‌دونید چه دلایلی داره؟» جواب داد: «همین قدر می‌دونم که رد کردن حرف‌هاش کار هر کسی نیست». دوباره پرسیدم: «میشه یکم توضیح بدید؟» چند جمله درباره احادیث کتاب غیبت شیخ طوسی و سند و معنای آنها گفت که من خیلی سر در نیاوردم. آخرش گفت: «احمد الحسن از نظر علمی هم از این آخوندها برتره. یه دانشمند آته‌ایست تو انگلیس پیدا شده و یه کتاب نوشته به نام توهم خدا. تنها کسی که تونست جوابش رو بده احمد الحسن بود» سریع گفتم: «آره دیدم. کتاب توهم الالحاد. ولی فقط اون نبوده. پروفسور آلیستر مک‌گراث هم یک کتاب نوشت با عنوان توهم داوکینز. آلیستر، هم زیست‌شناس مولکولیه و هم دکترای الاهیات داره. کتابش هم خیلی قویه» بنده خدا که خودش را در بن‌بست دید سریع با لهجه غلیظ قمی گفت: «آره ولی مِث اون ندونسته جواب بده». تا مقصد، محسن چاوشی پلی کردم و چیزی نگفتم! @HOWZAVIAN
. ☀️کار شبکه‌ای؛ لازمه ترویج فرهنگ رضوی 🔘 دکتر علی صالحی، مدیر کانون شعبه خراسان و عضو استعدادهای برتر تبلیغ بین الملل حوزه علمیه خراسان در گفت‎و‌گو با خبرگزاری رضوی: براي ترويج معارف رضوي، باید کار شبکه ای را در دستور کار قرار دهیم چرا که کار فردی به تنهایی جواب نمی دهد لذا نخبگان حوزه و دانشگاه باید در عرصه جهاد قلم نقش آفرینی کنند. اقدام امام رضا (ع) در ترویج و تحکیم اسلام اصيل و ریشه کن ساختن انحرافات اعتقادی و اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت؛ در واقع کار ایشان از جنس ورود به عملیات شناختی و خنثي سازی جنگ نرم دشمن است. از منظر رهبر انقلاب، جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری و عمومی بوده و هرکس که می تواند، باید در تبیین حقایق اقدام کند. به اعتقاد دکتر صالحی، شبکه نویسندگان رضوی را در سطح استان بلکه در سطح ملی و بین المللی باید تقویت کرد و نوشتن را تمرین کنیم چرا که یکی از جمله کارهای امام رضا (علیه السلام) باز کردن گره های ذهنی از طریق نویسندگی است که در این زمینه برخی از محدثین مجموعه نوشته های امام را در قالب مکاتیب الامام الرضا (علیه السلام) جمع آوری کردند. 🔗 متن کامل این گفت‌وگو @HOWZAVIAN
💠 چاره‌ای جز «مردم‌سالاری» نداریم ✍️ علی خسروی سیاست، مواجهه منطقی و خردمندانه با امر واقع است و مردم‌سالاری، شیوه‌ای «معین» برای رسیدن به نتایج «نامعین». امر واقع بودن انتخابات بدین معنی است، کسی که آن را تحریم می‌کند، در واقع خودش را تحریم کرده و چنین فردی نمی‌تواند بر حذر از نتیجه انتخابات باشد، حتی اگر در خارج از ایران زندگی کند. ضمن آنکه گاهی در انتخابات «نتیجه»، فرع بر اصل خود انتخابات است و اهمیت اول را ندارد، چرا که آنچه مهم است تقویت روند مردم‌سالاری و شیوه‌های دمکراتیک در جامعه است. ما برای گذر از مشکلات چاره‌ای جز مردم‌سالاری نداریم. به همین دلیل «رای دادن» پیش از آنکه مشروعیت بخشی به نظام حاکم باشد نشانه خوبی از رشد یک اندیشه و «عمل بهداشتی» در جامعه است. حال هرکس که می‌خواهد سرکار باشد. همچنین نمایشی به جهانیان است که نشان می‌دهد ایرانیان فقط به روش‌های دمکراتیک اهمیت می‌دهند و این نکته، گویی از شدت ظهور مخفی مانده است. حال، کسی که در انتخابات شرکت نمی کند، بایست به این پرسش پاسخ دهد، تحریم یا حتی بی عملی و تنزه‌طلبی چه نتیجه‌ای خواهد داشت!؟ @HOWZAVIAN
✏️موضعگیری‌ بهنگام‌ و صریح‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، باید دشمنان‌ را مأیوس‌ سازد. 🌷انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی @serajna
رسانه‌ی فکرت برگزار می‌کند؛ ☀️ پویش روایت‌نویسی «پـــای انــتـــخـــاب» 🔸 همیشه در معرض انتخاب هستیم 📌ماجراهای خواندنی خود را از روزهای و مشارکت سیاسی بنویسید‌. 🎁 اهدای جوایز به برترین اثر پس از داوری ✔️روایت اول: سه میلیون تومان ✔️روایت دوم: دو میلیون تومان ✔️روایت سوم: یک میلیون تومان 🔸تعداد کلمات: ۳۰۰ تا ۶۰۰ کلمه. 📆 مهلت دریافت آثار: پایان روز هشتم اسفند. 🖋کوتاه‌نویسی در این پویش امتیاز ویژه دارد. 📲 آثار خود را به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا ارسال کنید. @Rahmani 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 مجنون‌اند دیگر! ✍️مجید ابطحی شنیده بودم مجنون اصلا لیلی را ندیده بود! باور نکردم، با خود گفتم اینکه کسی را نبینی و عاشقش شوی محال است! الا اینکه بگوییم ! مجنون یعنی از شدت عشق کارش به دیوانگی کشیده! 🔹امروز از این مجنون ها زیاد دیدم، چهارم اسفند، پانزده شعبان، کیلومترها راه آمده بودند به شوق معشوق شان، غیر از دیدن او هیچ بهانه ای نداشتند، هیچ! 🔹سرمای خشک قم به جز فاطمه ی معصومه سلام الله علیها و مسجدی که رنگ و بوی معشوق شان مهدی (عج) را می دهد، چه دارد؟! 🔹انگار نه انگار معشوق شان را ندیده بودند، پیر و جوان، باسواد و بی سواد، فقیر و ثروتمند، دختر و پسر، با خیلی هایشان صحبت کردیم، به تمنای معشوق شان آمده بودند و بس!! 🔹حالا باور می کنید اصلا معشوق شان را ندیده بودند؟ محال است بدون دیدن معشوق، دلباخته‌اش شوی، نه؟ ! @HOWZAVIAN
👌 چرا مشارکت در این دوره بالاست؟ عباس بابائی ناکارآمدی‌های فراوان دولت قبل در کنار جنگ جهانی رسانه علیه ملت، باعث‌شد نصاب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ انقلاب حدود ۵۸ درصد بود، به حدود ۴۰ درصد تقلیل یابد! تکرار مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری با ميانگين ۶۶ درصد، نگرانی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داد. اما با اندکی تأمل می‌توان فهمید، حوادث مبارکی در حال وقوع است که نوید «مشارکت حداکثری» را می‌دهد: ۱) پایان قیمومیت پدرخوانده‌ها؛ یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد. طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!» آنان‌که «نهضت مردم‌سالاری دینی» را در راستای «نهضت بزرگ خمینی» می‌دیدند، با «ائتلاف مردمی عدالت» به مبارزه با پدرخوانده‌های سیاسی آمدند تا «هوالمطلوب»های واقعی، در میان تعدد لیست‌های مردمی انتخاب شود نه با زدوبندهای سیاسی در شب انتخابات! نکته‌ی زیباتر آنجاست که این‌روزها حتی در پایتخت، بعضی از احزاب در برابر تعدد لیست‌ها نتوانستند «پایداری» کنند تا در یک جبهه نیز شاهد لیست‌های مختلف باشیم! ۲) تنها نسخه‌ی شفابخش؛ نزدیک‌شدن افکار و گفتار و رفتار مجریان دولت و ناظران شورای نگهبان به منظومه‌ی سیاسی‌-اجتماعی «امام‌خامنه‌ای» باعث تأیید صلاحیت گسترده‌ای از طیف‌های مختلف شد که محصول ارزشمند آن، «مردمی‌ترشدن» انقلاب و نظام و «مشارکت حداکثری» خواهد بود. ۳) دولت مردمی؛ خیز بلند دولت برای برگزاری انتخاباتی «آسان و امن»، نویدبخش لیلةالقدری مبارک است. مصوب‌شدن قوانینی همچون استفاده از انواع کارت‌های شناسایی جهت رای‌دادن، در کنار جلوگیری از تکرارنشدن اتفاقاتی چون تخلفات انتخاباتی ناجوانمردانه‌ی برخی مدیران در دولت‌های گذشته، انتخاباتی پررونق را نوید می‌دهد. این اقدامات ارزشمند و بهنگام، وقتی در کنار خدمات فراوان دولت(به‌ویژه ریشه‌کنی کرونا) آن هم بعد از بحران‌های فراوان هشت‌سال دولت غربگرایان قرار می‌گیرد، هر انسان منصفی را نسبت به انجام وظیفه‌‌ی مکتبی‌اش در قبال اسلام و انقلاب و میهن شائق می‌کند. ۴) صداوسیمای ملی؛ صداوسيما که مدت‌های مدید تبدیل به «جعبه‌ی جادویی سلبریتی‌ساز» شده بود، در سالیان دراز با نشان‌دادن احزاب تکراری و پیرمردان سیاسی، داد انقلابی و غیرانقلابی را درآورده بود! امسال اما در تغییری ماهوی فقط در یک برنامه‌ی تراز انقلاب حدود یک‌میلیون نفر از مخاطبانش، عهد کردند تا «به‌اضافه‌یک» شوند و یک‌نفر را که با صندوق رأی قهر کرده، پای صندوق رأی بیاورند! راه‌اندازی کانال‌های متعدد انتخاباتی در تلویزیون، مناظرات فراوان و پرچالش سلایق گوناگون، به همراه برنامه‌های متنوع و گسترده که زیبا و هنرمندانه در حال تولید و پخش است، ثمره‌ای مبارک به‌دنبال خواهد داشت. ۵) سرداران جوان گام دومی؛ این دوره از انتخابات مصادف شده با تولد طیف‌های گسترده‌ای از گروه‌ها و کنشگران جوان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور که در آوردگاه جهاد کنشگری، فضای حقیقی و مجازی را عالمانه و هنرمندانه به دست گرفته‌اند تا بازنشستگان سیاسی این‌بار مجبور شوند صحنه‌ی پرتکرار «احساس تکلیف» را به «جوانان گام دومی» بسپارند! ۶) دانشگاه تراز؛ انتخابات امسال، دانشگاه را نیز تکان داده است؛ البته نه دانشجویان دغدغه‌مند را؛ بلکه استادان دانشگاه‌های مختلف کشور را تا جایی‌که نه تنها وارد کارزار «دعوت به انتخابات» شده‌اند، بلکه در اقدامی انقلابی، اسامی خود را به‌صورت علنی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات انتخاباتی اعلام کردند! ۷) ای لشکر صاحب‌زمان... در کدام دوره از انتخابات سراغ دارید که اصناف و اقشار مختلف مردمی این‌گونه نسبت به سرنوشت انقلاب، احساس تکلیف کنند! از جمله‌ی این اصناف، پزشکان هستند که این‌روزها به‌صورت کاملاً خودجوش در نسخه‌‌های غالباً ناخوانای‌شان، بسیار خوانا بیماران را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند! ۸) امام بیدارِ جبهه‌ی حق؛ سایه‌ی پربرکت «امام‌خامنه‌ای» عزیز مستدام که هرآنچه از اقدامات مبارک در میان ملت محقق می‌شود، از افکار و گفتار و رفتار انقلابی اوست؛ به لطف الهی دعاهای خالصانه‌ی ایشان بار دیگر به اجابت خواهد رسید و همچون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن شاهد «حضوری انقلابی» در انتخابات خواهيم بود. فارغ از هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل‌شود، حضور پررنگ مردم به عنوان «صاحبان اصلی انقلاب» در میدان کنشگری، قدم بزرگی است در راه رسیدن به جامعه‌ی‌اسلامی و تمدن‌اسلامی‌. @HOWZAVIAN
✍ شرایط عمومی داوطلبان خدمت به مردم و مملکت، از منظر مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف ✅ برای مردم شناخته شده و مردمی باشد ✅ مسلمان و طریقه جعفری را دارا باشد ✅ از خدا بترسد، دین به دنیا نفروشد ✅ شجاع و کاربلد و کاری باشد ✅ برای اجانب کار نکند غیر این باشد امور مردم و مملکت، اصلاح نخواهد شد. 🔸منبع: کتاب دیده بان بیدار، اثر مورخ و پژوهشگر فقید استاد دکتر علی ابوالحسنی(منذر) 🔗 شهید رابع @HOWZAVIAN
🔎گزارشی کوتاه از فرایند تبلیغی_تبیینی در ایام انتخابات؛ 🔻چهار دسته مخاطب، مساله‌ کانونی و ضدروایت‌ها علیرضا محمدلو ▫️برای درک امر سیاسی بایستی در حوزه عمومی قدم زد و گام نهاد و بدون تعارف به گفتگو با رده‌های سنی مختلف نشست. سیاست وقتی بازنده می‌شود که مردم را از دور نگریسته و افکارعمومی را با تمام تنوع، تکثر و در عین حال، اشتراکات کلیدی و حساسش به رسمیت نشناسد. مردم وقتی از سیاست بیگانه شده و احساس بی‌تفاوتی پیدا می‌کنند که لایه‌ های حکمرانی تبدیل به شده و از دل رویدادها متولد می‌شوند و نامساله ها را راهبری می‌کنند. ▫️گذاری در با نیت پاسخ به شبهات و جلب مشارکت حداکثری داشتیم و در چند دبیرستان دخترانه و چندین محفل پسرانه و پاتوق های مردمی و مساجد و هیآت و برخی دانشگاه‌ها و ادارات و کافه‌های حاشیه شهر و همایش والدین مدارس و نظام پزشکی و...حاضر شدیم و در نسبت با رسانه‌های معاند، به چند مفهوم کانونی رسیدیم‌. 1⃣ دغدغه آینده و امید به رویاها 🔸رده سنی زیر ۲۰ سال و رای اولی ها بیشتر و واقعی‌تر از همه در نسبت با انتخابات و حوزه سیاست، دغدغه داشتند که بالاخره چه کنیم و چه خواهد شد؟. در واقع هویت این نسل با مساله آینده گره خورده بود. 🔻ضدروایت رسانه های معاند در نسبت با این نسل، ناظر بر مساله است و تزریق ناامیدی در جامعه هم این رده سنی را بیشتر متاثر می‌کند که از دل گفتگو با نسل نوجوان زیر ۲۰ سال(تینیجرها) و دم کنکوری روشن می‌شد. 2⃣ دغدغه اعتماد و کاربست استعدادها 🔸رده سنی زیر ۳۰ سال هم جوانان مستعد و انرژیک و صاحب ایده ای بودند و عموما دغدغه کار و اشتغال و ازدواج و عرض اندام اجتماعی برای آنها بیشترین اهمیت را داشت. 🔻ضدروایت های جریان معاند نیز با پمپاژ موج منفی و بزرگنمایی ضعف ها و کوچکنمایی و سانسور قوت های جامعه، اعتمادسوزی کرده و که در گفتگو با جوانان زیر ۳۰ سال، مساله و توجه به استعدادها بیشتر به چشم می‌ آمد. 3⃣ دغدغه رضایت از زندگی و وضع موجود 🔸رده سنی زیر ۴۰ سال که ازدواج کرده یا در شرف ازدواج بودند و یک ثبات نسبی را در شغل و شرایط زندگی تجربه می‌کردند، دغدغه و کسب و کار خوب را داشتند. 🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی با مطالعه رسانه های معاند هم نشان می‌داد که کلیدواژه رضایت از زندگی مورد هدف قرار گرفته و سیاه‌نمایی وضعیت موجود، نقطه کانونی در پروپاگاندای رسانه‌ای است. 4⃣ دغدغه کارآمدی و توان رفاهی بیشتر 🔸رده سنی زیر پنجاه سال هم که نگاه های پخته تر و جدی تر به سیاست داشتند، مساله رفاه و سلامتی و رسیدگی بیشتر و پیشرفت زندگی را در سایه بازدهی اقتصادی و سیاسی دنبال می‌کردند. 🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی نیز حکایت از این داشت که کلیدواژه ناکارآمدی نظام، دستور روز رسانه‌های معاند بوده و "نمی شود" و "نمی توانیم" و "مرغ همسایه غاز است" و... از عبارات و مفاهیم رایج سکوهای ضد ایرانی است. 🔹این قبیل گفتگوهای متنوع با رده‌های سنی مختلف موید این نکته بود که پیرامون ۱.ترور واژ‌ه‌های کلیدی، ۲.تحریف، سانسور یا بایکوت تاریخ، ۳.روایت وارونه از وضع موجود ۴.خوانش سیاه از آینده، رقم می خورد. 🔹ناامیدی، بی‌اعتمادی، نارضایتی، ناکارآمدی ذیل مساله ۱.هویت، ۲.معیشت، ۳.معرفت و ۴.سیاست در سطح افکارعمومی به صورت پرتکرار پمپاژ می‌شود. ذهنیت اجتماعی دچار فروپاشی شده و تشخیص راست و دروغ سخت می‌شود. 🔗نتیجه اینکه؛ حوصله و مهارت گفتگو، زبان نرم و رسا، صمیمیت و مهربانی، گوش شنوا و حواس شش دانگ/ دست پر از حیث محتوای تاریخی و جریان شناسی، وضعیت شناسی داخلی و ارزیابی بین‌المللی و واقع گرا و امیدآفرین از آینده و تفکیک مساله‌ از نامساله و اصلی و فرعی کردن مباحث/ ابزارهای ضروری برای نتیجه بخشی و تولید در فرایندهای تبلیغی و تبیینی به نظر می‌رسد. @HOWZAVIAN
تا پایان روز چهارشنبه نهم اسفند
🟢 حکم شرعی انتخابات و مجتهدان زنده و مرده! ✍ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه 🔹برخی از مدعیان فقاهت که مع الاسف در حوزه‌ علمیه نیز صاحب کرسی درس هستند (هر چند کم رمق و صرفاً در حلقه مریدان) می‌گویند هیچ آیه یا روایتی درباره انتخابات نداریم! پس اینکه عده‌ای حکم شرعی شرکت در انتخابات را بیان می‌کنند، ربطی به فقه و شرع ندارد! 🔻سطح آگاهی و فهم فقهی چنین افرادی را در همین نوع اظهار نظرهایی می‌توان سنجید، و حقیقتاً چنین اظهاراتی ارزش پاسخگویی هم ندارد. زیرا اگر چنین باشد که اینان می‌گویند در آن صورت نه تنها باید فاتحه «اجتهاد» را خواند که فاتحه «خاتمیت» و «جاودانگی» اسلام را هم باید خواند. اگر اسلام دین جاودانه است و اگر هیچ کنشی از کنش‌های اختیاری بدون حکمی شرعی وجود ندارد، پس چطور می‌توان گفت شرکت در انتخابات ( به عنوان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌‌سازترین کنش‌های اجتماعی و حوزه‌های نمایش اقتدار حکومت اسلامی و ...) فاقد حکم شرعی است و هیچ ربطی به اسلام و امام زمان و ... ندارد؟! خدا رحمت کند را چه زیبا می‌فرمود: «بديهی است كه مشكلات جامعه بشری نو می‏شود و مشكلات نو راه حل نو می‌خواهد . «الحوادث الواقعه» چيزی جز پديده‌های نوظهور نيست كه حل آنها بر عهده حاملان معارف اسلامی است. سرّ ضرورت وجود مجتهد در هر دوره، و ضرورت تقليد و رجوع به مجتهد زنده همين است. و الا در يك سلسله مسائل استاندارد شده، ميان تقليد از زنده و مرده فرقی نيست. اگر مجتهدی به مسائل و مشكلات روز توجه نكند او را بايد در صف مردگان به شمار آورد.» @HOWZAVIAN
. آیت الله بود 103 سالش بود با آداب خاصی رأی می داد @HOWZAVIAN
. تا پایان امروز آثار ارسالی در حال انتشار در کانال 👇 https://eitaa.com/hamnevisan @AFKAREHOWZAVI