eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
683 ویدیو
201 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ ارتش سرّی روشنفکران (4) 👿 سکولاریسم مقدس آمریکایی 1⃣ هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (1) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1024 1⃣ هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (2) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1027 1⃣ هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (3) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1029 1⃣ هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (4) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1031 1⃣ هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (5) 👉https://eitaa.com/jscenter/1033 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (1) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1035 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (2) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1037 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (3) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1039 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (4) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1041 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (5) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1045 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (6) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1047 2⃣ کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (7) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1049 3⃣ کودتای مخملی در بستر علم سکولار (1) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1060 3⃣ کودتای مخملی در بستر علم سکولار (2) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1064 3⃣ کودتای مخملی در بستر علم سکولار (3) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1066 3⃣ کودتای مخملی در بستر علم سکولار (4) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1068 3⃣ کودتای مخملی در بستر علم سکولار (5) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1070 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (1) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1075 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (2) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1077 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (3) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1079 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (4) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1081 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (5) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1083 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (6) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1085 4⃣ ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم (7) 👉https://eitaa.com/jscenter/1087 5⃣ ایرانیان به مثابه «آلت شَر» (1) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1089 5⃣ ایرانیان به مثابه «آلت شَر» (2) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1091 5⃣ ایرانیان به مثابه «آلت شَر» (3) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1093 5⃣ ایرانیان به مثابه «آلت شَر» (4) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1095 5⃣ ایرانیان به مثابه «آلت شَر» (5) 👉 https://eitaa.com/jscenter/1097 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ وقتی اسم در برنامه شب خیز می‌آید و مسئولین شبکه با دستپاچگی برنامه را قطع کرده و به تته پته می‌افتند!!! 🎬 نقد و خط قرمز رسانه هاست! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (1) 1⃣ از بحث‌های مهمی که در طلیعه‌ی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیه‌السلام، جهان فکری اهل‌سنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسأله‌ی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهل‌سنت شد. 2⃣ قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند. 3⃣ اهمیت این بحث کلامی از آن‌رو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود. 4⃣ معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شِرک می‌دانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر می‌شمردند. 5⃣ از آنجا که مسأله‌ی خلق قرآن از مباحث جدل‌انگیز زمان امام هادی علیه‌السلام بود، در کنار مباحث ریشه‌شناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (2) 1⃣ مناقشه درباره مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفت‌وگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نشده است. این اختلاف ناشی از این بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند. 2⃣ در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و به‌وجود آمدن شیء است، پس از آن‌که نبوده است. اصطلاح «قِدَم زمانی» نیز عبارت از بودن شیء است، به‌نحوی که ابتدایی برای زمانِ وجود آن نباشد. 3⃣ مطرح‌کننده‌ی نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود. بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود. 4⃣ ذهبی، وهب بن منبّه را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از و صحیفه‌هاى بود. بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که 92 کتاب خوانده است که همه‌ی آن‌ها از آسمان نازل شده‌اند. 72 تا از آن‌ها در و دست مردم هستند و از 20 تاى آن‌ها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد! 5⃣ وهب مى‌گفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اَعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اَعلم اهل زمان خویش. آیا مى‌دانید چه کسى دانش هردوى آن‌ها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود!! یاقوت حموی نیز در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتاب‌هاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مى‌کرده است. 6⃣ در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی به‌نام ابان بن سمعان نیز نام برده شده که خود استادی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلقِ بوده است. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (3) 1⃣ به‌تدریج به‌عنوان مدافعان اصلی نظریه شدند و پس از تثبیت مکتب کلامی در قرن چهارم، مسأله‌ی خلق قرآن در شمار موضوعات اختلافی میان اشاعره و متزله قرار گرفت. 2⃣ اینان در طول تاریخ یکدیگر را کرده و ردیه‌هایی علیه یکدیگر نگاشتند. معتزله اعتقاد به قِدَم قرآن را مستلزم شِرک می‌دانستند و اشاعره، مدعای خلق قرآن را کفر و هم‌پایه‌ی مدعای کفار مکه می‌شمردند که قرآن را گفتار بشر می‌خواندند. 3⃣ وجه تمایز مسأله‌ی خلق قرآن با سایر مباحث کلامی این است که این مسأله با دوران تاریخی و حساسِ «محنت» گره خورد و به مسأله‌ای اساسی در عرصه‌ی روابط میان حکومت و عالمان دینی تبدیل شد. 4⃣ و طرفدار معتزله و مروّج تفکر حدوث قرآن بودند. مأمون صریحاً اعلام کرد که قرآن مخلوق است، آن‌گاه با توسل به زور، را وادار کرد که این اندیشه را بپذیرند و از ابراز مخالفت خودداری کنند؛ او سپس دستور از صاحب‌منصبان را صادر کرد. مردودان در این آزمون، منصب خویش را از دست می‌دادند. از این دوره با عنوان «مِحنَةُ القرآن» یاد می‌شود. 5⃣ مخالفانِ قِدَم قرآن، به زندان و شکنجه سپرده شدند. حتی بزرگان اهل حدیث همچون احمد بن حنبل نیز استثنا نشدند. همین سختگیری‌ها سبب نفرت مردم از معتزله گردید. از این‌رو وقتی که عباسی به خلافت رسید، جانب قائلان به قِدَم قرآن را گرفت و به پایان داد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (4) 1⃣ مواجهه‌ی امام هادی (ع) با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ی زمان آن حضرت، حساب‌شده و هوشمندانه است که نه‌تنها نظر صحیح و درست را بیان داشته‌اند، بلکه جامعه‌ی را از خطر مهلکی حفظ کردند. ایشان بحث حدوث و قِدَم قرآن را جدالی بیهوده و انحرافی می‌دانستند و اصحاب را از پرداختن به این‌گونه مباحث منع می‌کردند. 2⃣ امام (ع) ورود به این مناقشه را ای می‌دانستند که نتیجه‌اش چیزی جز هلاکت و سیه‌روزی نیست. اما از آن‌رو که باید باورهای ناصحیح و عقاید انحرافی را به مردم معرفی می‌کردند، در قالبی بسیار ظریف، به ردّ عقیده‌ی قدیم بودن قرآن پرداختند. 3⃣ سند این ادعا، روایتی است که شیخ صدوق، در دو کتاب خویش به نقل از امام هادی (ع) نقل کرده است. در این روایت امام (ع) خطاب به برخی از شیعیان چنین نوشتند: 📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم. خداوند ما و شما را از وقوع در فتنه مصون نگه دارد که در این‌صورت بزرگ‌ترین نعمت را بر ما ارزانی داشته است و جز این، هلاکت و سیه‌روزی است. نظر ما این است که بحث و جدال درباره‌ی قرآن، بدعتی است که سؤال‌کننده و جواب‌دهنده در آن شریک‌اند؛ زیرا چیزی دست‌گیر پرسش‌کننده می‌شود که سزاوار او نیست و پاسخ‌دهنده نیز برای موضوعی که در توانش نیست بی‌جهت خود را به رنج و مشقت می‌افکند. خالق جز خدا نیست و به‌جز او همه آفریده‌اند و قرآن کلام خدا است و از پیش خود اسمی برای آن قرار مده که از گمراهان خواهی گشت. خداوند ما و شما را از آنانی قرار دهد که در نهان از خدای خود می‌ترسند و از روز جزا سخت هراسان‌اند. 4⃣ همان‌گونه که از متن کلام امام (ع) مشخص است، ایشان بدون این‌که به صفت مخلوق برای قرآن کریم تصریح کند، به‌صورتی بسیار زیبا اندیشه‌ی قدیم بودن قرآن را كه به آن معتقد بودند، رد می‌کند. در عین حال برخلاف نظر ، ایشان معتقد است که قرار دادن هر اسمی به جز کلام اللّه برای قرآن اعم از مخلوق و غیرمخلوق و… موجب گمراهی می‌گردد. 5⃣ و بدین‌گونه امام هادی (ع) ضمن حفظ جان شیعیان و بازداشتن آنان از افتادن در دام بحث‌های بی‌حاصل ، نقش خود را نیز به‌خوبی ایفا کردند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تصویر هنری فورد و جلد کتاب «یهود بین‌الملل؛ مهمترین معضل دنیا» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مسیحیت زیر سلطه‌ی یهود 1⃣ (مؤسس کارخانه ماشین‌سازی فورد) در سال 1921 در کتاب «یهود بین‌الملل – مهمترین معضل دنیا» به نکات بسیار مهمی اشاره نموده است. وی می‌نویسد: ✍ «یهودیان خدا نیستند، ولی عملاً کلیسا، به‌طور کامل، تسلیم این تبلیغات شده. در سال‌های اخیر، خط فکری یهودیان بر بسیاری از اظهارات مسیحیان سایه افکنده است و روحانی‌های بی‌سواد مسیحی، اثبات نموده‌اند که بیش از پیش، پذیرای نظرات یهودیان می‌باشند.» 2⃣ هنری فورد، کلیساهای آمریکا را شده (Judaized churches) می‌خواند و در ارتباط با دانشگاه‌ها می‌گوید: ✍ «وقتی مدارس از دین تهی شوند (سکولار شوند)، آن وقت دانشگاه‌ها به آیین یهودیان در خواهند آمد (ملعبه‌ی دست یهودیان خواهند شد).» 3⃣ یهودیان چنان وضعیت سکولاری در مدارس آمریکا ایجاد كرده‌اند که دعا كردن و خدا را طلبیدن، غیرقانونی است، ولی آموزش مسائل جنسی و دادن پوشش‌های پلاستیکی (condom) به دانش‌آموزان مدارس، بخشی از برنامه‌ی آنها می‌باشد! هنری فورد در ادامه می‌نویسد: ✍ یهودیان در حقیقت (چه از لحاظ فیزیکی و چه برنامه‌ای) صدها کلیسای آمریکا را با پنداشت‌های ویران‌کننده و ناخوشایند اجتماعی خود، اشغال کرده و به واسطه‌ی آن کنترل و مهار، تسلط و غلبه‌ی خود بر مسیحیان را صددرصد كامل کرده‌اند. 4⃣ جالب این‌که این مطالب را هنری فورد 90 سال قبل اظهار داشته است. در حال حاضر، وضعیت کلیساهایی که در چنگال می‌باشند، بسیار اسف‌بارتر است. 📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 goo.gl/Q92pYL ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عاملِ حملات تروریستی #نیوزیلند حاملِ چه نشانی بود؟ این نشان به چه معناست؟ با ما همراه شوید: ✍ نویسنده: جواد نیکی ملکی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نام این نشان «خورشید سیاه» یا «خورشید تاریک» (به انگلیسی: Black Sun به آلمانی: Schwarze Sonne) است. ترکیبی از سه صلیب شکسته‌ی در هم تنیده که هم‌اکنون مورد استفاده برخی گروه‌های #نئونازی در آلمان و محافل خصوصی آن‌هاست. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ این نشان، با الهام از نشان‌های مخفی باستانی، کفِ سالنِ قلعه «وولزبورگ»، پایگاه ایدیولوژیک واحد محافظتی «اس اس» نازی‌ها و هایروس هیملر، رئیس این واحد (از نازی‌های مورد اعتماد هیتلر) حک شده بود. و نماد حکومت نازی‌ها بر «مرکز جهانی نو» بود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سال گذشته #شکیرا خواننده کلمبیایی، که مورد حمایت امپراطوری رسانه‌ای غرب است؛ گردندبندی با نماد «خورشید تاریک» را در مجموعه تبلیغاتی تور خود (ال‌دورادو) قرار داده بود که پس از اعتراض‌ها، آن را حذف کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ و اما مهم‌ترین نکته: در زمان #هیتلر تمرکز تبلیغاتی نازی‌ها بر #یهودستیزی بود، اما امروز تمرکز عملیاتی و تبلیغاتی نئونازی‌های، به مرور به سمت #اسلام‌ستیزی تغییر جهت می‌یابد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آن‌چنان که با طراحی CIA و #موساد، جهت‌گیری مبارزاتی #القاعده طی ۳ گام از جنگ با آمریکا (کافر بعید) به جنگ با شیعیان (مرتد قریب) تغییر کرد: 🔸 ۱. حذف سران القاعده 🔸 ۲. روی کار آوردن لایه‌ی دوم فرماندهان القاعده که در زندان‌های آمریکا (بوکا و ابوغریب) با CIA همراه شده بودند 🔸 ۳. تأسیس #داعش به کمک افسران بعثی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جالب این‌جاست که امروز افراط‌گرایان غربی و مسیحی به بهانه‌ی مبارزه با افراط‌گرایان مسلمان، موج جدیدی از اسلام‌هراسی و مسلمان‌ستیزی و اخیراً مسلمان‌کُشی را ایجاد کرده‌اند، در حالی‌که هر دو گروه افراطی ساخته و پرداخته و ابزار دست سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی هستند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تیموتی گارتن اش (Timothy Garton Ash) استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» را برای «عملیات ویژه سیاسی» پیشنهاد کرد كه از دهه 1370 به استراتژی اصلاح‌طلبان ایرانی تبدیل شد!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 موج‌بازگشت: زمانی برای مستی جاسوسان(1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌وششم) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (2) 1⃣ یک فلسفه‌دان انگلیسی نظریه‌ی جدیدی را پیرامون نسبت «علوم سیاسی» با «اصلاحات سکولار» ارائه کرد. او (Timothy Garton Ash) نام دارد که به خاطر همین نظریه‌اش مشهور شد. 2⃣ همان فلسفه‌دانِ موحناییِ 31 ساله که 3 سال پیش از وقوع سلسله «اروپای شرقی» در بنیاد ویلسون شهر واشنگتن به سر می‌برد و استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» را برای «عملیات ویژه سیاسی» پیشنهاد کرد. 3⃣ بی‌تردید آن زمان کسی فکر نمی‌کرد از دهه 1370 ایرانی نیز تحت قیمومت استراتژی‌های این انگلیسی به تحقّق اهداف سیاسی خود بیندیشند!! 4⃣ همزمان با فعالیت‌های گارتن‌اش، زیرساخت‌های پروژه در «مرکز مطالعات دموکراسی» دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور (نظریه‌پرداز MI6) بازتولید گشت و به پروژه اصلی ایران بدل شد! 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص293-300 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Q5sWZs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ فقط 24 روز پس از انتخاب هاشمی رفسنجانی به ریاست‌جمهوری، «علی‌اکبر سعیدی سیرجانی» که از اعضاء ارشد «بنیاد فرهنگ ایران»، به ریاست «فرح پهلوی» و نیز منبع خبری ساواک بود، روز دوشنبه 30 مرداد 1368 با انتشار مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات به تجلیل از سیاست‌های رئیس‌جمهور منتخب پرداخت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 موج‌بازگشت: زمانی برای مستی جاسوسان(2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌وششم) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (2) 1⃣ در داخل ایران همانند خارج از کشور، خط «استحاله‌ی درونی جمهوری اسلامی» دنبال می‌شد. 2⃣ فقط 24 روز پس از انتخاب به ریاست‌جمهوری، وقتی او به ایراد نطق تحلیف در مجلس شورای اسلامی پرداخت، که از اعضاء ارشد ، به ریاست و نیز منبع خبری ساواک بود، روز دوشنبه 30 مرداد 1368 با انتشار مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات به تجلیل از سیاست‌های رئیس‌جمهور منتخب پرداخت! 3⃣ استقبال سریع سعیدی سیرجانی از سخنان رئیس‌جمهور منتخب شگفت‌انگیز بود و نشان از خیزش برای یک نقش‌آفرینی جدید در فضای پس از دفاع مقدس داشت. پروژه‌ای که خیلی زود پشت صحنه‌ی پیوندهای آن با ، به ریاست و سازمان جاسوسی CIA فاش گشت. 4⃣ پیداست که یک «طبقه جدید» در حال خیزش بود و می‌خواست با موثر بر به سیاست‌های برخاسته از تئوری‌های لیبرال سرمایه‌داری مشروعیت ببخشد. 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص293-300 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Q5sWZs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ به باور علی امینی، «مبارزه آرام» علیه جمهوری اسلامی بدون «بازگشت ایرانیان به وطن و تأسیس پایگاهی عمده در داخل کشور» غیرممکن است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 موج‌بازگشت: زمانی برای مستی جاسوسان(3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌وششم) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (2) 1⃣ در همین هنگام استراتژی مثلث سرویس‌های جاسوسی و و نیز دستخوش تحولاتی بنیادین گشت. 2⃣ روز 4 آبان 1368 ، نخست‌وزیر عصر پهلوی دوم که از رابطان برجسته‌ی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به‌شمار می‌رفت، عصاره‌ی عملیاتی تئوری معروف «خط بازگشت، نفوذ و استحاله» را در هفته‌نامه کیهان (چاپ لندن) ارائه داد. 3⃣ به باور امینی علیه جمهوری اسلامی بدون «تأسیس پایگاهی عمده در داخل کشور» غیرممکن است، چون: «تحول را باید در داخل مرزهای ایران به وجود آورد» و برای پیدایش این دگرگونی چاره‌ای جز نیست!! 4⃣ از کلیدی‌ترین طراحان و وزیر آموزش و پرورش کابینه‌ی امیرعباس هویدا که با ، رئیس سازمان جاسوسی سیا پیوندی نزدیک داشت در رساله‌ی «راهنمای پیکار» خود، چشم‌انداز جالبی از سرنوشت ترسیم می‌کند و از ضرورت طبقه متوسط به ارکان حاکمیت می‌گوید. 5⃣ به زعم گنجی: «رژیم (برای بازسازی پس از جنگ) خود را نیازمند درس‌خوانده‌ها و کارشناسان می‌بیند» پس این فرصتی است تا مبارزه با اکثریت آن یعنی «مکتبی‌ها و حزب‌اللهی‌هایی که به ادامه‌ی راه [امام] خمینی اصرار دارند» را پیش بُرد: ✍ «ایرانیان مقیم خارج از کشور» وظیفه دارند تا آنجا كه می‌توانند به ایران بازگردند و در همه‌جا کفه‌ی «عناصر مخالف» با «حکومت اسلامی» را سنگین‌تر سازند. نفسِ حضور «عناصر ملی» و درس‌خوانده در «دستگاه‌های جمهوری اسلامی» به مبارزه برای تغییر شکل و «سرنگونی» آن کمک می‌کند. 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص293-300 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Q5sWZs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی: