eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ مسعود دیانی؛ رسانه‌ای برای اندیشه و حیات فکری جامعه ▪️دکتر اسماعیلی، وزیر ارشاد: خواندن یادداشت‌های او حقیقتاً درس آموز بود. امیدوار بودم سوره شب‌های ماه رمضان با اجرای او را ببینم. ▪️استاد علی‌محمد مؤدب: ذهن جستجوگر مرحوم دیانی به دنبال یافتن پاسخ‌های درخور به مسائل امروز ما، از معدن معارف و ادبیات شیعی بود و این تکاپوها را از پنجره‌ی رسانه با مردم به اشتراک می‌گذاشت. ▪️استاد دوانی: تصور من این بود که او تهیه‌کننده یا هماهنگ‌کننده دعوت از مهمانان است. اما وقتی به سازمان رفتم، دیدم خودش مجری و سردبیر است. پیگیری‌های مکرر ایشان همراه با ادبی که داشت، من را مجاب کرد در برنامه حاضر باشم. ▪️خانم دکتر امیری روح اللهی: همیشه اهل مطالعه بود و مطالعات عمیق و تخصصی داشت. ضمن این‌که سئوالات بکری از مهمان برنامه می‌پرسید و همه این موارد باعث می‌شد تا برنامه برای مخاطبان هم جذاب باشد. 🔗 مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» @HOWZAVIAN
🔔 پذیرش حوزه‌های علمیه کشور آغاز شد 🔻معاون آموزش حوزه‌های علمیه: ◻️پذیرش حوزه‌های علمیه برادران از اول اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد. ◻️ پذیرش از سه مقطع هشتم، دوازدهم و دانشگاهیان صورت می‌گیرد. ◻️داوطلبان می‌توانند در دو بخش برنامه‌های متداول یا سفیران هدایت ثبت نام کنند. در بخش سفیران هدایت، رویکرد تبلیغی است. ➕ سایت پذیرش حوزه‌های علمیه: paziresh.ismc.ir ➕کانال پذیرش در ایتا: eitaa.com/pazireshhowzeh 💡مشاوره تحصیلی ویژه داوطلبان ورود به حوزه eitaa.com/hawzahnews/45420 📎 بیشتر بخوانید @HawzahNews| حوزه‌نیوز
🌸 گل لبخند تو چشم‌هایت شاعرم کرده، فدای چشم تو چشم بر هم می‌زنی و مصرعی گل می‌کند از گل لبخند تو آرایه‌ها بلبل شدند تا تو می‌خندی دلم میل تغزّل می‌کند @shaeranehowzavi
. 🍃 شب مسعود بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام مسعود دیانی، شاعر، پژوهشگر دینی و مجری رسانه‌ی ملی @HOWZAVIAN
📖حبل المتین ثقلین 🌟ونُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ ✍️زهرا سعادت خداوند برای هر پیامبری معجزه‌ای در شأن ایشان آفرید تا حجتی بر امت خود بوده و ایمان آن‌ها قوی و مستدل گردد و معجزه بی‌بدیل و مصون مانده از هر نقصان و تحریف و ایرادی که همچنان به آگاهی بخشیِ امت اسلام نسبت به رویدادهای به‌روز جامعه اسلامی پس از گذشت ۱۴ قرن می‌پردازد را برای اثبات حقانیت پیامبر نور و رحمت(ص)بر ایشان ارزانی داشت! کلام مکتوبِ مبیّن پیشامدهای حال و پسین دنیا در قالب کلمات صریح و مفهوم، کتاب خودشناسی شفابخش و ایمان به رحمت ولایت و موءید معاد است تا با غور در ژرفای اقیانوس معارف بلند و حکیمانه‌اش علوم مختلف را به جهانیان عرضه دارد! گوهر گرانبهایی که پیامبر(ص) در "حدیث ثقلین" آن را نزد امت خویش به ودیعه نهادند تا به‌واسطه این "حبل المتین" به بازسازی شخصیت معنوی خود و اصلاح رابطه با خداوند بپردازند! در عصر تکنولوژی مدرن، عرصه کارزار تفکرات مجازی به اندازه حفظ ارزش‌های انقلاب بنابر گفتمان‌های هوشیارانه رهبریِ بیناضمیر،اهمیت داردتا با انتشار مفاهیم قرآن بر پایه سلایق مختلف،تهدیدها را با درایت تبدیل به فرصت‌های ناب تاثیر گذاری اجتماعی نموده و از مهد تمدن ها و فرهنگ‌های بشر در راستای ترویج معارف غنی دینی و ارتقای زیست معنوی افراد در سایه کلام وحی بهره بگیریم! امید که با برنامه ریزی هدفمند نهادهای متولی قرآن،نیروهای معتقد به اندیشه های ناب اسلام در جهت حفظ کرامت کلام وحی،آثار فاخری را با رعایت آداب قرآن در جهان اسلام ماندگار سازند! @AFKAREHOWZAVI
💠 گذری بر فیلم سینمایی «غریب» ✍️ ابراهیم شریفی، پژوهشگر اخلاق و رسانه 🔹 به اتفاق جمعی از دوستان طلبه به دیدن فیلم خوب غریب رفتیم، فیلمی جذاب و تام و تمام را به نظاره نشستیم، فیلمی که مخصوصا به حیث دیالوگ ها و طراحی سناریو، شخصیت پردازی، بازیگران کاربلد، صحنه های اکشن در کنار جلوه هایی از درام جزو بهترین ها و حرفه ای ها بود. خدا قوت به موسسه اوج و حامد عنقا(نویسنده). 🌐 فیلم را برای سنین پایین با درجه احساسات بالا توصیه نمیکنم ولی اگر با برخی از صحنه های خشونت آمیز که به فراخور داستان و متناسب با جنایت های جریان کومله تدوین شده است مشکلی نداشتید با خانواده به تماشای فیلم بنشینید. 🔆 فیلمی که مصداق بارز رسانه گرم است که لحظات نابی را رقم می زند و مجال از دست دادن نیست، داستان و روایت گری اش دنباله دار است و مخاطب را خسته نمی کند و این می شود نقطه قوت معرفی یک قهرمان که می تواند موجب تقویت عزت نفس یک ملت شود. 🔻یک الگوی انقلابی آمیخته با عقلانیت البته در اوج انسان دوستی را مشاهده خواهید کرد که اخلاق را با اقتدار آشتی و جدیت را با لبخند پیوند داده است. الگویی سرشار از ذکاوت نظامی گری که در هنگام عبادت، زاهد شب و در میدان جنگ، شیران اند؛ شیر خمینی... و کیست خمینی که یکی از پرورش یافتگان مکتبش می شود «محمد بروجردی»💯 روحمان با یادشان شاد و راهشان پر رهرو... @HOWZAVIAN
. 🔻بی‌حجابی زیر سایه معماری ایرانی اسلامی نشان از تهی شدن برخی افراد از بنیان‌های تاریخی_معرفتی است. @HOWZAVIAN
1⃣ ................................................ 💠 وقت نوشتن؛ وقت زندگی ✍ نجمه صالحی، دانشجوی دکتری تاریخ اسلام وقتی می‌توان از کلمات، برای نشان دادن سلامتی، خوبی، فراوانی و مهربانی استفاده کرد. وقتی می‌توان از كلمات، برای اعلام موجودیت و پویا بودن فکر و اندیشه بهره برد. وقتی می‌توان از كلمات، نه برای توصيف موقعيت، بلكه برای تغيير آن استفاده کرد. وقتی می‌توان از کلمات، بذر امید را در جان دیگران کاشت یعنی تأثیر کلمات شگفت‌انگیز است‌. وقتی نوشتن، نوعی تفکر و استخدام واژه‌ها برای آرایش کلام است و کلام، تنها رسانه‌ی فکر. وقتی نوشتن، نوعی از برقراری ارتباط با انسان‌ها و جهان پیرامون است با بهره‌گیری از واژه‌هایی که حاکی از تجربه‌ها، حقایق و ایده‌ها است. وقتی نوشتن، بهترین مونس در امواج دریای متلاطم زندگی می‌شود و می‌توان با آن به دل دریا زد و از امواج نترسید. می‌نویسم تا یادم نرود که این تلاطم‌ها همیشگی نیست و آرامش پس از آن شیرین‌تر است. می‌نویسم تا نوشتن جزئی از من شود و به زندگی‌ام طرح تازه‌ای بزند، می‌نویسم و کلمات را با خود تکرار می‌کنم تا بدانم که سرنوشت را می‌شود از سر نوشت. ♡نوشتن را دوست دارم. امام صادق علیه السّلام: اُکتُبُوا، فأِنَّکُم لا تَحفَظُونَ حَتّی تَکتُبوا؛ بنویسید، چرا که شما هرگز (علوم خود را) حفظ نمی‌کنید، مگر آن که بنویسید. *کافی، ج2، ص۵۲ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ «معنویت» پاشنه آشیل جامعه و نظام اسلامی 🎙حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، فعال عرصه معنویت‌پژوهی ▪️آیا تا به حال نشده است که کسی با خدا حرف بزند؟ این تجربه معنوی است. ما از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت این‌طور می‌فهمیم که انسان‌ها با چشم و گوش باطنی باز به این دنیا می‌آیند. همه‌ی انسان‌ها در دوران نوجوانی یک سری تجربه‌های معنوی دارند که در طول زندگی این موضوع ادامه پیدا می‌کند؛ اما زیر بار مشغله‌های زندگی روز به روز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ▪️حال، حکمرانی با معنویت امکان‌پذیر است و بدون فرهنگ‌سازی، حکمرانی یک سازمان خشک و دیکتاتوری است که شما را به زور وادار به رعایت قانون می‌کند. معنویت تعهد ایجاد می‌کند. در فرمایشات رهبری خیلی زیاد به این تجربه‌های معنوی توجه شده است. به‌نظرم باید سیاستمداران، دوره‌های معنوی ببینند تا بفهمند این نظام بر چه اصولی پایدار است. ♦️فایل باکیفیت را در آپـــارات و یـوتـیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام @HOWZAVIAN
2️⃣ ................................................ 🔴 ضرورت «مواجهه ترکیبی» با عفت‌ستیزان ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔶کسانی که فرهنگ‌سازی را منحصر به فعالیت‌های تبلیغی، ارشادی و تبیینی می‌دانند، نه «فرهنگ» را شناخته و نه «فرهنگ‌سازی» را دانسته‌اند. «جدیت» و «صلابت» در اجرای قانون و «برخورد بی‌اغماض» و «سریع» و «علنی» با «قانون‌‌شکنان» نیز از جمله‌ی ارکان و مؤلفه‌های فرهنگ‌سازی است. 🔻هزاران سال است که و عفت از مهم‌ترین و آشکارترین ارزش‌های ایرانی و اسلامی زنان و دختران ما بوده است. (یعنی حجاب یک ارزش اسلامی و ایرانی است) 🔻افزون بر آن، در مقررات و قوانین جمهوری اسلامی نیز به عنوان یکی از هنجارها و ارزش‌های اجتماعی بدان تصریح شده است. (یعنی حجاب یک قانون اجتماعی است) 🔻در عین حال، چند دهه است که جبهه استکبار و دنیای غرب با به کارگیری همه توان تبلیغی و رسانه‌ای و فکری و سیاسی خود، مبارزه‌ای‌ همه‌جانبه با این هنجار اجتماعی و اسلامی را آغاز کرده است. این مبارزه هم مبارزه‌ای پنهان نیست، بلکه از جمله‌ی آشکارترین و علنی‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام برای تجزیه ایران و ایجاد شقاق و اختلاف اجتماعی در میان ایرانیان و مبارزه با ارزش‌های اسلامی و ایرانی است. (یعنی بی‌حجاب عملاً‌ در جبهه دشمنان ایران و اسلام قرار گرفته است) 🔷با توجه به ترکیبی بودن این هجمه، روشن است که دفاع از این هنجار و جلوگیری از شکسته شدن حرمت آن نیز باید «دفاعی ترکیبی» و «همه‌جانبه» باشد. که یکی از مهم‌ترین آنها (۱) شناسایی هنجارشکنان و اخطار به آنها است. (۲) بعد از شناسایی لازم است، به صورت مجازی یا حقیقی و به شکلی هدفمند، جلسات تبیینی و ارشادی برای هنجارشکنان گذاشته شود و حقیقت این ارزش اسلامی ایرانی و همچنین برنامه‌های دشمنان بشریت در این رابطه به آنان تعلیم داده شود. (۳) اگر باز هم تجری کرده و در مقابل این قانون اجتماعی و سیاسی اسلام و این سنت هزاران ساله ایرانیان ایستادگی کردند در آن صورت، معلوم می‌شود که نه تنها در جبهه دشمنان دین قرار گرفته‌اند؛ بلکه به صورتی علنی و آشکار علیه فرهنگ و ارزش‌های ملی ایران نیز قیام کرده‌اند. (۴) اینجاست که باید به دست قانون سپرده شوند و قانون نیز چگونگی مواجهه با چنین افرادی را مشخص کرده است. @HOWZAVIAN
3️⃣ ................................................ ✔️ «رحمت» عامل پیوند تمدنی تأملات قرآنی در باب «روابط انسانی» ✍️ حجت الاسلام حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه «رحمت الهی» (که وسعت کل شیء) و در امتداد آن «رحمت انسانی» می‌تواند یکی از عوامل و شاید تنها عامل پیوند بین انسان و انسان و بین «خود» و «دیگری» باشد. این پیوند الهیاتی در مناسبات انسانی و روابط اجتماعی و در ارتباط «خود» با «دیگری» ممکن است در یک قلمرو عمومی و انسانی رخ دهد که در آن «رحمت عامه» عاملی برای پیوند انسان و انسان و صورتبندی نوعی از اخلاق جهانی و گونه‌ای از «اخوت انسانی» («الانسان اخ الانسان احب او کره» انسان برادر انسان است چه خوش داشته باشد و چه ناخوش) باشد، و یا اینکه ممکن است این پیوند در یک قلمرو خصوصی و ایمانی اتفاق بیافتد که در آن علاوه بر رحمت عامه، «رحمت خاصه»ی انسانی عاملی در پیوند عمیق بین برادران ایمانی و خواهران ایمانی (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ) باشد. برای اینکه بتوان رحمت عامه در سطح جهانی را فعال ساخت و برای اینکه بتوان رحمت خاصه را در جوامع دینی و ایمانی ایجاد کرد، علاوه بر فعال‌سازی عنصر رحمت در ساختارها و نهادها و قوانین، باید به سمت تربیت‌های رحمت‌پایه و پرورش عاملیت رحمت‌بنیان در دنیای امروز رفت. در آموزش‌ رحمت و پرورش‌های رحمت‌پایه افق‌های جدیدی در اندیشه سیاسی و نظریات اجتماعی، و چشم‌انداز تازه‌ای در همزیستی انسانی و احیانا در «تعارف بین تمدن‌ها» ظاهر خواهد شد. @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
. 🔻پاسخ به منکران افول نشستی با عنوان «نقد و بررسی دیدگاه منکران افول آمریکا» از سوی مؤسسه شناخت و پایگاه اندیشه ای فکرت برگزار می شود. @HOWZAVIAN
🌱 آینهِ باطن ✍️ جواد رستمی آینه در زندگی روزمره ما کاربرد بسیار دارد تا در آراستگی ظاهر و رفع نقصان احتمالی یاری رساند. فقه الرضا صفحه ۳۰۸ از امام رضا(ع)نقل می کند {التفکر مراتک تریک سیئاتک و حسناتک} تفکر آینه توست، بدی ها و خوبی هایت را به تو نشان می دهد. همانطور که در حفظ ظاهر نیاز به آینه داریم برای آراستگی باطن هم استفاده از آن ضرورت دارد که آن آینه در فرمایش امام تفکر نام دارد. تفکر نسبت به اعمال و رفتار، بدی ها و خوبی ها را به ما نشان می دهد با رفع بدی ها نقصان از چهره باطن خویش دور می کنیم و با تقویت خوبی ها به آراستگی و زیبایی باطن خویش کمک می کنیم. تفکر در سبک زندگی اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و از آن به عنوان یک عبادت با ارزش یاد کرده اند. وجود احادیث بسیار پیرامون فکر و تفکر حاکی از اهمیت این مقوله و تاثیر مثبت بر سبک زندگی انسان دارد. تفکر نسبت به اعمال و رفتار بعد از اقدام و عمل به نوعی حسابرسی از خویش محسوب می شود که این نیز در معارف دینی بسیار سفارش شده است بر این اساس می توان خطاها و اشتباهات خود را رصد کرده و نقاط ضعف خود را بپوشانیم و از سوی دیگر رفتار حسنه و گفتار نیک را تقویت کرده و به اصلاح سبک زندگی خویش بپردازیم. و اما تفکر پیش از اقدام و عمل هم مانع از انجام خطای احتمالی و نیز سبب تاثیر مثبت بر کمیت و کیفیت اعمال و رفتار انسان در هر زمینه ای می شود که با تفکر بعد از آن نقطه ای از کمال فکری انسان را به نمایش می گذارد. @HOWZAVIAN
. «عدالت پنداری یا عدل الهی» ✍️فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین گاهی از خود سؤال می‌پرسم که به راستی آن عدلی که مردم از عدالت علی (ع) یاد آور هستند، همان عدلی است که اگر بر طبع مردم امروزی جاری شود خوشایند خواهد بود؟ و آن را عدالت محض خواهند پنداشت؟ به راستی اگر امام علی (ع) در عصر کنونی حاضر بود به انواع بی عدالتی متهم نمی شد و افراد مدعی با باورها و توصیف‌های ذهنی خویش، مصادیق اجرای عدالت در جامعه را تعریف و مطالبه نمی‌کردند؟ در پاسخ به سوالات حاضر، ذکر تنها چند مورد از دوران حاکمیت امیرالمومنین(ع) و بیان برخی تصمیم‌های حکومتی ایشان قابل توجه است؛ چراکه در عصر علی (ع) نیز چگونگی اجرای عدالت او بر مذاق بسیاری ناخوشایند بود و بسیاری از مردم زمانه ایشان، درک قابلی از تصمیم‌های امام را از خود نشان نمی‌دادند؛ آنان امام زمان‌شان را جنگ‌آور می‌شناختند چرا که تنها خلیفه‌ی بعد از رسول خدا (ص) بود که سه جنگ داخلی[بین مسلمانان] را جایز دانسته و به دنبال آن، بسیاری از مخالفان و معاندان را در جنگ‌ها کشته بود و خانواده‌های آنان را به عزا و غم نشانده بود. آن‌ها در فرمان جهاد امام سستی می‌کردند و در هنگام اتخاذ تصمیم، امیرالمؤمنین(ع) را به پذیرش نظر خود ملزم می‌دانستند و پس از نمایان شدن اشتباهات‌شان امام را متهم به کوتاهی می‌کردند (۱) آن‌قدر که علی (ع) در وصف آنان فرمود: شما (مردمی) بسيار طعنه‌زن، عيب‌جو، روى‌گردان از حق، پرمكر و حيله هستيد (۲). در عملکردی دیگر علی (ع) وقتی حکومت را به دست گرفت سه تن از فرزندان عباس عموی خویش را به امارت منصوب کرد؛ عبیدالله را به یمن فرستاد، عبدالله را به بصره و بحرین را به قئم سپرد (۳) و به قول امروزی‌ها نزدیکان خویش را منصب داد*. حال آنکه اگر سروری دادن به اقوام نزدیک از منظر امام معصوم بی عدالتی بود، قطعا امام چنین عملی را مباح نمی‌دانست، در همین یک فقره تصور کنیم که اگر در جامعه فعلی چنین امری رخ دهد چه خواهد شد؟ آیا تصور بی عدالتی در نزد عموم اوج نخواهد گرفت؟ به راستی که اگر اجرای عدل شیرین و گوارا بود، چرا مردم زمان علی (ع) در حالی که از بی‌عدالتی خلفای قبل به ستوه آمده بودند، آن را نمی‌پذیرفتند و در اجرای آن سهیم نمی‌شدند؟ و چرا عموم مردم همانند فرمان‌برداری عمار و مالک و دیگران سر در برابر عدل و تصمیم های علی (ع) خم نمی‌کردند؟ و آیا اگر علی (ع) را به زمان کنونی بیاورند طعنه جویان، عدالت را در عملکرد علی (ع) با آنچه که می‌پندارند همسو خواهند یافت؟ * بیان این مطلب به منزله دفاع از چنین اقداماتی نیست و صرفا برای مثال عرض شد چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین مواردی تخلف شمرده می‌شود (ر.ک: قانون طرح مدیریت تعارض منافع). (1) برای جنگ صفین، حکمیت، ر.ک: مسعودی، مروج الذهب، ج۲، ۷۵۲و ۷۵۸. (2) مكارم شيرازى، پيام امام امير المومنين(عليه السلام)‏، ج 5، ص 192. (3) پیشین، ۷۱۱. پ.ن: اخیرا یکی از آقایان منسوب به اصلاح طلب در فضای مجازی، رای دادگاه نظامی ایران درباره حادثه هواپیمای اوکراین را بی عدالتی محض خوانده بود. 👇سکوهای انتشار کانون نویسندگان حوزوی(مدادالفضلاء)👇 افکار بانوان حوزوی || نویسندگان حوزوی || شاعران حوزوی 🗒@HOWZAVIAN
همه‌پرسی به مثابه از خودم بپرس! ✍️مهدی عامری 🔸"صاحب کشور؛ صاحب کشور مردمند؛ بله، کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور کیست؟ مردم. کار وقتی دست خود مردم سپرده شد - که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند - آن‌وقت کارها به سامان خواهد رسید." (امام خامنه‌ای) 🔸در این کشور هیچ کس به اندازه امام خامنه‌ای، به این امت باور ندارد و آنها را مدح نکرده و پشت آنها نایستاده است. جمهوریت نظام یک پشتوانه محکم به نام سیدعلی خامنه‌ای دارد. هر بار که جریانات سیاسی و سیاستمداران دغلباز علیه جمهوریت و مردم شمشیر کشیدند، امام خامنه‌ای بود که در دفاع از امت خویش سینه سپر کرد و بر حق الناس و حقوق ملت تاکید نمود. 🔸فهرست مناقب ملت ایران از زبان امام خامنه‌ای آن قدر بلند بالاست که فقط لجوجان و عنودان منکر آن هستند. بیانیه گام دوم نمونه روشن اعتماد و باور ایشان به مردمی است که آنها را معجزه الهی همچون عصای موسی کلیم می‌داند و پیشبرد تمدن اسلامی را جز با همین اعجاز و حرکت عمومی ممکن نمی‌داند. 🔸این بار هم در برابر کسانی که مزورانه و منافقانه دم از رفراندم می‌زنند رهبری خالصانه و واقع بینانه از مردم دفاع کرد. کسانی که سالهای قبل هر بار در انتخابات شکست می‌خوردند، رای مردم را نمی پذیرفتند، کسانی که رای مردم را به کمی و کیفی، تهرانی و شهرستانی تقسیم کرده و سیب‌زمینی را منشا رای مردم می‌دانستند! کسانی که بارها ملت تحقیر کردند و آنها را قابلمه به دستانی نامیدند که حتی در صف مرگ موش رایگان هم می‌ایستند، آنها که نظر لبوفروش و راننده تاکسی و حتی امامان جمعه را در دیپلماسی و برجام صائب نمی‌دانستند، آنها که نه دی و سلام فرمانده و تشییع حاج قاسم و دهها تجمع مردمی را ندید می‌گرفتند، کسانی که نظرخواهی مردم (سال ۹۳) در باب یارانه را به هیچ پنداشتند، آنها که دهها تصمیم محرمانه و دور از چشم مردم و اتفاقا علیه همین مردم گرفتند حالا از رفراندم سخن گفته و به دروغ و با مغالطه می‌خواهند خود را حامی مردم نشان دهند. 🔸آنها همواره مدافع اقلیت در برابر اکثریت بوده‌اند و در بزنگاههایی مانند فتنه‌ها به جای دفاع از مردم یا سکوت کرده‌اند یا در جبهه فتنه‌گران و آشوب‌سازان بوده‌اند. 🔸رهبری همواره مردم را جلوتر و عاقلتر و با بصیرت‌تر از این خواص بی‌خاصیت می‌داند، برای نمونه کافی است سخنرانی مشهور عوام و خواص ایشان را مشاهده نمایید. بیان اخیر ایشان، دقیقا مقابله با همین جریان بی منطقی است که دم از رفراندم می‌زنند اما هدفشان مردم نیست و سوءاستفاده از کلمات زیبا مانند آزادی و انتخابات آزاد و ... سابقه و هنرشان است. 🔸روشن است رهبری هم مدافع اصول قانون اساسی -از جمله اصل ۵۹- است و هم چنانچه گذشت، مومن به مردم؛ اما این بدان معنا نیست که همچون این جریانات سیاسی، مردم را فریب دهد، بلکه با عقلانیت و استدلال، ضمن رو کردن دست دغل‌کاران، به این امر بدیهی تاکید کردند همه امور را، با این کلیت، نمی‌توان به رفراندوم گذاشت، چنانچه همه جای دنیا چنین است و اصولا مردم مجلس و دولت را انتخاب و وکیل خود و به آن اعتماد می‌کنند تا امور تخصصی و پیچیده داخلی و خارجی را رتق و فتق کنند. اگر قرار باشد برای هر امری آن گونه که در قانون اساسی آمده رفراندم برگزار شود باید بسیاری از کارهای کشور را تعطیل کرد آن هم در کشوری که هر دو سال یک انتخابات معظم برگزار می‌شود. 🔸اشرافیت همواره در اقلیت اما پر و صدا این بار بنا دارد با شعار رفراندوم علیه مردم بپاخیزد که رهبری مانع آن شد و مردم مانند همیشه به خوبی مسائل را درک و تحلیل خواهند کرد که منظور اینها از همه‌پرسی در اصل "از خودم بپرس" است. 👇سکوهای انتشار کانون نویسندگان حوزوی(مدادالفضلاء)👇 افکار بانوان حوزوی || نویسندگان حوزوی || شاعران حوزوی 🗒@HOWZAVIAN