🔺آیت الله سید محمدحسین میرسجادی(ره) (نوه مرحوم آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی) و آیت الله غروی علیاری(ره)
هر دو بزرگوار از #علمای_تهران بودند
#مجالسات_علما
🌼کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوءاستفاده استیون #هاوکینگ از تئوری ادعایی M در کتاب طرح بزرگ برای آفرینش از هیچ! که مورد انتقاد پروفسور راجر پن رُز، فیزیکدان انگلیسی و برنده جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ میلادی، قرار میگیرد.
#جریان_آتئیسم
#کلام_اسلامی
#کلام_جدید
🌼کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📒«ویژهنامه الحاد جدید» 🔻این ویژهنامه در قالب ۵۲ صفحه همراه با محتوایی چون: ❓ آیت الله #سبحانی
اصل علیت در فلسفه و فیزیک .pdf
406.7K
📕 #مقاله "اصل علیت در فلسفه و فیزیک"
💧چکیده
فلاسفه اصل علیت را قانونی کلی و عقلی میدانند؛ ولی فیزیکدانان، به ویژه در حوزهی کوانتوم، آن را طرد کرده و به مقابله با فلاسفه پرداختهاند. اصل علیت در فلسفهی اسلامی یک ضرورت عقلی است؛ زیرا هر پدیدهای، هم در حدوث و هم در بقا، نیازمند علت است. بنابراین عقل پیش از حس آن را مییابد و دادههای حسی را بر اساس آن تبیین میکند. اما گروهی از فیزیکدانان، متأثر از نتایج برخی آزمایشها تجربی در حوزهی میکروفیزیک و کوانتوم، به مخالفت جدی با این اصل پرداختند، تا جایی که مکتبی را با عنوان مکتب کپنهاکی شکل دادند که یکی از اصول آن «عدم قطعیت» بود؛ ولی دیری نپایید که برخی دیگر از فیزیکدانان فیلسوفمشرب، مثل آلبرت انیشتین، با آنها مخالفت کرده، مکتب ضد کپنهاکی را شکل دادند و به اصل علیت قائل شدند. با بررسی مکتب صدرایی مییابیم که عالم حقیقتی یکپارچه، و ظهور تمام اسما و صفات حق است و هیچ مرتبه و ذرهای در آن فروگذار نشده است. اندیشهی بلند صدرا در مسائلی مانند حرکت جوهری و تجدد امثال جای پرداختن دارد و امید است نسل جدید فیزیکدانان متأثر از این اندیشههای الهی و قرآنی گامهای بلندتری در فهم پدیدههای حقیقی عالم بردارند و جهش عظیمی در تولید علم پدید آید.
#فلسفه_اسلامی
#جریان_آتئیسم
#کلام_اسلامی
#کلام_جدید
#ملاصدرا
#کوانتوم
🌼کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
1402-08-07.mp3
696.2K
🔺شخصیت مرحوم استاد حسینعلی راشد و پدر ایشان مرحوم شیخ عباس تربتی
🎤آیت الله #کریمی_جهرمی
درس خارج فقه ۷آبان ۱۴۰۲
#راشد
#تراجم_علما
#خاطرات_علما
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
هدایت شده از سید جواد سلیمانی
23.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 #صدا_و_سیما را تریبون افکار فتنه جو نکنید
🔸بخشی ازخطبه های نماز جمعه شهرستان لاهیجان
📅 جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲
•┈••┈•••┈•✾••┈••┈••┈•
🆔 @sjsoleymani
#سیدجوادسلیمانی
#سید_جواد_سلیمانی
#امام_جمعه_لاهیجان
#حجت_الاسلام_سلیمانی
28.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سخنان آیت الله شیخ محمد یعقوبی(از علمای نجف) در محکومیت جنایات اسرائیل+ دعوت به خواندن آیه امن یجیب
حرف از تمدن و انسانیت و حقوق حیوان می زنند! با ادعای حقوق زنان و کودکان خدعه و فریب ایجاد می کنند! آن وقت نه به بیمارستان رحم می کنند نه به هیچ چیز دیگر!
#فلسطین
🌼کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 درسهای شرح منظومه حکیم سبزواری (2جلدی) ✍🏼 آیتالله سید #رضی_شیرازی (ره) 📘 تعداد صفحات: (ج1: 112
🔺️مبادی تصوری و تصدیقی علوم
✍حکیم #هیدجی:
قوله: «ثم المبادى» ص ٩ س ١٠،
اى ما بينى عليه مسائل العلم، و هى قسمان:
احدهما: المبادى التصورية و هى حدود الموضوعات، و حدود اجزائها، و حدود اعراضها.
و ثانيهما: المبادى التصديقية، و هى مقدمات بينة بنفسها، او مأخوذة على وجه التسليم.. مبينة فى علم آخر يبنى عليها قياسات العلم...
و كل منهما اما عامة تستعمل فى جميع العلوم، او اكثرها، كقولك: الشىء اما موجود، و اما معدوم.. او خاصة ببعضها، كقول الرياضى: الاشياء المساوية لواحد مساوية.. و قد تطلق كما اصطلح عليه (ابن الحاجب) فى (مختصر الاصول) على ما يبدء به قبل المقصود، سواء كان داخلا فى العلم كالمصطلح المشهور، ام خارجا عنه يتوقف عليه الشروع، و لو على وجه الخبرة، فهى بهذا المعنى تكون اعم.
و اعلم ان المبادى التى تنتقل عنها الى المطالب انتقالا صناعيا، انما تكون فوق واحدة، و هى اجزاء الاقوال الشارحة و مقدمات الحجج.
📚کتاب تعلیقة الهیدجي علی المنظومة و شرحها، ص۲۷
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
💥ماها مردهپرست هستيم!
🔻گزارش ساواک از سخنرانی ١٣٤٩/٢/٧ در حسينيه ارشاد شهید استاد مرتضى #مطهرى به مناسبت روز اربعين و سالروز تولد علامه #اقبال_لاهورى پاكستانى:
🔹سخنى كه در نظر گرفته بودم كه امروز عرض كنم موضوع براى شهيدان بود. در اين روز دو حادثه روى داد. يكى آنكه اول زاير وارد شده به قبر امام حسين، جابر ابن عبداللّه انصارى از مدينه به كربلا بود. جريان دوم زيارت امام حسين در اين روز است همه منظورها پيوند با شهيدان است.
🔸... از اقبال هفت كتاب چاپ شده و هر سخنرانىهاى خود اهميت آن را نوشته او مردى است كه اروپا رفته دنياى اروپا او را مردى متفكر مىداند و صاحب نظريه. به جوانان گفته است علوم جديد را بياموزند آينده اروپا را خيلى شوم و خطرناك مىداند به علم اروپا خوشبين و به تمدن آنها بدبين است. نتيجه نهايى آنها سود از درويشان به توانگران.
🔹در پايان اضافه نمود ماها مردهپرست هستيم. آقاى #علامه_طباطبايى كمتر از اقبال لاهورى نيست. براى آوارگان #فلسطين حساب در بانك ملى ايران شعبه مركزى به شماره ٧٧٣٨٨ و در بانك صادرات شعبه بازار به شماره ٩٥٩٥ باز نمودهاند و شما اگر هر نفر يك تومان هم كه بپردازيد، مبلغ قابل ملاحظهاى مىشود. هر چند تمام پول مسلمانان را جمع كنند به اندازه ثروت دو نفر يهودى دزد كه پولهاى دنيا را مىدزدند نيست، ليكن مسلمانى خود را نشان دادهايد، مانند آن موقعى كه ابراهيم را در آتش انداختند بلبلى منقار خود را آب پر مىكرد و به آتش مىريخت به او گفتند اين، چه اثرى دارد؟ گفت از من همين ساخته است. جلسه خاتمه يافت. در حدود صد و پنجاه نفر جمعيت.
📚خاطرات مستند سید هادی #خسروشاهی "درباره علامه سید محمدحسین طباطبایی" ، ص۱۵۴و ۱۵۵
📕متن کامل این سخنرانی در صفحات اولیه کتاب "احیای تفکر اسلامی" آمده است.
#خاطرات_علما
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی- آیت الله حسن شریعتی نیاسر.mp3
1.39M
⭐️درس امروز رو نمیزارم برای فردا!
🔺خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی(ره) و نحوه تحصیل و مباحثه در نجف
🎤آیت الله شیخ حسن شریعتی کاشانی
#گعده_علمی
#خاطرات_علما
#مشاوره_طلبگی
#سیره_علما
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
سوال و جوابی در مورد آیت الله سید کمال حیدری ◾کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أهل غزة أهل الصمود و البطولات
مردم غزه اهل استقامت و شجاعت هستند خداوند آنها را یاری کند و خیر و برکت برای آنها عطا فرماید
#فلسطین
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜معرفی و نقد مکتب تفکیک 💎فصل پايانى کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دينى" ✍آیت الله #جوادی_آملی #
نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح - یعقوبیان .pdf
373.2K
📕 #مقاله "نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح"
💧چکیده
دیدگاه مکتب تفکیک، مادیت روح است که مدعی امتداد نظرگاه متکلمان متقدم است و با دو رویکرد سلبی و ایجابی بدان پرداخته است. رویکرد اول در نقد دیدگاه فلسفی در تجرّد روح است و رویکرد دوم با ادلۀ عقلی و نقلی به اثبات عنصر مادی و مظلمالذات روح کوشیده است. مسئلۀ این پژوهش، تحلیل و بررسی دیدگاه این مکتب با تمرکز بر رویکرد ایجابی است که با روش تحلیلی به تدقیق و تحلیل ادعا و سنجش آن پرداخته است. بنابراین بررسی اشکالات و انتقادات آنها از براهین فلسفی تجرّد نفس، از عهدۀ این مقاله بیرون است. یافتهها از آن حکایت دارد که فارغ از تنوع دیدگاههای معرفتی در متکلمان متقدم، از ادعای انحصار تجرّد به خداوند به دلیل تباین خالق و مخلوق، بهتدریج کاسته شده و به برخی از موجودات و برخی از نفوس تسری و تقلیل یافته است. ادلۀ عقلی نیز یا قابل نقد هستند و یا معارضاتی در مقابل خود دارند. ادلۀ نقلی نیز از اجماع دلالی بر مادیت روح بیبهرهاند. ناسازگاری درونی در کیفیت مادۀ روح و اوصاف آن و مواجه شدن با مشکلات نظرگاه مقابل، در دوئالیزم نفس و بدن، از دیگر مشکلات این دیدگاه است
#نقد_مکتب_تفکیک
#فلسفه_اسلامی
#تاریخ_کلام
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
2دقیقه_و_27ثانیه_حضرت_آقا_عمربرف_است.mp3
1.18M
🔺️سرمایه عمر
🎤 #رهبر انقلاب
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab