فراخوان نهمین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه قم
🔹آثار ثبتنام شده توسط طلاب خواهر و برادر هر استان، ابتدا در دبیرخانههای مدرسهای جشنواره در هر دو مرکز بررسی شده و سپس، آثار برتر هر مدرسه ضمن تجلیل در همان مدرسه، جهت رقابت استانی به دبیرخانههای جشنواره در مراکز استانها ارسال میشود.
🔹آثار برگزیده مرحله استانی نیز ضمن تجلیل در مراسم اختتامیه جشنواره در همان استان، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال میشوند.
🔹همچنین آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایاننامه باشد و حداکثر سن عمومی شرکتکنندگان در سیزدهمین جشنواره علامه حلی (ره)، ۳۵ سال (متولدین اول فروردین ۱۳۶۵ و بعد از آن) است.
🔹گروههای علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارتند از: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین).
@riismc I معاونت پژوهش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ بصیرت تداومی است نه تقاطعی!
📌 هر روز میگذرد و انتظار می رود #حاج_باقر به مانند روزهای جنگ تحمیلی باز هم در هجمه به #انقلاب_اسلامی نقش مدافع را ایفا کند.
🔗 یادداشت امیر احتشام را اینجا بخوانید.
#قالیباف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️راهپیمایی روز قدس؛ سیاسی یا تربیتی؟!!
✍️ امیر احتشام
🔻 در اندیشه نورانی حضرت امام(ره) بالاترین هدف در نظام آفرینش، #هدایت_انسان است و تمام ارسال رُسل و انزال کُتب به همین منظور صورت گرفته است.
هدایت انسان زمانی محقق می شود که انسان #توحیدی شود.
🔻 در مسیر انسان به سمت الله موانعی وجود دارد که برخی درون انسان و برخی بیرون از انسان هستند.
حضرت امام در مورد این موانع، تعبیرِ طاغوت درون و طاغوت بیرون را به کار می برند.
و البته کار هر دو یکی است؛ جلوگیری از توحیدی شدن انسان.
🔴 انسان اگر بخواهد بمانند روز نخست در برابر سؤالِ "الستُ بربکم" بی درنگ شهود کند و "بلیٰ" بگوید، باید بر ضد موانع #قیام کرده و این حجاب های مانعِ شهود را یکی پس از دیگری به خاک ذلت بکشاند.
لذا یکی از آیه های پر تکرار در کلمات ایشان آیه ی شریفه" قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ" می باشد.
قیام جمعی و فردی است که باعث غلبه بر جنود جهلِ درون و شکست طواغیت اجتماعی می شود و تازه اینجاست که ظرف وجود فرد و اجتماع آماده ی شهود توحید می شود.
پس واضح است که در اندیشه تربیتی حضرت امام، هر حرکت انسان باید در راستای #شهود_الله و رفع حجب فردی و اجتماعی باشد.
🔷 حال با این نگاه روز قدس را تحلیل کنیم؛
حضرت امام، جمعه پایانی "شهرالله" یعنی ماهی که اساسا قرار است در آن انسان تمام تلاشش را در جهت رفع حجاب های ظلمانی برای شهودِ نورانیت الله به کار گیرد را روز #قدس اعلام کرده و برای آن یک منسک خاص تعریف میکنند یعنی حضور در #راهپیمایی.
🔹 راهپیمایی به چه معناست؟
راهپیمایی یعنی قیام جمعی بر ضد مرکزیت جبهه اجتماعیِ طاغوت یعنی صهیونیزم جهانی.
سخن در این زمینه فراوان است ولی
خلاصه آن که اگر پذیرفتیم هدف تربیت انسان و مقصد الله است، مسیر پر است از موانع فردی و جمعی و چاره ای نیست جز زدودن هر دوی آن ها و الا زمینگیر خواهیم شد.
⚠️ پی نوشت:
اگر نگاهمان با نگاه حضرت #امام و حضرت #آقا هماهنگ شود یقینا شبکه مسائل، راهکارها، اولویت ها و قالب های تربیتی ما هم تغییر خواهد کرد.
#فلسطین
#نابودی_صهیونیزم
#تربیت_اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
با توجه به شبهاتی که امسال درباره روز قدس مطرح شده بود و هنوز در حال انتشار است خواندن این نکته👆 خالی از فایده نیست👆
🔄 تناسب معکوس
✍️محمدجوادمحمودی
♾عدد #بینهایت ویژگیهای عجیبی دارد!
مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود،
حاصل، همان بینهایت است...
بینهایت به اضافه یک؛
به اضافه ده؛
به اضافه یک میلیون؛
به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛
نتیجهاش یکسان خواهد بود.
⚠️به عبارت دیگر،
اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بینهایت برابر است!
🌱رفیق!
عبادتهای من و تو هم در برابر #خدا،
مثل این اعداد در مقابل بینهایت هست!!!
👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام میدهیم؛
چیزی به خدا اضافه کردیم؛
⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم،
چیزی از اون کم میشه!
نکته مهم اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی،
باید خودت رو کوچکتر ببینی.
چون عدد یک وقتی به بینهایت اضافه میشود
و میبیند اتفاقی نیفتاد،
گمان میبرد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد،
و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر...
🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛
میفهمد که واقعا #هیچ است!!!
💢هر چه بزرگتر میشود و میبیند
اثری در بینهایت رخ نمیدهد،
به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی میبرد!
✅در نتیجه اگر عبادتمون درست باشه؛
هر چه که بیشتر باشد؛
باید #فقر وجودی بیشتری در ما ایجاد کند...
💠#عبادت، یک تناسب معکوس است!
«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا»
«كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است
و هر كس بدی كند به خویشتن بدی كرده.»
سوره مبارکه #فصّلت، آیه46
#سبک_زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#تسلیت
🌹طالبزاده یک عمّار بود
وفات نادر طالب زاده یک خسران بزرگ برای جریان اصیل انقلاب است.
نگاه عمیق او به حقیقت پوشالی آمریکا و صهیونیسم، و ارائه تصویری روشن از پشت صحنه واقعی دشمنان انقلاب اسلامی و ایجاد یک جبهه هوشمند در مقابل جریان فریبکار و غرب پرست داخلی، اوج هنروری این مرد عمّارمشرب بوده است. اندیشه توحید ناب، سلوک انقلابی و باورمندی به حاکمیت سیاسی اسلام و ولایت فقیه، و بهره گیری از زبان هنر در انعکاس ارزش های دینی و انقلابی، طالب زاده را به عمّاری تیزبین و جسور در میدان عظیم جنگ رسانه ای تبدیل ساخت و عیاری برای تشخیص انقلابی واقعی از انقلابی نماها و جریان استحاله شده داخلی قرار داده است.
فراخنای وجود و ژرفای اندیشه او در فروپاشی تمدّن فرعون مأبانه غرب و احیای تمدن اسلامی وعده داده شده از سوی مولا و مقتدایش امام خامنه ای بوده است.
بارالها، حشر او را با خمینی کبیر و یاران شهیدش قرار ده...
حوزه علمیه قم، شکریان آملی
#نادر_طالب_زاده
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
◼️گرامیداشت هنرمند انقلابی
💠مرحوم استاد نادر طالبزاده در قم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️آقا نادر، طالب بود
✍️محمدجواد محمودی
✅آقا نادر؛ طالب بود.
طالب حقیقت،
او نشان داد برای یافتن حقیقت،
هیچ مانعی وجود ندارد حتی زندگی در آمریکا!
✅آقای طالبزاده؛ نادر بود.
نادر در شناخت تهاجم فرهنگی،
نادر در عرصه جنگ نرم،
او از نوادر عرصه شناخت
تفکر ایدئولوژیک #انقلاب_اسلامی بود!
💐#نادر_طالبزاده
هم اسمش با مسمّی بود؛
هم رسمش...
▪️خداحافظ رفیق آقا مرتضی▪️
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#یادداشت_رسیده
📌آیا پاسخهای آیت الله اعرافی در نشست خبری، اصحاب رسانه و مطبوعات را قانع کرده است؟
✍️ سیدمحمدحسین دریاباری
روزیکشنبه پنجم اردیبهشت آیت الله اعرافی نشستی با اصحاب رسانه استان قم برگزار کرد. در این نشست که شماری از همکاران وی درعرصههای خبر و فرهنگی حضور داشتند اصحاب رسانه ابتدا پرسشها و دیدگاههای خود را با ایشان در میان گذاشتند. اگرچه دقیقا روشن نبود که این نشست برای چه موضوعی است ولی این نشست نشست صمیمی اصحاب رسانه با مدیر حوزه علمیه قم نامیده شد وبرخی آن رانشست خبری عنوان کردند. در این نشست اصحاب رسانه با علم به این که این نشست نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه بود مطالبشان را با وی در میان گذاشتند. مهمترین موضوعاتی که همکاران مطبوعاتی ورسانه ای فهرست کردند به قرارزیر است : نارسایی هایی که حوزه علمیه در عرصه اطلاع رسانی دارد، زیرا حوزه هم رسانه مکتوب در اختیار دارد وهم رسانه در فضای مجازی که مهمترین آن خبرگزاری حوزه میباشد که با وجود چنین امکاناتی در تولید محتوا ضعیف اند حداقل انتظار آن است که حوزه علمیه باید رسانه های قم را به لحاظ مفاهیم دینی و اندیشهای تغذیه کند، نه رسانه های قم بلکه رسالت جهانی دارد. در حالی که خبرگزاری وسایررسانه های این نهاد عظیم علمی و فرهنگی و دینی در ابعاد مختلف نارساییهای فراوانی دارند و در عرصه خبر نیز با مشکلاتی مواجه است. شماری از دوستان موضوع حوزه انقلابی و انتظارات ازآن را مطرح کردهاند. حوزه انقلابی چه شاخص هایی باید داشته باشد ؟ یکی از موضوعاتی که مطرح گردید این بود که حوزه علمیه باید مطالب کارشناسی و کاربردی برای جامعه ارائه دهد. مباحث نظری شاید نتواند مشکلاتی از جامعه را حل کند. عدهای دیگر به مباحث هویت معنوی حوزه علمیه پرداختند و آن را در راس امور دانستند که حوزه علمیه هویت معنوی آن باید حفظ شود. جمعی از اصحاب رسانه موضوع آفتها را مطرح کردند که حوزه باید از آفت ها وآسیب ها مصون بماند و یکی از مهمترین آفت های احتمالی ورود و حضور حوزه علمیه در جناح بندی های سیاسی عنوان شده است که با آرمان های حوزه همخوانی ندارد. زیراحوزه باید رسالت خویش که تقویت بنیه دینی مردم است انجام دهد و پشتیبانی از جناح خاص با آرمان و نگاه کلی همخوانی ندارد. در نتیجه حوزه باید از گروه گرایی و جناح بندی های سیاسی فاصله یابد. شمار دیگری از دوستان موضوع فعالیت های فوقالعاده روحانیت در مقاطع حساس جامعه را مورد ارزیابی قرار داده و بر این باورند که طلاب حوزههای علمیه کارهای جهادی و دشواری انجام می دهد نباید گذاشت بعضی از موضع گیری های نامناسب وجهه حوزه علمیه را مخدوش کند آیت الله اعرافی مجموعه مطالب مطرح شده را گوش داده و حتی انتقاداتی که به شخص ایشان شده بود به برخی از آن ها پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد که در جلسات بعدی بتواند به بخش دیگری از پرسش ها پاسخ دهد. به نظر نمی رسد پاسخ های آیت الله اعرافی اصحاب رسانه و مطبوعات را قانع کرده باشد. اوبه تاریخچه کارهایی پرداخت که شاید دریک یا دو دهه ی بعد تاثیر گذار باشد. بعید است صحبت ها و مطالب بیان شده ایت الله اعرافی بتواند آثار چندانی در زمان کوتاه داشته باشد در حالی که مشکلات جامعه الان به طور محسوس و ملموس دیده می شود.
چاپ شده درروزنامه گویه شماره 1929مورخ 6/2/1401
#رسانه
#آسیب_شناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#دلنوشت
😔 ماهی که می رود..
✍️ آمنه شهبازی
روزها در پی هم میآیند و میروند و تو به قراری میاندیشی که در نهانخانه دلت رسوخ کرده است. بالاخره در نفسهای آخر شعبان، نَفَست به شماره میافتد. چشم به آسمان میدوزی. محبوب من! آیا چون منی را هم در مهمانیِ چون تویی بار هست؟ آه از این کوتهی اندیشه! لیس کمثله شیء. اذن دخولی میدهند و تو ناباورانه بر بساط کریمانهاش قدم مینهی. اما هنوز قرار نیافتهای! هنوز محصور عالم مادهای و در تسخیر زمان. به دلت وعده میدهی قرارمان شب قدر. ولی هر چه به قدر بیشتر نزدیک میشوی بی قرارتر..
..قدر میرسد اما تو همچون زائری که پس از سالها عشق و گداز و آرزو به پای ضریحی رسیده است تا از او بخواهد آنچه را میخواهد، مبهوت، فقط به نگاه ایستاده است و خواستهای درخواست نمیکند..
قدر آمد و تو بیقرارتر از همیشهای و شگفت آنجاست که ازمحبوب بیقراری طلب میکنی! معشوق من! این تو بودی که مرا بی قرار خودت کردی. اقرار میکنم که جز در آغوش خودت قرار نخواهم یافت؛ به این مقرّ بیمقدار قربت را مقرر فرما. از تو خواستهام مرا در آتش بیقراری و شوق قربت بسوزانی تا وصل شرینتر شود.
مگر نه این است که شب قدر پیمودن ره ۸۰ ساله دریک شب است اینک به شهیدان راهت میاندیشم. کسانی را میمانند که به درک شب قدر رسیدهاند. طوبی لهم و حسن مآب؛ چگونه متاعشان را خریدنی کردند...
خدای من! اینک که ماه تو در حال پیوستن به توست دستم از توشه تهی و پشتم از کِشته شکسته. چگونه است حال آنکه حلاوتِ با تو بودن چشیده است؟ بعد از آن چه چیزی کامش را شیرین خواهد ساخت؟ بعد از آن چه جای عقاب؟ فراق تو بزرگترین عذابش خواهد بود او را در این عذاب جانکاه نپسند وبه خود پیوند...
یا ارحم الراحمین! در کدام مهمانی، میزبان به مهمانی کردن میآید؟ چقدر دلبرانه از بندهات دل بردی! و بی جهت نیست که تو دلدار شدی و آن بی چاره بی دل. چگونه بی دل شده به اغیار دل دهد؟ او را در وحشت این غربتکده تنها نپسند. به فقر و مسکنتش رحم نما ای آنکه در خزانه کرمش هرگز نقصی پدید نمیآید. لله خزائن السموات و الارض..
من از عشق تو بی خوابم
من از شوق تو بی تابم
من آن مخلوق طمّاعم
که ما را از تو میخواهم
تو را بر عصمت پاکان
تو را بر عشق ناکامان
تو را بر عزّ خوش نامان
مرا اذنی ده ای جانان
که دیده است که صید عاشق صیاد شود
جامه درد جان بدهد یکسره فریاد شود
«ما از تو به غیر تو نداریم تمنای دگر»
بی دلِ دلدار را، صبح دگر نیست که فردای دگر
با نگهت به نشود طالب تبدار تو
با نگه افسون کنی یوسف بازار من
بی سر و سامان شدیم، زار و پریشان شدیم
آنکه رسیده است گو، از چه پریشان شدیم
#عید_فطر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 دلواریهای دیروز و امروز
✍️ فاطمه میری
آمده بودند بمانند. پرتغالیها را میگویم. این از قلعههایشان پیدا بود، از استحکام و زیبایی چیزی کم نگذاشته بودند، برای خود زمین بازی، کلیسا و... ساخته بودند.
نه یکی، نه دوتا، بلکه در بهترین و استراتژیکترین مناطق خلیج فارس، فرقی نمیکرد خاکش سرخ باشد مانند جزیره هرمز یا مستحکم باشد مثل جزیره قشم. توپهای جنگیشان را با کبر و غرور، در اطراف قلعهها مستقر کرده بودند و در خیال خام سلطه بر این دریای باشکوه غرقه بودند.
اما امامقلی رویای سروری بر خلیج فارس را برایشان به کابوسی هولناک تبدیل کرد... و دست آخر هم آنان را برای همیشه از خلیج همیشهفارس بیرون کرد...
شاخابپارس باشی یا خلیج فارس یا بحر ایران، فرقی ندارد، زیرا همیشه هویتت را با نامت حفظ کردهای.
همیشه، تاریخ اسنادی به یادگار میگذارد که به مزاج تحریفکنندگان خوشایند نیست، مثل قدیمیترین نقشههای جهان که نام زیبای تو را فریاد میکنند. مثل قدیمیترین کتب که در تاریخ مکتوب، استواری تو را نمایش میدهند. ایران پر است از مردانی چونان رئیسعلی که حتی تاب دیدن پرچم بیگانه را بر روی باروهای تو نداشتند. فرق نمیکرد که بیگانه از جنس دولت غیرفخیمه باشد یا دیگر همدستانش. خون ریختهشده یاران رئیسعلی بر کرانه خلیج همیشه فارس، نشانه مظلومیت، اما اقتدار نام ایران دارد.
کم نیستند همانند نادر مهدویها که خواب از چشم متجاوز بگیرند.
«کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل «نادر مهدوی» یا «بیژن گرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ میپرسد این شجاعت و توکل و عشق به چه درد میخورد؟ هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمیخورد اما به کار آخرت عشاق میآید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق».(سید مرتضی آوینی)
خلیج فارس یعنی تمام زیبایی جزیره هفترنگ هرمز، یعنی بزرگی و صلابت قشم، یعنی همه صفای مردم لارک، یعنی نجابت زنانی با پوشش جنوب، یعنی همه خندههای کودکانه بچهها در کوچهپسکوچههای بندرعباس. یعنی دستان پینهبسته مردان غیور این سرزمین بعد از چیدن خرمای نخلستان، یعنی زبان فارسی با لهجه جنوبی، یعنی بوم سبز، بوموسی، یعنی بزرگی و کوچکی تنبهایت، یعنی زردکوه و آریانا، یعنی دفاع و صیانت از جایی به نام پارس.
چقدر در اوج مظلومیت، زیبایی! دریای اردیبهشتی!
#خلیج_فارس
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#گفت_و_گو
🔶 ترویج فمینیسم افراطی مهمترین اقدام فرهنگی میسیونرها در دوره پهلوی
🔹قیامهای زنان علیه وضعیت اسفناک زنان در جامعه مسیحی خارجی رخ داد. همسر فروشی از مصادیق نقض حقوق زنان تا اوایل قرن ۱۹ در جوامع مسیحی مثل انگلستان و آمریکا رواج داشت. مردان به جای طلاق در روزنامه ها یا بازار همسران خود را با مشخصات به فروش می رساندند و زنان هیچ حقی نداشتند و به راحتی با یک جفت کفش تعویض می شدند که در تاریخ ذکر شده است، تاریخ همسر فروشی در قرن ۱۹ دردنیای غرب برای ما مسلمانان مورد غفلت قرار گرفته و گرنه باید قدر اسلام را که ۱۴۰۰ سال است به زنان مسلمان عزت و منزلت داده بیشتر می دانستیم.
🔻میسیونرها با شکست در مناظرات الهیاتی به فکر شکست اسلام با تضعیف ساختار جامعه اسلامی افتادند. میسیونرها در اواخر قاجار تلاش کردند تا اسلام را ناقض حقوق زنان معرفی کنند و با تاسیس مدارس و اعزام میسیونرهای زن به جوامع اسلامی تلاش کردند زنان مسلمانان را از اسلام بیزار نمایند.
🔸اما جای سوال این است چطور مسیحیت تبشیری خارجی که در کارنامه خود همسر فروشی را در چندین قرن دارد و اسلامی که ۱۴۰۰ سال حقوق زنان را به رسمیت می شناسد، اسلام را ناقض حقوق زنان معرفی کرد؟!
🔗 دریافت متن کامل گفتوگوی خبرگزاری حوزه با هاتف الحسینی، نویسنده کتاب میسیولوژی
#مسیحیت #ادیان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
1_1355646511.pdf
5.82M
#معرفی_کتاب👆 دریافت
📕 موضوعشناسی رقص
🔖بر اساس فقه جعفری
✍️ پژوهشگر: علی رضایی، نویسنده حوزوی
📌امسال روز جهانی رقص(۹اردیبهشت) همزمان با سالروز به جهنم رفتن ابن ملجم و عید فطر شده. به این مناسبت کامل ترین تحقیق رقص بر اساس فقه شیعه و پاسخ به دهها شبهه جدید، تقدیم می گردد. بازنشر آن در فضای مجازی مجاز است.
#پژوهش #رقص
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 ضرورت تداوم فریاد علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حاکمان سازشکار عرب
✍️ حجت الاسلام دکتر محمد ملکزاده
«غازی خورشید» در کتاب خود «تروریسم صهیونیستی در فلسطین اشغالی» در مورد تنها یکی از جنایتهای رژیم صهیونیستی در قتلعام موسوم به صبرا و شتیلا مینویسد:
قتلعام در صبرا و شتیلا را میتوان یکی از سیاهترین نقاط تاریخ رژیم_صهیونیستی دانست. جنایتکاران صهیونیستی از عصر روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ با محاصره کامل اردوگاه صبرا و شتیلا به آن یورش برده تا صبح روز شنبه به فجیعترین شکل به جنایتهای خود در این اردوگاه ادامه دادند... قتلعام فلسطینیها به این ترتیب آغاز شد و حتی در شب نیز با روشن کردن محوطه اردوگاه توسط اسرائیلیها ادامه داشت…
او سپس در تشریح برخی از صحنه های این جنایت فجیع مینویسد:
در خیابانی جسد ۵ زن و چند کودک روی تلی از خاک افتاده بود … از جمله یک زن که مثله شده بود و در کنارش سر بریده دخترکی با نگاهی خشمگینانه به قاتلانش دیده میشد... زن جوانی را دیدم در حالی که کودک شیرخواره خود را در آغوش گرفته، گلولهها از بدنش عبور کرده و در بدن کودک شیرخوار او نشسته بود... مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله ژنرال آموس یارون فرمانده این نیروها در لبنان، بر بالای بام ساختمانی ۷ طبقه در ۲۰۰ متری اردوگاه مستقر شده و از نزدیک بر این فاجعه نظارت میکردند… آریل شارون که در آن زمان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود و بعدها به قَصّاب صبرا و شتیلا معروف شد، دستور مستقیم این حمله را داده بود...
این تنها گوشهای از جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال ۷۰ ساله فلسطین است. بيش از 70 سال از تشكيل دولت غاصب صهيونيستي در سرزمين فلسطين ميگذرد 70 سال جنايت و خون، 70 سال وحشيگري، 70 سال قتل عام زنان و كودكان بيگناه، 70 سال حبس و شكنجه جوانان فلسطيني و... حاصل شكلگيري نامشروع اين دولت است. بيش از 70 سال است كه غاصبان صهيونيست در پناه حمايت استكبار جهاني، ملت مظلوم فلسطين را از خانه و كاشانه خود آواره ساخته و آنان را از ابتداييترين حقوق انساني خويش محروم نمودهاند. 70 سال است كه طراحان هولوكاست با طرح ادعايي اثبات نشده و مظلومنمايي ابلهانه، تاوان محروميتهاي ادعايي ناشي از جنگ و اختلاف ميان قدرتهاي سرمايهداري با فاشيسم و نازيسم و كمونيسم را از ملت بيگناه فلسطين طلب ميكنند. بيش از 70 سال است كه مدعيان دموكراسي و دفاع از حقوق بشر در برابر نقض آشكار حقوق انسانها و آوارگي، شكنجه و قتل عام مردان و زنان فلسطيني سكوت نمودهاند و از واگذاري سرنوشت مردم فلسطين به دست ايشان هراس دارند. بيش از 70 سال است كه گوش حاكمان بيدرد عرب در برابر ضجه و ناله كودكان آواره فلسطيني سنگين شده است. هرچند براي حاكمان مرفه و رياستطلب كشورهاي عربي ظلم و ستم غاصبان صهيونيست عليه ملت مسلمان و زجركشيده فلسطين چندان به چشم نيايد اما تداوم اين درد و رنج براي ملتهاي اسلامي، ديگر قابل تحمل نيست.
روز قدس تا نقطه پیروزی ادامه مییابد؛ روز جهاني قدس روز فرياد ملتهاي مسلمان عليه ظلم و بيداد سران استكبار و صهيونيسم است. فرياد يكپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی اين روز ثابت ميكند كه امت اسلامي سكوت و سازش حاكمان مستبد و پيرو استكبار را تحمل نميكنند و ديگر حاضر نيستند براي دفاع از حقوق مردم فلسطين و پاكسازي سرزمينهاي اسلامي از متجاوزان اشغالگر منتظر عكسالعمل حاكمان سازشکار خود بمانند.
#فلسطین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد_و_نظر #با_کاربران
در این👆 متن، با عنوان گیرایی مواجه شدم امّا، متأسّفانه، نوشتهٔ رفیق عزیزمان چنان نامفهوم نمود که متحیّرم کرد.
عنوان نوشته به «عدد بینهایت» اشاره دارد امّا در ادامه، ما با بینهایت مواجهیم و نه عدد بینهایت. به علاوه، اضافه کردن چیزی به بینهایتٰ ناممکن است؛ در حالی که نویسنده طوری نشان داده که گویا جمع عدد و بینهایت ممکن بوده و حاصل آن بینهایت است! در واقع، خوانندهٔ فرهیخته گمان میبرد که نویسنده درک صحیحی از مفهوم بینهایت ندارد.
همچنین شایسته است که نویسندهٔ محترم به تفاوت مفهومی دو تعبیر «اضافه کردن» و «مقابل بودن» عنایت فرماید.
خلط این دست مفاهیم، خواننده را سردرگم میکند.
امید که به این موجز بیمقدار عنایت فرمایند که حال و مجال اطاله و تبیین و تفسیر نبود.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌐 فضای مجازی؛ سازگاری یا ناسازگاری
✍️ سیده زهرا عابدیان
عصر حاضر، عصرِ تکنولوژی و محصول تلاش انسان با هدف زندگی برتر است. تکنولوژی و لوازمش به کمک انسان آمده و دستاوردهایی ویژه، تقدیم او کرده است: رفاه، آسایش، صرفهجویی در زمان و هزینه، سهولتِ دسترسی به اطلاعات، نوآوری در زمینههای مختلف و... . در یک کلام، تکنولوژیِ عزیز، غیرممکنها را ممکن کرده است. این امر سبب شده انسان به او همچون دوستی وفادار اعتماد کند و اجازه ورودش را به همه عرصهها صادر کند.
گاهی نتیجه اعتماد بدون شناخت، شکست است. موجودی که روزی به دنیا آمد تا در خدمت انسان باشد و نیازهای او را تأمین کند، امروز با نفوذ بدون نظارت در برخی عرصهها، به موجودی سرکش تبدیل شده است و ابلیسگونه حاضر به تعظیم در برابر انسان نیست؛ رعایت مصالح انسان را نادیده میگیرد و با شناختی که از زوایا و ابعاد مختلف انسانی دارد، همه تلاش خود را میکند تا انسان را زیر سلطه خود بگیرد. هربرت ماركوزه در كتاب انسان تك ساحتي تحت عنوان منطق سلطه از عقلانيت تكنولوژي بحث ميكند. وی معتقد است پيشرفت فني تكنولوژي در جامعه بجاي اينكه به آزادي و تسلط انسان بر طبيعت منجر شود به عاملي در بهرهكشي بيشتر انسانها تبديل شده است. از نظر او انسان داراي يك بعد ماشيني شده و ابعاد ديگر شخصيت انسان از بين رفته است. اخلاق، زبان فرهنگ، هنر، عواطف همه از حاكميت تكنولوژي متأثر گرديدهاند و در نتيجه تفكر تك ساحتي در جامعه تك ساحتي ايجاد گرديده و حقوق و آزاديهاي فردي از مفهوم سنتي گذشته دوري جسته و جاي خود را به فرهنگ مادي سپرده است.* ممکن است انسانها توسعهی فناورانه را آغاز کرده باشند، اما فناوری، بصورت خودمختار در حال پیشروی است.
بهترین راه برای رسیدن تکنولوژیِ به اهدافش، شبکهای عظیم است که آدمیان گرد هم درآمده باشند و جذب زیباییهای خیرهکننده آن شوند؛ فضای مجازی به مثابه ابزاری از خانواده تکنولوژی که فرهنگ خاص خود را به همراه داشته و به خودی خود موجب تحول فرهنگی در جامعه شده است، این فرصت را فراهم کرده است و انسان چنان مجذوب و غرق زیباییهای آن شده است که به از دست رفتن و شاید مرگ داشتههایش بیتوجه شده است؛ مرگِ اخلاق، فرهنگ و انسانیت. از جمله مهمترین مسائلی که فضای مجازی بر آن تأثیر گذاشته است، ارتباطات خانوادگی است.
افراد با وجود امکانات ارتباطی در فضای مجازی، دیگر اهمیتی به کیفیت روابط نمیدهند و این مسئله، به کاهش بیشتر احساسات منجر میشود.* از نظر هايدگر، خانه، «يكی از بزرگترين قدرتهای يكپارچهسازی انديشهها، خاطرهها و رؤياهای نوع بشر»- است. با ورود فضای مجازی و حضور افراد در آن، اعضای خانوادهها به جای برقراری ارتباطات کلامی که منجر به ايجاد ارتباطات صميمانه میشود، صرفاً به يک نقطه خيره شده وگويی از جهان واقعی که در آن قرار دارند خارج میشوند. برتون در پژوهشی با عنوان "آيين اينترنت؛ تهديدی برای پيوند اجتماعی"، به پيامدها و آثار مخرب اينترنت، پرداخته است که در ايالات متحده روی 216 نفر در طی دو سال انجام شد. نتايج پژوهش نشان داد که استفاده از اينترنت حلقهی روابط اجتماعی دور و نزديک را کاهش داده، گوشهگيری و در نتيجه، افسردگی، را افزايش میدهد. در نتيجه، نوع جديدی از گوشهگيران در همه جا ظاهر میشوند که فقط دارای ارتباط اطلاعاتی و ابزاری هستند. اين افراد يک پيوند اجتماعی را بنا میکنند که ديگر شباهتی به پيوند اجتماعی جامعهی بشری ندارد.* جامعهگریزی، انزواطلبی و احساس بیگانگی با خود و دیگران، تغییر و اختلال در سبک زندگی در زمینههای مختلف، منجر به پیامدهای جبرانناپذیرِ کاهش روابط خانوادگی، تنهایی و آسیبهای جسمی و روانی شده و در نتیجه هر نوع خدشه بر پیکره خانواده، سلامت جامعه را در معرض خطر قرار میدهد.* ثمره گسترش شبکههای مجازی و استفاده بیش از حد آن بیهیچ محدودهی زمانی و مکانی، فردگرایی بوده و همین امر، روابط خویشاوندی و اهمیت موضوع صله رحم را که ریشهای عمیق در فرهنگ و دین ما دارد، مورد غفلت و تسامح قرار داده است.
در دنیایی زندگی میکنیم که توجه به فضای مجازی و بهکارگیری آن در زندگی غیرقابل انکار است، اما برای غلبه بر آسیبها و معایب آن باید ضعفهای خود را شناخته و به صورت هدفمند و آگاهانه در این عرصه حضور پیدا کنیم. به نظر میرسد حضور هدفمند به صورت فردی در این مسیر، چندان راهگشا نیست، بلکه حضوری اثرگذار خواهد بود که با همکاری و تلاش همه مجموعههای مهم جامعه از جمله سازمانها و نهادهای دولتی، فرهنگی و اسلامی، مدارس، خانواده اعم از پدر، مادر و فرزندان و... همراه باشد.
حضور هدفمند و آگاهانهی همگانی دست هر موجودی را از سلطه و نفوذ کوتاه خواهد کرد؛ حتی اگر این موجود، بیگانهای مجازی باشد. ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است!
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چاپ چهلم
پرتیراژترین کتاب حجاب
🔺#ترگل پرتیراژترین کتاب سالهای اخیر در حوزهی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ چهلم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتابهای دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است.
🔺کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همهی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد.
اعلام سفارش 👈 @sabehat
☎️ 09031007019
#فایل_کتاب در کانال نذر کتاب 👇
eitaa.com/joinchat/3540123659C99964b6104
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️پشت پرده گرانی ها
✍️ محمدامین رضایی
🔹مساله صرفا اطلاع رسانی به مردم برای آزادسازی قیمت ها نیست. مساله این است چون ما در #تقسیم_منابع که اصل ماجراست عادلانه رفتار نکردیم در جامعه طبقاتی شده برای تحقق برابری دست به #توزیع_منابع میزنیم اما چون سیستم درست توزیع منابع به دست مردم خصوصا دهک های پایین را نداریم غالبا اختصاص منابع( یارانه پنهان) به فساد و قاچاق منتهی میشود. این وضعیت بهانه به دست بعضی میدهد به اسم اصلاح اقتصادی نسخه های بازر آزاد را اجرا و تصدی گری دولت بر امر معیشت را به حداقل برسانند. کم کم تصمیم درباره کالاهای اساسی دست کارتل های اقتصادی می افتد و نقش دولت کمرنگ میشود. مردم دهک های پایین در بین "دولت ضعیف و "سرمایه داری قوی" هیچ پشتیبانی ندارند و عملا له میشوند.
🔻البته بازار به این اکتفا نمیکند در فرایندی جداگانه علاوه بر حذف دولت از تصدی گری کالاهای اساسی، خدمات عمومی نیز کالا میشود و نقش دولت بی فایده جلوه میکند و عملا بازار بر دولت پیروز میشود. اینجاست که اقتصاد( بازار) به جای سیاست( دولت) نه در اقتصاد که در تمامی امور میدان داری میکند.
#گرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 آیا حجاب در وضعیت کنونی ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است؟
✍️ حجت الاسلام وحید نجفی
🔸در پاسخ به این سؤال ابتدا باید چند نکته را توضیح داد:
1️⃣منظور از نقطه بدون بازگشت، قرار گرفتن در فرآیندی است که به شکل طبیعی و در شرایط معمولی، اصلاحی در آن صورت نخواهد گرفت. درواقع با توجه به این مسئله ترک #پوشش_اسلامی از سوی بخشی از جامعه، روزبهروز عادیتر خواهد شد و تنها پدیدههای بسیار قوی اجتماعی نظیر #انقلاب میتوانند تغییری در این روند ایجاد کند و داشتن قانون در این زمینه، هیچ فایدهای جز تنشآفرینی نخواهد داشت مگر آنکه قانون ناظر به وضعیت مقبول عرفی حال حاضر باشد که با پوشش کامل اسلامی تفاوت دارد.
2️⃣منظور از وضعیت کنونی #حجاب، احساس شکست فرهنگی در وضعیت عفاف و حجاب نیست. در جهانی که #فرهنگ_برهنگی و بیعفتی غوغا میکند و روزبهروز شیطان دشمنی خود با بنیآدم را با برهنه کردن آنها بیشتر به تصویر میکشد، الحق و الانصاف حجاب شرعی، پوشش عرفی و #عفت_ورزی در ایران کنونی، نیمهپر بسیار قابلتوجهی دارد و وضعیت انحراف و منحرفان با فشار بسیار فرهنگ آلوده غربی و مزدوران و نادانهای داخلی چون کاسبان رأی دینفروش و سلبریتی هایی که مرعوب فضای رسانهای هستند؛ کاملاً طبیعی است و نزاع جنود رحمانی و شیطانی با توجه به علاقه وافر شیطان به برهنگی بنیآدم همچنان ادامه خواهد داشت و ما نیز از خود رفع تکلیف نمیکنیم که همچنان دنبال ترویج معروف و دعوت انسانها به صلاح و سعادتشان باشیم.
🔹با توجه به این دو مقدمه با مشاهدات فراوان اجتماعی در نقاط جغرافیایی متعدد باور کردهام که به نقطه بدون بازگشت در مسئله حجاب رسیدهایم و طبیعتاً با توجه به عیان بودن مشاهدات خود برای باقی، نیازی به ارایه دلیل برای اثبات یک مسأله عیان ندارم.
🔸اما آنچه مهم است اینکه این وضعیت شناسی ما را باید به مسائلی مشغول کند که برخی از آنها را ذکر میکنم.
1️⃣از نزاعهای بیثمر اجتماعی و چند دسته شدن مردم با توجه به این مسئله باید جلوگیری کرد. بیان #تذکر_لسانی به بدحجابان و بیحجابان درصحنه از سوی مؤمنان کارآمدی خاصی ندارد و میتوان مضرات متعددی با توجه به نمونههای عینی متعدد برای آن برشمرد. کما اینکه کناره گرفتن کامل از این قشر نیز چیزی جز بستن روزنههای حفظ و اصلاح آنها نیست. بنابراین نباید مؤمنان را بااحساس تکلیف اشتباه رها نمود.
2️⃣پوشش شرعی کامل، رمز اسلامیت #جمهوری_اسلامی نیست. ماهیت اصلی حکومت دینی به تسهیل بسترها برای دینداری است و حکومت دینی موظف به اجرایی سازی همه احکام و لو بلغ ما بلغ نیست. بلکه پس از تبیین و تلاش، در صورت انسداد راهها بر سر تحقق کامل یک حکم شرعی، میتوان مانند امیرالمؤمنین (ع) افراد جامعه را با بدعتی چون نماز تراویح به حال خود رها کرد و با تمسک بیجا، به تضییع اصول مبتلا نشد.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
کتاب_هندسه_سیاست_های_کلی_نظام.pdf
3.57M
#کتابخوانی
🔸کتاب هندسه سیاستهای کلی نظام👆
💠دریافتشده از سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام
💯 قابل استفاده برای سیاستنویسان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#یادداشت_رسیده
🔴 پشتیبانِ بدون پشتوانه
✍️ حسن محمدمیرزائی
⭕️این روزها که بحث عملکرد دولت جناب #رئیسی از سمت یسری از مخالفین جناحی معلوم الحال، طرفداران کاندیداهای خاص و البته بعضاً دلسوزان مورد هجمه قرار گرفته لازم هست یک سری موارد رو مرور کنیم ...
علی رغم اینکه #رئیسی کشور رو با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومنی (اونم کسری عملیاتی) تحویل گرفت بدون استقراض از بانک مرکزی کشور رو اداره کرد!
۲. با اینکه روحانی ۱۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی مصوب سال ۱۴۰۰ رو تو ۵ ماه اول مصرف کرد، #رئیسی تونست بازار کالاهای اساسی رو مدیریت کنه!
۳. با اینکه #رئیسی بیشترین میزان تورم طی ۷۰ سال اخیر رو از روحانی تحویل گرفت (حدود ۶۰ درصد) تونسته حدود ۱۷درصد نرخ تورم رو کاهش بده!
۴. به دلیل حساسیت بالای رئیسی در عدم چاپ پول بدون پشتوانه، نه تنها استقراض از بانک مرکزی مدیریت شد که رشد پایه پولی و نقدینگی هم نزولی شد!
#رشتو ۳
۵. رئیسی از وقتی سرکار اومده بدون وقفه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومن بدهی اوراق قرضه دولت قبل رو تسویه کرده!
۶. با در پیش گرفتن دیپلماسی منطقهای صادرات کشور تو سال قبل ۳۴درصد رشد داشت و فروش نفت به بالاترین میزانش رسید و بخش مهمی از بدهی ۱۳۶۷هزار میلیارد تومنی دولت قبل تسویه شد!
۷. الکترونیکی شدن اخذ مجوزهای کسب و کار، اعلام تراز مالی شرکتهای دولتی در کدال، اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و آغاز وصول مطالبات!
۸. دیپلماسی خوب: عضویت در سازمان همکاری شانگهای، گرفتن بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی از انگلیس بعد ۴۳ سال، آغاز مجدد خط لوله گاز ترکمنستان- آذربایجان و ...
۹. توجه جدی به معیشت سه قشر مهم معلمان، کارگران و کشاورزان که به اعتقاد حتی اقتصاددانان مخالف سه کار ثبات آفرین واسه اقتصاد بوده!
۱۰. سادهزیستی واقعی، خاکی و مردمی بودن، خستگی ناپذیری، مدیریت در میدان، امید به آینده، عدم تحزب و سیاسیکاری که در زبان و عمل به خوبی قابل درک هست!
🔴خواهش میکنم #رئیسی رو با توجه به واقعیتهایی که وجود داشته و داره ارزیابی کنید نه با احساس و...!
✅ مثل روز اولی که #رئیسی رو برای ریاست جمهوری مناسب دیدم (شهریور ۹۵) همچنان ایشون رو #اصلح_مقبول میدونم و بدون هیچ منفعت شخصی از کرده خویش در تبلیغ همهجانبه برای ایشون بسی شادم!
#گرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
گیوۀ بچهگانه
✍️ حجت الاسلام علیرضا نظری خرم
روز گذشته، اطراف حرممطهر دستفروشی را دیدم که بساط پهن کرده بود و گیوههای بچهگانه می فروخت. برای لحظاتی کنارش نشستم تا به گیوههای رنگارنگ و بانمک نگاهی بیاندازم. تصمیم گرفتم دو جفت گیوه برای پسرانم از او خریداری کنم. اما با یکنگاه بهبساط دستفروش، متوجه شدم گیوهها تکسایز هستند و فقط به پای پسر کوچکترم اندازه میشود.
برای اطمینان، از فروشنده سوال کردم که آیا سایز بزرگتر دارید؟ دستفروش گفت: نه حاج آقا، تکسایز هستند. با شنیدن این حرفِ دستفروش، از خریدن گیوه پشیمان شدم. فروشنده با تعجب پرسید: چی شد حاج آقا؟ پس چرا پشیمان شدی؟ گفتم: ببخشید، شرمنده هستم! گفت: حاج آقا اگر مشکل روی قیمت هست، تخفیف میدهم. گفتم: نقل این حرفها نیست چون سایز بزرگتر ندارید، نمیخرم. نگران پسر بزرگترم هستم. مطمئناً وقتی متوجه شود برای او نخریدهام، ناراحت میشود. پس از لحظاتی از گیوهفروش خداحافظی کرده و دنبال کارم رفتم.
این موضوعِ نخریدن گیوهها در خاطرم بود تا اینکه شب به خانه رسیدم. بهکمک نرمافزار حدیثی سَرکی به کتابهای روایی کشیدم.
در کتاب "مختصرتاریخدمشق" از رسولخدا روایتی را دیدم که فرمودهاند: در هدیهدادن به کودکانتان، برابرى را رعايت كنيد.
البته ظاهراً رعایت برابری در هدیه دادن به فرزندان، در جایی است که فرزندان از یک جنس باشند مثلا همه دختر یا همه پسر باشند. ولی اگر کسی جنسش جور بود و هم دختر داشت و هم پسر اولویت با دخترها میباشد. حضرت در ادامۀ همین روایت فرموده: اگر بخواهم يكى را بر دیگری مقدم بدارم البته دختران مقدم خواهند بود.
و یا در جایی دیگر پيامبر خدا صلیاللهعليهوآله فرمودهاند: همانا خداوند دوست دارد که میان فرزندان خود به عدالت رفتار کنید، حتی در بوسیدن.
البته رفتار عادلانه، لزوما بهمعناى برخورد مساوى و يكسان نيست. چهبسا رعايت عدالت ايجاب میکند پدر براى برخى از فرزندان خود بهدليل استعداد بيشتر و يا كمتر يا بهدليل بيمارى و يا جهات ديگری، هزينه بيشترى را متحمّل گردد. اين، بهمعناى بیعدالتى نيست. البته در اينگونه موارد نيز بايد برای ساير فرزندان به شکلی دیگر جبران نمايد.
فکر میکنم فعلا همین مقدار کافی باشد.
قم/ ۲۰ مرداد ۹۵
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✴️ تیتر جالب روزنامه سراج
🔸وقتی دولت آقای رئیس مناسبات رسانه ای مشخصی در مواجهه با تیم اصلاح طبان و عاملان گرانی و اقتصاد پرتنش نداشته باشد باید هم قاطی نخبگان از پخمگان دولت های سکولار و اصلاحاتی مشورت بگیرد.
#گرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد_و_نظر
#با_کاربران
این مطلب کاملا مخالف با مبانی دینی و ملی ماست!
اولاً که امربه معروف و نهی از منکر جزء واجبات مهم دین ماست !
در ثانی کسی دنبال چند دستگی بین بیحجابان و مومنان نیست !و قطعاً تذکر لسانی اگر به شیوه درست با وجود احکام و شرایط آن انجام شود اتفاقا باعث جذب قلوب و جذب حداکثری میشود !!!!
به هیچ عنوان حجاب به نقطه بی بازگشت نرسیده !!! این باور تلقینی اشتباه سعی در نا امید کردن مومنان دارد !!
این نوشته از نوع انذارهایی است که اطرافیان به امام حسین ع میدادند که قیام و مخالفت و امربه معروف و مقابله با یزید اثر ندارد ...
امام ما حضرت روح الله با انقلاب اسلامی ثابت کرد که با نیروی ایمان و اخلاص میتوان با دست خالی جلوی ابرقدرت ها ایستاد و پیروز شد.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
ما خرمشهر ها آزاد کردیم و خرمشهرها در پیش داریم !
تغییر ذائقه پوشش و فرهنگ شیعیانی که فقط از سر جهل از اصل پوشش خود دور شدند کار غیر ممکنی نیست !
📌 روایتی از گریههای مدام فرزند شهید اصلانی
✍️سجاد صالحی
دوستان، توی حرم رضوی پیگیری کردم تا قبر دو شهید روحانی رو پیدا کنم و فاتحه ای بخوانم
یادمان آنها رو که برداشته بودند
با پرس و جو رفتم و پیدا کردم
پسر شهید اصلانی با عکس کهنه شده پدرش که فهمیدم همش عکس رو میگیره توی بغلش و گریه میکنه کنار مزار پدرش بود و داشت داشتان شهادت پدرش رو واسه یکی با بغض و گریه نقل میکرد نشستم و فاتحه ای خوندم پسرش ازم تشکر کرد و رفت تو لاک خودش
بعد دیدم یک روحانی ملبس با زن و بچه اش اومدن کنار قبر
پسر تا روحانی رو دید پرید توی بغلش و بغضش ترکید و مثل ابر بهار گریه میکرد حدود ده دقیقه روحانی رو بغل کرده بود و گریه میکرد
دلم خیلی سوخت
یک پسر نوجوان که الان داغ پدرش رو باید توی این سن تحمل کنه و...
تمام اینها به کنار
ناراحتی اصلی اش این بود که چرا جای شهادت پدرش رو حرم برداشته
از آقای مروی گله میکرد
گفت توقع ندارم یادمان بزنن برای پدرم ولی هنوز یک ماه نشده
کاش حداقل تا چهلم پدرم صبر میکردند و عکس و گل های محل شهادت پدرم رو بر نمیداشتند
دیدم راست میگه
امروز، 16 اردیبهشت بود و پدرش 18 فروردین شهید شده بود هنوز دو روز مونده تا یک ماه بشه
اون روحانی از اصفهان اومده بود فاتحه بخونه برای شهید اصلانی و شهید دارایی
منم از قم رفته بودم
توی این مدت چند تا دیگه هم اومده بودند
پسرش گفت پدرم اون روز اومده بود برای مردم محروم محلشون غذا برای افطار ببره
چرا پدر من باید بکشند چرا توی جبهه شهید نشد
به پسرش گفتم اتفاقا پدرت راه رو داره به ما نشون میده
و این رو باید از ادم هایی که از شهرهای مختلف برای زیارت و فاتحه برای پدرت میان رو بفهمی
خون پدرت دلهای مومنین رو بهم نزدیک میکنه
پ. ن. لطفا بذارید حداقل بالای سر این دو تا شهید تا چهلمشون عکس بذارن
دوم اینکه محل شهادت پدرش رو نه اینکه یادمان درست کنید حداقلش.....
عکس این و فیلم این اتفاقات گرفتم و فقط عکسها رو میذارم باشد که مسولین حرم فکری به حال این دو خانواده داغدار بکنند
............................
مزار شهدا: صحن جمهوری بهشت ثامن، مزار شهید اصلانی و شهید دارایی و شهدای انفجار سال1373 حرم مطهر رضوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN