eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
4⃣ ❗️ قابل توجه مُعمّمينی که تحت تأثیر اطرافیانشان، حرف دشمن را تکرار می‌کنند! 🔹 بزرگوار، مکرّر می‌فرمود که گاهی دشمن با ، یک نفر را تحریک می‌کند که حرفی بگوید، یا کاری را انجام دهد! اگر شما بخواهید را بشناسید، باید ده واسطه را طی کنید و بروید. 🔹 در ایران -یعنی اَیادی استکبار جهانی- راحت می‌توانند ده واسطه پیدا کنند و خودشان را در ، به بیچاره‌ای برسانند و او را به حرفی، به گفته‌ای و به یک و ناشیانه وادار کنند! 🔹 آن‌قدر در کشور، ورشکستگان سیاسی، ضربت خورده‌های از انقلاب، تودهنی خورده‌های از همین بسیج، ضربت خورده‌های از دادگاه‌های انقلاب، ساواکی‌های قدیم و کسانی که امیدشان به این بود که نظام مزدور گذشته ظالم بماند و آنها از آن استفاده کنند و محروم ماندند، هستند که واسطه بشوند تا آن ده واسطه را درست کنند و خبر غلط و حرف دروغی را به فلان آدم بیچاره و مفلوک بدهند و او خیال کند که اوضاع و احوال به صورتی است که باید حالا حرفی زد؛ خودش و دیگران و زن و بچه خود را به بلا بیندازد! 🗓 ۱۳۷۶/۹/۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
توصیه من به دانشجویان و طلّاب 🔹 من کلّاً به جوان‌ها و به خصوص و توصیه می‌کنم که آگاهی‌های خودشان را افزایش دهند. بسیاری از این کجروی‌هایی که شما ملاحظه می‌کنید، ناشی از کمبود آگاهی است. 🔹 نسل امروز - به‌ویژه نسل جوان ما - باید از کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان به این طرف را بداند. شما در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کنید، چون جزو نخبگان جامعه هستید -بعد از این هم ان‌شاءالله جزو نخبگانِ برتر خواهید بود- باید بدانید که کشور شما در چه موقعیتی قرار داشته و دارد. 🗓 ۱۳۷۹/۱۲/۲۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات (۲) جلسه اول با موضوع: 🌀 کار تشکیلاتی از نگاه رهبر معظم انقلاب🌀 ⏰ شنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۶ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه حجت الاسلام علی اصغر محمدی راد 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
8⃣ 🔻 بحثی که امروز بنده آماده کردم که خدمت آقایان عرض بکنم، یک بحث جدیدی برای شما نیست؛ علّت اینکه مطرح میکنم، این است که هر کدام از شما بحمدالله در یک منطقه‌ای -چه در بین مردم، چه در بین طلّاب و حوزه‌های علمیّه- جایگاهی دارید و حرفتان شنیده میشود؛ 🔻 ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصل‌هایی که ما عرض میکنیم، به وسیله‌ی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، بشود برای مردم و به صورت دربیاید، به صورت فهم عمومی دربیاید. اینکه مردم ما در این زمینه، در مورد این مسئله‌ی خاص که حالا عرض میکنم، به یک فهم عمومی برسند، خیلی برای کشور مهم است. 🔻 آنچه بنده میخواهم به ‌عنوان موضوع مورد بحث عرض کنم، عبارت است از این مسئله: نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با چالشها، با حوادث؛ این را میخواهیم بحث کنیم. 🔻 بالاخره هر کشوری، هر جامعه‌ای حوادثی دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست -فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم. بحث من و موضوعی که میخواهم عرض کنم، این است. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات (۳) جلسه سوم با موضوع: 🌀 نظام برنامه ریزی کشور- مطالعۀ موردی شهرستان بشاگرد🌀 ⏰ یکشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۶ و دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۳ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه آقای مهدی افراز 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: @elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
♨ گفتگوی زنده: مصداقی آری یا نه؟ 🔸با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید (امام جمعه سابق لواسان) 🕰 زمان: امروز، ساعت ۱۶ 🏢 خانه طلاب جوان 📌از طریق پخش زنده کانال نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE ⏪ هم‌اکنون در حال برگزاری....
3⃣1⃣ 🔻 در اصطلاح قرآن -که شاید تعبیر «حق» بیش از دویست مرتبه در قرآن تکرار شده؛ خیلی چیز عجیبی است- یک معنای عمیقِ وسیعی دارد؛ که حالا آنچه به طور خلاصه و مجمل در دو کلمه شاید بشود یک معنای سطحی از آن داد، به معنای است. 🔻 خدای متعال در آیات متعددی از قرآن میگوید: همه‌ی عالم وجود بر حق آفریده شده؛ «ما خلقناهما الّا بالحقّ»،(۱) «خلق اللّه السّماوات و الأرض بالحقّ»؛(۲) یعنی این دستگاه عالم وجود و دستگاه آفرینش -از جمله وجود طبیعی انسان، منهای مسئله‌ی اختیار و اراده در انسان- یک دستگاهِ ساخته و پرداخته و به هم پیوندزده‌ی متصل به یکدیگر و دارای نظام و دارای هدف است. 🔻 بعد عین همین مسئله را درباره‌ی بیان می‌کند. در مورد تکوین، به برخی از آیات اشاره کردم. در مورد تشریع میفرماید: «نزّل الکتاب بالحقّ»،(۳) «ارسلناک بالحقّ بشیرا و نذیرا»،(۴) «لقد جائت رسل ربّنا بالحقّ».(۵) این حق، همان حق است؛ آن در است، این در است. این معنایش این است که عالم تشریع، به حکمت الهی، صددرصد منطبق با عالم تکوین است. 🔻 اراده‌ی انسان میتواند یک گوشه‌هائی از آن را خراب کند. البته چون منطبق با عالم تکوین است و جهت، جهت حق است لذا در نهایت، آن حرکت عمومی و کلی غلبه پیدا می‌کند بر همه‌ی این کارهای جزئی‌ای که تخطی و تخلف و انحراف از این راه است؛ بنابراین تخلف‌هائی ممکن است انجام بگیرد. 🔻 این عالم هستی است، این هم تشریع است. خب، یکی از مواد این عالم، اراده‌ی انسان است؛ یکی از مواد این تشریع، آزادی انسان است؛ پس این حق است. با این دید به مسئله‌ی آزادی نگاه کنیم، که آزادی حق است در مقابل باطل. ۱. دخان؛ ۳۹ ۲. عنكبوت؛ ۴۴ ۳. جاثية؛ ۲۲ ۴. بقرة؛ ۱۱۹ ۵. اعراف؛ ۴۳ 🗓 ۱۳۹۱/۰۸/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
⭕️ نشست زنده پیرامون شخصیت و سیره ایشان _______________________ 👤 کارشناس برنامه: حجت الاسلام و المسلمین (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم) 🕰 زمان: مورخ 24 آبان ماه | 📡 مکان: پخش زنده کانال _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
⭕️ دیدار و گفت‌و‌گوی اعضای خانه طلاب جوان با آیت الله العظمی 🕰 زمان: امروز مورخ ۲۴ آبان‌ماه ⚠️ شرح و گزارش دیدار به سمع و نظر مخاطبین محترم خواهد رسید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حضور اجتماعی، یک خودسازی است ▫️علامه طباطبایی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: بخشی از پرداختن به خود و اصلاح خود، توجه به معضلات اجتماعی است. وظیفه سالک الی الله، توجه به اجتماع است. 🗓 ؛ سخنرانی دهه محرم ۱۴۴۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ روایت مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره) از خادم افتخاری حرم حضرت معصومه سلام الله علیها... 🏴 رحلت جانسوز، دختر موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت عرض می‌نماییم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🏴 مقام و عظمت حضرت معصومه (س) ☑️ ما باید از (علیها‌السلام)، بیشتر استفاده کنیم. ایشان امامزاده بلافصل است. ، ، ، خیلی عظمت دارد. ☑️ در زیارت نامه ایشان آمده: ای فاطمه معصومه! تو برای ورود من به بهشت شفاعت کن، چون نزد خدا دارای شأن و مقام بزرگی هستی. 🗓 ۱۳۷۱/۴/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🏴 (س) از قبیل امامزاده های مطلق نیست -که هنگام زیارت او زیارت نامه مطلق امامزاده ها خوانده شود؛ بلکه زیارت مخصوص به خود دارد- زیرا در روایت است: "هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می گردد"؛ خیلی کلمه بزرگی است. 🗓 در محضر آیت الله بهجت؛ ج۲، ص۱۹۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
زمان مطالعه: یک دقیقه و پانزده ثانیه ✅ تولید علم و تحول جامعه 🌱 یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. می‌گفت از سفری بر گشته بودم، خواب آیت الله آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی در کار رهبران است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود. 🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمی‌کند بلکه یک راهبرد را معرفی می‌نماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عال‍ِم میداند. و دانش را شأن انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی می‌داند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بی‌نهایت کار انسان سالک و موحد می‌داند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنة قائمه می‌داند، آری او (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحت‌های مختلف متولد کند. ایجاد جامعه_دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی می‌داند. 🌱 هر قدمی در عینیت که بر داشته می‌شود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق می‌کند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمی‌شود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده. 🌱 با این حساب هم و هم وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مسسله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مُرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد. ✏️ نویسنده: استاد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ از واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب 🔻 شرایط: 1️⃣ توانایی کلیپ سازی 2️⃣ حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 3️⃣ ساکن قم 🎁 مزایا: 🔹 دریافت حقوق ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان 🔹 بهره مندی از اساتید رسانه برای افزایش کیفیت کارایی ♦️امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح 📲برای کسب اطلاعات بیشتر، و فرستادن نمونه‌ کار به آیدی زیر پیام بدهید. @gohari_67 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
علما 4⃣1⃣ 🔸 با فاصله نداشته باشيد. مقيد باشيد حتما قرآن بخوانيد. اين كتاب بسيار با عظمت است، كتاب دستورالعمل حضرت حق براي انسان شدن است تا مرضي حضرت حق شود. 🔸 اگر ميخواهيد سلمان بشويد قرآن بخوانيد و از آن فاصله نگيريد. خواندن هر حرف قرآن در حالات مختلف (ايستاده و نشسته، با وضو و بي وضو و...) ثواب‌هاي مخصوص به خود دارد. ولي انسان بايد در برابر قرآن مؤدب باشد و با وضو قرآن بخواند. 🔸 در روايت آمده هر روز حداقل ۵۰ آيه قرائت كنيد و اگر مي‌توانيد، تصميم بگيريد هر روز نيم جزء از قرآن بخوانيد تا در دو ماه قرآن را ختم كنيد و ختم اولتان را به پدر و مادر (علیه السلام) هديه كنيد تا امام حسن عسكري و حضرت نرجس خاتون و امام زمان (علیهم السلام) به شما عنايتي بكنند؛‌ اين تجارت كمي نيست؛ هم ثواب خواندن قرآن براي شما ثبت ميشود كه هر حرفش حسنه دارد، هم نگاه به قرآن براي چشمتان نافع است كساني كه زياد قرآن ميخوانند چشمشان بيمه ي قرآن شده است، و احتیاج به عینک ندارند. ختم دومتان را به پدر و مادر امير المؤمنين (علیه السلام) هديه كنيد و همين طور پيش برويد. 🎙 آیت الله ناصری حفظه الله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فلسفه یعنی این... : 📚 فلسفه الهی بهترین و رساترین مُبلّغ علمی در جهان 💠 شما اگر روی منبر می روید چهارتا مسلمان درست می کنید، فلسفه چهل میلیون دانش را اسلامی می کند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
☑️ داستان یک عمار خستگی‌ناپذیر... ☑️ از مبارزه با پهلوی تا خیزش در برابر فتنه۸۸ "به مناسبت رحلت حضرت آیت الله مجتهد شبستری" ▪️ ایشان با همراهی شهید ، شهید و شهید را در تهران تأسیس کردند و بیشتر فعالیت‌های مبارزاتی‌شان علیه رژیم در سال‌های پیش از انقلاب به انتشار اعلامیه و بیانیه و فعالیت در این تشکل گذشت. پس از پیروزی انقلاب نیز عضویت مجلس  و ۴ دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند. که از سال ۱۳۷۴ با حکم رهبر معظم انقلاب امامت جمعه تبریز را عهده دار شدند. ▪️ مرحوم آیت الله مجتهد شبستری درباره فتنه ۸۸ اینگونه بیان می کند: "در سال ۷۸ در قضیه مسائلی پیش آمد اما وقایع سال ۸۸ گسترده‌تر بود به قدری که مقام معظم رهبری بیش از چندصد بار کلمه را به کار بردند و این فتنه عظمی مصداق روشن «اکبر من القتل» بود که با درایت مقام معظم رهبری و همت مردم خنثی شد." ▪️ همچنین می‌فرمایند: "امروز لبه تیز پیکان حملات متوجه شده است. این آماج حمله از گذشته وجود داشت، دلیل این امر هم روشن است، متوجه شده با وجود ولی فقیه و مدیریت و رهبری ایشان نمی‌تواند هیچ آسیب جدی به کشور و نظام اسلامی وارد کند از این رو تمام هجمه‌ها و حملات خود را متوجه ایشان کرده است و این مسئله لازمه دفاع از رهبری را بیش از پیش ضروری می‌کند". 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 هر وقتی گم میشم تو سختی و بلا من پیدا می‌کنم راهمو با این ستاره‌ها 🎙 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات (۴) 🛑جلسه چهارم با موضوع: 🌀 سواد بصری، اهمیت هنر به عنوان بهترین ابزار انتقال اندیشه🌀 ⏰ شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۶ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه آقای سیدهادی قادری 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane ۰🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔊 حجت الاسلام مهدیان در گفتگو با :حاضر به گفت و گو هستم ولی نه در جدال/ دود ناپختگی مذهبی ها در عدالتخواهی به چشم انقلاب می رود 🔻 احتمال می دهم که علیزاده بنا دارد در ، پایگاهی داشته باشد، که در این قشر افرادی که از نظر راهبردی، سطحی نگر و ناپخته هستند راحت تر به او اعتماد می کنند و می توانند از او تاثیر بگیرند؛ بنابراین تصمیم داشتم با گفتگو در رسانه علیزاده به تقویت رسانه ای او کمک نکنم. 🔻 البته هدف اصلی من این نبود. حدس من این بود که من هر جوابی به او بدهم، آن را رسانه ای می کند. بنابراین به نظرم رسید که از این فرصت استفاده کنم و از زبان خود علیزاده این مسئله را مطرح کنم که افرادی هستند که به اصل کار او شک دارند و با انتشار جواب من در رسانه علیزاده، این شک به کار او در خودش مطرح شود. 🔻 دلیل اصلی رد درخواست آقای علیزاده این بود که ادعای او در مورد بی طرف بودن رسانه اش را رد کنم و به نظرم با این نوع برخورد و اتفاقاتی که در پی آن رخ داد این پیام را به مخاطبان منتقل کردم. 🔻 اینکه علیزاده بنا دارد به اجبار و با یک طلبه را وادار به گفتگو کند و مخاطبانش به اسم آزادی، با این توجیه استبدادی همراه هستند غلط است. این دقیقا مخالف آزادی است. 🔻 من یکی از دلایل مهم عقب ماندگی کشور در را ناپختگی عدالت در بین بچه های حزب اللهی انقلابی می دانم که باعث شده حرکت عدالتخواهی در کشور ضعیف شود. 🌐 متن کامل خبر: v-o-h.ir/?p=31727 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
"بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی" 📚 نام کتاب: میزبانی از بهشت 📚 ناشر: صهبا 🔸 محدودۀ خیابانِ ابوذر مشهد، در محلۀ احمدآباد، در شبِ جمعه ۱۳۷۶/۱/۷، میزبان مهمان عزیزی بود که بی‌سروصدا به خانۀ خانواده‌های شهدا سر می‌زدند. ایام دیدوبازدیدِ عید بود و آن شب، رهبر انقلاب به خانۀ پنج خانواده از حق‌داران انقلاب رفتند که فرزندانشان را بر سر این حمایت اهدا کرده‌ بودند. خانواده‌های شهيد حميدرضا سمرقندی، شهيدان مجتبی و محسن عاشوری، شهيدان مسعود و مهدی ميرزايی، شهيد غلام‌حيدر رستمی و شهيدان محمدمحسن و حميد سماعی يکتا. خانواده‌هايی ساده و صميمی که هنوز داغ شهيدشان را بر دوش دارند، اما هر روز محکم‌تر پای آرمان‌های شهدا ايستاده‌اند. هر ديداری به فراخور شرايط خانواده و شهدايشان، نمک خاص و نکته‌های زيبای خودش را داشت. 🔸 و اين کتاب، روایت همان پنج دیدار است. پنج روايت که هرکدام از يک زاويۀ ديد و از جايی وارد داستان شهدای خانواده و ديدار حضرت آقا با آنها می‌شود. سعی شده در مورد ديدار، تمام آنچه در آن حدود پانزده دقيقه گذشته، کاملاً بازگو شود. 🔸 با مطالعۀ اين کتاب، تا حدی، دليل شدت توجه و تکريم و احترامِ حضرت آقا نسبت به خانواده‌های شهدا را متوجه می‌شويم. 🔸 اگر به زندگی‌نامه شهدا علاقه‌مند هستید، یا مایلید از سیرۀ عملی حضرت آقا بیشتر بدانید، این کتاب می‌تواند کتاب جذابی برای شما باشد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
2⃣ 🔻 یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است، امّا شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. 🔻 "لا اله الا الله" فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند، وارد می‌شود تکلیف حاکم را معیّن می‌کند، تکلیف محکوم را معیّن می‌کند، تکلیف مردم را معیّن می کند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
4⃣1⃣ "وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" (بقره؛ ۱۴۳) 🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از استفاده نکنید. دشمنان از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. 🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. 🔹 اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة"؛ این است. 🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید. 🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🗓 بیانات در دیدار مردم نجف‌آباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
9⃣ [ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصل‌هایی که ما عرض میکنیم، به وسیله‌ی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، تبیین بشود برای مردم و به صورت گفتمان دربیاید] 🔻چند را من عرض میکنم در این زمینه؛ یعنی نوع مواجهه به چند صورت میتواند تصویر بشود: ◀️ گاهی مواجهه‌ی ما با این حوادث، است، گاهی و مواجهه‌ی منفعل. 🔸 فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثه‌ای روبه‌رو میشویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه -برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن- چه‌ کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجهه‌ی فعّال. 🔸 مواجهه‌ی انفعالی این است که وقتی یک حادثه‌ی تلخی، سختی، مشکلی پیش می‌آید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجهه‌ی فعّال، مواجهه‌ی انفعالی. ⏪ از نگاه دیگر: یا . 🔸 مواجهه‌ی عکس‌العملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجهه‌ای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامه‌ریزی او -که یک حرکتی انجام میدهد- مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجهه‌ی انفعالی است، این مواجهه‌ی عکس‌العملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است. 🔸 مواجهه‌ی ابتکاری این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیه‌ای به ما حمله میکند، ما از ناحیه‌ی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab