eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چرا انقلاب سقوط نمی‌کند؟! ✍️ عباس بابائی یکی از پدیده‌هایی که در طول تاریخ بشریت، بیشترینِ هجمه‌ها و دشمنی‌ها را تاب آورده و ازطرفی به رشد خیره‌کننده‌ی خود نیز ادامه داده‌است، «انقلاب اسلامی ایران» است. کافی بود یکی از این حوادث مهلک برای بسیاری از کشورهای پرمدعایِ امروزِ دنیا اتفاق بیافتد، تا همگان در فاصله‌ی اندکی شاهد فروپاشی آن نظام باشند؛ حوادثی همچون عملیات‌های گسترده‌ی تجزیه‌طلبان در اوان انقلاب، کشتارهای بی‌رحمانه‌ی منافقان در کوچه و خیابان، جنگ جهانی سوم که در قالب دفاع مقدس خودنمایی کرد، فتنه عظیم سال ۸۸ و نهایتاً این مورد اخیر که به معنای واقعی کلمه، یک «جنگ جهانی رسانه‌ای» علیه انقلاب اسلامی ایران بود. هیچکدام از آن‌ها نه تنها نتوانستند این انقلاب را ساقط کنند، بلکه باعث تقویت حیرت‌انگیز آن نیز شدند! اما سوال مهم آن است که چرا با این همه دشمنی، انقلاب کماکان زنده و پویا به رشد و حرکت خود ادامه می‌دهد؟ سه عامل اصلی در حفظ و بقای این انقلاب نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که تکلیف همگان خصوصاً مدیران، حمایت و حراست از آنان است. نخستین آن‌ها «امام جامعه‌»ای است که نزدیک‌ترین نگاه را به امام زمان (علیه‌السلام) دارد. رهبری‌های داهیانه‌ی امام راحل و امام حاضر، بسیاری از توطئه‌های دشمنان را از ابتدای انقلاب تا کنون نقش بر آب کرده که آخرین نمونه‌ی آن اغتشاشات اخیر بود. دشمن نابکار نیک می‌داند که برای ناکار کردن انقلاب باید رکن رکین آن‌، که همانا امامت جامعه است در اذهان و جان‌های مردم و جوانان ملکوک شود؛ هجمه‌های فراوان اخیر علیه ایشان در قالب شعار و فکاهی و توهین و شایعه و دروغ و بهتان، در همین راستا تحلیل می‌شود. اما عامل دوم «مردم» هستند؛ همان مردمی که به تعبیر امام از مردم زمان رسول‌الله و امیرمؤمنان بهترند؛ مردمی که در طول ده‌ها سال از انقلاب با تمام فرازونشیب‌ها و سختی‌های مربوط به این حادثه بزرگ، صبوری نجیبانه‌ای داشته‌اند و تاکنون تمام‌قد، پشت این انقلاب مانده‌اند که نمونه‌ی اخیر آن همین اغتشاشات نافرجام بود. حق این مردم بر گردن مسئولان و کارگزاران بسیار فراوان است که جز با عنایت الهی و تلاش شبانه‌روزی محقق نمی‌شود. اما عامل سوم، عاملی کاملاً ماورایی است؛ عاملی که هر انسان منصفی به راحتی آن را مشاهده می‌کند. حضرت آقا در یکی از خاطرات ناب انقلاب می‌فرمایند: «قبل از سال جدید که با برخی از آقایان خدمت امام بودیم از ایشان تقاضا کردیم‏‎ ‎‏در یکی از ایام عید با مردم دیداری داشته باشند امّا نپذیرفتند. دو سه روز بعد از عید، ‏‎ ‎‏قلب ایشان ناراحتی پیدا کرد که فوراً رسیدگی و خطر برطرف شد. وقتی من به خدمتشان‏‎ ‎‏رسیدم، به ایشان گفتم چقدر خوب شد شما ملاقات با مردم را قبول نکردید، چون با‏‎ ‎‏توجّه به بیماریتان نمی توانستید دیدار را انجام دهید و این انعکاس بدی در دنیا ‏‎‏ داشت. امام فرمودند: «آن طوری که من فهمیدم از اول انقلاب تا حالا مثل اینکه یک‏‎ ‎‏دست غیبی ما را در همۀ کارها هدایت می کند.» و این عین جملۀ امام است که بعداً‏‎ ‎‏آن را یادداشت کردم.» این دست غیبی الهی که قرار‌است کشتی انقلاب را به ساحل ظهور برساند، همان پدیده‌ی مبارکی است که در کلمات عرفای بزرگی همچون مرحوم آقای قاضی مطرح‌شده است؛ درست در همان تک دیدار امام با ایشان. این عارف روشن‌ضمیر در آن نشستِ سراسر نور، به جریان پیروزی انقلاب، تشکیل حکومت و رساندن عَلَم انقلاب به‌ دستان مبارک امام‌زمان(سلام‌الله‌علیه) اشاره می‌کنند. اگر نبود این دست غیبی الهی که در جای‌جای این انقلاب به کمک امام و امت آمده‌است، معلوم نبود که این پدیده‌ی مبارک بتواند در برابر دنیادنیا دشمنی و ددمنشی و ناجوانمردی تاب بیاورد. این انقلاب آمد تا بماند و مقدمه‌ای شود برای ظهور ولایت عظما. اندکی صبر، سحر نزدیک است. @HOWZAVIAN
🔴 هوچی‌گری رسانه‌ایبابک شکورزاده ابوالقاسم طالبی در برنامه هفت مطالبی گفت که به مزاق بعضی‌ها خوش نیامد و او و بهروز افخمی(مجری برنامه) را به باد انتقاد گرفته‌اند و ول کن ماجرا هم نیستند. رسانه‌هایی که خودشان در این چند ماهه‌ی اخیر بعضا آتش بیار معرکه و به نوعی مروج فساد بودند سخنان طالبی را بی‌احترامی به جامعه زنان سینمایی و مضحک‌تر از آن اهانت به نیمی از مردم دانستند! طالبی در بخشی از سخنانش که به شدت صدای این رسانه‌ها را درآورده گفت که برخی‌ از ‌زن‌ها یائسگی خود را هم گردن جمهوری اسلامی می‌اندازند؛ در حالی که این یک امر طبیعی و هر جای دنیا باشند این مسئله برایشان پیش می‌آید. واقعا عجیب است که چگونه این جمله اهانت به زنان و تمسخر خلقت آن‌ها محسوب می‌شود! مثل روز، روشن است که این جمله نوعی کنایه و تعریض است به کسانی که تمام مشکلات و ناملایمات را از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند. جالب این است که خود ابوالقاسم طالبی هم به این نکته اذعان می‌کند که این یک مسئله طبیعی است؛ ولی این رسانه‌ها از آن جایی که میانه خوبی با امثال طالبی ندارند اینگونه لجن پراکنی می‌کنند و سخنان او را اهانت و لجن پراکنی جا می‌زنند. @HOWZAVIAN
💠 راه‌اندازی صفحه‌ی "نویسندگان حوزوی" در شبکه‌ی اجتماعی_ایرانی "ویراستی" لینک "نویسندگان حوزوی"در ویراستی👇 https://virasty.com/HOWZAVIAN ✍ انقلاب اسلامی، انقلاب آگاهی از آزادی است https://virasty.com/HOWZAVIAN/1675881768910097919 @HOWZAVIAN
🔰۱۹بهمن ماه ۱۴۰۱، نخستین گعده یادداشت‌خوانی بانوان اعضای تحریریه مجتهده امین در خبرگزاری حوزه برگزار شد. 🔗لینک تصاویر https://b2n.ir/t90538 @AFKAREHOWZAVI
. 📰دکه‌ی تیترخوانی پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ @HOWZAVIAN
🌻نقاشی که سؤال‌های هنری می‌کرد ✍️ علی بهاری هواپیما که روی زمین نشست، مستقیم تاکسی گرفت و رفت به گذر نجاری‌های نیوجرسی، پیش اوس مایکل واسه خرید میز کار. مایکل نجار بهش گفت: «داداش! این رو ببری پشیمون نمیشی. من واسه خواهر خودم کریستانا از همین بردم، موقع ختنه‌سورون رابرت‌شون. هفته دیگه ختنه‌سورون پسر خود رابرته ولی اون میزه هنوز داره کار می‌کنه.» مشتری هم به اوس مایکل اعتماد کرد و میز رو خرید ۳۸ دلار. ولی روی اون میز چند میلیون دلار کار کرد. احتمالا اوس مایکل الان تغییر شغل داده و سر چهار راه جان اف کندی، ریال می‌فروشه. می‌دونید دارم درباره کی صحبت می‌کنم؟ میگم خدمت‌تون. در یکی از شب‌های سرد بهمن ۱۳۰۸، در اصفهان بچه‌ای متولد شد که اسمش رو گذاشتند: محمود! البته مردم ایران خیلی از محمود – چه شاه باشه چه دکتر – خاطره خوبی ندارند ولی این محمود فرق می‌کنه. پدر محمود، تاجر و طراح فرش بود البته نه از اینها که موکت دم دستشویی رو به اسم فرش پذیرایی به خلق الله قالب … ببخشید پرزنت می‌کنن. شاید همین حرفه پدر بود که باعث شد محمود از بچگی دنبال طرح و رنگ و نقاشی باشه. محمود بچه‌ای درون‌گرا بود و سعی می‌کرد اوقات فراغت خودش رو در تنهایی بگذرونه. مثلا وقتی رفقاش داشتند با دمپایی تو کله هم می‌زدند تو اتاق خونه‌شون نقاشی می‌کرد و سرش گرم کاغذ و مدادهاش بود. نهایتا وسط‌هاش یه لیوان دوغ می‌خورد و دوباره برمی‌گشت سر دفتر نقاشی. چشم آقا محمود همش دنبال گچ‌بری و طراحی‌های مختلف ساختمان‌ها بود و به جای این که از باباش بپرسه: «بابا! چی شد نسل شما تو مشروطه انقلاب کرد؟ آب کم بود یا نون؟» از جنس و طراحی آثار هنری مختلف می‌پرسید. محمود خان تو ۲۱ سالگی سوار بر طیاره شد و به اروپا رفت تا با هنر نقاشی فرنگی‌ها از نزدیک آشنا بشه و چون عزمش جدی بود هفت سال تو وین موند. این وین همیشه هنرپرور بوده. حالا گاهی مینیاتور، گاهی مذاکره. وقتی دید کلاس‌های هنری خیلی فایده نداره و اگر چه قیافه استادهاش مثل مکرونه ولی اخلاق‌شون به معمر قذافی گفته زکی، تصمیم گرفت یه سر همه موزه‌های اروپا رو ببینه. از گورکی روسیه و پرادو اسپانیا شروع کرد تا مردان مسلح هلند و لوِر، لوَر، لوُّر، لوووُؤُ پاریس. احتمالا تا الان فهمیدید این محمود خانی که میگیم منظور استاد عالی‌جناب، محمود فرشچیانه. یعنی همون نقاش مشهوری که آثار معروفی مثل عصر عاشورا رو خلق کرده. ترکیب هنر متعهد با اعتقادات عمیق شیعی که تو ذهن هر ایرانی یه تصویر از خودش به جا گذاشته. البته عصر عاشورا تنها اثر معروف ایشون نیست. محمود خان فرشچیان در هجده سالگی یعنی تو همون سنی که خیلی‌ها پیام فوروارد می‌کنن و ممبر فیک می‌گیرن تا یه لقمه حروم ببرند سر میز فست فودشون، تابلوی «دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند» رو خلق کرده. حالا به اون جماعت ممبر اَدکُن اگه بگی معنی کن میگن: «خوب دوش که منظور دوش حمومه. احتمالا ملائک هم اسم تعمیرکار تاسیساته. آره دیگه حافظ نصف شبی لولش چکه می‌کرده این شعر رو گفته.» استاد محمود فرشچیان علاوه بر عصر عاشورا و دوش دیدم، آثار مهم دیگه‌ای هم خلق کرده. در سال ۷۲، ضریح جدید آقا امام رضا و در سال ۸۷، ضریح آقا امام حسین رو طراحی کرد. خوش به حالش. خدا بهش برکت بده. 🔗لینک همین یادداشت در سایت دفتر طنز حوزه هنری @HOWZAVIAN
🔰دغدغه‌مندان دینداری و آگاهی در جهان معاصر 🔸گزارشی از پروژه فکری برخی عالمان دین در دوران حاضر ✍️ یاسر عسگری 🔺نداشتن پروژه فکری مشخص، نقطه ضعف برخی شخصیت‌ها و اندیشوران ماست. اینکه پروژه فکری هر اندیشوری برای او و مخاطبانش مشخص باشد، یک حُسن و توفیق برای او خواهد بود، مگر در موارد خاص و نادر که به دلایلی برخی اندیشوران تمایل ندارند پروژه فکری‌شان آشکار و عیان باشد. تجربه نشان داده است اگر پروژه فکری اندیشور یا کنشگری روشن باشد، اثرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. 🔺البته اندیشمندانی که در این یادداشت آمده‌اند، نه همه اندیشمندان جامعه‌اند و نه آنان که نام‌شان ذکر شد، در یک سطح اثرگذاری‌اند و نه یک محقق به تنهایی، می‌تواند پروژه فکری اندیشوران کشور را آنگونه که شایسته است، دریابد؛ بنابراین تعداد معدودی که نگارنده آثار آن‌ها را مطالعه کرده و از این جهت که فعالیت‌های رسانه‌ای دارند یا اینکه در رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی، آثارشان بیشتر دیده می‌شود، به ترتیب اولویت و اثرگذاری، انتخاب شده‌اند. 🔺طبیعی است در یک یادداشت، نمی‌توان به همه شخصیت‌های فکری، فرهنگی و سیاسی برجسته کشور پرداخت و اگر مخاطبان و دانشوران به ضرورت «داشتن پروژه فکری مشخص» ترغیب کند، نگارنده به هدف خود رسیده است. محتوای این یادداشت پیش‌تر در جلسات و گفتارهایی، در حسینیه هنر قم ارائه و هم اکنون مکتوب شده است. 🔺در این یادداشت به کلان‌پروژه فکری حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، علامه مصباح یزدی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی اشاره شده است. 🌐متن کامل @HOWZAVIAN
🔘 پاسخ یک شبهۀ مغالطه آمیز ✍️ حسین کاوه ♦️ برخی افراد با ژست طلبکارانه مدام می‌پرسند که جمهوری اسلامی در این چهل سال چکار کرده است!؟ و همواره وضعیت امروز جمهوری اسلامی را با اوضاع کنونی برخی کشورهای غربی مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که جمهوری اسلامی نه تنها کاری نکرده بلکه موجب عقب افتادگی مردم و کشور نیز شده است! 🔹 اولاً؛ جمهوری اسلامی در یک دسته‌بندی متشکل از نیروهای انقلابی، نیروهای محافظه‌کار و نیروهای غرب‌گرا می‌باشد! با این حال و علی‌رغم همۀ کوتاهی‌ها و کارشکنی‌های نیروهای محافظه‌کار و غربگرا، به اقرار نهادهای بین‌المللی نیروهای انقلابی با رهبری امام خمینی کبیر و امام خامنه‌ای عزیز اقدامات بسیاری کرده‌اند و اکثریت غالب پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروز کشور نیز در حوزه‌های مختلف، مدیون مجاهدت‌های نیروهای انقلابی و راهبری امامین انقلاب است. 🔸 ثانیاً؛ اگرچه چهل سال برای رشد و پیشرفت یک انسان زمان زیادی است اما برای یک جامعه و نظامی که داعیۀ تمدن سازی دارد به مثابۀ دوران کودکی و نوجوانی است. ضمناً مقایسۀ جمهوری اسلامیِ چهل ساله که از ابتدای حرکت خود آماج حملات، تحریم‌ها و فشارهای متعدد و مختلف بوده با برخی کشورهای غربی که سیصد چهارصد سال از آغاز حرکت آنان آن هم با کلی غارت و چپاول و استعمار کشورهای دیگر می‌گذرد یک مغالطۀ خباثت آلود و البته احمقانه است. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃پیشنهاد تماشا🍃 ✅سرعت تأثیرگذاری و الگوگیری در کودکان ✍️نجمه صالحی، دبیر تحریریه مجتهده امین وقتی حرکت زیبای دانش‌آموزی موج ایجاد می‌کند پس باید به تأثیر آموزش و الگوگیری در کودکان توجه بیشتری کرد! به راستی چند درصد جامعه نخبگانی به این گروه سنی توجه کرده‌اند؟ چرا نویسندگان تراز برای کودکان و به زبان آن‌ها کتاب نمی‌نویسند؟ چرا علما و فضلا به مدارس ابتدایی سر نمی‌زنند؟ چقدر برای کودکان وقت گذاشته‌ایم؟ آیا سعی کرده‌ایم خط شکنی کنیم؟ گاهی بعضی موج‌ها نیاز به یک پیش‌رو دارد همین! قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ (به بندگانم بگو شما را فقط یک موعظه می‌کنم و آن موعظه این است که به صورت جمعی و فردی برای خدا قیام کنید.)سبأ/۶۴ @HOWZAVIAN
🔖برسد به دست اهل دقت ✍️طیبه فرید، عضو تحریریه مجتهده امین کلیپ منتشر شده‌ی حرکت خودجوش دانش آموزان، برای اهل دقت، معنا و مفهوم خاصی داشت! این کودکان معصوم به سادگی بیان کردند که حرکت‌های خودجوش در تأثیر و تأثر سرعت بیشتری دارند تا بسیاری از حرکات سازماندهی شده! این ویدئو باید دست به دست شود تا آن شکاف های بین نسلی و فاصله‌های «بولد»شده و اغراق‌آمیز رنگ ببازد. انقلاب متعلق به جایی یا شخص خاصی نیست! انقلاب اسلامی محصول هدایت الهی و نقش واسطه‌ای انسان‌هاست و حرکت‌های خودجوش در مقیاس بزرگ‌تر حامل آثار فاخرتر و عمیق‌تری است. در مسیر انقلاب حرکات فعالانه‌ی خودجوش را جدی بگیریم! انقلاب اسلامی از حمایت الهی برخوردار است و دل‌ها متعلق به خداوند است. @HOWZAVIAN
🌱برای آزادیِ آزادی ✍️محمدجوادمحمودی به امید روزی که معنای «آزادی» از استبداد فکری بشر، «آزاد» شود... @HOWZAVIAN
🕌دلنوشته جمکرانی ✍سعید کرمی به شبستان مسجد که میرسی عروج عاشقانه ی نمازگزاران در نماز جماعت ؛حال غیر قابل وصفی برایت به ارمغان می آورد.... @HOWZAVIAN
💠 به بهانه ۲۲ بهمن احمد اولیایی 🔸«مَناسِک گزار» (rite of passage) را مردم‌شناس هلندی به نام ون جنپ  (Van Gennep) در سال ۱۹۰۸م مطرح کرد. ادبیات «آیین تشرف» (initiation) هم تقریبا مشابه ادبیات مناسک گذار است. مناسک و آیین هایی که انسان را از مرحله ای به مرحله دیگر عبور می دهد و انسان در مسیر رشد و تکامل از جایی به جایی می گذرد. «بلوغ» یکی از این گذرگاه هاست. 🔸ویکتور ترنر مردم‌شناس اسکاتلندی چهار مرحله را در این مناسک نام می برد که مرحله چهارم، مرحله انسجام است. فارغ از نقدهایی که به ادبیات غربی مناسک گذار وجود دارد، من میخواهم از این مقوله برای راهپیمایی ۲۲بهمن وام بگیرم؛ 🔹شاید برای برخی نظاره کنندگان، راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت تکراری است که هرساله فقط تکرار می شود اما برای حاضرین یکی از مهم ترین مناسک و آیین ها ست که نه فقط ریشه ملی بلکه ریشه دینی دارد. بله، تکرار ظاهراً ملال آور است اما اگر دقیق بنگریم، جامعه پویا است و حرکت دارد. حرکت، تغییر ایجاد می کند و تغییر، مانع تکرار است. لذا هرچند ۲۲ بهمن همیشه از نظر زمانی ۲۲ بهمن است اما هر بار بر نقطه ای از «گذر اجتماعی» ایستاده است. 🔹پس از اغتشاشات امسال، اکنون جامعه ایرانی قرارست در آیین راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، از «بحران» که از مراحل چهارگانه ترنر است، گذر کند و وارد مرحله «انسجام» گردد. نه بدین معنا که انسجامی نبوده بلکه از آنجهت که راهپیمایی از جنس شعایر است، این انسجام باید بازنمایی هم شود. 🔸 این گذر نوعی «تشرف» جامعه ایرانی به مرحله بلوغ اجتماعی است. بلوغی که هر سال تکرارش تکرار ملال آور نیست بلکه از جنس تکرار «فبأی آلاء ربکما تکذبان» و یادآور نعمت انقلاب اسلامی است. 🔸جامعه ای که هر سال بالغ تر می شود و با آیینی ملی و الهی تعظیم شعائر می کند و نعمت انقلاب اسلامی را مکرراً به خود یادآور می شود. 🔹پس حضور آحاد اعضای جامعه ایرانی، به مثابه رکن قوام بخش این آیین گذار و تشرف، امری لازم و طبیعتاً ستودنی ست. @HOWZAVIAN
☑️ همه می‌آییم؟ هادی سیاوش کیا ▫️حق داری. نیامدنت را هم مبارزه می‌دانی. مبارزه‌ای مثل روزهای پنجاه و هفت... ▪️می‌بینی که مسئولی چفیه به دوش صف اول راهپیمایی است که سال بعدش در کانادا، شلوارک پوش، میز اول "بار" است. دورویی دیده‌ای. تمام سختی تحریم‌ها و بی درایتی ها روی دوش تو و در سفره خانواده‌ی توست. حق داری. ▫️بعید می‌دانم که انقلاب ۵٧ را غلط بدانی. می‌گویی که خرابش کردند. و راست می‌گویی. ▪️اما درخت آفت‌زده را بی آب و داشت نمی‌گذارند عزیز. از ریشه نمی‌کنندش. خاصه درختی که پدرانمان پای آن نه آب بلکه خون داده باشند. ▫️بیایی به انقلاب ۵٧ آری گفته‌ای نه اختلاس ۴٠١، بیایی دل مادر شهید را شاد کرده‌ای نه دلِ فاسد جدید را. ▪️درست، این آمدنت، شاید آفت درخت را هم به نوایی برساند اما هیچ پدری، برای این‌که مورچگان خانه از تکه نان های ریخته، پروار می‌شوند، فرزندش را گرسنه نمی‌گذارد. و این انقلاب مستمر، فرزند ما مردم است. @HOWZAVIAN
💠 انقلاب اسلامی؛ انقلابی دائمی احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی، انقلابی به معنای حقیقی کلمه بوده و هست. «انقلابی مستمر» با نام اسلام و در «گستره‌ای جهانی» که با محوریت ایران شروع شده است. حدود ۴۴ سال است علیرغم همه دشمنی‌ها با سرعتی چشم‌گیر و اعجاب‌انگیز به سوی پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند. چشم جهانی به سوی آن دوخته است. حتی قدرت‌هایی همچون روسیه و چین و هند و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی با الگوگیری از ایران و قدرت تحریم‌شکنی ایرانیان، به خود جرأت و جسارت تقابل با یکجنانبه‌گرایی آمریکا و جهان تک‌قطبی را داده‌اند. در بازدیدی که دیروز (۱۲/ بهمن ۱۴۰۱) از انستیتیوی فلسفه‌ مسکو داشتیم جناب دکتر علی‌اکبراف، رئیس انستیتیو، می‌گفت: «بعد از تحریم‌های شدید آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه، الگوی ما برای مقاومت،‌ ایران و ایرانیان بودند. وقتی به شما و مقاومت ۴۰ ساله شما نگاه کردیم، به خود جرئت و امید دادیم که ما هم می‌توانیم در برابر تحریم‌های بی‌رحمانه غرب مقاومت کنیم و مقاومت خواهیم کرد.» امیدوارم که هر یک از ما هم وظیفه خود را در این حرکت جهادی و جهانی به خوبی انجام دهیم و در هدایت و ساماندهی به نظامات جهانی بر مبنای توحید و حقیقت و عدالت کوشا باشیم. @HOWZAVIAN