حاج آقای مؤیدی (ساکن بابل) دچار سانحه ای شدند ، جهت شفای عاجل و عافیت کامل ایشان حمد شفایی بخوانیم🤲
استاد مؤیدی (ساکن قم) بحمدلله در صحت و سلامتی کامل قرار دارند و تشابه اسمی برخی را دچار اشتباه کرده بود.
🔰کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓اشتقاق صغیر و کبیر چیست؟ اشتقاق بر دوگونه است: الف) اشتقاق صغیر: در این اشتقاق، مشتقّ و مشتق منه
💥فایده حرف جر زائده
و معنی زيادة الباء و نحوه : عدم اختلال المعنی بحذفه ، لا عدم إفادة المعنی ، و الا لم تقع الحروف الزائدة فی کلام الله تعالی ، فانها تفيد فائدة لفظیة کتحسین اللفظ و رعاية السجع ، و معنویة کالتأکید...
شروح العوامل، ج ۲، ص ۴۰۵
#ادبیات
🔰کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۳) ✍آیت الله محمدباقر بیرجندی(ره): بدان كه حكايت عروسى (قاسم بن الحسن
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۴)
✍شیخ ذبيح الله محلاتي عسکری(ره):
چندان كه كتابهاي معتبر و روايتهاي قابل اعتماد را سير كردم، اثر و اطلاعي از اين عروسي به دست نياوردم و اين مطلب در آثار مثبته و كتب معتبره وجود ندارد و شكي نيست كه فاطمه بنت الحسين، زوجه ي حسن مثني بود و شوهرش در كربلا حاضر بود. چگونه ممكن است اين نقل اصلي داشته باشد، حال آنكه در كربلا دختر ديگري، به نام فاطمه، از امام حسين عليه السلام نبوده است.
📚فرسان الهيجاء، ج 2، ص 31
#عروسی_قاسم
#تاریخ_اسلام
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۲) ✍مرحوم علامه سید عبدالرزاق مقرّم: هر چه در عروسی قاسم میگویند، نا
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۵)
سؤال 2184: ما تقول فيما اشتهر في ألسن الناس و جرى عليه المأتم و التعزية باسم تزويج قاسم ابن الحسن عليهما السّلام في الكربلاء؟
✍پاسخ حضرت آیت الله شیخ محمد #فاضل_لنکرانی(ره):
كل ما يذكر في عرس السيد الممتحن القاسم بن الحسن عليهما السّلام غير صحيح، و لم يرد به نص صحيح من المحدثين و المورخين في الكتب المعتبرة، مع عدم بلوغه سن الزواج.
نعم، نقل في منتخب الطريحى رحمه اللّه بعض الأمور المناسبة للزواج، لكن الظاهر (كما قال المقرّم رحمه اللّه فى مقتله) انها مدسوسة في كتابه، و الّا فهو اجلّ من أن يذكر هذه القضية غير المناسبة لوقعة يوم العاشوراء مع اشتمالها على امور غير مناسبة لسيد الشهدا، عليه آلاف التحية و الثناء. مضافا الى أن المنقول فيه ليس بهذه الكيفية الخرافية. و على اىّ حال لا تصح النذورات المذكورة. و بديهى انّ وظيفة العلماء و الخطباء الكرام بيان الحوادث الواقعة من الكتب المعتبرة، مثل كتاب كامل الزيارة و اللهوف و نفس المهموم و مقتل المقرّم و امثالها. و ايضا من وظيفتهم ارشاد الجهلاء العوام، و أمرهم بالمعروف و نهيهم عن المنكرات. عصمنا اللّه و إياكم و جميع المؤمنين من الزلل و الهفوات.
📚جامع المسائل ج1 ص585
#عروسی_قاسم
#تاریخ_اسلام
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
✍مقدمه مهم آیت الله میرجهانی(ره) بر کتاب تفسیر ام الکتاب خود
بر ارباب بينش و دانش پوشيده نماند امروز كه انواع فتن و محن و شدائد و ابتلاءات در جامعه بشر صورت بحرانى به خود گرفته و جامعه منتحلين بتشيّع غالبا به پيروى از هواهاى نفسانى به ماديگرى و هواپرستى سوق داده شده اند و نواميس دينى و مذهبى اهميّتى نمى دهند و اصول عقايد دينيّه كه نورانى كننده دلهاى اهل توحيد و ايمان و ميراننده دلهاى اهل كفر و شرك و نفاق و اعداء دين مبين و دشمنان ائمه طاهرين صلوات الله عليهم اجمعين است مورد توجّه عامه مردمان نيست مگر عده كمى از ايشان لذا مى توان گفت كه اشرف عبادات و افضل طاعات دعوت كردن خواص ايشان است عوامشان را بسوى خداى تعالى از طريقى كه قرآن مجيد راه دعوت بحق را نشان داده چنانچه فرموده اُدْعُ إِلىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ اعم از اينكه اين دعوت بزبان باشد
يا بقلم و تذكر دادن به اين كه ساير خيرات و مبرّات و صفاتى كه متعلق بامور و لوازم دنيويّه است در معرض زوال و تغيير و تبديل است خصوص در اين زمان دندان گيرى كه مانند شتر مست اهل ايمان بخصوص را بدندان گرفته و مى توان گفت كه نوشتن كتب و انتشار دادن آن در ميان مردمان بمراتب اهميّتش از تبليغ بزبان زيادتر است زيرا تبليغات زبانى ممكن است تاثير آن براى عده خاصى كه حاضرند و مى شنوند باشد و عموما از آن بهره نبرند ولى اگر بصورت جمع و تاليف درآمد و كتابى شد و منتشر گرديد سالها باقى مى ماند و در دسترس مردمان در شهرها و قصبه و دهكدهها گذارده مى شود از خارج و داخل در كرور دهور طبقه اى پس از طبقه اى از آن استفاده كنند چنانچه خداى تعالى فرموده وَ الْبٰاقِيٰاتُ الصّٰالِحٰاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوٰاباً
📚مقدمه تفسیر ام الکتاب، آیت الله سیدحسن میرجهانی طباطبائی رحمه الله علیه
#تفسیر
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
به علت حضور در مراسم پیاده روی اربعین امکان بارگزاری مطالب وجود ندارد
ان شاء الله چند روزی بعد از اربعین فعالیت کانال دوباره آغاز خواهد شد
دعاگو و نائب الزیاره اعضای محترم کانال خواهم بود
قال بعض الحكماء لأبي هذيل العلاف أقم الدليل على حدوث العالم من غير تمسك بالحركة و السكون فقال يا هذا إن مثلك مثل من يقول لخصمه اثبت دعواك عند القاضي من غير أن تحضر شاهديك.
📚الكشكول، #شیخ_بهایی ، ج3، ص: 295
#کلام_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره هوکشیدن در هیئات
#آسیب_شناسی_هیئات
#مکارم_شیرازی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب "اسلام و تشیع" ✍آیت اللّٰه #یحییٰ_نوری (ره) 🖨بنیاد علمی و اسلامی مدرسة الشهداء؛ تهران ای
آیت الله #یحییٰ_نوری(ره) از علمای تاثیرگذار و مهم تهران در تاریخ معاصر
انتشار به مناسبت حادثه واقعه خونین میدان ژاله(شهدا) در ۱۷شهریور
آیت الله یحیی نوری اندیشمند بروز و دغدغه مندی بود که برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی و دینی زمانه خود تلاش های زیادی کرد و تالیفات جالبی دارد...👉
#تراجم_علما
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله #یحییٰ_نوری(ره) از علمای تاثیرگذار و مهم تهران در تاریخ معاصر انتشار به مناسبت حادثه واقع
خاطرم هست روزی از همین سالهای آخر حیات مبارک آيت الله العظمی #صافی_گلپایگانی قدس سره به یاد علامه حاج شیخ #یحییٰ_نوری افتادند و امر فرمودند آقازاده ايشان را پیدا کنیم تا با ایشان تلفنی صحبت و احوالشان را بپرسند.
توسط یکی از دوستان شماره آقای دکتر سعید نوری فرزند مرحوم علامه را پیدا کردم و آقا با ایشان احوالپرسی کردند و ضمن تجلیل از والدشان، برای آن مرحوم طلب رحمت الهی نمودند. رضوانالله تعالی علیهما
✍حجت الاسلام اکبری شاهرودی
تصویر: از سمت چپ مرحوم آیت الله یحیی نوری در کنار استادش مرحوم آیت الله سید ابوالحسن #رفیعی_قزوینی ره در بین جمعی از طلاب و مردم
#خاطرات_علما
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت تحصیلی - جایگاه فقه و اصول در منظومه علوم اسلامی - جلسه 1.mp3
17.11M
💥نشست طلبگی "اهمیت فقه و اصول و روش صحیح تحصیل آن"
🎤آیت الله ابوالقاسم #علیدوست
🕌 دوره فقه و اصول مدرسه شهیدین دی ماه 1398
#مشاوره_طلبگی
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله #یحییٰ_نوری(ره) از علمای تاثیرگذار و مهم تهران در تاریخ معاصر انتشار به مناسبت حادثه واقع
🔺آیت الله یحیی نورى ۱۳۵۱ - ۱۴۲۹ ق
آقاى حاج شيخ #یحییٰ_نوری ، يكى از علماى مشهور تهران و از انديشمندان جهان تشيع بود.
معظم له در سال ۱۳۱۱ ش (۱۳۵۱ ق) در بلده نور، در خاندان علم و فضيلت زاده شد. پدرش حاج شيخ اسماعيل و عموى پدرش آيت اللَّه حاج ميرزا يحيى نورى و جدّ مادرى اش حجةالاسلام شيخ محسن سلطان احمدى نورى بوده است. آن فقيد سعيد، از كودكى، خواندن رآن را فراگرفت و تحت نظارت نياى مادرى اش حاج شيخ محسن نورى مقدمات، ادبيات و منطق را آموخت. سپس در سال ۱۳۲۳ ش به حوزه علميه قم مهاجرت كرد و سطوح عاليه را نزد اساتيد بنام آموخت و پس از آن در دروس خارج آيات عظام: #بروجردى و حجت كوهكمرى شركت نمود. پس از وفات آيت اللَّه حجت در سال ۱۳۷۲ ق، رهسپار نجف اشرف شد و چند سال در دروس آيات عظام: #خويى و سيدعبدالهادى شيرازى حاضر شد و مبانى علمى اش
را استوار نمود. سپس به تهران آمد و در درسهاى آيت اللَّه شيخ #محمدتقى_آملى و آيت اللَّه سيدابوالحسن #رفيعى_قزوينى شركت نمود و به غير از آن به تأليف و تدريس و تحقيق و ارشاد مؤمنان پرداخت.
وى در تهران، مؤسسه علمى سيدالشهدا را بنيان نهاد و ساليان فراوان به ارائه خدمات بزرگ دينى، به ويژه راهنمايى غيرمسلمانان و هدايت آنان به اسلام نمود و موفق شد هزاران نفر را با گفتار مستدل و منطقى و شيرين خويش مسلمان نمايد، كه يادگار نوشته هاى ايشان در دفاتر مخصوص موجود است.
او در اوان تحصيل در حوزه علميه قم، به دانشكده الهيات دانشگاه تهران رفت و دوره ليسانس و دكترى آن را با رتبه ممتاز گذراند و ساليانِ چند به تدريس تفسير، مناهج تفسيرى، آيات الاحكام، فقه الحديث، تاريخ اديان، و تمدن اسلامى پرداخت.
او در طول اقامت خويش در تهران، با مجامع فرهنگى كشورهاى غربى ارتباط برقرار نمود و به تبادل فرهنگى و ارسال كتابهاى اسلامى به زبانهاى گوناگون به آن ديار پرداخت. در طول انقلاب اسلامى، حضور فعال داشت و پس از سخنرانى پرشور او بود كه واقعه عظيم جمعه سياه - ۱۷ شهريور ۱۳۵۷ ميدان ژاله (شهدا) اتفاق افتاد.
📕برخى از آثار آن مرحوم عبارتند از:
۱. اسلام و عقايد و آراء بشرى (يا: جاهليت و اسلام)
۲. حكومت اسلامى و تحليلى از نهضت حاضر
۳. ريشه هاى انقلاب اسلامى ايران و شرحى از ۱۷ شهريور
۴. حقوق زن در اسلام و جهان
۵. تحقيق در تشيع، امامت و مهدويت
۶. اسلام، دين برتر
۷. ماركسيسم و كمونيسم از ديدگاه علم و اسلام
۸. آئين يهوديت و مسيحيت
۹. پژوهش در مكتب شيخيه
۱۰. امتيازات و ويژگى هاى اسلام
۱۱. ضرورت مذهب و بيان عوامل الحاد
۱۲. سيستم حكومت اسلامى
۱۳. خاتميت پيامبر اسلام و ابطال تحليلى بابى گرى و قاديانى گرى
۱۴. نقش علماى اسلامى در تطور علوم جهانى
۱۵. تحقيقى كوتاه درباره شيعه
۱۶. خداشناسى و افكار روز
۱۷. ستارگان فروزان (تذكره علماى اسلام)
۱۸. تفسير قرآن (۲۲ جلد، تفسير ۳۲ سوره قرآن)
۱۹. فلسفه ثورة الحسين
۲۰. توضيح المسائل
۲۱. مناسك حج و عمره
۲۲. وصول به كرامت انسانى
۲۳. نه ۷۲تن بلكه ۲۲۸ تن از شهداى كربلا
۲۴. فلسفه دعا و ضوابط و شرايط آن
۲۵. معرفة اللَّه، معرفت نفس
۲۶. شناخت تحليلى اسلام
۲۷. مطارحات مع قادة الفكر الاسلامية
۲۸. تحقيق در آئين يهود، مسيحيت و زردشتى
۲۹. كلياتى از حكومت و صابئين اسلامى
۳۰. خدا و دلائل ايمان و اقرار
۳۱. خاطرات (شرح زندگى علمى و اجتماعى)
۳۲. هزار پاسخ
سرانجام آن عالم بزرگ و مدافع غيرتمند دين، در ۷۵ سالگى در روز يكشنبه ۳۰ دى ماه ۱۳۸۶ ش (ظهر عاشوراى ۱۴۲۹ ق) بدورد حيات گفت و پيكر پاكش پس از تشييع در تهران، به زادگاهش انتقال يافت
و در كنار اجداد و نياكانش به خاك سپرده شد.
📚اختران فضیلت: زندگی و درگذشت علمای شیعه، ناصرالدین انصاری قمی، ص ۶۳۴
#تراجم_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره هوکشیدن در هیئات #آسیب_شناسی_هیئات #مکارم_شیرازی ✔️کشکول ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو نمونه از ترویج اشعار مشتبه و گمراه کننده در زبان مداحان نسبتا معروف
امام رضا(علیه السلام) می فرماید :
«مَنْ تَجَاوَزَ بِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) اَلْعُبُودِيَّةَ فَهُوَ مِنَ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ مِنَ اَلضَّالِّينَ»
کسی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) را از مرز عبودیت خدا فراتر برد، از شـمار کسانی است که مورد خشم خدا و از گمراهان است.
بحارالانوار، مجلسی، ج۸۹، ص۲۵۲
پ.ن: متاسفانه برخی اهل منبر نیز از این اشعار و مطالب می گویند ، وظیفه ماست که مقابل این انحرافات بیاستیم
#آسیب_شناسی_هیئات
#غلو
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب "اسلام و تشیع" ✍آیت اللّٰه #یحییٰ_نوری (ره) 🖨بنیاد علمی و اسلامی مدرسة الشهداء؛ تهران ای
تفسیر_و_تطورات_و_شکلهای_آن_و_بهترین_روش_تفسیری_آیت_الله_دکتر_یحیی.pdf
470.6K
📚تفسیر و تطورات و شکلهای آن و بهترین روش تفسیری
✍آیت اللّٰه #یحییٰ_نوری (ره)
#مقاله
#تفسیر
💎کشکول ناب🔻
✅ @kashkolenab
استاد عشایری جلسه اول.mp3
19.77M
💥 نشست "نقش دانشهای ادبی در اجتهاد"
🎤استاد محمد عشایری منفرد
🔻جلسه اول
مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم
#ادبیات #اصول
#روش_شناسی_اجتهاد
#مشاوره_طلبگی
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥برائت از غلو و تفویض حضرت امام رضا علیه السلام از کسانی که در حق اهل بیت علیهم السلام غلو کرده اند
💥تهمت غلو به شيعه
✍آیت الله رضا #استادی:
يكي از پديدههاي انحرافي كه در حوزه ي اعتقادات ديني در جهان اسلام رخ داده است، پديده ي غلو و ظهور غاليان است. آنان كساني بوده اند كه در حق پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) يا علي بن ابيطالب (عليه السلام) و ائمه اهل بيت (عليهم السلام) يا افراد ديگر به الوهيت، و حلول خداوند در آنان، و يا اتحاد خداوند با آنان قائل شده اند. طبق گزارشهاي تاريخي، بيشترين غلو در جهان اسلام در مورد امام علي (عليه السلام) و در حق او صورت گرفته است.
شيخ مفيد در مورد غُلات گفته است: «عدّه اي از متظاهران به دين اسلامند كه در حقّ اميرالمؤمنين و امامان از ذريه ي او قايل به الوهيت و نبوت شدند. آنان گمراه و كافرند، اميرالمؤمنين به قتل آنان دستور داده است، و ائمه اهل بيت (عليهم السلام) آنان را كافر و خارج از دين دانسته اند. [تصحیح الاعتقاد ص ۱۰۹] .
🔺نشانههاي غلو
غاليان در جهان اسلام عقايدي داشتند كه برخي از آنها با عقايد مذاهب اسلامي همانند بود. ولي، عقايدي كه از ويژگيهاي آنان بود و نشانههاي غلو به شمار ميروند عبارتند از:
۱ اعتقاد به الوهيت پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) يا اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا يكي از ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام)، يا فردي ديگري.
۲ اعتقاد به اين كه تدبير جهان به پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) يا اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا ائمه اهل بيت (عليهم السلام) يا افرادي ديگر واگذار شده باشد.
۳ اعتقاد به نبوت اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا ائمه ي ديگر، يا فردي از امت اسلامي.
شيخ مفيد در مورد نشانههاي غلو گفته است: «در علامت غلو همين كافي است كه فردي نشانههاي مخلوق بودن را در پيشوايان معصوم (عليهم السلام) نفي كند و به الوهيت آنان قايل شود».
🔻نظر اهل بيت [علیهم السلام] درباره غاليان
ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام)، با شدّت تمام با پديده ي غلو و غاليان مخالفت نموده اند. در اين باره، احاديث بسياري از آنان روايت شده است. علامه ي مجلسي حدود يك صد حديث را در بحارالانوار روايت كرده است، نمونههايي از آنها را در اين جا
نقل ميكنيم:
۱- امام صادق (عليه السلام) فرمود: «اِحْذَروا علي شَبابِكم الغُلاةَ لا يُقسِدوهُم فَانَّ الغُلاةَ شرُّ خلق الله، يصغِّرون عظمة الله و يدَّعون الربوبية لعبادالله... » [۱] بر جوانان خود از خطر غاليان بيمناك باشيد، مبادا عقايد آنان را تباه سازند، زيرا غاليان بدترين خلق خدا ميباشند، عظمت خدا را كوچك دانسته و براي بندگان خدا قايل به ربوبيت ميباشند.
۲- نزد امام صادق (عليه السلام) از غاليان سخن به ميان آمد، حضرت فرمود از هرگونه مجالست با آنان بپرهيزيد.
۳- در جاي ديگر فرمود: لعنت خدا بر كسي باد كه ما را پيامبر بداند. [۲] .
۴- امام رضا (عليه السلام) فرمود: غاليان، كافر و قائلان به تفويض [۳] مشركند. هركس با آنان مجالست كند، و با آنان پيمان زناشويي برقرار سازد، يا آنان را امين بداند و سخن آنها را تصديق تأييد كند از ولايت خدا و ولايت رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) و ولايت اهل بيت (عليهم السلام) او بيرون ميرود. [۴] .
🔹اين روايات و دهها نمونه ي ديگر به خوبي بيانگر مخالفت شديد ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام) با غاليان ميباشد. همان گونه كه دانشمندان و متكلمان اماميه نيز غاليان را كافر و مشرك دانسته و از آنان تبرّي جسته اند.
با وجود اين تصريحات جاي بسي تعجّب و تأسف است كه گاهي از طرف افرادي مغرض يا ناآگاه، شيعه ي اماميه به غلو در مورد ائمه ي معصوم (عليهم السلام) متّهم ميگردد، گاهي اين اتهام از آنجا ناشي شده است كه به حقيقت غلو توجه نشده و در نتيجه، برخي از اعتقادات شيعيان نسبت به پيشوايان معصوم (عليهم السلام) مانند اعتقاد به عصمت آنان، داشتن كرامت و اعجاز، و عالم بودن به امور غيبي با اذن و مشيت الهي، به عنوان غلو در حق آنان به شمار آمده است.
----------
[۱]: بحارالانوار: ۲۵: ۲۶۵ به نقل از امالي شيخ طوسي.
[۲]: همان، ص ۲۹۶.
[۳]: مقصود از تفويض اين است كه كسي بر اين عقيده باشد كه امر خلق و رزق بندگان به ائمه عليهم السلام واگذار شده است.
[۴]: بحارالانوار: ۲۵: ۲۷۳، به نقل از عيون اخبار الرضا عليه السلام.
------
📚شيعه و پاسخ به چند پرسش به كوشش رضا استادي ، ص۵۲ الی ۵۵
#غلو #کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
استاد عشایری جلسه ۲.mp3
23.45M
💥 نشست "نقش دانشهای ادبی در اجتهاد"
🎤استاد محمد عشایری منفرد
🔻جلسه دوم
مدرسه ادبیات و تفسیر دارالعلم
#ادبیات #اصول
#روش_شناسی_اجتهاد
#مشاوره_طلبگی
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فرهنگ و تمدن سکولار حداقل صدو خورده ای سال است که به جان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما(که البته اشکالات متعددی پیدا کرده بود) افتاده و روز بروز می خواهد دین و عقلانیت را به حاشیه و حداقلها بکشاند، از تغییر لباسها و معماری خانه ها در دوران رضاخان، تا سبک زندگی فردگرای غربی ۳۰ سال اخیر
انقلاب اسلامی در سال ۵۷ توانست تا حد زیادی این نفوذ سکولاریسم را به عقب برگرداند ، اما بعد از چندسالی با برخی اشتباهات و خیانت ها از جهتی دیگر این سکولاریسم به شکلی دیگر در حال جلو آمدن است و متاسفانه آنطور که باید نهادهای فرهنگی خصوصا حوزه های علمیه در این جنگ تمدنی و فرهنگی نقش خود را به درستی ایفا نکردند، اینکه ما بفهمیم محل نزاع و جنگ چیست و چگونه باید رفتار کرد خیلی مهم است ، توجه به توصیه های رهبر انقلاب می تواند این شناخت را در ما تقویت کند
#یادداشت_اختصاصی
#مجالسات_علما
از سمت راست استاد سیدعلی حسینی صدر، استاد سید احمد حسینی اشکوری ، استاد شیخ محمدرضا مامقانی
مراسم روضه دهه آخر صفر بیت آیت الله مامقانی(ره)
🔰کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab