eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
501 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «حق سکوت» این فیلم داستان طلبه ای جوان به نام «میرهاشم» است. میرهاشم که برای تهیه مسکن به ناچار از دسته چک استفاده کرده است، حال درگیر ماجراهایی با شرخری می شود که چک هایش را گرفته است... مشاهده و دانلود ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
📚 مجموعۀ مقالات همایش بررسی متون و منابع حوزه‌های فلسفه، کلام، ادیان و عرفان(اسماء) به کوشش حسین کلباسی اشتری👇
🔺آیت الله شیخ علی و آیت الله ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
اسلام و تشیع علامه نوری.pdf
5M
📚 "اسلام و تشیع" ✍آیت اللّٰه (ره) 🖨بنیاد علمی و اسلامی مدرسة الشهداء؛ تهران این کتاب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده،اما متاسفانه کتابهای ایشان در سالهای اخیر تجدید چاپ نشده و نایابه. 📝آیت الله یحیی نوری را بشناسیم👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥انصاف اخلاقی در بحث! مرحوم خوانساری در کتاب «روضات الجنات‌» ج‌ 6 ، ص‌ 81 در ضمن‌ شرح‌ و ترجمۀ احوال‌ ملاّ محمّد محسن‌ كاشانی گويد: و مِن‌ جملة‌ مَن‌ كان‌ ينكِر عليه‌ أيضًا كثيرًا ، من‌ علمآءِ زمانه‌ هو الفاضلُ المحدِّثُ المقدَّس‌ المولي‌ محمّد طاهر القمّيّ ، و صاحبُ كتاب‌ «حجّة‌ الإسلام‌» و غيرِه‌ . و إن‌ قيل‌ أنّه‌ رجَع‌ في‌ أواخرِ عمرِه‌ من‌ اعتقادِ السّوٓءِ في‌ حقِّه‌ ، فخرَج‌ من‌ قمٍّ المباركة‌ الي‌ بلدة‌ كاشان‌ للاعترافِ عنده‌ بالخلاف‌ و الاعتذارِ لدَيه‌ بحُسن‌ الإنصاف‌ ماشيًا علي‌ قدمَيه‌ تمامَ ما وقَع‌ من‌البلدَين‌ مِن‌ المسافة‌ إلي‌ أن‌ وصَل‌ إلي‌ بابِ داره‌ و انافه‌ ، فنادَي‌: يا محسنُ قد أتاك‌ المُسي‌ٓءُ! فخرَج‌ إليه‌ مولانا المحسنُ و جعَلا يَتصافحان‌ و يَتعانقان‌ و يَستحلُّ كلٌّ منهما مِن‌ صاحِبه‌ . ثمّ رجَع‌ من‌ فَوره‌ إلي‌ بلدِه‌ ، و قال‌: لم‌ اُرِدْ من‌ هذه‌ الحرِكةِ إلاّ هضمَ النّفس‌ و تدارُكَ الذّنب‌ و طلبَ رضوانِ الله‌ العزيزِ الوَهّاب‌. 🌀کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
🔺وجه تسمیه آسمان 🔸و من کلام ابی ریحان ؛ ان العرب والفرس سلکوا فی تسمیه السماء مسلکا واحدا ، فان العرب تسمی السماء فلکا تشبیها لها بفلکه الدولاب ، والفرس سموها  بلغتهم آسمان ، تشبیها لها بالرحی ، فان آس ، هوالرحی بلسانهم و مان دال علی التشبیه . 🔹ترجمه؛ ابوریحان می گوید ؛ همانا تازیان و پارسیان  ، درنامیدن آسمان یک روش را پیموده اند زیرا تازیان آنرا فلک نامیده اند ازجهت تشبیه آن به چرخ چاه ، و پارسیان آسمان گفته اند از جهت تشبیه به آسیاب ، زیرا آس ، آسیاب است و مان پسوند تشبیه ، یعنی مانند آس . پ، ن؛ چون با آب بچرخد آسیاب ، و چون بادست بگردد دستآس گویند . 📚محبوب القلوب /قطب الدین لاهیجی /مقاله دوم  صفحه119 ✍حاشیه قدما از جهت تصور گردش آسمان ، آنرا به آسیاب مانند کرده اند. در دیباچه گلستان گوید ؛ پشت دو تای فلک راست شد از خرمی تاچو تو فرزند زاد ، مادر ایام را ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
اخلاق در علم از دیدگاه شیخ بهایی.pdf
245.4K
📙 کوتاه اخلاق در علم از دیدگاه شیخ بهایی ✍دکتر حمیدرضا در منظر جناب علم دارای دو مرتبه است که با یکدیگر رابطه طولی دارند 🍃کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥نقشه‌ی ابرقدرت‌ها و استعمارگران برای تسلط بر مسلمانان 🔻حضرت آیت الله (ره): یکی از نقشه‌ی کفّار این است که پسرها و دخترها از پدرها و مادرها جدا شوند، و مردم را از روحانیون جدا و به آن‌ها بدبین کنند، و لو به این صورت که افرادی به لباس روحانیت ملبس کنند تا در مَلا عام و مجامع عمومی کارهای خلاف انجام دهند و مردم از روحانیون بیزار شوند. هم چنین قرآن به دست مردم داده نشود، بلکه ترجمه‌ی آن به مردم داده شود - ترجمه قرآن که قرآن نیست (مقصود ترجمه‌ی بدون متن عربی است) -! و نیز می‌خواهند روحانیون و اهل علم را از منابع اصلی و کتاب و سنت و معنویات و مدارک دینی جدا کنند و به خیال خودشان اتصالات و اسنادها را پاک سازی و تهذیب کنند کتاب و سنت را که سلاح آن هاست از دست آن‌ها بگیرند و لو به این صورت که کسانی را برای اداره‌ی کشور و مردم در راس قرار دهند تا با مراجع و علمای دین مخالفت و در نتیجه آنان را منزوی کنند و یا بکشند. ما در نجف شنیدیم که می‌خواهند کتاب‌ها را جمع کنند و بین اهل علم و علم جدایی افکنند ⚠️ای کاش می‌فهمیدیم که گرگ‌ها بر ما هجوم آورده‌اند و دارند ما را می‌خورند! ما باید به کفار سوءظن داشته باشیم و با آن‌ها اَوِدّاء و اَخِلّاء (محبّان و دوستان) نباشیم، و از حقّشان بترسیم چه برسد به باطلشان؛ زیرا آنان حق را تور و وسیله‌ی صید و شکار ما قرار می‌دهند. خدا کند بفهمیم که صلاح دین و دنیای ما تمسّک به انبیا و اولیا «ع» است، و جدایی از آن‌ها به صلاح دین و دنیای ما نیست، و این که کفّار بعد از گرفتن دین ما، دنیای ما را هم از دست ما می‌گیرند 📚در محضر بهجت،ج۱،ش۲۱۱ 💎 @kashkolenab 🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌اگر میخواهید کمی با دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد آشنا بشوید، این کلیپ چهار دقیقه ای را حتما ببینید! ⚠امشب ساعت ۲۲ از شبکه افق؛ مناظره تاریخی بین طرفدار اقتصاد اسلامی و طرفدار اقتصاد لیبرال! 🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی 🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال @jebhetse
💥تفاوت علم رجال، درایه و تراجم 🔻مرزبندی دقیق میان سه علم رجال، درایه و تراجم کاری مشکل است. ولی از کاربرد عناوین این علوم در کلمات دانشمندان علم الحدیث، می‌‌توان مرزبندی زیر را بدست آورد: 🔸در علم درایه تنها موضوعاتی که بطور عام با سند شناسی احادیث مربوط است، مورد بحث قرار می‌‌‌گیرد و به سؤالاتی از این قبیل که راوی باید واجد چه شرایطی باشد و چه عواملی او را از درجه اعتبار ساقط می‌‌‌کند و یا اینکه چه اموری باعث ارسال حدیث می‌‌شود، پاسخ می‌‌گوید. 🔹موضوع علم رجال حالات اشخاصی است که در سلسله اسناد احادیث قرار دارند. این علم به حالات و شرایط راویان احادیث از منظر وثاقت و عدم وثاقت در نقل احادیث می‌‌نگرد و تنها به جرح و تعدیل آنان می‌‌اندیشد و روایت و حدیث را از جهت اعتبار و عدم اعتبار، ضعف و صحت، ارسال و رفع و ... بررسی می‌‌کند. 🔸علم تراجم هم حالات راویان و سرگذشت زندگی آنان را به طور عام مورد بررسی قرار می‌‌دهد. رابطه دو علم درایه و رجال را می‌‌توان به رابطه علم اصول و علم فقه تشبیه کرد که در اولی از کبریات و مبانی بحث می‌‌شود و در دومی‌‌ از صغریات و فروع. 🔅تقریرات درس آیت‌الله در سال ۱۳۵۴-۱۳۵۵ 📚 پژوهشی در علم درایة الحدیث، سید علیرضا صدر حسینی، ص :۳ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⚠️طلبه در حوزه فُسیل نشود!! ♦️رهبر معظم انقلاب: هر طلبه اى براى آينده ى زندگى علمى و فكرى خودش برنامه‌ريزى كند؛ بى هدف در حوزه نماند. مدتى تحصيلات هست؛ دارد كفايه مى‌خواند، مى‌خواهد درس خارج برود، درس خارج می‌رود، مى خواهد مجتهد بشود، خيلى خوب، بعد براى آينده بايد برنامه ريزى كند. هركسى ذوقى دارد، هركسى توانى دارد، هركسى ممكن است موقعيت خاصى در اختيارش قرار بگيرد؛ اينها را از پيش برنامه ريزى كند و خودش را آماده نمايد. اينچنين نباشد كه ده سال، پانزده سال، بيست سال بگذرد و همينطور بى هدف در حوزه باشند و پاى اين درس و آن درس بنشينند و فسيل بشوند؛ نه فايده اى براى مردم، و نه فايده‌اى براى خودشان داشته باشند. ۱۳۷۰/۰۶/۳۱ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥این پیامها رو که دیدم یاد یک مطلبی افتادم که قبلا تو کانال حوزه توئیت دیده بودم!👇 👓همه دارن سالها میگن که باید موقوفات حوزوی احیا بشه! خیلی ام خوب! اما چرا هیچ کسی نمی‌پرسه رییس سازمان اوقاف کیه؟ ❗️چرا رییس این سازمان پاسخگو نیست؟ چرا نه در فضای مجازی و نه در تلوزیون و... دیده نمیشه؟ ❗️ چرا با طلاب و روحانیون دیدار نمیکنه؟ ❗️ چرا از اوقاف حوزوی و غیر حوزوی بازدید نداره تا مشکل حل کنه؟ دقیقا اقای سیدمهدی خاموشی چیکار میکنه، کسی میدونه؟ 🔹 ایشون از سال ۸۰ تا ۹۷ رییس سازمان تبلیغات بود کمتر کسی از طلاب اسم ایشون و این سازمانو شنید! حال که سه سال است رییس اوقافه هم همون مشی غیرشفاف رو ادامه میده و به هیچ کسی هم پاسخگو نیست! 🔹 به یکی از خبرنگاران حوزوی گفتم چرا با اقای خاموشی مصاحبه نمیکنید؟ گفت ایشون اکثر مصاحبه هارو رد میکنه!!! عجب! ✍پ.ن: آقای خاموشی حالا که سازمانتون در فضای مجازی کلیپ از تقدیر از شما رو در بعضی از کانالهای حزب اللهی تبلیغ کرده، خوبه شما بیایید یک توضیح مختصر درباره موقوفه های حوزوی بدید. حداقل یکبار دیدار مراجع بروید و در محضر آنها گزارش کار بدهید و رسانه ای کنید تا طلاب بدانند چه کردید و چه نکردید! ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥مناظره جالب ملاصدرا با استاد اخباری خود ✂️بخشی از سریال روشن تر از خاموشی(زندگینامه ) 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
📚 "معجزه جاویدان، قرآن آفتابی که غروب ندارد" نقد گفته های دکتر سُها در فضای مجازی 🔹در سالیان اخیر، دکتر سها در اثری به نقد قرآن به زعم خود پرداخته و برخی آیات قرآن از جمله مباحث زن و خانواده، ارث و دیه و … را تبعیض‌آمیز به نفع مردان و یا مخالف با دنیای مدرن برشمرده و خواسته تا نتیجه بگیرد که قرآن کتابی نیست که بتواند نیازهای زمانه را پاسخ دهد. 🔻حضرت آیت‌الله جعفر هم در اين اثر با عنوان معجزه جاودان، قرآن آفتابی که هرگز غروب ندارد به نقد سخنان عمدتا بی‌پایه سها پرداخته است. این اثر به نقد گفته‌های دکتر سها در فضای مجازی پرداخته  است. 🔸در بخشی از این اثر بیان شده است که قرآن، آفتابی است که غروب ندارد، پیامبران الهی برای هدایت انسان‌ها به‌سوی خدا برانگیخته شده‌اند تا او را از اسارت سنگ و گل رهانیده و به سوی عالم بالا متوجه سازند، تمام پیامبران با دلایل گوناگون مبعوث شده و هر کدام به مناسبت فن رایج آن زمان دست به اعجاز زده و تحدی کرده‌اند. 🔹حضرت موسی(ع) با عصا و حضرت مسیح(ع) با شفا دادن بیماران پیوند خود را با عالم بالا به ثبوت رسانیده‌اند زیرا تقاضای آن زمان این بود که رهبران آسمانی با چنین معجزه‌هایی وارد میدان شوند و دیگران را برای مبارزه، دعوت کنند. دانشمندان می‌گویند چون در عصر رسول خدا فن خطابه و ایراد سخنان فصیح و بلیغ فن رایج آن زمان بود، از این جهت پیامبر به وسیله قرآن تحدی نمود و جهانیان را برای معارضه با آن دعوت کرد و تاکنون بشر با تمام امکانات نتوانسته است، سوره‌ای مانند سوره‌های قرآن بیاورد. 🛍 خرید کتاب 👉 🔴 @kashkolenab
🔻دکترغنی نژاد اقتصاددان لیبرال را متاثر از چپهای کمونیست نامید!بند۲ اصل۴۳و اقتصاد تعاونی( مردمی)در اصل۴۴پیشنهاد شهیدبهشتی بود. (لیبرالهایی چون نیلی وغنی نژاد)در میدان عمل مانع تحقق این اصول شدند. در رسانه هم اینگونه او را ترورشخصیتی میکنند!حقیقتا بهشتی مظلوم است.ما چه کردیم؟ ✍ 🔻تاریچه مکتب نیاوران در ایران journals.ut.ac.ir/article_57039.html @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علامه به روایت استاد علی اکبر ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
📚 "مبانی فلسفی و روش‌شناسی اقتصاد" ✍دکتر محمدجواد توکلی 💦چکیده فلسفه اقتصاد عهده‌دار تجریه و تحلیل فلسفی و تاریخی روند نظریه‌پردازی در دانش اقتصاد می‌باشد. نتیجه این بررسی‌ انتقادی درجه دوم، افزایش آگاهی اقتصاددانان نسبت به چگونگی تدوین نظریات معتبر اقتصادی و بهبود روش‌های نظریه‌پردازی در دانش اقتصاد است. در این کتاب مبانی فلسفی اقتصاد به مثابه دیدگاه‌های پایه‌ای و بنیادین اقتصاددانان نسبت به معرفت، هستی و ارزش، به ترتیب، در قالب مبانی «معرفت‌شناختی»، «هستی‌شناختی» و «ارزش‌شناختی» اقتصاد ارائه شده است. مبانی معرفت‌شناختی اقتصاد بیانگر پیش‌فرض‌های شناخت‌شناسانه نظریات اقتصادی می‌باشند.  مبانی هستی‌شناختی اقتصاد تعهدات وجودشناختی نظریات اقتصادی را نشان می‌دهد. مبانی ارزش‌شناختی اقتصاد نیز حاکی از  رویکردهای ارزشی نهفته در ورای نظریات اقتصادی می‌باشد. بحث از مبانی فلسفی نظریات اقتصادی، زمینه‌ساز بحث از روش تدوین و ارزیابی نظریات اقتصادی را فراهم می‌کند. با توجه به تمایز رویکردهای فلسفی اقتصاد متعارف و اسلامی، مباحث مرتبط با مبانی فلسفی و روش‌شناسی اقتصاد و اقتصاد اسلامی در این کتاب به تفکیک مطرح شده است.  💎 پیشگفتار و فهرست کتاب 👇
مبانی فلسفی و روش‌شناسی اقتصاد .pdf
556.3K
📙پیشگفتار و فهرست(۳۰صفحه اول) مبانی فلسفی و روش‌شناسی اقتصاد 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریف چرا ⁉️ • دکتر در مناظره با پرفسور اصول اقتصادی قانون اساسی (بخصوص اصل۴۳و۴۴) را ملهم از کتاب "راه رشد غیر سرمایه داری" اولیانوفسکی شمردند و شهید مظلوم را هم صد درصد چپ خواندند! • جالب اینکه انتشار کتابهای مورد معرفی شان مقدم بر قانون اساسی نیست! پیشنویس قانون اساسی ۲۴خرداد۵۸ منتشر و کار تدوین اولیه (توسط تیم دکتر حبیبی) قبل از آن انجام شده بود! • بدتر، تحریف محتوایی است: نظریه راه رشد غیر سرمایه داری را "اقتصاد را دست دولت بدهید!" می شمارد؛ برای القای این همانی، علنا اصل۴۳ را تحریف می کند و می گوید ملهم از آن نظریه است و همه چیز دست دولت است! ❗️درحالیکه اصل۴۳ بخصوص بند۲ آن دقیقا برعکس آن نظریه است! بخوانید: 《برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادگی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار می‌شود:... ۲.تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی‏، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورتهای حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت گیرد...》 - برگرداندن تعاونی ها در اصل۴۴ به دولت و غیر اسلامی خواندن ایندو اصل هم قابل نقد جدی است که مجال دیگری می طلبد! ☑️ @m_ghanbarian
⭐️ویژگی های تدریس 🔺جلسه درسی ایشان به نحوی بود که شاگردان شهامت اشکال کردن بر مباحث او را داشتند و اگر شاگردی به درس ایشان انتقادی داشت، با مهربانی و ملاطفت سخن او را گوش می داد و با کمال احترام او را متقاعد می کرد. 🔹علامه از این که با صراحت بگوید: «نمی دانم»، ابایی نداشت. مکرر اتفاق می افتاد که می گفت: باید این موضوع را ببینم و یا این که لازم است در خصوص آن فکر کنم، بعد جواب دهم. برای آن که ذهن شاگرد را به تحرک و پویایی وادارد، در جلسات خود می فرمود: به من استاد نگویید. ما یک عده ای هستیم که این جا جمع شده ایم و می خواهیم حقایق اسلام را بررسی کنیم و با هم کار می کنیم. من از آقایان خیلی استفاده می کنم. 🔸تحمیل عقیده و تحکم فکر در برخورد با شاگردان نداشت. در مسائل طرح شده نظر خود را می گفت و بعد خطاب به حاضرین می فرمود: این موضوعی است که به ذهن ما رسیده است، خودتان بررسی کنید، ببینید تا چه اندازه صحت دارد و مورد قبول است. 📚 نشریه شمیم یاس، شماره 20 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
از سمت چپ: نفر اول (گیرندهٔ عکس): حجت‌الاسلام شیخ سجاد شهرکی نفر دوم: سید علی هاشمی نفر سوم: سردار حاج قاسم سلیمانی و نفر چهارم: آیت الله‌ عباسعلی سلیمانی با حادثهٔ امروز[چهارشنبه] و شهادت آیت الله سلیمانی، هر چهار نفر حاضر در این قاب، شهید شدند....🥀 نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 🔘 @kashkolenab ▪️