eitaa logo
جامعه اخلاقی
62 دنبال‌کننده
51 عکس
5 ویدیو
0 فایل
گفتمانی برای اداره جامعه بر یک بنیان منسجم نظری ارتباط با أدمین @sebtnabi
مشاهده در ایتا
دانلود
جامعه اخلاقی
ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ #محمد_رضا_زالی 📍 #فضای_مجازی، آزادی دسترسی به رس
باسمه تعالی ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ 🔹در و رسانه‌ها به سر می‌بریم بلکه باید گفت در دوران طلائی این عصر به‌سر می‌بریم. بر خلاف دهه‌های گذشته که رسانه در اختیار اقتصادی و سیاسی یعنی حکومت‌ها و کارتل‌های اقتصادی بود، امروز هر فردی در کنج خلوت خویش می‌تواند در عرصه رسانه‌ای حضور داشته و دیدگاه خود را به تعداد قابل توجهی از مخاطبان عرضه کند. را باید زمینه مساعدی برای این رسانه‌ای قلمداد کرده و در راستای پیشرفت همه‌جانبه، مورد بهره‌برداری حداکثری قرار داد. 🔸محدودیت صفحات و ظرفیت زمانی رسانه‌ها، مانع از حضور همه کارشناسان در صحنه و طرح بود. امروزه هر فردی می‌تواند رسانه‌ای شخصی در اختیار داشته باشد و دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. گروه‌های مجازی به تبدیل شده و می‌تواند به مرکز نقد و نظر دیدگاه‌های مختلف تبدیل شود. 🔻پس از این، بهره‌مندی از می‌تواند به دایره محدود مشاوران، محدود نباشد. می‌توان گروه‌های مختلف بر محور موضوعات تخصصی را ساماندهی کرده و حلقه‌های نقد و نظر کارشناسی برپا کرد. خروجی این محافل مجازی تخصصی، پیشنهادات سازنده‌ای خواهد بود که می‌تواند در جهت رشد و اعتلای شهرستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 🔺این ظرفیت ارتباطی با _زمان_و _مکان مواجه نیست. لازم نیست کارشناسان و نخبگان صاحب ایده و نظر، در یک زمان و در یک مکان، گرد هم آیند بلکه هر کسی از هر گوشه‌ای از جهان و در هر زمان ممکن می‌تواند در این حضور داشته و نقطه نظرات خود را ارائه کند. گویا تکنولوژی به خدمت مورد نظر ره آمده و این قدرت بزرگ تحول‌آفرین، امروز در قالب ، قابلیت تحقق یافته است. 🔹پیش از این، رسانه‌ها و چشم بینای جامعه و کانال ارتباطی مردم و مسؤولان بودند؛ صفحه‌ها و ستون‌های تخصصی در رسانه‌های مکتوب و قالب‌های مختلف برنامه‌ای در رسانه‌های صوتی و تصویری به بررسی تخصصی موضوعات پرداخته و با رصد آسیب‌های هر حوزه تخصصی به ارائه راهکار و پیشنهاد اقدام می‌نمودند. 🔸در عین حال، محدود به بهره‌برداری انفعالی عامه مردم از آن بود. مخاطب در سپهر رسانه‌ای گذشته، در جایگاه انفعالی قرار داشت و تنها می‌توانست خواننده یا شاهد تولیدات فکری دیگرانی باشد که مدیران رسانه، آمادگی انتشار آن را داشتند. ملاحظات گوناگون از جمله اعتبار و شخصیت صاحب ایده، موافقت کلی مدیران رسانه با محتوای نظری تولید شده و ... به‌مثابه فیلتری برای امکان در عرصه اظهار نظر رسانه‌ای عمل می‌نمود. 🔻، آزادی دسترسی به رسانه‌ها را از محدودیت بهره‌برداری انفعالی خارج کرده و همگان را در جایگاه تولیدکننده پیام قرار داده است. امروزه هر فردی در هر گوشه‌ای از عالم می‌تواند ایده و دیدگاه خود را در هر موضوع محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی ارائه کند. هر چند همچنان شنیده شدن این دیدگاه‌ها محدود به جایگاه و اعتبار صاحب ایده و ارائه کننده آن است؛ اما یک گام بزرگ برداشته شده و به ، تحول یافته است. ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول 🔹در #عصر_ار
👇 🔺پیش از این نیز دیده شدن و بهره‌برداری از دیدگاه‌های مختلف کارشناسی، با محدودیت مواجه بوده است. حتی در موارد بسیاری شاهد و به تعطیلی کشاندن رسانه‌ها بوده‌ایم. باید اذعان کرد که بهره‌برداری از خواه در الگوی یک‌سویه گذشته و خواه در الگوی همگانی جدید، وابسته به روحیه متصدیان امور جامعه و مدیران خرد و کلان ملی و محلی است. 🔸کسانی که تحمل را نداشته و در دوره مسؤولیت خویش با استفاده از حربه‌های مختلف مالی، قضائی، امنیتی و ... در صدد به تعطیلی کشاندن رسانه‌ها بوده‌اند به یقین از در عرصه نیز استقبال نمی‌کنند. متصدیانی که حتی در سطوح نخبگانی، اراده‌ای برای سازماندهی نیروهای کارشناسی زبده در قالب یا مجمع مدیران اجرائی ادوار شهرستان‌ها نداشته‌اند، از این ظرفیت عمومی برای حضور همه کارشناسان نیز بهره نخواهند گرفت. 🔹روحیه ، مقدمه ضروری استفاده از ظرفیت‌های نوین در مسیر رشد و کشور است؛ روحیه‌ای که ظرفیت وجودی یک فرد را به گستره توانمندی‌های متکثر کارشناسی، گسترش داده و دایره محدود را به میدان بزرگ افکار و پیوند می‌زند. 📌این همان ارتش بزرگی است که امام راحل عظیم الشأن ما به آن باور داشت و معتقد بود پیروزی، تنها در گرو این ، فعال و همه‌جانبه در تمام عرصه‌ها است؛ باوری که مردم را از جایگاه نقش انفعالی به مرتبه ایفای نقش فعال و مؤثر، ارتقاء داده و مسؤولیت تحولات کشور را به‌جای جمع معدودی از سران، بر شانه قدرتمند عموم کارشناسان و صاحبان فکر و ایده قرار می‌دهد. مدعیان عرصه خدمت باید مزایای را بشناسند و در ابتدای معرفی، موضع خود نسبت به چگونگی استفاده از این زمینه‌های تحول‌آفرین را اعلام کنند. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
#بازنشر راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💎در شرایطی که اقتصاد مردم منطقه گلپایگان و خوانسار، اقتصادی #خرده‌‏مالکی بوده و زندگی عموم روستائیان منطقه از محل فروش شیر محدود تعداد محدودی احشام به کارخانه‎ای بزرگ اداره می‎شود، دعوت از حضور یک واحد دامداری چندهزار رأسی سرمایه‎سالار، حضوری تهدیدکننده برای اقتصاد و معیشت خرده‎مالکان است. 💎الگوی #اقتصاد_مقاومتی، مبتنی بر حضور همه‎جانبه مردم و خرده‎مالکان در عرصه اقتصاد است و هر فردی با اندک سرمایه خود باید بتواند در عرصه تولید، حضوری فعال و عزت‎مندانه داشته باشد. 💠به کانال #جامعه_اخلاقی، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
#بازنشر راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💎در شرایطی که
باسمه تعالی راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ (فاضل گلپایگانی) 🔹اشتغال و کارآفرینی، از موضوعات دست اول و نیازهای ضروری جامعه امروز ما است. تنظیم اولویت‌‏های کاری در این برهه اقتضاء می‏‌کند تمام ‏‌های_بخشی، در راستای تحقق سامان یابد. کام‌یابی در حوزه‌‏های امنیت، فرهنگ، سیاست، مسائل اجتماعی و ... را باید از منظر نقش‌‏آفرینی آن در امر اشتغال، مورد ارزیابی قرار داد. یکی از ابعاد ضروری در اتخاذ و اشتغال، رویکردهای کلان تأثیرگذار در موضوع است. بر مبنای این رویکردها است که تلاش برای ایجاد اشتغال، سویه‌‏ها و راهبردهای گوناگونی می‌‏یابد؛ در برخی، صنایع سرمایه‏‌بر، صنایع بزرگ و در نتیجه سرمایه‏‌داران بزرگ در اولویت قرار می‌‏گیرند و در برخی دیگر، صنایع کاربر و کارگاه‏‌های کوچک و در نتیجه خرده‌‏مالکان فاقد سرمایه کلان در اولویت قرار می‌‏گیرند. 🔹بی‏‌گمان هر یک از این راهبردها به نسبت جوامع و اقتصادهای گوناگون و متأثر از میزان امکانات و نیازهای موجود، در جایگاه خود شایسته توجه بوده و مورد استفاده قرار می‏‌گیرند. اما کارآمدی یک راهبرد در کشوری توسعه‌‏یافته یا کم جمعیت یا با نرخ بیکاری پائین، به‎معنای کارآمدی آن در کشوری دیگر با شرایط متفاوت نیست. به همین سیاق نمی‏‌توان نسخه یکسانی برای شهرهای مختلف نوشته و تجویز کرد. 🔹اصرار بر دعوت اجبارگونه به حضور صنایع بزرگ دولتی یا خصوصی یا خصولتی (نیمه دولتی) در شهرهای کوچک، بدون وجود امتیازات اقلیمی و انگیزه‌‏آفرین که از دهه دوم انقلاب آغاز شده است، شهرهای مذکور را با معضلی به نام ‎سالاران مواجه ساخته است. این سلطه هراس‎آفرین، در مقاطع مختلف با استفاده از حربه ترس از ایجاد بحرانی اجتماعی در شهری کوچک، در صدد گرفتن امتیازات گوناگون وام‌‏های کم‎بهره دولتی یا بخشودگی جرائم یا بخشودگی مالیاتی و ... برآمده است. در شرایطی که وجود یک کارخانه خودروسازی یا قطعه‎سازی به‌دلائل مختلف در یک منطقه جغرافیائی، فاقد است، تلاش مدیران آن کارخانه برای استفاده از این حربه در جهت تهدید امنیتی – اجتماعی شهرستان و به‎دنبال آن گرفتن امتیازات ویژه، طبیعی خواهد بود. 🔹در شرایطی که اقتصاد مردم منطقه گلپایگان و خوانسار، اقتصادی ‏مالکی بوده و زندگی عموم روستائیان منطقه از محل فروش شیر محدود تعداد محدودی احشام به کارخانه‎ای بزرگ، اداره می‎شود؛ دعوت از حضور یک واحد دامداری چندهزار رأسی سرمایه‎سالار، حضوری تهدیدکننده برای اقتصاد و معیشت خرده‎مالکان است. پاسخ این خرده‎مالکان به بهانه‎های کارخانه‏‌ای که تمام ظرفیت شیر مورد نیاز خود را به‌صورت یک‌جا از دامداری چندهزار رأسی تهیه می‏‌کند چه خواهد بود؟! آیا هیچ‎گاه روستایی خواهند توانست با اعتراض به قیمت خرید شیر از خود، مانع از تضییع حقوق خود شوند؟! آیا پاسخ قابل پیش‎بینی کارخانه مذکور، عدم نیاز به شیر تولیدی خرده‎مالکان نخواهد بود؟! 🔹این نگاه به ‎سالار است که در پاسخ به کارآفرین خرده‎پا، تلاش اقتصادی با خرده سرمایه‎ای در حدود 20 میلیون تومان را غیر قابل توجیه و غیر ضروری می‏‌داند. از این منظر باید سرمایه‏‌های کلان کشور در اختیار معدودی سرمایه‌‏دار قرار گیرد تا آن‌‏ها از رهگذر ایجاد کارخانجات یا مراکز بزرگ تولیدی، ظرفیت‌‏های گسترده اشتغال را ایجاد کرده و خرده‎مالکان نیز از رهگذر نوکری برای این اربابان قدرت و ثروت، معیشت خود را تأمین کنند! ادامه در 👇 منتشر شده در تاریخ ۹۶/۴/۱۱ در کانال 🔰 🆔 @bayan_news 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی (فاضل گلپایگ
🔹نقد این نگاه به‌‏هیچ‎وجه به‏‌معنی نفی ارزش و دارایی و سرمایه کلان نیست. قطعاً حضور این بزرگواران در عرصه اقتصاد کشور، ضروری است اما سخن بر سر چگونگی و شرایط و زمینه‌‏های این حضور است. نباید مانند و رسانه، شخصیت‌‏هائی را پرورش دهد که به و مسلط بر آن بدل شوند. اگر زمینه‌‏های جذاب اقتصادی مانند وجود مواد اولیه مناسب، بازار مصرف، نیروی کار ماهر و ... در یک منطقه وجود داشته باشد؛ پیشنهاد حضور برای ، از سوی صاحبان سرمایه ارائه شده و البته فاقد هرگونه تلاش برای گران‎فروشی خود و سرمایه و بدون تبدیل شدن به عامل مسلط تهدیدزا برای منطقه خواهد بود. 🔹الگوی دیگر، ایجاد اشتغال و کارآفرینی از رهگذر حضور ‎پا در میدان کار و اشتغال است. لازم است هر فردی با اندک سرمایه خود بتواند مبادرت به ایجاد کارگاهی کوچک و تولیدی کاربر نماید. ، بیش از سرمایه به نیروی کار نیاز دارد. 🔹در چنین رویکردی، مراکز دولتی و خصوصی متولی امر اشتغال باید ضمن در اختیار گذاردن هدایت‏‌های تخصصی و نظارت‌‏های ارشادی، بخش دیگر سرمایه مورد نیاز را تأمین کنند. پاسخ مسؤولین در چنین الگوئی به سرمایه 20 میلیونی، دیگر ناکافی و غیر ضروری بودن حضور در عرصه تولید نخواهد بود بلکه در چارچوب نظارتی و ارشادی مورد اشاره، می‏‌توان تا هشتاد درصد از سرمایه مورد نیاز را به‎صورت قرض‎الحسنه از محل منابع دولتی یا خیریه، به چنین کارگاه‏‌هائی تزریق کرد. 🔹الگوی ، مبتنی بر حضور همه‎جانبه مردم و ‎مالکان در عرصه اقتصاد است و هر فردی با اندک سرمایه خود باید بتواند در عرصه تولید، حضوری فعال و عزت‎مندانه داشته باشد. چنین افرادی که غالباً فاقد روحیه خودبرتربینی هستند تعدادی محدود از نیروی کار مورد نیاز خود را از میان هم‎قطاران به‎کار خواهند گرفت و پا به پای هم، مجدانه در مسیر موفقیت، گام بر می‌‏دارند. فقدان نگاه در این الگو بر خلاف ‎سالار، رمز اجتماعی قابل توجهی در مسیر کامیابی این الگو است. بی‎گمان موفقیت این راهبرد، مستلزم همراهی جوانب مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بوده و از جمله باید در راستای تقویت تولید داخلی و حمایت از ، مبادی رسمی و قاچاق کالا را با تدبیر شایسته، محدود و کنترل کرد. 🔹بر این مبنا پیشنهاد نوشتار حاضر در حوزه اشتغال و ، تقویت مالکان خرده‎پا از طریق تأمین نیازهای علمی - تخصصی و نیازهای محدود مالی در ضمن نظارت‏‌های هدایت‎گرانه و ارشادی است. منتشر شده در تاریخ ۹۶/۴/۱۱ در کانال 🔰 🆔 @bayan_news 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
به‌مناسبت الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ 💢حکومت و دولت‌هائی که در برآوردن انتظارات مشروع جامعه دچار ضعف وناتوانی هستند، اغلب تلاش می‌کنند تا از طریق تزریق ، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار مردم ایجاد کرده و ایشان را از پیگیری خود بازدارند. ♨️مخالفت مؤمنین و اهل تقوا و روحانیت و دینی با مظاهر فساد و فحشاء و مصادیق ، در حقیقت مخالفت با فریب افکار عمومی و بدل‌سازی از با استفاده از حربه نشاط کاذب زودگذر و سطحی است. 💯انسان مؤمن در باید بتواند بدون خروج موقت و خلسه‌وار از جریان عادی و روزمره زندگی، به نشاط و بهجت درونی و دست یابد؛ رضایتی که از رهگذر برآمدن نیازهای طبیعی، حاصل می‌شود و ... 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
به‌مناسبت #یلدای_مهربانی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💢حکومت و دولت‌هائی که در برآ
باسمه تعالی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ 🔴نشاط، محصول از زندگی است؛ رضایتی که از طریق برآورده شدن نیازهای اساسی حاصل می‌شود. شادی و نشاط، پیوندی ناگسستنی با نیازهای بنیادین حیات مادی دارند و فردی که خود را در از مواهب زندگی می‌بیند نمی‌تواند در اعماق جان خویش، شاد و مسرور باشد! 🔶نشاط، نوعی بهجت و سُرور قلبی است که به بخش‌های دیگر حیات فردی و اجتماعی، سرایت می‌کند. در چنین جامعه‌ای برقرار و مستحکم می‌شود و آستانه تحمل در برابر ناملایمات طبیعی زندگی، فزونی می‌یابد. آمار درگیری بر سر مسائل کوچک روزمره و فقدان گذشت و بخشش از خطاهای یکدیگر، حاکی از فقدان نشاط و احساس رضایت از زندگی است. 🔵حکومت و دولت‌هائی که در برآوردن انتظارات مشروع جامعه دچار ضعف وناتوانی هستند، اغلب تلاش می‌کنند تا از طریق تزریق ، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار مردم ایجاد کرده و ایشان را از پیگیری خود بازدارند. تئوری‌پرداز غربی گفته بود شما چگونه بدون مراکز فساد و فحشاء، بار جوانان را از سر حکومت و دولت، کاسته و منحرف می‌کنید؟! او به‌خوبی دانسته بود که ، زاینده امید و حرکت و مطالبه و حضور فعال در صحنه سیاسی و اجتماعی است. 🔴بدل‌سازی از بهجت و سُرور قلبی توسط شادی‌های کاذب ناشی از رقص و دیسکو و نوشیدنی‌های فسادانگیز، راهبرد حکومت‌ها و در برآوردن نیازهای اساسی و تأمین نشاط حقیقی برای مردم است. ما در مقاطع مختلف، شاهد استفاده از این راهبرد فرهنگی-اجتماعی توسط بوده‌ایم؛ راهبردی مبتنی بر فریب که انحراف افکار عمومی از همچون عدالت را دنبال می‌کند. 🔶مخالفت مؤمنین و اهل تقوا و روحانیت و با مظاهر فساد و فحشاء و مصادیق ، در حقیقت مخالفت با افکار عمومی و بدل‌سازی از با استفاده از حربه نشاط کاذب زودگذر و سطحی است. در شادی و نشاط نیز یک جامعه سراسر اخلاقی است؛ نه نشاط را مبدأ و قرار می‌دهد و نه فرد را دچار خلسه و خروج موقت از دل زندگی روزمره می‌سازد. 🔵نشاط دینی در از درون زندگی روزمره حاصل می‌شود، خنده افراد در آن، برآمده از است و به مهربانی و همدلی جمعی منتهی می‌شود. خنده‌ای که از روی ناگزیری و توأم با غصه ناشی از فشارهای معیشتی باشد را نمی‌توان گواهی بر رضایت قلبی قلمداد کرد. برخی از توهین‌کنندگان به شعور مردم باید این حقیقت را در نظرسنجی‌های مضحک خود لحاظ کنند که چه بسا این خنده تلخ، از گریه غم‌انگیزتر است! ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی 🔴نشاط، محصول #احساس_رضایت از زندگی است؛ رض
🔴خروجی نشاط و بهجت درونی، است. جامعه‌ای که همچون روابط خانوادگی و همنشینی‌های و دید و بازدیدهای در آن با اشتیاق و به دور از مشقت، تداوم دارد می‌تواند جامعه‌ای برخوردار از شادی و باشد. 🔶مردمانی که با سیلی، صورت خود را سرخ نگه داشته و به دلیل ناتوانی از تأمین هزینه‌های روابط خویشاوندی، به بهانه‌های مختلف از آن گریزان‌اند را نمی‌توان با همایش‌های پر هزینه لهوی و اجتماعات آمیخته به رقص و موسیقی یا اختلاط جنسی به مرتبه‌ای از نشاط اصیل و رضایت‌مندی بهجت‌آفرین رسانید. شاید این راهبرد، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار روزمره ایجاد کند اما به‌فاصله‌ای اندک با خروج از این محفل، به زندگی عادی بازمی‌گردد و غم ناشی از تنگنای حیات بر دل او سنگینی خواهد کرد. 🔵کسالت، روی دیگر نیست بلکه در نقطه مقابل و حاکی از کاذب و ساختگی بودن شادی پیشین است. نشاط حقیقی، شور و را به‌دنبال داشته وهیچ نسبتی با رکود و خمودگی ندارد. 🔴در ، ایجاد این خلسه‌های کوتاه به‌صورت روزمره بر عهده رسانه است. رسانه‌ها از طریق مثلث سکس، عشق و خشونت، نقش خویش را در سرگرم ساختن توده‌ها و از مطالبات اصیل انسانی ایفاء می‌کنند تا ارباب ثروت و قدرت، فارغ از مزاحمت توده‌ها به چپاول بپردازند. 🔶در اما نشاط، یک عنصر اصیل درهم‌آمیخته با حیات روزمره انسانی است. انسان مؤمن در باید بتواند بدون خروج موقت و خلسه‌وار از جریان عادی و روزمره زندگی، به نشاط و بهجت درونی و دست یابد؛ رضایتی که از رهگذر برآمدن نیازهای طبیعی، حاصل می‌شود و پس از تبدیل شدن به مهرورزی و مهربانی، در جایگاه همدلی و همراهی برای برآوردن نیازهای اساسی دیگران، ظاهر می‌شود. این در میدان تشریک مساعی، احساس خوشایند رضایت درونی فرد را مضاعف ساخته و چرخه فردی و اجتماعی را در یک سیر مستمر قرار می‌دهد. 🔵نقش رسانه در این الگو، است. جامعه آگاه، راهبرد مبتنی بر را می‌شناسد و نشاط اصیل درونی را با خلسه کاذب ظاهری معاوضه نمی‌کند. چنین جامعه‌ای هیچ‌گاه به لذت‌های کوتاه خلسه‌وار، رضایت نمی‌دهد و در مسیر عدالت‌خواهی و مطالبه حقوق اساسی خویش به دام نشست‌های مبتنی بر لذت‌های کوتاه غریزی همچون رقص و موسیقی و اختلاط، گرفتار نمی‌شود. 🔴نجات از دام فریبنده جایگزینی نیازهای کاذب با نیازهای اصیل اولیه، اولین گام ضروری برای پیمودن مسیری تعالی‌بخش است. از این منظر متعالی، مراتب کمال‌یافته والاتری را خواهد پیمود و از بند تعلقات مادی و محدود شدن به برآوردن نیازهای مادی رهائی یافته، به افق‌های بلندی که متناسب با است پیوند می‌خورد. گفت و شنود و طرح شاخص‌های دیگر این الگو خارج از مجال حاضر، فرصتی دیگر می‌طلبد. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
گرامی‌داشت راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ 💢، به‌شدت و است؛ وابسته به حکومت یا وابسته به جناح‌های سیاسی! ♨️رویکرد مردم‌گرای فرهنگی، تلاش خود برای حاکمیت حق در جامعه را از طریق بلندمدت و عمومی دنبال می‌کند. 💯آن‌چه غائله 8 ماهه را جمع کرد نه حضور نیروهای سرکوب‌گر نظامی بلکه حضور آگاهانه مردم پس از مشاهده اغتشاش‌گران به حریم قدس حسینی علیه‌السلام بود. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
گرامی‌داشت #9دی #روز_بصیرت راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ #محمد_رضا_زا
باسمه تعالی راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ ◻️سیاست‌گذاری در راستای دست‌یابی به اهداف تعریف شده یک سازمان، نهاد یا نظام سیاسی را می‌توان در دو الگو تبیین کرد. با نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت، به‌شدت فردگرا بوده و عدم دست‌یابی به نتیجه از طریق فرد مورد نظر را ملازم با از دست رفتن همه چیز می‌پندارد. این نگاه باعث می‌شود برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، از هر حربه و عاملی هر چند نادرست و غیر واقعی باشد استفاده کند. ◼️سیاست ماکیاولیستی به‌میزان قابل توجهی با این رویکرد، همسان است چرا که در هر دو، هدف، وسیله را توجیه می‌کند! برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به همان اندازه امنیتی و نتیجه‌گرا است که دعوت مردم به فرد مورد نظر خود از طریق نفی طرف مقابل و ترساندن مردم از پیروزی جناح رقیب! چماق و ، دو روی یک سکه‌اند و مدیریت جامعه را با نگاه امنیتی دنبال می‌کنند. استفاده از دو قطبی‌های کاذب و خرید رأی، همانند رویکرد سلبی و تکفیری، حکایت‌گر ناتوانی در برای حاکمیت حق در جامعه است. ◽️سرکوب صدای اعتراض مردم در کنار ، هر دو در ردیف رویکرد امنیتی نتیجه‌گرا در سیاست‌گذاری و حکمرانی قرار می‌گیرند. ، به‌شدت و است؛ وابسته به حکومت یا وابسته به جناح‌های سیاسی! گروه و جناحی که موجودیت خود را از رهگذر حذف و نفی رقیبان به‌دست آورده، در کوتاه زمانی با همین حربه از ناحیه جناح رقیب به کنج عزلت و شکست رانده خواهد شد. جماعتی که از بغض حریفان به شما روی آورده، به‌زودی از بغض شما به سوی جریان مقابل، هجرت خواهد کرد. اساساً پایداری نتایج حاصل از رویکرد امنیتی هم‌چون دستیابی به آن، مقطعی و کوتاه‌مدت است. ◾️اما در نقطه مقابل، ، رویکردی در سیاست‌گذاری است که محدود به فرد یا افراد خاص نبوده و جریان بلندمدت حاکمیت حق را دنبال می‌کند. شخصی از امام صادق علیه‌السلام سؤال کرد که ما الان از عبادت خود بیشتر ثواب می‏بریم یا کسانی که در هستند. امام ع فرمود شما که الان در حال تقیه و ترس هستید از کسانی که در دوره آرامش و آسودگی عبادت می‏کنند ثواب بیشتری دارید. آن فرد می‏گوید اگر اینطور باشد چه دلیلی دارد که ما برای ظهور دعا کنیم؟! حضرت برخی از فوائد عمومی و جریانی ظهور را برمی‏شمارد و می‏فرماید آیا نمی‏خواهید کلمه توحید در عالم فراگیر شود و ... ؟! حضرت، نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت او را به یک افق بلند، گره زده و به همگان تا پایان تاریخ آموخت که با رویکرد فرآیندی و جریانی بلندمدت، از پوسته و خارج شده و کوتاه‌نظر نباشند! ▫️این رویکرد گرچه دست‌یابی به نتیجه را با اهمیت می‌شمارد اما فرآیندی که به آن مقصد منتهی می‌شود را ارزشمندتر قلمداد می‌کند؛ پیروزی رقیب را نقطه پایان و ملازم با از دست رفتن همه ارزش‌ها تلقی نکرده و اوج و فرود را لازمه بلافصل حرکت‌های جمعی می‌داند که در عین فرود، همواره رو به پیشرفت است. ▪️رویکرد مردم‌گرای فرهنگی، تلاش خود برای حاکمیت حق در جامعه را از طریق بلندمدت و عمومی دنبال می‌کند. استفاده از هر وسیله و حربه‌ای برای رسیدن به نتیجه مورد نظر را برای خود مجاز نشمرده و به‌جای تمرکز بر راهبردهای کوتاه‌مدت مقطعی، آگاهی‌بخشی و را در دستور کنش سیاسی و اجتماعی خود قرار می‌دهد. ایفای نقش فعال و در صحنه‌های گوناگون، راهبرد مورد اتکای این رویکرد است. 📍 در این نگاه، محصول اجبار و الزام‌های امنیتی و سرکوب‌گری نرم و سخت قدرت اختیار فردی نیست بلکه نظم با تکیه بر آگاهی و بصیرت فرهنگی و از طریق فرد حاصل می‌شود. جامعه نه از ترس دوربین‌های مدار بسته یا احضار از سوی نهادهای امنیتی یا چماق سرکوب سخت نظامی بلکه از روی آگاهی و اختیار در مسیر عملکرد درست و مطلوب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد. ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول ◻️
◼️مبارزه با آسیب فرهنگی با تکیه بر رویکرد سرکوب‌گرای امنیتی به همان اندازه ناکارآمد است که انتظار برقراری از طریق مبارزه سخت با و ، دور از دسترس خواهد بود. آن‌چه کنش مطلوب عمومی در بحران‌های اقتصادی را شکل می‌دهد، آگاهی و بصیرت عمومی در این حوزه است. هجوم بی‌منطق به بازار ارز و سکه را نمی‌توان با روش‌های امنیتی سرکوب کرد همچنان که هجوم بی‌منطق اعتراضی به کف خیابان را نمی‌توان با رویکرد امنیتی نتیجه‌گرا خاموش ساخت. ◻️پیشگیری از شکل‌گیری غائله‌های ویرانگر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مرهون شکل‌گیری سطح گسترده‌ای از بصیرت و است همچنان که امکان و طول زمان درمان آن پس از شکل‌گیری نیز وابسته به میزان آگاهی و بصیرت عمومی است. خاموش شدن غائله‌ای که در سال 88 به فتنه بدل شد، مرهون آگاهی، بصیرت و ارادتی بود که در طول سالیان متمادی بر محور محبت اهلبیت و امام حسین علیهم‌السلام توسط فعالان فرهنگی شکل گرفته بود. ◾️آن‌چه غائله 8 ماهه را جمع کرد نه حضور نیروهای سرکوب‌گر نظامی بلکه حضور آگاهانه مردم پس از مشاهده اغتشاش‌گران به حریم قدس حسینی علیه‌السلام بود. عشق، علاقه و معرفت و بصیرت نسبت به امام حسین ع، سابقه طولانی و بلندمدت این کشور و مردم است. اشتباه استراتژیک توهین به پرچم حسینی باعث قرار گرفتن اغتشاش‌گران در مقابل یک فرهنگ پویای پرسابقه شد و جوشش خون‌ها و قیام در برابر باطل را به‌دنبال داشت. آن سابقه فرهنگی بلندمدت در ارادت به ساحت مقدس اهلبیت علیهم‌السلام، در این مقطع از تاریخ به کمک انقلابی آمد که در پیوند با بود. ◽️به بیان صریح باید گفت مردم در نه در میدان دفاع از یک گروه سیاسی و یا حتی اصل انقلاب اسلامی بلکه در میدان دفاع از حریم مقدس اهلبیت ع حضور پیدا کردند. باید اذعان کرد که اگر آن بصیرت فرهنگی توانسته بود حقیقت پیوند فکری و فرهنگی انقلاب با عاشورا، غدیر و بعثت را به‌خوبی تبیین کند؛ اساساً چنین فتنه‌ای زمینه بروز پیدا نمی‌کرد. نگاه فرآیندی به انقلاب اسلامی و آن را در میانه یک فرآیند بلند مدت از تاریخ اسلام دیدن که از آغاز شده و در و تداوم یافته و در آینده به و حضرت حجت "عجل الله تعالی فرجه الشریف" منتهی خواهد شد، مانع از بروز چنین فتنه‌هائی در آینده خواهد بود. ▪️باید توجه داشت که پس از این تجربه روشن، تخریب بنیان فکری و فرهنگی جامعه‌ای است که خنثی‌کننده همه فتنه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و خواهد بود. جامعه و حریم اهلبیت علیهم‌السلام از طریق بازگشت به پوسته فردیت و نه تنها در میدان دفاع از انقلاب اسلامی و ملت‌های مظلوم جهان، حاضر نخواهد بود بلکه با حضور تخریب‌گر در میدان ‌های ناسالم اقتصادی همچون ارز، سکه، طلا، مسکن، خودرو و ... مدیریت کشور را از درون، زمین‌گیر خواهد کرد. ▫️کاربرد ، محدود به سرکوب جباران و ظالمانی است که از شنیده شدن صدای حق و بروز و ظهور فرهنگ در یک جامعه جلوگیری کرده و در برابر آن، مانع ایجاد می‌کنند. تلاش پیامبران الهی، یک آگاهی‌بخشی فراگیر و بصیرت‌افزائی عمومی در راستای است. اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ با رویکرد سرکوب‌گر نظامی و امنیتی به پیروزی نرسیده است. همچنان‌که این رویکرد در هیچ مقطعی قادر به حفظ طاغوت و نظام شاهنشاهی در برابر بیداری و بصیرت عمومی مردم نبوده است. 📌طرح‌واره پنج مرحله‌ای از حقیقتی به نام نهضت اسلامی مردم ایران که از آغاز شده و به حاکمیت نظام سیاسی رسیده و اکنون در مرحله تحقق است و پس از آن با شکل‌گیری به منتهی خواهد شد، حاکی از حاکمیت نگاه و رویکرد فرهنگی فرآیندگرا بر بیان و بنان رهبری است؛ نگاهی که باید با بصیرت و روشن‌بینی عمومی در اعماق قلب و اندیشه آحاد جامعه نفوذ یابد و از رهگذر همانندی فکری و عملی مردم با ولیّ جامعه دینی، تأمین‌کننده تعالی و همه‌جانبه کشور باشد. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
💓زینب کبری سلام اللّه علیها الگویی است که همزمان با #پرستاری_جسم‌ها، #پاسدار_جان‌ها و پاسدار حقیقت بود و مقام بلند #جامعه_زنان را شجاعانه با #حجاب و عفاف و حیای خویش، پاس داشت. 💗او نشان داد که می‌توان توأمان، پاسدار و پرستار بود، پاسدار و پزشک بود، پاسدار و کارگر بود، پاسدار و مهندس بود، پاسدار و روحانی بود، پاسدار و کشاورز بود، پاسدار و معلم بود و در همه حال، عاشقانه و ایثارگرانه مجاهدی خدمت‌گزار و آزاده‌ای راستین بود. 💖روز میلاد #زینب "سلام اللّه علیها" که به واسطه پرستاری‌اش از داغدیدگان صحنه حق‌جویان کربلا، #روز_پرستار است بر همه پرستاران عزیز، گرامی باد. 💕روز پرستار پاسدار کربلا #روز_زینب سلام اللّه علیها و روز رهروان راه حسینی‌اش مبارک و خجسته باد. 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
🌐 : جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج نیاز مبرم دارد و همه و رسانه‌ها وظیفه دارند این فضائل را در جامعه گسترش دهند. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
🌐 #رهبر_معظم_انقلاب: جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج #ارزشهای_اخ
🌐 ، صبح امروز در سالروز ولادت حضرت "سلام اللّه عليها" در دیدار با جمعی از سراسر کشور فرمودند: جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج نیاز مبرم دارد و همه و رسانه‌ها وظیفه دارند این فضائل را در جامعه گسترش دهند. ✳️حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان، حضرت زينب "سلام اللّه عليها" را بانويي برجسته در تاريخ بشريت خواندند و گفتند: آن بانوي با عظمت و شخصيت مستحکم و قوي به‌عنوان الگوي پرستاري معرفي شده و برقرار کردن ارتباط ويژه ميان با ، کاري بجا و حقيقتاً مبارک است. ❇️رهبر انقلاب اسلامي، پرستاري را ترکيبي از مجموعه و از جمله شفقت، دلسوزي، اهتمام، ، صبر و بردباري در برابر بي‌تابي‌ها و کج‌خلقي‌ها، و استقامت و دلزده نشدن از مشاهده سختي‌ها برشمردند و افزودند: به معناي تکريم ارزشهاي انساني و ارزشگذاري براي کمياب است. ✅ايشان جوامع بشري را غالباً به علت فقدان فضائل اخلاقي و انساني دانستند و گفتند: امروز در حال حرکت به سمت قله است و در اين حرکت بسيار مهم، پر افتخار و خطير، به ارزشهاي اخلاقي، احتياج مبرم دارد. ❎حضرت آيت اللّه خامنه‌اي با اشاره به يک برنامه تلويزيوني که اخيراً فرد خيّری را نشان مي‌داد که با تلاش و کوشش و جمع کردن کمک‌هاي مردمي، صدها جهيزيه براي زوج‌هاي محروم تهيه کرده است، افزودند: خصوصيات اخلاقي برجسته همچون صبر، ، بردباري و شفقت جزء ايرانيِ مسلمان است، همچنان‌که در قضايايي مانند بلاياي طبيعي، مردم با دل و جان به کمک يکديگر مي‌روند. 🔰ايشان تأکيد کردند: همه دستگاه‌هاي مديريتي، تبليغاتي، رسانه‌ها، معلمان، فعالان ديني و حتي فعالان سياسي وظيفه دارند اين فضائل را در جامعه ترويج کرده و توسعه دهند. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی "أعلی اللّه مقامه الشریف" از میان میلیاردها انسان مدعی، جزء معدود لبیک‌گویان صادق دعوت الهی بود که ندای لبیک حضرت حق، امروز او را در آغوش پر مهر خویش گرفت. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
✍ #محمد_رضا_زالی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی "أعلی اللّه مقامه الشریف" از میان میلیاردها انسان مدعی،
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم «وَ مَن يُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا» «ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺠﻨﮕﺪ ﻭ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﺑﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﮔﺮﺩﺩ، ﭘﺲ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ.» (نساء؛ ٧٤) 🔻شهادت، درجه رفیع و آرزوی دور از دسترس ما است که جز به مجاهدت خالصانه مستمر به اسلام و جامعه اسلامی حاصل نمی‌آید. 🔺سردار شهید حاج قاسم سلیمانی "أعلی اللّه مقامه الشّریف" از میان میلیاردها انسان مدعی، جزء معدود لبیک‌گویان صادق دعوت الهی بود که ندای لبیک حضرت حق، امروز او را در آغوش پر مهر خویش گرفت. 🔻اینجانب ترور ناجوانمردانه آن مرد راستین خداجو توسط فتنه‌جویان آمریکائی را به محضر قدس حضرت ولی عصر "عجل اللّه تعالی فرجه الشّریف"، مقام معظم رهبری و همه دلدادگان راه مقاومت و پایداری در نقاط مختلف جهان، تسلیت عرض نموده و در پیشگاه الهی با امام عصر عج عهد می‌بندیم که به‌عنوان قطره‌ای از دریای شیفتگان عصر ظهور با تمام توان در راه اصیل شهیدان که همان راه خدمت صادقانه است مجاهدانه بکوشیم. 🔺دل‌های غمگین و چشمان اشکبار و حزن طولانی ما در غیبت آن مولائی به جوشش آمده و سینه‌ها را تنگ و قلب‌ها را گداخته است که تنها نقطه امید مستضعفان جهان بوده و در انتظارش، گرد سفیدی بر چهره جوانان نشسته و خون عزیزان مشتاق، زمین‌های گسترده‌ای در جهان اسلام را رنگین ساخته است. 🔻دشمن بداند که از این تکه‌های پراکنده خون‌آلود، لاله‌های رنگین مشتاق بیشماری خواهد روئید و زمینه ظهور دوران عزت بشریت را با سرعت هر چه بیشتر فراهم خواهد آورد إن‌شاء اللّه. واللّه ولیُّ المُنتقم عبداللّه محمدرضا زالی ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
پیام تسلیت ⚫️او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. ⚫️او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. ⚫️شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه این سالیان بود.
جامعه اخلاقی
پیام تسلیت #رهبر_معظم_انقلاب ⚫️او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. ⚫️او
پیام تسلیت در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ جناب آقای ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهان ایشان متن پیام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای KHAMENEI.IR به شرح زیر است. بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران! ◼️سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. ◼️سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ ارواحناه‌‌ فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. ◼️او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود. با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی، کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. ◼️شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت، خون‌خواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ◼️ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۳دیماه ۱۳۹۸ 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
باور داریم رئیس جمهور دیوانه آمریکا با خیال خام قرار گرفتن جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین شرائط دوران پر افتخار خود و با هدف ایجاد جنگ و آویختن به آخرین حربه جبهه کفر، به چنین حماقتی دست زده است.
جامعه اخلاقی
باور داریم رئیس جمهور دیوانه آمریکا با خیال خام قرار گرفتن جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین شرائط دوران پر
پیام تسلیت حضرت آیت اللّه محمدحسن زالی (فاضل گلپایگانی) عضو مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بسم اللّه الرّحمن الرّحیم «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ و َمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» [احزاب؛ ۲۳] ◻️سردار حاج قاسم سلیمانی به دست دولت تروریست آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل آمد. باور داریم رئیس جمهور دیوانه آمریکا با خیال خام قرار گرفتن جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین شرائط دوران پر افتخار خود و با هدف ایجاد جنگ و آویختن به آخرین حربه جبهه کفر، به چنین حماقتی دست زده است. ◻️در این شرائط، انتظار می‌رود همه ارکان نظام، اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف را به‌نمایش گذاشته و تحت رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب، تودهنی محکمی به اقدامات جنون‌آمیز استکبار بزنند. ◻️تردیدی نباید به دل راه داد که این مواجهه مقتدرانه، مشکلات کشور در بخش‌های مختلف بین‌المللی را نیز به حکم وعده الهی برطرف خواهد کرد. ◻️حمایت نیروهای مقاومت در تمام جهان اسلام، پشتوانه ذی‌قیمتی است که باید در این گام مقدس، مورد توجه بوده و مبنای وحدت مستضعفان جهان قرار گیرد. ◻️امید داریم این اتفاق بزرگ، زمینه وحدت گرایش‌های مختلف سیاسی و دینی و ظهور حضرت حجت "عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف" را فراهم آورد و دیدگان امثال این مشتاق سالخورده را به حضور دولت کریمه مقدس مولای مستضعفان، روشن سازد إن‌شاء اللّه. ◻️اینجانب ضمن تبریک و تسلیت عروج سردار بزرگ جهان اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید أبومهدی المهندس و همراهان سعیدشان به محضر حضرت بقیة اللّه الأعظم و رهبری معظم انقلاب اسلامی، علوّ درجات ایشان را از درگاه ربوبی مسألت دارم. محمدحسن زالی (فاضل گلپایگانی) نماینده مردم شریف استان تهران در مجلس خبرگان رهبری ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ 🔰 به نقل از 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
گرامی‌داشت #شهادت_فاطمه_زهرا "سلام الله علیها" غربت فضیلت در جامعه غیر اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی ✔️ خون به ناحق ریخته #فاطمه_زهرا "سلام الله علیها" فریاد بلند اعتراض به #مرگ_فضیلت‌گرائی در #جامعه_دینی است. ✔️ #جامعه_اخلاقی جامعه‌ای است که فضیلت و انسان‌های فاضل و برجسته در آن، دچار غربت و عزلت نباشند. ✔️ مظلومیت هماره اهلبیت "علیهم السلام" حکایت‌گر تلخ این فاصله اخلاقی مستمر در طول تاریخ و محصول نظریه برتری مفضول بر فاضل و #صالح_مقبول بر أصلح است. 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
گرامی‌داشت #شهادت_فاطمه_زهرا "سلام الله علیها" غربت فضیلت در جامعه غیر اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی ✔️
باسمه تعالی غربت فضیلت در جامعه غیر اخلاقی ✍️ 🔹در سطوح مختلف می‌توانیم نمونه‌های بسیاری از غریب ماندن افراد شایسته در جامعه را مشاهده کنیم. نمونه تام و تمام این و غربت، بود که با وجود اعتراف علنی افرادی مانند خلیفه اول و دوم و حتی معاویه به فضیلت و برتری او بر همگان، از جایگاه حاکمیت و مسؤولیت کنار گذاشته شد. 🔸خلیفه اول بر فراز منبر رسول خدا در پاسخ به فاطمه زهرا "سلام الله علیها" در مقابل دیده همگان گفت «بر همگان روشن است که رسول خدا تنها، پدر شما بوده و افتخار برادری با او فقط متعلق به شوهر توست؛ همو که از میان همگان به دوستی و رفاقت خویش برگزید و او (علی ع) نیز در هر کار سخت و مشکلی او (پیامبر ص) را یاری نمود. فقط افراد خوشبخت، شما را دوست دارند و تنها افراد بدبخت به شما بغض می‌ورزند». آوازه اعتراف خلیفه دوم که «لَولا علیٌّ لَهَلَکَ عُمَر» نیز به دلیل شهرت، آویزه گوش هر مسلمان از هر فرقه‌ای است. 🔹هنگامی که خبر شهادت حضرت به معاويه رسيد پس از ذکر "إنّا للَّه و إنّا إلَيْه راجِعون" گفت «چه بسيار دانش و فضيلت‏ و نيكى و فقه را كه مردم از دست دادند». همسرش با طعنه به این‌که تشنه خون علی بودی گفت: «تو تا ديروز با نيزه، چشمش را هدف قرار داده بودى و امروز در مرگ او "إنّا للَّه و إنّا إلَيْه راجِعون" مى‏گويى؟!» معاويه در پاسخ، سخن خود را تکرار کرده و گفت «واى بر تو! نمى‏دانى كه مردم چه بسيار دانش و فضيلت و سوابق درخشان را از دست دادند»! [اثبات برترى حضرت أمير مؤمنان عليه السلام، ص17] 🔸خون به ناحق ریخته "سلام الله علیها" فریاد بلند اعتراض به در است. و تلاش برای بازپس گرفتن آن، ایستادگی در برابر بنیان باطلی بود که در آینده، قربان‌گاه جامعه اسلامی خواهد شد. 🔹ابوبکر با هدف بزرگ جلوه دادن خود و کاستن شأن و هدف فاطمه زهرا "س" به یک مطالبه مادی گفت من از اموال شخصی‌ام برای تو جبران می‌کنم! فاطمه دخت پیامبر "ص" با نپذیرفتن این پیشنهاد مرموز، به همگان نشان داد که دعوای حق او در برابر باطل، نه یک خواسته پست دنیوی بلکه تلاش برای پیشگیری از و خانه‌نشینی فضیلت و خاموش شدن در جامعه‌ای است که پدرش رسول خدا برای برپائی آن خون دل‌ها خورده بود. 🔸نیازهای مادی و در کنار ، جامعه را آماده فریفته شدن توسط سیاسی می‌سازد تا با حربه‌های گوناگون، مردم را از پیرامون چهره‌های برتر صاحب فضیلت، پراکنده ساخته به سوی گزینه‌های حداقلی، منحرف سازند؛ ترفندهائی مانند توانمندی در لابی‌گری و تأمین نیازهای معیشتی مردم از طریق راه‌های گوناگون مشروع و نامشروعی که چه بسا وجاهت ساختارهای حاکمیتی را مخدوش می‌سازد و نهاد اثرگذاری مانند را از بودن به مرتبه نازل جمع به‌زیر می‌کشد. 🔹فاطمه زهرا "سلام الله علیها" در پاسخ به این انحراف فکری و عملی، دست‌یابی به مطامع مادی را نیز تنها از مسیر تن دادن به میسور دانسته انسان با فضیلتی همچون علی "علیه السلام" را چنین توصیف فرمود «مردم را به‌سوی و خوشبختی می‌کشاند طوری که نه خسته و نه ملول شوند و ایشان را به سرچشمه‌های گوارا و عاری از خس و خاشاک می‌رساند بدون آن‌که خود بهره‌ای زیاده بردارد». گویا حضرت به این حقیقت مستدام اشاره دارد که تن دادن جامعه دینی به حاکمان مبتلا به ضعف در فضیلت و برتری، برابر با گرفتار شدن به زیاده‌خواهانی است که در مقابل خدمت خود، امتیازات ویژه و طلب می‌کنند. حضرت در ادامه، نتیجه راهبرد مقدم داشتن را ناکامی در دست‌یابی به مطامع مورد انتظار دانسته می‌فرماید «بی‌شک منافع شما نابود و مزارع‌تان محصود و بهره شما دریغ و افسوس خواهد بود»! ادامه در 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی غربت فضیلت در جامعه غیر اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول 🔹در سطوح مختلف می‌توانیم نمو
🔸 جامعه‌ای است که فضیلت و انسان‌های فاضل و برجسته در آن، دچار غربت و عزلت نباشند. مظلومیت هماره اهلبیت "علیهم السلام" حکایت‌گر تلخ این فاصله اخلاقی مستمر در طول تاریخ و محصول نظریه برتری مفضول بر فاضل و بر أصلح است. در این الگوی نظری و عملی حکمرانی، بهانه‌های مختلفی مبنای روی آوردن به صالح و کنار گذاشتن أصلح قرار می‌گیرد و دین به را به تعویق می‌اندازد. علی "علیه السلام" دو عامل از چهار عامل را کنار زدن صاحبان فضیلت و جلو انداختن سایرین دانسته فرمودند «يُستَدلُّ على إدبار الدُّوَل بأربع: تضييعُ الأُصول و التّمسكُ بالفُروع و تقديمُ‏ الأراذل‏ و تأخيرُ الأفاضل‏» [الحیاة؛ ج1، ص551] 🔹فاطمه "سلام الله علیها" در مقابل اعتراض به بیعت مردم با غاصبان خلافت، با این پاسخ مواجه می‌شد که اگر علی زودتر به میدان آمده بود با او بیعت می‌کردیم! برخی از بزرگان ، دلیل تنها گذاشتن و عدم یاری "علیهما السلام" را تنهائی ایشان و نداشتن یاور و همراه بیان می‌کردند؛ بهانه‌ای که ترجمان امروز آن، و رأی‌آوری است. 🔸نقطه اوج جامعه را باید در کنار گذاشتن حق به دلیل ترس از دست دادن منافع دنیوی یا طمع در به‌دست آوردن آن مشاهده کرد که در روز واقعه غم‌بار عاشورا، نمونه تشکیل یافته از این عوامل است. انسان‌های خودفروخته‌ای که امروز بدون در نظر گرفتن فضیلت‌های فرد أصلح و صرفاً با دریافت مبالغی کم یا زیاد، دیگران را به‌سوی فرا می‌خوانند را به‌حق می‌توان ادامه دهندگان راه لشکریان عبیدالله بن زیاد به‌شمار آورد! 🔹رضایت به و برتری دادن مفضول بر فاضل را باید در قاموس تبیین کرد. این نظریه معتقد است نباید بر تحقق و دست‌یابی به قله‌ها اصرار داشت بلکه باید به همان میزانی که مقدور است رضایت داده و بیش از آن را دنبال نکرد. نمونه این رویکرد را می‌توانیم در منتهی به توافق مشاهده کنیم؛ توافق‌نامه‌ای که از دل یک مذاکره بیرون آمد و ماهیت آن بر تن دادن به حداقل‌ها در یک فرآیند متقابل امتیازدهی و امتیازگیری استوار بود. 🔸مقام معظم رهبری در مورد این نظریه می‌فرماید «آن‌چه ما امروز در زبان مستکبرین و نظام اسلامی و مشخصاً مشاهده می‌کنیم که با "تغییر رفتار" از آن یاد می‌کنند، ... یعنی همان چیزی که گاهی از آن در برخی از گفته‌ها و نوشته‌ها تعبیر می‌شود به ، یعنی کاستن از آرمان‌ها که به‌معنای نابودی است. این دین حداقلی یعنی در واقع، دین را حذف کردن! حالا در چنین وضعیتی هدف ما این است و خطّ ‌مشی قطعی ما باید این باشد که دنبال اسلام تمام و کامل باشیم؛ یعنی دنبال این باشیم که واقعاً تا آن‌جایی که در قدرت ما است تلاش کنیم ... که همه‌ی اسلام - اسلام به کامله، بتمامه - در جامعه‌ی ما تحقّق پیدا کند» (۲۱/۱۲/۹۳). 📌بدیهی است روگردانی از أصلح و تلاش برای حاکم ساختن صالح به بهانه این‌که أصلح، فاقد مقبولیت است چیزی جز تن دادن به حداقل‌ها و کنار گذاشتن تلاش لازم برای به کرسی نشاندن أصلح نیست. حکم می‌کند اولاً تمام همت خود را در مقام به‌کار گیریم و در مرتبه دوم از هیچ کوشش مشروعی برای معرفی و حاکمیت وی فرو نگذاریم و در این مسیر همواره به باور و اعتماد داشته باشیم که «و ما النَّصرُ إلاّ مِن عِندِ اللّهِ العَزيزِ الحَكيم». 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
💢سخنرانی جناب آقای در نشست تجلیل از چهل سال مجاهدت سردار اسلام حاج 📌شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خدمت‌گزاری بود که در مقابل خدمات خویش نه تنها امتیازات ویژه و مطالبه نکرد بلکه و مجاهدانه بدون کمترین توقع بهره‌مندی از بیت‌المال، به پرداخت تا الگوی عملی مدیران شایسته نظام اسلامی و شاخصی تمام‌عیار برای باشد. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI