eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
886 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀امنیت ملیِ بنفش 4⃣ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🌀امنیت ملیِ بنفش 2⃣ ☑️ @m_ghanbarian
قدرت ملی یا ثروت ملی؟ انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی؟ حسن روحانی.pdf
126.5K
💢قدرت ملی یا ثروت ملی؟ اولویت کدام است؟ حسن روحانی/ ماهنامه راهبرد ش٣٩تابستان٨٣ 🔘اگر می خواهید با اندیشه راهبردی رئیس جمهور در حوزه امنیت ملی آشناشوید این مقاله را بخوانید ❓تقدم انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی؟ ❓تقدم ثروت ملی یا قدرت ملی؟ ❗️سرمایه گذاری خارجی چقدر مهم است؟ ☑️ @m_ghanbarian
✅ مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده 📱پخش زنده از اینستاگرام و آپارات: http://instagram.com/ashabolhossein_ir https://www.aparat.com/monajat_ut
محسن قنبریان
➕پاور پوینت مطالب نشست حوزه علمیه مشکات ۹۹/۸/۱۹ ✅ قسمت اول: دو اصل در محتوای عدالت خواهی : ۱- عدم ت
✍ بایسته‌های عدالتخواهی طلبگی، در نظام امت و امامت حجت الاسلام و المسلمین قنبریان در این جلسه می‌خواهیم در را به لحاظ و در اندیشه یک اندیشمند انقلاب اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب، بررسی کنیم. 💠 پیرامون : یک: عدم تنزل از عدالت خواهی الهیاتی به باید هر چه مخالف با توحید و اسلام است، ولو اینکه قانون شده باشد، کنار گذاشته شود. عدالتخواهی حقوقی خودش را ذیل قوانین موجود ترسیم میکند و پسا قانون مطالبه‌گری می کند؛ بر همین اساس مفسدان برای خودشان زمینه‌ی قانونی را فراهم می‌کنند. در عدالتخواهی الهیاتی بر قانون چتر می‌اندازد و مسیطر بر آن است. چنین تنزلی شکل گیری است. مرجئه‌ قائل بود که با ولایت حضرت علی علیه السلام، بهشت تضمین است و عمل اشخاص مهم نیست. امروز،‌ نسبتِ نظام و ولی‌فقیه را در این پازل تعریف می‌کند. یعنی عیوب دستگاه حاکمیت را چون ذیل ولی الهی هست، نادیده می‌گیرد. درحالیکه طبق روایات در نظام ولایت، اگرچه گناه توده‌های مردم راحت‌تر آمرزیده می‌شود اما عذاب افراد موجود در دستگاه حاکمیت دوچندان است. یعنی و ولی الهی در صورت لغزش، عذابی مضاعف خواهند داشت. دو: عدم تنزل از عدالت خواهی به ! طبق بیان شهید مطهری، عدالت مقیاس برداشت از دین است. یعنی عدالت در سلسله طولی احکام باید دیده شود. این تنزل هم ایجاد است. حالت اشعری‌گری به این صورت است که عدالتخواهی را پس از قانون ببینیم. عدالت را در سلسله علل قوانین و مسیطر بر آنها تعریف نکنیم. حال آنکه باید قوانین را با عدالت بسنجیم. ممکن است اشکالی مطرح بشود که ما در امروز، امثال و را نداریم و لذا در این عدالتخواهی (که مقیاس فهم دین و مسیطر بر قوانین باشد) افرادی از میدان انقلاب خارج می‌شوند! در پاسخ باید گفت که اولا هم باید شرایط ورود امثال بهشتی و مطهری را فراهم کرد و ثانیا آسیب اشعری‌گری به مراتب بیشتر است. ➕صوت این بخش: https://eitaa.com/m_ghanbarian/1714 💠 پیرامون : ❓سوال محوری: نسبت یک جنبش عدالتخواه با نظام سیاسی موجود چیست؟ ✅ پاسخ اجمالی: باید درون نظام امت و امامت و ناظر بر نظم سیاسی و دیوان سالاری برای ارزشهای انقلاب فعالیت کنیم. 🔹نظریه نظام انقلابی: «نهضت و نظام» یا «انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی» یا «هویت حقیقی و ساخت حقوقی»، اینها دوگانه‌هایی هستند که نباید از هم جدا شوند. (یا نظام یا جمهوری اسلامی) به مانند جسم و (یا نهضت یا انقلاب) به مثابه روح آن جسم است. نهضت و انقلاب و ولایت فقیه و هویت حقیقی و ...، آرمان‌های ما هستند اما شخص ولی فقیه و بیت و قانون و مسئولین و ... جزء نظام و جمهوری اسلامی و ساخت حقوقی هستند. اینها آرمان ما نیستند. جسمی هستند که باید از آن روح جدا نشوند. باید مدام رصد و نقد شوند. لذا خبرگان بر رهبری نظارت دارند. 🔹در نسبتی که میان نهضت و نظام بر قرار است ممکن است چندگونه تحلیل شکل بگیرد: اول؛ اینکه بین انقلاب و جمهوری اسلامی چنان فاصله‌ای احساس کنیم که گویی این دو به تضاد رسیده‌اند، در این صورت اپوزوسیون می‌شویم. اما حضرت آقا معتقدند چنین تضادی شکل نگرفته است. دوم؛ انقلاب و نظام را یک چیز ببینیم. در این صورت محافظه‌کار می‌شویم. حضرت آقا این نگاه را قتلگاه انقلاب می‌داند. سوم؛ انقلاب و نظام را مثل روح و بدن ببینیم. باید از هر دو محافظت کرده و به تعالی هر دو کمک کنیم. حرکت از وضع موجود به سوی آرمان‌ها به نحو کوْن و فساد نیست، نیاز به انقلاب در انقلاب نداریم، بلکه تحقق این امر به نحو صور متبدله‌ی صدرا است و به نظر ما عدالتخواهی صحیح هم همین است. 🔹 نتیجه اینکه باید از درون نظام امام و امت و ناظر بر دیوان سالاری موجود فعالیت کرد و ذیل این حرکت نظام انقلابی را زنده نگهداشت. ➕صوت این بخش: https://eitaa.com/m_ghanbarian/1717 با تشکر از بسیج مدرسه علمیه مشکوه(جنبش علم) ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
➕پاور پوینت نشست حوزه علمیه مشکات ۹۹/۸/۱۹ ✅ قسمت دوم: فرم عدالت خواهی بعنوان یک کنش اجتماعی-سیاسی چ
✍ بایسته‌های عدالتخواهی طلبگی، در نظام امت و امامت حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 💠 خاتمه 🔻لوازم فرم و محتوای عدالتخواهی مطلوب: 🔹 ١. پذیرفتن بعنوان مدیر انقلاب و رابطه عمیق با او. ⚠️ حد افراط این لازمه: سریان ولایت به همه افراد منصوب و منصوبِ منصوب و‌... ‌. باید توجه داشته که منصوبین رهبری وکلای ایشان هستند و اساسا ولایت قابل واگذار نیست. ⚠️ حد تفریط این لازمه: نپذیرفتن ولی مشروع، حتی در حد مدیر انقلاب 🔹 ٢. رابطه ما با ولی جامعه، در حوزه علم، فکر و اندیشه‌، است. ✅ باب در حوزه مباحث مختلف باز است اما دشمن تلقی دشمنی و عناد نمی‌کند! ❌ مادامی که اورا عادل میدانیم حق تخطی و نداریم، اما این به معنای تعطیل اندیشه نیست. ❗️آقا پس از گام دوم گفتند که تجاوب کنید، اما عمدتا به تعریف و تمجید گذشت. 🔹 ٣. (بدون تضاد با نمایندگی تعیینی): کل نماینده تعینی از ولایت به حساب می‌آید و باید بیاید. ✅ نمایندگان تعیّنی به واسطه اتصال شدید اندیشه‌ای به ولی جامعه، خود به خود (و بدون انتصاب رسمی) تبدیل به نمایندگان او می‌شوند و این نوع از نمایندگی، امروز مورد نیاز ما بوده و بسیار راه گشاست. با تشکر از بسیج مدرسه علمیه مشکوه(جنبش علم) ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚠️شهیدِ ارعاب! ❓چرا شهادت سیدالشهدا(ع)، میثم تمار و... به مردم جرأت سلحشوری داد ولی شهادت امیر المو
ما اهل کوفه نیستیم!.mp3
19.22M
🔘 ما اهل کوفه نیستیم! 🌹بزرگداشت شهید فخری زاده/ هیات دانشگاه تهران ١٠آذر٩٩ ▫️معاویه و دشمن زیرک چگونه شهادت را در مختصات ارعاب می برد؟ ▫️نشانه گذاری این مختصات در بیانات امیرالمومنین(ع) ▫️از ترور مالک تا کشتن تحقیر آمیز محمد بن ابی بکر تا فداکاری حسّان و ٣٠شهید همراهش در انبار! ▫️چگونه مستشهد، تبدیل شد به "غَرَضَاً یُرمَی"؟! ▫️انتقام خواهی سرمایه ای اجتماعی که کوفه از دست داد! ▫️یک قدم به ترور علی(ع)! ▫️سرمایه اجتماعی انقلاب و انتقام در مکتب سلیمانی! ▫️انتقام مطهری تا فخری زاده! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💢مطالبی که از شهادت سردار سلیمانی تاکنون در حوزه انتقام خواهی در کانال حجت الاسلام قنبریان موجود است: 1⃣ ادب عقوبت در قرآن(پاسخ به یادداشت آقای سروش محلاتی) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1264 2⃣ نظریه انتقام سخت در سیره نبوی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1266 3⃣ عین الاسد و انتقام سخت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1269 4⃣ دوگانه کهنه: کارشناسی - انقلابی گری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1277 5⃣ آیت الله سیستانی و مبارزه با آمریکا https://eitaa.com/m_ghanbarian/1288 6⃣ خون خواهی و خیرخواهی١و٢ (فاطمیه ٩٨) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1296 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1297 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1298 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1291 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1293 7⃣ شهید ارعاب https://eitaa.com/m_ghanbarian/1755 8⃣ ما اهل کوفه نیستیم!(بزرگداشت شهید فخری زاده) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1764 9⃣اشکال انتقام سخت در جهت بازدارندگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1767 🔟 تا انتقام...! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1780 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1781 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1782 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1784
🔰 معاونت راهبردی مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح اندیشه برگزار می‌کند: 🔻 با موضوع: 🔘 «أشکال انتقام سخت جهت بازدارندگی» 🗓 پنج‌شنبه ۱۳ آذر ⏰ ساعت ۱۷:۳۰ 🌐 لینک درگاه مجازی 👉 daneh.ir/demo2/mod/newmodule/view.php?id=3643 🔺 «مؤسسه فتوح اندیشه» 🏢 پردیسان، خيابان شهروند، خیابان البرز، كوچه ۱، پلاک ۶، ساختمان پردیس حكمت 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
محسن قنبریان
🔰 معاونت راهبردی مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح اندیشه برگزار می‌کند: 🔻 #نشست_اقتراحی با موضوع: 🔘 «أ
🎙برخی نکات طرح شده در نشست اقتراحی "اشکال انتقام سخت در جهت بازدارندگی". موسسه فتوح اندیشه/۱۳آذر۹۹/حجةالاسلام قنبریان 🔷۱. فاصله انتقام در فرهنگ قرآن و حقوق بین الملل: 🔹خداوند در مقابل ترور نافرجام رسول الله(ص) و اخراج ایشان از مکه، "جنگ" بدر را رقم زد!(آیه۶۰حج و روایات ذیلش در تفسیر قمی ج۲ص۸۶) اینجا سخن از "مقابله به مثل" و "نصرت الهی" است. 🔹پیامبر(ص) در مقابل کشته شدن سفیرش (حارث بن عمیر ازدی که حامل پیام به امیر بُصری بود) توسط فرمانده نصرانیان عرب، "جنگ" موته را رقم زد. چون زدن سفیر، زدن شخصیت حقوقی مسلمین و زدن نظام محمدی است. 🔹اما در حقوق بین الملل، انتقام بدین شکل را مُجاز نمی شمارند ولو ابرقدرتها مرتکب می شوند! "اقدام تلافی جویانه" و "مقابله به مثل"، چه مسلحانه و چه غیر مسلحانه(تحریم، بلوکه اموال و...) براساس ماده۵۰طرح کمیسیون حقوق بین الملل ممنوع اعلام می شود! "اقدام مشابه" و "اقدام متقابل" با تلافی و مقابله به مثل فرق می کند. اقداماتی است که اولاً مُجاز نیست، اما در مقابله با متخاصم جایز است. مثل عمل نکردن به تعهدات متقابل برجام تا طرف مقابل وادار شود خسارت را جبران کند و به تعهداتش عمل کند! ⬅️ مستکبرین این حقوق را رعایت نمی کنند؛ تحریم و ترور و...می کنند اما تلافی جوئی و مقابله به مثل ما را با توجه به قوانین بین المللی منع و دعوت به خویشتن داری می کنند!!! 🔶۲.فاصله قوانین و اجرای ما تا همین ظرفیت بین المللی: 🔸تا اسم انتقام می آید نباید فقط به نهاد نظامی نگاه کرد. همانطور که موشک ،سکوی پرتاب دارد؛ نیروی نظامی هم برای انتقام، سکوی اقدام می خواهد. تصمیم سازی از امنیت ملی و دولت و وزارت خارجه هم می گذرد. اطلاع یافتن آمریکائی ها از طریق دیپلماتها اثر موشک را می کاهد! 🔸بیست ماه پیش(۹۸/۲/۳)قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه بعنوان سازمان تروریستی، با ۱۲ ماده تصویب و ابلاغ شد. در ماده۲ دولت موظف به اقدام متقابل در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی شد. در ماده ۶ آمده:"وزارت خارجه با همکاری سایر دستگاه ها موظف است با استفاده از ظرفیت های حقوقی،‌ سیاسی، دیپلماسی دفاعی برای تلاش نموده و بهره مندی نیروهای آمریکائی از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمکهای احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهد"! در مواد دیگر "وزارت اطلاعات" و "قوه قضاییه" را هم مامور اقداماتی کرده است. در ماده۱۱ آمده:"دولت وکلیه دستگاه های مشمول این قانون موظفند یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی برای طرح در مجلس ارائه نماید! یعنی بایدتا حالا ۵گزارش داده شده باشد!!! ⬅️این قانون نه تلافی جویانه و مقابله به مثل(منطق قرآن) بلکه در حد "اقدام متقابل" است. اما بعد از ۲۰ ماه چه چیزی برای گفتن در عرصه عمل دارد؟! چه نظارت و مطالبه جدی در اینباره شده است؟! 🔸قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها" که اخیرا(۱۱آذر)در ۶ماده تصویب شد هم نه انتقام و تلافی، بلکه اقدام متقابل است؛ اما باز می بینید دولت زیربار نمی رود! این چند دسته گی پیام ضعف به دشمن داده است! ⬅️بنظر میرسد سیاسیون در دو دسته: برخی می خواهند "با برجام" و برخی می خواهند "از برجام" انتقام بگیرند!... ⭕️نسبت راهبرد کلان اخراج آمریکا از منطقه و اقدامات موضعی و نقطه زنی: 🔺انتقام سردار، اخراج آمریکا از منطقه است؛ لکن تقویت و جهت دهی حس عمومی انتقام بعنوان پشتیبان این راهبرد، اقدامات موضعی و نقطه ای موثر و پیش برنده می خواهد. در نمونه تاریخی: انتقام سیدالشهدا(ع) در فرهنگ شیعی، ظهور و فرج مهدی آل محمد قرار داده شد؛ اما قصاص قاتلین کربلا توسط مختار، قیام توابین و خونخواهان متعدد حسین(ع)، از سوی ائمه تایید می شد ونقاطی در آن مدار دیده می شد. اینجور، هم شعله انتقام خاموش نمی شد و هم راهبرد کلان فراموش نمی شد. باید دید عین الاسد یا برخی تحرکات مشابه در نسبت با اخراج آمریکا از منطقه ، نسبت قصاص قتله کربلا توسط مختار با طلب ثار با امام منصور را دارد؟! 🔺در مکتب سلیمانی انتقام، این دو بُرد کوتاه مدت و بلند مدت را داشت: در انتقام شهدای مدافع حرم و حججی، هم مواضع داعش موشک باران یا مورد حمله قرار می گرفت(کوتاه مدت)،هم برای اضمحلال داعش برنامه ریزی و وعده زمانی (سه ماه) داده می شد و زودتر از موعد وفا می شد! آن موشکها و حمله ها، هم تشفّی قلوب در جنایات خاص داعش بود و هم جزئی از راهبرد اضمحلال داعش ! الان هم به چنین اقدامات جهت دار و پیوسته ای محتاجیم. ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎙برخی نکات طرح شده در نشست اقتراحی "اشکال انتقام سخت در جهت بازدارندگی". موسسه فتوح اندیشه/۱۳آذر۹۹/ح
قانون اقدام متقابل مجلس.pdf
278.3K
💢قانون اقدام متقابل علیه آمریکا مصوب اردیبهشت۹۸/ ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور به دستگاه های مربوطه! ❗️ببینید ۸ماه قبل از ترور سردار سلیمانی، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و... در قبال شناسایی تروریست های سنتکام و برنامه ریزی برای اخراج آمریکائی ها از منطقه چه وظایف محوله ای داشته اند؟! ❗️تا حالا ۲۰ماه از این قانون گذشته و باید براساس ماده ۱۱، پنج گزارش از وزارتخانه های اطلاعات و خارجه و قوه قضاییه به کمیسیون امنیت ملی مجلس داده شده باشد! ❓آیا چیزی از این قانون انجام شد؟! آیا انجام جدی اش نمی توانست پیشگیری از ترور سردار سلیمانی و شهید فخری زاده باشد؟! ❓دولتی که قانون پذیرفته و ابلاغ شده اش را اجرا نکرده، چه ضمانتی دارد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها(مصوب ۱۱آذر ۹۹) را -که از اول نپذیرفته- اجرا کند؟! ❗️ظاهرا در ماه های آتی نه نتانیاهو ترس از انتقام دارد و نه رئیس جمهور ترس از استیضاح و دادگاه! ☑️ @m_ghanbarian
🔶 میزگرد موانع تحقق عدالت ✅باحضور حجت الاسلام حامد کاشانی و حجت الاسلام محسن قنبریان 🕢 یکشنبه ۱۶آذر ساعت ۱۹:۳۰ ⬅️پخش از صفحات اینستاگرامی instagram.com/ghanbarian_ir ☑️ @m_ghanbarian
💠میزگرد ۱۶آذر آقایان حامد کاشانی و محسن قنبریان ✅ برای دیدن فایل تصویری گفتگو به پیج اینستاگرام رجوع کنید: Instagram.com/ghanbarian_ir ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖ عدالت به زبان ساده قسمت اول: مقدمه ای الهیاتی-تحلیلی از رهبران انقلاب: شکست انقلاب؛ شکست اسلام! شکست انقلاب هم به اضمحلال داخلی! ▫️برخی منابع: امام خمینی: صحیفه امام ج۸ ص۴۷۶تا۶۸۲ و ص۴۸۳تا۴۹۱ و ج۱۷ ص۳۸۳ و ج۲۱ص۴۴۷ و... آیت الله خامنه ای: ۷۰/۱۱/۱۸ و ۷۰/۲/۲۱ و ۷۴/۷/۲۴ و ۷۵/۹/۲۴ و ۸۳/۶/۲۸ و... با تشکر از استودیو شهید آوینی ماهشهر ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚖ عدالت به زبان ساده قسمت اول: مقدمه ای الهیاتی-تحلیلی از رهبران انقلاب: شکست انقلاب؛ شکست اسلام!
❗️توجه: دوستانی که به ادعای جلسه اول عدالت به زبان ساده ایراد یا ابهام داشتند، اگر یکی از منابع معرفی شده را بخوانند حتما آنها هم می پذیرند: شکست درونی و از خودخوردن برای حکومتی بنام اسلام، سیلی خوردن اسلام است. و شکستی است که زود رفع نمیشود. لطفا بیانات امام در ٥٨/٤/١٥ را حتما بخوانید ببینید باز هم با این ادعا مخالفید؟! https://farsi.khamenei.ir/sahifeh-content?id=14671 ☑️ @m_ghanbarian
🏴رحلت آیت الله یزدی ⬅️الساکت عن الحق شیطان اخرس یعنی کسی که از اظهار حق ساکت باشد یک شیطان لال است ☑️ @m_ghanbarian
38.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖ عدالت به زبان ساده قسمت دوم: دو اهمیت عدالت/ رابطه عدل سیاسی و اقتصادی/دو محور عدالت اقتصادی: تخصیص عادلانه منابع تولید ثروت / توزیع عادلانه درآمدها ✔️بیشتر: در سیره امیرالمومنین(ع) از باب نمونه: روایت صحیح السند الکافی(اولین خطبه حضرت پس از جمل و استقرار حکومتش در کوفه): 🔺تخصیص عادلانه منابع: ۱.زمین هایی که پیامبر به مردمی [ضعفاء] واگذار کرد اما حکمش اجرا نشد را به آنها می دهم. ۲.آنچه از سرزمین خیبر تقسیم شده بود[بین متنفذینی مثل عثمان و زبیر و عبدالرحمن عوف و عبدالله بن عمر] بر می گردانم. ۳.در خراج گیری از زمین های فتح شده، مساحی [گرفتن خراج براساس مساحت زمین] را مُلغی و مقاسمه [گرفتن خراج براساس محصول عاید شده] را که سیره پیامبر بود احیاء می کنم. 🔺توزیع عادلانه در آمدها: مُلغی کردن دواوین(دفترهای رتبه بندی امتیاز و مزایا) * این روایت را در ترجمه رسولی محلاتی از کتاب کافی ج۱ص۸۴ بخوانید ▫️منابع بیشتر برای این دو محور: 🔺الاسلام یقود الحیاة شهید صدر (درباره جمهوری اسلامی) دفتر ۲و۳/ هم کتاب اقتصاد ما 🔺مجموعه آثار شهید مطهری ج۲۰ نظری به نظام اقتصادی اسلام (بخصوص ص۳۲۰تا۳۲۵ و ص۴۳۵و۴۹۵و۴۹۹) 🔺مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل اصول۴۳ (بخصوص بند۲)و۴۴و۴۵و۴۸/ و۲۹و۳۰و۳۱ با تشکر از استودیو شهید آوینی ماهشهر ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔶 میزگرد موانع تحقق عدالت ✅باحضور حجت الاسلام حامد کاشانی و حجت الاسلام محسن قنبریان 🕢 یکشنبه ۱۶آ
موانع تحقق عدالت.mp3
26.72M
💢صوت کامل نشست آقایان کاشانی و قنبریان در ۱۶آذر۹۹ با عنوان: موانع تحقق عدالت 🔹انتظار پرسش های عمیق تر در حوزه موانع عدالت میرفت که طرح نشد اما همین قدر هم زمینه طرح برخی نکات جدید در چالش های رسانه ای این سالها شد که امیدواریم مفید باشد. ☑️ @m_ghanbarian
37.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش اول از میزگرد ۱٦آذر: عدالت-ولایت روی زمین و جاری کشور! ▫️نزاع اصلی بین عدالتخواهی با فکر حاکم بر بروکراسی و دستگاه تصمیم سازی است! ▫️ در مثال کودتای بنزینی و در مثال برنامه های توسعه و سیاستهای اصل٤٤ ▫️آیا اشکالات آقای کاشانی(مثلا) به تصمیمات ستاد کرونا، مخالفت با ولایت است؟! تصمیمات ستادهای اقتصادی هم مثل آن! ➕پیوست۱: مقاله استقرار آموزشی مکتب نیاوران را در پیوست بخوانید ❗️ ضمن پوزش از مخاطبان بخاطر کیفیت صدا و گلایه از برگزار کنندگان که هرچه منتظر ماندیم ، صوت باکیفیت را در اختیارمان قرار ندادند! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘برش اول از میزگرد ۱٦آذر: عدالت-ولایت روی زمین و جاری کشور! ▫️نزاع اصلی بین عدالتخواهی با فکر حاکم
اباذری-استقرار آموزشی مکتب نیاوران.pdf
394.3K
📎پیوست نشست۱۶آذر / شماره۱ 🔘مقاله علمی_پژوهشی: استقرار آموزشی مکتب نیاوران؛ تاریخچه ایجاد نهادهای دولتی آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد/ یوسفعلی اباذری و حمیدرضا پرنیان/ مطالعات جامعه شناسی دوره ۲۲ش۲ص۱۵۱تا۱۷۶. ⚪️برای آشنائی با یکی از اصلی ترین کانون هایی که اقتصاد بازار را در ایران به یک هژمونی غیر قابل نقد تبدیل کرد و در این نشست فقط بدان اشاره شد، ،این مقاله پژوهشی را بخوانید. 🔴طبعاً یا تبعاً برخی روحانیون موثر در حوزه علمیه یا درون نهادهای حاکمیت هم تحت تاثیر این هژمونی ،به قرائتی از اسلام پرداختند که با ارکان اقتصاد بازار تضادی نداشته باشد! حتی بعضی، تضاد آنرا با اندیشه های متفکران انقلاب (مطهری و بهشتی و...) با متهم کردن آن شهداء به چپ زدگی و تاثیر پذیری از کمونیسم جواب دادند! ⬅️علاقه مندان عدالت و اقتصاد اسلامی حتما این مقاله را بخوانند گرچه این قصه سردراز دارد... ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 1⃣ ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 2⃣ ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 3⃣ ☑️ @m_ghanbarian
34.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖عدالت به زبان ساده قسمت سوم: *شرافت عدالت در معنویت اما تقدم عدالت اقتصادی *تبعیض مانع معنویت و اخلاق جامعه *تبعیض مانع استقامت اجتماعی-سیاسی *مواساتِ پیشتازان دوره نهضت؛ اما اولویت عدالت در دوره نظام! *زنجیره ی تبعیض ساز: حقوق ۲۰برابری!⬅️ سپرده هایی که سودش برابر دستمزد یکسال ۱۱میلیون کارگر است!⬅️ وام و اعتباراتی که واگذاری کارخانجات را مال اینها می کند! * یک دهه رها شود، عمده منابع را مالک میشوند! ⬅️ضروری ترین اقدام عدالت اقتصادی در منابع تولید ثروت. .............................. ➕ پیوست: ❓چگونه حقوق ۲۰ برابری به مدیر قانونی می شود؟! 🔸فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب۸مهر۸۶ (ببینید) درباره حقوق و مزایاست. ماده۷۶ آن تا۷برابر شدن حداکثر حقوق ها در مقایسه با حداقل حقوق ها را اجازه می دهد. 🔸بخشنامه ش۶۴۷۴۴۴سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (ببینید) در ماده سوم خود، سقف پرداختی برخی مدیران را تا ۳برابرِ سقف حقوق تعیین شده در ماده۷۶ قانون مدیریت را اجازه می دهد! ⬅️سقف حقوق قانونی برخی مدیران:۲۱=۳×۷ 🔸ماده۲۹ قانون برنامه ششم توسعه (ببینید) ضرب الاجل یکساله برای سامانه شفافیت حقوق مدیران است که...! ☑️ @m_ghanbarian