eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✉️برای آنی ✍️زهرا سبحانی ،عضو تحریریه مجتهده امین این روزها من هم باید مثل مردم سرزمینم از زن می‌گفتم، از بانویی که نمی‌شناسی، می‌گفتم. از حس مادری که تجربه نکردی و از مادرم که دیگر... دوست ندارم بگویم"نیست" چون با تو در این مورد هم عقیده‌ام که مادرها ابدی هستند و حتی اگر جسم‌شان نیست خاطره‌هایشان آن‌قدری زنده‌اند که تنهایی‌مان را پر کنند. با این حال ترجیح دادم برای تو بنویسم، برای تویی که "مادر‌" نقطه‌ی عطف نوشتن‌ت بود... در این یک هفته‌ای که تو را شناختم، بارها برایت دست به قلم شدم، آن‌قدر نوشتم و دور ریختم و با اگرهایم کلنجار رفتم که خروجی‌اش، فقط روانه شدن کاغذپاره‌ها به سطل بازیافت بود. آخرسر هم به خودم گفتم:«حالا یک نفر حرفی زده چرا باید برایم مهم باشد که چه می‌گوید؟!» ولی راستش را بخواهی دلم نیامد که ندانسته بروی، بروی به جایی که من آنرا آغاز حیات می‌دانم و تو آخر حیات؛ به‌ویژه اینکه معتقد باشی نویسنده کارش "حقیقت گفتن" باشد. شباهت من و تو کم نیست؛ هر دو در سن 34سالگی اولین داستان‌هایمان دیده شد، هر دو طعم تلخ بی‌مادری را، بعد از تحمل درد و رنج یک دوره‌ی طولانی در بیمارستان‌ها، چشیده‌ایم؛ هر دو دغدغه‌ی زن‌ها را حداقل بارها در بیان تکرار کرده‌ایم و هر دو هم از اسرائیل بدمان می‌آید، اگرچه تو آن را استعمارگر می‌دانی و من آن را غاصب. با همه‌ی این‌ها، اصلا مثل هم فکر نمی‌کنیم چرا که من پایبند اصول‌ام و تو اصلا از اصول نمی‌دانی؛ همان اصولی که من آن‌ها را "حصار امن" دوران زندگی‌ام می‌دانم و تو ندانسته آن را "محدودیت مطلق" می‌خوانی؛ همانی که چهارده سالگی‌ام را در اوج حساسِ احساسات، امنیت بخشید و تو بدون آن، به فکر سقط جنینی بودی که خواسته و ناخواسته، سر راهت سبز شده بود! خاصیت حصار امن‌ام فقط این نیست؛ مثلا در زمانی که خسته از مدرسه به خانه باز می‌گشتی، پدرت را دیدی که داشت مادرت را می‌کشت! حال آنکه بازگشت من از مدرسه مواجه بود با مادری که عشق‌ش را در پختن غذای محبوب بابا، به نمایش می‌گذاشت. شاید بگویی قیاس من و تو از اساس درست نیست! به هر حال پنج دهه اختلاف سنی چیز کمی نیست، قبول! اما با همه‌ی این‌ها، اگر بخواهم تو را حتی با بی‌بی‌جانم که دقیق همسن و سال توست مقایسه کنم بازهم به تجربه‌های تلخ تو نمی‌رسد. آن زمان اگر چه ایران دستخوش بی منطقی و غرب‌زدگی پهلوی‌ها بود؛ اما با این حال مادربزرگم عروس چهارده ساله‌ی خانه‌ی مردی شده بود که برایش جان‌ فدا می‌کرد. بی‌بی جان تا خود مرگ از خوبی‌های مردش می‌گفت، مردی که در آستانه‌ی چلچلی‌اش او را به خاک، سپرده بود. نمی‌خواهم به دروغ ادعا کنم که اصلا لحظه‌ی تلخی بینشان نبوده، نه! ولی برای کسی مثل تو که معتقد است باید عاقلانه نوشت نه احساسی، منطقی‌ست که انبوه شیرینی را به پای کم تلخی، قربانی کنیم؟ این نمونه‌ها را گفتم که یادآوری کنم این همه حس خوب، اتفاقی نیست بلکه مدیون همان "محدودیت مطلق" بیان توست، یعنی همان حجاب و عفافِ اصول من! بیا صادق باشیم اگر حریم‌ها در دنیایت حفظ می‌شد، نوجوانی‌ات حرام می‌شد؟ ذهنت بستر تلخی‌های وحشتناک گذشته می شد؟ با این همه، هنوز نتوانستم بفهمم چرا هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی 2022، از من، یعنی زن مسلمان ایرانی گفتی؟! انتظار داشتم به‌جای من از تلخی دختران هم‌وطنت بگویی که حسرت شناخت پدر و مادر در چشم‌هایشان موج می‌زند، به‌جای من، از کور شدن چشمان آن زن در شنبه‌های فرانسوی، بگویی! از خون‌های فرانسه‌ای که دامن دختران و زنان ما را با ویروسی به نام ایدز آلوده کرد، خودت را مبرا کنی! از منش حکومتت که با شعار آزادی، خانواده را پوچ کرد؛ گِله کنی! ولی فقط از من گفتی و به بهانه‌ی حمایت از من، دنیایم را زیر سوال بردی! دنیایی که براساس فطرت زن، زن را ریحانه‌ی زندگی می‌داند نه خدمتکار! اگرچه باورش برایت سخت باشد ولی از حقیقت احترامی که به اندازه‌ی انسان به من می‌گذارد، کم نمی‌کند. مرا تمدن‌ساز می‌نامد و از دنیای غربی، که زن را در انحصار میله‌های جنسیت به بردگی کشانده است، شکایت دارد. این‌ها را برایت نوشتم که بدانی آزادی دنیایت را مردابی بیش نمی‌دانم که حقیقت انسان را می‌بلعد و فقط تباهی را پس می‌دهد. فقط بیا و قبل از رفتن، با بانویی آشنا شو که با گذشت چهارده قرن، هنوز مادری می‌کند، حتی برای تو، فقط بیا... 🌱پی‌نوشت: آنی ارنو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبی2022 که در هنگام دریافت جایزه، حجاب زنان ایران را محدودیت مطلق خواند! @AFKAREHOWZAVI
مذهبیِ صورتی ✍️طیبه فرید ، عضو تحریریه مجتهده امین اصطلاح «مذهبی صورتی» عبارتی‌است که به تازگی وارد گفتمان و محاورات رسانه‌ها شده است، کلید واژه‌ای که تولید و جعل آن ایده خوبی‌است در راستای تفکیک تفکر « اسلام مالی» کردن رفتارها و وقایعِ بی‌معیار از خط اسلام مبتنی بر جهان‌بینی معیارمند و اصیل. تفکری که می‌خواهد محل وفاق حق و باطل باشد البته چراغ خاموش در راستای تأمین منافع صاحبان خود. قرائتی متفاوت از مذهبی بودن و امروزی بودن. این اندیشه با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ می‌کوشد حتی‌الامکان همه را از خود راضی نگه دارد. ملتزمین به این مرام خدا و خرما را با هم می‌خواهند و برآورد می‌کنند که چطور موقع حوادث حساس، فاز روشنفکری بگیرند که نه سیخ بسوزد و نه کباب! تجربه نیز نشان می‌دهد موقع بحران و فتنه نمی‌شود روی همت‌شان حساب کرد چرا که عموما عبارات اپوزوسیون را به سبک کاسه‌ی داغ‌تر از آش و با پرستیژ منتقد مذهبی تکرار می‌کنند. نکته‌ی قابل تأمل اینکه «مذهبی‌های صورتی» بر گزاره‌ی دینی بودن اصرار دارند و تلاش می‌کنند با ضرب و زورِ واژه‌ها، تفکر خودشان را به اسلامی بودن مستند کنند، غافل از اینکه دُم خروس این دوگانگی، بالاخره یک‌جایی بیرون خواهد زد. گفتمان انتقادی مذهبی‌های صورتی با ادبیات ضد انقلاب مو نمی‌زند و گاهی به شیوه‌ای افراطی از آن‌ها نیز جلو می‌زند و با عنصر زمان‌نشناسی آب به آسیاب جنگ روایت‌های خصم می‌ریزد. کلید واژه‌ی «مذهبی صورتی» شرح حال کسانی است که معرفت‌شناسی معیار را از منظومه‌ی زیستی خود حذف و جای خالی آن را با بلای خانمان‌سوز تفسیر به رأی پر کرده‌اند. امیر بیان علیه‌السلام در باب صفات منافقین فرمودند: «كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ موافقتِ زياد [نشانه] نفاق است؛ مخالفتِ زياد [نشانه] دشمنى است» این خصوصیت از ویژگی‌های منافقان است که در موضع موافقت یا مخالفت خود با رویدادها معمولا دچار افراط و تفریط هستند. یا زیادی مخالفت می‌کنند یا زیادی موافقند که هر دو نوع این رفتار گویای طبع نامتعادل این افراد است. مزاجی دوگانه و در رفت و آمد، خصلتی که دائماً بر این حال نمی‌ماند و عاقبت هزینه‌ای که باید در مسیر حق می‌شد را در راه باطل تلف می‌کند. بی‌شک پایان راهی که «مذهبی‌های صورتی» در طلب آن هستند چیزی جز انحراف از صراط مستقیم نیست. وقتی اوج همت انسان حفظ مخاطب و شرایط موجود به قیمت گزافِ کم‌رنگ نمودن حقیقت باشد. @HOWZAVIAN
آهن شده‌ایم و دلمان سنگ شده دلسنگی ما بی تو هماهنگ شده گفتیم چرا جمعۀ ما دلگیر است؟ گفتی دل من برایتان تنگ شده! 💠 💠 @shaeranehowzavi
🔸ققنوس آرامشعلیرضا مکتب دار زندگی محل آمد و شد حوادث گوارا و ناگوار است. رویدادی خوشایند، باردار حادثه ای تلخ و واقعه ای ناگوار، پروراننده رخدادی شیرین. و این است اساس اصطکاک که گرمای لازم برای حرکت ارابه زندگی را فراهم می آورد. پس از دل تلخی، شیرینی زاید و در باطن شیرینی، شرنگ جدایی و ناپایداری جاری است. «در پی هر خنده آخر گریه ای است مرد آخربین مبارک بنده ای است» سختی به چشم انسان بیشتر می نُماید تا آسانی، چرا که حتی شهد آسایش را زهر فراق به کام انسان تلخ می سازد، اما به هر روی، باز از خاکستر همان سختیها و اضطرابها، ققنوس آرامش سر برمیدارد و در آسمان زندگی پرواز می کند. و به گفته صائب تبریزی: «آرامش است عاقبت اضطرابها» @HOWZAVIAN
🌱 عمل صالح؛ جان ایمانبابک شکورزاده ایمان و عمل صالح دو بال پرواز به سوی کمالات و قرب الهی هستند که داشتن آن لازمه ‌انسان مؤمن است. این دو شاخصه، جدایی ناپذیر و مکمل یکدیگر هستند. ایمان اگر در اعماق جان نفوذ کند و انسان به باور قطعی برسد، حتماً عملکردش به سوی عمل صالح سوق پیدا می‌کند؛ در واقع زمانی که چراغ پرفروغ ایمان در قلب انسان روشن شود، شعاعش از چشم، گوش، زبان و سایر جوارح او آشکار مى‏شود.  اصولاً افرادی که اهل انجام عمل صالح نیستند، مشکل ایمان دارند و هر چه ایمان ضعیف‌تر و در سطح نازل‌تری باشد، عملکردی که رضای خدا در آن باشد هم ضعیف‌تر خواهد بود. قرآن کریم در آیات متعددی، هر جا سخن از ایمان به میان می‌آورد، عمل صالح را نیز در کنار آن به صورت جداناپذیر مطرح می‌کند. این گویای آن است که ایمان و عمل، همواره قرین یکدیگرند. وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فیها خالِدُون؛ ‏و آنها که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند، آنان اهل بهشتند و همیشه در آن خواهند ماند.(بقره/ ۸۲)  وَ أَمَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الظَّالِمین؛ امّا آنها که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خداوند پاداش آنان را به طور کامل خواهد داد و خداوند، ستمکاران را دوست نمى‏دارد.(آل عمران/ ۵۷)  علاوه بر آیات قرآن، احادیث زیادی هم در این رابطه وجود دارد که نشان می‌دهد ایمان بدون عمل، معنا ندارد.    حضرت علی علیه‌السلام در این باره فرمودند:  الْإِیمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ‏ بِالْأَرْکَان‏؛ ایمان، معرفت به قلب، اقرار با زبان و عمل کردن با جوارح است. (نهج البلاغة/حکمت۲۲۷) امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: ایمان، همه‏اش عمل است و اظهار زبانى جزئى از ایمان مى‏باشد که واجبی از خداوند بوده و آن را در کتاب خود بیان کرده است. نورش روشن و برهانش ثابت است، کتاب به آن ایمان گواهى مى‏دهد و او را به سوی عمل دعوت می‌کند.(کافی/ج‏۲/ص۳۳) بنابراین القای این مطلب که انسان باید دلش پاک باشد و عملش اهمیتی ندارد سخنی باطل و گمراه کننده است که به هیچ عنوان با اسلام سازگاری ندارد . البته این مبنای فکری چیز جدیدی نیست و در زمان ائمه علیهم‌السلام هم چنین تفکراتی بود که به "مرجئه" معروف بودند و ائمه علیهم‌السلام نیز مواضع محکمی در مبارزه با آن‌ها نشان می‌دادند.   @HOWZAVIAN
. 🔴 از جنگ شناختی تا جنگ گرایشیاحمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔻تردیدی در وجود یک «جنگ شناختی جهانی» علیه مردم ایران وجود ندارد؛ اما نباید غفلت کرد که ابزار اصلی این جنگ شناختی، «جنگ عاطفی و احساسی و هیجانی» است. 🔻کارویژه اصلی رسانه‌های دشمنان ملت دگرگون کردن «گرایش»‌های مردم و ایجاد تغییر در «میل و سلیقه و ذائقه» مردم در حوزه‌های مختلف سبک زندگی و اوقات فراغت و سبک موسیقایی و امثال آن هستند و از این راه دنبال دگرگون کردن بینش‌ها و سازماندهی به کنش‌های مردم‌اند. @HOWZAVIAN
🔹تحریف سپاه ✍️ سید عبدالله هاشمی 🔸با تحریم سپاه، نقطه بمباران رسانه‌ای بعدی روشن شد. 🔸دوباره سربازان داخلی دشمن، آتش توپخانه رسانه‌ای خود را بر سر سپاه خالی، خواهند کرد. 🔸 شهید همت فرمود:« هرکجا،مورد هجوم آتش توپخانه دشمن بود، اردوگاه خودی است.» ✅این بهترین راهبرد رسانه‌ای بچه‌های ایران در، این روزهاست. @HOWZAVIAN
. ❌ 12قدم تا بهبودی یا نابودی ✍️ محسن عبدالله زاده در روزنامه سراج نوشت: انجمن های 12قدمی به بهانه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی وارد کشور شده اند ولی در حقیقت هدفشان تغییر باورها و اعتقادات مردم است. 🔗 متن کامل در روزنامه سراج @HOWZAVIAN
☑️ سهم من، سهم هشتاد میلیون دیگر ✍️ حسن مددخانی چرا با این که این همه دعا کردیم، تیم ملی فوتبال نتیجه مطلوب را در جام جهانی کسب نکرد؟ فوتبال در زمین مستطیلی‌اش قواعد خودش را دارد، دعا هم قواعد خودش را. سهم من از موفقیت دیگران و پیروزی بازیکنان، تنها دعاست؛ اما سهم بازیکنان در کنار دعا، تلاش و پشتکار است. برای فتح قلّه باید زحمت کشید و عرق ریخت و رنج کوهنوردی را به جان خرید... نگاه خدا فقط به من یک نفر نیست که پای تماشای فوتبال نشسته‌ام و با دعا و صلوات انتظار پیروزی دارم، نگاه خدا به هشتاد میلیون نفر است؛ آنها نیز سهمی از این پیروزی یا شکست دارند. با دعا شاید شاهد موفقیت و پیروزی دیگران نباشم، اما قطعاً شاهد آرامش خودم هستم. آرامش بی نظیرترین هدیه دعا به ماست. دعا تنها یک عامل از میان چندین عامل پیروزی است، نه، تنها عامل پیروزی. همان طور که دعا به کمک سایر عوامل می‌آید، سایر عوامل نیز باید به کمک دعا بیایند. خدای قبل از بازی، همان خدای بعد از بازی است. @HOWZAVIAN
عذرخواهی ✍️مجتبی میرزایی خیلی دیدم و شنیدم که برخی فجازی‌ها با حسرت می‌گفتند: "ببینید مسئولین فلان کشور رو! نگاه کنید چه راحت میان عذرخواهی می‌کنند. ای‌کاش مسئولین ما هم یه روزی اینطور بشن" مسئولین دولت سیزدهم عذرخواهی کردن را خوب آموخته‌اند. این آرزو هم محقق شده است. خب آن دسته از فجازی‌ها به این امر مثبت واکنشی نشان نداده‌اند. اما زنگ خطری را به صدا درآورم که این یک سنّت ناصحیح نشود. به این معنا که مدیر ما با آنکه می‌توانسته است تدابیری بیاندیشد تا نقصی در مجموعه‌اش رخ ندهد ولی با ساده انگاری و سطحی اندیشی و ... مجموعه خویش را در مهلکه‌ای انداخته است که زحمت آن وِبال گردن مردم شده است ولی به راحتی بیاید بگوید ببخشید! این عذرخواهی از نظر شما مقبول است؟ @HOWZAVIAN
🔰پویش «هر مسجد، یک مدرسه» 📍تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان برتر محله و به کارگیری آن‌ها برای برگزاری کلاس‌های درسی در مسجد 🔸 رسول اکرم وارد مسجد شد. یک دسته مشغول عبادت و دسته دیگر به یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند. به کسانی که همراهش بودند رو کرد و فرمود:«این هر دو دسته کار نیک می‌کنند.» آنگاه جمله‌ای اضافه کرد:«لکن من برای دانا کردن فرستاده شده‌ام.» پس به طرف همان دسته که به کار تعلیم و تعلم اشتغال داشتند رفت. 🔰 هر مسجد، یک مدرسه 🔸یکی از حقوق همسایه‌ها تبریک به یکدیگر در هنگام پیش آمدن خیر است. 🔸حالا در آستانه میلاد امام باقر(ع) قصد داریم دانش آموزان و دانشجویان برتر محله را شناسایی کنیم و از آن‌ها تقدیر کنیم. 🔸و از آن‌ها برای برگزاری کلاس‌های درسی برای دانش آموزان محروم از تحصیل یا نیازمند کمک آموزشی هستند استفاده کنیم. 🔸می‌خواهیم دست به دست هم دهیم و با استفاده از نخبگان محله، هر مسجد را به یک مدرسه تبدیل کنیم. 🔰 نحوه شرکت در پویش «هر مسجد، یک مدرسه» 🔸 شما می‌توانید تصاویر و یا خاطرات تقدیر از دانش اموزان و دانشجویان و همچنین کلاس‌های علمی‌مسجد را به آیدی @bano0r_yar ارسال کنید. 🔰مسجد پویا 🔸مساجد هویتی پویا دارند؛ یعنی متناسب با اقتضای هر زمان نقش آفرینی می‌کنند. تلاش کنیم مسجدمان را پاتوق دانش آموزان و دانشجویان کنیم و هویت علمی مساجد را پررنگ کنیم. 🌱چشم‌های ما منتظر تماشای تصاویر و خاطرات شیرین و زیبای شماست. @HOWZAVIAN
🌱در امتداد نگاه خداعلیرضا مکتب دار میان دوست داشتن و رضایت داشتن فرق است، یا بهتر بگویم: میان دوست نداشتن و ناخشنودبودن تفاوت است. گاه فرد یا افرادی بیگانه را اصلا دوست نداریم، چون بیگانه اند. پس قهر و آشتی با آنان برای ما مفهومی ندارد. اما گاهی کسی را دوست داریم، لذا از او خشنود شده و یا می‍‌‌‍‍رنجیم و این نشان می دهد که واکنش و احساس او نسبت به ما برایمان اهمیت دارد. گاهی خاکستر قهر، چهره دوستی مان با او را می پوشاند و گاه وزیدن نسیم یک پوزش از سوی او، چهره زیبای دوستی را دوباره به رخ می کشد. پس دوستی همچنان زنده است اما در زیر خاکستر دلخوری و قهر، نفسهایش به شماره افتاده است. لذت نبردن از زندگی و اضطراب و ناآرآمی ما نیز نتیجه روی هم انباشته شدن خاکستر نافرمانی های ما از خواسته های محبوب است، اما دوستی او با ما هنوز زیر تلی از خاکستر، زنده است ونفس می کشد. او هنوز ما را دوست دارد فقط از ما ناخشنود است. ناخشنود است چون برای او مهم هستیم نه اینکه چون بیگانه ای باشیم رهگذر که می آید و می رود و از نگاه پنهان می شود و از یاد می رود. ما همیشه در امتداد نگاه خداوندیم. @HOWZAVIAN
♦️شاه‌کلید حل مشکلات ✍ بابک شکورزاده سال‌ها پیش از برخی منبری‌ها نکته‌ای از آیت‌الله شاه‌آبادی( عارف و فیلسوف معاصر که استاد عرفان امام خمینی بود) شنیدم که مضمونش به این صورت است که ایشان مدت زیادی فقط درباره توحید صحبت می‌کرد و در نهایت مستمعین به ایشان معترض می‌شوند که چرا از موضوعات دیگر صحبت نمی‌کند. آقای شاه‌آبادی فرموده بود که همه مشکلات از همین توحید است؛ اگر توحید حل شود بقیه مشکلات هم برطرف می‌شود. اخیرا هم از یکی از استادان اخلاق شنیدم که علامه طباطبایی راه علاج مشکلات اخلاقی را در توحید می‌دانستند. با این اوصاف باید به این حقیقت برسیم که ریشه خیلی از اعمال ناشایست و نافرمانی‌ها در همین مشکل توحیدی است. 🔗 متن کامل در صفحه این نویسنده حوزوی @howzavian
♦️ الگونمایی و ایدئولوژی ✍️ حسین کاوه 🔹 الگونمایی یکی از بهترین روش‌های تبیین ایدئولوژی است چون بخشی از گزاره‌های ایدئولوژیک، انتزاعی و ذهنی هستند و فهم و التفات به کُنه معانی در این قلمرو سخت است. 🔸 لذا معرفی الگویی عینی که تجسم یافته و یا حتی مصداق بخشی از یک منظومۀ ایدئولوژیک باشد فهم و الگوبرداری از آن راحت می‌کند. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅ راهبرد شگفت‌انگیز حاج قاسم در گام دوم انقلاب ✍ سید عبدالله هاشمی ❇️گام دوم، آغاز بعثت انقلاب است. حقیقتا تو یک‌ مکتبی! نشانه بزرگی و نابی اندیشه تو،کم‌یابی آن در فضای فکری نخبگان و مسئولان است. حاج قاسم گفت: «انقلاب ما به دوران نبوت خویش رسیده و باید آمادگی خود را بالا ببریم.» @howzavian
. 💠 پر کن پیاله راحبیب الله بابایی فرصتی شد از آثار هنری استاد قدیریان در فرهنگستان نیاوران دیدن کنم، آثاری که همه بر پایۀ مفهوم «نور» و به قصد روایتی تمدنی از «نظام نوری»ِ انباشته در گذشتۀ تاریخیِ انسان شکل گرفته بود و نور را هنرمندانه قرین معنا و امید به تصویر کشیده بود. یکی از مفاهیم مهمی که نه فقط در آثار بلکه در شخصیت طراح، جناب قدیریان، دیدم نوعی از «محنت وجودی»/«محنت معنوی» بود که آن را از محنت‌های «اینجایی و اکنونی» جدا ساخته بود و از همان محنت راهی به سمت معنویت گشوده بود. یکی از ویژگی‌های نمایشگاه، غلبۀ اندیشه و ایمان بر صورت و شکل هنری است که آن را می‌شد از رقص عارفانۀ رنگ و قلم در میانۀ تابلوها و نوشته‌های معرفتی در کنار تابلوها دریافت. این نمایشگاه تا 14 بهمن در فرهنگسرای نیاوران دایر است. @HOWZAVIAN
خیال خام تحریم ثمره با برکت انقلاب ✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین بعد از شکست واضح استراتژی‌های نخ‌نما شده اپوزیسیون‌های وابسته به دشمنان نظام در جهت ایجاد دوقطبی سازی فرهنگی و عقیدتی ملت بصیرمان، با تغییر راهبرد فشار دیپلماتیک علیه اقتدار ایران اسلامی تلاش‌های مذبوحانه برای برهم زدن روابط خارجی ایران در سطح بین المللی را با تنظیم مصوبه جهت تحریم قدرت نظامی سپاه ادامه داده‌اند! کشورهای حامی چنین بیقانونی علیه اقتدار نظامی ایران، به خوبی واقف هستند که بنا به فرموده بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی، با حذف فیزیکی نیروی توانمند سپاه به‌عنوان ثمره با برکت انقلاب که نیروی کارآمد مردمی بسیج به‌عنوان اولین ثمره نهضت امام خمینی(ره) را در خود پرورش داده، انقلاب هم نخواهد بود همچنان که بنابر فرموده مقام ولایت، سپاه را "مولود بابرکت انقلاب" معرفی نموده‌اند که مظلوم‌ترین شهدا را در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران تقدیم نموده‌اند! نفوذ تفکر خدمت گرایانه سپاه که در عرصه‌های سازندگی و دفاع از حرم، وطن و امنیت کشور به تجلی رسیده، دشمنان قسم خورده را برآن داشته تا باخلق ادبیات نامیمون خاص علیه ایران در حوزه حقوق بشر، با تروریستی نامیدن اقدامات سپاه پاسداران نقش ترویج و تعمیق تفکر بسیجی حاکم براین نهاد نظامی را که تاکنون، سد محکمی در برابر استکبار جهانی و وهابیت و جریان‌های تکفیری در سطح منطقه و زمینه موثر پیروزی ملت‌های لبنان، سوریه، عراق و یمن و کشورهای آزاده غیر اسلامی بوده کمرنگ نموده و برای تکرار بحران‌های اغتشاش‌گرایانه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی از توان مقابله نیروهای سپاه و بسیج برای کاهش آسیب‌های امنیتی، جلوگیری به‌عمل آورند! غافل از اینکه ایجاد تشدید تنش بین ایران و اروپا، خطر اقدامات تلافی‌جویانه سپاه پاسداران را در بر خواهد داشت! در چنین وضعیتی می‌طلبد که ملت بصیر ایرانی که شاهد خدمت‌رسانی مخلصانه نیروهای سپاه و بسیج در عرصه دفاع از سلامت در دوران کرونا و دفاع از امنیت در فتنه‌ها بوده اند با حمایت قاطع از اقدامات این نهاد، ادای دین ناچیزی به خون شهدای آنان و خانواده‌های صبورشان انجام داده و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان مزدور اسرائیل و آمریکا فرود آوردند! امید که نیروهای مقتدر سپاه پاسداران و بسیج با پشتوانه حمایت حداکثری ملت قدرشناس ایران با حفظ انگیزه الهی در جهت خدمت خالصانه، این" بنیان مرصوص" و خلل‌ناپذیر را تقویت کنند! @AFKAREHOWZAVI
🔰حضور رسانه‌ای بانوان در نشریات یادداشت‌های بانوان: مرضیه عاصی مریم عفتی مطلق مهدیه‌سادات موسوی راد در شماره جدید هفته نامه پرتو سخن @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی یکشنبه 2 بهمن ماه 1401 @HOWZAVIAN