eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ مأموریت محرمی طلبه‌ها در ایستگاه‌های مترو 🔹وارد ایستگاه مترو که شدم طلبه جوانی را دیدم که پشت میز نشسته. نگاهم که به نگاهش افتاد چیزی نگفت اما از جایش بلند شد. از این‌همه تواضع آن هم در این سن تعجب کردم. 🔹با خودم گفتم باید کنارش بنشینم و از او انرژی مثبت بگیرم. قصدم چند دقیقه صحبت بود اما وقتی به ساعت نگاه کردم ۴۰ دقیقه گذشته بود! 🔹این همان تعریف هنر است. هنر یعنی بتوانی طرف مقابلت را جذب کنی و روی او اثر بگذاری. و این طلبه جوان چنین تاثیری روی من داشت. 🔸 مطالعه گزارش کامل این فعالیت جهادی قم در تهران را از طریق لینک زیر در خبرگزاری فارس مطالعه نمایید. 🌐 http://fna.ir/1qm5qj 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ در ستایش مظاهر دینی، از سلام فرمانده تا عزای شاه شهیدان ▪️«ای گل گمان مکن به شب جشن می‌روی، شايد به خاک مرده‌ای ارزانی‌ات کنند» باور نمی‌کنم این بیت را جز در رثای سروده باشد. در وصف شبی که دیدگان سیاوش را بوسید و دست دخترش را در دست او گذاشت. چه همه خوشحال صلحی مذبذب بودند که چندی بعد سیاوش را به مذبح کشاند. هنوز میوه‌‌ی پیوندشان به بار نیامده بود که در صحرایی بی‌آب‌وعلف خنجر بر حلقوم این پناهنده‌‌ی بی‌پناه کشیدند. ▪️ خبر کشته‌شدن پسر کاووس که به رسید، گودرز لباس‌های سیاه پوشید و نزد پادشاه رفت. تا سال‌ها در سوگ سیاوش دسته‌دسته با کتل‌ها به طرف قتلگاه حرکت می‌کردند و بر خود می‌کوفتند. باده‌خوانان حکایت این سوگ را روایت می‌کردند و زنان تصنیف‌های غمگین می‌خواندند. ▪️ نسیم که در ایران وزید، سوگ سیاوش جایش را به تعزیه داد. شهادت که یک زمینه‌ی واقعی در سنت داشت، به یک نمایش سوگواری سنجیده و الهام‌بخش بدل شد. نمایشی که وارث سنت‌های کهن ایران بود و ریشه‌های عمیقی در روح ایرانی داشت. اولین بار به‌فرمان معزالدوله‌ی دیلمی مردم دکان‌هایشان را بستند، با روی و جامه‌ی سیاه در شهر گشتند و بر صورت زدند. به این ترتیب روح قلندر از هابیل به جمشید و از او به ایرج و یحیی و سیاوش و امام‌حسین در گردش آمد تا زمین هیچگاه از شهید خالی نباشد. ▪️ . تا زمانی زنده‌اند که در چرخه‌ی زندگی مردم باشند. نویسنده‌ها هنوز از سیاوش می‌نویسند اما دیگر کمتر کسی داستانش را می‌داند. روایت‌ها را زنده نگه می‌دارند و با همه‌ی قهرمان‌هایش زنده است؛ چون ما بیش از آنکه در کتاب‌ها بخوانیمش با اشک‌ها، لباس‌ها‌ی مشکی، بیرق‌ها، نوحه‌ها و طعام‌ها مرورش می‌کنیم. هیچ تمدنی در هیچ‌کجا سیطره نخواهد یافت مگر آنکه نمادها و به آنجا راه یابند. این حقیقتی انکارنشدنی است که ظاهر اگر شمایل کفر بگیرد، باطن نیز به کفر می‌گراید. از همین رو، تمدن غرب در مواجهه با انقلاب اسلامی بیش از هرچیز به مقابله با مظاهر آن می‌پردازد؛ خواه باشد، خواه یک یا مراسم‌هایی از قبیل و . 🔹 اهمیت مظاهر دینی را بیشتر از هرکس دولت می‌فهمد و ! دولت آذربایجان که آنطور از نام اباعبدالله بر دیوار یک خانه واهمه دارد و سیده‌شهلا که آنطور افتخار می‌کند:‌ «من نذاشتم این اسم پاک بشه!» نگذاریم مظاهر حق پاک شوند که پوسته اگر فاسد شود لاجرم مجرایی به هسته نیز خواهد یافت. ✍ نویسنده: سرکار خانم زهرا حسنی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ حکومت اسلامی هدف امام سجاد(ع) ▫️ وظایف اصلی امام سجاد(ع) عبارت بوده ‌است از در زمینه معارف و احکام اسلامی، از انحراف‌ها، زمینه‌سازی برای ذیل حکومت علوی و زنده نگه داشتن حادثه عاشورا. ▫️امام سجاد(ع) بدون هیچ واهمه‌ای تمام اتفاقات حادثه عاشورا را بیان کردند و با خطی محونشدنی در لوحه تاریخ تثبیت کردند. ایشان هدفی داشت که سال‌ها برای آن زحمت کشیدند، اگر از من بپرسید که آن هدف چه بود به طور قاطع و با اتکا به صدها مدرک اطمینان‌آور عرض می‌کنم در یک جمله آن هدف «زمینه‌سازی برای تشکیل حکومت اسلامی» بود. 🗓 حلقه سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله 🏴 ۱۲ محرم، سالروز شهادت حضرت زین‌العابدين امام سجّاد عليه‌السلام را تسلیت عرض می‌کنیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⏪ حاج‌حسین همدانی! حبیب‌بن‌مظاهر انقلاب! شهید مظلوم! میرحسین موسوی، تو را سردار "بی‌افتخار" و "تلف‌شده" و "جنایت‌کار" خوانده است! با همین صراحت و وقاحت! با همین حجم از کینه و نفرّت! ⏪ واقعیّت این است که او نمی‌تواند فراموش کند که تو در که او در تهران به پا کرده بود، چگونه توطئه‌اش را خنثی کردی و داغ "اثربخشیِ لشکرکشی خیابانی را بر دل دنیاطلبش نهادی. آری او از تو، "خاطرات تلخ" به یاد دارد! این تو بودی که چشم فتنه را کور کردی و با و و حتّی حضور میدانی -آن هم بر تَرک موتور نشستن و در شهر چرخیدن!- هوادارانِ فریب‌خورده‌اش را به این سو سوق دادی. و هم معارضانِ وطن‌فروش را خاموش ساختی. چونان بارانِ دل‌انگیزی بودی که به‌هنگام و بی‌امان، آتش فتنه‌گریِ او را سرد و بی‌رمق کرد. ⏪ او ملعبه موقتی بود و تو . او بازی‌خورده بود و تو بازی‌ساز پیچیده. او داشت و تو . او فتنه‌ساز بود و تو فتنه‌سوز. او از نام امام، نان خورد و تو برای راه امام، دادی. ⏪ و امّا امروز، او است و تو . او بیانیه‌نویس مطرود است و تو محبوب. او حصرنشینِ مغلوب است و تو آسمان‌نشینِ فاتح. ⏪ چرندیاتی که نگاشته، جلوه‌ای دیگر از سیاسی‌اش است. این نخست‌وزیر مذبذب، همیشه نامعقول و ندانم‌کارانه زیسته، و پریشان و ناپخته، گفته است؛ بار اوّلش نیست! او تاوان حماقت‌های غریزی‌اش را می‌پردازد. ✍ نویسنده: مهدی جمشیدی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا قیام کرد؟ 4⃣ 4️⃣ : اگر اسلام مرد، تکلیفمان چیست؟ ⏪ انواع انحراف ⏪ خدا انسان را در هیچ قضیه‌ای بی تکلیف نمیگذارید! 🗓 بخشی از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۴۷۳/۰۳/۱۹ 📽️ دانلود نسخه باکیفیت ویدیو: 📽️ Aparat.com/v/KNh62 🖇 کاری‌ از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
‼️ خدمتی که حصر کرد... 1⃣ یکم. یک اصل کلیدی را فراموش نکنیم؛ جامعه‌ای که در آن کم شود، جامعه رشد یافته است. نفاق از کفر بدتر است. چون منافق، همان کافر در لباس نفاق است. جامعه‌ای که در آن نفاق کم شود، جامعه بلوغ یافته است چراکه دشمن نمی تواند با تزیین و ظاهرسازی آنها را دچار خطا کند. 2⃣ دوم. حوادث ۸۸ چرا لقب گرفت؟ ادعای تقلب؟ خیر. اعتراضات غیرقانونی؟ خیر. آدم کشی و و صدمه زدن به بیت المال؟ خیر. عنوان فتنه تنها به یک دلیل بود: امتزاج غبارآلود حق و باطل؛ به نحوی که حق از باطل قابل شناسایی نبود؛ بقیه موارد ذیل همین عنوان بود. 3⃣ سوم. همان سال رهبری فرمودند ؟ چرا چنین گفتند؟ مگر نبودند شخصیت‌های سیاسی و رسانه ای که علیه فتنه موضع‌گیری کنند؟ بودند؛ پس چرا فرمودند این عمار؟ مگر عمار در تاریخ چه کرده است و چرا آنروز نیازمند عمار بودیم؟ 4⃣ چهارم. در تاریخ ثبت است که نقش عمار در سپاه امیرالمومنین و نشاندن غبار صفّین بود تا حق از باطل تمییز داده شود. عمار فتنه شکن بود. آنروزها مطالبه منتقدین و مخالفان محاکمه سران فتنه بود؛ حال آنکه کشور می خواست. چرا؟ مگر حق‌شان محاکمه نبود؟ حتما بود. امّا قبل از محکمه باید نزد مردم محاکمه می‌شدند. باید فتنه‌ها می شکست تا حق نمایان شود. 5⃣ پنجم. هدف نهایی چه بود؟ حصر کمک کرد زمان بگذرد و غبارها بنشیند و باطل خود را نشان دهد. حصر کمک کرد هیجان های کف خیابان تمام شود تا جامعه عاقلانه صحنه را ببیند. نقش حصر فرصت روشنگری و انداختن نقاب نفاق بود. و این پروژه کلان است. باید مردم بخواهند تا هر تصمیمی ولو قهریه کارساز باشد. با و و نیز با همین راهبرد رفتار کرد. برای تک تک آنها فرمود "از اول می دانستم محق نیستند" اما همراهی می‌کنند تا با گذر زمان و روشنگری نقاب ها بیافتد. رهبری نیز با و و همین کردند. با امثال نیز. 6⃣ ششم. و حالا توهین ها و هتاکی ها در بیانیه موسوی مهم نیست. مهم اینست که گذشت روزگار فتنه. رقیب موسوی آگاهی مردم است. همه چیز روشن است. یک خط است با دو سو؛ یا جریان انقلاب اسلامی و یا مقابل آن که طرفداران داعش و تروریست ها و آدم کش ها و سلطنت طلب ها و رجوی ها و غیره اند. بیانیه موسوی تصریح موکدی بود بر مرزبندی که از ۸۸ با مردم و این خاک و انقلاب پیدا کرد. آنروز نقاب و امروز بی نقاب؛ همین. بیشتر هم لازم نیست جدی گرفته شود. گذشت دوران نفاق؛ این جامعه بلوغ یافته است. ✍ نویسنده: محسن مهدیان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 انگشت اشاره امام حسین را تعقیب کنیم! ▫️ اين جريان را امام حسين در تاريخ گذاشت و بشر فهميد كه بايد براى چنان و جامعه‌اى كند؛ جامعه‌اى كه در آن پستى و جهالت و اسارت انسان و تبعيض نباشد. همه بايد براى چنان اجتماعى جهاد كنند كه به وجود بيايد و مى‌آيد و ممكن است. ▫️ يك روز بود كه بشر مأيوس بود؛ اما و نظام اسلامى نشان داد كه همه چيز ممكن است. نظام اسلامى به آن حد نرسيده است، اما بزرگترين موانع را در راه رسيدن به آن مرحله از سر راه برداشت. وجود ، حكومت ديكتاتورى، حكومت انسان‌هايى كه بر مردم شير بودند، ولى در مقابل قدرتها روباه مى‌نمودند؛ در مقابل مردمِ خودشان با تفرعن و تكبر بودند، اما در مقابل بيگانگان تسليم و خاضع بودند، بزرگترين مانع براى يك ملت است؛ آن هم حكومتى كه همه‌ى قدرتهاى جهانى از او حمايت مى‌كردند. ملت ايران نشان داد كه اين كار، عملى و ممكن است؛ اين مانع را برداشت و در اين راه حركت كرد. به لطف و فضل الهى، در اين راه گامهاى زيادى برداشته شده است. ▫️اما برادران و عزيزان! ما در نيمه‌ى راهيم. اگر پيام امام حسين را زنده نگه مى‌داريم، اگر نام امام حسين را بزرگ مى‌شماريم، اگر اين را حادثه‌ى عظيم انسانى در طول تاريخ مى‌دانيم و بر آن ارج مى‌نهيم، براى اين است كه يادآورى اين حادثه به ما كمك خواهد كرد كه حركت كنيم و جلو برويم و انگشت اشاره‌ى را تعقيب كنيم و به لطف خدا به آن هدفها برسيم و ملت ايران إن شاء اللَّه خواهد رسيد. ▫️ نام امام حسين عليه‌السّلام را خدا بزرگ كرده است و حادثه‌ى را در تاريخ نگه داشته است. اينكه مى‌گويم ما بزرگ نگه داريم، معنايش اين نيست كه ما اين كار را مى‌كنيم؛ نه. اين حادثه عظيمتر از آن است كه حوادث گوناگون دنيا بتواند آن را كم‌رنگ كند و از بين ببرد. 🗓 خطبه های نمازجمعه تهران؛ ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
9⃣2⃣ ✅ جهاد علما و خطبا در پشت جبهه 🔸 ما بايد در پشت جبهه، همان طورى كه توده‏هاى مردم در پشت جبهه دارند كمك مى‏كنند به جبهه‏ها، ، بزرگ، ى عظيم الشأن هم بايد كنند و جهاد آنها است، جهاد آنها فهماندن حجم اين پيروزى است و اين عملى كه شما براى او انقلاب كرديد و اين ايده‏اى كه براى او ‏ كرديد، فهماندن به ملتها و ملت كه مقدار اين پيروزى چقدر است و براى حفظ او بايد چه كرد. 🔸 همان طورى كه پيروزى حاصل شد به حضور همه جمعيتها در ميدان و در صحنه، حضور همه در صحنه‏هاى نبرد جبهه و پشت جبهه، حفظ اين نعمت بزرگ الهى هم محتاج به اين است كه حاضر باشند جوانهاى ما، حاضر باشند كه هر وقتى آنها را خواستند، بروند و از اسلام دفاع كنند. 🔸 اسلام يك امرى است كه انبيا، كه نبى اكرم، كه اولاد نبى اكرم و اصحاب متعهد نبى اكرم براى او جانفشانى‏ها كردند و براى او زحمتها كشيدند. اسلام چيزى است كه از [سوى‏] خدا آمده است و بايد حفظ بشود و اگر- خداى نخواسته اين كه دنبال اين انقلاب به دست شما آمده است، به واسطه سستى ما، به واسطه ضعف تبليغ ما، به واسطه ضعف حضور ملت ما، به شكست- خداى نخواسته- برسد، بدانيد كه اسلام تا قرنها ديگر نمى‏تواند سربلند كند. 🔸 ، بزرگ است و همه بايد اين تكليف بزرگ را بپذيريم. آخر مطلب است و وصول به لقاء اللَّه و حضور در محضر حضرت سيد الشهدا و امثال او، و اين غايت آمال اشخاصى است كه عشق به خدا دارند. 🗓 صحيفه امام ؛ ج‏۱۷؛ ص۵۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دشمنی های بسیار پیچیده شده! و این نشانه این است که ما را میخواهیم پیاده کنیم! ✂️ برشی از گفتگوی نشریه خط با با موضوع تحلیل وضعیت دینداری جامعه 🔹 متن کامل گفتگو را در شماره جدید (شماره ۱۹) که در قسمت بالای کانال سنجاق شده مطالعه بفرمایید. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ فلسفه مجالس روضه سيد الشهداء ▫️ اين مطلبى كه الآن القا كرده‏اند به جوانهاى ما كه تا كىْ و تا كىْ روضه و اينها!؟ بياييد تظاهر كنيم. اينها نمى‏فهمند چيست؛ و اين اساس [را] كى تا حالا نگه داشته است، اين را نمى‏فهمند، و نمى‏شود هم بهشان بفهمانيم. ▫️ اينها نمى‏فهمند كه اين روضه و اين گريه ‏ساز است؛ انسان درست مى‏كند. اين مجالس روضه، اين مجالس عزاى سيد الشهداء اين آن تبليغات بر ضد ظلم، اين تبليغ بر ضد است. بيان ظلمى كه به مظلوم شده تا آخر بايد باشد. ▫️ همينها در عين حالى كه جوان‌هاى خودشان كه كشته شدند برايشان فرياد مى‏زنند و چه مى‏كنند، لكن بازى خوردند مى‏گويند آن جوان‌ها را از ياد ببريد! براى اينكه آنهايى كه به اينها تلقين مى‏كنند اساس را سيد الشهداء مى‏دانند. اساسى كه همه چيز را تا حالا نگه داشته، اوست. پيغمبر هم فرمود كه‏ "أنَا مْن حُسَين" يعنى را او نگه مى‏دارد، و اين فداكارى ديانت اسلام را نگه داشته است، و ما بايد نگهش داريم. 🗓 سخنرانى در جمع هيأت فاطميون تهران؛ ۴ مهر ۱۳۵۸؛ صحیفه امام؛ ج ۱۰؛ ص ۱۱۷ ره 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 چهارمین رویداد جهت‌گیری تخصصی ویژه دانشجویان ورودی ۹۷ و ۹۸ کارشناسی 🔻 با حضور اساتید و زمان دوره: ۱ تا ۶ شهریور 🏡 مکان دوره: اردوگاه سیدالشهداء ع جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای زیر مراجعه نمایید: 🌐 www.jahatgiri.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab