eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
9.4هزار ویدیو
297 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇📚🖇 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️ قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم قسمت چهارم قسمت پنجم قسمت ششم قسمت هفتم قسمت هشتم قسمت نهم قسمت دهم (آخر) ▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🔰ما را به دوستان خود معرفی کنید👇 🌿کانال منتظران ظهور🌿 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو زن جلو دو رئیس جمهور را گرفتند حالا ببینید کرامت انسانی زن در کجا احترام گذاشته شده است . https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلینیک درمان حسادت 17.mp3
11.21M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ 17 💠یه آدم عاقل هرگز سوار یه اسب وحشی نمیشه، چون میدونه عاقبتش، سقوطه! ❌حسادت از همه این مَرکبها چموش تره! با سر، زمینِت میزنه... اصلاً سوارش نشو؛ راحت تری که👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🤍🦋🤍 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️ قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم قسمت چهارم قسمت پنجم ( آخر ) ▫️▪️▫️▪️▫️▪️ ما را به دوستان خود معرفی کنید👇 💚کانال منتظران ظهور💚 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ثواب بسیار زیاد زیارت امام رضا علیه السلام از زبان امام جواد علیه السلام 🔵 شهید آیت الله رئیسی (ره): 🟢 امام جواد عليه السلام فرمودند: به میزان معرفت نسبت به مقام ولایت پدرم علی بن موسی الرضا علیه السلام به زیارت قیمت و ارزش و نمره می دهند، ما از خود علی بن موسی الرّضا علیه السلام بخواییم که چشم ما رو باز کنه، گوش ما رو باز کنه، معرفت بهمون بده. 🟣 امروز ۲۳ ذی القعده، روز مخصوص زیارتی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📜📚 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️ قسمت اول: تهذیب نفس مهمترین وظیفه! قسمت دوم: اهمیت و آثار شناخت امام زمان (عج) قسمت سوم: دعوت مردم به سوی حضرت قسمت چهارم: روش های دعوت کردن مردم به سوی امام زمان (عج) قسمت پنجم: معرفت به امام زمان و درخواست آن قسمت ششم: دعا کردن برای فرج حضرت قسمت هفتم: خواستن حوائج از امام عصر قسمت هشتم: انتظار فرج مهمترین وظیفه قسمت نهم : هدیه اعمال مستحبی به امام قسمت دهم: صله مالی امام عصر(ع) قسمت یازدهم: اتفاق و اجتماع بر نصرت امام علیه السلام قسمت دوازدهم: تجدید بیعت با امام عصر قسمت سیزدهم: ترک گناه و توبه از معاصی گذشته قسمت چهاردهم: برگزاری و شرکت در مجالس مهدوی قسمت پانزدهم: رعایت حقوق امام و ادای آنها قسمت شانزدهم: حفظ اعتقاد و ایمان و سلامتی قسمت هفدهم: بزرگداشت ایام و اماکن و افراد منسوب به امام علیه السلام قسمت هجدهم: یاد مداوم امام زمان (ع) قسمت نوزدهم: راهکارهای عملی یاد امام زمان قسمت بیستم: تعیین وقت نکردن برای ظهور قسمت بیست و یکم: شناختن نشانه های ظهور قسمت بیست و دوم : حسینی شدن و ارتباط با امام حسین (ع) قسمت بیست و سوم: تکذیب مدعیان دروغین قسمت بیست و چهارم: اخلاق مهدوی و حفظ زبان قسمت بیست و پنجم: کمک کردن به سایر منتظران قسمت بیست و ششم: خدمت و یاری به امام عصر (عج) قسمت بیست و هفتم : اندوهگین بودن در فراق امام قسمت بیست و هشتم: محبت به امام و روشهای آن قسمت بیست و نهم : تسلیم بودن و عجله نکردن قسمت سی ام : صبر بر سختی های آخرالزمان قسمت سی و یکم : تظاهر با ستمگران و اهل باطل قسمت سی و دوم: نصرت ولی ▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🔰ما را به دوستان خود معرفی کنید👇 🟢کانال منتظران ظهور🟢 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و در اصول کافی به سند صحیح عالی(۷۹۷) از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: ما کسی را مؤمن نمی شماریم تا این که نسبت به تمام امر ما پیروی علاقمند باشد، توجه کنید که البته از جمله پیروی وخواستن امر ما ورع وپرهیزکاری است، پس خود را به آن زینت دهید که خدای تعالی بر شما رحمت آرد وبه وسیله ورع دشمنانمان را در رنج وفشار قرار دهید که خداوند شما را عزت دهد وباقی بدارد.(۷۹۸) و در روضه کافی به سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: من وحضرت ابو جعفر امام باقر (علیه السلام) بر جمعی از شیعیان گذشتیم که مابین قبر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) ومنبر بودند، به حضرت ابو جعفر گفتم: شیعیان وموالیان تو هستند، خداوند مرا فدای تو گرداند. فرمود: آن ها کجایند؟ گفتم: آنان را مابین قبر ومنبر می بینم، فرمود: مرا نزد آنان ببر، پس به آنان نزدیک شد وبرایشان سلام کرد، سپس فرمود: به خدای سوگند من بوی شما وجان ها یتان را دوست می دارم، با این حال به وسیله ورع وجدیت (در دینداری) یاری کنید که آنچه نزد خداوند هست به دست نمی آید مگر با ورع وتلاش، وچون بنده ای را امام خود دانستید به او اقتدا نمایید، همانا به خدا سوگند شماها بر دین من ودین پدرانم ابراهیم واسماعیل هستید، وچنانچه آنان بر دین اینان بوده اند پس شما بر این دین به وسیله ورع وتلاش یاری نمایید.(۷۹۹) علامه مجلسی (رحمه الله) در شرح این حدیث گفته: بدین جهت از میان پدران خود ابراهیم واسماعیل را نام برد تا بیان کند که تمام پیغمبران در دین با ما مشارکت دارند، وچون این تخصیص یا موهم حصر است ویا موهم این که آنان از پدران گرامی اش محمد وخاندان او -صلوات الله علیهم اجمعین - برترند مطلب را تدارک کرد به این که پیغمبر واهل بیت او (صلی الله علیه وآله وسلم) اصل در دین حق هستند وسایر انبیا (علیه السلام) در دین ایشان واز پیروان آنانند. پس این که حضرت (علیه السلام) فرمود: آنان اشاره به ابراهیم واسماعیل ودیگر پیغمبران گذشته (علیهم السلام) است، واینان اشاره به پدران نزدیکش می باشد از پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) وائمه طاهرین (علیهم السلام). می گویم: محتمل است که نام بردن از خصوص ابراهیم واسماعیل (علیه السلام) ناظر باشد به فرموده خدای تعالی: ثم اوحینا الیک ان اتبع ملة ابراهیم حنیفاً(۸۰۰)؛ آنگاه بر تو وحی کردیم از آیین پاک ابراهیم پیروی کن. وفرموده خداوند: ملة ابیکم ابراهیم هو سماکم المسلمین من قبل(۸۰۱)؛ (واین آیین اسلام همان) آیین پدر شما ابراهیم است، او قبل از این، شما را مسلمان نامید. وفرموده خدای تعالی: قل اننی هدانی ربی الی صراط مستقیم دیناً قیماً ملة ابراهیم حنیفاً وما کان من المشرکین(۸۰۲)؛ بگو (ای پیغمبر) محققاً مرا خدا به راه راست هدایت کرده است به دین استوار وآیین پاک ابراهیم که وجودش از لوث شرک وعقاید باطل مشرکین منزه بود. وبرای توجه دادن به این که شیوه پاک بر حقی که خداوند (عزَّ وجلَّ) پیغمبرش (صلی الله علیه وآله وسلم) را به آن امر فرموده همان شیوه وطریقه شیعه است، هر چند که شماره افرادشان اندک ودر نظر مردم کم اهمیت باشند، واین شریعت ابراهیم وحقیقت توحید است. و دلیل بر آنچه یاد کردیم روایتی است که نیز ثقة الاسلام کلینی (رحمه الله) در روضه کافی از حضرت ابو جعفر امام باقر (علیه السلام) آورده که فرمود: هیچ کس از این امت به دین ابراهیم (علیه السلام) عمل نمی کند مگر ما وشیعیان ما، وهیچ کس از این امت هدایت نشده، مگر به سبب ما، وهیچ کس از این امت گمراه نگردیده جز به سبب (مخالفت با) ما(۸۰۳). واین فرمایش از آن حضرت (علیه السلام) تسلی دل های شیعیان وتشویق وپاک سازی آنان وامضا وتحکیم شیوه وروش ایشان است، لذا سخنش را با سوگند وحرف تحقیق وجمله اسمیه تأکید کرد، واین که فرمود: وان کان هؤلاء علی دین اولئک اشاره به عامه کوردل وتعریض به آنان است، واولئک اشاره به رؤسای آن ها سردمداران گمراهی - که خدای تعالی لعنتشان کند- می باشد، زیرا که زمان تقیه وجای تقیه بوده است. ومنظور حضرت از اول تا آخر سخن آن است که شیعیان از جهت آنچه در مخالفینشان از کثر وعزت ظاهری ومتنعم بودن به نعمت های دنیوی، وغوطه ور بودن در خواسته های نفسانی از پول وزیور وریاست می بینند، وخودشان را بر عکس آنان در حالات سخت مشاهده می کنند اندوهگین نشوند، وبرای مال ومنال به رقابت با آنها نپردازند، وبه دنیا رغبت نکنند وبه آنچه خدای تعالی از دین حق برایشان نعمت داده که پیغمبرش (صلی الله علیه وآله وسلم) وامامانشان را به آن امر فرموده است خرسند باشند، خدای (عزَّ وجلَّ) فرموده: لا یغرنک تقلب الذین کفروا فی البلاد متاع قلیل ثم مأواهم جهنم وبئس المهاد لکن الذین اتقوا ربهم لهم جنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها نزلاً من عندالله وما عندالله خیر للابرار(۸۰۴)؛
گشت وگذارکفرورزان تورانفریبد،که این بهره ای ناچیزاست سپس جایگاهشان جهنم است که بدآشیانی است، ولی آنان را که (از خشم) پروردگارشان پرهیز کردند بهشت هایی است که در آن ها جوی ها روان است در آنها جاودان باشند این عنایتی از خداوند است وآنچه نزد خداوند است برای نیکان از هرچیز بهتر است. و محتمل است که اولئک اشاره به مشرکین باشد، یعنی این که عامه کوردل هر چند که به ظاهر مسلمان موحد هستند ولی در باطن آیین مشرکین را دارند؛ زیرا که آنان طاغوت ها ورؤسای فاسد خود را در امامتی که خداوند برای اهلش قرار داده شریک دانستند، همچنان که مشرکین بت های شان را در عبادتی که خدای تعالی برای خد قرار داده شریک کردند، خداوند فرماید: واعبدوا الله ولا تشرکوا به شیئاً(۸۰۵)؛و خدای را بپرستید وهیچ به او شریک نورزید. وبدون تردید کسی که برای ولی خدای تعالی شریکی بداند در واقع مشرک می باشد زیرا که او در امر خداوند شرکت نموده است، وتعبیر کردن از مخالقین به مشرکین در اخبار در حد تواتر بسیار است. ودر زیارت جامعه می خوانیم: ومن حاربکم مشرک؛ وهر آن که با شما جنگید مشرک است. ودر خطبهی غدیرآمده است؛ هر کس در بیعت کردند با علی (علیه السلام) شریکی قرار داد مشرک است. و در مرآة الانوار به نقل از معانی الاخبار ضمن حدیثی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که فرمود: ای مردم هر کس بر علی (علیه السلام) امامی برگزیند پیغمبری بر من برگزیده، وهر کس بر من پیغمبری برگزیند بر خدای - عزوجل - پروردگاری اختیار کرده است.(۸۰۶) و اخبار در این باره جداً زیاد است حاصل این که منظور امام (علیه السلام) این بوده که مؤمنین را تشویق کند وبرای آن ها بیان سازد که بر دین اسلام وتوحیدی هستند که خداوند برای بندگانش برگزیده، وفرموده است:
ان الذین عندالله الاسلام(۸۰۷)؛ همانا دین پسندیده نزد خداوند آیین اسلام است. وخدای - عزوجل - فرموده: ومن یبتغ غیر الاسلام دیناً فلن یقبل منه وهو فی الآخرة من الخاسرین(۸۰۸)؛ وهرکس غیر از اسلام دینی اختیار کند از او پذیرفته نیست واو در آخرت از زیانکاران خواهد بود. ووصی بها ابراهیم بنیه ویعقوب یا بنی ان الله اصطفی لکم الدین فلا تموتن الا وانتم مسلمون(۸۰۹)؛ وابراهیم ویعقوب فرزندان خویش را به این آیین سفارش کردند (وهر کدام به فرزندانش چنین گفت) ای فرزندان من همانا خداوند این دین را برایتان برگزیده پس جز به آیین اسلام نمیرید. همچون امام (علیه السلام) تأکید فرموده که مخالفان برای اولیای خدای تعالی شریکهایی قرار دادند که آن شریک ها بر آیین مشرکین بودند، مشرکانی که خدایانی دیگر برای خود ساخته ومی پرستیدند. و شما خواننده عزیز هرگاه در این کلام دقت کنید وآیات شریفه وتفسیر وتأویل ها وشرح هایی که از امامان (علیهم السلام) درباره آن ها روایت آمده را بررسی نمایید صحت معنایی که برای فرموده امام (علیه السلام) در اینجا بیان کردم را در خواهید یافت. و بدان که: کلمه ان در فرموده آن حضرت (علیه السلام): وان کان هؤلاء مخففه از ان مشدده است که برای تأکید سخن آورده شده، مانند فرموده خدای تعالی: وان کادوا لیفتنونک(۸۱۰)؛ وهمانا نزدیک بود تو را به فتنه اندازند. ان کاد لیضلنا عن آلهتنا(۸۱۱)؛ (کافران گفتند) البته نزدیک بود او (پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم)) ما را از پرسش خدایانمان به کلی گمراه سازد. وان کانت لکبیرة(۸۱۲)؛ واین (تغییر قبله) بسی گران بود. وان وجدنا اکثرهم لفاسقین(۸۱۳)؛ والبته بیشترشان را فاسق یافتیم. وغیر این ها. وبنابر آنچه مجلسی (رحمه الله) ذکر کرده ان وصلیه می باشد، وبر این فرض نیز با آنچه ما گفتیم منافاتی ندارد. سپس امام (علیه السلام) بعد از آن که آن ها تشویق وترغیب کرد، آنان را امر فرمودند که به امامشان اقتدا کنند، آنگاه فرمود: پس بر این کار با ورع وتلاش یاری دهید. زیرا که این از دو جهت کمک به امامشان، واز دو جهت کمک به خودشان است. اما این که کمک به امامشان است جهتش این است که معنی اعانت یاری نمودن دیگری بر کاری است که آن را می خواهد، وبدون تردید مقصود ومنظور امام (علیه السلام) ترویج دین خدا وحصول طاعت خداوند از هر یک از مخلوق اوست، پس چنانچه مؤمن در اطاعت خداوند جدیت وتلاش نمود واز معصیت ونافرمانی خداوند دوری گزید، امام خود را در مقصدش یاری داده ومعین امام (علیه السلام) شده است، پس امام در ازای آن او را اعانت خواهد فرمود. جهت دوم این که: تلاش وجدیت مؤمن در اطاعت، وورع وپرهیزش از گناه مایه ترغیب شدن مردم در پیروی از شیوه او، ودانستن حقانیت امامش خواهد شد، زیرا که این شیوه دلیل بر آن است که امام (علیه السلام) او را چنین ادب آموخته است(۸۱۴)، پس سبب پیروی واقرار واعتقاد به امام واعراض از دشمنان ومخالفانش خواهد شد، وبدین وسیله امام خود را یاری می دهد، وبا دشمنانش این چنین جنگ می کند، چنان که امام (علیه السلام) در حدیث گذشته فرمود: وبه وسیله ورع، دشمنانمان را در رنج وفشار قرار دهید. و اما این که اعانت ویاری خودشان است وجه اولش آن است: که جدیت در اطاعت وپرهیز از معصیت سبب بقا وثبات ایمان می شود، همچنان که افتادن در گناه واصرار در بدی ها بسا که مایه زوال ایمان گردد، خدای (عزَّ وجلَّ) فرماید: ثم کان عاقبة الذین اساؤا السوای ان کذبوا بآیات الله وکانوا بها یستهزؤن(۸۱۵)؛ وسرانجام آنان که به اعمال زشت وکردار بد پرداختند این شد که آیات خدا را تکذیب نموده وبه استهزاء گرفتند. وجه دیگر این که: کوشش وتلاش در اطاعت وپرهیز از گناهان، وپیروی از امام (علیه السلام) سبب مجاورت با او در بهشت برین می شود، واین اعانت کردن مؤمنین نسبت به خودشان در رستگاری به مجاورت امام در منزلگاه سلامت وجایگاه گرامی (بهشت) می باشد، همچنان که مخالفت نمودن با او در اعمال موجب محروم ماندن از این ثواب ودور شدن از جوار ائمه اطیاب (علیهم السلام) می گردد. وگواه بر این است آنچه ثقه الاسلام کلینی در روضه کافی از محمد بن یحیی از احمد بن محمد از حسن بن علی از حماد لحام از حضرت امام صادق (علیه السلام) روایت آورده این که: پدرش (علیه السلام) به او فرمود: پسر جانم راستی که چنانچه تو در عمل بر خلاف من رفتار کنی در منزلگاه فردای قیامت هم منزل من نخواهی بود. سپس فرمود: خدای (عزَّ وجلَّ) نخواسته کسانی سرپرستی افراد دیگری که در اعمال با ایشان مخالفند را به عهده داشته باشند، وبا آنان روز قیامت هم منزل شوند، نه به پروردگار کعبه سوگند.(۸۱۶)🍃🌴🍃🌴🍃🌴🍃🌴 🔰قسمت 0⃣9⃣ ✅جلددوم المکارم 🌸به روح پرفتوح علمای علم وعمل وسربازان امام زمان عجل الله فرجه خصوصا آقاسیدمحمدتقی اصفهانی ومترجم این کتاب شریف آقاسیدقزوینی صلوات🌺اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋🔰📚مهدویت وامام شناسی 👤🎥جناب حجت الاسلام محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا