eitaa logo
مترآ
448 دنبال‌کننده
67 عکس
45 ویدیو
1 فایل
*مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* #آسیب شناسی بر پایه رصد، تجزیه وتحلیل #آسیب زدایی برپایه تحقیق در اسناد بالادستی
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 "شَرُّ وُلات" یافتنِ ولیِّ جامعه درصورت عملکرد سوء کارگزاران نظام اسلامی💠 @mtra1395 📨امیرالمومنین علی ع پس ازجنگ جَمَل در نامه اش خطاب به اشعث بن قیس، فرماندار آذربایجان فرازی را دارد که قابل تامّل است. *لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام* *امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود* ⚜کتابت وصدورِ نامه زمانی است که خبر سوء استفاده از بیت المال توسط اشعثی که منصوب شده عثمان بود به امام می‌رسد. ⚜ امام ع هشدار می‌دهد که *پست ومسئولیتت وسیله آب ونان نبوده بلکه امانتی درگردن توست.* کارگزار، اختیاردارِ اموالِ بیت المال نیست که هرگونه بخواهد به مصرف برساند بلکه اهمّ امورمسلمین باید مدّنظر باشد. ⚜ ولیِّ جامعه به این حدّ نیز بسنده نمی‌کند و برای روشنتر شدن مساله و معرفی مالک وصاحب حقیقی این اموال می‌نویسد: *فِی یَدَیکَ مَالُُ مِن مالِ اللهِ عَزَّوجَلَّ وَ اَنتَ مِن خُزّانِهِ* بیتُ المال، مالُ الله است و کارگزاران حکومت اسلامی فقط خزانه دار اموالِ اداره، سازمان، ارگان ومجموعه تحت اختیار خویش هستند و منحصراً در کمیت وکیفیتی که ماذون از ولی جامعه هستند می‌توانندمصرف کنند نه فاعلِ مایشاء در مصرف. ⚜ حضرت ع در ختم کلامش در یک عبارت تبشیری_تنذیری بیان می‌دارد: *لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام* *امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود* 🔸️اگر راه طاعت را درپیش گیری، در امان خواهی بود، پس ولیِّ جامعه در حق تو "شرُّ ولات" نیست، بلکه بهترین خیرخواه، راهنما راهبر و رهبر توست. 🔸️اما اگر راه عصیان را انتخاب نمایی، ولی جامعه را در حق خویش "شرُّ ولات" می‌یابی. 🔱 شرُّ ولات بودن یانبودن ولیِّ جامعه نسبت به کارگزاران حکومت اسلامی ، به عملکرد درست یا غلطشان بستگی دارد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
✅ مخاطبین فرهیخته را دعوت میکنم ارائه تفصیلی کتاب "اندیشه سیاسی امام خمینی ره" توسط محقق فرهیخته حجت الاسلام صمیمی را فرا گیرند. صوت، همراه با چکیده در کانال ایشان موجود است. فایلهای ارائه شده توسط حجت الاسلام صمیمی. جلسه اول https://eitaa.com/ali_samimi71/342 جلسه دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/345 جلسه سوم https://eitaa.com/ali_samimi71/354 جلسه چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/359 جلسه پنجم https://eitaa.com/ali_samimi71/362 جلسه ششم https://eitaa.com/ali_samimi71/368 جلسه هفتم https://eitaa.com/ali_samimi71/376 جلسه هشتم https://eitaa.com/ali_samimi71/407 جلسه نهم https://eitaa.com/ali_samimi71/473 جلسه دهم https://eitaa.com/ali_samimi71/488 ⛔️ ادامه دارد..........! لینک کانال استاد صمیمی👇👇👇 ☑️ @ali_samimi71
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! 1⃣ در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد". برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجابها و کشف حجاب کرده ها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم! البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپین های علینژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷) اینبار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دین اند..."! تا از دست برخی از ماها و اتهام زنی هایمان نجاتشان دهد! ❓می پرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟! منتظر باش! 2⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را تذکر لسانی همگانی [نه گروه های نیابتی] می دانست: "بگویید و رد شوید"! آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت می گفتیم: اثر ندارد! اندیشکده ها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد! تا به اینجا کشید که کمپین های طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازی های گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد! ❓ فکر نمی کنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال می کند؟! ادامه دهید! 3⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا حجاب را "واجب شرعی" نمی دانند!!! با انحاء تهاجمات رسانه ای و شبکه ای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسل های اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد. ❗️اما گفتن این حرفها، از سوی برخی گروه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) می خورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابیگری و غیرت قلمداد می شد! تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می کنند چه کسانی هستند قطعاً نمی کنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضان اند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"! ⬅️ یعنی آنهایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند! ❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیابان اند، "نمی دانند"؛ راهش "تبیین است یا باتوم"؟! ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف می کند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹) اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا مابه ازاء دوربین-جریمه بود! 4⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط می خواهد. فضای موجود، گسست و جدایی بین بی حجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن می زند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم می کنند. ⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است. اول شل حجابها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند. وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابی ها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبه های جمعه هم کشاندیم؛ سراغ اینها هم آمد و با ادبیاتی غلیظ تر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجابها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد. ❗️ رهبر دارد چتر وحدت ملی می گسترد و شکاف و گسل اجتماعی را پر می کند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! ✔️ به طور روشن: *⃣ این چتر پدری، برادری-خواهری که زمینه و بستره برای "فن آوری اجتماعیِ" گفتگو، تبیین، تذکر و تصحیح است، را به هیچ طریق پاره نکنیم. دوباره در آن رخنه جدید نیافکنیم. • خطباء، ائمه جمعه، منبری ها و گروه های مرجع چند هفته _بدون اینکه ارزش حجاب را کم یا بی حجابی را مجاز نشان دهند_ با همین ادبیات و درون همین راهبرد سخن بگویند. اول به بستره گفتگو و ارتباط بپردازند از یکپارچگی و (۱) بگویند و گسل اجتماعی را هم آورند. *⃣ به جای تجمعات مطالبه گری برای اِعمال تعزیرات قانونی یا اجرای جریمه علیه بی حجابها و...، به بسته ها و خلاقیت های فن آوری اجتماعی تأثیر و تأثر همگانی و متقابل فکر کنند. برخی ابتکارات خوب را بیفزاییم و نقش آفرینی مدنی خود را گسترش دهیم. • اگر نمی خواهیم حاکمیت در ارزشها برکنار باشد و فعلا مطالبه گری از مسئولین را انقلابیگری می دانیم؛ مطالبه برخورد با مهره درشت های بی حجابی یعنی قاچاقچیان حجاب و پوشاک، سازمان بخشی ها و دست های پنهانی که رهبری اشاره کردند را بخواهیم. در برنامه جهان آراء عرض کردم بی حجاب کف خیابان، برانداز هم که باشد، بدتر از سرباز میدان ژاله دوره پهلوی نیست؛ با افسر بعثی شلمچه فرق دارد؛ یکبار دیگر (مثل دوره انقلاب) باید او را به ملت برگردانیم. *⃣ اولویت مسائل اقتصادی در مطالبه از دولتها را جابجا نکنیم. رهبر انقلاب در همین سخنرانی تصریح کردند: "برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه ها و بخش های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همتها و اراده ها در طول سال باید متوجه این باشد./ شعارهای اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثر گذار است"(۱۴۰۲/۱/۱۵) • ایشان از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) آموخته که در خطبه۸۷ فرمود: "معذور دارید کسی را که هیچ حجتی علیه او ندارید و او منم!...بر حدود حلال و حرام واقف تان کردم، لباس عافیت از عدالت برتنتان کردم، معروف را با قول و فعلم فرش زیر پایتان کردم، کرائم اخلاقی خود را به شما نشان دادم..." ⬅️ یعنی بدون مطلع کردن همه به حرامها، به عافیت رساندن زندگی ها با عدالت اجتماعی، فرش کردن معروف در جامعه، نشان دادن کرامت های اخلاقی حاکم؛ حاکمیت در قبال شهروندانش معذور نمی شود؛ عذر خطاها و تخلف ها تمام نمی شود! ....................... ۱. رهبر انقلاب در دیدار بانوان(۱۴۰۱/۱۰/۱۴) یکبار دیگر سخنرانی خود برای علمای استان خراسان شمالی(۹۱/۷/۱۹) را به رخ کشید که به نظرم مثالی گویا از ولاء طرفینی و نهی از منکر متقابل بی حجاب-متشرع است. 📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) (تصویر شماره یک) به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) (تصویر شماره دو) به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) 🔰در ادامه مبحث مطالبه گری پژوهش محور، به بحث تبویب میرسیم. قبل از روشن کردن معنای تبویب لازم است این نکته را یادآور شویم که مطالبه پژوهش محور، مطالبه ای است که سلسله مباحث ارائه شده در آن از تبویب دقیق، منظم و برنامه ریزی شده ای برخوردار باشد. اما تبویب چیست؟!!! ✅تبویب یعنی باب باب کردن نوشته، تقسیم کتاب به فصول یا همان فصل بندی کردن است. 💠اما تبویب غیر از منظم کردن بحث، فوائد دیگری نیز دارد: ۱) فهم بهتر مسئله ۲) آشنایی بیشتر مخاطب با مبادی تصوری و تصدیقی مطالبه ۳) تسلط بر زوایای مطالبه ۴) ایجاد ارتباط بین ریز مسائل ۵) روشن شدن خلأ ها ۶) فراهم شدن زمینه تولید علم توجه: در مطالبه گری هر چه تبویب دقیق تر و فنی تر باشد، انسجام بیشتری پیدا می کند و هر چه تبویب ریزتر و جزئی تر باشد بحث ها رشد و گسترش بیشتری پیدا می کند و مطالبه گر می تواند به راحتی هر مسئله و قضیه ای را که می یابد، در باب خود قرار دهد. ⚠️نکته مهم پایانی: تبویب هر مطالبه ای با توجه به عرصه مطالبه و اقتضائاتش متفاوت خواهد بود. 🔰مبحث بعدی در مطالبه گری پژوهش محور، مسئله عیار و تراز تحقیق است. به عبارتی، هدف ما از تحقیق چیست؟! درواقع هدف مورد نظر ما، تراز و عیار تحقیق را نیز مشخص و معین میکند. ✔️آیا تحقیق ما صرفا برای ارائه گزارش است؟! (مثل ژورنالها و متأسفانه اکثر مطالبه گران طلبه و دانشجوی عصر حاضر) ✔️آیا تحقیق ما مانند اندیشکده ها و پژوهشگاه هلی علوم انسانی و اسلامی صرفا برای پیشبرد سرحدات علم است؟! ✔️یا اینکه هدف ما از تحقیق، حل مسائل پیش روی نظام است؟! ✅ما در مطالبه گری پژوهش محور با عیار و هدف سوم سر و کار داریم. ✍🏻میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜رمضان با رو سفیدان⚜ روز ۱۹فروردین ماه سالگرد شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر فاضله اش، بنت الهدی صدر به دست صدام جنایتکار است. 🔸️امام خمینی(رضوان الله): ایشان مغز متفکر اسلامی بود و امید این بود که اسلام از او بهره‌برداری‌های زیادتری بکند و من امیدوارم که کتابهای این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد.امام ره ۶۰/۱/۲۰ 🔸️شهید صدر رضوان الله تعالی علیه که به مغز متفکر جهان اسلام معروف بود یک توصیه به همگان داشت.در امام خمینی ره ذوب شوید همانطور که امام خمینی ره در اسلام ذوب شده است. 🇮🇷 پاینده ایران اسلامی به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
📣 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. @mtra1395
⚜مظلومیت عار نیست⚜ ⚜"مسلمان" را چه باک از مظلومیت⚜  @mtra1395 پس از جنگ جمل، معاویه در مکاتبه اش به قصدتحقیر و مفتضح سازی امام علی علیه السلام می‌نویسد: (تو را مانند شتری که افسارش را بکشند برای بیعت بردند) اما حضرت ع در جواب نامه، نه در موضع منفعلانه بلکه مقتدرانه فرمودند: 🔸️ولَعَمْرُ اللهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ، به خدا سوگند، خواستى مرا مذمت كنى ولى مدح کردی. 🔸️وَأَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ خواستى مرا رسوا سازى، خود را رسوا ساختى. حضرت ع در ادامه سخن، *سندِمهر شده‌ ای* را دست مسلمانان برای همه ادوار و دیار می‌دهد و در آن سند تصریح میفرماید: 🔸️وَمَا عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَة فِی أَنْ یَکُونَ مَظْلُوماً مظلومیتِ "مسلمان" خفّت وخواری برایش درپی ندارد. البته مظلومیت همه جا برگ زرّین محسوب نمی‌شود بلکه گاهی خفت وخواری بدنبال دارد. امام علیه السلام این نکته را توجه می‌دهد که مسلمان را چه باک از مظلومیت مادامی که: الف"مَا لَمْ یَکُنْ شَاکّاً فِی دِینِهِ(عدم تردید در دینش) ب" وَلاَ مُرْتَاباً بِیَقِینِهِ(عدم شک در یقینش) لیکن شخص، گروه، ملت یا حکومتهایی که به خاطر تردید در دستورات اسلامی و با شکّ در یقینیات عقلی،فطری از ارزشها فاصله می‌گیرند اگر تحت قدرت،سیطره وحاکمیت ظالم افتادند این مظلومیتِ زاییده از سوء تدبیرشان ، ننگ و عار است.(گرچه مظلوم، مظلوم است و باید از او در مقابل ظلم ظالم دفاع نمود.) 🔹️این که رهبر انقلاب با تیز بینی چندین مرتبه فرموده "ملت ایران مظلوم،اما قوی است" از سنخ (مَا عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَة) است. همچنین دشمنان ایران بیش از ۴۰ سال است که قصد خواری، رسوایی و ذلت این کشور وملتش را دارند لیکن خود را خوار و رسوا و ذلیل و پست کرده اند وخواهند کرد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی. شب ۲۱ رمضان۱۴۴۴ مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇👇  @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: این گروه که آمدند در بیت‌المقدس و این فجایع را انجام می‌دهند، ابزاری هستند برای اینکه یک نظام سلطه به نام آمریکا نابود شود. همین دفاعی که آمریکا از رژیم اشغالگر می‌کند باعث نابودی آمریکا خواهد شد. تا صد سال دیگر چیزی به نام آمریکای یکپارچه وجود نخواهد داشت! [البته ظاهرا برای رفتن عجله دارند] 💠 @profderakhshan
📜 آینده انقلاب اسلامی_شهید مطهری. ۲شنبه ها. ژاوش مطالب ۱ : سید هادی محمودی امجد. «اهداف روحانیت در مبارزات» @mtra1395 ✍ضمن بیان اهداف کلی روحانیت در مبارزات خود در طول تاریخ، بیشتر می خواهیم هدف های روحانیت را در نهضت اسلامی معاصر تشریح کنیم. 📝ما امروز نهضت اسلامی وتاریخی وعظیم وکم سابقه ای _اگر نگویم بی سابقه _ داریم که از بطن جامعه بر خاسته است وما در متن آن قرار داریم *وروحانیت این نهضت را رهبری میکند.* 💠برای شناخت هدف های این نهضت، مقایسه اجمالی انجام می دهیم میان هدف های این نهضت وهدف های که بعضی از مصلحان اسلامی انجام داده اند. 💠ونیز هدف های نهضتهای صد ساله اخیر که یا به رهبری روحانیت ویا با شرکت وتایید روحانیت صورت گرفته است که هر کدام هدفی داشته اند. 1⃣ نهضت سید جمال الدین اسد آبادی 2⃣ جنبش تنباکو که یک نهضت ضد استعماری، آن هم ضد استعمار اقتصادی بود. 3⃣ نهضت استقلال عراق که بعد ازجنگ بین الملل ومتلاشی شدن حکومت عثمانی، انگلیسها عراق را اشغال کردند.روحانیت شیعه آیت الله میرزای شیرازی کوچک فرمان جهاد دادومسلمانان با دادن کشته های زیاد بلاخره استقلال عراق را بدست آوردنند. 4⃣ مبارزه جنبش مشروطیت. 5⃣ جنبش ملی شدن صنعت نفت در سالهای 29تا32. ◀️هر کدام از این نهضت ها وجنبش های که بیان شد یک ماهیت داشته است. ☑️ جنبش تنباکو «ماهیت ضد استعمار اقتصادی» ☑️ جنبش عراق «ماهیت ضد استعمار سیاسی» ☑️جنبش مشروطیت«ماهیت ضد استبداد» ☑️جنبش ملی شدن صنعت نفت«ماهیت ضد استعمار اقتصادی» داشته است. ❓سوالی به ذهن می آید که نهضت امروز شبیه کدام یک از این نهضت هاست؟ ویا شبیه هیچکدام نیست؟ 💠ان شاءالله در آینده به این سوال جواب داده می شود. # آینده_ انقلاب_ اسلامی # اهداف_ روحانیت _در مبارزات # صفحه 21_23 مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپویندید وزنجیره تبیین باشید @mtra1395
📖کُنْ فِی الْفِتْنَةِ کَابْنِ اللَّبُونِ، لاَ ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ، وَلاَ ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ.📖 🍀امام(علیه السلام) فرمود: در فتنه ها همچون شتر کم سن و سال باش; نه پشت او قوى شده که سوارش شوند نه پستانى دارد که بدوشند!(۱)🍀 حکمت ۱ نهج‌البلاغه. مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی 👇👇👇 @mtra1395
به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید. @mtra1395
💠تِرومای رتبه بندی معلِّمان💠 🔹️انحراف و استهلاک واصطکاک سازمانی، ۳پیامد جدّی و اجباری "تِرومای رتبه بندی معلّم" است . @mtra1395 🔹️بایسته هر سازمانی این است که به دنبال پویایی وشکوفایی ارکان خویش باشد وفلسفه "طرح رتبه بندی معلّم" که از آن سخنها به میان می‌رفت از ابتدا همین بوده است. لازم به ذکر است، هر شوک منفی یا حادثه تشنج آفرینی، مانعِ رشد و ناقضِ اهداف کلّی سازمان است. 🔹️۲ نکته که درخصوص رتبه بندی باید مدّنظر مدیران ارشد قرار می‌گرفت؛ ۱.طرح های کلان سازمانی، خصوصا آن دسته که مسیر حرکتِ منابع (مالی _ انسانی) را تعیین می‌کنند و سپس به جهت خاصی تغییر مسیر می‌دهند لازم است قبل از اجرا "شوک سنجی" یا "لرزه سنجی" شوند. (به عبارت دیگر در صورتی که شیوه های اجرای یک طرح یا لوازمش باعث ایجاد شوک های منفی معتنابهی در سازمان یا جامعه می‌گردد در آن بخشِ تشنج زا، تجدید نظر شود.) ۲.حجم تخریب تِروما در همه ی بخشهای سازمان یکسان نیست چراکه: 🌪شوکهای منفی اگر به ارکان غیر انسانی یک سازمان برخورد کنند درست است که صدماتی را به دنبال خواهند داشت لیکن در بازه های کوتاه مدت قابل جبران هستند. 🌪همین شوکهای منفی اگر به ارکان انسانی سازمان اصابت کنند، خساراتش یا در بازه های بلند مدت قابل جبرانند یا از اساس غیر قابل جبرانند.(به عنوان نمونه اینکه با سیاستهای نادرست، سرمایه یِ انسانیِ بسیار ارزشمند وفرهیخته آموزش وپرورش یعنی معلّم، به جای تمرکز بر "تعلیم وتعلّم" و "تربیت وپرورش" به دنبال جمع آوری مدارکِ فعالیتهایش فرستاده شود خواسته یا ناخواسته پیامدهای ناصوابی دارد که قابل جبران نیست.) که اهمّ آن عبارت است از: @mtra1395 ۱.انحراف و واژگونی ارزشها برای شخص معلّم با تعیین مولفه های نادرست دخیل در "رتبه معلّم ". ۲.استهلاک، تحقیر و تذلیل معلّم. این که معلّم عزت نفسش را به خاطر ثبت مستنداتی که اساسا ارزش محسوب نمی‌شوند زیر پا بگذارد و در این ارگان و آن نهاد وفلان اداره برای فعالیتهای دلسوزانه و خیرخواهانه اش به دنبال جمع آوری مدرک باشد تنزّل سیستمی و کوچک شمردن این مقامِ شامخ است واستعداد ونیروی این معلّم هدر رفته است. ۳.اصطکاک با اهداف عالیه سازمان؛ ابلاغ فرامین والا و انتظار اجرای آن توسط عنصری که باتوجه به (۱ و ۲) زیرساختهای نظام ارزشی و رفتاریش تغییر یافته، شوخی ای بیش نیست و این "عنصر مدرک گرا" علی الدوام با اهداف عالیه و ارزشی سازمانی کنتاکت خواهد داشت. 🔸️پرواضح است قشرِ فرهیخته ای که از "تِرومای رتبه بندی" گلایه مند است و به لوایح آسیب زننده آن نقد دارد، منکر مزایای طرح در صورت اجرای صحیح آن نیست. 🇮🇷 پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی.۲۹/ ۰۱ / ۱۴۰۲ مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴ مرزبان و دستیابی من به آرمانهایم. ❇ آنچه باعث می‌شود افراد، خانواده یا جامعه، خود را خوشبخت و سعادتمند بدانند میزان دستیابی به آرمانها در طول زندگیشان است، چرا که "انسان است و آرمانهایش". ❇ آرمانها با همه تنوّعشان ( رشدعلم وفناوری _ پیشرفت اقتصادی و اشتغال مناسب _ ازدواج وتشکیل خانواده _ رشد فرهنگی و معنوی _ دستیابی به رفاهیات نسبی _ توسعه صنعت وتکنولوژی و ... ) در بسترهای اَمن محقق می‌شوند. ❇ وقتی نا امنی در یک کشور منجر به تزلزل وناپایداری اجتماعی شود آنوقت است که آرمان خواهی از زندگی اکثریت اعضاء جامعه رخت برمی‌بندد و آرزوها تا رسیدن مجدد جامعه به ثبات زیر خاک مدفون می‌شوند . ❇ قبل، حین و بعدِ برنامه ریزی‌هایی که در طول زندگیم برای تحقق تک تک آرمانهایم می‌کنم کسی هست که دنیای پیرامونم را اَمن کرده تا من به آرمانهایم دست یابم و او کسی نیست جز " مرزبان ". ❇ امنیت شهرها به دست مخلصینی است که در کسوت نظامی،انتظامی هستند امّا نکته ای که از آن غافلیم این است که امنیت همین مخلصین به خاطر وجودِ "گوهرهای گمنامی است به نام مرزبان." ❇نه تنها امنیتمان بلکه تحقق آرزوها و آرمانهایمان را مدیون شماییم. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی.سحرگاه ۳۰رمضان۱۴۴۴ ه ق مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
📖أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، وَرَضِیَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ، وَهَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَیْهَا لِسَانَهُ.📖 🍀امام(علیه السلام) فرمود: آنکه جان را با طمع ورزی بپوشاند خود را پست کرده،و آنکه راز سختی های خود را آشکار سازد خود را خوار کرده، و آنکه زبان را بر خود حاکم کند، خود را بی ارزش کرده است.🍀 حکمت ۲ نهج‌البلاغه مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی 👇👇👇 @mtra1395
📜 آینده انقلاب اسلامی_شهید مطهری ۲شنبه ها. ژاوش مطالب ۲ : سید هادی محمودی امجد. «اهداف روحانیت در مبارزات» @mtra1395 ❓آیا نهضتها تک ماهیتی هستند یا چند ماهیتی؟ 📝نهضتهاوجنبشها یک واقعیتی دارند؛ یعنی هر جنبشی یک پدیده عینی اجتماعی است یک واحد واقعیت دار اجتماعی است. صورت وظاهر هدف ها ومقصد ها متفاوت است. یکی را آدم خیال میکند سیاسی است، یکی فرهنگی است، یکی نظامی است، یکی ادبی است، یکی را هم خیال میکند اقتصادی است، ولی ماهیت همه یکی است. 🚫 این نظریه نادرستی است واز نشناختن انسان وجامعه انسانی ناشی میشود. 🌐 یکی از تحقیر های بزرگی که به انسانیت شده است همین است که خواسته اند برای تمام جامعه ها، برای تمام نهضتها وجنبش ها ماهیت مادی قائل شوندوجنبه های معنوی یعنی جنبه های "انسانی وانسانیت" را یک امر غیر اصیل ورو بنایی وفرعی ویک امری که مقوم واقعیت نهضتها نیست بدانند. ✅ جنبشها مسلما متفاوت است؛ بعضی ماهیت سیاسی دارند، بعضی ماهیت فرهنگی دارند، بعضی ماهیت علمی دارند، بعضی ماهیت مذهبی دارد واین ها با همدیگر *مختلف ومتفاوت* است. اهداف اصلاحی سید جمال: اهداف سید جمال مشخص است وخودش این اهداف را مشخص کرده است. شخصی بود ضد استبداد وضد استعمار و هر سه شکل استعمار: *استعمار سیاسی، اقتصادی وفرهنگی* در کلام سید جمال مطرح است. 🔺او طرفدار بازگشت به اسلام نخستین، به قرآن وسنت وسیره سلف صالح ومبارزه با خرافاتی که به اسلام در طول تاریخ بسته شده است. 🔺طرفدار یک نهضت فرهنگی در جهان اسلام وطرفدار علم. 🔺مردی بود که همبستگی دین وسیاست را تبلیغ میکردوبه جامعه اسلامی تفهیم کرد که مسئله جدای دین از سیاست نیرنگی است که سیاست بازان عالَم ساخته اند. 🔊در دین اسلام سیاست یکی از عزیر ترین اجزاءاست وجدا کردن سیاست از اسلام به معنای جدا کردن یکی از عزیز ترین اعضای اسلام از پیکر اسلام است. 🔺به تعبیر خود او مسئله "اتحاد اسلام" یکی از هدف های سید جمال است ومی خواست با تفرقه های که استبداد ها واستعمار به وجود آورده است مبارزه کند ومعتقد بود که «یک روح واحد بر تمام ملل اسلامی حاکم است ونیازمند به بیداری است». ❓ممکن است سوال شود در نهضت فعلی هدف های روحانیت همان هدف های سید جمال است؟ 💠ان شاءالله در آینده به این سؤال جواب خواهیم داد. # آینده_ انقلاب_ اسلامی # اهداف_ روحانیت_ در مبارزات # صفحه 23_25 مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنحیره تبیین باشید. @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمی رسد؟! (قسمت7⃣) @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت7⃣) 🔰پژوهش ها و تحقیقاتی که در عرصه اجتماعی صورت میگیرد عموما از یکی از الگو ها و رویکردهای زیر پیروی میکند: ۱)منطق مدبرانه: این رویکرد جاذبِ(بینهم) و دافعِ(کفار) است. ۲)منطق به یک چوب ران(مطالبه گران افراطی): این رویکرد دافعِ(بینهم) است. ۳)منطق ماله کش(مطالبه گران تفریطی): این رویکرد برخلاف رویکرد قبل، جاذبِ(کفار) است. لازم به ذکر است که در الگو گیری، شخص مطالبه گر باید مراقب باشد که الگوی انتخابی اش مخلِّ مبانی رویکردی و عملکردی وی نباشد. الگوی مطالبه گری شما کدامست؟! 💠مسئله بعد در مبحث مطالبه گری پژوهش محور، مسئله انحاء است. مطالبه گری با توجه به غرض، حوزه، عیار و نوع مطالبه، انحاء متعددی دارد: ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس غرض: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، سیاست گذاری ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس حوزه: تخصصی، پژوهشی، ترویجی ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس عیار: توصیفی، کاربردی، بنیادی ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس نوع: کمی، کیفی، آمیخته ای ✅مطالبه گران پژوهش محور، با توجه به مطلب قبل، میتوانند ابزار ها و قالب های زیر را به کار برند: _نشست خبری _پرونده و دادگاه _شبکه سازی _اعتصاب _راهپیمایی _نوشتن نامه _برگزاری کنفرانس _و... (⚠️جهت مشاهده قالب های مطالبه گریِ بیشتر، تصویر را ملاحظه فرمایید) ✍🏻میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی @mtra1395
@mtra1395 مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی.
⚜به"مترآ " بپیوندید و مسائل پیش‌روی نظام را از زاویه ای دیگر ببینید. (مرکزتحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی)👇 @mtra1395 ⚜در صورت مفید بودن برای دیگران ارسال نمایید و در این "زنجیره تبیین" فعّال باشید. 📚زیرمیزی ممنوع. https://eitaa.com/mtra1395/15 📚تبعات جذب نیروی انسانی بدون ضابطه. https://eitaa.com/mtra1395/23 📚اشرافی گری مسئولان در کهکشان شرعیّات. https://eitaa.com/mtra1395/25 📚تخلف مرکّب زیر میزی پزشکان. https://eitaa.com/mtra1395/27 📚اعتراض_اغتشاش، ۲پدیده زاییده. https://eitaa.com/mtra1395/28 📚جاذبه و دافعه پدیده های اجتماعی. https://eitaa.com/mtra1395/44 📚حفظ حقوق بشر مبتنی برچیست؟ https://eitaa.com/mtra1395/46 📚تفاوت مبادی و غایی اعتراض-اغتشاش. https://eitaa.com/mtra1395/50 📚مجموعه چرا مطالبات مردمی به نتیجه نمی‌رسد؟ https://eitaa.com/mtra1395/53 📚هنرمردمی، راهبری است پرقدرت در شرایط حادّ اجتماعی. https://eitaa.com/mtra1395/57 📚نقش آحاد، متفکران، مدیران میانه، سیاست گذاران کلان در اغتشاش-اعتراض. https://eitaa.com/mtra1395/60 📚"هیچِ خمینی ره" ، همان "هیچِ علی ع" است. https://eitaa.com/mtra1395/65 📚همه به جشن تولّد خود می‌آییم. https://eitaa.com/mtra1395/74 📚حاج قاسم همه جوره پای کار این نظام. https://eitaa.com/mtra1395/77 📚رویکرد مردم در تحول خواهی _ مواجهه مسئولان با تحوّل خواهان. https://eitaa.com/mtra1395/79 📚سیاستی رادر پیش نگیریم که "خُردخُرد تجمیع شود وانگهی کلان شود." https://eitaa.com/mtra1395/95 📚ذکر، راهنماست. https://eitaa.com/mtra1395/99 📚راهبرد رسانه های عبری،عربی،غربی. https://eitaa.com/mtra1395/104 📚علت جنایات جنسی، در غرب. https://eitaa.com/mtra1395/106 📚اسلام و تورّم. https://eitaa.com/mtra1395/108 📚کنز نقطه ای - کنز لجنه ای. https://eitaa.com/mtra1395/110 📚"اخلاق"، شنیدنی-بوییدنی نیست بلکه گوش کردنی-استنشاقی است. https://eitaa.com/mtra1395/112 📚اولویت قوه قضائیه پسا اغتشاشات. https://eitaa.com/mtra1395/118 📚نفوذ پذیری ممنوع. https://eitaa.com/mtra1395/121 📚در طرح ریزی های کلان مراقب باشید موازنه ارزشها بهم نریزد. https://eitaa.com/mtra1395/126 📚درون خود را ببین، پرواز کن، موحّد شو. https://eitaa.com/mtra1395/127 📚عدالت خواه اگر دلسوز وچاره جوست باید "اکثر استعتاب" و "اقل عتاب" باشد نه بالعکس. https://eitaa.com/mtra1395/131 📚روح قوانین اسلام در پرداختها. https://eitaa.com/mtra1395/132 📚 ضرورت پویش یخ زدایی از راس المال. https://eitaa.com/mtra1395/133 📚امام خمینی ره با آوردن اسم آیت‌الله بروجردی لقب «سلام الله علیه» را به‌کار بردند وطلاب لبخند زدند. https://eitaa.com/mtra1395/143 📚تمدن غربی، "پیرکننده" و تمدن اسلامی، "جوان ساز" است. https://eitaa.com/mtra1395/148 📚عملکرد سوء کارگزاران، ولیّ جامعه را "شرّ ولات" می‌کند. https://eitaa.com/mtra1395/150 📚مظلومیت عار نیست. https://eitaa.com/mtra1395/161 📚مجموعه ژاوش آینده انقلاب اسلامی-شهید مطهری. https://eitaa.com/mtra1395/164 📚تِرومای رتبه بندی معلّمان. https://eitaa.com/mtra1395/167 📚مرزبان و دستیابی من به آرزوهایم. https://eitaa.com/mtra1395/168 ⚜به"مترآ " بپیوندید و مسائل پیش‌روی نظام را از زاویه ای دیگر ببینید. (مرکزتحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی)👇 @mtra1395 ⚜در صورت مفید بودن برای دیگران ارسال نمایید و در این "زنجیره تبیین" فعّال باشید.