eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
625 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
41.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥آزاداندیشی، هویت علمی حوزه تاکید بسیار انقلاب بر گسترش فضای علمی و ارائه آراء علمی بدون ترس + توصیه به عدم تکفیر + جواب علمی دادن به مسائل + توصیه هایی برای نظریه پردازان ✂️بخشی از سفر رهبر معظم انقلاب به قم سال ۸۹ همراه با برخی فیلمهای منتشر نشده از دیدار با علما و مراجع 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 6⃣ هر انسان منصفی شیفته و دلباخته علی علیه السلام می شود؛ هرچند مسیحی باشد! 🔅 در ج۳ الغدیر به معرفی برخی شاعران مسیحی پرداخته و می نویسد : ربما یستغرب القارئ ما یجده من مدایح النصاری لأمیرالمومنین علیه السلام. 👈و لاغرابة فی ذلک ؛ فإنّ المنصف -مهما اعتنق مبدء غیر الاسلام- فإنه لایسعه انکار ما اکتنف مولانا من الفضائل ...👉 چه بسا خوانندگان از دیدن سروده های ستایش آمیز مسیحیان درباره امیرالمومنین علیه السلام دچار شگفتی شوند. اما جای شگفتی نیست؛ زیرا هرکس دارای انصاف باشد - هرچند که مسلمان نباشد - او را نرسد که فضیلت هایی را که مولای ما در بر دارد ، انکار نماید؛ ویژگی های ارزنده ی شخصیتی ، دانش فراوان ، قهرمانی و دلیری ... 📌در ادامه علامه به دو تن از شاعران معاصر مسیحی از مصر و لبنان اشاره می‌کند : 🔸یکی از مسیحیان روزگاران اخیر که طولانی ترین قصیده را ( ۵۵۹۵ بیت!!! ) در مدح امیرالمومنین علیه السلام سروده، "عبدالمسیح انطاکی مصری" است. وی در بخشی از آن قصیده می گوید: کذا النصاری بحبّ المرتضی شغفت ألبـــابُها و شدت فیه أغــــــانیـــــها نیز دلهای مسیحیان از عشق مرتضی آکنده شده و در وصف او سروده ها سرداده اند. و از آنان جز ستایش تابناک وی را نمی شنوی که در محافلشان بر زبان می رانند. فارجع لقُسّانها بین الکنائس مع رهبانها و هی فی الأدیار تأویها پس برو نزد کشیشان ایشان در کلیساها و نیز راهبانشان در دیرهایی که مأمن آنها است تجد محبّـــته بالإحترام أتـــت نفوسها و له أبـــدت تصبّیهــــا در می یابی که جان هاشان آمیخته ی احترام و عشق و اظهار دوستی به اوست. 🔹و فی الآونة الأخیرة نظم الأستاذ بولس سلامة قاضي أمّة المسیح ببیروت 👈 بعدما قــرأ کتابنا هذا "الغدیر"👉 قصیدته العصماء ... هم چنین در دوره ی اخیر ، "استاد پولس سلامه" قاضی مسیحیان لبنان در بیروت ، پس از مطالعه همین کتابِ ما الغدیر ، قصیده ی ارزنده خویش را با نام عید الغدیر در ۳۰۸۵ بیت سروده که در ۳۱۷ صفحه به چاپ رسیده است. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا برخی نوجوونا در اغتشاش پارسال حضور داشتن؟ کلیپی ۲سال پیش منتشر شد از دختران نوجوانی که برای یک بازیگر(گلزار) گریه میکنند! راه محمد رضا گلزار چه راهیست که بخشی از جوانان دهه هشتادی می خواهند آن را ادامه دهند؟ جنگ برای عدالت است؟ دفاع از مظلوم است ؟ تلاش برای دموکراسیست؟ نه راه محمد رضا گلزار ، بی ام دبیلیو اِی هشت و بنز افسانه ایست که مخاطب باید برای داشتنش تمام عمر حسرت بخورد ؛ راه گلزار مصرف و مصرف بیشتر است ، راه گلزار تبلیغات و رویاهای لاکچری جلو مردم گرسنه رژه بردن است ! حالا این جمعیت عظیم👆 که به مشایعت گلزار الگو می روند ، مگر دهه هشتادی هستند؟ انگار می خواهیم این نظم مصرف و لاکچریسم را گردن دهه هشتادی ها بیاندازیم ، در حالیکه همه ما هستیم که گلزار را الگوی بچه هایمان کردیم و [الگوهای مناسب] را ، بی ارزش تلقی کردیم ! روزی باشد که این مملکت دفاع بخواهد، این مملکت غیرت و عزت بخواهد ، این مملکت علم بخواهد، این مملکت ارزشهای والای انسانی بخواهد، ولی راه گلزار و نسل طرفدار گلزار بگویند: ما مملکت نمی خواهیم ، وطن آنجاییست که بتوانیم خوب مصرف کنیم! جوانانی که می خواهند راه گلزار را روی بیلبوردهای شهری دنبال کنند، بر خرابه های اقتصادی مملکت بی تولید و دلالی و مصرف گرایی ، راه او را نمی توانند بروند، بلکه آینده را از دست خواهند داد ؛ بیایید یک رویای جدید تعریف کنیم ، رویای یک مملکت مولّد، دانش محور، عدالت جو و آزاد که راه قهرمانان عدالت و ازادی و استقلال را می رود نه اسطوره های زیبایی و مصرف. و گرنه این راه به ترکستان است. ✍دکتر سیدمجید حسینی 🔴 @kashkolenab
چرا_در_بحث_با_اهل_سنت_نمی‌توان_به.mp3
2.91M
❔🔺️چرا در بحث با اهل سنت نمی‌توان به اخبار آحاد تمسک کرد؟ 🎤آیت‌الله خارج فقه/جلسه 49 95-12-02 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💯صدها ساعت صوت و مطالب مختلف علمی و دینی به صورت و 🔺دوره های مختلف : فلسفی 🌹 دوره های کوتاه مدت : 🧠 فلسفی 🌟 آشنایی با 🪐 قدیم 🔆مباحث مربوط به طب قدیم (تخصصی) دوره های : 🌷 و ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🍃 کافی 🌸 (تفسیر) 🍃 الطب 🌼 🍃 🌺 🍃 🌸 🍃 در "مجموعه علمی فرهنگی معارج" 🧲لینک عضویت: 👇👇👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/796983321C3cd8868433
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ 7⃣ انگیزه ی علامه امینی از گردآوری شاعران غدیر 🔅علامه در مقدمه جلد اول می نویسد : عمده ی هدف ما از آوردن شرح حال شاعران غدیر و سروده های آنان، آن است که "شهرت و تواتر" حدیث غدیر را در همه روزگاران و نسل ها نشان دهیم .(۱) 🔰از جمله ی آن شاعران که غدیریه سروده "ابوالحسن مهیار دیلمی" است . وی از تباری ایرانی و در ابتدا زرتشتی بود که به دست سید رضی مسلمان شد و در ادب و شعر نزد وی پرورش یافت . زبان رسا و بلیغش در ستایش صادقانه و دادخواهی دردمندانه در حق اهل بیت علیهم السلام، آنچنان در شعرش هویدا بود که برخی کینه ورزان را واداشت تا فضیلت او را پنهان سازند و با ساختن سخنانی دروغین مقام ارجمندش را بکاهند.(۲) ❤️ وی خطاب به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه اظهار می دارد : سوّلتُ نفسي غروراً إن ضمنتُ لها أنّـــــي بذُخرٍ سوی حُبّیــــک أنتفع خود را فریب داده ام اگر نجات از آتش را با ذخیره ای جز محبت تو برای خود ضمانت کنم و خیال کنم از آن بهره ای می برم . ⁉️استاد احمد نسیم مصری در حاشیه بر یکی از ابیات مهیار دیلمی پیرامون غدیر گوید : مراد از غدیر ، منطقه ای است که میان مکه و مدینه قرار دارد. گفته شده ( قِیل) !!! که در کنار آن ، پیامبر برای مردم خطبه خواند و فرمود : من کنتُ مولاه فعلیٌ مولاه . علامه امینی می نویسد : ليت شعري هل خفی علی الأستاذ تواتر ذلک الحدیث المرویّ عن مائة صحابيّ أو أکثر ؟! أم حبّذته نزعاته الطائفیّة أن یسدل علیه أغشیة الزور و الدجل ؟!... کاش می دانستم آیا تواتر حدیث غدیر که از صد صحابی یا بیشتر روایت شده بر این استاد پوشیده مانده ؟! یا گرایش های فرقیه ای برایش خوشایند جلوه داده که پرده های ناراستی و دروغ برآن بیفکند ؟!(۳) ــــــــــــــــــــــــ ۱. در جلد اول الغدیر، تواتر حدیث غدیر را نشان داده و ۱۱۰ تن از صحابه بزرگ که حدیث غدیر را روایت کرده اند ، نام می برد . ۲.ابن جوزی می نویسد : كان مجوسيا فأسلم و صار رافضيا غاليا، و في شعره لطف إلّا أنه يذكر الصحابة بما لا يصلح. [المنتظم ج۱۵ ص ۲۶۰] وقال له أبو القاسم بن برهان: انتقلت بإسلامك من زاوية من النار إلى زاوية منها فقال: ولم ؟ قال: لانك كنت مجوسيا فأسلمت فصرت تسب السلف في شعرك. فقال: لا أسب إلا من سبه الله ورسوله [أمل الآمل ج۲ ص۳۲۹] ۳. الغدیر ج ۴ ص ۲۳۲ تا ۲۶۱ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
17.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓نسبت ابعاد سه گانه دین (اخلاقی اعتقادی، فقهی) ارتباطی است یا استقلالی؟! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
19.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نخستین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت دومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: 23 تیرماه 1402 ⏱ مهلت ارسال آثار: 6 تیرماه 1402 👈جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @f_mhfaraji یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
💥به روحانیتِ این دو تن خیلی ایمان داشتم! ✍علامه (ره): چون بدن مرحوم به خاك سپرده شد، هنوز لحد نچيده بودند که جناب استاد تشريف آوردند و در كنار قبر ایشان نشستند و دستمال در دست گرفتند و بسيار گريستند. در شب پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۵۲ كه دو شب از وفات آن بزرگوار گذشته بود در محضر پر فيضِ جناب استاد علامه طباطبايى بوديم كه فرمودند: در اين سال دو فرد روحانى، كه خيلى به روحانيتِ آن ها ايمان داشتم از دست ايران بدر رفت: يكى مرحوم آية الله حاج شيخ - رضوان الله عليه- و ديگر مرحوم آقاى الهی قمشه‌اى! 📚هزار و یک کلمه، ج۲، ص ۸۵. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
آیت الله سعادت مصطفوی - فلسفه و دینداری و متفلسفین؟.mp3
11.41M
💥فلسفه برای چه کسانی مفیده و برای چه کسانی مفید نیست + نقش یقین در اعتقادات + بیان حکایتی از ملاهادی + علت مخالفت برخی علما با تدریس فلسفه توسط 🎤آیت الله سیدحسن سعادت (ره) ✂️برشی از درس الاهیات شفا ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ 8⃣ شاخصِ دینداری جابجا شده ؟! 🔅علامه امینی در ج۵ الغدیر به موضوع پالایش سنت اسلامی از روایات ساختگی و معرفی زنجیره دروغ پردازان و حدیث سازان می پردازد . در زمره ی آن افراد ، "علی بن جهم " شاعر دوران متوکل عباسی است؛ که درباره وی گفتند : أکذب خلق الله مشهوراً بالنصب، کثیر الحطّ علی عليّ و أهل البيت . وقيل إنه کان یلعن أباه لِم سمّاه علیاً!!! (۱) وی دروغگوترین آفریدگان خداوند بود و به ناصبی گری اشتهار داشت و در حق علی و اهل بیت ، بدگویی و تحقیر فراوان می نمود. گفته شده که وی پدرش را نفرین می کرد که چرا او را علی نام نهاده است!!! ❎ گوید : این چکیده ای از شرح حال او است. اکنون به سخن ابن کثیر بنگرید که در یادکرد از وی گفته است : او یکی از شاعرانِ مشهور و دیندارانِ معتبر!!! بود که اشعار نیکو و زیبایی دارد؛ هرچند در شعرهایش به علی بن ابی طالب ستم و جفا ورزیده است. (۲) ⛔️فکأنّ تحامله علی عليّ عليه السلام ، جعله من أهل الدیانة المعتبرین عند ابن کثیر ؟! هکذا فلیکن ابن کثیر، و إلي الله المنتهی . گویا نزد ابن کثیر ، تعصب ورزی و دشمنی با علی علیه السلام ، وی را از دینداران معتبر ساخته است . ابن کثیر باید هم چنین باشد و پایان کار به سوی خدا است.(۳) ــــــــــــــــــــــــ ۱. لسان المیزان ج۴، ص ۲۱۰ ، ۲۱۱ ۲.أَحَدُ الشُّعَرَاءِ الْمَشْهُورِينَ وَأَهْلِ الدِّيَانَةِ الْمُعْتَبَرِينَ. وَلَهُ دِيوَانُ شِعْرٍ فِيهِ أَشْعَارٌ حَسَنَةٌ، وَكَانَ فِيهِ تَحَامُلٌ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ البدایة و النهایة ج۱۱ ، ص ۴ ۳. الغدیر ج۵ ، ص۲۴۴ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
❓مراد از حدیث "اکثر اهل الجنه البُله" چیست؟ پاسخ مرحوم آیت الله مدنی تبریزی ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab