eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ *- اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام باقر عليه السلام فرمود كه در تورات چنين نوشته است: نسبت به كسى كه به تو نيكى مى كند سپاسگزارى كن و بر كسى كه سپاسگزار تو باشد، نيكى و احسان كن، همانا اگر نعمتها سپاسگزارى شود، زايل نمى گردد و اگر ناسپاسى شود، پايدار نمى ماند. سپاس و شكر ، موجب افزايش نعمتها و ايمنى از دگرگونى است.; 📓الجواهر السنيّه ، ص 37. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه دویست و سی و نه قرآن کریم سوره مبارکه يوسف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
امیرمؤمنان علی علیه‌السلام : أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ دَمٍ ثَائِراً وَ لِكُلِّ حَقٍّ طَالِباً وَ إِنَّ الثَّائِرَ فِي دِمَائِنَا كَالْحَاكِمِ فِي حَقِّ نَفْسِهِ وَ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا يُعْجِزُهُ مَنْ طَلَبَ وَ لَا يَفُوتُهُ مَنْ هَرَبَ هر خونى را طلب كننده خونى است و هر حقى را جوينده اى. آنكه به خونخواهى ما بر مى خيزد، در ميان شما چنان داورى كند كه گويى در حق خود داورى مى كند. او خدايى است كه هر كه را كه خواهد كه به دست آورد، توان گريختنش نيست . خطبه۳ @mola_amiralmomenin_as
«» ✔️ هدیه به روح پاک و مطهر حضرت امّ البنین (سلام الله علیها) صلوات.
هشدار امام خامنه ای: چیزی که قدرتمندترین آدم تاریخ (امیرالمؤمنین) را آنگونه مظلوم کرد ، نبودنِ تحلیل سیاسی در مردم بود و الّا مردم که بی دین نبودند ، تحلیل سیاسی نداشتند. ۱۳۷۲/۸/۱۲ @mola_amiralmomenin_as
✔️ 🔰سرنوشت‌سازترين سياست 🔘1- مبارزه با مستکبران 🍃عقد الدرر -به نقل از حذيفه-:شنيدم كه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى‌فرمايد: «واى بر اين امّت از پادشاهان متكبّر،كه چگونه مى‌كُشند و مطيعان را مى‌ترسانند،جز آن را كه اطاعت از ايشان را آشكار كرده باشد! مؤمن در تقيّه با آنها،به زبان مى‌سازد و به دل مى‌گريزد. هنگامى كه خداى عز و جل بخواهد اسلام را دوباره عزّت دهد،هر [پادشاه] متكبّرى را در هم مى‌كوبد و او بر آنچه بخواهد،تواناست و مى‌تواند امّت را از پس تباهى،به سامان آورد. اى حذيفه ! اگر از دنيا جز يك روز باقى نمانده باشد،خداوند،آن روز را چنان طولانى مى‌كند تا مردى از خاندان من به حكومت رسد و جنگ‌ها به دست او اتّفاق مى‌افتند و اسلام، چيره مى‌شود.[خداوند] خلف وعده نمى‌كند و او حسابرسى سريع است». 📚.عقد الدرر:ص 62، 📚كشف الغمّة:ج 3 ص 262 📚بحار الأنوار:ج 51 ص83. @mola_amiralmomenin_as
🔰اين خطبه از فصيح‌ترين سخنان امیرالمؤمنین على (ع) است و در آن مردم را اندرز مى‌دهد و از گمراهى به سوى هدايت مى‌برد و گفته مى‌شود: «اين خطبه را بعد از (جنگ جمل و) كشته شدن طلحه و زبير ايراد فرموده است». خطبه در يك نگاه اين خطبه احتمالا بعد از ماجراى «جنگ جمل» و قتل «طلحه و زبير» ايراد شده است و به طور طبيعى ناظر به پيامدهاى اين جنگ و درسهاى عبرتى است كه مسلمانان مى‌بايست از آن بياموزند. 🔰محورهاى اصلى خطبه را در سه قسمت مى‌توان خلاصه كرد: 1 - تصريح به اين واقعيّت كه مردم در ظلمات و تاريكيها به وسيلۀ اهل بيت پيامبر (ص) هدايت شدند و به مقامات عالى و اوج ترقّى رسيدند و به همين دليل بايد آماده باشند تا نصايح و اندرزهاى آنها را به گوش جان بشنوند. 2 - اشاره به اين كه من پيش‌بينى پيمان‌شكنى‌ها را مى‌كردم، ولى نمى خواستم پرده‌ها را كنار بزنم. 3 - در بخش آخر خطبه اشاره به اين نكته مى‌كند كه امروز جاى پرده‌پوشى نيست، واقعيّتها را بايد گفت و گرنه بيم اين مى‌رود كه تودۀ مردم گمراه شوند و اگر من ترسى داشته باشم از همين جهت است نه از ناحيۀ خودم. ♻️چشم و گوش خود را باز كنيد ✔️متن خطبه به وسيلۀ ما در تاريكيها (ى جهل و گمراهى) هدايت يافتيد و به كمك ما به اوج ترقّى رسيديد و در پرتو شعاع ما (خاندان پيامبر - ص -) صبح سعادت شما درخشيدن گرفت و تاريكيها پايان يافت، كر باد! گوشى كه نداى پند و اندرز را نشنود و چگونه، كسى كه صيحه و فرياد، او را «كر» كرده است مى‌تواند صداى ملايم (مرا) بشنود؟ (آن كس كه فرمان خدا و پيامبر را زير پا گذارده، آيا فرمان مرا پذيرا مى‌شود؟) و مطمئن باد! قلبى كه از خوف خدا جدايى نپذيرد (و آمادۀ پذيرش حق باشد). 🔘امام (ع) در آغاز اين خطبه به نعمتهاى فراوان و چشمگيرى كه در سايۀ اسلام نصيب مسلمانان - مخصوصا مسلمانان آغاز اسلام - شد اشاره كرده و در سه جملۀ كوتاه كه با تشبيهات زيبايى همراه است اين مطلب را توضيح مى‌دهد: @mola_amiralmomenin_as
🔰هدايت در پرتو خاندان وحى آنچه در فراز اول از خطبه چهارم نهج البلاغه بیان شد، اشاره به يك واقعيّت مهمّ‌ تاريخى است كه از مقايسۀ عصر جاهليّت عرب با دوران شكوفايى بعد از طلوع اسلام، روشن مى‌شود كه عرب جاهلى از نظر معتقدات دينى، مسائل مربوط‍‌ به مبدأ و معاد، نظام اجتماعى، نظام خانواده، اخلاق، تقوا و وضع اقتصادى در چه سطحى بوده و بعد از نزول قرآن و اسلام در چه سطحى قرار گرفت. تفاوت در ميان اين دو آن قدر زياد است كه جز تعبير به يك معجزۀ بزرگ، تعبير ديگرى براى آن نمى‌توان تصوّر كرد. آنچه امام (ع) در اين بخش از خطبه بيان فرموده كه: ظلمت و تاريكى تمام جامعۀ آنان را در بر گرفته بود و با ظهور اسلام سپيدۀ صبح سعادت آشكار گشت و بر قلّه‌هاى معرفت و فرهنگ و تمدّن قرار گرفتند، فقط‍‌ يك اشاره كوتاه بود و شرح آن را در كتب تاريخ تمدّن اسلام بايد مطالعه كرد. اين معنى در خطبه‌هاى متعدّدى از نهج البلاغه با توضيح بيشترى آمده است. ♦️در جملۀ اوّل،(بنا اهتديتم فى الظّلماء) امام به شرايط‍‌ زمان جاهليّت كه تاريكى جهل و فساد و جنايت همه جا را فرا گرفته بود اشاره مى‌فرمايد كه در پرتو وجود پيامبر (ص)، مردم صراط‍‌ مستقيم را پيدا كردند و با سرعت به سوى مقصد حركت نمودند. ♦️در جملۀ دوّم،(و تسنّمتم ذروة العلياء) ترقّى و تكامل را به شترى تشبيه مى‌كند كه داراى كوهان است (با توجّه به اين كه «تسنّمتم» از مادۀ سنام به معناى كوهان شتر مى‌باشد) و مى‌فرمايد: شما بر بالاى آن كوهان قرار گرفتيد كه اشاره به اوج ترقّى و تكاملى است كه نصيب مسلمين در پرتو اسلام شد و همۀ مورّخان شرق و غرب در كتابهاى خود به هنگام شرح تمدّن اسلام به آن اعتراف و اذعان دارند. ♦️در جملۀ سوّم، (و بنا افجرتم عن السّرار) وضع جامعۀ جاهلى را به شبهاى تاريك ماه و محاق (با توجّه به اين كه سرار به معناى شبهايى است كه ماه مطلقا در آن نمى‌درخشد) تشبيه كرده و مى‌فرمايد: «به وسيلۀ پيامبر و خاندان او پرده‌هاى تاريكى شكافته شد و داخل در فجر و صبح سعادت شديد». 📌در واقع اين تعبيرات از سرچشمۀ قرآن گرفته شده كه اسلام و ايمان و وحى الهى را تشبيه به نور كرده، گاه مى‌فرمايد: «اَللّٰهُ‌ وَلِيُّ‌ الَّذِينَ‌ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ‌ مِنَ‌ الظُّلُمٰاتِ‌ إِلَى النُّورِ» @mola_amiralmomenin_as
امام صادق عليه السلام: تَسبيحُ فاطِمَةَ عليها السلام في كُلِّ يَومٍ في دُبُرِ كُلِّ صَلاةٍ، أحَبُّ إلَيَّ مِن صَلاةِ ألفِ رَكعَةٍ في كُلِّ يَومٍ تسبيحات حضرت فاطمه عليها السلام در هر روز و در پى هر نماز، نزد من، محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است. سلام الله علیها @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از حلقه معرفت
🛑هنوز هیچ گروه مسلحی از ایران اعزامی به سوریه ندارند. فریب نخورید و هیچ اطلاعات و مدارکی از خودتون برای کسی نفرستید. مراقب تخلیه اطلاعاتی به ظاهر مشتاقان اعزام باشید. صابرین نیوز @halghemarefat313
✔️ ⬅️نامه در يك نگاه 📜از نامه‌هاى امیرالمؤمنین علی عليه السلام است كه به عبداللّٰه بن عباس در آن زمان كه از طرف امام عليه السلام فرماندار بصره بود، نگاشته شد. ابن عباس بعد از آنكه از طرف امير مؤمنان على عليه السلام والى بصره شد نسبت به بنى تميم راه خشونت را پيش گرفت؛ زيرا عداوت آنها را در روز جمل نسبت به امام عليه السلام و لشكر امام عليه السلام به خاطر داشت. آنها از پيروان طلحه و زبير و عايشه در آن روز بودند و ابن عباس به آنها حمله كرد و آنان را دور راند و آنها را پيروان شتر و ياران عسكر - نام شتر عايشه عسكر بود - و حزب شيطان مى‌ناميد. اين كار بر گروهى از شيعيان امام عليه السلام از بنى‌تميم سخت آمد كه از جملۀ آنها جارية بن قدامه بود. او نامه‌اى خدمت امام عليه السلام نوشت و از ابن عباس شكايت كرد و همين امر سبب شد كه امام عليه السلام نامۀ مورد بحث را براى ابن عباس بنويسد. 🔰در اين نامه به چند امر اشاره مى‌كند. 1_ بنى تميم طايفه‌اى هستند كه مردان شجاع بزرگى دارند و حتى در زمان جاهليّت و پس از آن در عصر اسلام كسى در دليرى بر آنان پيشى نمى‌گرفت. 2_ با ما خويشاوندى دارند و دستور صلۀ رحم ايجاب مى‌كند ما با آنها نيكى كنيم. 3_ بدان كه آنچه از خير و شر بر زبان و دست تو جارى شود نتيجۀ نيك و بد آن دامان مرا نيز مى‌گيرد، بنابراين نسبت به بنى تميم باش. 🔘متن نامه 🔻بدان بصره محل هبوط‍‌ ابليس و كشتزار فتنه‌هاست، به همين دليل با اهل آن به نيكى رفتار كن و گره ترس و وحشت را از دلهاى آنها بگشا (تا آتش فتنه خاموش شود و آنها احساس امنيت كنند) بدرفتارى تو با طائفۀ بنى‌تميم و خشونت تو به آنها را به من گزارش داده‌اند (ولى بدان آنها فضايلى دارند از جمله اينكه) طائفۀ بنى تميم كسانى هستند كه هر گاه رييس نيرومندى از آنها غايب گردد (و از دنيا برود) مرد نيرومند ديگرى در ميان آنها ظاهر مى‌شود، نه در عصر جاهليّت و نه در عصر اسلام كسى در نبرد بر آنان پيشى نمى‌گرفت (علاوه بر اين) آنها با ما پيوند خويشاوندى نزديك و قرابت خاص دارند كه ما نزد خداوند به وسيلۀ نسبت به آنها مأجور خواهيم بود و با قطع آن مؤاخذه خواهيم شد، بنابراين اى ابو العباس، خدا تو را رحمت كند باش و كن در آنچه بر زبان و دست تو از خير و شر جارى مى‌شود، چرا كه هر دو در اين امور شريك هستيم و سعى كن كه من به تو پايدار بماند و نظرم دربارۀ (شايستگى‌هاى تو براى امر حكومت) دگرگون نشود و السلام. @mola_amiralmomenin_as
✔️ ⬅️آتش فتنه را با مدارا خاموش كن 📜هنگامى كه طلحه و زبير به اتفاق عايشه با گروهى از ماجراجويان فاسد وارد بصره شدند و در آنجا پرچم مخالفت بر ضد امير مؤمنان على عليه السلام را برافراشتند، بصريان از آنان استقبال كرده و لشكر عظيمى را براى جنگ با امير مؤمنان عليه السلام برپا كردند. فتنۀ عظيمى را برپا نمودند و سرانجام شكست خوردند و متلاشى شدند و شايد انتظار داشتند كه امام عليه السلام بعد از پيروزيش دستور قتل گروهى از آنان را صادر كند؛ ولى امام عليه السلام با آنها از در محبّت وارد شد همان كارى كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله بعد از فتح مكّه كرد و همين باعث شد كه آرامش كامل به بصره باز گردد. 🔘اينكه امیرالمؤمنین (ع) مى‌فرمايد: بصره مهبط‍‌ و جايگاه فرود ابليس و محل رويش فتنه‌هاست، اشاره به اين است كه آنجا اقوام گوناگونى زندگى مى‌كنند كه هم نسبت به يكدگر مشكل دارند و هم نسبت به بيرون اين سرزمين و شايد به همين دليل، طلحه و زبير و عايشه آنجا را براى فتنه‌انگيزى بر ضد امام امير مؤمنان عليه السلام انتخاب كردند به خصوص اينكه آنجا مهم‌ترين بندر عراق است و بنادر معمولاً مركز رفت و آمد اقوام مختلف‌اند. ♦️به همين دليل افكار التقاطى و نفوذى و مفاسد اخلاقى در اين گونه بندرگاه‌ها بيشتر است مگر اينكه اهالى آن تحت آموزش مستمر اخلاقى قرار گيرند. ♦️بعضى نيز معتقدند؛ هنگامى كه ابليس به زمين فرود آمد، بصره را جايگاه نخستين خود انتخاب كرد؛ ولى دليلى براى اين مطلب اقامه نكرده‌اند. ✔️در خطبه‌هاى متعدّدى از از جمله، خطبۀ 13 و 14 مذمت‌هاى شديدى از اهل "بصره شده و همان گونه كه در نامۀ بالا نيز ملاحظه كرديد، امير مؤمنان على عليه السلام بصره را مهبط‍‌ شيطان و محل ورود ابليس و پايگاه فتنه‌ها مى‌شمرد ولى به قرينۀ بعضى از روايات كه مدح فراوانى از اهل بصره اعم از زنان، مردان، كودكان و بزرگان‌شده، استفاده مى‌شود كه امام عليه السلام مقطع خاصى از زمان را در نظر داشته است؛ همان زمانى كه آتش را برافروختند و از سركشان و پيمان شكنانى همچون طلحه و زبير حمايت كردند و گروه زيادى از مسلمان را به كشتن دادند. 🔘بنابراين نكوهش‌هاى مزبور دليل بر آن نيست كه هر كس در آن شهر وارد شود و يا افراد بومى آن شهر هميشه و در طول تاريخ صفات نكوهيده‌اى دارند و اهل صلاح و سعادت نيستند. به خصوص اينكه در ميان آنها دانشمندان، علما، قاريان و مواليان اهل بيت فراوان بوده و هستند. @mola_amiralmomenin_as
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
الحمدلله لایحه تحت عنوان عفاف حجاب به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد و ۲۳ آذرماه به دستگاه های اجرایی ابلاغیه آن انجام میشود با وجود برخی نقض ها اما مفاد بسیار خوبی هم دارد که انشاءالله در مرحله اجرا نیازمند کمک و رصد گروه های مردمی مومن و انقلابی دغدغه مند هست انشاءالله با اجرا خوب این قانون شاهد بهبود فضا ناراحت کنند این روزهای خیابان ها کشور باشیم .. و حافظ ثمره خون شهدا و باعث رضایت ولبخند خانواده شهدا انشاءالله ــــ حجاب حکم خدا ،وصیت شهدا سفارش ائمه و انبیا و اولیا ـــــ بی‌حجابی ،حکم شیطان ،وصیت کفار @mola_amiralmomenin_as
۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک بی حجابی در فضای حقیقی و مجازی طبق ماده ۵۰ قانون عفاف و حجاب، زنانی که در انظار عمومی اعم از فضای حقیقی یا مجازی کشف حجاب کنند در مرتبه اول حدود ۵ میلیون تومان و در مراتب بعدی حدود ۱۶۵ میلیون تومان جریمه می شوند جزای نقدی درجه شش، ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است و رقم جریمه درجه ۵، ۸۰ میلیون تومان تا ۱۶۵ میلیون تومان است. @mola_amiralmomenin_as
جریمه «بی‌حجابی» را ندهید، نه مجوز خروج از کشور را خواهید داشت، نه گذرنامه برای شما صادر می شود و نه صدور گواهینامه و شماره گذاری و تعویض پلاک. لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» معروف به لایحه حجاب پس از رفت و برگشت‌های متعدد میان مجلس و شورای نگهبان در ۷۴ ماده و مجموعا در ۵ فصل تنظیم و به قانون تبدیل شد. در بخشی از این قانون آمده است: در صورت عدم پرداخت جریمه قطعی در مهلت مذکور در بند‌های (۱) و (۲) این ماده، ارائه هر یک از خدمات صدور با تعویض گذرنامه، شماره گذاری یا تعویض پلاک وسایل نقلیه موتوری، صدور مجوز خروج از کشور، ترخیص خودرو که به صورت قانونی توقیف شده و صدور یا تعویض گواهینامه رانندگی به مرتکب، منوط به پرداخت جریمه است. @mola_amiralmomenin_as