فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امامان دو جنبه دارند: ۱. ظاهری و بشری؛ ۲. باطنی و ملکوتی.
امام اگر #جنبۀ_بشری نداشته باشد، ما نمیتوانیم با او ارتباط بگیریم.
و اگر #جنبۀ_ملکوتی نداشته باشد، مثل ما خواهد بود و نمیتواند رابط ما با خدا باشد.
زیارت جامعۀ کبیره همین را میگوید.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
پاسخ به شبهه کرونایی .mp3
6.33M
🎧 استاد میرباقری | پاسخی کوتاه به یک شبهۀ الهیاتی دربارۀ کرونا
💥 نزول بلا و ابتلا، برای سیر دادنِ بندگان به سمت خداست. گرفتاریها و ابتلائات، #باحسابوکتاب نازل میشود و #باحسابوکتاب هم رفع میشود.
خداوند متعال میتواند ابتلائات را بردارد، اما بنا نیست که بی حساب و کتاب، گرفتاریهای عالَم رفع بشود.
💥 درست است که امام، باذنالله حاکم بر قوانینِ عالَم است و قانونِ ابتلائات در دست اوست و اگر اراده کند یک بلای اجتماعی بهراحتی رفع میشود، اما نباید #امام را در حد #طبیب تنزل داد و حرم امام را در حد #بیمارستان تنزل داد. حرم امام بیمارستان نیست. شأن امام فوق اطباست.
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ اگر کسی از رجبيون شد، حالا از باب اميرالمومنين(ع) وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان ميشود.
🔹 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در روایات آمده است که ماه رجب ماه امیرالمؤمنین(ع) است، ماه شعبان ماه نبی اکرم(ص) است و ماه رمضان هم ماه خداست. این تقسیم برای این است که ما برای ورود به وادی نبی اکرم(ص)، باید از وادی ولایت امیرالمؤمنین(ع) گذر کنیم (فرمودند: أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا، فَمَنْ أَرَادَ الْجَنَّةَ فَلْيَأْتِهَا مِنْ بَابِهَا).
رزق آخر ماه رجب يك چيز بيشتر نيست و رجبيون يك عده بيشتر نيستند. گاهي ما خيلي مسئله را پخش ميکنيم و لذا پيدا کردن حل مسئله مشکل ميشود! رجببون کساني هستند که رزقشان در ماه رجب محبت اميرالمومنين(ع) است (حبه ايمان و بغضه کفر). اگر کسي در اين ماه رجب يك تجلي از اميرالمومنين به قلبش بشود و يك محبتي از اميرالمومنين در قلبش بيايد، آن شخص جزء رجبيون ميشود، يعني به اندازهاي که رزق محبت اميرالمومنين در ماه رجب دريافت کرده باشد.
اگر از رجبيون شد حالا از باب اميرالمومنين وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان ميشود. ماه شعبان به احترام نبي اکرم(ص) پوشيده از رحمت و رضوان است (حففته منک بالرحمة و الرضوان). هر كه وارد آن ماه شد وارد رضوان الله ميشود؛ ولي از مدخل اميرالمومنين(ع) است.»
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 صدای کوبۀ دربِ بهشت #يا_علی است.
«در روايت دارد: ...صدای کوبۀ دربِ بهشت "يا علی" است.
مرحوم علامه طباطبايي _ زاد الله في علو درجاته_ اين روايت را خيلي شيرين معنا کردند، من از ايشان دارم، يادم نيست در کدام اثر. فرمودند دليلش چيست؟ به خاطر اينکه شما درِ هر خانهاي که برويد، بايد صاحبخانه را صدا بزنيد! اينکه صداي کوبه درِ بهشت "يا علي" است، صاحبخانه را صدا زدن است. هر کسي ميخواهد وارد بشود، بايد حضرت را صدا بزند.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
«#صلوات_شعبانيه يک سلوک کامل است؛
از نقطهای آغاز میشود و فرودگاه و پايانی دارد که ما را تا آن پایان سير میدهد».
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
99-01-08(mirbagheri).mp3
8.8M
🎧 استاد میرباقری | برنامۀ سمت خدا، ۸ فروردین ۱۳۹۹
💥 ماه شعبان، شعبههایی دارد برای رسیدن به سرچشمۀ خیر، یعنی نبی اکرم (ص).
💥 بیماری اخیر (شیوع #کرونا) نباید موجب غفلت از فرصتهای معنویِ پیشِ رو شود.
💥 نباید خودمان را در معرض ویروسهایِ #شبهات_الهیاتی قرار دهیم.
💥 بلا و ابتلاء میآید که ما به خدا نزدیک شویم، اما عدهای در این ابتلا، با طرح شبهات الهیاتی میخواهند ما را از خدا جدا کنند!
📎 لینک فیلم برنامه در تلوبیون:
telewebion.com/episode/2240733
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضیلت زیارت سیدالشهدا(ع)
@mirbaqeri_ir
O-001.mp3
2.06M
🎧 استاد میرباقری | وفور نیت
☑️ @mirbaqeri_ir
O-002.mp3
10.35M
🎧 استاد میرباقری | اهمیت زیارت
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضیلت روزه ماه شعبان
@mirbaqeri_ir
⚡️ تداوم در خواندنِ ادعيهٔ لطيفی مانند مناجات شعبانيه و صلوات شعبانيه آثار عجيبی دارد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«از امام سجاد(ع) ادعيه لطيفی مانند #مناجات شعبانيه و #صلوات شعبانيه نقل شده که معارف بلندی است؛ تداوم در خواندن اين صلوات و مناجات حتي در غير ماه شعبان هم آثار عجيبي دارد.
حقيقت اين دعا مانند حقيقت قرآن است. حقيقت قرآن در منزلت بالايي است كه قلب بشر ظرف دريافت تجليات آن نيست، حقيقت اين دعا، حالي است كه تنها بين امام(ع) و خداي متعال است؛ حالي كه در دسترس و قابل دريافت براي بشر نيست؛ امام(ع) اين حال را تنزّل داده و آن را قابل دريافت و درك كردهاند. دعا در حقيقت حال استكانت، تضرّع، بندگي، فقر، افتقار، احساس نياز و تمام حالات بين امام (ع) و خداي متعال است؛ اگر امام(ع) اين حال را در عالم تنزل نميدادند دست كسي به حقيقت آن نميرسيد. از كارهاي امام سجاد(ع) كه در صحيفه سجاديه ظهور دارد، تنزل آن حقايق در عالم است.
حضرت از طريق اين ادعيه عالم را وارد فضاي درك آن حقايق كردهاند. همچنان که اگر حقايق قرآن، نازل نميشد هميشه در پرده حجاب باقي بود و نبي اكرم(ص) واسطه تنزل حقيقت قرآن به عالم انساني شدند، به همين ترتيب، حقيقت دعا نيز به واسطه حال امام سجاد (ع) در عالم انساني تنزل يافته است. دعا از خزاين غيب الهي _كه در محضر خداي متعال است_ از نيازها و ظرفيت هاي انسان، از ضعفها و عقوبتهايي كه در انتظار انسان است و از جمال و جلال الهي و افتقار انسان به اين جلال و جمال الهي سخن میگويد.
اگر معصوم (ع) آن تلقي خود از خداي متعال، افتقار خويش، سختي راه و مراحل سلوك و مانند آن را، به عالم انساني تنزل نمیدانند، هيچ گاه باب دعا به روي بشريت گشوده نميشد و كسي نميتوانست با خداي متعال مناجات كند، بیترديد مناجات با حضرت حق به واسطه معصوم(ع) واقع شده و تنزل يافته است. حقيقت حال مناجات مؤمن نيز، تنزل حال معصوم (ع) در او و تجلي آن حقيقت در قلب اوست.»
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ کفرانِ ماه شعبان نکنیم.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«ماه شعبان تجلیِ مقام نبي اكرم(ص) است؛ «الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يدْأَبُ فِي صِيامِهِ وَ قِيامِهِ»؛ حضرت شب و روزش را شبزندهداری و روزهداری میكرد. من گمان میكنم اين شب زندهداری و روزهداری برای شفاعت بوده تا راه ما باز شود؛ يعنی با عبادت حضرت، فتوحات برای ما میشود و الا ما نمیتوانيم موانع ابليسی را كنار بزنيم. نافله شب حضرت، روز ما را زنده میكند و شب ما را احيا میكند و الا عبور از وادی شيطان شدنی نيست؛ زيرا امواج او بسیار سنگين است؛ دو ركعت نماز چهارهزارساله دارد! چطور میتوانيد از او عبور كنيد! فقط خود حضرت میتوانند عبور دهد.
ماه شعبان ماه است كه حضرت با عبادت خودش میخواهد ما را عبور بدهد؛ «فَأَعِنَّا عَلَى الِاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيهِ». خدايا ما را كمك كن كه اين سنت شب زندهداری و روزهداری حضرت را انجام بدهيم، تولي به حضرت پيدا كنيم و به محيط شفاعت حضرت وارد شويم و حضرت به ما كمك كند تا آماده شويم كه درهای شهوات را ببنديم و درهای شفاعت حضرت به روی ما باز شود.
اين ماه، ماه شفاعت نبی اكرم(ص) است، تجلی نبی اكرم(ص) در اين ماه است و ورود به اين ماه ورود به ولايت و شفاعت حضرت است. كفران اين نعمت، كفران سنگينی است؛ كفران پيغمبر خاتم(ص) است، ايشان با اين مقامات از عالم بالا آمدند و دستشان را دراز كردند و میفرمايند که دستتان را بدهيد تا من ببرم. ما هم مشغول بازيگری هستيم و كفران اين نعمت را میكنيم! حضرت طلب میكند، دعوت میكند، دست دراز میكند و ما دست حضرت را پس میزنيم! اين كفرانِ ماه شعبان است».
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
💥 جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند.
💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
📄 متن کامل در: ↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2584
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2585
💥 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
💥 جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند.
💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی. ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه #فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند. این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. #احتمال_اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
#اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی و #حکمرانی_مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه #دستهای_پشت_صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند. @mirbaqeri_ir
ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️
این دورکاریها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از #جامعۀ_حقیقی به #جامعۀ_مجازی و ایجاد بستر برای پذیرشِ حلوفصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر بهویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومتها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنهای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد.
این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند.
به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیهها، بهخصوص احتمالات و #فرضیههای_بزرگ و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامهریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیههای بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکلدهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.
به نظر میرسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی میکرد، امروز میتوانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و بهخصوص نیروهای #آتش_به_اختیار، و نخبگان، فضاهای اندیشهورزی در این زمینهها را باید بهسرعت فراهم کنند و بستر #تأیید_یا_رد این فرضیهها را بررسی کنند و سپس بهدنبال یک طراحی همهجانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامههای خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگهای بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیهها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیتهایی در لایههای مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامهریزیهای عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف بهصورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد.
شکی نیست که تابآوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس میتواند برخلاف همۀ طراحیها، ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس میتواند به ظهور شکافها و ضعفهای فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بیرقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضعگیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحیهای غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد.
راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز #قوی_شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹۹/۱/۱۰)
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 دائماً باید در حالت انقطاع و اضطرار باشیم تا «غفلت» سراغ ما نیاید...
«خداوند متعال کسی است که هر مخلوقی در شرایط #اضطرار (وقتی امیدش از اسباب، قطع می شود)، او را در مییابد. پس ما باید دائماً در حالت #انقطاع باشیم؛ یعنی دائماً مثل کسی باشیم که در کشتی نشسته و کشتیاش #غرق شده است؛ یا مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کردهاند.
ما باید همیشه احساس کنیم که #اسباب، بیکاره است. آیا وقتی کشتی میشکند و میخواهد غرق شود، خدا غرق شده است؟! خیر! ناخدای کشتی غرق شده است. مگر تا به حال کشتی، تو را نگه میداشت؟! آیا فقط وقتی که کشتی میشکند، متوجه اضطرار خودت میشوی؟!
ما به اسباب تکيه میکنيم و اسباب براي ما #غفلت میآورد. گاهي خداوند اين اسباب را میبَرَد و ما خدا را پيدا میکنيم. خداوند ميفرمايد که مواظب باشيد وقتي دوباره اسباب آمد، غافل نشويد...»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri
💥 اگر با #زبان_خوش تربیت نشوم، خداوند مرا با #عقوبتها تربیت میکند.
«خداي متعال مربي ماست و ربّ ماست که ما را تربيت ميکند.
اگر با زبان خوش تربيت نشديم، عقوبتمان ميکند؛
بين ما و بتهايمان و تمنياتِ کوچکمان فاصله مياندازد تا ما را سير بدهد.
دعای ابوحمزه با این تعبیر شروع میشود: "اِلهي لا تُوَدِّبني بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمکُربي في حيلَتِک"».
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 پروندۀ کاملِ نکتههای معارفی _الهیاتی درباره بلاها و ابتلائات و #کرونا
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2494
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2506
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2509
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2514
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2517
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2518
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2520
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2521
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2523
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2528
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2529
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2530
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2531
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2539
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2540
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2542
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2543
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2544
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2545
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2546
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2547
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2550
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2558
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2559
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2569
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2576
☑️ @mirbaqeri_ir
99-01-15.mp3
17.52M
🎧 استاد میرباقری | درباره فضیلت شب نیمۀ شعبان، ۱۳۹۹/۱/۱۵
⚡️ باید خودمان را مهیا کنیم که فضائل شب نیمۀ شعبان و باطن این شب را درک کنیم.
⚡️ باید خودمان را آماده کنیم که از امتحاناتِ سخت قبل از ظهور سربلند بیرون بیرویم.
☑️ @mirbaqeri_ir
96-02-14(mirbagheri)کیفیت متوسط.mp3
20.5M
🎧 استاد میرباقری | شرح #مناجات_شعبانیه ـ جلسه اول (۱۳۹۶/۲/۱۴)
96-02-21(mirbagheri)_1_1.mp3
17.33M
🎧 استاد میرباقری | شرح #مناجات_شعبانیه ـ جلسه دوم (۱۳۹۶/۲/۲۱)
96-02-28(mirbagheri)_1.mp3
20.15M
🎧 استاد میرباقری | شرح #مناجات_شعبانیه ـ جلسه سوم (۱۳۹۶/۲/۲۸)
🔰 بخشهای دیگری از گفتارهای مهدویِ استاد میرباقری
💠 خصوصیات عصر ظهور
https://eitaa.com/jariehekmat/503
https://eitaa.com/jariehekmat/504
https://eitaa.com/jariehekmat/505
https://eitaa.com/jariehekmat/506
https://eitaa.com/jariehekmat/507
💠 آداب و ارکان انتظار
https://eitaa.com/jariehekmat/509
https://eitaa.com/jariehekmat/510
https://eitaa.com/jariehekmat/511
https://eitaa.com/jariehekmat/512
https://eitaa.com/jariehekmat/513
https://eitaa.com/jariehekmat/514
https://eitaa.com/jariehekmat/515
🗂 جدول بستۀ کاملِ «مهدویت و انتظار»
▶️ https://eitaa.com/jariehekmat/495
💽 منبع: مجموعۀ «جاری حکمت» ↙️
🆔 eitaa.com/jariehekmat