💠 شهر من
✍️ فاطمه میری
فکر میکردم اگر کسی بخواهد وصفی از شهر من بکند؛ میگوید:
_ بهبه چه شهری هرجایی چشم برمیگردونی آثار تاریخی و چه شهر زیبای چشم نوازی!
من هم میگویم:
_ بله قزوین بیشترین ثبت آثار تاریخی رو داره تو ایران. ۵۷ سال پایتخت بوده. الانم پایتخته! پایتخته خوشنویسی جهان اسلام.
و کلی درون خودم مشعوف میشوم.
من آنم که رستم بود پهلوان
اما هر وقت گفتم وطنم قزوين است. مرا به شهید شهرم منسوب کردند.
_ تو همشهری شهید سیاهکالی مرادی هستی؟
کتاب یادت باشد؟
منم صدایی صاف میکردم و میگفتم:
_ بله
خواندن کتاب برای من که در آن کوچه پس کوچهها بزرگ شده بودم و پیاده تا امامزاده حسین رفته بودم؛ حال غریبی داشت. شبیه حس شرمندگی که میشود از کوچههای سعدی قزوین به خدا رسید.
میشود شهید بابایی را واسطه کنی پیش خدا، برای رزق شهادت.
این جا بود که فهمیدم «شرف المکان بالمکین» یعنی چه؟
راستی دلم برای مزار شهید بابایی تنگ شده.
دلم برای همهعالمان شهرم تنگ شده.
دلم برایت تنگ شده... یادت باشد...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻هارمونی ناکوک
✍️ محمدرضا علوی راد
سیستمهای مبتنی بر فیزیکالیسم و مادهگرایی(Materialism) به درک و شناخت هارمونی حقیقی انسان چه لطمهای وارد میکند؟ آیا هر آنچه موجود است در نهایت امری فیزیکیست؟
امام خمینی(ره) در تقریرات اسفار خود در بحث معاد؛ جسمِ مادی را حائل و پردهپوش بدن مثالی دانسته و آنرا نیز پردهپوشِ نفْس؛ (ر.ک: تقریرات اسفار، ۱۳۷۸، ص ۷۴ - ۷۵) ملاصدرا نیز در «الحکمةالعرشیة» مراتب نازله را چاووشگر مراتب عالیه دانسته و بدن دنیوی را بدلیل تناهی ابعاد حائز ادراکاتی متناهی و بدن اخروی یا همان بدن مثالی را مستطیع نبوغ نامتناهی. (ر.ک: الحکمة العرشیة، ۱۳۶۱، ص ۲۵۱ - ۲۵۲) بر این اساس چنانچه ائتلاف و کنسرسیوم سهگانهی: «جسم مادی - بدن مثالی - نفس» و پیوند انسان با پروردگار و روح خویش گسسته شود، کُنامِ (niche) نفْس مضطرب گشته و هارمونیهای متعالی لطمه خواهد دید. در این حال تمامی سازها هر چند در آرنگ زیبا لکن در آهنگ ناکوک نواختن خواهد نمود و دارنده ادراک متعالی میفهمد چه میزان ناکوکی بر این پارادایم، حاکم است و در این حال بهطور حتم سیر به سوی کمال نخواهد بود.
#پرسش_و_پاسخ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☂️ «یتیم» در تمدن اسلامی
✍️ حبیب الله بابایی
رویکرد ایجابی به یتیم، علاوه بر آموزههای دینی در کتاب و سنت، ریشه در نگرشهای تحلیلی و اجتماعی هم میتواند داشته باشد. اینکه مثلا هرچند فقدان پدر خلاءهای محبت را برای فرد یتیم ایجاد میکند، محبتهای بسیاری از سوی اطرافیان و بستگان برای یتیم فعال میکند، که نمونه آن را میتوان در محبت برخی عموهای پیامبر اسلام بعد از رحلت عبدالله (پدر پیامبر) مشاهده کرد. شکلگیری موج محبت به یتیم بعد از فقدان پدر، خود یک پدیده جدید اجتماعی و برخوردار از ظرفیت انباشته انسانی و سرمایۀ اجتماعی است. علاوه بر این، هرچند فقدان پدر موجب یتیمیِ فرد میشود، نوعی از مسئولیت زودهنگام و استقلال در نظر و عمل را برای فرد یتیم ببار میآورد و رشد و ترقی او را سرعت میبخشد. همین حس تنهایی و ضرورت بازسازی خود موجب میشود که یتیمها نه فقط نسبت به خود بلکه نسبت به دیگر افراد بیسرپرست نیز احساس مسئولیت کنند و در رفع محرومیت دیگران تلاشی مضاعف از خود نشان دهند. نکته ایجابی دیگر در یتیم، گذرکردن از تابوهای قدیمی و جهش به سمت فضای جدید و دنیایی متفاوت است که گاه موجب میشود سیر طبیعی تکامل اجتماعی از نسل گذشته به نسل بعدی، سیری سریع و جهشی خارقالعاده در فرد یتیم بوجود آید و فاصله مثبت در ناحیه نسلها را در کمترین زمان طی کنند.
🔗 متن کامل ....
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔸ملّت در متن درد است، بازیهای کودکانه و حاشیه پردازیهای سخیف را تمام کنید...
یادداشتی از ✍️حمیدرضا غریب رضا
#سیاست
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 گفته را نِگَر!
✍️محمدجواد محمودی
وقت نهار،
یاسین اومد پیشم و دربارهی مطلبی که استاد
امروز در کلاس گفته بود یه #سوال پرسید...
کمی سؤالش سخت بود و باید فکر میکردم،
امّا به هر زحمتی بود جواب سوال رو پیدا کردم و براش توضیح دادم...
وقتی من و یاسین داشتیم باهم مباحثه میکردیم،
یکی از سال پایینیهای مدرسه که اهل مطالعه هست،
شاهد گفتگوی من و یاسین بود...
🔗 متن کامل...
#علم_آموزی #داستان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔘 وحدت شیعه و سنی آری یا خیر؟
✍️ مرضیه رمضان قاسم
وحدت به این معناست که شیعیان در عین اینکه ذرهای از اعتقادات حَقّهی خود کوتاه نمیآیند، بر مشترکات شیعه و سنی اعم از خدا و قبلهی واحد، نبی و کتاب یکسان و… تکیه کنند و به دور از نگاه متعصبانه و توهینآمیز هر کدام برای عقائد انحصاری خود، استدلال اقامه کنند؛ زیرا تمرکز بیشتر بر مشترکات موجب وحدت جهان اسلام گشته و زمینه را برای مقابله با شرک و کفر جهاني آماده میکند.
🔗 متن کامل...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔻استراتژی مخالف
✍️ مریم اختریان
ویژگی مهم کالاهای فرهنگی، تأثیر آنها در دیپلماسی است؛ با این توضیح که بخش زیادی از دیپلماسی رسمی بر عهده دیپلماسی عمومی و بخش زیادی از دیپلماسی عمومی بر عهده دیپلماسی فرهنگی قرار دارد. لذا کالاهای فرهنگی مهمترین نقطه ارتباطی بین دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی است.
از طریق کالاهای فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی و عمومی رشد میکند، همچنان که در کشورهای اطراف خود شاهد این موضوع هستیم. کشورهای ترکیه و کره جنوبی توانستهاند با دیپلماسی فرهنگی و هنری، تأثیرشان را بر فضای پیرامون افزایش دهند تا از این طریق، نفوذشان را نیز بیشتر کنند.
🔗 متن کامل ...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔍 حکمرانی خوب
✍️ مجید پاک نیت
🔹 ضرورت دارد رسانههای منتسب به بیت امام (ره) تکلیف خود را با افرادی مانند آقای صادق زیباکلام روشن کنند، چرا که وی صراحتاً معتقد است که اساساً دین برای ایجاد حکومت نیامده.
🔗 متن کامل ...
#نشریه_حریم_امام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔷 کارگاه آنلاین " یادداشت نویسی رسانه ای"
(با مشارکت اداره آموزش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و انجمن سواد رسانه طلاب)
🔹 با تدریس حجت الاسلام والمسلمین اولیایی
🔹 دکترای فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم
🗓 مهلت ثبت نام: تا 13 آبان 1400
📆 تاریخ برگزاری 16 و 17 آبان ساعت 16تا 17:30
📌 ثبت نام: ارسال عدد 25 به سامانه 3000144090
مدرسه مجازی اشراق
@lmseshragh
#یادداشت_نویسی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@savad_rasaneh
🔹 حکایت من و مردِ کلاه رقصان
✍️ مجتبی عادلپور
🔹 حتما برای شما هم پیش آمده که ناخواسته سخنی را بشنوید و حس کنید که مخاطب اول و آخر این سخن شما هستید. یا حادثهای مقابل چشمتان رخ میدهد که گویا با شما حرف میزند و پیامی دارد. مثلا از بیحوصلگی تلویزیون را روشن میکنید و از قضا میبینید برنامهای پخش میکند که انگار کارگردان آن را سفارشی برای حال شما ساخته است. همین ماجرا هم برای من پیش آمد. مدتی بود باخودم فکر میکردم چقدر سرم شلوغ است و به هیچ کاری نمیرسم. کمکم داشتم به این نتیجه میرسیدم نکند این رفتوآمد افکار به یک بیماری مزمن تبدیل شود؛ اما امروز سر کلاس، استاد حرفی زد که من را بهم ریخت و شد درِ نجات. کلامش مثل تیری بود که نشست به قلب سیبل. استاد بدون مقدمه شروع کرد به تعریف کردن داستان «مرد کلاه رقصان!»
گفت: شخصی چوب بلندی داشت. سر چوب هم کلاهی گذاشته بود و آن را میان دو کف دست گرفته بود و مانند کسی که میخواهد دستانش را گرم کند، آنها را به هم میمالید و چوب را تکان میداد. جماعت هم به تماشای کلاه رقصانی او صف بسته بودند. در این حال، آب از دماغش سرازیر بود و شلوارش هم آرام آرام داشت از کمر میافتاد! رندی این صحنه را دید و جلو آمد و به او گفت: آب دماغ بگیر و شلوار محکم کن! مرد کلاه رقصان که توقع چنین توصیهای را نداشت، در پاسخ گفت: مگر نمیبینی! دستم بند است. رند جواب داد: یک لحظه چوب بگذار و آن کار واجبتر کن.
استاد با لبخند ادامه داد: گاهی اوقات خیال میکنیم سرمان شلوغ است و به کارهایمان نمیرسیم، در حالی که این طور نیست. اگر این گونه هم باشد باید اولویتها را رعایت کرد. بسیاری از کارهای ما حکایتِ مرد کلاه رقصان است. باید چوبها را بگذاریم و آن کار واجبتر کنیم.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 امانتدار یا امانتخوار؟!
✍️محمدجواد محمودی
امروزه در میان افراد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان معضل تنبلی و کم همتی، به شدت رواج یافته است.
یکی از مهمترین دلایلی که میتوان بر شیوع این #ناهنجاری شمرد، این است که ما خودمان را برای خودمان میدانیم.
یعنی فکر میکنیم نعمتِ دست، چشم، گوش، زبان، فکر، سلامتی و ... برای خودمان است؛ در نتیجه هر گونه که دوست داریم میتوانیم از آنها استفاده کنیم.
در این دیدگاه که توسعه و ترویج آن توسط فرهنگ غرب گرفته و به جوامع دیگر سرایت پیدا کرده، انسان هر چیزی که دارد برای خودش است و اگر دلش خواست میتواند از آن درست استفاده کند و اگر هم دوست داشت میتواند آن را ضایع کند و کسی حق ندارد مؤاخذهی او را ندارد!
یکی از ثمرههای این دیدگاه در جایی ظاهر میشود که نوجوان یا جوان، ساعتها عمرش را تلف میکند، با هر نوع پوششی ظاهر میشود و وظایف اولیهاش را هم انجام نمیدهد و اگر هم کسی به او بخواهد #تذکری دهد، میگوید:
«به شما ربطی نداره، مال خودمه!!!»
امّا در اندیشه اسلامی، نعمتهایی که در اختیار ما هستند، امانتهای الهی نزد ما میباشند؛ در نتیجه ما نسبت به آنها وظایفی داریم که اگر از آنها کوتاهی کنیم، باید پاسخگو باشیم.
در این دیدگاه، کسی نمیتواند بگوید برای خودم است و هر گونه دلم میخواهد رفتار میکنم. این تفکر میگوید همه چی از آن خداست و آنچه تو داری، ودیعهای است از آن پروردگار به تو، که نسبت به آن مسئول هستی و اگر وظیفهات را به درستی انجام ندهی، این نعمتها در پیشگاه عدل الهی، از تو شکایت خواهند کرد.
با این سبک زندگی، اتلاف عمر، آسیب رساندن به دیگران، بدرفتاری و ناهنجاری اخلاقی و ... دیگر هیچ معنایی پیدا نمیکنند و ایثار، استفاده از عمر، خوش اخلاقی، ادای حقوق دیگران از وظایف انسان شمرده میشود.
پس برای اصلاح معضلات تربیتی که یکی از مصادیقش تنبلی است، باید مظاهر این تفکر شوم، که انسان را موجودی بیقید و شرط میداند و هیچ مسئولیتی برای او قائل نیست را از زندگیمان به کلی پاک کنیم.
به خودمان و فرزندانمان یاد دهیم باید امانتدار باشیم؛ نه امانتخوار!
«ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ»
«سپس در آن روز (همه شما) از نعمتهایی که داشتهاید
#بازپرسی خواهید شد!» (تکاثر، آیه8)
#سبک_زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
«حقوق اهلبیت در قرآن و روایات» منتشر شد
📗کتاب «حقوق اهلبیت در قرآن و روایات»که به قلم ابراهیم شفیعی سروستانی است به تازگی توسط موسسه موعود عصر(عج) به چاپ رسیده است.
اهلبیت(ع) محور تفکّر شیعی هستند؛ از اینرو در این تفکّر، با محوریت این خاندان، عقاید، احکام، فرهنگ و آداب ویژهای شکلگرفته است که ولایت، اطاعت، محبت، اقتدا، زیارت، صلوات و انتظار از آن جمله است. علمای بزرگوار شیعه در طول بیش از هزار سالی که از غیبت کبرای امام عصر(عج) میگذرد، با مجاهدت خود، این باورها و سنتها را به عنوان میراث شیعی برای ما حفظ کرده و موجب شکلگیری جامعه شیعی با هویتی متمایز از دیگر جوامع اسلامی شدهاند. اکنون زمان آن است که این مجموعه ارزشمند از باورها و سنتها که میتوان آنها را ذیل عنوان «حقوق اهلبیت(ع)» خلاصه کرد را به نسلهای جوان شیعه منتقل نمود. بر این اساس نویسنده در این کتاب با مبنا قرار دادن قرآن و روایات، همه آنچه را که یک شیعه معتقد در ارتباط با اهلبیت(ع) باید به آنها توجه کند و در نظر و عمل بدانها پایبند باشد ذیل عنوان حقوق اهلبیت(ع) گردآوری، بررسی و تحلیل کرده است. در این کتاب بیست حق از حقوق اهلبیت(ع) به استناد آیات و روایات بررسی و تحلیل شده است. بیتردید با توجه به جایگاه و نقش خاندان عصمت و طهارت(ع) در زندگی هریک از ما و وظایف و تکالیفی که نسبت به این خاندان بر دوش داریم، همه ما نیازمند شناختن حقوق آنان و بیش از آن، ادای این حقوق هستیم.
برای تهیه این اثر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید
b2n.ir/x56047
#کتابخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ خاطره بازی با قاطر دههی شصت
🔹قصهی جنگ و غصهی زندگی در روستای مازهاول فریدونشهر اصفهان
🔹شبیخون آنها به زراعت ما مانند تک بعثیها بود به خاکریز اول جبهه
✍️ سعید احمدی، عضو تحریریه مدادالفضلاء
من کودک دههی بمب و موشک و انفجارم. دههی دیوارهای پرشعار و کوچههای حجلهبسته. سالهای «بسم رب الشهدا» و «بسم الله قاصم الجبارین». روزگار بیمجازستان و کانال یک و به زور دوی تلویزیونهای برفکی بیشتر سیاه و سفید و البته عصر اوج رادیو. من هم از همان کلهکچلهای مدرسههای دوشیفته و نیمکتهای چهارنفره بودم. صاحب قلکهای تانکی و نارنجکی. فراریهای دهنسرویس زنگ آخر. کتابپرانهای آخرین امتحان. هلدهندگان سیلندرهای گاز و بشکههای نفت. شنوندهی ثابت صدای بلندگوهایی که دم به ساعت ملت غیور و شهیدپرور را برای حمایت از رزمندگان اسلام فرامیخواندند. من هیچ وقت جبهه نرفتم ولی در همهی روزهای دههی شصت، جنگ را با همهی وجودم لمس کردم. زادگاهم اطراف فریدونشهر بود و گذرگاه هواپیماهای عراقی به سمت اصفهان. هر از گاهی بمبافکنها در امتداد شاهانکوه چنان به آبادی ما نزدیک میشدند که کلاه و صورت خلبان صدامی را با چشم نامسلح میدیدیم. آنها تیز و بز از سمت فرود خورشید، هوا را میبریدند و به سوی مشرق میتاختند. پس از آن صدایی مهیب و کوبنده زیر پایمان را میلرزاند و دلهایمان را هم. بعد میفهمیدیم پالایشگاه، ذوبآهن، بیمارستان، مسجدجامع و جاهای دیگر اصفهان را زدهاند. جنگ همه چیز همه بود. ترس و هراس، بیم و امید، خنده و گریه، جشن و عزا، شکست و پیروزی و در یک کلام؛ حرف اول و آخر همه. با این حال در آبادی کمخانوار ما دلهرههایی وجود داشت مخصوص همان جا. مهمترینشان قاطر. ابن الفرس و الحمار. میکاشتیم تا بخوریم، بپوشیم، گرم شویم و زندگی کنیم. جو، گندم، یونجه، نخود، عدس، لوبیا و خلاصه هر چیزی که از دل زمین رسی و برفگیر روستای مازهاول بیرون میزد...
🔗 متن کامل ...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 این نگرانی را جدی نگیریم
✍️ علی تجرد، عضو تحریریه مدادالفضلاء
از سال 1382 تا همین امروز هجده سال است که جمهوری اسلامی درگیر پرونده هستهای است. حرف اصلی دولتهای غربیِ طرف دعوا ـ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان ـ در این پرونده، نگرانی جامعه جهانی از دستیابی به بمب هستهای بوده است. هرچند این اتهام از همان روزهای اول تا همین امروز بارها و بارها با استدلال و سند و مدرک، و حتی با استناد به فتوای رهبری انقلاب تکذیب شد، ولی غرب با کمک بازوهای رسانهای که دارد با هر بهانهای تلاش کرده ایران هستهای را خطرناک نشان داده و در تنور ایران هراسی بدمد.
تجربه سالها رویارویی با غرب به ویژه در جریان پرونده هستهای به خوبی نشان داد که اتهامات غرب به جمهوری اسلامی ربطی به واقعیتها ندارد و آنچه که شدت این حملات رسانهای را کم و زیاد میکند، نسبت جمهوری اسلامی با پیشرفت است. گزارش 16 نهاد اطلاعاتی امنیتی آمریکا در سال 2007 کافی است که بدانیم خود آمریکاییها هم خوب میدانند ایران برنامه نظامی هستهای ندارد و نگرانی واقعی دشمنان، از پیشرفت علمی و قدرت سیاسی جمهوری اسلامی است. از همین روست که با مصوبه هستهای مجلس و بهویژه روی کار آمدن دولت جدید که در رویکرد هستهای با مجلس هماهنگ است به نظر میرسد موج تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی با همان نگاه گذشته آغاز شده و میخواهند رویکرد نخنمای گذشته را دوباره به کار ببندند.
با توجه به اینکه دروغ پردازی رسانههای غربی بارها به اثبات رسیده است، رویکرد فریبکارانه تبلیغاتی قطعاً تاثیر گذشته را نخواهد داشت، ولی اگر مسئولان جمهوری اسلامی با همان رویکرد دولت اعتدال، هدف اصلی خود را برطرف کردن باصطلاح نگرانیهای طرف اروپایی قرار دهند، بیشترین تاثیر را به آن داده و غرب را به هدف اصلی خودش از این تبلیغات رساندهاند، که چیزی جز پایبند کردن جمهوری اسلامی به پذیرش سلطه سیاسی و فرهنگی غرب نیست؛ چیزی که در قالب سند 2030 و برجام و... پیگیری شد. البته در دولت جدید، لغو اجرای سند 2030 و انتصاب چهرههای انقلابی به ویژه در وزارت خارجه، نشان میدهد که باید به تغییر 180 درجهای امیدوار بود.
#سیاست
#انرژی_هسته_ای
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⭕️ تحریف تاریخ؛ جنایت و مکافات
✍️ مجید پاکنیت، عضو تحریریه مدادالفضلاء
گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی جمله معروفی دارد با این مضمون که هر چه دروغ بزرگتر باشد، عوام راحت تر آن را میپذیرند.
گویا طرفداران و #سینه_چاکان_دربار معدوم پهلوی روی جهل مردم و خصوصاً #جوانان خیلی خیلی حساب باز کردهاند که با اعتماد به نفس، #دروغ_بزرگ تولید میکنند.
اینکه #پهلوی_چی_ها میگویند مردم تاریخ نمیدانند، #اعتراف بزرگی است؛
به اینکه میشود از حافظه مردم و فراموشی تاریخ سوء استفاده کرد و از #دروغگویان_خودفروخته و #خودفروختگان_مزدور علیه #وطن استفاده کرد و آنان را به جان #مردم انداخت؛
به اینکه اگر هیچ دستاوردی از شاه در دستمان نیست، به مردم دروغ بگوییم و از مِهرِ #شاهنشاه_جلاد و #قاتل عاری از مِهر دم بزنیم؛
به اینکه میشود با #تحریف_تاریخ؛ رژیمی که مایهٔ عذاب ایران بود را تطهیر کرد؛ رژیمی که استقلال #ایران را در نوکری #غرب مذاب میکرد و #مدال_نوکری آمریکا را به سینه ملت نه، بر گردن ملت آویخته بود؛
به اینکه میشود با تحریف سخن مشاهیر آب را گل آلود کرد و از اقیانوس کبیرِ دروغِ بزرگ ماهی صید کرد؛ میشود با شکستن #اتحاد_ملت، بین هموطن با هموطن، همشهری با همشهری و همسایه با همسایه تفرقه انداخت و حکومت کرد؛
به اینکه بعد از چهل سال #گرگ_ها در #کمین نشسته و منتظر فرصتند تا ایران را #ایرانستان کنند؛
به #جوانان_وطن حق میدهیم که گاهی دروغها را باور کنند؛ چون راه #مه_آلود و #جاده_لغزنده شده؛
جوانی که از وقتی چشم باز کرده، #زمان_شاه را ندیده حق دارد که گاهی دروغها را باور کند و به #چاه گمراهی بیفتد، چون واقعیتها را لمس نکرده؛
چون هیچ وقت با گلولهٔ ژ ٣ ارتش شاهنشاهی لت و پار نشده؛ چون هیچ وقت رد شنی تانک را روی خیابان محل زندگی اش ندیده و لولهٔ هیچ تانکی جانش را کف خیابانها هدف نگرفته؛
چون بوی خون به مشامش نخورده؛ خونی که توسط #ساواک و به دستور #بزرگ_ارتشتاران در #میدان_ژاله به زمین ریخته شد؛
چون جویبار خونی که تیربارهای #ژنرال_هایزر و #تیمسارهای_دربار به راه انداختند به چشم خود ندیده؛
حق میدهیم که گاهی فکر کند زمان شاه #آزادی بوده؛ چون هیچ وقت جمهوری اسلامی از ناموسشان #شهرنو نساخت و آنان را #طعمهٔ #طمع_جنسی #مستشاران_آمریکایی نکرد؛ چون جمهوری اسلامی مثل پهلوی نبود که جان و مال و آبروی مردم را در #کاباره ها برای #بهایی_ها و #مایه_دارهای_فرومایه لخت و عور کند؛
حق میدهیم که گاهی فکر کند روحانیت مانع آزادی و پیشرفت ایران شده، چون زمان شاه را ندیده تا بداند هیچ آخوندی دختران و زنان ایرانی را تسلیم هوا و هوس درباری ها نکرد؛
چون آخوندها مثل شاه نبودند که میگفت زن ها آدم نیستند و مثل مگس وزوز میکنند (خاطرات علم)؛
مگر غیر از این است که روحانیت اصیل میگفت که راه پیشرفت #استقلال_علمی_و_اقتصادی است، نه #استعمار_فکری و #استثمار_اقتصادی و #تن_فروشی و #وطن_فروشی؛
به #نسل_نو حق میدهیم که گاهی دروغها را باور کند؛ چون هیچ وقت طعم دستپخت اقتصادی پهلوی و زندگی در حلبی آبادهای پایتخت را نچشیده؛ حالا بماند که خیلی از شهرستانها در زمان شاه امکانات روستایی هم نداشتند؛
به نسل نو حق میدهیم که گاهی دروغها را باور کنند، چون هیچ وقت به جرم انتقاد از رهبرشان وسط خیابان و در بازداشتگاه ژاندارمری #چک_افسری نوش جان نکردهاند؛ چون هیچ وقت به خاطر اعتراض در #سلول_های_زندان_کمیته_مشترک شلاق اسرائیلی نخوردند؛ چون هیچ وقت با #آپولو به سرشان برق وصل نشده و برق از سه فاز تنشان در نرفته؛ هیچ وقت؛
حق میدهیم که گاهی مردم دروغها را باور کنند، چون ۴٠ سال از انقلاب گذشته و همه چیز عوض شده، دیگر حتی #پهلوی_پرست_های_عوضی هم از #ارزشهای_انسانی و #حقوق_بشر دم میزنند. مردمی که پهلوی و اعوان و انصارش آنها را حتی آدم حساب نمیکردند؛
دیگر حتی #قورباغهها_هم_هفت_تیر_کش_شدهاند.
قورباغههایی که قبل از انقلاب سر بر گنداب آمریکا و شوروی داشتند؛ و وقتی در ایام انقلاب ۵٧ دیدند که گند جنایاتشان بدجوری بالا زده فلنگ را بستند تا به دست ملت مجازات نشوند.
حالا که ۴ دهه گذشته دوباره طمع کردهاند که دوباره برگردند و ملت را #غارت کنند؛ غارت و #جنایت؛ جنایتی که برای ملت #مکافات دارد و مکافاتی که برایش تحملش هم باید توسط #اربابان_پهلوی #مجازات شویم؛ اینکه میخواهند بعد از ۴٠ سال دوباره به عقب برگردیم.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#دانلود کتاب
شوخطبعيهاي طلبگي
مولف محمدحسين قديري.
نشر: اصفهان: دانا كتاب، 1393
عناوين اصلي كتاب شامل:
اشاره؛ فهرست تفصيلي مطالب؛ مقدمه؛ سپاس و تشكر از: بخش اول: حجره نشينان و دوستان امام علي عليه السلام :؛ بخش دوم: ازدواج و خانواده؛ بخش سوم: علم و تحصيل؛ بخش چهارم: اخلاق و عرفان؛ بخش پنجم: تبليغ و ارشاد؛ بخش ششم: جنگ تحميلي و سياست؛ بخش هفتم: شوخيهاي طلبهپسند؛ بخش هشتم: ملحقات؛ پاسخنامه آزمون فضولي
#هدیه مؤلف به خوانندگان محترم ایام ولادت پیامبر اعظم (ص)
سایت کتابخانه قائمیه
دانلود و مطالعه ( در انواع و اقسام فورمت ها: جاوا، پی دی اف، اندروید و..)
👇
https://b2n.ir/w28029
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻رقیبان تجاری ایران به قرآن کریم هم رحم نمیکنند!
📌جوسازی رسانهای علیه محصولات ایرانی یا واقعیت تلخ علیه قرآن بخاطر سود بیشتر در تجارت سیب؟!
✍️ محمد ادریسی، دبیر تحریریه مدادالفضلاء
در همه جای این کره خاکی مرسوم است که مردم به بازار میروند و خرید میکنند و این طبیعی است اما غیرطبیعی و عجیب اینجاست که جعبه میوهای را بخرید و با صفحات ریشریش شده قرآن در داخل آن مواجه بشوید که این شوکه کننده است.
این خبرخواه ناخواه بازتاب خواهد داشت و بهزودی ترجمه میشود و در رسانههای داخلی هم به دست مخاطبان خواهد رسید.
ماجرا ازاینجا شروع شد که در رسانههای بینالمللی یک خبر منتشر شد که ایران سیبهایی را صادر کرده است به عمان و برای حفظ این میوهها از رطوبت و برای اینکه آن میوها از بین نرود آنها را پوشَن کردهاند بهوسیله کاغذ و در کارتنها گذاشتهاند.
چه کاغذی؟لابهلای کاغذهای که آیات قرآن بر آن نقش بستهشده است و به چه کشوری؟عمان!
آیا کسی هست که از ارتباط دوستانه و عقایدی و سیاسی و تجاری فیمابین ایران و عمان خبر نداشته باشد؟!
این خبر در بیش از 100 ها سایت و رسانههای بینالمللی و شبکههای تلویزیونی عمان و سوریه و کویت و عراق و اردن و یمن و فلسطین و...بهسرعت منتشر شد که ایران سیبهایی را صادر کرده است به کشورهای عربی که زیر این سیبها و در کارتنها صفحات کتاب قرآن کریم را ریشریش کردهاند و زیر آن قرار دادهاند.
این خبر بازتاب زیادی در کشورهای مسلمان داشته است و جهت پیگیری خبر و صحت و اصل ماجرا تلاشهای زیادی داشتیم و بعدازاین مشخص شد شرکت ایرانی بوده است حتی تماسهای مکرر گرفته شد اما نتوانستیم با رئیس شرکت سوپر لوکس که در ایران است ارتباط برقرار کنیم.
ضمن ابراز تأسف از این خبربخاطرهتک حرمت قرآن کریم که صورت گرفته اعلام میکنیم که این قضیه لازم است پیگیری جدی بشود و از مسئولین مربوطه انتظار پاسخگویی فوری داریم.
چند وقت پیش در خاطرم هست بخشنامهای بود و اطلاعرسانی سراسری برای مساجد شده بود که قرآنهای قدیمی و کهنه را جمع میکردند و بانو تعویض میکردند و امیدوارم این صفحات رشتهرشته شده از قرآنها که زیر میوههای صادراتی است از همانها نباشد که قطعاً یک توطئه است.
بعضی کشورها هستند که زمین حاصلخیزی برای کاشت میوه ندارند به همین دلیل مایحتاج خود را از طریق واردات تأمین میکنند و اینیک فرصت است برای آن کشورهای دیگر که زمینی حاصلخیز کشاورزی دارند.
رقیبان تجاری ایران به قرآن کریم هم رحم نمیکنند و احتمال این هم هست که این مسئله بهنوعی جوسازی رسانهای علیه بازار صادرات میوه ایران باشد به این دلیل که میخواهند دیگر کشورهای دوست و همراه را قانع کنند تا از محصولات ایرانی استفاده نشود.
در حوزه کشاورزی ناگفته نماند که بیش از ۳۴۰۰۰۰۰ هزار تن سیب در کشور تولیدشده است و این میزان حدود پانصد هزار تن بیش از نیاز مصرف مردم داخل کشور است که لازم است صادر بشود و میشود اما با چه برندی و با چه شرایطی و به چه کشورهای لازم است صادر بشود که نیازمند نظارت جدی است تا این موارد رخ ندهد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📣 دین محمدی و اشتباه فاحش تمدن سرمایه داری و مارکسیستی
✍️ ابراهیم شریفی، عضو تحریریه مدادالفضلاء
💠 شخصیت پیامبر گرامی اسلام همواره مورد توجه متفکران و اندیشمندان جهانی در طول تاریخ بوده است. جرج برنارد شاو یکی از آنهاست که درباره پیامبر عزیزمان نکته ای مورد توجه را گوشزد می کند.
💢او می گوید: "من همیشه دین محمد را به دلیل نشاط فوق العاده آن بسیار مورد توجه قرار می دادم. این تنها دینی است که به نظرم دارای توانایی جذب کننده برای مراحل متغیر وجودی است که می تواند برای هر عصری جذاب باشد. من مطالعه کرده ام او - مرد فوق العاده - و به نظر من باید او را نجات دهنده بشریت نامید. من معتقدم که اگر فردی مانند او دیکتاتوری دنیای مدرن را بر عهده بگیرد ، در حل مشکلات آن موفق خواهد شد من در مورد ایمان محمد پیشگویی کرده ام که برای اروپای فردا قابل قبول خواهد بود ، همانطور که برای اروپای امروز پذیرفته شده است. "
👌سادگی، منطقی بودن و عملی بودن مهم ترین امتیازات اسلام از نگاه اندیشمندان شمرده شده. دینی که آموزه های آن ساده و قابل فهم است. عاری از خرافات و باورهای غیرمنطقی است.
وحدت خداوند، پیامبر محمد (ص) و مفهوم زندگی پس از مرگ، مقدمات اصلی ایمان آن است که بر اساس عقل و منطق صحیح بنا شده اند. همه تعالیم اسلام از آن باورهای اساسی نشأت می گیرد.
🙏همچنان که رهبر عزیزمان در نامه به جوانان اروپایی مرقوم فرمودند: اسلام دینی است که در آن هر کس ممکن است مستقیماً به قرآن نزدیک شود و دستورات آن را به عمل تبدیل کند.
💯اسلام قوه عقل را در انسان بیدار می کند و از او می خواهد که از عقل خود استفاده کند. او را وادار می کند که همه چیز را در پرتو واقعیت ببیند
🌀حال با چنین دینی در عصر امروزی مواجهیم. جهانی که از یک سویه بودن بسیاری از ادیان و ایدئولوژی های دیگر رنج برده است. برخی بر جنبه معنوی زندگی تأکید کرده اند، اما جنبه های مادی و دنیوی آن را نادیده گرفته اند. آنها به جهان به عنوان یک توهم ، یک فریب و یک دام نگاه کرده اند. 😏
از سوی دیگر، ایدئولوژی های مادی گرایانه جنبه معنوی و اخلاقی زندگی را به کلی نادیده گرفته و آن را ساختگی و خیالی رد کرده اند. هر دوی این نگرش ها منجر به فاجعه شده است. دانشمند فرانسوی دکتر دو بروگبی به درستی می گوید: "خطری که در یک تمدن مادی است بسیار شدیدتر است. چون به جهت نداشتن بعد معنوی امکان ایجاد تعادل ندارد.
❗️تمدن مدرن غربی، در هر دو نوع دموکراسی سرمایهداری سکولار و سوسیالیسم مارکسیستی، دچار اشتباه شد. به گفته لرد اسنل:
"ما یک ساختار بیرونی با نسبت شرافتمندانه ایجاد کرده ایم ، اما از الزامات اساسی نظم داخلی غافل شده ایم ؛ ما بیرون را با دقت طراحی، تزئین و تمیز کرده ایم؛ اما داخل آن مملو از اخاذی و افراط بوده است." دانش و قدرت ما برای اداره آسایش بدن افزایش یافت، اما روح را فقیر گذاشتیم.»
✅ حال باید دین پیامبرمان را چنین توصیف کنیم. دینی که به دنبال ایجاد تعادل بین دو جنبه از زندگی مادی و معنوی است. می گوید که همه چیز در جهان برای انسان است، اما انسان برای خدمت به هدفی والاتر آفریده شده است: برقراری نظمی اخلاقی و عادلانه که اراده خداوند را برآورده کند. آموزه های آن نیازهای معنوی و دنیوی انسان را برآورده می کند. اسلام انسان را به تهذیب نفس و اصلاح زندگی روزمره ـ فردی و جمعی ـ و برتری حق بر قدرت و فضیلت بر رذیلت سفارش می کند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💎مراسم اربعین ارتحال سالک توحیدی علامه حسن زاده آملی
#علامه_حسن_زاده
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@hekmateislami
🔴 رد پای مشکوک «باستانگرایی» در ایران
✍️مجتبی عباسی، عضو تحریریه مدادالفضلاء
🔸شکی نیست که سرزمین بیتاریخ و بدون گذشته همچون اسرائیل، بیهویت و سست است؛ درک درست از زمان حال، نیازمند فهم عمیق از میراث گذشته است و اصلا ساختن امروز بدون آگاهی از ودایع، ریشهها و بنیادهای محکم تاریخی بسیار مشکل است.
🔸اما تعصب نسبت به گذشته به معنای باستان گراییِ افراطی، پدیدهای مدرن با اهداف و اغراض سیاسی و نوعی سلفیگری بیمنطق و تهی از عقلانیت همراه با حسرت، تفاخر و جهل نسبت به حقایق تاریخی است که فهم از تاریخ را گزینشی و براساس تمنیات خویش معرفی میکند، حال آنکه طبق توصیه بزرگان دینی و اولیاء الهی، نگاه به میراث و تواریخ باید اندیشمندانه و با تمییز ارزشها و تفکیک کردار نیک از رفتارهای ناپسند و خرافات غلط باشد.
🔸در تاریخ معاصر ایران، پدیده باستان گرایی با ورود استعمارگران و بعد از مواجهه ایرانیان با جهان غرب، بسیار پررنگ شده که اهداف و تبعات مختلفی را نیز به دنبال داشته است.
🔸از یک سو این پدیده، به جای مواجهه با متجاوزان اروپایی و استفاده از این ظرفیت در جهت بیرون راندن استعمارگران، با غیریتسازی نسبت به اسلام و مسلمانان و ایجاد تفرقهافکنی، علیه دوران پسااسلام لجنپراکنی میکند.
🔸و از سوی دیگر به جای مواجهه فعال و تغییر و تحول تمدنی که مبتنی بر فرهنگ مترقی اسلام و متشکل از مسلمانان است، به دنبال ایده واپسگرایانه سلطنت و پیروی کورکورانه از فرهنگ غرب است که پیامد آن حکومت منحوس پهلوی و سلطه غرب بر سرنوشت مسلمانان است.
🔸حال آنکه باستانگرایان در این وضعیت به جای وطن دوستی واقعی، پیشروانه و تلاش برای احیای اقتدار و عظمت تاریخی، هویت خویش را ذیل بیگانگان به ویژه غرب تعریف کرده و با تمام جِدیت و به صورت واپسگرایانه تلاش میکنند باستان گرایی را همراهی با سنتهای جاهلی غرب (نه دانش و پیشرفتهای علمی آن) و در مواجهه با آموزههای عقلانی اسلام تعریف کنند.
🔸نکته قابل بررسی در تحلیل تاریخ معاصر این است که چرا دشمنان در طول این دوران از استعمارگران دیروز تا مستکبران امروز، همواره تلاش میکنند با انواع دوگانهسازی و ایدئولوژی نژادپرستانه (عرب، عجم، ترک و...) در میان مسلمانان، وحدت را به تفرقه و فرصت را به تهدید تبدیل کنند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔸سی و دومین دوره کلاس های آموزشی
🔹(دوره مجازی) (خواهران برادران)
🔸شبکه اجتماعی: ایتا
@kanoonnevisandeganqom
🔹سایت:www.qomqalam
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
⭕️ تأثیر سریالهای کرهای بر نوجوانان را باید به درستی درک و تحلیل کرد
🔻فاطمه قلیپور، پژوهشگر رسانه:
◻️ سریال «بازی مرکب» با ساخت معمولی و متوسط فنیاش شاید برای جامعه هنری چندان چشمگیر نباشد، اما تب این سریال در میان مخاطبین سنین مختلف، بازتاب آن در شبکههای اجتماعی و نیز مانورهای موفق تبلیغاتی شرکتهای رسانهای برای واگیر و انتشار هرچه بیشتر این تب در فضای مجازی، تلنگر بجایی برای دغدغهمندان است تا این بار به بخشهایی از جامعه که به نظر تاکنون مغفول مانده بود، بیشتر توجه کنند.
◻️ امید است شوک مقطعی «بازی مرکب» به فضای رسانهای ایران، تحلیلگران و سیاستگذاران و حتی والدین را به تأمل وادارد و آنان را پای کیدراما بنشاند؛ این بار نه برای لذت بردن و بلکه برای نزدیک شدن به دنیای ذهنی نوجوانانی که همیشه انگشت اتهام و زخم برچسب را روی خود حس کردهاند؛ در حالی که نه محتوای جایگزین چندان مناسبی در اختیارشان گذاشته شده و نه بنیان هویتی خود را محکم کرده و نه از سوی محیط پیرامونیشان - از خانه تا جامعه - همراهی دریافت کرده است.
👈 بیشتر بخوانید
#بازی_مرکب #سریال
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️از سفر به آمریکا تا جشن هالووین
✍️ حبیب الله بابایی
یکی از جشنهای جالب در آمریکا جشن هالووین روز 31 اکتبر بودکه توأم با وحشت و لذت بود. فارغ از آنچه که ویکیپدیا در مورد هالووین نوشته و آن را یکی ازآیینهای مسیحیت غربی و برای یاد گذشتگان و قدیسان و شهدای مسیحی قلمداد کرده، آقای مکدونالد یکی ازدوستان مسیحیام آن را جشن اجنّه میدانست و میگفت که به باور مردم در این روز، جنّها به درب منازل مردم مراجعه میکنند و با گرفتن شکلات شرّشان را کم میکنند. متن جشن هالووین هم حرف جناب مکدونالد را تأیید میکرد و نه توضیح ویکیپدیا را. اساسا مسیحیان از شرکت در این جشن خودداری میکردند و آن را به لحاظ عقیدتی درست نمیدانستند.
به خاطر همین موضوعِ جنّ در این جشن بود که بسیاری از افراد در این روز لباسهای ترسناک و شبیه جنّ به تن میپوشیدند و مردم هم در مقابل به آنها و افرادی که در این جشن حضور مییابند شکلات پخش میکردند. شکلاتی که در این روز بین کودکان و مردم توزیع میشود شاید در هیچ روزی از ایام سال تکرار نمیشود.
به رغم خرافی بودن جشن هالووین، این جشن بسیار مورد استقبال عموم مردم بود، و برای من همواره این سئوال مطرح بود که دنیای مدرن و جهان علم چهطور به خرافه رو میآورد و از آن چنین سراسیمه استقبال میکند؟ بعدها فهمیدم که آنچه روح دنیای غرب امروز را شکل میدهد ضرورتا نه علم، بلکه پول یا دلار (به قول رضا امیرخانی در کتاب بیوتن) است و هر آنچه که میتواند در خدمت نظام سرمایهداری و کارخانههای بزرگ شکلات در آید و چرخه اقتصادی آن را سهلتر بچرخاند و لو اینکه از جنس خرافه باشد (مثل هالووین یا مانند فالگیری) و یا از جنس دین باشد (مثل مراسم کریسمس) مورد استقبال نظام بازار و سرمایهداری قرار میگیرد.
#هالووین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌شعاع صادق و کاذب عرفان
✍️ بابک شکورزاده، عضو تحریریه مدادالفضلاء
🔷عرفان از مقولاتی است که در عین قداست و عظمت میتواند جماعتی را نیز به ورطه نابودی و هلاکت اخروی برساند. عرفان وقتی کاذب شود و سرچشمه آن وحی و ملازمان وحی(محمد و آل محمد علیهمالسلام) نباشد، آن موقع است که مسیر هلاکت را برای پیروانش رقم میزند و به جای پاکی و معنویت سر ازظلمت و گمراهی درمی آورد.
♦️یکی از ارکان مهم عرفان که در واقع شاکله اساسی آن را تشکیل میدهد، عمل به ظواهر دستورات شریعت است. بزرگانی که به عرفان مشهور هستند و وجهه عرفانی آنان سرآمد است به این موضوع اذعان داشتهاند و توصیه اکیدی بر آن کردهاند و درحقیقت لازمه سیر و سلوک را همین مسئله میدانند.
🔷 علامه طباطبایی دراین باره میفرماید: سالک از ابتداى سير تا مقام وصول، بايد ملازم شرع باشد و سر سوزنى از ظاهر شريعت تجاوز ننمايد و چون كسى اين چنين نباشد منافق است، مگر به عذر و يا خطا و نسيان باشد. اين كه شنيده شده و به بعضى نسبت دادهاند كه چون شخص به كمال رسيد، تكليف از او ساقط مى شود افترا و كذب محض است، زيرا رسول الله صلّى الله عليه وآله با اين كه اشرف موجودات بوده، تا آخرين لحظه حيات تابع و ملازم احكام الهيّه بودند. (ثمرات حیات؛ ج۱؛ ص ۴۰)
♦️این نکته کلیدی در مباحث عرفانی و تأکیداتی که از طرف عرفا بر لزوم عمل به شریعت صورت گرفته در واقع همان عمل به قرآن کریم است که در آیات متعدی ایمان را در کنار عمل صالح قرار داده است. ایمان بدون عمل صالح کامل نیست و طبیعتا عمل به ظواهر شرع مصداقی از همان عمل صالحی است که توصیه خداوند در قرآن کریم است. احادیث اهل بیت علیهمالسلام نیز بر همین معنا تأکید کردهاند؛ مثلا امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید:« الْإِيمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْكَان؛ ایمان معرفت به قلب، اقرار با زبان و عمل کردن با جوارح است.» (نهج البلاغة/حکمت227)
🔷ايمان اگر در اعماق جان نفوذ كند حتما شعاع آن، در اعمال انسان خواهد تابيد و اعمال او را صالح مىكند. اصولاً افرادی که اهل انجام عمل صالح نیستند، مشکل ایمان دارند و هرچه ایمان ضعیفتر و در سطح نازلتری باشد، عملکردی که رضای خدا در آن باشد هم ضعیفتر خواهد بود.
🔻 این حرف عدهای از مدعیان عرفان که میگویند انسان باید دلش پاک باشد، حالا عملش هر چه بود، بود؛ سخن گزافی است که از قضا این اعتقاد تازگی هم ندارد و مشابه این را نیز، "مرجئه" در زمان امامان معصوم ادعا میکردند و ائمه علیهمالسلام هم در مقابل آنها موضع گیری میکردند.
این کلام باطل در تناقض آشکار با اوامر الهی میباشد؛ چرا که قرآن کریم در آیات متعددی هرجا سخن از ایمان به میان میآورد، عمل صالح را نیز در کنار آن به صورت جداناپذیر مطرح میکند. این، خود گویای این است که ایمان و عمل، همواره باید قرین یکدیگر باشند.
🔷 سیره عملی اهلبیت علیهمالسلام نیز شاهد آشکاری بر این مطلب است که عمل به ظواهر شریعت از اصول اساسی زندگی یک مومن و موحد است و این بزرگان به عنوان معصوم، حجج الهی و پیشوایان دین از پیشگامان و عاملین جدی به این مسئله بودهاند. حقیقتا کدام انسان حقیقت طلب و منصفی است که بتواند منکر تعبد این بزرگان در انجام واجبات و ترک محرمات شود. عبادات جانانه و آنچنانی ایشان که زینت بخش تاریخ است و جای اغماض ندارد چه برسد به انکار.
#عرفان #اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#توئیت_خوانی
⚡️ضربهی ملایم مغزی
احمد قدیری در توییتر نوشت: اکانت امنیتی اسرائیلی تصویر کابینه امنیتی اسرائیل در ۱۳ مرداد را که در آن علامت هدفگیری ترور بر عکس سردار حاجیزاده افزوده شده، منتشر کرده و نوشته: «زمان غافلگیری؟» خوب است بدانند که اینک رئیسی رئیس شعام است، نه روحانی. با ترور بعدی کل اسرائیل به «ضربه ملایم مغزی» دچار خواهد شد.
⚡️تاوانِ «از خارج بهشتساختن»
کاربر توییتری دیگر نوشت: همین روزها یه خانواده با سه تا بچه حین مهاجرت به اروپا مردن! قاتل اینها همونهایی هستن که از خارج یه بهشت درست کردن...
خلق پول به ضرر همه
حسن صادقی نژاد هم نوشت: معلمها، کارکنان دادگستری، بازندگان بورس و هر صنف دیگری که توقع دارد دولت برای سود او خلق پول کند باید بفهمد تورم حاصل از این کار به ضرر خودش هم خواهد شد. تنها راه سود عمومی رونق تولید است...
⚡️مدعی همه عموم باشید
"کبری آسوپار، نویسنده و فعال فضای مجازی نوشت: دادستانی باید مدعیِ همهی عُموم باشد. نمیشود توهین به یک عالم دینی را چون اصلاحطلبان هم به حمایتش موضع گرفتهاند، به دادسرا بکشاند؛ اما از توهین به آن دیگری چون فقط انقلابیها مدافعش بودهاند، بگذرد. تقصیر ما هم شاید باشد؛ خیالشان را زیادی از خودمان راحت کردهایم!
⚡️مستأصل به معنای واقعی کلمه
محمد شیروانی نوشت: حمله به تاسیسات آبی، شبکه برق، مترو و بسیاری از شرکتهای اسقاطیلی که آنان را به معنای واقعی کلمه مستاصل کرد، تنها بخشی از حملات هکری با مبدا "نامعلوم" بود که در امپراطوری رسانهای غرب بایکوت شد تا دنیا نداد آنان چقدر از لانهعنکبوت سستتر هستند!
⚡️صدا و سیما؛ برخط و صریح
سیدمحمود رضوی، مشاور رسانهای قالیباف در توییتی نوشت: اختلال در جایگاههای سوخت با سکوت رسانه میتوانست به بحران در کشور ختم شود، اما اطلاع رسانی سریع، صریح و برخط صداوسیما، روایت غالب و اصلی را شکل داد و حتی برخی از نهادهای غالبا محافظه کار را وادار به اطلاع رسانی کرد.
#تیترنویسی #کوتاه_نویسی
#یادداشت_نویسی #نویسندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN