eitaa logo
موسسه فرهنگي ميرداماد گرگان
268 دنبال‌کننده
554 عکس
48 ویدیو
4 فایل
کانال رسمی موسسه فرهنگي ميرداماد در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 🍃 نام شرحی است در زمینه علوم عربی که مسعود بن عمر تفتازانی (722-791؟ه.ق) بر تلخیص مفتاح خطیب قزوینی نگاشته است. 🔸تفتازانی با اين اثر خود، در باب مسائل بلاغى، اثراتى در محيط فارسی و عربى روزگاران قرن هشتم هجرى و قرون بعد گذاشته است. 🔹نسخه حاضر توسط زین العابدین ابن درویش علی الاصل و المسکن در تاریخ یکشنبه هفدهم ماه شوال سال 1237 ه.ق در مدرسه به کتابت درآمده است. 🔸جلد نسخه تیماج به رنگ قهوه ای سوخته با عطف وصالی به رنگ قهوه ای روشن می باشد. 🔹در متن نسخه بر روی برخی عبارات با شنگرف (قرمز مایل به نارنجی) خط کشیده شده است. 🔸نسخه موجود در 261برگ به ابعاد 30*20.5 س.م به خط نسخ نوشته شده است. 📙این نسخه هم اکنون در گنجینه نسخ خطی نگهداری می شود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
⭐️« » 332-408هـ.ق. 🟢«ابوالفضل محمد بن جعفر بن عبدالکريم بن بديل خزاعي »، اديب و متخصص در علم قرائت قرآن است 🔸گويا نام اصلي وي «کميل» بوده است. شايد براي اينکه با همشهري خويش «کميل بن جعفر بکرآبادي جرجاني» «حنفي» متوفاي 336هـ.ق. تشابه اسمي پيدا نکند، نام خويش را به محمد تغيير داده است. 🔹«خطيب» در «تاريخ بغداد»، او را يکي از زحمت‌کشان در علم قرائت توصيف کرده است. 🔸برخي منابع خزاعي جرجاني را توثيق و برخي تضعيف کرده‌اند. به هر حال محمد بن جعفر ، براي فراگيري همه‌ي آرا و نظريات قاريان مشهور عصر خود، سفرها کرد و استادان بسياري را ديد. 🔹نزد «علي حسن بن سعيد مطوعي» و «علي احمد بن نصر شذائي» و بسياري ديگر در «عراق»، «مصر» و «خراسان» تحصيل کرد. از «ابوبکر اسماعيلي»، «يوسف بجيرمي»، «ابوبکر قطيعي» و «ابوعلي بن حبش» حديث شنيد. 🔸«ابوالقاسم تنوخي»، «ابوالعلا واسطي»، «احمد بن فضل باطرقاني»، «ابوالحسن بن داوود داراني» و «عبدالله بن شبيب اصفهاني» از وي روايت نقل مي‌کنند. 📜آثار: 1. الابانة في الوقف و الابتداء 2. اسانيد القراءات 3. تهذيب الاداء في السبع 4. المنتهي في قرائات العشر 5. الواضح في التاريخ ✅منبع: کتاب 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟡کنسولگری روسیه بنايي در محله ي باغشاه و پشت پارک شهر 🍃اين بنا در ضلع غربي باغ وسيعي واقع شده كه به «» مشهور است. اين زمين با وسعت بیش از 2 هكتار، از جنوب به خيابان ، از شمال به پارک شهر، از غرب به خانه هاي مسكوني و از شرق به کوچه ، متصل است. 🔸روس‌ها این بنا را در دوره ي قاجار از یک تاجر به منظور تأسیس کنسولگری خریداری کرده بودند. 🔹کنسول روسیه در سال 1290ش، پس از خرید این بنا، مجوز احداث خیابانی را از ضلع شمال کنسولگری به مسافت 12 کیلومتر از دروازه بسطام تا یکه مازو، از وزارت امور خارجه وقت ایران دریافت نمود. هزینه ی احداث این خیابان را برخی از تجار و سرکرده های تأمین كردند. وی قصد داشت به منظور تسهیل واردات کالاهای روسی به ایران، از سمت قره ‏سو، خط آهنی را به استرآباد به مسافت 36 کیلومتر بکشد، اما هیچگاه به این امر توفیق نیافت. 🔸در شهریورماه 1320 و اشغال ایران، شهر (استرآباد سابق) نیز از آسیب ها در امان نماند. در زمان اشغال این شهر تا سال 1324ش، ساختمان کنسولگری به عنوان یکی از مقرهای فرماندهی ارتش سرخ درآمد و در همان زمان، تعمیراتی در آن صورت گرفت. با تحولات بین المللی، قوای نظامی شوروی ناچار به تخلیه ایران شدند و پس از چندی، ساختمان اصلی کنسولگری از سوی سفارت پلمپ گرديد... منبع: (1395)، جلد سوم ✍️ قربانعلی عباسی 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🌿 و هنر 🔸کتاب «شاهنامه و هنر نقالی»، در یک مقدمه و دو فصل و چند جستار توسط علی تقوی عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر به نگارش درآمده است. تقوی در فصل نخست، ابتدا به پیشینه و انواع هنر نقالی، به‌ عنوان یکی از مردمی‌ترین هنرهای ایرانی و سپس به نقد و تحلیل نوع و چگونگی تعامل میان شاهنامه و هنر نقالی پرداخته است. 🔹نویسنده در فصل دوم، از میان داستان‌های اساطیری مورد اقبال شاهنامه‌خوانان و نقّالان، داستان سیاوش را برگزیده و پیرنگ آن را در سه روایت از شاهنامه فردوسی، هفت‌ لشکر و شاهنامه کردی بررسی و تحلیل تطبیقی کرده و وجوه تشابه و افتراق آنها را برسنجیده است. این کتاب در ۱۱۵ صفحه و در شمارگان ۵۰۰ نسخه زمستان ۱۴۰۱ منتشر شده است. ✍️نویسنده: علی تقوی 📇 انتشارات: پایا 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📸عکاس: 👈موضوع عکس: قایق قرمز، ، 🍃رزومه عکاس: احمد خطیری متولد 1357 شهرستان ، استان عضو فدراسیون جهانی هنر عکاسی(فیاپ) و دارای لقب مادام العمر هنرمند ممتاز فیاپ 🏆گزیده ایی از افتخارات 🔸کسب بیش از 50 عنوان بین المللی (طـلا ، نقـره ، برنز ، روبان افتخار و ...) در جشنواره ها و نمایشگاهها 🔹انتخاب 300 اثر در بیش از 250 جشنواره ملی و بین المللی 🔸برگزاری دهها نمایشگاه متعدد انفرادی، گروهی در داخل و خارج از کشور 🔹 دبیر و داور بیش از 20 جشنواره ملی و بین المللی 🔸و... 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠 دُماغِش باد داره [domɑGeʃ bɑd dɑɾe] (مَثَل/ عام) 🍃 اصطلاح باد در دماغ داشتن، در قالب جمله ‏های مختلف، زبان‏زدها و مَثَل‏ های گوناگونی می ‏سازد که در زبان فارسی و گویش ‏های آن رایج هستند. 🔸توضیح مَثَل: هرچند واژه ‏ی «دَماغ» در زبان فارسی به دو مفهوم بینی و مغز (مُخ) معنی می‏شود و غالباً اصطلاح «باد در دماغ داشتن» را، «وجود باد غرور در مغز و تفکر» معنی می ‏کنند، اما علاوه بر معنی مذکور، یکی از نمونه‏ های بروز غرور و تکبر در شخص، دمیدن سوراخ‏ های بینی یا به اصطلاح «باد در دماغ انداختن» است. 🔹اشاره مَثَل: 1- در دانش بومیِ ریخت ‏شناسیِ مردم ، اشخاص یا خانواده ‏هایی که به صورت ژنتیکی (مادرزادی) دارای بینی ‏هایی با سوراخ‏های دمیده و فراخ هستند را اشخاص یا خانواده ‏های متکبر و مغرور یا به همان اصطلاح استرآبادی بَرمن مَگوز می‏دانند. 2- به اعتبار اصطلاح «باد در دماغ داشتن» به مفهوم تکبّر و غرور و هم‏چنین باور مردم مبنی بر متکبّر بودن اشخاصی که بینی دمیده و فراخ دارند، مردم استرآباد به طور کل «دماغ» را نشانه و نماد غرور و تکبّر می‏دانند. چنان‏که وقتی می‏خواهند بگویند غرور کسی خورد شده و یا موضوعی برای او گران تمام شده، از زبان‏زد به دُماغِش برخورد یا با لحن طعنه ‏آمیز به دُماغ آقا برخورده استفاده می‏کنند. 🔸مفهوم مَثَل: 1- بسیار متکبّر و مغرور است. 2- دنبال دردسر می‏گردد. 👈 کاربرد مَثَل: در توصیف اشخاص مغرور و متکبّر به کار می‏رود. 2- گاهی اوقات در توصیف شخص خیره ‏سر و پُردِل به کار می‏رود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
7 1402 🔸 انتصاب اسدالله معینی به مدیریت دبستان فردوسی (1324 هجری خورشیدی) وی متولد 1297 در است. معینی مولف کتاب "جغرافیا و جغرافیای تاریخی و دشت" بوده است. وی که سال ها آموزگاری و مدیریت مدارس گرگان و دبستان دبیرستان تهران را به عهده داشت سرانجام در آبانماه 1387 در آمریکا در گذشت. 🔹درگذشت دکتر مرتضی کشیری (1386 هجری خورشیدی) وی در سال 1316 در روستای به دنیا آمد. کشیری دکترای کشاورزی، استادیار دانشگاه، مولف پنج عنوان کتاب از جمله : "مبانی ژنتیک، اصول اصلاح نباتات" و ... نویسنده مقالات علمی متعدد در نشریات مختلف کشور بوده است ✅منبع: سررسید ، نشر پیک ریحان 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
شماره 81 منتشر شد 🍀 جزوه ای است حاوی یک مقاله کوتاه، با موضوع مباحث کاربردی که تاکنون 80 شماره آن از سوی منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 🔹 شماره 80، ضمن انتشار متن کامل این جزوه، پیام های کوتاهی از آن انتخاب و تقدیم خوانندگان گرامی می شود. 👈علاقمندان می توانند با مطالعه محتوای این جزوه و پاسخ گویی به سوالاتی که از طریق همین کانال منتشر می شود، از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/748 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپl ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
81 پیام اول - دو تا از دانشمندان بزرگ در کتاب محدوديت صفر، روش اسرار آميزي براي رسيدن به ثروت، سلامتي، آرامش و فراتر از آن را در چهار واژه ‏ي: 🔸دوستت دارم 🔹متشکرم 🔸متاسفم 🔹لطفاً من را ببخشيد معرفی می‏کنند 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتساپl ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠زمین والیبال . اوایل دهه 1330ش ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 🍃اهدای 1800جلد کتاب توسط خانه فرهنگ قابوس به کتابخانه میرداماد «اهدای کتاب»، تبادل دانایی است 🔸خانه فرهنگ قابوس در اقدامی فرهنگی، بیش از 1800جلد کتاب با موضوعات علوم اجتماعی، روانشناسی و کودک و نوجوان را به کتابخانه اهدا کرد. این منابع توسط کارشناسان کتابداری در حال آماده سازی و فهرستنویسی است تا به منابع این کتابخانه افزوده و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گیرد. 🔸 ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام فرهنگی و ارزشمند، آماده دریافت منابع اهدایی همشهریان و هموطنان فرهنگ دوست برای استفاده سایر افراد اهل مطالعه است. ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
74 پیام اول 🍃آشنایی با سوره مبارکه 💠محل نزول: مکه، تعداد آيه :56 ، تعداد کلمه: 254، تعداد حروف: 1010 معني: مدثر به معناى «جامه به خود پيچيده» است. 💠محتوي سوره 🔸 دعوت پيامبر(ص) به قيام و انذار و ابلاغ آشكار و صبر و استقامت در اين طريق 🔹 اشاره به رستاخيز و صفات دوزخيان 🔸 تأكيد بر امر رستاخيز از طريق سوگندهاى مكرر 🔹 ارتباط سرنوشت هر انسانى با اعمال او و نفى هرگونه افكار غيرمنطقى در اين زمينه 🔸 چگونگى فرار افراد جاهل، بي خبر، مغرور و خودخواه از حق 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/749 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
Komāsi ‏ 🍃کماسی از شمال به روستای ، از جنوب به کمربندی ، از شرق به روستای و از غرب به روستای متصل و در ناحیه‌ا‌‏ی هموار و دشت قرار گرفته است. ادامه مقاله👇👇 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
Komāsi ‏ 🍃کماسی از شمال به روستای ، از جنوب به کمربندی ، از شرق به روستای و از غرب به روستای متصل و در ناحیه‌ا‌‏ی هموار و دشت قرار گرفته است. 🔸وضعیت این روستا در گزارش سال 1296ق، این‌گونه ثبت شده است: «رعیتی است. آب مشروب از چهار رشته قنات است. مالکش ورثه عباس خان و حاجی محمدحسن معمار. تعداد نفوس آن 83 نفر است». 🔹کتاب فرهنگ جغرافیایی ایران که در اوایل اول منتشر شد، این آبادی را جزو روستاهای دهستان رستاق، بخش مرکزی با 140 سکنه، معرفی کرده ‌است. 🔹بیشتر خانه‌های روستا در دهه ‏های اخیر نوسازی شده ‏اند و خانه‏ های قدیمی اندکی نیز مربوط به دهه‌ی چهل و پنجاه شمسی در روستا به چشم می‌خورد. بیشترین پیشروی روستا در این سال‌ها، به سمت جنوب و مسیر جاده‌ی اصلی است. 🔸اهالی روستا مسلمان و بیشتر پیرو مذهب هستند. نزدیک به چهل خانوار بلوچ اهل نیز در ، زندگی می‌کنند. 👈از نام‌های خانوادگی پرجمعیت روستا می‏توانیم به همتی، صابری و ساوری اشاره کنیم. این روستا مقصد مهاجرانی از سیستان بوده است. خانواده ‏های سیستانی، اوکاتی، تارم، دلاور، الله بخش، چاری، بلوچ، جمال‌زایی، میری و نارویی از جمله مهاجران سیستانی و بلوچند که سال‌ها است در این ناحیه مقیم شده‌اند. 🔹مردم روستا در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عراق همچون سایر ایرانیان نقش داشتند. چهار نفر از جوانان روستا در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیدند. ✅منبع: ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ تفسير عرفاني قرآن کريم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه 13 آبانماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟡 (مًندر) از رسومات قدیمی مردم 🍃نام دیگر این رسم «وا دوشا» است. محاسبه‌ی سالانه‌ی مقدار شیر در نُه ماه سال، جهتِ تقسیمِ روغن و کشک در بین مالکانِ گوسفندان. برگزاری مراسمی در محل «آرام» (جایگاه استراحت گوسفندان در مراتع) در روزی به همین نام که سالی یک بار انجام می‌شد. برای تعیین سهم فرآورده‌های شیری، هر یک از دامداران و سهامدارانِ گوسفندها، بر مبنای شیری که از دام‌های خود در این روزِ به خصوص می‌دوشیدند، سهم و مقدار روغن و کشک آن‌ها محاسبه می‌شد. 🔸در ییلاق، معمولا گوسفندان چند دامدار با هم مخلوط و قاطی بوده است. صاحبان گوسفندان یکبار در سال و در همان روز معین، به ییلاق آمده و گوسفندان خود را از گلّه‌ی اصلی جدا کرده و به طور جداگانه به چرا می‌بردند. بعد از برگشتن از چرا هر دامدار شیرِ گوسفندانِ خودش را می‌دوشید تا مقدار شیر به دست آمده از گوسفندان خود را مشخص کند. 👈 سپس بر طبقِ مقدارِ شیرِ به دست آمده در همان روز، سهم سالانه‌ی روغن و کشک به دست آمده‌ی او را محاسبه می‌کردند و به او تحویل می‌دادند. به این کار «مندر زدن» و به این روز «روز مندر» می‌گفتند. ✅منبع: فصلنامه شماره 29 میرداماد ✍️نویسنده: حسین شکی ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
81 پیام دوم انسان با رجوع به خود و خودشناسي: 🔸توانايي شناخت نقاط ضعف و قوت و يافتن تصويري واقع ‏بينانه از خود شناخت نيازها و تمايلات فردي براي آشنايي با حقوق و مسئوليت‏هاي کامل فردي و اجتماعي که چيستي افراد را نشان مي‏دهد جان دوباره مي ‏گيرد و به يک الهام و پاک‏سازي دروني مي ‏رسد و با اين روش آموزش مي ‏بيند که چگونه مشکلات فردي و اجتماعي خود را حل و فصل کند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠تفکیک حکومت از ولایات در خصوص برقراری نظم و امنیت در نقاط سرحدی در تاریخ 18 اسفند 1296 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠دُماغِش تیغ کشیده [domɑGeʃ tiG ceʃide] (زبان‏زد/ عام) 🍃این زبان‏زد در نیز رواج دارد، اما از آن‏جا که در ادبیات عامه نیز بسیار پُرکاربرد است، در این‏جا ذکر شد. 🔸 توضیح: در زبان فارسی و ادبیات عامه ، این زبان‏زد به صورت دماغِش تیر کشیده نیز رایج است. 🔹اشاره زبان‏زد: این زبان‏زد ریشه در دانش بومی طب سنتی داشته و به تشخیص حال شخص از ظاهر او مربوط می ‏شود. 🔸 تیغ (تیر) کشیدن: باریک و کشیده شدن. 🔹تیغ کشیدن دماغ: وقتی صورت شخص لاغر می ‏شود، دماغ او کشیده و باریک به ‏نظر می ‏آید. 🔸 مفهوم زبان‏زد 1-بسیار ضعیف و ناخوش است. 2- در حال مرگ است. 👈 کاربرد زبان‏زد 1-در توصیف شخص بیمار. 2- در توصیف شخص در حال احتزار. ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃نشست هفتگی پرسش و پاسخ دانش‌آموزان با 🔸نشست پرسش و پاسخ دانش‌آموزان با نماینده ولی فقیه در این هفته در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شد. 🔹حدود ۲۵ سال است که این برنامه هفته ای یک بار در یکی از مدارس استان، همراه با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت برگزار می‌شود. 🌐 https://t.me/NOORMOFIDIGORGAN ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
74 پیام دوم 💠«رتق» و «فتق» اصصلاح قرآنی است که در آیه «أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا» آمده است. ترجمه: «آيا كافران نمي بينند كه آسمان ها و زمين بهم بسته بودند، پس ما، آن دو را از يكديگر باز كرديم» (انبیاء/ 30) 🍃خلاصه نظر مفسرین درباره «رتق و فتق» آسمانها و زمین: 🔸1- طبق نظرات دانشمندان، مجموعه اين جهان به صورت توده واحد عظيمى از بخار سوزان بود كه بر اثر انفجارات درونى و حركت، تدريجاً تجزيه شد. 🔹2- جهان به صورت ماده واحدى خودنمايى مى ‏كرد، اما با گذشت زمان، مواد از هم جدا شدند، تركيبات جديدى پيدا كردند، انواع مختلف گياهان، حيوانات و موجودات ديگر، در آسمان و زمين ظاهر شدند. 🔸3- در آغاز بارانى از آسمان نمى ‏باريد و در زمین گياهى نمى ‏روئيد، اما خدا از آسمان باران نازل كرد و از زمين انواع گياهان را رويانيد. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/749 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃سی و هشتمین نشست خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس «» ✅ با روایتگری: نوروز گرزین و حمید سلیمانی ⏰ زمان: سه شنبه 23 آبانماه 1402، ساعت 17:45 🏢 مکان: ، تالار اندیشه 👈مفتخر خواهیم بود میزبان دوستان به همراه خانواده های محترم شان باشیم ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ تفسير عرفاني قرآن کريم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه 20 آبانماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir📡 ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🌿 🔸به ایران خوش آمدید، گفت و گوی شهاب اسفندیاری با اندیشمندان و هنرمندانی از جهان امروز است به همت مصطفی پورمحمدی که در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. کتاب حاضر گفت و گوی شهاب اسفندیاری با مایکل دودوک دویت، کلاوس فون اتوش، اولریش مارزلف، ایرا باسکار، اریک اشپیتزر مارلین و… است. موضوع این گفت‌وگوها اغلب از دریچه ی فرهنگ بوده تا تمایز و نقاط اشتراک میان فرهنگ ایران با سایر فرهنگ‌ها به منظور درک بهتر از هم‌دلی و هم‌زیستی میان ملت‌ها به‌دست آید. در خلال این گفت‌وگوها گاهی می‌توانیم برداشت خود را از فرهنگ‌های رقیب محک بزنیم که به مثل، آیا برداشت ما درباره فرهنگ غرب درست است یا خیر. همچنین بسنجیم که این برداشت‌ها تا چه اندازه با واقعیت فرهنگ‌های دیگر مطابقت دارد. ✍️نویسنده: مصطفی پورمحمدی 📇 انتشارات: سروش ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃سی و هشتمین نشست خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس «» ✅ با روایتگری: نوروز گرزین و حمید سلیمانی ⏰ زمان: سه شنبه 23 آبانماه 1402، ساعت 17:45 🏢 مکان: ، تالار اندیشه 👈مفتخر خواهیم بود میزبان دوستان به همراه خانواده های محترم شان باشیم ⬅️ لینک صفحات در شبکه های اجتماعی👇 تلگرام l واتس اپ l ایتا l اینستاگرام l بله l سروش l آپارات l روبیکا l توئیتر l l سایت ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛