eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
543 ویدیو
358 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و... انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلاب پاسخگو
💥مسئلۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد‌ حضرت در دیدار با رئیس جمهور، با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و صفر، ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت دانسته و خطاب به رئیس جمهور فرمودند: اینکه شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می کنید، نکتۀ ارزنده ای است. ایشان تورم و معیشت را از دغدغه های اصلی مردم بیان کرده و فرمودند: مردم می خواهند آثار فعالیت های دولت را در سفره شان ببینند. معظم له قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرده و تأکید کردند: باید وابستگی قیمت ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود. حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مشکل مسکن اشاره کرده و فرمودند: مسئلۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده ای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزۀ مسکن حل خواهد شد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به مسئلۀ حجاب پرداخته و تأکید فرمودند: باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود. معظم له افزودند: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، مردم پایبند به دین، اصل نظام و کشور هستند لذا باید در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنان تلاش و کوشش نمود. 🚩 @Tollabe_pasokhgoo ▪️
برکت انس با قرآن- آیت الله عابدی.mp3
2.31M
🔺نقل چند خاطره درباره برکت انس با قرآن 🎙آیت الله احمد 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
پخش مستند مروری بر تاریخ که به نحوی مروری بر تاریخ دویست ساله معاصر است. سه‌شنبه ۳۱ مرداد، ساعت ۲۲ چهارشنبه ۱ شهریور ساعت ص۱۵ جمعه ۳ شهریور ساعت۱۶ از شبکه مستند @tarikh_hawzah_tehran @kashkolenab
بررسی حکمت‌های جواز ازدواج موقت در مقایسه با آسیب‌های همباشی و دوستی دختر و پسر.pdf
808K
📕 "بررسی حکمت‌های جواز ازدواج موقت در مقایسه با آسیب‌های همباشی و دوستی دختر و پسر" چکیده واقعیت‌های زندگی اجتماعی نشان می‌دهد که همواره برای همۀ افراد، شرایط تشکیل زندگی مشترک دائمی فراهم نمی‌شود. مضاف بر این ممکن است مردی با وجود داشتن همسر دائم، به سبب وجود برخی از موانع، نتواند نیاز جنسی خود را به‌صورت رضایت‌بخشی تأمین کند. مسئلۀ دیگر وجود زنانی است که به سبب طلاق، مرگ همسر و یا بازماندن از ازدواج دائم، نتوانسته‌اند نیاز جنسی خود را از راه ازدواج دائم ارضا کنند. نظام فقهی اسلام برای رفع چنین تنگناهایی ازدواج موقت را، به‌عنوان بهترین جایگزین، پیشنهاد کرده است. برخی از مخالفان ازدواج موقت، آن را با زنا همگن دانسته و با کرامت زن ناسازگار خوانده و ازاین‌رو روابط آزاد مبتنی بر عشق زن و مرد (ازدواج سفید) را بر ازدواج موقت برتری داده‌اند. در پژوهش حاضر با تکیه‌بر مباحث حقوقی و روان‌شناختی نشان داده‌ایم که اولاً ازدواج موقت از هویتی کاملاً متمایز از زنا برخوردار است و ثانیاً به سبب وجود حکمت‌های متعدد، بر روابط آزاد زن و مرد (همباشی و دوستی دختر و پسر) برتری دارد. روش این پژوهش توصیفی ـ تحلیلی و گردآوری داده به ‌روش کتابخانه‌ای انجام‌شده است. 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
نکاتی درباره برخی کتب اصولی و کلامی- آیت الله مددی.mp3
8.57M
🔺نکاتی درباره برخی کتب اصولی و کلامی + نکات متعدد تاریخ علم اصول و کلام 🎤آیت الله سید احمد 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥القول في حقيقة الروح‏ (ره) و الأقوال في حقيقتها متكثّرة، و المشهور أربعة عشر قولا ذكرناها في المجلد الرابع من كتابنا الموسوم بالكشكول. و الذي عليه المحقّقون أنّها غير داخلة في البدن بالجزئيّة و الحلول، بل هي بريّة عن صفات الجسمية منزّهة عن العوارض المادية، متعلّقة به تعلّق التدبير و التصرّف فقط، و هو مختار أعاظم الحكماء الإلهيّين و أكابر الصوفيّة و الإشراقيين، و عليه استقر رأي أكثر متكلّمي الإمامية كالشيخ المفيد و بني نوبخت و المحقّق نصير الملّة و الدين الطوسي و العلّامة جمال الدين الحلّي، و من الأشاعرة الراغب الإصفهاني و أبي حامد الغزالي و الفخر الرازي، و هو المذهب المنصور الذي أشارت اليه الكتب السماوية، و انطوت عليه الأنباء النبوية، و عضدته الدلائل العقلية، و أيّدته الأمارات الحدسيّة و المكاشفات الذوقية. 📚الأربعون حديثا، ص: 502 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
حاج آقای مؤیدی (ساکن بابل) دچار سانحه ای شدند ، جهت شفای عاجل و عافیت کامل ایشان حمد شفایی بخوانیم🤲 استاد مؤیدی (ساکن قم) بحمدلله در صحت و سلامتی کامل قرار دارند و تشابه اسمی برخی را دچار اشتباه کرده بود. 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
4_5805411765340603557.mp3
1.19M
💥نظر آیت الله نجم الدین در مورد مختار ثقفی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥فایده حرف جر زائده و معنی زيادة الباء و نحوه : عدم اختلال المعنی بحذفه ، لا عدم إفادة المعنی ، و الا لم تقع الحروف الزائدة فی کلام الله تعالی ، فانها تفيد فائدة لفظیة کتحسین اللفظ و رعاية السجع ، و معنویة کالتأکید... شروح العوامل، ج ۲، ص ۴۰۵ 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
معنای وحدت.mp3
395.2K
💥معنای درست 🎤 انقلاب 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۴) ✍شیخ ذبيح الله محلاتي عسکری(ره): چندان كه كتابهاي معتبر و روايتهاي قابل اعتماد را سير كردم، اثر و اطلاعي از اين عروسي به دست نياوردم و اين مطلب در آثار مثبته و كتب معتبره وجود ندارد و شكي نيست كه فاطمه بنت الحسين، زوجه ي حسن مثني بود و شوهرش در كربلا حاضر بود. چگونه ممكن است اين نقل اصلي داشته باشد، حال آنكه در كربلا دختر ديگري، به نام فاطمه، از امام حسين عليه السلام نبوده است. 📚فرسان الهيجاء، ج 2، ص 31 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۵) سؤال 2184: ما تقول فيما اشتهر في ألسن الناس و جرى عليه المأتم و التعزية باسم تزويج قاسم ابن الحسن عليهما السّلام في الكربلاء؟ ✍پاسخ حضرت آیت الله شیخ محمد (ره): كل ما يذكر في عرس السيد الممتحن القاسم بن الحسن عليهما السّلام غير صحيح، و لم يرد به نص صحيح من المحدثين و المورخين في الكتب المعتبرة، مع عدم بلوغه سن الزواج. نعم، نقل في منتخب الطريحى رحمه اللّه بعض الأمور المناسبة للزواج، لكن الظاهر (كما قال المقرّم رحمه اللّه فى مقتله) انها مدسوسة في كتابه، و الّا فهو اجلّ من أن يذكر هذه القضية غير المناسبة لوقعة يوم العاشوراء مع اشتمالها على امور غير مناسبة لسيد الشهدا، عليه آلاف التحية و الثناء. مضافا الى أن المنقول فيه ليس بهذه الكيفية الخرافية. و على اىّ حال لا تصح النذورات المذكورة. و بديهى انّ وظيفة العلماء و الخطباء الكرام بيان الحوادث الواقعة من الكتب المعتبرة، مثل كتاب كامل الزيارة و اللهوف و نفس المهموم و مقتل المقرّم و امثالها. و ايضا من وظيفتهم ارشاد الجهلاء العوام، و أمرهم بالمعروف و نهيهم عن المنكرات. عصمنا اللّه و إياكم و جميع المؤمنين من الزلل و الهفوات. 📚جامع المسائل ج1 ص585 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
مقدمه مهم آیت الله میرجهانی(ره) بر کتاب تفسیر ام الکتاب خود بر ارباب بينش و دانش پوشيده نماند امروز كه انواع فتن و محن و شدائد و ابتلاءات در جامعه بشر صورت بحرانى به خود گرفته و جامعه منتحلين بتشيّع غالبا به پيروى از هواهاى نفسانى به ماديگرى و هواپرستى سوق داده شده اند و نواميس دينى و مذهبى اهميّتى نمى دهند و اصول عقايد دينيّه كه نورانى كننده دلهاى اهل توحيد و ايمان و ميراننده دلهاى اهل كفر و شرك و نفاق و اعداء دين مبين و دشمنان ائمه طاهرين صلوات الله عليهم اجمعين است مورد توجّه عامه مردمان نيست مگر عده كمى از ايشان لذا مى توان گفت كه اشرف عبادات و افضل طاعات دعوت كردن خواص ايشان است عوامشان را بسوى خداى تعالى از طريقى كه قرآن مجيد راه دعوت بحق را نشان داده چنانچه فرموده اُدْعُ إِلىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ اعم از اينكه اين دعوت بزبان باشد يا بقلم و تذكر دادن به اين كه ساير خيرات و مبرّات و صفاتى كه متعلق بامور و لوازم دنيويّه است در معرض زوال و تغيير و تبديل است خصوص در اين زمان دندان گيرى كه مانند شتر مست اهل ايمان بخصوص را بدندان گرفته و مى توان گفت كه نوشتن كتب و انتشار دادن آن در ميان مردمان بمراتب اهميّتش از تبليغ بزبان زيادتر است زيرا تبليغات زبانى ممكن است تاثير آن براى عده خاصى كه حاضرند و مى شنوند باشد و عموما از آن بهره نبرند ولى اگر بصورت جمع و تاليف درآمد و كتابى شد و منتشر گرديد سالها باقى مى ماند و در دسترس مردمان در شهرها و قصبه و دهكده‌ها گذارده مى شود از خارج و داخل در كرور دهور طبقه اى پس از طبقه اى از آن استفاده كنند چنانچه خداى تعالى فرموده وَ الْبٰاقِيٰاتُ الصّٰالِحٰاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوٰاباً 📚مقدمه تفسیر‌ ام الکتاب، آیت الله سیدحسن میرجهانی طباطبائی رحمه الله علیه ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
به علت حضور در مراسم پیاده روی اربعین امکان بارگزاری مطالب وجود ندارد ان شاء الله چند روزی بعد از اربعین فعالیت کانال دوباره آغاز خواهد شد دعاگو و نائب الزیاره اعضای محترم کانال خواهم بود
قال بعض الحكماء لأبي هذيل العلاف أقم الدليل على حدوث العالم من غير تمسك بالحركة و السكون فقال يا هذا إن مثلك مثل من يقول لخصمه اثبت دعواك عند القاضي من غير أن تحضر شاهديك. 📚الكشكول، ، ج‏3، ص: 295 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
خاطرم هست روزی از همین سال‌های آخر حیات مبارک آيت الله العظمی قدس سره به یاد علامه حاج شیخ افتادند و امر فرمودند آقازاده ايشان را پیدا کنیم تا با ایشان تلفنی صحبت و احوالشان را بپرسند. توسط یکی از دوستان شماره آقای دکتر سعید نوری فرزند مرحوم علامه را پیدا کردم و آقا با ایشان احوالپرسی کردند و ضمن تجلیل از والدشان، برای آن مرحوم طلب رحمت الهی نمودند. رضوان‌الله تعالی علیهما ✍حجت الاسلام اکبری شاهرودی تصویر: از سمت چپ مرحوم آیت الله یحیی نوری در کنار استادش مرحوم آیت الله سید ابوالحسن ره در بین جمعی از طلاب و مردم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت تحصیلی - جایگاه فقه و اصول در منظومه علوم اسلامی - جلسه 1.mp3
17.11M
💥نشست طلبگی "اهمیت فقه و اصول و روش صحیح تحصیل آن" 🎤آیت الله ابوالقاسم 🕌 دوره فقه و اصول مدرسه شهیدین دی ماه 1398 ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺آیت الله یحیی نورى ۱۳۵۱ - ۱۴۲۹ ق آقاى حاج شيخ ، يكى از علماى مشهور تهران و از انديشمندان جهان تشيع بود. معظم له در سال ۱۳۱۱ ش (۱۳۵۱ ق) در بلده نور، در خاندان علم و فضيلت زاده شد. پدرش حاج شيخ اسماعيل و عموى پدرش آيت اللَّه حاج ميرزا يحيى نورى و جدّ مادرى اش حجةالاسلام شيخ محسن سلطان احمدى نورى بوده است. آن فقيد سعيد، از كودكى، خواندن رآن را فراگرفت و تحت نظارت نياى مادرى اش حاج شيخ محسن نورى مقدمات، ادبيات و منطق را آموخت. سپس در سال ۱۳۲۳ ش به حوزه علميه قم مهاجرت كرد و سطوح عاليه را نزد اساتيد بنام آموخت و پس از آن در دروس خارج آيات عظام: و حجت كوهكمرى شركت نمود. پس از وفات آيت اللَّه حجت در سال ۱۳۷۲ ق، رهسپار نجف اشرف شد و چند سال در دروس آيات عظام: و سيدعبدالهادى شيرازى حاضر شد و مبانى علمى اش را استوار نمود. سپس به تهران آمد و در درسهاى آيت اللَّه شيخ و آيت اللَّه سيدابوالحسن شركت نمود و به غير از آن به تأليف و تدريس و تحقيق و ارشاد مؤمنان پرداخت. وى در تهران، مؤسسه علمى سيدالشهدا را بنيان نهاد و ساليان فراوان به ارائه خدمات بزرگ دينى، به ويژه راهنمايى غيرمسلمانان و هدايت آنان به اسلام نمود و موفق شد هزاران نفر را با گفتار مستدل و منطقى و شيرين خويش مسلمان نمايد، كه يادگار نوشته هاى ايشان در دفاتر مخصوص موجود است. او در اوان تحصيل در حوزه علميه قم، به دانشكده الهيات دانشگاه تهران رفت و دوره ليسانس و دكترى آن را با رتبه ممتاز گذراند و ساليانِ چند به تدريس تفسير، مناهج تفسيرى، آيات الاحكام، فقه الحديث، تاريخ اديان، و تمدن اسلامى پرداخت. او در طول اقامت خويش در تهران، با مجامع فرهنگى كشورهاى غربى ارتباط برقرار نمود و به تبادل فرهنگى و ارسال كتابهاى اسلامى به زبانهاى گوناگون به آن ديار پرداخت. در طول انقلاب اسلامى، حضور فعال داشت و پس از سخنرانى پرشور او بود كه واقعه عظيم جمعه سياه - ۱۷ شهريور ۱۳۵۷ ميدان ژاله (شهدا) اتفاق افتاد. 📕برخى از آثار آن مرحوم عبارتند از: ۱. اسلام و عقايد و آراء بشرى (يا: جاهليت و اسلام) ۲. حكومت اسلامى و تحليلى از نهضت حاضر ۳. ريشه هاى انقلاب اسلامى ايران و شرحى از ۱۷ شهريور ۴. حقوق زن در اسلام و جهان ۵. تحقيق در تشيع، امامت و مهدويت ۶. اسلام، دين برتر ۷. ماركسيسم و كمونيسم از ديدگاه علم و اسلام ۸. آئين يهوديت و مسيحيت ۹. پژوهش در مكتب شيخيه ۱۰. امتيازات و ويژگى هاى اسلام ۱۱. ضرورت مذهب و بيان عوامل الحاد ۱۲. سيستم حكومت اسلامى ۱۳. خاتميت پيامبر اسلام و ابطال تحليلى بابى گرى و قاديانى گرى ۱۴. نقش علماى اسلامى در تطور علوم جهانى ۱۵. تحقيقى كوتاه درباره شيعه ۱۶. خداشناسى و افكار روز ۱۷. ستارگان فروزان (تذكره علماى اسلام) ۱۸. تفسير قرآن (۲۲ جلد، تفسير ۳۲ سوره قرآن) ۱۹. فلسفه ثورة الحسين ۲۰. توضيح المسائل ۲۱. مناسك حج و عمره ۲۲. وصول به كرامت انسانى ۲۳. نه ۷۲تن بلكه ۲۲۸ تن از شهداى كربلا ۲۴. فلسفه دعا و ضوابط و شرايط آن ۲۵. معرفة اللَّه، معرفت نفس ۲۶. شناخت تحليلى اسلام ۲۷. مطارحات مع قادة الفكر الاسلامية ۲۸. تحقيق در آئين يهود، مسيحيت و زردشتى ۲۹. كلياتى از حكومت و صابئين اسلامى ۳۰. خدا و دلائل ايمان و اقرار ۳۱. خاطرات (شرح زندگى علمى و اجتماعى) ۳۲. هزار پاسخ سرانجام آن عالم بزرگ و مدافع غيرتمند دين، در ۷۵ سالگى در روز يكشنبه ۳۰ دى ماه ۱۳۸۶ ش (ظهر عاشوراى ۱۴۲۹ ق) بدورد حيات گفت و پيكر پاكش پس از تشييع در تهران، به زادگاهش انتقال يافت و در كنار اجداد و نياكانش به خاك سپرده شد. 📚اختران فضیلت: زندگی و درگذشت علمای شیعه، ناصرالدین انصاری قمی، ص ۶۳۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو نمونه از ترویج اشعار مشتبه و گمراه کننده در زبان مداحان نسبتا معروف امام ‌رضا(علیه السلام) می فرماید : «مَنْ تَجَاوَزَ بِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) اَلْعُبُودِيَّةَ فَهُوَ مِنَ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ مِنَ اَلضَّالِّينَ» کسی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) را از مرز عبودیت خدا فراتر برد، از شـمار کسانی است که مورد خشم خدا و از گمراهان است. بحارالانوار، مجلسی، ج۸۹، ص۲۵۲ پ.ن: متاسفانه برخی اهل منبر نیز از این اشعار و مطالب می گویند ، وظیفه ماست که مقابل این انحرافات بیاستیم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
تفسیر_و_تطورات_و_شکلهای_آن_و_بهترین_روش_تفسیری_آیت_الله_دکتر_یحیی.pdf
470.6K
📚تفسیر و تطورات و شکلهای آن و بهترین روش تفسیری ✍آیت اللّٰه (ره) 💎کشکول ناب🔻 ✅ @kashkolenab
استاد عشایری جلسه اول.mp3
19.77M
💥 نشست "نقش دانش‌های ادبی در اجتهاد" 🎤استاد محمد عشایری منفرد 🔻جلسه اول مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab