🍃🍃🌸••◈﷽◈🌸🍃🍃
#معرفتی
#برگی_ازدفتر_علما
#قسمت_پنجم
✍ مروری بر زندگی عالم وعارف جلیل القدر شیخ حسنعلینخودکی اصفهانی رحمه الله علیه
✅ کرامات عجیب شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی
⬅️ یکی از دلایل مشهور شدن حاج شیخ حسنعلی اصفهانی، کرامات بی شمار وی بوده است که خاص و عام به طور مستقیم شاهد آن بودهاند.
↩️آیتالله مرعشی نجفی در کتاب «المسلسلات فی الاجازات» در این باره مینویسد:
«او در بین مردم به مستجاب الدعوه بودن شناخته شده بود و بسیاری از حاجتمندان و بیماران به او پناه میبردند؛ پس او برای آنها دعا میکرد یا برای آنها دعاها و حرزهایی مینوشت و به این وسیله، گرفتاری آنها برطرف میشد و بیماران آنها شفا مییافتند و با این وجود، در کمال تواضع و فروتنی بود و هیچ ادعایی نداشت و نمونه بارز زاهدانی بود که تنها به خدا توجه دارند و از امور دنیوی دور هستند.»
✅ کرامات شیخ حسنعلی نخودکی بسیار است. به عنوان نمونه به چند مورد اشاره میکنیم:
⬅️ دستور به ابرها برای کنار رفتن
↩️ فرزند ایشان نقل میکنند:
«شب اول ماه شوال بود و ما در مزرعه نخودک در خارج از شهر مشهد ساکن بودیم. پدرم فرمودند من به بالای بام بروم و استهلال کنم. چون ابر، دامن افق مغرب را پوشانده بود، چیزی ندیدم و فرود آمدم و گفتم: رؤیت هلال با این ابرها هرگز ممکن نیست.
👈با عتاب فرمودند: «چرا فرمان ندادی که ابرها کنار روند؟»
گفتم: پدرجان من کی هستم که به ابر دستور دهم؟
فرمودند: «بازگرد و با انگشت سبابه اشاره کن که ابرها از افق کنار روند.»
ناچار به بام شدم، با انگشت اشاره کردم و چنانکه دستور داده بودند گفتم: «ابرها متفرق شوید»
لحظههایی نگذشته بود که افق را بدون ابر یافتم و هلال ماه شوال را آشکارا دیدم و پدرم را از رؤیت ماه آگاه کردم.»
⬅️ طیّ الارض
↩️فرزند ایشان نقل میکنند: «هنگامی که ارتش روسیه خراسان را در اشغال خود داشت، ما در خارج شهر مشهد « نخودک» خانه داشتیم و مرحوم پدرم هفتهای دو روز برای انجام حوائج مردم و امور دیگر به شهر میآمدند.
👈یک روز عصر که از شهر خارج میشدیم، احساس ناامنی کردم و به پدرم عرض کردم: چرا با وجود این هرج و مرج، تا نزدیک غروب در شهر ماندهاید؟ فرمودند: «برای اصلاح کار علویهای اجباراً توقف کردم.»
گفتم: راه خطرناک است و سه کیلومتر راه ما در میان کوچه باغهای خلوت، امنیتی ندارد و اراذل و اوباش شبها در اینگونه طرق، مزاحم مردم میشوند. پدرم در آن اواخر، بر اثر کهولت بر الاغی سوار میشدند و رفت و آمد میکردند.
آنروز هم بر مرکب خود سوار بودند، در جواب من فرمودند: «تو هم ردیف من بر الاغ سوار شو.»
عرض کردم: پدر جان این الاغ ضعیف است و شما را هم به زحمت حمل میکند وانگهی شخصی نیز لازم است که دائماً آن را از دنبال براند.
فرمودند: «تو سوار شو من دستور میدهم تند برود.»
اطاعت کردم. وارد کوچه باغها شدیم که مؤذن تکبیر میگفت.
در این وقت از من پرسیدند: «فلان کس را ملاقات کردی؟»
گفتم: آری.
ناگهان و با حیرت دیدم که سر الاغ به در منزل مسکونی ما رسیده و مؤذن مشغول گفتن تکبیر است.
در صورتی که برای رسیدن به خانه، لازم بود از پیچ چند کوچه باغ میگذشتیم و پس از عبور از دهی که سر راهمان قرار داشت، به قلعه نخـودک که در آنجا خانه داشتیم، میرسیدیم، با شگفتی پرسیدم: پدرجان چگونه شد که ما ظرف چند لحظه به اینجا رسیدیم؟
فرمودند: کاری نداشته باش، تو دوست داشتی زودتر به خانه مراجعت کنیم و مقصودت حاصل شد.
باز متعجبم که پس از ورود به خانه چه شد که حادثه را بکلی فراموش کردم تا آنکه پس از فوت آن مرحوم، به خاطرم آمد.»
⬅️ نبات متبرک
↩️ مسئول چراغهای آستانه مقدس حضرت رضا علیهالسلام (در آن دوران) نقل کرده است:
👈«آقای دولتشاهی رئیس تشریفات آستانه، مدتی مرا از کار برکنار کرده بود، روزی در صحن مطّهر خدمت مرحوم حاج شیخ حسنعلی(ره) رسیدم و از حال خود به او شمّهای عرض کردم. نباتی مرحمت فرمود که در چای به دولتشاهی بخورانم. گفتم: اینکار برای من میسر نیست.
👈فرمودند: تو برو خواهی توانست، بی درنگ به دفتر تشریفات رفتم. پیشخدمت مخصوص دولتشاهی بدون مقدمه به من گفت: اگر میخواهی چیزی به « آقا» بخورانی، اکنون وقت آن است.
من نبات را به وی دادم، در چای ریخت و نزد «آقا» بردم. از دفتر به صحن آمدم. چند لحظه نگذشته بود که دولتشاهی مرا نزد خود احضار کرد و کار سابقم را دوباره به من واگذار کرد.
این مطلب ادامه دارد
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#اعراب_آیات
#جلسه_پنجاه_و_هشتم
✅ موضوع:اعراب آیه ۵۳ سوره بقره
👈وَ اذ آتَینا مُوسَی الکِتابَ وَ الفُرقانَ لعلّکُم تَهتَدون
( ونیز به خاطر آورید) هنگامی را که به موسی، کتاب و وسیله ی تشخیص حق از باطل را دادیم، شاید شماها هدایت شوید.
وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
اذ: اسم زمان، مفعولٌبه برای «اُذکُرُوا» مقدر، محلا منصوب
آتَینَا: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر «نا» مبنی، محلا مرفوع، فاعل
موسَی: مفعولٌبه اول و منصوب، علامت نصب فتحه مقدر
الکتاب: مفعولٌبه دوم و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری
وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
الفرقان:معطوف بر «الکتاب» و منصوب بنابر تبعیت، علامت نصب فتحه ظاهری
لَعلّ: حرف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
کُم: ضمیر متصل، مبنی، محلاً منصوب، اسم «لَعَّلَ»
تَهتدون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل.
جمله فعلیه، خبر برای «لَعَّلَ» و محلاً مرفوع
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آلمرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف ونحو تخصصی، (اعراب آیات بر مبنای کتاب اعراب القرآن الکریم و کلمة الله العلیا)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#صرف_و_نحو
#جلسه_پنجاه_و_هشتم
✅موضوع: خبر حروف مشبهةبالفعل
اصل در خبر «اِنَّ» و دیگر حروف مشبهةٌبالفعل آناستکه خبر از اسم، موخّر گردد تا زمانی که خبر، ظرف و یا جار و مجرور نباشد.
🔹تقدم وجوبی خبر بر اسم
در چند مورد واجب است که خبر حروف مشبهةبالفعل بر اسم پیشی گیرد:
۱. وقتی که خبر «شبه جمله» و اسم «نکره» باشد.
مثال: اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً.
۲.هر گاه اسم، مشتمل بر ضمیری باشد که به خبر باز گردد.
مثال: اِنَّ فِی الدّارِ صاحِبَها.
🔹تقدم جوازی خبر بر اسم
وقتی که خبر، ظرف و یا مجرور به حرف بوده و اسم معرفه و یا نکرهای باشد که ابتدا به آن جایز است.
مثال۱: اِنَّ عند اللهِ الثَّوابَ
🍃در این مثال خبر (عندَ)،ظرف است که بر اسم (الثوابَ) که معرفه است مقدم گردیده و چنین نحوه از تقدیم خبر بر اسم، جایز است.
مثال۲: لکنَّ فی الصَّومِ صِحَّةَ البدنِ.
🍃در جمله فوق، خبر (فی الصوم) بر اسم (صحه البدن) مقدم شده، چون خبر توسط حروف جاره، مجرور گردیده واسم نیز به دلیل داشتن مسوّغ و مجوّز (زیرا به معرفه اضافه شده است) تقدیم خبر را جایز نموده است.
✔️ حروف مشبهةبالفعل از این جهت به این نام خوانده شدهاند که
•آخر تمامی آنها مانند فعل ماضی، مبنی بر فتح است.
•بنای آنها سه حرف یا بیشتر است.
•همچنین در این حروف معنی فعل وجود دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی وموسوعة النحو و الصرف
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
🍀بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم 🍀
تدریس تفسیر سوره مبارکه اسراء استاد حسینی آل مرتضی (مورخ ۱ مرداد ۱۴۰۱)
در ادامه برگزاری طرح جامع رضوان (آموزش تفسیر کل قرآن کریم )
#قسمت_دوم
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ؛
پاک و منزّه است خدایی که بندهاش را در یک شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصی -که گرداگردش را پربرکت ساختهایم- برد، تا برخی از آیات خود را به او نشان دهیم؛ چرا که او شنوا و بیناست
┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅••
✅موضوع : مراحل عبودیت
👈👈عبودیت افتخار انسان است .
آری
👈 عبودیت گوهری است که هرکس نمی تواند به این گوهر دست یابد.
براى رسيدن به كمال و قدرتى كه در عبوديت و اخلاص و پرستش واقعى است، بايد مراحل و منازلى را طى كرد.👈👈👈👈
❇️❇️دومین مرحله عبودیت:
این مرحله شامل تسلّط و ولايت بر انديشههاى پراكنده و به عبارتى ديگر، تسلط بر نيروى متخيّله است.
از شگفتترين نيروهاى انسان، قوه متخيّله است. به سبب اين قوّه است كه ذهن انسان هر لحظه از موضوعى متوجه موضوعى ديگر می شود و به اصطلاح تداعى معانى و تسلسل خواطر صورت میگيرد.
👈معمولا اين قوّه در اختيار ما نيست بلكه ما در اختيار اين قوّه عجيب هستيم؛ براى همين است كه هرچه بخواهيم ذهن خود را در يك موضوع معيّن متمركز كنيم كه متوجه چيز ديگر نشود، براى ما ميسّر نيست.
👈قوه متخيّله ما را بیاختيار به اين سو و آن سو میكشاند، مثلاً هرچه میخواهيم در نماز حضور قلب داشته باشيم نمیتوانيم. پيامبر اسلام ص در مورد دل افرادى كه مسخّر قوّه متخيّله است، تمثيل و تشبيه لطيفى دارند:
«مَثَلُ القَلْبِ مَثَلُ رِيشَةٍ فِى الْفَلاةِ تَعَلَّقَت فى أصلِ شَجَرَةِ، يُقَلِّبُها الرّيحُ ظَهراً لِبَطْنٍ؛ مثل قلب همانند پرى در صحرايى است كه بر درختى آويخته شده باشد كه باد آن را پشت و رو می كند».
سوال 👈👈آيا انسان محكوم به تسلط قوّه متخيّله است؟ و يا اينكه محكوميت در برابر قوّه متخيّله از خامى و ناپختگى است و كاملان و اهل ولايت قادرند اين نيروى خودسر را مطيع خود كنند؟
پاسخ◀️بیگمان مطلب دوم درست است، چون يكى از وظايف بشر تسلّط بر هوس بازى و كنترل قوّه خيال است و گرنه اين قوّه شيطانى صفت، مجالى براى تعالى و پيمودن صراط قرب نمیدهد و تمام نيروها و استعدادها را در وجود انسان باطل و ضايع میكند.
👈سالكان راه عبوديت در دومين مرحله به اين نتيجه میرسند كه بر قوّه متخيّله خويش ولايت و ربوبيّت پيدا میكنند و آن را برده و مطيع خود میسازند. اثر اين مطيع ساختن اين است كه روح و ضمير به سائقه فطرى خدا خواهى، هر وقت ميل بالا كند، اين قوّه با بازيگریهاى خود مانع و مزاحم نمیگردد. رياضت كشان از راه هاى ديگر وارد میشوند و حداكثر اين است كه از راه مُهمل گذاشتن زندگى و ستم بر بدن، اندكى به آن دست میيابند، ولى اسلام از راه عبادت بدون اينكه نيازى به آن كارهاى ناروا باشد اين نتيجه را تأمين میكند.
👈توجه دل به خدا و تذكر اينكه در برابر رب الارباب و خالق و مدبّر كل قرار گرفته است، زمينه تجمع خاطر و تمركز ذهن را فراهم میكند.
┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
🌿سلام به خدایم که هرچه هست از اوست
سلام به زندگی🍃
⚡️ پروردگارا
از بابت زیباترین تکرار این دنیا که بیداریست تو را سپاسگزارم🌻
🍂 از تو تقاضا دارم همانطور که چشم صورت ما را به زیبایی هایت باز کردی
چشم دلمان را هم به حقیقت بندگیت باز نگه دار🍁
🌿الهی آمین🌿
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
آقا_جانم سلام✋
🌱می بینی ای آرام جان دل بی قراری را
🌱پایان بده با آمدن چشم انتظاری را....
🌱بی تــو تمام فصلها زرد است و پاییزی
🌱برگرد تا معنا کنی سبز بهاری را
🌱العجلمولایغریبم
🌱 تعجیل در فرج مولایمان صلوات
🎋اللهم عجللولیکالفرج🎋
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ
استاد_عالی🍁
🔥غیبت پشت سر مومن!!
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
🔴 بهشت زمینیِ دوران ظهور
⭕️ از آنجا که بین قیام امام مهدی و قیامت کبری ویژگی های مشترکی وجود دارد تا جایی که از آن به قیامت صغری یاد شده؛ در مقابل بین دوران حکومت مهدوی و بهشت آخرتی نیز تشابهاتی وجود دارد لذا اگر دوران ظهور را بهشت زمین بنامیم، گزاف نگفتهایم.
🌕 پیامبر صلی الله علیه وآله در وصف بهشت آخرتی میفرمایند: در بهشت چیزهایی است که نه چشمی آنها را دیده و نه گوشی شنیده و نه تصور آن بر قلب بشری خطور کرده.
📗الامالی،ج۱،ص۲۱٠
🌕 و در توصیف بهشت دنیای ظهور میفرمایند: امت من در زمان مهدی علیهالسلام، چنان غرق در نعمت میشوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته؛ زندگی آنچنان خوشایند و سرورآفرین است که زنده ها آرزو میکنند کاش مردگانشان زنده بودند تا عدالت و آرامش را به چشم خود میدیدند.
📗بحار،ج۵۱،ص۸۳
عطـــر ظهـــــــــور🍃
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
*•═•••●◈﷽●◈•••═•*
🏴 #آموزشی
🏴 #شرح_نهج_البلاغه
🏴 #حکمت_نهم_بخش_سوم
┄┄┅•●✻●••┅┄┄
🥀رفتار مردم در برابر کسانی که مورد اقبال و ادبار دنیا قرار می گیرند چگونه است؟
اسب دنیا هر دم به کسی سواری می دهد و آنی نمی گذرد سوارش را زمین می کوبد و دیگری را سوار می کند، ولی افسوس، بسیاری بدون عبرت از حال زمین خوردگان با حسرت سوار را می نگرند، زبان به ستایشش می گشایند و آرزوی توجه و الطاف او را دارند، گاه هم در حین هواداری از قهرمان فعلیشان، زمین خورده را لگدمال می کنند و از هیچ اجحافی در حقش کم نمی گذارند.
امام على علیه السلام می فرماید: كسى كه عاشق چيزى شود، چشم خود را كور و قلب خود را بيمار كرده است. عاشق با چشمى نادرست می بيند و با گوشى ناشنوا می شنود، شهوات عقل او را از كار می اندازد، و دنيا قلب او را میكشد، و نفس او خواستار بی چون و چراى آن می شود. عاشق دنيا بنده دنيا می شود، و بنده كسانى كه چيزى از دنيا در دست دارند، دنيا به هر طرف رود او نيز به همان طرف می رود، و به هر جا رو كند به آنجا رو می كند(الحیاة، برادران حکیمی، ج۱،ص۲۹۹)
🥀بزرگنمایی بیجا و حق کُشی ریشه در چه عواملی دارد؟
۱. علاقه و دلبستگی به دنیا
افرادی که مادیات برای آنها در اولویت است، برای کسب منفعت و دفع ضرر( که قاعده ای فطری است) از دروغ پردازی، پایمال کردن حق و عمل ناصواب پرهیز نمی کنند.
ابن میثم بحرانی می گوید:« هرگاه دنیا برای فراهم آوردن وسایل خوشبختی دنیوی، با جاه و مال بر گروهی روآور شود، مردم به آنها توجه پیدا می کنند و به خاطر علاقه و دلبستگی به دنیا، با هر وسیله ممکن به ایشان نزدیک می شوند در نتیجه اوصاف خوب غیر حقیقی برای آنها به عاریه می گیرند، مثلاَ نادان را به داشتن علم و اسرافکار را به داشتن سخاوت و بی باک را به دلاوری می ستایند».( شرح ابن میثم، ج۸، ص۱۱)
۲ـ جهل
افراد نادانی که بدون آگاهی، چون پشه با هر بادی یک سو می روند، هر گاه روزگار بر وفق مراد کسی شد، مرید و هوادار او می شوند و هرگاه روزگار گرچه به ظاهرعلیه کسی شد، علیه او می شوند و جایگاه حقیقی اش را از یاد می برند؛ وقتى حسن بن على علیه السلام را مجروح كردند و مردم در باره او اختلاف نمودند. فرمانروائى را به معاويه واگذاشت. شيعيان وقتى به او سلام مي كردند مي گفتند:« السلام عليك يا مذل المؤمنين؛ سلام بر تو اى خواركننده مؤمنين». او در جواب آنها مي فرمود: من خواركننده مؤمنان نيستم من عزيزكننده آنها هستم؛ وقتى ديدم توان مقابله با آنها را نداريد، مقام را به او واگذار كردم تا موجب بقاى خود و شما باشم، چنانچه خضر كشتى را معيوب كرد تا آن را براى صاحبان كشتى نگه دارد همين طور من نيز خود و شما را نگه داشتم تا ميان آنها بايستم و نابود نشويم.( مواعظ امامان عليهم السلام( ترجمه جلد ۷۵ بحار الأنوار) ، مجلسى، ترجمه موسی خسروی، ص ۲۵۳)
۳ـ کوردلی
حب دنیا مانع از دیدن و فهمیدن حقایق و واقعیات است؛ در تاریخ فراوان هستند افرادی که بدون هراس از آخرت به حب دنیا و برای پایداری قدرتشان محاسن دیگران را به خود نسبت می دهند. امام علی علیه السلام می فرماید: «إِنَّما الدُّنْيَا مُنْتَهَى بَصَرِ الْأَعْمَى لَا يُبْصِرُ مِمَّا وَرَاءَهَا شَيْئا؛ دنیا نهایت دید کوردلان است، آنچه پشت آن است نمی بینند». (نهج البلاغه، خ۱۳۳)
«امیرالمؤمنین» صفتی بود که جبرئیل امین آن را از جانب خداوند متعال مخصوص علی علیه السلام آورد و دشمنان آن حضرت به خوبی این مطلب را می دانستند ولی پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله هر صاحب مقام و قدرتی نظیر معاویه و یزید، امیرالمؤمنین نامیده شد، گرچه از هیچ حیثی سزاوار آن نبودند.
┄┄┅••●✻●••┅┄┄
📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری از تمام یابخشی ازپیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد.
┄┄┅•●✻●••┅┄┄
موسسه نورالیقین
مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
🌑🌑بررسی و تبیین اولین بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پیرامون «مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور»
#قسمت_دوازدهم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
بخش اول: برنامه های طراحی شده پیش از آشوبها
❇️برخی اقدامات سرویس های جاسوسی صورت گرفته، پیش از آشوبها و زمینهسازی برای آشوبها به شرح ذیل بوده است:
❇️نمونه پنجم
- زنجیره های ارتباط مالی سرشبکه های خارجی با مزدوران داخلی
👈👈انتقال و توزیع پول بیگانگان بین عوامل مزدبگیر داخلی که متولی پروژههای نفوذ هستند به روشهای مختلف و متنوعی صورت میگیرد. تاکنون شیوههای گوناگونی کشف و عوامل متعددی بازداشت شده اند.
✨✨ به عنوان مثال اخیراً شبکهیی شناسایی و بازداشت شد که از «روش تهاتر» با افراد ایرانی متردد به خارج از کشور، همچون دانشجویان و فعالین حوزه ساخت و ساز مسکن سوء استفاده میکرد.
👈👈در این شیوه، عامل اصلی یا کارگزار وی در یکی از کشورهای همسایه، افراد نیازمند ارز خارجی در کشور مقصد را شناسایی کرده، مبلغ مورد نیاز آنها به همراه پورسانت همکاری را تأمین نموده و از آنان می خواستند وجه را پس از بازگشت به کشور به حساب تعیین شده (حساب پیاده نظام آمریکا) واریز کنند.
✨✨در شیوه دیگر، انباشت یا سود برخی از وجوه سرمایهگذاری شده در بسترهایی همچون کارگاه های خرد، مجموعههای مرتبط با بازاریابی شبکهیی داخلی، سوءاستفاده از رمزارزها، بهره گیری از صرافیهای غیرمجاز و ... را به پروژههای آمریکاییها در داخل کشور تزریق مینمودند.
👌با این شیوهها عملاً مبدأ و مقصد وجوه پروژههای نفوذ، مخفی شده و کار شناسایی آن دشوار میشد. اما به رغم اقدامات عوامل CIA برای پیچیده سازی ابعاد انتقال وجه به داخل، ردیابی اطلاعاتی – مالی چند لایه در مورد واریزکنندگان و دریافت کنندگان وجوه مربوط به پروژهها انجام و نهایتاً تبادلات مالی و اطلاعاتی شبکه های یاد شده😱😱 شناسایی و عوامل آن بازداشت شدند.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
در روزهای آتی بهطور خلاصه و مفید این بیانیه روشنگرانه از طرف دلسوزان انقلاب را مرور خواهیم کرد.
با ما باشید....
┄┄┅••✻┄┄┅••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
سلام مهدی جانم
امیدغریبانتنهــاکجایی؟
چراغسرقبرزهراکجایی؟
العجل به حق حضرت مادر
اللهم عجل لولیک الفرج
@moassese_nooralyaghin
ای داغدار اصلی این روضه ها بیا
صاحب عزای ماتم کرب و بلا بیا
تنها امید خلق جهان یابن فاطمه
ای منتهای آرزوی اولیاء بیا
#آجرک_الله_یا_بقیة_الله
┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin