eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘اتوپيا، سرزمین موعود و واقعیت‌های فراموش شده5️⃣1️⃣ ❓اتوپیاگرایی در اسلام چگونه است؟ آیا اسلام هم اتوپیا و آتلانتیس دارد؟ 🔅اساساً ؛ چه فلسفه کلاسیک دوره باستان و چه ، با این جهان سروکار دارد و این جهانی است. در نتیجه آن نیز این جهانی است؛ امّا در ، جامعه آرمانی بشر، اخروی است نه دنیوی. دنیا، مزرعه است و بشر در دنیای موقّت برای عاقبت و آخرت که دائمی و ابدی است، تلاش می‌کند. بنابراین جامعه‌سازی او در دنیا، با نیت تسهیل جامعه‌سازی او در عقبا صورت می‌گیرد. 🔅در مکتب ، سه عالم پیشرو با عبور از وضع موجود، مطرح است: ابتدا عالم متعالی و جامعه آرمانی که در زمان گم شده، توسط فرد موعود به عنوان پدید می‌آید. بنابراین یک انسان شیعی برای تحقّق آن نجات توسط منجی و برای تحقّق آن منجی تلاش می‌کند. فرد شیعه، سپس به می‌اندیشد و عالم را در نظر دارد، به عنوان عالم موقّت پس از مرگ و در نهایت، به می‌اندیشد و عالم و عاقبت. 🔅دنیا، از مادّة دنی و از دست رفتنی است، پس هر اتوپیایی در دنیا روزی مضمحل می‌شود؛ امّا آخرت، سرای ابدی است. عاقبت در برای مجرمان و متّقین مشخّص شده است. تأکید قرآن بر اینکه «انّ العاقبة للمتّقین» گواه این است که به ویژه در آخرت، عاقبت مطلوب از آن اهل تقواست. پس اساس جامعة آرمانی اخروی، بر تقواست. ، در یک کلمه خویشتن‌یابی است؛ یعنی اینكه بشر خود را از چشم خدا ببیند و بپاید. 🔅بنابراین در اسلام، ، همان است که دنیایی آباد در مسیر عقبایی آبادتر است. در جامعه مهدوی، مکان گم شده () یا زمان گم شده مطرح نیستند و ممكن است آن زمان و آن مكان، هر لحظه فرا برسد. مهم آن است که شیعه، یعنی پیرو تلاش کند تا خود را لایق آن زمان موعود سازد. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه موعود: https://b2n.ir/n75628 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
📚 « » 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐 https://b2n.ir/Tafakkor @mouood_org
4️⃣ 🔘 نسبت فرهنگ و تمدن اسلامی با تفکر آن 💠 باید دانست بین ، ، و قوم مسلمان در ایران، نسبتی جدا نشدنی وجود دارد. 💠 گویا همه اینها انعکاس یک صدا بیش نیست و تنها ممکن است زیر و بم تنها، تلفیق رنگ‌ها و یا نحوه گویش و بیان واژه‌ها تحت شرایط منطقه‌ای اندک اختلافی باهم داشته‌باشند. لیکن، حقیقت همگی ثابت است. این تلفیق زیبا که حاصل تلاش قوم مسلمان ایرانی است؛ نمایانگر تلاش اوست که سعی دارد وجه جسمانی و نمادین و خود را در عرصه زمین نمایان کند. 💠 و چون در نزد او همه اجزای عالم در نسبتی هماهنگ و مرتبط به سر می‌برند این نسبت و نزدیکی، خود را در تمام وجوه حیات او نشان می‌دهد. 💠 امروزه کافی است تا دریچه‌ای از خانه خویش بر محله و شهر باز کنید و از آنجا به نظاره کوی و برزن و خانه‌ها بنشینید. همه اشیاء ریز و درشت پراکنده در صحن منازل قابل رؤیت است و شما حتی قادر به تشخیص نوع مبلمان و ابزار مصرفی هر خانواده هستید. معماری عریان و لختی که نشان از انسان امروز دارد؛ انسانی که چیزی برای مخفی کردن، رازی برای نهفتن و محارمی برای درامان نگه داشتن ندارد. 💠 تلاش انسان برای ایجاد پیوندی بین گذشته و امروز نیز مجموعه مسخره‌ای از تلفیق کهنه و نو به‌وجود می‌آورد. حکایت همان مهندسی است که برای احیای معماری کهن از گچبری‌ها و دریچه‌ها و سرستون‌های خانه‌های قدیمی عکس و اسلاید تهیه می‌کند و در خیال خود با تقلید از صورت معماری گذشته اقدام به احیای آن می‌نماید و آنچه در این میان نمی‌بیند همان معمار، نقاش، طراح و بالاخره انسان است و تبیین نگاه خاص آن انسان به عالم و آدم. 📚 « » 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐 https://b2n.ir/Tafakkor @mouood_org
🔘 شکیبایی از نوع تقیه 🔹 یکی از مصادیق و شکیبایی در دوره صبر و استقامت در حفظ اعتقادات قلبی است. 🔹 از سوی دیگر در این دوره به دلیل ظلم و جوری که از سوی حاکمان ظالم به شیعه روا داشته شده که هنوز هم در سایر کشورهای شیعه‌نشین آثار آن را می‌بینیم، از سوی ائمه دین(ع) به شیعیان دستور داده می‌شود. 🔹 در این باره امام رضا(ع) می‌فرمایند: «کسی که تقوا ندارد، دین ندارد. کسی که تقیه نکند، ایمان ندارد. گرامی‌ترین شما در پیش خدا کسی است که بیش از دیگران تقیه را رعایت کند. گفته شد: ای فرزند پیامبر(ص)! تا به کی؟ 🔹فرمود: تا روز ، که آن هم روز خروج ماست. هر کس پیش از خروج قائم ما تقیه را ترک کند، از ما نیست.» 📚 برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از روزگار رهايي، ج 1، ص 390. 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/p14213 فراکتاب: https://b2n.ir/n55780 کتابراه: https://b2n.ir/h03091 طاقچه: https://b2n.ir/w37691 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پایگاه‌های آذربایجان در خدمت اسرائیل 🔸 در این کلیپ ارتباط میان نابسامانی‌های و حمله اسرائیل به ایران را در می‌یابید... @mouood_org @mouood_multimedia
💠اتوپیا، دستوپیا و دولت کریمه مهدوی 🔹در طول تاریخ حضور بشر بر جغرافیای زمین، حوزه‌های فرهنگی و تمدنی بسیاری، وابسته به دریافت‌های دینی، اسطوره‌ای و فلسفی از هستی شکل گرفته و شهرهایی بی‌شمار برکشیده شده‌اند. با مجموعه‌ای از مناسبات و معاملات مادی که به نحوه بودن و زیستن انسان‌های هم عصر معنی بخشیده و به آنها جهت داده‌اند. 🔹پرسش از حوزه‌های فرهنگی و تمدنی سابق و لاحق و سنجش میزان تطابق هر حوزه با خاستگاه فطری و باطنی انسان‌ها و دریافت‌های وحیانی انبیای الهی، باب خاصی را در حوزه مطالعات فرهنگی می‌گشاید. 🔹اثر حاضر، سعی در پرده‌برداری از این پنهان شده در آرزو‌ها و امیدها، نمایش موقعیت ساکنان ویران شهرها و بیان میزان انطباق دولت طیبه مهدوی با خاستگاه باطنی و مغفول فرزندان انسان را دارد. 🛍 این کتاب را می توانید از فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ تهیه کنید. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🌐https://b2n.ir/656830 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
🔘 «بسم الله الرحمن الرحیم» ▫️با عرض سلام و ادب خدمت همه عزیزان! ▫️پس از ثبت سند وقف «مؤسّسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج)» به نام مقدّس حضرت صاحب الزمان(عج)، اینک برای ثبت و ضبط مجموعه مباحث فرهنگی و مهدوی برای جوانان، نیازمند «یک دستگاه سه‌پایه دوربین ساچلر دست دوم» (جهت خرید یا اهدا به موقوفه موعود) هستیم. ▫️جهت هماهنگی‌های لازم با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید: 📞 021-66459037 📱 09394410299 با تشکر روابط عمومی مؤسّسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 صلوات خاصّه امام حسن عسکری(ع) ◾️ «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّد الْبَرِّ التَّقِىِّ الصَّادِقِ الْوَفِىِّ النُّورِ الْمُضيئِ خَازِنِ عِلْمِكَ وَالْمُذَكِّرِ بِتَوْحيدِكَ وَوَلِىِّ اَمْرِكَ وَخَلَفِ اَئِمَّةِ الدّينِ الْهُدَاةِ الرَّاشِدينَ وَالْحُجَّةِ عَلى اَهْلِ الدُّنْيَا، فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ اَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَصْفِيآئِكَ وَحُجَجِكَ وَاَوْلاَدِ رُسُلِكَ يَا اِلـهَ الْعَالَمينَ؛ خدايا! بر حسن بن على بن محمّد درود فرست. او كه نيكوكار، پرهيزكار، راستگوى وفادار، نور پرتوافكن، خزينه‌دار علمت، و تذكّردهنده به يگانگی‌ات، و ولىّ امرت، و بازمانده پيشوايان دين، هدايتگر به راه راست، و حجّت بر اهل دنيا است. به همين جهت پروردگارا! بر او درود فرست؛ برترين درودى كه بر يكى از برگزيدگان و حجّت‌ها و فرزندان پيامبرت فرستاده‌اى، اى معبود جهانيان.» ◾️ شهادت مظلومانه یازدهمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت امام حسن عسکری(ع) را به پیشگاه فرزند غائبشان، امام عصر، حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) و به عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می‌نماییم. @mouood_org
هدایت شده از موعود
1_400745770.m4a
3.38M
هدایت شده از موعود
1_988287870.pdf
434K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 امروز جهان شور قیامت دارد ابر کرم خدا کرامت دارد 🔸 ذرات جهان به یکدگر می‌گویند خورشید به سر تاج امامت دارد @mouood_org
IMG_0316.JPG
118.5K
🔸 خجسته باد سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)؛ روز نویددهنده‌ی شکست نمرودیان و روز شادی شیعیان. 🔸 ویژه‌برنامه «مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج)» به مناسبت روز عهد و بیعت: 🌐 https://fa.mouood.com/91669 @mouood_org
💠برآوردن نیاز برادران 💧پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می ‌فرمایند: «أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَدَمَ قَوْماً مِنَ‏ الْمُسْلِمِينَ‏ إِلَّا أَعْطَاهُ‏ اللَّهُ‏ مِثْلَ‏ عَدَدِهِمْ‏ خُدَّاماً فِي الْجَنَّة؛ هر كس يك نياز برادر مؤمن خود را برآورد، مانند کسی است كه عمر خويش را به عبادت خدا سپری كرده باشد. » 📚 📗 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به لینک‌های زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://b2n.ir/j23587 🌐https://b2n.ir/f33308 @mouood_org
🔘هزاره‏ گرایی در فلسفه تاریخ مسیحیت5️⃣ 💠انتظار و صهیونیسم ⏳در عصر ما نیز كه ، خود بر پای خاسته و با اشغال در صدد برآمده‏اند حقارت همیشگی قوم را برافكنند، چیزی از تب و تاب موعود كاسته نشده است و یهودیان در انتظار مسیحا لحظه‏شماری می‏كنند. ⏳حدود صد سال پیش متفكّران یهود گفتند: قوم ما این همه سال در انتظار مسیحا خواری‌ها را بر خود هموار كرد؛ ولی از وی خبری نیامد. دیگر انتظارمان به سر آمد و كاسه صبرمان لبریز شد. جا دارد كه خود برای پایان دادن به وضع موجود برخیزیم. ⏳آنان مكتب را تأسیس كردند و گفتند باید خودمان فلسطین را بگیریم. عموم یهودیان می‏گفتند این كار درست نیست، زیرا طبق باورهای دینی، تنها ، می‏تواند به چنین كاری اقدام كند. صهیونیست‌ها گفتند ما برای قیام مسیحا پایگاهی در فلسطین درست می‏كنیم. ⏳قانع نمودن قومی كه قرن‌ها در خیالات واهی به سر برده بود؛ كاری مشكل بود. امّا آنان با صبر و حوصله فراوان، برای این كار تبلیغ كردند و مهاجرانی را به فلسطین بردند و پنجاه سال پیش دولت غاصب اسرائیل را در اراضی اشغالی بنیاد نهادند. البته هنوز هم اقلیتی ناچیز از یهودیان بر اثر دلبستگی شدید به امیدهای قدیم، تشكیل دولت صهیونیستی را مخالف آرمان مسیحایی می‏دانند و پیوسته با آن مخالفت كرده، می‏گویند باید به سنت انتظار ادامه داد. ⏳سرانجام، سواد اعظم یهودیت صهیونیسم را از جان و دل پذیرفتند و آن را رهگشای عصر مسیحا دانستند. از این رو، صهیونیست‌های غاصب ، علاوه بر دعاهای مسیحایی مرسوم، در پایان مراسم سالگرد بنیانگزاری رژیم غاصب پس از دمیدن در شیپور عبادت، این‏گونه دعا می‏كنند: اراده خداوند. خدای ما چنین باد كه به لطف او شاهد سپیده‏دم آزادی باشیم و نفخ_صور مسیحا گوش ما را نوازش دهد. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://b2n.ir/s18206 کتابراه: https://b2n.ir/086905 طاقچه: https://b2n.ir/566717 فراکتاب:https://b2n.ir/225663 @mouood_org
🔘 اشرافیت (قسمت پنجم) 🔺 اشرافیّت در شرق و غرب عالم 4️⃣ اشرافیت در ♦️ در ایران با توجّه به ویژگی‌های پاتریمونیالیسم(جامعه‌ای که استبداد موروثی در آن نهادینه باشد) و استبداد ایرانی، هیچگاه اشرافیت موروثی و برخوردار از مصونیت حقوقی و مستقلّی که بتواند از نظر حقوقی، محدودیتی بر قدرت ایجاد کند، پیدا نشد؛ تا حدّی با توجّه به بنیاد خانوادگی و دودمانی قدرت سیاسی، مرتبه وابسته به خویشاوندی با خاندان پادشاه و قرابت به مرکز تصمیم‌گیری سیاسی، یعنی دربار بود. ♦️ همچنین به نظر ، از موانع شکل‌گیری اشرافیت زمینداری موروثی در ایران، بوده است که باعث می‌شد اراضی به طور مدام به قطعات کوچکتر تقسیم شوند. ♦️ در عصر در مقایسه با دوره‌های قبل، و خوانین، مقتدرترین نیروی اجتماعی کشور بودند و مأموران محلّی را منصوب می‌کردند. دولت قاجار در جهت انجام اصلاحات و نوسازی و برای تأمین منابع مالی لازم، به فروش اراضی خالصه و دولتی هم دست زد. در نتیجه، در کنار طبقه تیولداران قدیم، به تدریج، طبقه جدیدی از زمینداران پیدا شد. ♦️ به هر حال از لحاظ حقوقی و نظری، پادشاهان و حکّام در عصر قاجار، هیچگونه حقوق مستقلّی برای زمینداران به عنوان یک طبقه قائل نبودند و در صورتی که قدرت لازم را داشتند، به تصرّف و مصادره زمین‌های آنها می‌پرداختند. ورود اصطلاحات و به حوزه ادبیات اجتماعی ایران، مربوط به این دوره است. 📚 « » 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐 https://b2n.ir/g65332
🔘 انتظار: 🔸 ، محمد بن يعقوب (م 328 يا 329 ه‍. ق)، 8 جلد، چاپ چهارم: تهران، دارالکتب الإسلاميه، 1365. 🔸 کتاب الکافی جزو کتاب‌های چهارگانه ( ) روايی شيعه است. اين مجموعه هشت جلدی در مجموع بين 16 تا 18 هزار روايت را در خود جمع کرده و شامل سه بخش کلی اصول (جلد 1 و 2)، فروع (جلد 3 ـ 7) و روضه (جلد 8) است. 🔸« »، دربردارنده روايات اعتقادی، ، دربردارنده روايات فقهی و عبادی و شامل روايات اخلاقی و موضوع‌های پراکنده ديگر است. 🔸 جلد اول و دوم کتاب الکافی که مباحث اعتقادی را دربردارد، با عنوان اصول کافی در چهارجلد ترجمه شده و در دست‌رس همه علاقه‌مندان به معارف شيعی قرار گرفته است. 🔸 بخش بزرگی از جلد اول (متن عربی) اين کتاب (صص 168 ـ 554) با عنوان «کتاب الحجّة» به مباحث مختلف مرتبط با موضوع امامت، اعم از مباحث نظری و تاريخی اختصاص دارد. برخی از موضوع‌هايی که در ابواب مختلف اين کتاب بدان‌ها پرداخته شده، به اين شرح است: وجود حجت خدا در هستی؛ ويژگی‌های امامان معصوم(ع)؛ دلايل امامت هر يک از امامان شيعه از جمله امام مهدی(ع)؛ کسانی که در دوران غيبت امام مهدی(ع) را ديده‌اند؛ ويژگی‌های عصر غيبت؛ نهی از تعيين وقت برای ظهور و.... در ادامه همين کتاب با عنوان «ابواب التاريخ»، شاهد تاريخ زندگانی پيامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) هستيم. 🔸 گفتنی است در جلد هشتم الکافی نيز به صورت پراکنده، احاديثی در زمينه برخی ويژگی‌های آخرالزمان، نشانه‌های ظهور و مانند آن آمده است. 🔸 عزيزانی که علاقه‌مندند مباحث ياد شده را در متن ترجمه شده جست‌وجو کنند، می‌توانند به جلد اول اين کتاب (صص 236 ـ 395) و جلد دوم آن مراجعه کنند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org