موعود
🔰 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ✅ موضوع: لغزش های اعتقادی در عصر غیبت 🎙 سخنران: حج
پخش زنده هم اکنون از طریق لینک زیر به صورت مستقیم از ایتا
http://www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly
🔘 نشست آنلاین: لغزش های اعتقادی در #عصر_غیبت
🔸 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه #فرهنگ_مهدوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #حسن_ملایی (نویسنده و پژوهشگر) هم اکنون در حال برگزاری است.
▶️ مشاهده برخط از طریق لینک های زیر:
🌐 mouood.com
🌐 https://eitaa.com/mouood_org
🌐 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly
#سلسله_نشست_های_فرهنگ_مهدوی
#اطلاع_رسانی
@mouood_org
May 11
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
📚لرزان و لغزان چون ژله
🔹«لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما)» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی زندگی کج دار و مریز انسان ها در عصر غیبت و سبک زندگی بشر در این دوره از تاریخ را بررسی و نکاتی برای زندگی سالم در عصر غیبت تا رسیدن به واقعه شریف ظهور بیان میکند.
🔹نام کتاب برگرفته از یکی از مقالات این مجموعه است که در خود مفهوم بی بنیادی، نااستواری، تغییر و لغزندگی را پوشیده داشته است. مدخلی برای گفت و گو از موقعیت و وضعیت انسان امروز. همو که در وضعیتی تعلیقی، جایی میان آسمان و زمین سیر می کند، بی آنکه آرامش، استواری در نظر، عمل و قوام دریافت ها را به تجربه نشسته باشد؛ در حالی که بیش از همه اعصار و قرون، سرمایه های آشکار و نهان خدادادی را در کار وارد ساخته و عرصه زمین را از مصنوعات مدرن انباشته ساخته است.
🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود:
https://shop.mouood.com/larzan_laghzan/
🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوانهای:
🔹طاقچه:
🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود
🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال
🔹کتابراه:
🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر
🔹 فراکتاب:
🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج
🔹پاتوقکتاب:
🔸patogh.mobi/publisher/2639
📋 #معرفی_آثار
🖋 #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 #لرزان_و_لغزان_چون_ژله ||
🔖 #انتشارات_هلال
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 mouood.org
🌐 shop.mouood.com
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 به خاطر خداوند
🔹 حمایت خداوند از کسی که در پرهیز از گناهان تلاش می کند در کلام استاد #رمضانی
#نسخه_اسلامی
#کلیپ
@mouood_org
@mouood_multimedia
1️⃣3️⃣
🔘 ولایت حقیقی، ولایت تصرف ولی الله
🔹 در حوزه تفکر ولایی، #ولایت تکوینی، حقیقی و به عبارت دیگر ولایت تصرف، والاترین مرتبه ولایت به شمار می آید.
🔹 در معنای ولایت تکوینی ملاحظه چند امر ضروری است:
مقام #قرب الهی ولی که از مسیر پیمودن صراط عبودیت حاصل می شود؛ حالت خاصی از معنویت که در اثر قرب الی الله حادث می شود، آثار بیرونی دارد (تصرف)؛ آنکه به مقام ولایت تکوینی می رسد، واجد قدرت تصرف در امور و سرپرستی موجودات می شود؛
🔹 این تصرف با رخصت و اذن خداوند متعال اتفاق می افتد؛ تصرف، خارج از نظام علی و معلولی نیست؛ بلکه تصرف ولی #علت آنچه که در آن تصرف شده است، می باشد؛ در عین حال که ولایت تکوینی بر اساس نظام علی و معلولی است، کاری خلاف عادت و جریان طبیعی عالم اسباب است.
🔹 مؤمنان و شیعیان #اهل_بیت(ع)، به صرافت طبع و در اثر تجربه کرامات ائمه معصومان(ع)، با ولایت تکوینی آشنایند و به توانایی خارق العاده آن ذوات مقدسه ایمان دارند.
📚 تلخیص کتاب « #معرفت_امام» اثر #اسماعیل_شفیعی_سروستانی از مجموعه #حریم_یار
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/
طاقچه: B2n.ir/z34465
فراکتاب: B2n.ir/t23641
کتابراه: B2n.ir/m32866
@mouood_org
🔘 لغزش های اعتقادی در #عصر_غیبت
🔸 بخشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر #حسن_ملایی در #نشست_۱۶۴ از #سلسله_نشست_های_فرهنگ_مهدوی :
🔸 رسول خدا(ص) میل درونی انسانها، یعنی #میل_به_رستگاری را پایهای برای اعتقاد به دین قرار میدهند و بر اساس اینکه رستگاری، نیازی در درون همه انسانهاست، میفرمایند: «يا أيُّها النَّاس قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا؛ تهلیل بگو تا رستگار شوی.»
🔸 امّا رستگاری به چه معناست و چه تعریفی دارد؟ آیا مرگ در #آرامش و زندگی در #رفاه به معنای رستگاری است؟ همین کافی است که بدانیم که سرنوشت فردی، مثل امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) این بود که به طرز خونین باری به شهادت رسیدند؛ امّا رسول اکرم(ص) به ایشان فرمودند که #دین تو در امان است و این تعریف رستگاری است؛ چیزی که در آخرالزّمان تعریف آن تغییر کرده و در نتیجه، #فرهنگ و #تمدّن در آخرالزّمان از اعتقادات دینی و رستگاری تعریفشدة دین فاصله گرفته است.
🌐 مشاهده و مطالعه کامل نشست در سایت موعود
https://fa.mouood.com/94390/
#نشست_فرهنگ_مهدوی
#اطلاع_رسانی
#گزارش_نشست
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 میلاد ابن الرضا، امام علی بن محمّد هادی النقی(ع) را به فرزند گرامی ایشان و دوستداران آن حضرت تبریک میگوییم.
#مناسبتی
@mouood_org
🔘 آسمانهای زمین در قرآن
🔸 در #قرآن خداوند بارها و بارها به واژه #سماوات به معنای #آسمان_ها اشاره کرده. آسمان زمین هفت لایه توصیف شده است.
🔸 شما را دعوت می کنیم به خواندن سه برگ از کتاب #معجزات_قرآن_کریم درباره آسمان های کره زمین.
🌐 تهیه این اثر در فروشگاه اینترنتی موعود
https://shop.mouood.com/mojezat
#معجزات
#قرآن
@mouood_org
🔷 نخستین مهاجر به سوی خدا و پیامبر(ص)
🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند:
«ای علی! تو در میان امّت نخستین کسی هستی که به خدا و رسول خدا ایمان آوردی و نخستین فردی هستی که به سوی خدا و رسول خدا هجرت نمودی و آخرین کسی هستی که از رسول خدا جدا می شوی.
به جان خودم سوگند! تو را دوست نمی دارد جز کسی که خداوند قلبش را به ایمان آزموده و تو را دشمن نمی دارد، جز منافق یا کافر.»
📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور
#علی_اول
#قربان_تا_غدیر
#سخن_روز
@mouood_org
6️⃣
⭕️ جواز عبور
🔸 در ادبیات دینی، مرز باریک میان کفر و ایمان، تعبیر به #پل_صراط شده است. این پل در همین دار دنیاست؛ بی آنکه بدانیم هر روز و ساعت با آن مواجهیم. #غفلت و خودکامگی، امکان کشف ما به ازای دنیایی این پل را از ما گرفته است.
🔸 حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روایت سلسله الذهب، ورود به دژ حصین «لا اِلهَ اِلا الله» را مشروط به شرطی مهم دانستند: «بِشَرْطِها وَ شُرُوطِها وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»
من، یعنی #ولایت من از سلسله اولیای حق از خانواده نبی اکرم(ص)، از شروط ورود به این دژ است. این شرط بدل و جایگزینی ندارد.
🔸حجت خدا در میان جمع کثیری از مردم و در آستانه ورود به شهر مرو که #مأمون خود را امیرالمؤمنین و خلیفه مسلمانان می خواند، آشکار اعلام می کند که رهنمای این حصن منم، رایت این حصن منم، صدور برگ عبور با من است. شرطی که لازمه ضروری و واجب علی الاطلاق ورود به دژ ایمان و باغ پرثمر رستگاری و لقای حضرت حق است.
🔸 حضرت امیرالمؤمنین(ع) در #حدیث_نورانیت که معرف جایگاه و شأن حضرت ولی الله الاعظم(عج) است، عبارت زیبایی دارند. ایشان فرمودند: «من خاتم الاوصیا هستم، من #صراط_مستقیم هستم، من نبأ عظیمی هستم که مردم در حق من مختلف شدند ...»
🔸 حسب روایات ائمه معصومان: هم ایشان در صحنه #قیامت در کنار پل صراط از کلیه خلایق سؤال می کنند و جواز عبور می دهند.
🔸 پل صراط، همان شرط یاد شده در روایت «سلسله الذهب» است. همان پل ولایت که به شهر ایمان و رستگاری، یعنی بهشت جاوید ختم می شود.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #از_اینجا_تا_دولت_کریمه
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/
کتابراه: B2n.ir/f29947
فراکتاب:B2n.ir/b34793
طاقچه:B2n.ir/a85763
@mouood_org
9️⃣
🔘 نقطه عطف برخورد ایران و تمدن غرب
🔹 #مشروطیت جوشش و جنبشی بود که در هیئت اعتراض بزرگ سیاسی، اجتماعی رخ می نمود؛ از این رو بدون پرسش جدی، استعداد تجدید حیات #فرهنگ_اسلامی و سنتی را در خود نداشت؛ بلکه راه را برای ورود بی پرسش #ایران در حوزه فرهنگی و مدنی غربی فراهم نمود؛ به طوری که روشنفکران شیفته، سر در پی آن داشتند.
🔹 اما نقطه عطف دوم مواجهه با فرهنگ غرب؛ یعنی #انقلاب_اسلامی موجد نوعی بنیادگرایی بود. امری که در ذات خود می توانست مقابل و آنتی تز #غرب در ساحت تفکر و فرهنگ باشد. از این رو و ضرورتاً می بایست پرسش از مبانی و مبادی فرهنگ غرب را ابتدا طرح و سپس از اجمال خارج می ساخت تا راه برای حرکت ارابه انقلاب تسهیل و تسطیح شود.
🔹 در این دو نقطه عطف، همواره شاهد حضور مردانی در صحنه اخذ تصمیم و امضا بوده ایم، که به دلایل مختلف، قادر به درک درستی از شرایط و وضعیت تاریخی «ایران» و موقعیت آن در مواجهه با غرب نبودند. در این میان، موارد زیر قابل توجه و بررسی است:
🔹 این مردان دانسته یا ندانسته:
1⃣ پذیرای غرب و مبلغ آن بودند و برای رهایی، راهی جز رفتن به سمت غرب نمی شناختند؛
2⃣ بدون درک رابطه و نسبت میان تفکر فرهنگ و تمدن، تمدن غربی را ادامه طریق انبیا تصور می کردند؛
3⃣ در عمل زدگی تام، سر در پی کشف نسخه رهایی نهاده بودند و خود را مستغنی از نظر می شناختند؛4. نسبت میان جهان بینی و جهان شناسی را مهمل نهاده بودند و با ساده لوحی در پی پیوند دادن دو شاخه از دو درخت ناهمگون بودند.
✍ #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #پرسش_از_غرب
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/
کتابراه: B2n.ir/z73167
فراکتاب: B2n.ir/u35259
طاقچه: B2n.ir/j52106
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔷 نخستین شفاعت کننده
🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند:
«اوّلین کسی که شفاعت می کند من هستم، سپس علی [علیه السّلام] آنگاه عترت من، پس از آن دوستداران ما که همگی بدون حساب وارد بهشت می شوند. بعد از شناخت و محبّت، از گناهانشان مورد بازخواست قرار نمی گیرند.»
📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور
#علی_اول
#قربان_تا_غدیر
#سخن_روز
@mouood_org
🔶 فهذا علی...
🔸 و محمد(ص)، پرده دار حجاب خداوند، دست مردی را در مقابل انبوه چشم ها بالا برد؛
🔸 مردی که نخستین مؤمن بود؛
مردی که در روزهای غریبانه اسلام، نماز می گزارد؛
🔸 مردی که خیبر شکن بود و مَرحب کُش؛
🔸 مردی که یک ضربه شمشیرش، به از عبادت خلایق بود؛
🔸 هم کفو برترین بانوی دو عالم؛
پدر دو بچه شیر؛
برادر رسول.
🔸 و همه این مرد را می شناختند با نام علی...
🔸 و صدای محمد امین طنین انداز شد: «هرکس من مولای اونم اکنون همین علی مولای اوست.»
🔸 همان مرد مشهور تک تک روزهایی که بر اسلام گذشت؛
اوست مولا...
« #فهذا_علی »
🔶 حلول عید ولایت و امامت که شکرانهی تکمیل دین و اتمام نعمت بر همگان است، بر آخرین وارث غدیر، حضرت صاحب الزمان(عج) و شیعیان مبارک باد.
#عید_غدیر
#مناسبتی
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بالاترین دارایی
🔸 پاسخ زیبا و قاطع جناب #ابوذر_غفاری به #خلیفه که می خواست سهمی از #بیت_المال به او بدهد...
#معرفت_امام
#کلیپ
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔷 نخستین و واپسین
🔹 امیرمؤمنان(ع) در حضور گروهی از اصحاب فرمودند:
«اینکه گفتم: من اوّل هستم، یعنی نخستین کسی هستم که به خدا ایمان آوردم و مسلمان شدم و اینکه گفتم: من آخر هستم، یعنی آخرین فردی هستم که پیامبر اکرم(ص) را در کفن نهادم و در لحد گذاشتم.»
📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور
#علی_اول
#قربان_تا_غدیر
#سخن_روز
@mouood_org