eitaa logo
عرفان های نوظهور
393 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اوج در منطقه‌ای مشهور به « » در کوه‌های مشرف به بلوار شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شده حاجات خود در این مکان جمع می‌شوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای می‌آورند! اوج خرافه‌گرایی این عده تا جایی است که با کشیدن خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپه‌ای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن به درختان و … به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند. این افراد معتقدند در زمان‌های دور شخصی که شغلش بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه می‌آورد اما گوسفندانش گم می‌شوند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام می‌دهد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان می‌شود! در این فرد آمده است وی برای پیدا شدن گوسفندانش با چوبدستی خود روی زمین عکس گوسفند می‌کشد و هفت سنگ را به یک نیت روی هم می‌گذارد و را قسم می‌دهد که به مراد دلش برسد و سرانجام در تاریکی شب و به دلیل فرط خستگی به خواب می‌رود و در خواب مولای متقیان(ع) را به خواب می‌بیند که به وی آدرس نوری را نشان می‌دهد که محل گوسفندانش بوده است. پس از این ماجرا وی شغل چوپانی را کنار می‌گذارد و به و روی می‌آورد و از آن به بعد «عارف عابد علی» و آن مکان نیز به «آبادعلی» مشهور می‌شود و وی نیز چون روز سه‌شنبه آن اتفاق برایش رخ داده بود هفت را وقفه می‌کند که به آن مکان رود و به راز و نیاز بپردازد. ! در آداب و رسوم منطقه آبادعلی آمده است که باید بعد از سال تحویل در آن مکان که وقفه‌ی آن عارف می‌باشد حضور پیدا کنند و در ابتدای مسیر به آن تپه نیت کنند و عارف علی را واسطه‌ی خود و خدا قرار دهند. برای برآورده شدن حاجات باید در بین راه هفت سنگ را هرکدام به یک نیت روی هم گذارند و بعد از رسیدن به بالای تپه پارچه‌ی را به درخت آنجا گره زنند و شمعی را برای روشنایی قبر اموات و آن نوری که عابدعلی در آن شب دیده بود روشن و در دل کنند و بر روی زمین و تخته سنگ‌های آنجا تصویر و یا نوشته‌ی حاجت خود را حک کنند. عده‌ای از حاجتمندان نیز به نیتی که عارف علی می‌خواسته است به خانه خدا رود دور آن تپه می‌چرخند و عده‌ای دیگر نیز از آب که آنجاست به نیت و با خود می‌برند. آنچه مسلم است اینکه «سوءاستفاده‌ی عده‌ای سودجو از احساسات و مردم»، « و سست بودن اعتقادات مردم»، «بی‌مسئولیتی مسئولان فرهنگی، » و «سکوت علما و چهره‌های دینی» باعث شده است در چنین منطقه‌ای در شیراز شاهد چنین رفتارهایی باشیم که همگان با شنیدن این اتفاق و دیدن تصاویر آن در و فرو می‌روند! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراحل از نظر 1. توحید: یعنی «لا مؤثر الوجود إلاّ الله» به این معنا که تنها خداوند است که حقیقتا به دیگر موجودات، هستی و وجود می‌دهد. 2. توکل به خدا. 3. تدبیر، یعنی آخر کار را دیدن. 4. توسل و احساس نیاز واقعی به حاجت. 5. در رابطه با هدف خود به‌گونه‌ای تلاش کند، گویا در این دنیا ابدی است. مراحل از نظر مکتب 1. قدرت بی‌پایان خدا در درون شماست. 2. با کنترل افکار و گفتارتان می‌توانید جسمتان و حتی دنیا را آن‌طور که می‌خواهید، بسازید یا تغییر دهید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص77 @n_erfanha
: بعضی از دشمن‌هایی که ما داریم، دیده نمی‌شوند؛ آن‌ها هستند که در بعضی از خانواده‌ها تردد دارند. باید انسان زندگی خود را با و (علیهم‌السلام) مصون کند؛ مخصوصاً دختر بچه‌های کوچک را که بخاطر لطافت زیاد، لطمه‌ی زیادی می‌خورند و گاهی در طول زندگی‌شان مشکلاتی پیدا می‌شود. گاهی اولاد‌ دار نشدن و مشکلاتی که در ازدواج پیش می‌آید، از عوارض ورود است. با خواندن ادعیه و حرزهای منتصب به اهل‌بیت‌ (علیهم‌ السلام) یک نوع در زندگی و کار انسان ایجاد می‌شود. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزه‌های دالای لاما جزو شاخه‌ای از عرفان‌های کاذب به شمار می‌آید که امروزه با توجه به سرکرده این فرقه، باید آن را جزو یکی از فرقه‌های سیاسی نام برد. دلایل بودن این فرقه؛ سفر متعدد به همکاری با سازمان‌های آمریکا حمایت تمام قد از حمایت از دیوار حائل بین و مسلمانان فلسطین دریافت جایزه با حمایت آمریکا و صهیونیست جلسات متعدد با سران و . عملکرد و همکاری آیین دالایی لاما به گونه‌ای است که وقتی نام عرفان دالایی‌لاما شنیده می‌شود ناخودآگاه ذهن انسان به ارتباط تنگاتنگ این فرقه سیاسی با جهانی کشیده می‌شود. بدون شک یکی از عوامل گسترش و معروفیت این فرقه به ظاهر عرفانی در عصر حاضر پشتیبانی آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل از تفکرات انحرافی دالایی لاما بوده است. ارتباط عمیقی با دالایی لاما دارند و خود را مطیع وی می دانند و کشتار جمعی مسلمانان توسط آنها که یک نسل کشی تاریخی می باشد را در بایکوت کامل خبری رسانه‌های غربی به انجام می رسانند. این اتفاق که محدود به یک نزاع فرقه‌ای نبوده، در راستای به دالایی لاما و تلاش دولت میانمار برای اصلاحات مد نظر امریکا، پس از سفر کلینتون به این کشور اتفاق افتاده است. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلع بدن، غایت آنچه بزرگان اک برای خود متصور هستند، خارج کردن از بدن است. ؛ برگرفته از استاد رویا، ص 9. این کار تنها با پاره‌ای از ریاضت‌ها دست یافتنی است. ولی آنچه در ذکر شده است این است که انسان «ولی‌الله» است و مظهر تمام اسماء‌اللهی است و می‌تواند به جایی برسد که به اذن خدا در زمین « » کند. در این‌باره می‌گوید: «مرحله بالاتر از خلع بدن، آن قدرتى است که بنده‌اى در اثر بندگى و عبودیت خداوند و در اثر قرب به ذات اقدس الهى و در اثر نزدیک شدن به کانون لایتناهاى هستى می‌تواند در دنیاى بیرون خودش هم تصرف کند، می‌تواند چوبى را تبدیل به اژدها کند، می‌تواند قرص ماه را دو نیم کند، می‌تواند تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از یمن به فلسطین احضار کند. ؛ یا ؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« » نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای بودند که به یک خدایگان شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس می شدند و می گشتند! طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت. پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت @n_erfanha
، خواسته یا ناخواسته؟ تائوئیسم یکی از عرفان‌های محسوب می‌شود. این مردمان طبیعت را در مرکز توجه قرار داده، علاقه به جهان و دل‌بستگی به حیات و ادامه زندگانی را هدف و مقصود نهایی خود قرار داده‌اند. نیز دراین‌بین دست‌خالی ننشست و توانست باقدرت محصورکننده خود این آیین را به‌شدت ترویج کند. بخشی از فیلم‌ و که در این راستا ساخته شد، عبارت‌اند از: فیلم ، معبد ، و کار است. انیمیشن در چند بخش از شبکه‌ی ملی برای کودکان و نوجوانان پخش شد و یکی از اهداف این انیمیشن ترویج تائوئیسم و انرژی و آداب مربوط به آن است. نگاه عرفان به اصالت حیات مادی و بحث است و غایتی که این آیین برای خود ترسیم می‌کند رسیدن به آرامش و سلامت جسم است. و این درصورتی است که هدف خلقت و غایت انسان چیزی بسیار فراتر از آن است که در اینجا ترسیم می‌کنند. مخاطبین این گروه سنی که و هستند قدرت تشخیص و تفکیک را ندارند و به‌طور ناخواسته به این سمت متمایل شده و علقه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود که این برای قشر جوان ما، تهدید کننده است. و این درحالی است که اسلام بی‌بدیل‌ترین و غنی‌ترین دین آسمانی است که ما هنر انتقال آن را برای کودکانمان نداریم و نتوانسته‌ایم به خوبی در این عرصه وارد شویم. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا بهتر نیست محتوای برنامه‌ها و انیمیشن‌ها را رصد کند تا افکار کودکان یک کشور اسلامی توسط آیین‌های انحرافی مانند و تائوئیسم و غیره مسموم نشود؟ @n_erfanha
توهین به امام حسین(علیه السلام) و نسبت شرک به خاندان وحی و نبوت توسط مدعیان دروغین! @n_erfanha
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ @n_erfanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. @n_erfanha
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ @n_erfanha
در تعالیم بودا آن‌چه برای هر اهمیت دارد، تکیه بر نفس و اعتماد به نیروی ذاتی خود اوست که باید به واسطه‌ی و باطن، خود را از چرخه‌ی تناسخ خلاصی بدهد. درحقیقت، در او انسان مورد توجه قرار گرفته است، از این‌روی می‌توان گفت که اساس مذهب بودا انسان محوری است نه خدا محوری. : «من از چه چیز سخن گفته‌ام، من درباره‌ی بدبختی و نیاز سخن گفته‌ام، درباره‌ی فرجام نکبت، گفتگو کرده‌ام و نیز درباره‌ی ایمانی که به فقر و نکبت و بدبختی بشـر پایان خواهد داد توضیح داده‌ام، اما چرا این مباحث را پیش کشیده‌ام؟ زیرا فقط از این سودی حاصل می‌شـود که به مبانی و اساس دیانت مربـوط است و آدمی‌ را به رهایی از آلام و رنج‌ها و به معرفت عقل کل و نیروانه هدایت می‌کند.» ؛ جان بی ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 214 @n_erfanha
... بررسی‌های که توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ مانند و غیره صورت گرفته حاکی از این است که آتئیست‌ها نا امیدترین و افراد به‌شمار می‌روند. ؛ کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آتئیست‌، در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی زندگی خود را و توصیف کرد. در مقابل آن و بررسی‌های به عمل آمده از همین مراکز علمی، افراد و با ایمان و مردم به حساب می‌آیند. @n_erfanha
آیا میدانید در عرفان حلقه وادار کردن افراد به و به تشکیلات و گرفتن و امری عادی محسوب میشود؟ @n_erfanha
در آثار وین‌داير، ، يوگا و مراقبه‌ی معمول، جايگزين گرديده و اصولاً در نگاه او، مديتيشن، همان عبادت است كه به منتهی می‌‌شود . وی می گوید: «اگر می‌خواهيد به تمرين مديتيشن بپردازيد، به تمام معنی آن را انجام دهيد و سعادت و خوشی را در خلوت اين عمل ببيند و اگر می‌خواهيد نام برآن بگذاريد و آن را به عنوان گفت‌وگو با خداوند تلقی كنيد، چنين نامی را بگذاريد و با تمام وجود دعا كنيد.» ؛ خود حقیقی، ص 159 وی كرامات ادعایی خود را مرهوم مديتيشن مي‌داند و به كرّات مديتيشن و يوگا را به ديگران توصيه می‌كند. ناگفته پیداست مدیتیشن همان سوغات به تمدن غرب است. بعد از آن‌که عده‌ای خلاء عظیم در غرب را دریافتند، این خوراک نامرغوب را با ذوق زدگی به غرب بردند؛ عرفانی که وین دایر عرضه می‌کند. غایت چنین مراقبه‌ای تعالی معنوی و رشد ابعاد مختلف روح نیست و ارتباطی با عرفان و عروج روح ندارد و صد البته با شناخت خدا و رسیدن به معرفت خدا و رضایت خدا کوچک‌ترین نسبتی ندارد. @n_erfanha