eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
974 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تا لحظاتی دیگر بهره مند می شویم از بیانات حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدحسین خانی مدیر موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ در حوزه مقاومت و فلسطین و نقش بانوان در حوادث اخیر
•••༻﷽༺•••🌸•••              •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃 ✨✨ راهپیمایی روز قدس مصداق عمل صالح است . وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ۱۲۰ توبه هیچ قدمی که موج خشم کافران شود برنمی دارندو از هیچ دشمنی انتقام نمی گیرند جز انکه در مقابل هریک از این رنجها والام عمل صالحی برای انها نوشته می شود وخداوند پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد کرد نتیجه 👈 راهپیمایی و تجمعاتی که موجب خشم دشمنان اسلام میشود مصداق عمل صالح خو اهد بود و عبادت دسته جمعی , مصداق امر به معروف ونهی از منکر عملی محسوب می شود . 🌠🌠🌠🌠🌠 💫وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِين ۱۰۷ انبیاء ✨موضوع : پیامبر ص رحمت برای جهانیان ✅ رب العالمین یکی از صفات بارز خداوند است و رسول اکرم را رحمه للعالمین برای مردم جهان در تمام اعصار قرار داده است . ✅رحمانیت صفت عام خداوند برای تمام مخلوقات عالم است و عموم مردم از کافر ومومن باید طعم مهربانی و دوستی را از جانب پیامبر ص بچشند 👈چون این وعده خداوند است و او را به همین جهت مبعوث کرده است . ✅رحمه للعالمین از طرفی به خاتمیت ان حضرت نیز اشاره دارد چون این عبارت در مورد هیچ یک از پبامبران الهی به کار نرفته است. ✨ ✨ ادله دائمی بودن وهمگانی بودن رسالت و رحمت نبوی 🌷 وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ۲۸ سبا این ایه اشاره به رسالت جهان شمول پیامبر دارد. 🌷تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا ۱ فرقان این ایه قلمرو رسالت پیامبر را همگانی وهمیشگی معرفی می کند . ⬅️ نکته : در عبارت رحمه للعالمین عالمین اسم جمع و محلی به الف ولام است یعنی (الف ولام جنس بر سر ان امده است ) و دلالت بر عمومیت رحمت پیامبر ص بر همه ی عوالم می کند. ⬅️ نکته : وما ارسلناک الا رحمه للعالمین بر عمومیت رحمت رسالت برهمه موجودات عالم دلالت دارد چون: ✨ در جمله استثناء وجود دارد( الا رحمه للعالمین ) ✨ قبل از ان جمله منفی وجود دارد (وما ارسلناک ) ✨مستثنی به صورت نکره ومطلق امده است. 🌷حدیثی که بر عمومیت رحمت رسالت دلالت دارد : زمان نزول ایه پیامبر ص از جبرئیل پرسید: آیا چیزى از این رحمت عائد تو شد ؟ جبرئیل در پاسخ فرمود : از پایان کارخویش بیمناک بودم، اما با این آیه از وضع خود مطمئن شدم آنجا که خداوند مرا مدح نمود: ذِى قُوَّة عِنْدَ ذِى الْعَرْشِ مکین 🌠🌠🌠🌠🌠 نکته :⬅️ در ایه وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ حصر وجود دارد به این معنا که ای پیامبر مقصود از رسالت تو فقط وفقط رحمت برای جهانیان است , هیچگونه عذاب ورنجی در ان نیست . بلکه رسالت تو خیر ,حق و صدق محض است . ⏪ دلایل حصر : ✨ ادات استثناء در جمله وجود دارد ✨ ماقبل ان جمله منفی وجود دارد ✨مستثنی منه در جمله وجود ندارد 💫💫💫💫 ❓سوال : چگونه ممکن است پیامبر ص بر کافران و مشرکان رحمت باشد ؟ 👈بر اساس ایات و روایات تا زمانی که ان حضرت در بین کفار حضور داشته باشند عذاب استیصال دامنگیر مردم نخواهد شد همانطور که خدای سبحان فرموده : وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ ۳۳ انفال نکته ⬅️ با توجه به اینکه اهل بیت و ولی عصر( عج) به منزله نفس وجود پیامبر ص هستند (انفسنا وانفسکم) لذا عمومیت رحمت ان حضرت برکت پیدا میدکند ومادامی که ولی عصر( عج) در بین حضور دارند عذاب استیصال دامنگیر مردم نخواهد شد (لو لاالحجه لساخت الارض باهلها) ✨✨جلوه هایی از رحمت واسعه ی پیامبر ص : 🌷 هیچگاه به کافران نفرین ننموده و برایشان درخواست عذاب نکردند. 🌷عفو مشرکان در زمان فتح مکه توسط پیامبر ص این ایه شاهد بر رحمت ورافت بی مثال پیامبر ص است : لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ ۱۲۸ توبه ✅دردنیاى امروز که جنگ, جهل، فساد اخلاق، و ظلم از در و دیوار می بارد مفهوم رَحْمَةً لِلْعالَمِین بودن پیامبرص ، از هر زمانى آشکارتر است، برنامه و دستورات او رحمت و پایان ان , حکومت صالحان بر جهان خواهد بود.    🌠🌠🌠🌠 موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی                      @moassese_nooralyaghin
•••༻﷽༺•••🌸•••             •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• 💫قُلْ إِنَّمَا يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ ۱۰۸ انبیاء ✨موضوع : اثبات توحید براساس رحمت پیامبر (ص) مهم ترین مظهر رحمت و محکم ترین پایه ان ، توحید و جلوه هاى آن است . سه نکته بنیادى ایه : ۱. ⬅️ پایه اصلى رحمت، توحید است . در اعتقاد، عمل، کلمه، صفوف، قانون , در همه چیز توحید جاری است . ۲.⬅️ به مقتضاى کلمه إِنَّما که دلیل بر حصر است، إِنَّمَا يُوحَىٰ یعنی تمام دعوت پیامبرص در اصل توحیدخلاصه مى شودو حصر در عبارت أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ نیز به این معنا ست که که فقط وفقط خدای شما خدای یگانه است . ۳. ⬅️ : مشکل اصلى تمام جوامع و ملل، آلودگى به شرک در اشکال مختلف است وراه حل ان تمسک به توحید است. 💫فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ آذَنْتُكُمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۖ وَإِنْ أَدْرِي أَقَرِيبٌ أَمْ بَعِيدٌ مَا تُوعَدُونَ ۱۰۹ انبیاء ✨موضوع : اعلام خطر در برابر اعراض از حق خداوند متعال در این ایه به انان که به دعوت توحید توجه نکرده و از ان روی گردان شده اند اعلام خطر نموده و به همه مشرکان به طور یکسان وعده عذاب دمی دهد. ✅ آذَنْتُ از ماده ایذان به معنى اعلام کردن توأم با تهدید است، و گاه به معنى اعلان جنگ نیز آمده، اما به دلیل مکی بودن سوره و اماده نبودن زمینه جهاددر ان زمان, ظاهر این است پیامبر با این سخن مى خواهد اعلام نفرت و جدائى از آنها کند. ✅ تعبیر عَلى سَواء در ایه میتواند به دومورد اشاره داشته باشد : ⬅️من نسبت به مجازات الهى به همه شما به طور یکسان اعلام خطر مى کنم، اهل مکّه یا قریش نزد خدا ,مزیت,برترى وتفاوتی ندارند. ⬅️من ندایم را به گوش همه شما بدون استثناء رساندم. ✅فکر نکنید این وعده عذاب دور است، شاید هم نزدیک و بسیار هم نزدیک باشد. این عذاب ممکن است عذاب قیامت و یا مجازات دنیا و یا هر دو باشد. 🌠🌠🌠🌠🌠 ✅ خداوند متعال به قوم یهودکه از دستورات الهی اعراض نموده و ظلم وجنایت بسیار کرده اند اینگونه وعده عذاب ومجازات می دهد: ✨وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ ۗ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ ۖ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ. ۱۶۷ اعراف به انها اعلام می کند که بزودی کسانی بر شما مسلط می شوند وتا قیامت شما را به رنج و سختی می اندازند. بنابراین 👈 انها تا قیامت روی ارامش نخواهند دید. 🌠🌠🌠🌠🌠 ⏪ شاید دولتهایی مانند اسرائیل غاصب و جنایتکار دورانی را با تکیه به قدرتهایی مثل امریکا به ظاهر امنیت وعزت پیدا کنند ولی این عزت ناپایدار و متزلزل است. این وعده حق است وبزودی محقق می شود .    🌠🌠🌠🌠🌠🌠 موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی                    @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘﷽⚘ ⚘الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)⚘ سلام تنهاترین سنگ صبورم پر از بهانه براے گریستنم پر از حرفهاے ناگفته و بغض هاے ناگشوده ام و چه دلنشین است که هر روز با شما درد دل میکنم. مــــــــــولاےمــن تمام ثانیه هاےحضورم درهستےباحضورت درهستےگره خورده آنچنان بامنےکه گاهےخودم راهم فراموش میکنم  نمیدانم من تورابےنهایت دوستدارم یاتومن‌را  امافکرکنم تو بیشترمرادوستدارے چراکه اکثراوقات فکرت را یادت را خیالت را صداےقدمهایت را شورجاریه حضورت رابه سراغ دل من میفرستے که بدانم چقدربه یادمن هستےومرادوست دارے جانم به قربان دل مهربانت آقاجان میدانم این هزار سال را هم بهانه‌ےدوست داشتنم درپرده ماندےکه انسان شوم و به نزدیکےِ دروازه‌ے انتظارت برسم  کاش من هم تو را همین اندازه دوست میداشتم تالااقل یک سال نه یک ماه نه یک هفته نه یک روز نه یک ساعت را با یاد تو بگذرانم برایم دعاکن مولاےمن که تاآمدنت من هم به شکوه انسانیت برسم. در افق آرزوهایم تنها ♡أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج♡ را میبینم... ✋ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی آیات مهدویت در جزء ۲۹ 1️⃣ ملک: 30 👈🏻 هشدار وقوع غیبت حجت خدا 2️⃣ معارج: 44 👈🏻 ذلت دشمنان در زمان ظهور 3️⃣ مدثر: 10-8 👈🏻 ندای آسمانی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز یک آیه راجع به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔵 جزء بیست و نهم 🌕 اگر امام زمانتان غایب شود ... @moassese_nooralyaghin
دعای روز بیست و نهم ماه رمضان 🔹 اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ، يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ. 🔺 خدایا مرا در این ماه با رحمتت فروگیر، و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی های تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان. @moassese_nooralyaghin
🌕 فضیلت و ثواب روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم: 🌺 روز بیست و نهم، خداوند (در بهشت) هزار هزار (یک میلیون) محلّه به شما عطا مى کند که در هر محلّه اى قبّه اى سفید رنگ وجود دارد؛ در هر قبّه اى تختى از کافور سفید نهفته است که بر هر تختى هزار بستر از دیباى نازک سبز پهن گردیده؛ بر هر بسترى حوریه اى آرمیده است که هفتاد هزار حلّه بر تن دارد و سرش داراى هشتاد هزار گیسو است که هر گیسویى با مروارید و یاقوت زینت یافته است. 📚 امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص۴۹ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی ⬅️ امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اسبق رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در روز ۲۳ خرداد سال ۱۳۲۳ در روستای کبودگنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی چشم به جهان گشود، ✨در مهرماه سال ۱۳۴۶ در رسته توپخانه دانش‌آموخته شد و با درجه ستوان دومی به ارتش پیوست. 🌷شهید صیاد شیرازی در بامداد روز ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح منافقین در پوشش رفتگر، مقابل درب منزل مسکونی‌اش واقع در تهران ترور شد و در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسید. 🏴پیکر پاک و مطهر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجتماع باشکوه ملت ایران در تهران تشییع و تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد. سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سن ۵۵ سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش پس از تشییع در قطعه ۲۹ گلزار شهدای تهران، ردیف ۳۰، شماره ۸ در نزدیکی مزار شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آرام گرفت. فرماندهی عملیات شمال غرب کشور، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضویت در شورای عالی دفاع، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله مسئولیت‌های سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود. روحش شاد ویادش گرامی باد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. •••༻﷽༺••• هیئت صاحب الزمان (عج)، موسسه نورالیقین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می نماید: ✨مسابقه مجازی تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم✨ با محوریت تفاسیر المیزان، نمونه و نور و با تدریس استاد حسینی آل مرتضی . 🔹ویژه خواهران🔹 📃نحوه برگزاری مسابقه: ✅فایل صوتی تفسیر ترتیبی، موضوعی هر جزء به صورت روزانه در کانال موسسه نورالیقین بارگزاری شده و چند سوال از این فایل مطرح می شود. علاقمندان به شرکت در مسابقه باید به این سوالات در بازه زمانی اعلام شده پاسخ دهند. 🔸 جهت شرکت در مسابقه اینجا کلیک نمائید مسابقه روز بیست و نهم تفسیر ترتیبی، موضوعی قرآن کریم 🕙 بازه پاسخگویی به سوالات ۱۰ الی ۲۰ خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به صوت مسابقه به آدرس زیر بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/moassese_nooralyaghin 🎁 شایان ذکر است به عزیزانی که به سوالات ۵ مسابقه پاسخ صحیح دهند، جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی 📞 شماره تماس: 02537782721 @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر ترتیبی، موضوعی روز بیست نهم ماه مبارک رمضان ✨موضوع : تفسیر اجمالی سوره توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• ✨مدرس :خانم اعتمادی ✍ مناجات های خمس عشره از مناجات های صادر شده از امام سجاد (ع)است بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ اللّٰهُمَّ أَلْهِمْنا طَاعَتَكَ، وَجَنِّبْنا مَعْصِيَتَكَ، وَيَسِّرْ لَنا بُلُوغَ مَا نَتَمَنَّىٰ مِنِ ابْتِغاءِ رِضْوانِكَ، وَأَحْلِلْنا بُحْبُوحَةَ جِنانِكَ، وَاقْشَعْ عَنْ بَصائِرِنا سَحابَ الارْتِيابِ، وَاكْشِفْ عَنْ قُلُوبِنا أَغْشِيَةَ الْمِرْيَةِ وَالْحِجابِ، وَأَزْهِقِ الْباطِلَ عَنْ ضَمائِرِنا، وَأَثْبِتِ الْحَقَّ فِى سَرائِرِنا، فَإِنَّ الشُّكُوكَ وَالظُّنُونَ لَواقِحُ الْفِتَنِ، وَمُكَدِّرَةٌ لِصَفْوِ الْمَنائِحِ وَالْمِنَنِ. خدایا، فرمانبری‌ات را به ما الهام فرما و ما را از نافرمانیت دور کن و راه رسیدن به آنچه از خشنودی‌ات آرزومندیم آسان کن و ما را در میان بهشت‌هایت جای ده و از برابر دیدگان دل‌هایمان، ابرهای شک و دودلی را بزدای و از قلوبمان پرده‌های تردید و کوردلی را کنار زن و از نهادمان باطل را نابود کن و حق را در درون ما استوار گردان، زیرا شک‌ها و گمان‌ها، بارور کننده‌ آشوب‌ها و تیره کننده‌ عطاها و بخشش‌های زلال و بی‌آلایش‌اند. 🔻در این فراز از دعا 🔻 ⬅️ از نظر امام سجاد(ع) این توفیق الهی است که انسان به سوی هدایت می رود و از ضلالت دور می شود و اندیشه های باطل و شک علمی و تردید عملی از دلش زدوده می گردد؛ 👌زیرا اگر عنایت الهی نباشد انسان نمی تواند خود را از وسوسه های شیطانی در امان نگه دارد و از هواهای نفسانی رهایی یابد و به مقام قرب الهی در مقام طاعت وارد شود. ◀️توکل: توکل بر خدا و اعتماد بر او عامل دیگری برای کسب توفیق الهی است. ◀️ خدا در قرآن می‌فرماید هر کسی با توکل بر خدا کاری را مجاهدانه آغاز کند، خدا او را هدایت کرده و به مقصد و مقصود می رساند. ⬅️ بر این اساس است که امام سجاد(ع) در قالب دعا از خدا می خواهد تا شرایطی را فراهم آورد تا به طاعت و اطاعت توفیق یابد؛ زیرا هیچ وسیله ای جز خود خدا برای تحقق و کسب توفیق طاعت وجود ندارد. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• اللّٰهُمَّ احْمِلْنا فِى سُفُنِ نَجاتِكَ، وَمَتِّعْنا بِلَذِيذِ مُنَاجَاتِكَ، وَأَوْرِدْنا حِيَاضَ حُبِّكَ؛ وَأَذِقْنا حَلاوَةَ وُدِّكَ وَقُرْبِكَ، وَاجْعَلْ جِهادَنا فِيكَ، وَهَمَّنا فِى طَاعَتِكَ، وَأَخْلِصْ نِيَّاتِنا فِى مُعامَلَتِكَ، فَإِنَّا بِكَ وَلَكَ وَلَا وَسِيلَةَ لَنا إِلَيْكَ إِلّا أَنْتَ. خدایا ما را بر کشتی‌های نجاتت سوار کن و از لذّت راز و نیازت بهره‌مند گردان و به حوض‌های دوستی‌ات وارد کن؛ و شیرینی محبّت و مقام قربت را به ما بچشان، کوششمان را در راهت و همّتمان را در طاعتت قرار ده و نیّت‌هایمان را در معامله با خود خالص گردان، چراکه ما با تو و از توییم و برای ما وسیله‌ای جز به‌سوی تو نیست. ⬅️به تو و برای تو موجودیم‌‌؛ «فَإنّا بِكَ وَ لَكَ»؛ 👈 این از آن تعبیرات كوتاهی است كه خیلی پرمعناست، «بِكَ وَ لَكَ وَ إِلَیْكَ وَ مِنْكَ». ⬅️مقتضای توحید این است كه هستی ما یك هستی آویخته و عاریه‌‌ای است كه اصالتی ندارد و خودش پابرجا نیست. به اراده‌‌ خدا متصل است. می‌‌گوییم همه چیز تابع اراده‌‌ خداست، ↩️طبق حرکت جوهری خداوند متعال وجود هستی بخش است و ما هر لحظه به او نیازمندیم *⃣و خداوند هر لحظه به ما فیض وجود عطا می کند و ما نه تنها در خلقتمان بلکه هر لحظه و هر ثانیه محتاج خداوند هستیم. 👈 هیچ شفیع و وسیله مستقلی جز خداوند نیست؛ « وَلا وَسیلَةَ لَنا اِلَیْكَ» ◀️ در بخشهای دیگری از این دعا آمده است: 👈 در دعاهای خویش، همت والا و تقاضای عالی ترین مقامات را از خداوند داشته باشیم. 👈 درخواست کنیم در زمره صالحان و نیکانی قرار بگیریم که در اتصاف به فضائل و مکارم اخلاقی از افراد دیگر پیشی گرفته اند و عمر خویش را صرف اعمال شایسته و ماندگار می سازند. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔸 مناجات المطیعین یا مناجات فرمانبرداران خدا، از مناجات های پانزده گانه امام سجاد (ع) است که در آن به موضوعات زیر اشاره شده است.: 1⃣ درخواست توفیق بندگی و انجام تکالیف الهی 2⃣ زائل کردن شک و ریب 3⃣ شفیع و وسیله قرار دادن خداوند نزد خودش. ⬅️ نتیجه موضوعات *⃣ همت بلند داشته باشیم *⃣ و عالیترین مقامات که همان هم نشینی با پیامبران است را در خواست کنیم. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۱۱۱ بقره 👈وَ قالُوا لَن یَدخُلَ الجَنّهَ اِلّا مَن کانَ هوداََ اَو نَصارَی تِلکَ اَمانِیُّهُم قُل هاتُوا بُرهانَکُم اِن کُنتُم صادِقینَ و گفتند: هرگز داخل بهشت نشود، مگر کسی که یهودی یا مسیحی باشد این آرزوهای واهی آنهاست. به آنها بگو: اگر راست می‌گویید دلیل خود را بر این مدعا بیاورید. وَ: حرف استیناف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قالُوا: فعل ماضی، مبنی بر ضم. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل لَن: حرف نصب، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. یَدخُلَ: فعل مضارع منصوب، علامت نصب فتحه الجَنَّةَ: مفعول به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری اِلّا: از ادات استثناء، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. مَن: اسم موصول، مبنی، محلا مرفوع، فاعل برای «یَدخُلَ» کانَ: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «کانَ» هوداََ: خبر «کانَ» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری اَو: حرف عطف، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. نَصارَی: عطف به «هوداََ» و منصوب بنابر تبعیت، علامت نصب فتحه مقدر تِلکَ: اسم اشاره، مبنی بر فتح، محلا مرفوع، مبتدا اَمانیُّ: خبر و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری هُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه قُل: فعل امر، مبنی بر سکون. ضمیر مستتر «اَنتَ»، مبنی، محلا مرفوع ،فاعل هاتوا: اسم فعل، مبنی بر ضم. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بُرهانَ: مفعول به برای «هاتوا» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه اِن: ادات شرط جازم، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُنتُم: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر سکون. ضمیر متصل و بارز «تُم»، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، اسم «کنتُم» صادقینَ: خبر «کُنتُم» و منصوب، علامت نصب «یاء» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا