eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
911 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش دوم از نشست ۱۶ آذر: چالش مصلحت در این سالها! ▫️کلیات مفهومی مصلحت را هر اصول فقه خوانده ای قبول دارد؛ مصادیق عینی مصلحت سنجی این سالها، آن حرفها نیست! ▫️از سفارش امام بر لحاظ مصلحت پابرهنگان تا لحاظ مصلحت سرمایه داران! ▫️تفاوت بدهکاری مردم به بانک با بدهکاری بانک خصوصی به مرکزی! ▫️سرکوب معترض بنزین بجای پرداخت بدهی از صندوق توسعه ملی! ▫️تقدم سرمایه گذاری خارجی و حفظ همین وضع موجود ج.ا بر تعقیب انقلاب اسلامی! +پیوست برای آنان که میخواهند بیشتر بیاندیشند: 📖جزوه مصلحت در اسلام و نظام! مجموعه ای از سخنرانی ها و یادداشتهای حجت الاسلام قنبریان درباره صلاح و مصلحت و نسبت آن با انقلابی گری و عدالتخواهی ☑️ @m_ghanbarian
مصلحت در اسلام و نظام.pdf
1.07M
💢مصلحت در اسلام و نظام مجموع سخنرانی ها و یادداشتهای حجت الاسلام قنبریان درباره صلاح و مصلحت و نسبت آن با انقلابی گری و آرمان خواهی ▫️در سه فصل: ۱.درسیره اهلبیت(ع) ۲.در نظام ج.ا.ا ۳.رد تهمت بیگانگان 🔹مطالعه و نشرآن را برای آنان که می خواهند عمیقا بیاندیشند توصیه می کنیم! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
👊🏻 تا انتقام...! 1⃣ ☑️ @m_ghanbarian
🔰 سخن‌نگاشت | در انتقام شهادت سردار سلیمانی، با همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن؛ سیلی سخت‌تر شکستن هیمنه پوچ استکبار است رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی: 🔻مهم‌ترین سیلی به آمریکا همین حرکت مردمی عظیمی [در تشییع] بود که انجام گرفت؛ بعد هم که خب برادرها یک سیلی‌ای زدند؛ لکن سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه‌ی نرم‌افزاری بر هیمنه‌ی پوچ استکبار؛ این سیلی سخت به آمریکا است که باید زده بشود. بایستی جوانان انقلابی ما و نخبگان مؤمن ما [با] همّت، این هیمنه‌ی استکباری را بشکنند و این سیلی سخت را به آمریکا بزنند. 💻 ۹۹/۹/۲۶ | @Khamenei_ir
💠 اعدام نصیحت! ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 فهرستی از برخی سخنرانی ها و یادداشتهای تاریخی 🔺سلسله بحث کرب و بلای اقتصاد طاغوتی، عاشورای طاغوت اقتصادی https://t.me/m_ghanbarian/1391 https://t.me/m_ghanbarian/1397 https://t.me/m_ghanbarian/1402 https://t.me/m_ghanbarian/1408 https://t.me/m_ghanbarian/1413 https://t.me/m_ghanbarian/1418 https://t.me/m_ghanbarian/1425 https://t.me/m_ghanbarian/1429 https://t.me/m_ghanbarian/1436 https://t.me/m_ghanbarian/1441 https://t.me/m_ghanbarian/1446 🔺سخنرانی صلاح امت، اصلاح امت https://t.me/m_ghanbarian/1581 https://t.me/m_ghanbarian/1583 https://t.me/m_ghanbarian/1585 🔺نگاهی کلان به پروژه ولایتعهدی امام رضا(ع) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1662 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1663 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1664 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1668 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1671 🔺سلسله بحث عاشورا موج سوم انقلاب محمد(ص) http://mghanbarian.ir/lecture/273/ 🔺سلسله بحث کوفه؛ نهضت، نظام، تاب آوری http://mghanbarian.ir/lecture/2692/ 🔺عاشورا، خروج یا قیام؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1646 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1647 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1649 🔺سخنرانی دوستی کی آخر آمد، دوستداران را چه شد https://t.me/m_ghanbarian/1094 https://t.me/m_ghanbarian/1099 https://t.me/m_ghanbarian/1106 https://t.me/m_ghanbarian/1108 🔺عقوبت تیه http://mghanbarian.ir/lecture/1985/ 🔺سخنرانی فاطمه؛ اسوه مطالبه انقلابی، نه تبرج سیاسی https://eitaa.com/m_ghanbarian/718 🔺آن چهل و چند نفر! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1225 🔺آقازادگی، از غرامت تا غنیمت https://eitaa.com/m_ghanbarian/649 🔺نحوه تولد امام صادق(ع)، نماد وحدت! https://eitaa.com/m_ghanbarian/591 🔺پرسش و پاسخی از متن نحوه تولد امام صادق(ع)، نماد وحدت https://eitaa.com/m_ghanbarian/592 🔺ازدواجی بمثابه ی یک راهبرد! https://eitaa.com/m_ghanbarian/594 🔺امام(ع) و روح جمعی امت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1676 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1677 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1678 🔺رهبر امت؛ نه فقط امام مذهب! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1687
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش سوم نشست ۱۶ آذر: چالش بغی اشراف و افشاگران! ▫️تفاوت دنیای مدرن با قدیم در اشرافیت: در دنیای جدید مصرف، جلودار تولید است؛ پیشران مصرف هم مصرف متظاهرانه(اشرافیت) است. با گشت ارشاد و... قابل حل نیست! ▫️قرآن از "بغی اقتصادی" هم می گوید که کمتر بر جامعه می خوانیم! ▫️تهمت و بداخلاقی افشاگران، گناه اما آن اشرافیت، بغی اقتصادی است! نسبتشان مثل نسبت هتک چند حزب اللهی در ۸۸ است که آقا میفرمود جگر خون می کند با خود فتنه و فتنه گران (مساله اصلی). برخی ایندو را جابجا می کنند! ▫️اوقاف حوزه علمیه را بعضا به ثمن بخس به بازار می دهند؛ مقابلش روحانی حوزه دستش به اشراف دراز و برخی تئوریسین مگامالها میشوند! ▫️برخی مبلّغین رسانه ملی بغی اقتصادی را کوچکتر از آن بداخلاقی های افشاگران می نمایانند و این اشتباه است! + پیوست برای مطالعه دقیق تر برخی مبانی: 📖جزوه بغی اقتصادی، مجموع چکیده چند سخنرانی و یادداشت حجةالاسلام قنبریان را در پیوست مطالعه فرمایید. ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘برش سوم نشست ۱۶ آذر: چالش بغی اشراف و افشاگران! ▫️تفاوت دنیای مدرن با قدیم در اشرافیت: در دنیای جد
بغی اقتصادی .pdf
773.9K
📖 بغی اقتصادی مجموع چکیده چند سخنرانی و یادداشت از حجةالاسلام قنبریان درباره اشرافیت و اشرافیت مذهبی: * ستیز لاکچری ها * علی(ع) و بغی قارونی * امام خمینی و اشرافیت مذهبی * کبیره! ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ پرستار حرم! ☑️ @m_ghanbarian
🗓صله رحم با حاج قاسم! 🔸جهان طبیعی-جهان اجتماعی: وقتی کلماتی مثل "بنی هاشم" و "بنی امیه" و مانند آن را می شنوی، دوجور تصور برایت شکل می گیرد: ۱. دوخاندان که هریک جداگانه به لحاظ خونی و ژنتیک در پیوند باهم هستند. یک تیره و فامیل میشوند؛ با منافعی و مضارّ مشترک که معمولا دور هم زندگی می کنند؛ باهم در جنگ یا صلح می شوند و... ⬅️ این "جهان طبیعی" بنی هاشم و بنی امیه است. ۲.دو خاندان که هریک باورها و ارزشهای متفاوت و متضاد دارند. متناسب با آن نظام باور و ارزش، "عمل متصل و منفصل" متفاوتی از آنها سر میزند. بنی امیه را محافظه کار نظام جاهلیت و کوشا برای بازتولید آن می بینی. بنی هاشم را انقلابی ای در برهم زدن نظم جاهلیت و آوردن سبک جدید زندگی متخذ از بعثت رسول الله(ص) می یابی. عمل متصل هرکدام را از شعب ابیطالب تا بدر و اُحد و بعدتر صفین و عاشورا و... می توانی متمایز از هم ببینی. عمل منفصل هرکدام را در تفاوت "مدینه النبی" با "مکه ی ابوسفیان"، در "شام معاویه" با "کوفه علی(ع)" می توانی ببینی. چقدر مناسبات، ساختارها، قاعده گذاری ها تا مبلمان شهری هریک از اینها مقابل هم است؟! ⬅️ این، "جهان اجتماعی" بنی هاشم و بنی امیه[مثلا] است.(دقت فرمایید) 🔸رَحِم جهان طبیعی-رَحِم جهان اجتماعی: اگرهمان طایفه مثالی را روی کاغذ، شجرنامه نویسی کنی؛ هریک به شکل مثلثی جلوه می کند. هرچه به سمت قاعده مثلث بیایی، تکثیر بیشتر می شود و هرچه به سمت نوک توجه کنی، تکثر کمتر و به وحدت میل می کند؛ تا به یک زوج میرسی که "ریشه و اصل" آن طایفه است. امیه و هاشم با همسرانشان، ریشه آن دو طایفه اند. ⬅️ این رحِم طبیعی آن دو جهان طبیعی است. جهان اجتماعی این دو را هم اگر تعقیب کنی، به یک "نقطه کانونی" می رسی. بعثت رسول الله(ص)، نقطه کانونی است. از آنجا دید عده ای نسبت به عالم و آدم عوض و ارزشهای اجتماعی جدیدی متولد شده و اعمال و مناسکی، نو شده است. این نقطه کانونی فی الواقع "رحِم جهان اجتماعی" است. روایات ذیل آیه اول نساء(...وَ اتَّقُوااللهَ الَّذی تَسآءَلونَ بِه وَ الاَرحامَ...) این معنای از رحِم را بیان می کند. رحِمی که معلّق به عرش -بعنوان مقرّ سلطنت ربوبی- است و به صله خود فرا میخواند!(۱) 🔸صله رحم در دوجهان طبیعی و اجتماعی: صله رحم، تعبیری استعاری و پرمعناست. فایده های بسیار از جمله "ازدیاد عمر"، "تاخیر اجل و فوت"، "زیادی برکت" و... برایش بیان شده است. در جهان طبیعی که واضح است؛ یک فامیل در پیوند باهم و انواع صله(از بازدید تا مدد عاطفی و مالی و...)، "عمر جمعی شان" بیشتر و افولشان به تاخیر می افتد و بالنده تر میشوند(در روایات چنین آثاری برای افراد و اعضاء هم بیان شده است) در جهان اجتماعی نیز صله رحم متصور است. هرچیزی که "آن باورها و ارزشها" را زنده تر کند، صله رحم جهان اجتماعی است. حج و عمره، زیارت عتبات(بخصوص در جلوه ای مثل پیاده روی اربعین)، میلیاردها تومان نذر، میلیونها وقف و... رحِم آل محمد(ص) را گرامی می دارد و "جهان اجتماعی اسلام و تشیع" را بالنده می کند. 🔸صله رحِم انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی نقطه کانونیِ تولد جهان اجتماعیِ جدیدی با احیای اسلام ناب بود. ایرانِ بعد از آن مثل بنی هاشمِ بعد از بعثت، دچار تغییر در باور و ارزش و عمل شد. حضورهای میلیونی ۵۶و۵۷، رفراندوم۵۸، صله رحمِ عمومی در جهان اجتماعی با آن کانون معرفتی-ارزشی بود. "بسیج شوندگی مکرر" در ۸سال دفاع مقدس و جهاد سازندگی و هر بزنگاه لازم، همه صله رحم یک ملت در جهان اجتماعی خویش است. "تشییع میلیونی" امام(ره) تا سردار دلها مصادیق دیگر این صله رحم معنایی و عمیق است. همه ثمرات صله ی رحم را هم برای ملت ایران دارد. عمر جهان اجتماعی اش افزون، افولش را ممنوع و بالندگی اش را تضمین می کند! ⬅️ فرصت دوباره برای ابتکار صله در این جهان اجتماعی، در مقتضیات جاری است. .................................... ۱.ر.ک:الکافی ج۲ص۱۵۶/الخصال ج۲ص۵۴/و... 📝محسن قنبریان ۹۹/۱۰/۱ ☑️ @m_ghanbarian
📖دسترسی سریع به مطالب حجت الاسلام قنبریان 🔻فهرست مباحث در حوزه عدالخواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1419 🔻فهرست مباحث در حوزه جمهوریت و مردم‌سالاری دینی https://eitaa.com/m_ghanbarian/3932 🔻 فهرست مباحث در حوزه اشرافیت مذهبی https://eitaa.com/m_ghanbarian/712 🔻فهرست مباحث حقوق و دستمزد و نظام جبران خدمات https://eitaa.com/m_ghanbarian/2228 🔻فهرست مباحث اقتصاد مردمی و تعاونی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2436 🔻 فهرست مباحث در حوزه سیاست و حکمرانی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1709 🔻فهرست مباحث آقازادگی و تبارگزینی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2578 🔻فهرست مباحث اخلاقی - عرفانی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1711 🔻فهرست مباحث مهدوی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2877 🔻 فهرست مباحث تاریخی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1789 🔻فهرست مباحث درباره وحدت https://eitaa.com/m_ghanbarian/2671 🔻فهرست مباحث در حوزه حجاب و عفاف https://eitaa.com/m_ghanbarian/3226 🔻فهرست مباحث در حوزه نماز جمعه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2552 🔻مباحث اجتماعی-سیاسی حضرت زهرا(س) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1284 🔻مباحث تربیتی مبتنی بر حضرت زهرا(س) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1268 🔻فهرست مباحث در حوزه انتقام خواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1765
🌴روضه شب کریسمس! 🔅۱.شیخ طوسی در تهذیب الاحکام ذیل این آیه که: "پس مریم(س) به عیسی باردار شد و با حمل خود از خانواده اش کناره گرفت و به "مکانی دور" -مکاناً قصیّاً- رهسپار گشت"(مریم/۲۲) از امام سجاد(ع) روایت کرده: "از دمشق[فلسطین کنونی]، [به طی الارض] آمد کربلاء و عیسی(ع) را در جای قبر حسین(ع) به دنیا آورد و شبش برگشت."(تهذیب ج۶ص۷۳) 🔅۲.به حسب روایات مدت حمل معجزه آسای مسیح ۹ساعت بوده و در روز جمعه واقع شده است. پس شب جمعه، شب تولد مسیح بوده و مسیح در کربلا و موضع قبر سیدالشهداء جان گرفته و متولد شده و در نهر فرات شسته شده است.(ر.ک:تفسیر برهان ج۳ص۷۰٨) 🔅۳. کلینی در کافی از حفص بن غیاث روایت کرده که اباعبدالله(ع) هم متقابلا به آن که رسید وضو گرفت و نماز خواند و شمردم در سجده اش پانصد بار تسبیح گفت و فرمود: بخدا این همان نخلی است که خداوند به مریم فرمود: "ساقه درخت خرما را به طرف خود تکان بده که خرمایی تازه بر تو فرو میریزاند"(مریم/۲۵).(الکافی ج٨ص۱۴۳). این درخت نخل، خشک بود که خدا بخاطر آن مکان و این مهمان رطب تازه برآن رویاند و عمر طولانی داد. 🔅۴.امّا حسین(ع): "قُتِلَ و هو کَئیبٌ، حَزینٌ، شَعِثٌ، مُغ٘بِرٌ، جائِعٌ، عطشانٌ: محزون وغمگین وژولیده وغبارآلود، گرسنه و تشنه کشته شد!(کامل الزیارات ص۱۳۲). محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian