eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
503 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود! ✍استاد اصغر طاهرزاده: 🔹«اگر می‌خواهیم فعالیت فرهنگی به معنی دینیِ آن، انجام دهیم و در اصلاح خود و دیگران تلاش كنیم، این كار باید چه سمت و سویی داشته باشد كه پس از مدتی با بی‌ثمری كارمان روبه‌رو نشویم؟! 🔸به خصوص كه تجربه بی‌نتیجه‌بودن بعضی از فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های مذهبی، در قبل و بعد از انقلاب به شدّت ما را به این فكر فرو می‌برد که صِرفاً به ظاهرِ دینی کارهایمان دلخوش نباشیم. زیرا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی كه حتی با انگیزه‌های دینی انجام می‌گرفت، پس از مدتی یا كاملاً بی‌ثمر بود و یا نسبت به انرژی مصرف‌شده بهره بسیار کمی در پی داشت، به طوری كه برنامه‌ریزان آن، امكان ادامه كار را از دست می‌دادند و گرفتار حالت یأس و پوچی می‌شدند. 🔹در صورتی‌كه اگر قبل از انجام هر گونه فعالیت فرهنگی، سمت و سوی كار مشخص باشد و معلوم شود تا كجا می‌خواهند بروند و چگونه می‌خواهند این مسیر را طی كنند، كار به جایی نمی‌كشد كه بعد از یك مدتی احساس كنند نه خودشان به كمال مطلوبی رسیده‌اند و نه بقیه را توانسته‌اند به کمالی برسانند. صد انداختی تیر و هر صد خطاست / اگر هوشمندی یك انداز و راست 🔸آخر آیه‌ای که در ابتدای بحث عرض شد (آیه ده سوره مبارکه فاطر) می‌خواهد بفرماید؛ اگر کار - چه فردی و چه اجتماعی- به نحو شایسته به خدا متصل نشود و دارای پشتوانه عقیدتی صحیحی نباشد، هرچه هم تلاش و چاره‌جویی شود نتیجه آن پوچ و بایرشدن و بی‌ثمری است. 🔹اگر خواهران و برادران به این دغدغه رسیده باشند كه ممکن است بعد از مدت مدیدی در کار فرهنگی خود با این مسئله روبه‌رو شویم که تقریباً هیچ‌ كاری كه بتوان آن را كار فرهنگی واقعی نامید، نكردیم و این احتمال را بدهیم که در فعالیت‌های خود، خطرِ درجازدن در روزمرگی‌ها ما را تهدید می‌كند، إن‌شاءالله راه برون‌رفت از آن خطر را دنبال خواهند كرد. 🔸ما چه بخواهیم بر روی خودمان كار فرهنگی انجام دهیم، چه روی دیگران، باید به این فكر باشیم كه بعد از مدتی کار ما نتیجه بدهد. عالم مشهوری به مرحوم آیت‌الله‌ بهاری ‌همدانی که از عرفای بزرگ است، نامه می‌نویسد كه آقا! یك دستورالعمل به ما بدهید. آقای بهاری می‌فرماید: آخر شما خودتان اهل علم هستید! آن عالم می‌گوید: آقا تعارف را كنار بگذارید، شما كه می‌دانید ما از راهی كه باید در كنار كسب علم طی می‌كردیم، غفلت كردیم و شما هم از اول می‌دانستید كه راه ما برای نتایج حقیقی كافی نیست، برای همین شما در كنار کسب علم، راه سلوک قلبی را رها نكردید، ولی ما مسیر خودمان را رفتیم و حالا بعد از چهل، پنجاه سال فهمیدیم آن‌چه می‌خواستیم حاصل نشد. 🔹چنانچه ملاحظه می‌فرمایید حتی نباید به صرف این‌كه یك فعالیت، فعالیت دینی است و با حدیث و آیه سر و كار دارد، به آن دل‌خوش بود، بلكه باید تلاش كرد علاوه بر موضوع مورد تحقیق، روش ما هم درست باشد و معلوم باشد که خود و جامعه را می‌خواهیم به كجا برسانیم.» 📚 آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود، صفحه 27 و 28 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
...وَ حَفَظَةِ سِرِّ الله... 💥فرازی از زیارت جامعه کبیره در بیان آیت‌ الله‌ @GERAMI_ORG ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
⚠️پست ‌ترین شغل‌ها بهتر از...! ✍ خمینی (ره): به جان دوست قسم كه اگر علوم الهى و دينى، ما را هدايت به راه راستى و درستى نكند و تهذيب باطن و ظاهر ما را نكند، پست‏ترين شغلها از آن بهتر است‏. 📚جنود عقل و جهل ، صفحه ۳۴۲ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥موج روشنفکری میان جوانهای عراقی 🔸اینجا کافه موج است. مکانی برای جوانان نسل جدید شهر نجف است که برای تغییر تلاش میکنند. میگویند تغییر آمدنی است هر چند آهسته آهسته. جلسات فرهنگی دارند، کتاب و شعر میخوانند، بحث میکنند، بسیاری از آنان به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و درباره سخنرانی ها و کتب روشنفکران و فیلسوفان غربی حرف می‌زنند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
📔 فایل کتاب "پاسخ به شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی" 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
روش_شناسی_طبقات_اعلام_الشیعۀ_شیخ.doc
198.7K
📙روش شناسی "طبقات اعلام الشیعۀ" شیخ تهرانی ✍تألیف: امجد رسول محمدالعوادی ترجمه: عبدالحسین طالعی 🗃فصلنامه کتاب شیعه ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥انتقاد صریح یکی از طلاب درباره مساله اشرافیت در ساخت برخی حوزه ها ⚠️رهبر معظم انقلاب: اشرافیگری روحانیون، برایشان مضرّ است. آلوده شدن به برخی از پیرایه‌ها و ظواهری که در زندگی معمولی مردم، عادی است، برای روحانیون مضرّ است. طلبه و روحانی، بایستی ساده باشند و مظهر سادگی روحانیت هم، سادگی طلبگی است. ✍پ.ن: ای کاش به جای ساخت مدارس اشرافی، کمی به معیشت طلاب توجه بیشتر می شد! ✍پ.ن۲: البته با تعبیر "بی کفایت" که توهین محسوب می شود برای آن مسئول محترم حوزه تهران مخالفت داریم اما اصل نقد ، نقد صحیحی است. البته این توهین ربطی به حجت الاسلام صدیقی ندارد و منظور شخص بزرگوار دیگریست. ♨️توضیحات استاد صدیقی درباره ساخت مدرسه 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥توضیحات چندسال پیش حجت الاسلام صدیقی درباره مدرسه علمیه امام خمینی ره اُزگُل تهران پ.ن۱: انصاف حکم میکرد که این توضیحات رو هم منتشر کنیم تا اعزه خود قضاوت کنند پ.ن۲: در هر حال ما این توضیحاتو به هیچ وجه قانع کننده نمی دانیم برای ساخت همچین مدرسه مجللی در چنین منطقه خاصی توسط یک عالم انقلابی و دلسوز پ.ن۳: این توضیحات را شیخ حسن مرادی(از مسئولین مدرسه)چند سال پیش منتشر کرده بودند که الان متاسفانه در صفحه ایشان این توضیحات موجود نیست. ⁉️چند سوال از محضر استاد صدیقی: چه لزومی دارد که حوزه علمیه را در چنین منطقه ای و با چنین هزینه هایی بسازید؟ آیا نباید نظارتی بر نحوه ساخت و طرح ساخت و هزینه های خیرین و محل ساخت انجام داد؟ عالم دینی درباره معماری و نحوه ساخت حداقل مدرسه خود نباید تحقیق و پژوهش کند؟ پیشینه معماری اسلامی نشان می دهد علمای شیعه به مسائل معماری توجه داشتند(حتی بسیاری از بناهای تاریخی منسوب به شیخ بهایی و... است) و اگر هم معمار نبودند حداقل توصیه هایی برای ساخت با محوریت دستورات دینی (از جمله ساده زیستی) داشته اند... آیا اگر در فرض محال خیرین خدای ناکرده قصد ساخت مجسمه قبیحه ای در وسط این مدرسه داشتند حضرتعالی قبول میکردید؟! اشرافیت در ساخت یک حوزه گناهش هزاران برابر از ساخت آن مجسمه فرضی بالاتر است ... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
نگاهی به دریا.pdf
18.37M
📚 نگاهی به دریا ✍ آیت الله سید احمد 🔹جلد اول (تاکنون چاپ شده) 🔺مقالات و مباحثی در ، ، فقه و ، ، اصول فقه حکومتی ، فقه ولایی و... 📥دانلود شده از سایت رسمی آیت الله مددی 👉 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥استاد صدرکریمی(استاد مبرز حوزه علمیه بُناب) 🔹کانال دروس استاد(نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و درس اخلاق و...)🔻 @sadrekarimi 🔸کانال درس خارج قرآن کریم🔻 @qoransadrkarimi ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 زندگینامه مختصر آیت الله حاج اقا نورالله نجفی اصفهانی(ره) ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
🚨مسئله ای که روحانیت نباید هرگز از آن عدول کند...! خمینی (ره) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚درس موضوع شناسی در مسائل مستحدثه 🎤استاد خادمی کوشا @khademi_koosha 🔻جلسه 1 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
💥 «فرائد الفوائد» 🔹این کتاب در احوال مدارس و مساجد، تألیف محمدزمان بن کلبعلی تبریزی، که پیش از این در سال۷۳ چاپ و منتشرشده بود، از سوی مؤسسۀ میراث مکتوب بازچاپ شد. 🔸محمدزمان بن کلبعلی اصفهانی تبریزی عالم شیعی قرن ۱۲ قمری است. او از جانب سلطان حسین صفوی تولیت و نظارت مدرسه شیخ لطف الله را به عهده داشت و در این اثر خود به معرفی و تاریخچه مساجد و مدارس و برخی مطالب مرتبط پرداخته است. 🔻فرائد الفوائد به لحاظ اشتمال بر اطلاعاتی درباره مساجد و مدارس عصر صفوی و همچنین روش‌های تعلیم و تربیت با توجه به معدود بودن منابع در این زمینه اهمیتی ویژه دارد. 📚 این کتاب مشتمل بر دو باب و یک خاتمه است، و هر باب شش فصل دارد. باب اول شامل بحث لغوی درباره واژه مسجد، اشاره به آیات و احادیث در اهمیت مساجد، چگونگی بنای مسجد، آداب و ادعیه ورود به مسجد و عبادت در آن است. تبریزی ضمن برشمردن محرّمات و مکروهات ورود به مسجد، بحث تنباکو را مطرح می‌سازد که نشان می‌دهد دامنه مجادلات فقهی در این باب، که از ابتدای عصر صفوی مطرح شده بود، همچنان ادامه داشته است. دیگر مطالب این باب عبارتند از: تاریخچه بنای مساجد و معرفی اجمالی مهمترین مساجد مانند مسجدالحرام، مسجد النبی و مسجد کوفه... باب دوم شامل بحث لغوی درباره واژه مدرسه، ذکر آداب تعلیم و تربیت، تاریخچه بنای مدارس به ویژه در اصفهان، اشاره به امور مالی و نحوه اداره مدارس است... ☎️ ادامه متن و نحوه خرید کتاب👇 🛍 http://mirasmaktoob.ir/fa/news/12254 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان قابل توجه استاد سید محمدجواد علوی بروجردی انقدر افراد را نکوبیم انقدر نیروها را ترد نکنیم انقدر خودی و غیر خودی نکنیم در مقام کوبیدن شخصیت‌ها، انقدر حوزه انقلابی و... درست نکنیم هر کسی مثل من فکر نمی‌کند باید کوبیدش! به حدیث «باهتوهم» هم تمسک می‌کنیم و به عنوان یک مجاهده تلقی می‌کنیم! این‌ها خلاف شرع است و این کوبیدن‌ها مرضی آقا حجت بن الحسن (عج) نیست بله، فکر این آقا با من مطابق نیست، ولی معنای نفی و طرد ندارد، مگر بزرگان ما اشتباه نداشتند؛ ما هم اشتباه داریم! ممکن است فکر من اشتباه باشد، این احتمال را بدهیم! چرا ما خودمان را، فکر خودمان را، درایت و برداشت خودمان را صددرصد درست مطابق واقع می‌دانیم اما فهم دیگران را همیشه محکوم می‌کنیم! ✍پ.ن: گرچه نقدهای بسیاری به استاد علوی بروجردی وارد شده و بعضی از این نقدها هم درست است و ایشان اشتباهاتی دارند ، اما این سخنان ایشان قابل توجه و مفید است و آسیب شناسی خوبی از اوضاع فعلی حوزه قم می باشد، متاسفانه علامه عسکری ها هم در حوزه قم توسط برخی مورد اهانت قرار گرفتند، چه برسد به بقیه! تحمل شنیدن حرف مخالف فهم خود را نداریم و این مشکل بزرگیست! 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥رجب رو باید قدر بدونی آقا 🌧یکی از اسامی این ماه شهر الله الاصب است. یعنی پروردگار رحمت خودش را می ریزد بر سر بنده. اون وقت باید مقتضیاتش رو خود من فراهم‌ کنم. ✨چند عمل است که وقتی (انسان) اینها را به جا میاره در معرض رحمت پروردگار واقع میشه... 💫خوشا به حال اون اشخاصی که متذکر اند. ❗️نگیر بخواب تا صبح آقاجون 🕋@pand_hagh_shenas
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥عرفان اسلامی و عدالت اجتماعی ▫️نشست تخصصی "عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل" 🎤استاد 📆 چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ ▫️اهم مطالب مطرح شده به قرار ذیل است؛ - اوج معنای عدالت اجتماعی تنها در بستر دین و توسط انبیاء امکان تحقق دارد. این خلاصه دیدگاه اهل معرفت نسبت به مساله عدالت اجتماعی است. -در عرفان اسلامی معنای عدالت میل به جانب حق است. - سه مؤلفه‌ در عرفان اسلامی پیرامون عدالت وجود دارد: حق، علم به حق، میل و حکم به حق - سرّ عدالت جامعیت ولی نسبت به همه اسماء الهیه است. - عدالت از یک منظر به عدالت تکوینی و عدالت تشریعی تقسیم می‌شود. - عدالت تکوینی در قوس نزول و صعود بر اساس مولفه‌های عدالت است. - در عدالت تشریعی دین خدا بر اساس اسم الحکم العدل جریان پیدا کرده است. - اسمی که در میان اسماء الهیه عدالت را جاری می‌کند اسم الحکم العدل است - مظهر حقیقی اسم الحکم العدل در عالم انسانی، در هر عصر، نبی آن زمان است. ⏱ زمان: ۵۰ دقیقه 💿 حجم: ۱۵.۷ مگابایت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات @nafahat_eri 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥فارابی فیلسوف غریب! ✍ استاد نصرالله : وضعیّت امروز ما در عرصهٔ فارابی شناسی به گونه‌ای است که از یک سو هیچ‌گونه ضرورتی برای مراجعه به متن آثار فارابی ، و بازخوانی آن‌ها احساس نمی‌کنیم. زیرا چنین فکر می‌کنیم که در مورد وی ، همه چیز روشن است و جای ابهامی وجود ندارد تا برای رفع آن ، به متن آثار مراجعه کنیم . از سوی دیگر ، جرأت و جسارت متن‌خوانی را از ما ستانده‌اند و به ما چنین القا کرده‌اند که بدون مراجعه به تحقیقات بین‌المللی ، حقّ متن‌ خوانی نداریم . 🔸وضعیّتِ شیون آفرین مذکور ، در حالی تثبیت شده است که سطر سطرِ آثار فـارابی ، عطشِ خوانش و بـازخوانی دارد و با فـریادهای خود از ما می‌خواهد که آن‌ها را از زندان مهجوریّت و ناخوانده ماندن ، برهانیم . 🔹ترجمه و تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی که هیچ ؛ جای هزار شیون و وایلا است که ما خیلی از آثـار معلّم ثـانی حکیم ابـونصر فـارابی ، بزرگ‌ترین فیلسوف این سرزمین را ، هنوز به چاپ نرسانده‌ایم . غربیان مشغول مطالعه و تحقیق دربارهٔ فارابی‌اند تا چهرهٔ او را آن چنان که می‌خـواهند و می‌پسندند ، تثبیت کنند و مـا مشغول حرف و شعار و جشنواره و هم‌اندیشی و همایشیم! 📚فارابی فیلسوف غریب ، ص ۴۲ - ۴۳ . چاپ اول ۱۳۸۹ ۴۱۲ صفحه گالینگور رقعی 🗃 انتشارات الهام 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
🔻نظر یکی از اعضای کانال درباره سخنان استاد علوی بروجردی: با کمال احترام باید عرض شود که رطب خورده کی منع خرما کند بیانیه ایشون و همراهانشون علیه سید کمال حیدری کاملا موضع عملی ایشون رو در مقابل مخالفان نشان داده. روحانیت امروز به خاطر عمل نکردن به گفته های خود و یا حتی عمل کردن بر خلاف گفته های خود، دچار بحران نظر و عمل شده. ✍پ.ن کانال: با اینکه آقای سید کمال حیدری اشتباهات متعددی دارد و ماهم به ایشان انتقادات جدی داریم اما این نقد درست است که آقای علوی بروجردی خود از بیانیه نویسان علیه آقای حیدری بودند و متاسفانه این حرکتها بازخورد خوبی در جامعه ندارد! توقع از حوزه می رود که محل بحث علمی و نقد باشد و نه تکفیر و تفسیق و...
💥انقلاب‌ها و عقده‌هایی که نتیجه اختلاف طبقاتی است...! ✍امام : ما چون از مال یا هر چه داریم در راه خدا انفاق کنیم، خطر هلاکت را از خود و جامعه دور کرده‌ایم؛ هلاکت در اینجا هلاکت اجتماعی و عقده‌هایی است که در اجتماع به وجود می‌آید. جوامع دچار عقده می‌شوند، اختلاف به وجود می‌آید و ناگهان منفجر می‌شوند. انقلاب‌ها و سختی‌ها و عقده‌های درونی در نتیجۀ ظلم اجتماعی و اختلاف طبقاتی به وجود می‌آید. این عقده‌ها نیز زمانی به وجود می‌آید که برخی تمام امکانات جامعه را به انحصار خود درمیاورند یا حقوق دیگران را غصب کنند. اگر طبقات مرفه تفاوت طبقاتی را احساس کنند و ضرورت کمک و انفاق و احسان را دریابند، با عمل خویش سطح طبقات زحمت‌کش را ارتقا می‌دهند تا آنان نیز بتوانند در زندگی اجتماعی مشارکت کنند و در نتیجه زندگی اجتماعی ارتقا یابد. ارتقایی که نیکوکار و کمک‌ گیرنده هر دو به یک اندازه از آن بهره می‌گیرند. 📚 کتاب حدیث سحرگاهان / برگرفته از تفسیر امام موسی صدر بر آیه ۲۷۰ تا ۲۷۲ سوره بقره 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
پاسخ به هشت پرسش مخالفان فلسفه.pdf
164.6K
💥پاسخ به هشت اشكال رايج به ✍توسط دکتر فنائی اشكوری(عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه امام خمینی ره) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فرمایشات استاد درباره خلقت و ولادت امیرالمومین علی علیه‌السلام 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈