هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
💢وزیر علوم نحوه حمایت از پایاننامهها و رسالههای هوش مصنوعی را اعلام کرد
🔹وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میزان حمایت از پایاننامهها و رسالههای دانشجویان ارشد و دکتری در حوزه هوش مصنوعی را اعلام کرد.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇
https://www.msrt.ir/fa/news/86634
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri
هدایت شده از پردیس شهید چمران
ایجاد پروفایل شخصی در Google Scholar.pdf
761.7K
نحوه ایجاد پروفایل شخصی در Google Scholar
@chamran_cfu
هدایت شده از ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
⚜ برخی اشتقاقات قرآنی
استبرق یكی از واژگانی است که حروف s و t، دو حرف اصلی آن را تشکیل میدهند.
✅ این واژه به معنای بافت حریری و ابریشم ضخیم و زیبا است. معرّب ِ استبر، استبرک و ستبر (فارسی) مأخوذ از stawr و stapr یا staprak (پهلوی) است و در فارسی ستبرق نیز گفته شده است.
✅ از همین ریشه است: ستبرا، ستبری و ستبرنا به معانی کلفتی، سفتی و غلظت.
✅ گاهی نیز، صدای t در s ادغام می.شود و ریشهای مانند «أسس» پدید میآید که کاربردی از آن را در این آیه میبینیم:
💠 أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلَی تَقْوَی مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوَانٍ خَیرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلَی شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ (توبه: ۱۰۹).
❇️ اُسّ و اساس، به معنای بنیاد، بنلاد، بنوره، دیوار، شالوده، بن، پی، بنیاد، پیکره و اصل و نیز به معنای پایه و بنیاد هر چیز و دارای ریشه در زبانهای آرامی و سریانی است.
❇️ ریشه فعل أسس در عربی نیز با فعل esse (لاتین) و دیگر زبانهای اروپایی ارتباط پیدا میکند.
واژه os (فرانسه) مشتق از ossum (لاتین) os و ossis (لاتین) است و دارای اَشکال و کاربردهای متعددی میباشد، از جمله: واژههای فرانسه:
ossature, osseeux، osselet, ossement, osse, ossé, ossifier .
❇️ واژه اُس در فارسی به معنای استخوان است که امروز نیز در واژهای همچون اُسودان (استخواندان، محل قرار دادن استخوانهای مردگانِ زرتشتی که بدن آنها بر مکان بلند نهاده و گوشتشان توسط پرندگان خورده میشده است)، وجود دارد.
❇️ واژه اُس در فرانسه نیز عبارت از os است که خود دارای ریشهها و اشتقاقات قدیمی در لاتین و یونانی و برابر است با واژههای است، استه و هسته، خسته، هستو و خستو همگی به معنا یا مرتبط با واژه استخوان.
✅ از همین جاست که هسته و خستو هر دو هم به معنای قسمت سخت میوه و استخوان جانوران آمده است.
✅ واژههای پهلوی استوار، سُتوار، اِستان (پسوندی به معنای مکان استقرار)، اُستان، آستان، اُستن، أستون، سُتوان، اُستوانه، (و معرب آن، اصطوانه) با واژههای بالا دارای ریشهای واحدند.
❇️ نام رستم قهرمان اساطیری ایران باستان، واژه ای پهلوی (rōstahm) به معنای راست تن، بزرگتن و قویاندام است.
استخر، نام شهر معروف پارس در قبل از اسلام، همچنان به معنای سخت و محكم است.
❇️ ریشه esـ در بسیاری از زبانهای «هند و اروپایی» به معنای بودن است و ریشههای sist/st نیز بر مفاهیم استقرار، بودن و ثبات دلالت دارد.
✅ نظیر sit (انگـلیسی): نشستن، seat (انگـلیسی): مکان نشستن، site (انگـلیسی): مقر، sis/sise (فرانسه): واقع بودن و نیز معادل اساس.
❇️ در پارهای واژگان حرف t از ریشههای sist/st اشاره شده در بالا حذف یا تبدیل به حرفی دیگر میشود، نظیر asseoir (فرانسه): استوار کردن، نشاندن. أسّ، همریشه با واژههای پهلوی ast, aste, haste است.
❇️ ریشه sist/st در واژگان فراوانی از زبانهای هند و اروپایی با همان مفاهیم اشاره شده در بالا وجود دارند، از جمله:
instaurer, instituer, assister,
consister, exister, constater و نیز.
✅ اسمهایی چون:
instance, distance, statique, constance, statistique, statice .
❇️ واژه établir (فرانسه): برقرار کردن و ثبات بخشیدن، معادل establish (انگلیسی)، از مصدر stabilire (لاتین) و از همین ریشهی مشترک است.
❇️ واژه état (فرانسه) به معنای حالت
وضعیت و Etat (فرانسه) به معنای حکومت (با توجه به ثبات و استقرار نهفته در مفهوم آن) از statut (لاتین) آمده است.
✅ فعل esse (لاتین) و être (فرانسه) به معنای اَستن و بودن از مصدر لاتین عامیانه esser آمده است.
و نیز از همین ریشه مشترک است: station (فرانسه و انگلیسی): سرپابودن، توقف و ایستگاه از statio (لاتین). statut (فرانسه): اساسنامه، statue (فرانسه): مجسمه، مشتق از statutum (لاتین)، statique (فرانسه): ساکن.
🖋 دکتر ابوالفضل خوشمنش
📚نظماهنگ قرآن، ائتلاف لفظ و معنا در کلام وحی
📖 ص ۱۳۱-۱۳۳
🏢 مؤسسه فرهنگی و هنری تألیف، ترجمه و نشر(۱۳۹۹).
🆔 http://eitaa.com/zekra114
هدایت شده از پژوهشیار پلاس
🔴سوال: آیا میتوانم مقالهای که به #زبان_فارسی #منتشر_کردهام را برای انتشار در یک #مجله_انگلیسی زبان هم ارسال کنم و یا یک مقاله را در #دو_مجله منتشر کنم؟ ⁉️
🔵 جواب کوتاه و قاطع: خیر‼️
خیلی جاها دیدم که مینویسند با رعایت شرایطی میشود این کار را انجام داد؛ ولی واقعیت این است که با هیچ شرایطی این کار درست و اخلاقی نیست. میگویند اگر سردبیران هر دو نشریه موافقت کنند اوکی است، ولی باور کنید سردبیر یک نشریه خوب اگر چنین پیامی برایش بفرستید سوژه خندهاش برای چندین روز فراهم میشود. چاپ یک مقاله به دو زبان مصداق انتشار مجدد duplicate publication محسوب میشود که عملی غیراخلاقی است و میتواند منجر به رترکت (پس دادن) مقاله در یک یا هر دو نشریه شود که آبروریزی علمی شدیدی محسوب میشود.
✅حرف نهایی: اگر فکر میکنید مقالهای که نوشته اید کیفیت خوبی دارد از همان اول برای نشریه معتبری بفرستید. هر مقاله فقط یک بار منتشر میشود.
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
🔎کانال علمی مهارتهای پژوهشی پژوهشیار
https://eitaa.com/joinchat/4176085290C7e1572999a
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
هدایت شده از پژوهشیار پلاس
🔴 سوال: چه اموری باعث #افزایش_نمره_پایان_نامه میشود؟
🔴پاسخ: هر دانشگاه، آیین نامه خاص خود را دارد و باید فرم امتیازدهی به دستادردهای علمی دانشگاه خودتان را مشاهده کنید.
در تصویر یک نمونه از این فرمها مشاهده میکنید که میزان امتیاز مقالات #پژوهشی، #ترویجی و #تخصصی ذکر شده است.
✅حوزه علمیه قم، برای داشتن مقاله، نمرهای به پایان نامه اضافه نمیکند اما در حوزه علمیه خراسان امتیاز دارد!
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
🔎کانال علمی مهارتهای پژوهشی پژوهشیار
https://eitaa.com/joinchat/4176085290C7e1572999a
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
هدایت شده از پژوهشیار طلاب مرکز مجازی و غیر حضوری
📚📚📚
#لیستنکاتارزشمندپژوهشیدرروزهایشنبه
💠 در قالب فیلم
۱.ترمزهای ذهنی در مسیر پژوهش و موفقیت 🔸 قسمت اول:
https://eitaa.com/pzh_mgh/104
🔸 قسمت دوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/158
🔸 قسمت سوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/204
🔸 قسمت چهارم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/267
🔸 قسمت پنجم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/359
🔸 قسمت ششم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/448
🔸 قسمت هفتم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/542
🔸 قسمت هشتم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/606
🔸 قسمت نهم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/680
۲.مراحل ثبت درخواست پایان نامه طبق ضوابط و شرایط قوانین جامعه الزهراء
https://eitaa.com/pzh_mgh/681
۳.چگونه پایان نامه را به سلامت تمام کنم؟
🔸 قسمت اول:
https://eitaa.com/pzh_mgh/766
🔸 قسمت دوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/847
🔸 قسمت سوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/921
🔸 قسمت چهارم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1009
🔸 قسمت پنجم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1098
🔸 قسمت ششم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1193
۴.چرا پژوهشم به درد نمی خورد؟
🔸 قسمت اول :
https://eitaa.com/pzh_mgh/1268
🔸 قسمت دوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1343
🔸 قسمت سوم: (مدل مفهومی)
https://eitaa.com/pzh_mgh/1436
🔸 قسمت چهارم: (جزیره ای عمل کردن)
https://eitaa.com/pzh_mgh/1551
🔸 قسمت پنجم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1635
🔸 قسمت ششم
https://eitaa.com/pzh_mgh/1694
🔸 قسمت هفتم
https://eitaa.com/pzh_mgh/1772
۵.آموزش ورد
🔸 جلسه اول و دوم(تنظیمات info)
https://eitaa.com/pzh_mgh/1848
۶.تنظیمات option در ورد
🔸تنظیمات1 Option
https://eitaa.com/pzh_mgh/1920
🔸تنظیمات2 Option
https://eitaa.com/pzh_mgh/2001
🔸تنظیمات3 Option
https://eitaa.com/pzh_mgh/2062
۷.آموزش افزونه ها در ورد
🔸 جلسه اول
https://eitaa.com/pzh_mgh/2145
🔸 جلسه دوم
https://eitaa.com/pzh_mgh/2235
🔸 جلسه سوم
https://eitaa.com/pzh_mgh/2313
۸.تنظیمات صفحه
https://eitaa.com/pzh_mgh/2397
۹.استایل نرمال۱
https://eitaa.com/pzh_mgh/2472
۱۰.استایل نرمال ۲
https://eitaa.com/pzh_mgh/2532
۱۱.استایل هدینگ
https://eitaa.com/pzh_mgh/2595
۱۲.شماره گذاری عناوین
https://eitaa.com/pzh_mgh/2639
۱۳.فاصله عناوین
https://eitaa.com/pzh_mgh/2697
۱۴.اصول کار با جدول در محیط ورد
🔸جلسه اول
https://eitaa.com/pzh_mgh/2942
🔸جلسه دوم
https://eitaa.com/pzh_mgh/3012
🔸جلسه سوم
https://eitaa.com/pzh_mgh/3076
۱۵.نگارش چند ستونه و شماره خط در ورد
https://eitaa.com/pzh_mgh/3171
۱۶.اصول فرمول نویسی۱
https://eitaa.com/pzh_mgh/3261
۱۷.اصول فرمول نویسی۲
https://eitaa.com/pzh_mgh/3331
۱۸.ارجاع شکل به متن
https://eitaa.com/pzh_mgh/3404
۱۹.پانویس و پی نوشت۱
https://eitaa.com/pzh_mgh/3481
۲۰.پانویس و پی نوشت ۲
https://eitaa.com/pzh_mgh/3557
۲۱.بخش بندی
https://eitaa.com/pzh_mgh/3646
۲۲.شماره صفحه
https://eitaa.com/pzh_mgh/3730
۲۳.سربرگ و پابرگ
https://eitaa.com/pzh_mgh/3802
۲۴.فهرست شکل و...
https://eitaa.com/pzh_mgh/3871
۲۵.فهرست مطالب
https://eitaa.com/pzh_mgh/3932
۲۶. تعداد کلمات و بررسی متن
https://eitaa.com/pzh_mgh/4054
۲۷.پنجره انتخاب و پیمایش
https://eitaa.com/pzh_mgh/4106
۲۸. کار با چتکه و پاک کن
https://eitaa.com/pzh_mgh/4148
۲۹.جستجو و جایگزینی
https://eitaa.com/pzh_mgh/4202
۳۰. کار با حالت بررسی۱
https://eitaa.com/pzh_mgh/4260
۳۱.کار با حالت بررسی۲
https://eitaa.com/pzh_mgh/4321
32.بوک مارک وهایپرلینک
#لیستنکاتارزشمندپژوهشیدرروزهایشنبه
💠 در قالب فیلم
۱.ترمزهای ذهنی در مسیر پژوهش و موفقیت 🔸 قسمت اول:
https://eitaa.com/pzh_mgh/104
🔸 قسمت دوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/158
🔸 قسمت سوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/204
🔸 قسمت چهارم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/267
🔸 قسمت پنجم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/359
🔸 قسمت ششم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/448
🔸 قسمت هفتم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/542
🔸 قسمت هشتم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/606
🔸 قسمت نهم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/680
۲.مراحل ثبت درخواست پایان نامه طبق ضوابط و شرایط قوانین جامعه الزهراء
https://eitaa.com/pzh_mgh/681
۳.چگونه پایان نامه را به سلامت تمام کنم؟
🔸 قسمت اول:
https://eitaa.com/pzh_mgh/766
🔸 قسمت دوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/847
🔸 قسمت سوم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/921
🔸 قسمت چهارم:
https://eitaa.com/pzh_mgh/1009
💠ادامه دارد....👇
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
فصل نامه «قرآن، فرهنگ و تمدن» شماره شانزدهم، تابستان ۱۴۰۳
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
فصلنامه شانزدهم4.pdf
13.55M
🔰شماره شانزدهم فصل نامه ((قرآن، فرهنگ، تمدن))
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
◽️
شانزدهمین شماره فصلنامه علمی «قرآن، فرهنگ و تمدن» از سوی دانشکده علوم قرآنی اصفهان منتشر شد.
این مجله که در قالب فصل نامه و به صورت الکترونیک انتشار می یابد، پذیرای مقالات علمی پژوهشی اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه می باشد.
🔺در این فصل نامه مقالاتی که به بررسی نقش قرآن و علوم قرآنی به طرق مختلف در شکل گیری و پیشرفت تمدن اسلامی پرداخته باشند مورد پذیرش قرار گرفته است.
🔰اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان می توانند جهت مطالعه و همچنین ارسال مقالات خود از طریق درگاه الکترونیکی این مجله به آدرس : qcc.quran.ac.ir اقدام فرمایند.
لازم به ذکر است فایل مجله مذکور در پیوست این خبر می باشد.
🔸این فصل نامه دارای دسترسی آزاد است. فایل PDF متن تمام مقالات منتشر شده در سایت نشریه موجود است میتوانید به صورت رایگان آن را دانلود نمایند.
🔸مقالات این نوبت به شرح ذیل می باشد:
◽️چهارچوب نظری باستان شناسی قرآن کریم(مقاله پژوهشی)
با نگارش آقای مهدی مرتضوی
◽️جُستاری در کاربست روش نظام واره ای تنزیلی در استخراج علوم انسانی قرآن بنیان(مطالعه موردی سوره های علق و بقره)(مقاله پژوهشی)
با نگارش آقایان مجید چهری و مسعود اقبالی
◽️مورخان فارسی نگار و بهره گیری از آیات قرآن در گزارش ویران گری های حاکمان(مطالعه موردی آیه ۳۴ سوره نمل)(مقاله پژوهشی)
با نگارش آقای طاهر بابائی،خانم سهیلا پیروزفر و آقای ولی عبدی
◽️کاوشی در مفهوم فرهنگ روزمرگی از نگاه قرآن کریم(مقاله پژوهشی)
با نگارش خانمها زهرا صرفی و محدثه کریمی نیا
◽️راهبردهای تمدن ساز قرآن کریم با تاکید بر سوره یوسف«ع»(مقاله ترویجی)
با نگارش آقایان مهدی نادی،سید حسین فلاح زاده و محسن الویری
◽️فرهنگ سازی الزامات غیر اقتصادی تمدن ساز در واژگان اقتصادی قرآن کریم (مقاله پژوهشی)
با نگارش خانم سیده سمانه نطقی مقدم و آقای محمد مصطفی اسعدی
#روابط_عمومی_مجله
https://eitaa.com/joinchat/3710124400Cc391bcaf40
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
اصل مقالات این شماره نیز به صورت جدا ارسال می گردد👇
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
01.pdf
1.24M
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
02.pdf
1.44M
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
03.pdf
1.52M
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
04.pdf
1.4M
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
05.pdf
1.56M
هدایت شده از فصل نامه علمی قرآن،فرهنگ و تمدن
06.pdf
1.44M
هدایت شده از نـغـمـههـای بـهـشـتـی
آموزش وقفوابتداء استاد کریم دولتی _ جلسه ۲۲ (Trimmed).mp3
9.15M
🟠#آموزش_وقفوابتداء
❇️استاد کـریم دولتـی
📌جلسه بیستودوم
⏱مدتزمان: ۱۲:۴۲
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان*
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست پنجاه و چهارم با حضور:
*جناب آقای دکتر محمود واعظی*
*دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران*
زمان:
*یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۷*
*از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲*
لینک ورود به نشست:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
@Enoensani
هدایت شده از رسانه ی گروه علوم قرآن و حدیث
🔴سلسله همایشهای فرمول یک
📍موضوع این برنامه: هر آنچه که در مورد OKR باید بدانید
- تعریف کامل OKR
- تفاوتهای OKR با KPI
-نحوه تعیین اهداف سازمانی و فردی
- نحوه مشخص کردن نتایج کلیدی
- آشنایی با چگونگی پیاده سازی در کسب و کار
🧾با ارائه گواهینامه حضور
🕰زمان برگزاری: چهارشنبه ۱۷ مردادماه ساعت ۱۶ الی ۱۹
مکان: دانشگاه اصفهان
🖊نحوه ثبت نام:
https://evnd.co/Bz4xJ
و یا ارسال عدد ۲ به ۰۹۹۱۸۶۰۱۰۰۴
هدایت شده از مرکز آموزش های تخصصی آزاد علوم انسانی
کارگاه آموزشی مجازی(برخط)
آشنایی با اقدام پژوهی در تعلیم و تربیت
سیدنورالدین محمودی
تاریخ برگزاری: ۱۸تیرماه۱۴۰۳
پیوند ثبت نام در این دوره:
https://Mata.ihcs.ac.ir/event/fa/event/731
پیوند ثبت نام در سایر دوره ها:
https://Mata.ihcs.ac.ir
#دوره_آموزشی
🍀🍀
http://eitaa.com/mataihcs
هدایت شده از پژوهشیار پلاس
✅ چند #منبع برای یک مقاله آکادمیک لازم است؟
/قسمت اول
🔸 در بسیاری از موارد دانشجویان این سوال را مطرح می کنند که ما حداقل باید چند منبع را در قسمت فهرست منابع مقاله خود بیاوریم و جوابی که معمولا از دیگران می شنوند این هست که خوب، این سوال رو از استادتون بپرسین چون در آخر آنها هستند که به شما نمره خواهند داد!😅
🔸به تجربه ثابت شده است تعداد مشخص شده ای برای این سوال وجود ندارد. بلکه نکته اصلی ای که باید به آن توجه شود این است که اصلا:
✳️ #هدف_ذکر_منابع_چیست؟
🔹ما در مقالات، منابعی را که از آنها استفاده کرده ایم لیست می کنیم تا در برابر سوال ها و ابهام های خواننده درباره ایده ها و فرض ها و #نکات_مهمی که در مقاله خود بیان کرده ایم، مقاله خود را پشتیبانی کنیم. در حقیقت ما می گوییم که همانطور که فلان دانشمندان نیز در تحقیق خود به فلان نتیجه رسیده اند.... یعنی ما داریم به خواننده می گوییم که این فرض یا جمله ای که بیان کردم در حقیقت از #پشتوانه_علمی برخوردار است.
🔹لذا بهتر است به تعدادی که نیاز است منابع را ذکر کنیم تا به اندازه لازم جملات مهم مقاله خود را به پشتوانه های علمی محکم کنیم. این تعداد از ۱۵ منبع کمتر نباشد.
ادامه دارد...
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
🔎کانال علمی مهارتهای پژوهشی پژوهشیار
https://eitaa.com/joinchat/4176085290C7e1572999a
*┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄*
هدایت شده از پایاننامه صفر تا صد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|دوره #منبع_یابی_پژوهش🔍
💠#جلسه_هفتم: آموزش سایت کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب)
📲آدرس سایت نورلایب
🌐noorlib.ir
🔰مشاهده جلسات قبل:
▫️جلسه اول
▫️جلسه دوم
▫️جلسه سوم
▫️جلسه چهارم
▫️جلسه پنجم
▫️جلسه ششم
#منبع_یابی_پژوهش
#پایان_نامه📖
#مقاله📑
📚 پایان نامه صفر تا صد
🆔https://eitaa.com/joinchat/406126783Cf5899341eb
هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
💢در تدوین مقالات برگزار میشود ChatGPT کارگاه کاربست
🔹کارگاه آموزشی کاربست ChatGPT در تدوین مقالات به صورت حضوری و مجازی در ایرانداک برگزار میشود.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇
https://www.msrt.ir/fa/news/86663
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri
هدایت شده از جواد گائینی
♦️📣 *تازههای نشر الکترونیک*
📚نسخه الکترونیک کتاب *فلسفههای تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی* منتشر شد.
🖌مؤلفان:
دکتر *محمد داودی* (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
دکتر *محمد بهشتی* (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
دکتر *سعید بهشتی* (استاد دانشگاه علامه طباطبایی)
📝 *چکیده کتاب* :
فرهنگ و تمدن اسلامی اگر بخواهد هویت ممتاز خود را حفظ کرده، به بالندگی خود ادامه دهد، گریزی از تولید فلسفة تعلیم و تربیت و علوم تربیتی خاص خود ندارد. نخستین گام در این مسیر، بازخوانی فلسفههای شکوفاشده در دامن فرهنگ و تمدن اسلامی و سازگار شده با اقتضائات آن با نگاه تعلیم وتربیتی است.
این اثر که حاصل سه طرح پژوهشی (فلسفة تعلیم و تربیت مشاء، اشراق و متعالیه) و در قالب کتاب درسی تلخیص و بازنویسی شده، گام نخست در تدوین فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است که با بازخوانی این فلسفهها با نگاه تربیتی، مبانی تعلیم و تربیت برای هر مکتب فلسفی به صورت جداگانه در قالب مبانی مابعدالطبیعی، معرفتشناختی، انسانشناختی، اخلاقشناختی و جامعهشناختی تعلیم و تربیت استخراج و ارائه شده است. همچنین با استخراج دلالتهای مبانی و استخراج آرای تربیتی فیلسوفان هر مکتب، نظریة تعلیم و تربیت آنان را بهصورت مستقل در قالب مفهوم و ماهیت، اهداف، ساحتها، عوامل، مراحل تربیت و... ارائه کرده است.
💢💥عرضه در نرمافزار کتابخوان سمتا:
📕https://samta.samt.ac.ir/product/28390
---------------
🔻کتاب نما:
https://eitaa.com/ketabnama_rihu
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir