eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
102 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻فهرستی از برخی مطالب در حوزه عدالت و عدالتخواهی 🔺انقلاب اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/685 🔺عدالت در بیانیه گام دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/781 🔺کاش دانشجوی شریف بودم! https://t.me/m_ghanbarian/1629 🔺روی دیگر ولایت ۱و۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1245 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1247 🔺آیا یارانه حاصل از آزاد شدن قیمت ها، به عدالت اجتماعی می انجامد؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1211 🔺سکوت غیر قابل جبران! https://t.me/m_ghanbarian/1768 🔺درسی فقهی از تجربه صفویه! https://eitaa.com/m_ghanbarian/746 🔺جای خالی دکة القضاء! https://eitaa.com/m_ghanbarian/597 🔺با هجوم موریانه ها چه میتوان کرد؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/269 🔺غفلت از برجام داخلی https://eitaa.com/m_ghanbarian/976 🔺شهید مطهری هم کمونیست بود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/706 🔺۷سین سفره کوچک عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/788 🔺آقای روحانی کالائی کردن آموزش خلاف شرع است! https://eitaa.com/m_ghanbarian/678 🔺مدارس پولی و تداوم بین نسلی تبعیض! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1189 🔺پارادوکس پول و آموزش! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1190 🔺عدالت خواهان سر کار نروند https://eitaa.com/m_ghanbarian/984 🔺ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج‌البلاغه! https://eitaa.com/m_ghanbarian/811 🔺درس ناتمام! https://eitaa.com/m_ghanbarian/610 🔺قدیما دزدها بانک "می زدند" ؛ جدیدا "بانک" می زنند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/799 🔺دزدی محتاج! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1241 🔺حاج آقا پناهیان چه میگوید؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1051 🔺چگونه دستگاه واژگانی عترت هک میشود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1056 🔺مسیحیت چگونه سرمایه داری را پذیرفت؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1055 🔺آقای هاشمی رفسنجانی چه میگفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1059 🔺برسد به دست پیشنماز ایران مال! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1002 🔺مثلث یُمن، مثلث شوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1295 🔺خسارت کسبه و نهادهای مالی زیر نظر رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1400 🔺مادر عدالتها https://eitaa.com/m_ghanbarian/1409 🔺بدون عنوان! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1430 🔺خطر احیای سوسیالیزم! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1433 🔺عدالتخواهی مصداقی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1443 🔺تعریف ناظر به میدان عدالت در فرهنگ اسلامی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1444 🔺توأمان بودن ولایت با عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1445 🔺تابلوی قداست! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1448 🔺عدالتی که باید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1449 🔺تبعیض؛ درون زا ، برون زا https://eitaa.com/m_ghanbarian/1496 🔺سرمایه داری در لباس اسلام https://eitaa.com/m_ghanbarian/1539 🔺کمک مومنانه غیر ایدئولوژیک https://eitaa.com/m_ghanbarian/1548 🔺مصلحت و عدالت در سیره امیرالمومنین https://eitaa.com/m_ghanbarian/1558 🔺تقلیل عدالت به مبارزه با فساد اجحاف است https://eitaa.com/m_ghanbarian/1582 🔺پس مردمی که سالها به گاری بسته اید چه؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1593 🔺عدالت-مواسات https://eitaa.com/m_ghanbarian/1597 🔺خیریه های مستعد شرّ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1601 🔺عدالتخواهی در عرفان آیت الله شاه آبادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1606 🔺تقوای جامعه کم شد هم عدالت بخواهید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1609 🔺چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1614 🔺هارمونی تاکید و تکرار دو مفهوم عدالت و خدمت‌رسانی در اندیشه رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1625 🔺لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف https://eitaa.com/m_ghanbarian/1641 🔺گربه-سگ اقتصاد ایران! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1645 🔺عدالتخواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1691 🔺نشست علمی توحید و عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1699 🔺درس خارج امام جمعه اهواز؛ دلگرمی و دلواپسی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1700 🔺الهی نامه عدالتخواران! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1704 🔺محتوای عدالتخواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1714 🔺فرم عدالتخواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1717 🔺عدالت به زبان ساده https://eitaa.com/m_ghanbarian/1772 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1775 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1783 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1847 🔺چالش بغی اشراف و افشاگران https://eitaa.com/m_ghanbarian/1790 🔺بغی اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1791
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖نسبت ولایت و عدالت کارگاه آموزشی جنبش عدالتخواهی/ بهمن۹۸ ✅دیدن این ویدئو را به دغدغه مندان عدالت و دوستداران ولایت توصیه می کنیم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 1⃣ احمد یاسین هنرمند فلسطینی، مقاومت را روی کاکتوس ها نقاشی کرد که نماد مشقت و صبر است تا اینگونه بیشتر نظر جهانیان را به مقاومت جلب کند. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 2⃣ طرفداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند در بازی مقابل اسرائیل پرچم بزرگ فلسطین را در اعتراض به اسرائیل به اهتزاز در آرودند. 🔺 یوفا(اتحادیه فوتبال اروپا) باشگاه سلتیک را بخاطر پرچمهای برافراشته فلسطین که برای نهمین بار در ۵ سال گذشته بود جریمه کرد. 🔺 صدها کودک فلسطینی اردوگاه الدهیشه در کرانه باختری در اقدامی نمادین پول توجیبی خود را به باشگاه سلتیک هدیه کردند تا جریمه ی اقدام حمایت از فلسطین را به یوفا دهد. 🔺 هواداران سلتیک نیز در مقابل، ستادی برای حمایت از فلسطین تشکیل و از تیم خود خواستند یک بازی ترتیب داده و عوایدش را به فلسطینی ها اختصاص دهد. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
💠گرسنگی دنیا و اشتهاء به لذائذ آن، "آب از دهان" جاری می کند؛ فقر معنوی و اشتیاق به مقامات آن، "آب از چشم" جاری می کند. (شبهای قدر ۹۹) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات​ در جهان 3⃣ ابتکار گروه "یهودیان ضد کشتار" علیه کودک کشی اسرائیل: آتش زدن نمادین تعدادی عروسک جلوی ساختمانهای اداری اسرائیل در سراسر جهان. 🔺 این اقدام اولین بار در ۱۲ ژوئیه مقابل موزه یادمان هولوکاست در اسرائیل برگزار شد که پیام هولوکاستی اسرائیلی علیه فلسطین را به دنیا بفرستد. 🔺 سپس این گروه از مردم آزادی خواه سراسر جهان خواست تا این اقدام را در کشورهایشان جلوی سفارت اسرائیل شبیه سازی کنند. و با استقبال مردمی جالبی مواجه شد. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 4⃣ تعهد دسته جمعی هنرمندان موسوم به "بخاطر فلسطین متعهد شو"! 🔺 ابتدا نشریه گاردین از آن خبر داد: ۶۰۰ اندیشمند و هنرمند انگلیسی با امضای طوماری خواستار تحریم و قطع هرگونه روابط فرهنگی با اسرائیل شدند. https://www.theguardian.com/world/2015/feb/13/cultural-boycott-israel-starts-tomorrow 🔺 این هنرمندان حامی فلسطین، متعهد شدند: هیچگونه دعوت رسمی یا جوایز نقدی از سوی اسرائیل یا موسسات مرتبط با او را قبول نکنند. در هیچیک از مراسمات موسیقی، نمایشگاه، جشنواره، کنفرانس و حتی کارگاه های هنری اسرائیل شرکت نکنند. 🔺 برخی مثل برایان اینو استفاده از آهنگهای خود را هم توسط گروه های اسرائیلی در اروپا ممنوع کرد. http://www.kiosktimes.ir/news/131113/ 🔺 امضاء این متعهدین در اروپا به ۱۲۰۰ هنرمند رسید. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 5⃣ ابتکار منحصر بفرد غزه! 🔺مردم غزه با توالد مانع نسل کشی اسرائیل شده اند! منطقه غزه با داشتن ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه سوم تراکم جمعیت در زمین است. 🔺به گزارش پایگاه "ورلد بولتین" ، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده در مقابل کشته شدن ۲۰۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل، ۴۵۰۰ نوزاد از ابتدای حملات اسرائیل به نوار غزه متولد شده اند! 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
❗️بیشتر بدانید: برای جلوگیری از تطبیقات نابجا در ویدئوی نسبت ولایت و عدالت لینک های زیر را هم مشاهده و خود قضاوت کنید: http://panahian.ir/post/546 http://panahian.ir/post/329 http://panahian.ir/post/1045
🔅نسبت ولایت - عدالت۲(تکمله) 🔸برخی اهل فضل تذکر دادند که محل نزاع در تقدم ولایت یا عدالت، عدالت فقهی و اخلاقی در شخص ولیّ نیست، عدالت اجتماعی در حکمرانی ولیّ است. در قسمت اول ویدئو نسبت عدالت اخلاقی با ولایت بررسی می شود که عادل بودن یعنی اهل گناه و مانند آن نبودن، بر ولایت مقدم است؛ اما از عدالت اجتماعی و عدالت گستری او در حکمرانی سخنی گفته نمیشود در حالیکه این محل نزاع و بحث بین طرفین است! 🔸در پاسخ عرض میشود همان سخن برای عدالت اجتماعی و عدالت در حکمرانی هم قابل تقریر است بدین بیان: 🔺برای یک موجود دو دسته علت قائل میشوند: ۱.علل ماهیت: که ذات آن موجود را تشکیل می دهد. ماده و صورت اشیاء علل ماهیت اند. اگر ولایت قابل انحلال به "عدالت اخلاقی" و "فقاهت" باشد، ایندو علل ماهیت ولایتند که بحثش در ویدئو گذشت. ۲.علل وجود: علت فاعلی و علت غائی اشیاء را علل وجودش می خوانند. 🔺"غایت" آن چیزی است که شیئ برای آن است. وقتی بشکل ذهنی نزد فاعل می آید نامش میشود "علت غائی". علت غائی است که فاعل را به فعل واداشته و در واقع فاعلش می کند. درو کردن گندم غایتی است که از اول کشت در تصور و انگیزه کشاورز بوده و او را به کار کشت واداشته است. 🔺علت غائی ارسال رسولان و تٲسیس ولایت به حسب آیه شریفه "لیقوم الناس بالقسط"، برقراری قسط و عدالت اجتماعی است. 🔺پس اقامه قسط است که ولیّ را ولیّ می کند. به تعبیر دقیق تر وقتی شخصی تلبسش به عنوان ولایت درست است و حقیقتا ولیّ است که غایت قسط اجتماعی را نشانه گرفته باشد و در افعالش از جمله حکمرانی آنرا طلب کند(مطالبه عدالت اجتماعی). ⬅️پس باز عدالت بر ولایت مقدم است اما نه تقدم جزء و کل بلکه تقدم علت غائی و نقش آن در علت فاعلی. 🔸کوتاه سخن اینکه کسی ولیّ نام نمیگیرد، مگر در سر سودای عدالت اجتماعی و اقامه قسط داشته باشد. 🔺این عدالت خواهی هم باید بالفعل و در حال باشد نه تعطیل و معوق به آینده. چون درغیر این صورت تلبّس به اقامه قسط مَجاز خواهد شد و مجاز علت غائی نمیشود.(دقت کنید) 🔺حال در مقام اثبات و رفتارهای عدالت طلبانه، این ولیّ عدالت خواه است که راهنمای عمل به اولویت ها میشود؛ را در ویدئو مشاهده کرده اید. 📝محسن قنبریان ۹۹/۳/۴ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠(بدون عنوان)! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghanbarian