eitaa logo
Modiryar | مدیریار
207 دنبال‌کننده
5هزار عکس
794 ویدیو
2 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
ساختار تعاملی تشکل های مردمی و نهادهای حاکمیتی ✍ 🔺منبع: ، 🔻شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۳ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
ساختار تعاملی تشکل های مردمی و نهادهای حاکمیتی ✍ ✅ در بند «دیپلماسی» جهان شهر برکت و کرامت یکی از مواردی که به آن اشاره شده «الگوی شهر تعاملی» است. این بند شاید یکی از موارد بسیار مهمی است که ضمن ایجاد بسترهای مناسب برای تحقق مفهوم «شهروند پویا» افزایش رضایت مندی شهروندان و گروه های مرجع را به دو دلیل؛ ▪️«افزایش سطح مشارکت در تصمیم گیری» و ▪️«هدایت استعدادها و بهره مندی از ظرفیت های  آن ها در فرایندهای اداره شهر» به همراه دارد. اما سئوال اساسی اینجاست وقتی می گوییم «ساختارهای تعاملی» منظور چیست و چه پیش فرض ها و رویکردهایی در این راستا مورد نیاز است؟ برای پاسخ به این موارد باید چند کلیدواژه در به شرح زیر مورد توجه قرار گیرد: 1⃣ ساختار: برای تحقق ساختارهای متناسب و متناظر با این مفهوم در شهرداری مورد نیاز است. بر این اساس باید نحوه سازماندهی امور و تشکیلات و روش های سیستم مدیریت شهری به گونه ای باشد که بر اساس آن رویکرد «شهرداری تعاملی» حاکم شود نه «کارفرمای سفارش دهنده». به بیان دیگر رویکرد چرخشی و رفت و برگشتی بین تشکل های مردمی و شهرداری جانشین رویکرد یکطرفه و کارفرمایانه می گردد. 2⃣ تشکل(نهاد) های مردمی: تشکل های مردمی ظرفیت های منسجم، گروهی، ارزش گرا و باهویت هستند که بر اساس مبانی فکری و ارزشی خاص تشکیل شده و به دنبال اثرگذاری در جریان ها و رویدادهای اجتماعی هستند. در بین این تشکل ها و شهرداری ها رویکردی همراه با «اعتماد و احترام مقابل» و «مشارکت و هم افزایی» شکل می گیرد. 3⃣ نقش ها: در تعامل بین و نهادهای حاکمیتی در بسیاری موارد رویکرد کارفرما و پیمانکاری حاکم می شود. که این امر با فلسفه وجودی و رسالت تشکل های مردمی منافات دارد. لذا باید در اسناد و قوانین شهری ضمن ارج نهادن و تعریف جایگاه واقعی تشکل ها «هویت» و «زمینه های نقش آفرینی» آنها به صورت رسمی، علمی و منطقی مشخص گردد. 4⃣ الگوهای تعامل (مشارکت): تعامل در فضای انتزاعی رخ نمی دهد. پس باید به صورت رسمی در مستندات مدیریت شهری الگوهای تعامل و مشارکت تشکل های خاص مردمی با طبقه بندی ها و دسته بندی های مختلفی همچون الگوی مشارکت بانوان، جوانان، نخبگان، هیأت مذهبی، هنرمندان و ... پیش بینی شود. تا در ماتریس جایگاه آن به صورت ویژه تعریف گردد و هر تشکل در چارچوب الگوی خاصی بتواند مطابق با شأن و استعداد خود فرصت اثرگذاری پیدا کند. 5⃣ شهرداری تعامل گرا: روی خوش به تشکل ها نشان می دهد و موفق به پیاده سازی «الگوی شهر تعاملی» می گردد. امری که الزامات و راهکارهای آن باید اول در اسناد رسمی و ماتریس فرآیندهای شهرداری قرار گیرد دوم زیرساخت ها و ظرفیت های رسانه ای و ارتباطاتی آن ایجاد شود، سوم فرهنگ سراهای تخصصی، شوراهای اجتماعی محلات (یا شورایاری ها) و دیگر ظرفیت های این چنینی شهری در خدمت ارتباط موثر با تشکل ها قرار گیرد. ✅ اکنون که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ملزم به استفاده از ظرفیت های مردمی از طریق «بازآرایی ساختارهای فرهنگی» هستیم و دولت باید اهتمام ویژه در این راستا داشته باشد نیز از این سیاست کلی مستثنا نیست و وظیفه دارد ضمن به رسمیت شناختن «هویت، صلاحیت و قابلیت تشکل ها و مجموعه های مردم نهاد» در حیطه مدیریت شهری نقش آن ها را در الگوی حکمرانی خویش به صورتی متناسب تعرف نماید. به این صورت هم برای ساختارِ دولت (شهرداری) تکلیف مشخص می گردد و هم برای گروه های مردمی «نهاد، تشکل، مجمع و ...» تعریف می شود. بر این اساس با شخصیت و هویتی رسمی فرایند تعاملات (شامل: مشارکت، مطالبه گری، تأمین خوراک فکری و ...) در کانالی رسمی جریان می یابد. 🔺منبع: ، 🔻شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۳ www.modiryar.com @modiryar
غلبه بر نمودار فراموشی ✅ تحقیقات در خصوص فرآیند فراموشی خیلی هم جدید نیستند. روانشناس آلمانی در سال ۱۸۸۵ مفهوم نمودار فراموشی یادگیری را توسعه داد. ✅ مطالعات وی نشان داد که چگونه اگر تلاشی برای دریک دوره زمانی صورت نگیرد، از دست می روند. مغز از این الگوریتم ساده استفاده می کند تا تصمیم بگیرد چه اطلاعاتی را نگه داشته و نسبت به چه اطلاعاتی بی توجه باشد. ✅ نمودار فوق نشان می دهد که اگر بلافاصله پس از و در طی فواصل زمانی معین به بازآموزی موارد آموخته شده بپردازیم، حجم عمده ای از اطلاعات مورد نظر به حافظه بلند مدت منتقل شده و تقریباً دائمی می شود. ✅ به عنوان نمونه وقتی که فرآیندی جدید در را آموخته و از همان روز و سپس در هفته آینده و به همین ترتیب استفاده کنید، مغز با خود می گوید که: "این مهم است، بهتر است که نگهشان دارم". ✅ در مقابل اگر در کنفرانسی حضور یافته ولی از آن تا دو هفته آینده استفاده نکنید، به احتمال زیاد، مغز به آنچه که یاد گرفته اید توجه نخواهد کرد. ✅ از لحظه ای که (خواندن، گوش دادن، توجه کردن و …) را متوقف می کنید، فراموشی آغاز می شود. پس تکرار می کنیم: از موارد مهم استفاده کنید یا اینکه آنها را از دست بدهید. www.modiryar.com @modiryar
جرات ورزی با حفظ تعادل جرات ورزی: ما با تعادلی میان نیازهای خود و نیازهای دیگران ایجاد می کنیم. با دیگران آنگونه رفتار می کنیم که انتظار داریم با ما رفتار شود. ✅ تعریف جرات ورزی: همانطورکه در نمودار می بینید وقتی به هر دلیلی نداشته باشیم دچار حالت های زیر می شویم که با مثال زیر پیش برویم، فرض کنید که میزی را در رستوران از قبل رزرو کرده بودید و وقتی وارد رستوران می شوید می بینید که دقیقاً در همان میز افراد دیگری مشغول غذا خوردن هستند، واکنش شما؟ ✅ خانه آبی: وقتی تمام نیازهای دیگران را قبل از نیازهای خود قرار دهیم، در مثال فوق با وجود آنکه بسیار از درون هستید و احساس می کنید که حق تان گرفته شده است اما خجالت می کشید که برید و راجع به حق تان صحبت کنید. ✅ خانه نارنجی: وقتی نیازهای خود را  قبل از (بدون رعایت حقوق آنها) قرار می دهیم. بدون اینکه با مسئول رستوران هماهنگ کنید خودتان به سمت میز می روید و با عصبانیت و پرخاشگری از افرادی که جای شما نشستند می خواهید که آنجا را ترک کنند. ✅ خانه سبز: نه به نیازهای خود نه به نیازهای دیگران توجه نمی کنیم. بدون اینکه چیزی بگوئید سرجای خودتان می نشینید و از شرایط موجود می کنید و دائماً غر می زنید. ✅ خانه زرد: وقتی بین نیازهای خود و دیگران ایجاد کنیم و در هر موقعیت با توجه به اولویت همان موقعیت رفتار کنیم. در این مثال محترمانه نزد مسئول مربوطه رفته و علت را جویا شوید و درخواست کنید که مسئله را پیگیری کنند. www.modiryar.com @modiryar
مهارت خودآگاهیآیا تا به حال از خودتان این سئوالات را پرسیده اید: ▪️من کی هستم؟ ▪️از نگاه دیگران چطور آدمی ام؟ ▪️افکار و باور های من چه هستند؟ ▪️آیا من واقعاً خودم را دوست دارم؟ ▪️کدوم ویژگی ها در خودم را دوست ندارم؟ ▪️چه ارزش‌ها و شایستگی هایی در من است؟ ▪️اهداف، خواسته ها و برنامه های من برای آینده چیست؟ ▪️و … ✅ لازمه ی جواب دادن به این سؤالات است؛ ▪️«خودآگاهی» مهارتی است که کمک می کند تا شما بهتر بتوانید شناخت بیشتری در مورد خودتان، خصوصیت هایتان، نیازهایتان، خواسته‌هایتان، اهدافتان، نقاط قوتتان، احساساتتان، ارزش ‌هایتان و … و هویت خودتان بیابید. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اثر مرکب #موفقیت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
اثر مرکب مدیر مجله موفقیت در کتاب "اثر مرکب" خود می‌گوید: انتخاب‌های کوچک روزانه خیلی در آینده ما تأثیر دارند؛ به‌طور مثال اثر خوردن شکلات و شیرینی به‌صورت روزانه در بلندمدت باعث افزایش وزن و عوارض آن می‌گردد ولی خوردن روزانه یک سیب در بلندمدت باعث سلامتی و تناسب‌اندام شما می‌شود، پس می‌بایست اثر مرکب را در هر سه بخش زمان روزانه وارد کنیم چراکه انتخاب‌های امروز ما در بلندمدت آینده ما را می‌سازد. ✅ ما باید بر روی انتخاب‌های درست خود اصرار بورزیم و به‌صورت مستمر و روزانه عمل کنیم، تا نتیجه عالی آن را در آینده ببینیم. به‌طور مثال ورزش کردن و باشگاه رفتن انتخاب درستی است که باید به‌صورت مستمر و طبق یک برنامه همیشگی در زندگی گنجانده شود. یا وقتی شما در طی روز در همیشگی رفت‌وآمد هستید باید از این ساعات برای گوش کردن فایل‌های آموزشی کوتاه استفاده کنید. ✅ به‌طور مثال در به‌جای بازی کردن با گوشی، سرگرم شدن با شبکه‌های اجتماعی، پیامک بازی و یا نگاه کردن بی‌هدف به درودیوار به فایل‌های آموزشی موجود درگوشی همراه گوش دهید؛ چراکه وقت طلاست و تفاوت آدم‌های موفق و ناموفق در همین مدیریت درست زمان است. "انضباط فردی یعنی گذشتن از لذت‌های آنی به امید اثرهای مرکب در آینده" ✅ لذا به شما همراهان ارزشمندم پیشنهاد می کنم کتاب را بخوانید، چرا که این کتاب به شما نشان می‌دهد که رموز موفقیت این است که بفهمید شما مسئول زندگی‌تان هستید، باید عادت‌های روزانه سالمی را ایجاد کنید، اراده‌تان را بیشتر کنید و از ناحیه امن تان خارج شوید. دستیابی فوق العاده سریع به اهداف گاهی ممکن است مضر باشد و معمولاً امکان ندارد. در عوض، صبر و پیشرفت پایدار شما را به مقصودتان خواهد رساند. www.modiryar.com @modiryar
📖 ، ص ۴۸۹ ✍ در باب خشم و غضب ۞ الغضبُ مفتاحُ کلّ شرّ ۞ خشم و غضب کلید هرگونه شر و بدی است. www.modiryar.com @modiryar
رتبه بندی اهمیت وظایف شهرداری 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۴ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
رتبه بندی اهمیت وظایف شهرداری ✅ شکل گیری شوراهای اسلامی و افزایش میزان استقلال، اختیارات و سطح کیفی و کمی خدمات سازمان های محلی سبب گردیده است عملکرد شهرداری ها (خصوصاً در کلان شهرها) به صورت مستقیم بر زندگی مردم و رفاه عمومی شهروندان اثرگذار باشد. در همین راستا ایجاد «حس اعتماد» به و رضایت از خدمات آن سبب ایجاد «حس تعلق» و افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر می گردد. پس در نظر داشتن اولویت و اهمیت وظایف شهرداری در ارائه خدمات به مردم اهمیت فراوانی دارد. شاخص ها و معیارهای رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری در سه دسته وظایف شهرداری به شرح زیر دسته بندی می گردد: ✅ «وظایف فنی و عمرانی، وظایف خدمات شهری و وظایف اجتماعی وفرهنگی». در بسیاری موارد آن چه سبب نارضایتی مردم از عملکرد مدیران شهر می گردد ناشی از عدم توجه به مقوله رتبه بندی اهمیت وظایف شهرداری است. به بیان ساده تر پرداختن به برخی موارد که در اولویت نیازهای مردم قرار ندارد و یا این که از نظر عموم در رتبه بندی وظایف در رده های پایین تری از اهمیت قرار دارند سبب عدم رفع نیازهای آحاد جامعه از حیث می گردد که کاهش حس مطلوبیت محیطی برای ساکنان شهر را به همراه دارد. تشخیص اولویت خواسته های مردم در برخی موارد کار سختی نیست. ✅ مثلاً در ارتباط با اولویت مواردی همچون جمع آوری زباله یا نظافت معابر عمومی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد یا مسائلی مثل کسی نمی تواند خدشه ای بر اهمیت آن ها وارد نماید. اما همواره کار به این راحتی نیست. به عنوان مثال در ارتباط با مقوله های فرهنگی و اجتماعی یا هنری همواره اختلاف نظرها بسیار بالاست و دست یافتن به آن چه از نظر مردم اهمیت بیشتری دارد کار ساده ای نیست. از این رو باید با در نظر گرفتن چند شاخص مهم همچون؛ ▪️جمعیت (تراکم)، ▪️منطقه جغرافیایی (نزدیکی به مرکز شهر)، ▪️ترکیب سنی و جنسی، شرایط زمانی، ▪️پدیده های خاص (همانند کرونا)، ▪️شرایط محیطی (میزان توسعه منطقه ای)، ▪️نظرات نخبگان، بزرگان و گروه های مرجع فرایند ✅ رتبه بندی اهمیت صورت پذیرد. امر مهمی که از وظایف ذاتی نهادهای مطالعاتی، مراکز پژوهشی و افکار سنجی محسوب می گردد و باید در برنامه های راهبردی شوراهای اسلامی و شهرداری ها جایگاه ویژه ای برای آن تعریف شود. شهر متعلق به همه شهروندان است پس باید به نظرات آن ها در ارتباط با رتبه بندی اهمیت وظایف اصالت داد و در تمامی برنامه ریزی ها مورد توجه باشد. در چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت نیز این مهم به عنوان یکی از موارد اساسی مورد توجه قرار گرفته است. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۴ www.modiryar.com @modiryar
مؤلفه‌ها و شاخص‌های کالبدی شهر تاب‌آور ✍ موضوع: 🔴 ارزیابی تاب‌آوری شهری از بعد کالبدی _ محیطیمولفه‌ها / معیارها: 1⃣ کالبدی: ① فرسودگی بافت ② عمق فضا ③ تراکم ساختمانی ④ چیدمان وسایل منزل ⑤ ریزدانگی قطعات تفکیکی 2⃣ حمل و نقل شبکه ارتباطی: ⑥ دسترسی ها و شبکه راه ها ⑦ دسترسی به حمل و نقل عمومی 3⃣ عملکردی: ⑧ وضعیت کاربری امدادی و دسترسی ⑨ فضاهای باز شهری ⑩ تراکم فعالیت‌های کارگاهی و صنعتی 4⃣ محیطی: ⑪ فاصله از خط گسل ⑫ شیب زمین 5⃣ تأسیسات و زیرساخت های شهری: ⑬ وضعیت خطوط ارتباطی تلفن ⑭ وضعیت شبکه آبرسانی ⑮ خطوط انتقال گاز ⑯ دسترسی به اینترنت www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
شهر نشاط آور   ✅ در بند «هویت شهری» جهان شهر برکت و کرامت یکی از مواردی که به آن اشاره شده «نشاط آوری» است. این مهم شاید یکی از سخت ترین کارهایی است که در کشور ما وجود دارد. اصولاً ما مردمان شادی نیستیم و شاید خیلی سخت بتوان نشاط ماندگار، مستمر و بدون قید و شرط را برای خود متصور شویم. اما شادمانی و نشاط یکی از مهم ترین مسائل زندگی انسان است که می تواند سبب افزایش عمر توأم با سلامتی گردد و باعث شود از زندگی لذت بیشتری ببریم. نشاط اجتماعی از لازمه های همه کلانشهرهاست. با توجه به تغییر سبک زندگی و تاثیرات یکسری مسائل مانند مشکلات شدید معیشتی، شیوع کرونا در جهان و داغدار شدن بسیاری از هموطنان افزایش نشاط اجتماعی در همه جوامع خصوصاً شهرها موضوعی ضروری به نظر می رسد.   ✅ به شادی و نشاط اجتماعی نباید به شکل یک امر سطحی نگاه کرد. این امر باید پیام مدار و محتوا محور باشد و با برنامه ریزی مناسب به صورت هنرمندانه و منطقی صورت پذیرد. همواره برای ایجاد نشاط گزینه های مختلفی پیش رو داشته است. فضاسازی محیطی، مراسمات و جشن های عمومی (که در مناسبت ها برگزار می شود)، ایجاد و توسعه بوستان ها و فضای سبز، توسعه ورزش همگانی، حمایت از فعالیت های هنری، توسعه فرهنگ سراها و مراکز تفریحی و سایر مواردی که در این زمنیه وجود دارد.   ✅ هم زیبایی محیطی دارد هم جنبش و فعالیت های آن بر مبنای امید، انگیزه و نشاط صورت می پذیرد به صورتی که ساکنان آن از حضور در شهر لذت می برند، احساس رضایت دارند و در کلیه فعالیت ها مشارکتی فعالانه و مشتاقانه دارند. هر چند در سال های اخیر بسیاری از شهرداری های کشور به این موضوع توجه کرده و سعی داشته اند از این حیث در شهر خود تغییراتی ایجاد نمایند اما مسلماً تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی داریم. آمیختگی هنر، خلاقیت، میراث فرهنگی، رنگ و جذابیت های بصری در معماری شهر به علاوه هوا و محیط زیست پاک از پیش نیازهای اولیه این امر هستند.   ✅ ما پیرو شریعتی هستیم که پیامبر آن مشهور به خوش خلقی بود به صورتی که همواره شادی اش در چهره و غم و نارحتی اش در دل بود. پس ضروری است رخدادها، روندها و فعالیت های مدیریت شهری به گونه ای باشد که شادمانی و نشاط هم در بنشیند هم در چهره شهروندان رخ نماید. برای آن که شهر ما نشاط آور باشد باید هم فکر کرد هم سرمایه گذاری، هم برنامه ریزی داشت هم باور قلبی تا با عزمی جدی با توسعه زیرساخت هایی همچون پارک های شادی، گسترش فضای سبز و محیط های ورزشی و اماکن هنری و تفریحی و تهیه مبانی نظری  این مهم محقق گردد.     🔺منبع: ، 🔻سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۶   https://shahraranews.ir/fa/publication/content/12451/340421   www.modiryar.com @modiryar
دست از مس وجود چو مردان ره بشوی ✍ 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰، شماره ۹۰۳ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
دست از مس وجود چو مردان ره بشوی ✍   ✅ آن هایی که صرفاً قصد خدمت دارند و خالصانه و مجاهدانه «دست از مس وجود» همچون مردان راه عشق و پارسایی شسته و کمر همت برای کسب و خدمت مومنانه و آگاهانه به مردم می بندند عاقبت کارشان ختم به خیر است و به گونه ای «ققنوس وار» به وصال الهی می رسند. ایشان همان هایی هستند که تمامی مردمان زمانه ی خود را مجذوب ارزش های والای اخلاقی و کرامات انسانی خود نموده و برایشان به الگویی شایسته تبدیل می شوند.   ✅ این مقدمه شرح حالی بسیار کوتاه از مردی غیور و مجاهدی نستوه است که برای آزادی و امنیت ملت خود و سایر ملت های اسلامی خواب و خوراک، آرامش و آسایش را بر خود حرام کرده و در بیابان ها در پی انجام خویش بود. شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی امروز دیگر یک اسم نیست یک رسم است، فرهنگی متعالی که با ارزش های والای اخلاقی، تقوا و پرهیزگاری و مجاهدت و فداکاری همراه است.   ✅ شهادت ایشان خون تازه ای در رگ های جوانان کشور دمیده و همگان را به این اندیشه واداشته است که آری کماکان می توان در عصری که «اخلاق حلقه مفقوده کارکردهای نظام بشری است» به گونه ای رفتار کرد و نفس خویش را مهار نمود که به اوج رسید. شاید مهم ترین تکلیف جامعه ما در ارتباط با این امر مهم تلاش در جهت حفظ آرمان هایی است که وی و سایر مردان خدا به خاطرش جان شیرین خویش را تقدیم کرده و قید دنیا و زندگی در آسایش را زده اند.   ✅ بسیار باید مراقب باشیم که در این مسیر گرفتار شعارزدگی و تبلیغات سطحی نشویم. نامگذاری چند خیابان و معبر، برگزاری چند جشنواره و همایش و تأسیس بنیاد و خیریه هر چند شاید لازم باشد اما قطعاً به معنای تحقق همه ی آنچه باید نیست. در زمانه ای که انسان ها بیش از هر چیز دیگری گرفتار زرق و برق روزگار هستند و گرفتار پروپاگاندای رسانه ای و تبلیغاتی می بایست به صورتی مناسب و فراگیر منش و روش را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده و بیشتر از آنکه در زبان ادعا داشته باشیم در عمل به وظایف خویش عمل نموده و خود را در مسیر فلاح و صلاح قرار دهیم.   ✅ خصوصاً خواص و وظیفه دارند بیشتر از مردم  نسبت به این مهم اهتمام ورزند و با پرهیز از مادی گرایی و تشریفات زائد خدمت خالصانه و مومنانه را در مناصب مختلف مدیریتی به منصه ظهور رسانند. در این عرصه اشرافی گری، مادی گرایی، رانت، تبعیض، بی عدالتی، ژن های خوب، رابطه بازی و ... راهی ندارند و تنها اراده ای واقعی و خالصانه برای خدمت لازم است. سخن پایانی اینکه دم زدن از بزرگان عرصه اخلاق و خدمت و خود را مرید آن ها دانستن کافی نیست.   ✅ باید آدمی تلاش کند در هنرمندانه و خالصانه خود را در مسیر نیکی ها و شایستگی ها قرار دهد و در این راه از هیچ کوشش و تلاش هدفمندی دریغ نکند. برای تبدیل مس وجود خویشتن به «کیمیای زر» باید از خواهش های نفسانی و مطالبات رنگارنگ دنیایی چشم بپوشی و شهرت و خوشنامی را در خدمت و بی نامی دنبال کنی تا به همانی دست یابی که سرشت وجود تو بر مبنای آن نهاده شده است و شایستگی اش را داری. که به قول حافظ:   «دست از مس‌وجود چو مردان ره بشوی تا کیمیای عشق بیابی و زر شوی» 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰، شماره ۹۰۳ www.modiryar.com @modiryar
دزدهای انرژی ▪️دیر خوابیدن ▪️به دل گرفتن ▪️رژیم نامناسب ▪️رها نکردن گذشته ▪️مکالمات بی هدف ▪️استرس بیش از حد ▪️پرداختن به حواشی ▪️بیش از حد فکر کردن ▪️دائمأ در فضای مجازی بودن www.modiryar.com @modiryar
مقیاس حل مشکلاتاول: شما رابطه مستقیمی با مشکلی که برای مشتری حل می کنید دارد. ✅ دوم: تعداد افرادی که در آن حوزه وجود دارند تا آن کار را انجام دهند هم درآمد شما را مشخص می کند. ✅ سوم: شما هر چه بالاتر تعداد افراد مشابه شما کمتر و در نتیجه درآمدتان بالاتر.. مهارت بالا با تجربه و گذشت زمان بدست میاد پس واضح است که باید حداقل پنج سال در یک کار کامل تمرکز کنید تا استاد آن شوید. در کنار همه این موارد مهارت بازاریابی و فروش را باید یاد بگیرید در غیر این صورت تضمینی برای موفقیت نیست. حالا چه آنلاین چه حضوری این دو مهارت رو نمی توان نادیده گرفت. ✅ مثال: 🔺مشکل: 🔻نظافت منزل 🔺چه تعداد: 🔻میلیاردها انسان 🔺مهارت: 🔻فعالیت فیزیکی ساده 🔺نتیجه: 🔻درآمد پایین ---------------- 🔺مشکل: 🔻جابجایی مسافر 🔺چه تعداد: 🔻هر کسی که رانندگی بلده 🔺مهارت: 🔻رانندگی 🔺نتیجه: 🔻درآمد پایین ---------------- 🔺مشکل: 🔻کمر درد شدید 🔺چه تعداد: 🔻متخصص مغز و اعصاب 🔺مهارت: 🔻جراحی بدن 🔺نتیجه: 🔻درآمد بالا ---------------- 🔺مشکل: 🔻ساخت اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی های اپل 🔺چه تعداد: 🔻برنامه نویس و توسعه دهنده آی او اس 🔺مهارت: 🔻کسی که چندین سال تجربه دارد 🔺نتیجه: 🔻درآمد بالا ---------------- 🔺مشکل: 🔻پیدا کردن مشتری برای کسب و کار 🔺چه تعداد: 🔻آژانس های تبلیغاتی 🔺مهارت: 🔻بازاریابی دیجیتال 🔺نتیجه: 🔻درآمد بالا www.modiryar.com @modiryar
مهربان باشید❗️ با همه مهربان باشید. خیلی زود چرخ روزگار می چرخد! www.modiryar.com @modiryar