eitaa logo
نقد غفاری
367 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام شیخ #عارف_محمدی از استان ایلام نتایج تحقیقاتش درباره آقای غفاری را بیان می کند. #اهل_تحقیق #جدا_شده @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
♨️اشتباه گرفتن «شهادت در میدان جنگ» با «عالِم غیب و شهادت»! آقای غفاری در سخنرانی خود در ایام فاطمیه در ادعا می کند که: «قرآن می فرماید: خدا، رسولش، مؤمنین و ما هستند!» (دقیقه 2:22 از فایل ضمیمه را گوش کنید) خوب است جناب غفاری توضیح دهند که این آیه در آمده است؟! شاید منظور ایشان آیه 105 از سوره توبه باشد. اما خداوند در این آیه فرموده است: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلی عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ البته کلمه «الشَّهادَةِ» در این آیه بکار رفته است اما این شهادت کجا و شهید میدان جنگ کجا؟!😱 شهادت در این آیه کلمه ای از ترکیب "عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ " به معنای (خدا) است نه !😭 ترجمه آیه چنین می شود: بگو (هر چه مى خواهيد) بكنيد كه خدا عمل شما را خواهيد ديد، و همچنين رسول او و مؤمنان (اهل بیت) نيز، بزودى شما را بسوى داناى غيب و شهود مى برند، و خدا شما را از اعمالى كه مى كرديد خبر مى دهد. *** آقای غفاری بعد از آنکه ادعا کرده که خداوند در قرآن شهدا را در کنار خدا، رسول و مومنان به عنوان قرار داده (که کذب بودن این ادعا را نشان دادیم) بر این ادعای خود ادعای دیگری را مترتب کرده، می گوید: «یک معنای این آیه [که نشان دادیم چنین آیه ای اصلا وجود ندارد] این است که هرچیزی که خدا، رسولش و مومنین که اهل بیت (ع) هستند، دارند این شهدا هم دارند!» (دقیقه 2:40 از فایل ضمیمه را گوش کنید) این هم یک دیگری است چراکه به هیچ وجه نمی توان چنین مقامی را که ایشان ادعا کرده که «هرچیزی که خدا، رسولش و اهل بیت دارند» را برای غیر آنها قائل شد. آن هم با توسل به ! @naghdeghaffari
video_2018-08-22_22-45-20~2.mp3
22.89M
قسمتی از سخنرانی آقای غفاری با موضوع «تجلی_اعظم» در شهر اسلام آباد غرب: "تو میتونی عین رسول الله بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام نبوت رو نمی تونی داشته باشی!" @naghdeghaffar
نقد غفاری
قسمتی از سخنرانی آقای غفاری با موضوع «تجلی_اعظم» در شهر اسلام آباد غرب: "تو میتونی عین رسول الله ب
♨️ عین رسول الله! نه یه ذره کم نه زیاد! قسمتی از سخنان جناب غفاری:👇 ("لکم فی رسول الله اسوه حسنه." اسوه هست. یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام نبوت و رسالت رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو عین رسول الله (ص) می تونی بشی! خودشون اینها رو فرمودن. شما مگه نمی خونید هی ده ها بار؟ رفقامون هم گفتم ما هم میگیم: "ایاک [!] و !" چی چی باقی مونده؟ جمیع خیر یعنی چی؟ گفت که: "یا من ارجوه کل خیر!" همه خیر برمیگرده به خدا! اینجا هم جمیع خیر را می خواد. یعنی چی؟ یعنی خودت رو می خواد خدا!) @naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همه‌ی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
🔊تصریح زیارت جامعه بر اینکه هیچ کس به مقامات اهل بیت (ع) نمی رسد در حالی که آقای غفاری بارها در سخنان خود بر این نکته تاکید و اصرار می کند که ما قابلیت زهرا (س) و علی (ع) شدن را داریم، در زیارت جامعه چنین می خوانیم که هیچ کس به مقام آنها نمی رسد و حتی طمع رسیدن به مقامشان را نمی کند: فَبَلَغَ اللَّهُ بِكُمْ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ وَ أَعْلَى مَنَازِلِ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَوْصِيَاءِ الْمُرْسَلِينَ حَيْثُ لَا يَلْحَقُهُ لَاحِقٌ وَ لَا يَفُوقُهُ فَائِقٌ وَ لَا يَسْبِقُهُ سَابِقٌ وَ لَا يَطْمَعُ فِي إِدْرَاكِهِ طَامِعٌ حَتَّى لَا يَبْقَى مَلَكٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِيٌّ مُرْسَلٌ وَ لَا صِدِّيقٌ وَ لَا شَهِيدٌ وَ لَا عَالِمٌ وَ لَا جَاهِلٌ وَ لَا دَنِيٌّ وَ لَا فَاضِلٌ وَ لَا مُؤْمِنٌ صَالِحٌ وَ لَا فَاجِرٌ طَالِحٌ وَ لَا جَبَّارٌ عَنِيدٌ وَ لَا شَيْطَانٌ مَرِيدٌ وَ لَا خَلْقٌ فِيمَا بَيْنَ ذَلِكَ شَهِيدٌ إِلَّا عَرَّفَهُمْ جَلَالَةَ أَمْرِكُمْ وَ عِظَمَ خَطَرِكُمْ وَ كِبَرَ شَأْنِكُمْ وَ تَمَامَ نُورِكُمْ وَ صِدْقَ مَقَاعِدِكُمْ وَ ثَبَاتَ مَقَامِكُمْ وَ شَرَفَ مَحَلِّكُمْ وَ مَنْزِلَتِكُمْ عِنْدَهُ وَ كَرَامَتَكُمْ عَلَيْهِ وَ خَاصَّتَكُمْ لَدَيْهِ وَ قُرْبَ مَنْزِلَتِكُمْ مِنْهُ «پس خداوند ، شما را به شريف ترين مرتبه گراميان و بالاترين جايگاه هاى مقرّبان و برترين درجات فرستاده شدگان رساند. آن مقامى كه [جز آنان] هيچ كسى بدان نمى رسد و به بالاتر از آن، هيچ كسى راه نمى يابد و هيچ پيش گامى بر آن، پيشى نمى گيرد و هيچ طمع كننده اى براى رسيدن به آن، طمع نمى كند، تا اين كه نه هيچ فرشته مقرّب و پيامبر مُرسَلى، و نه هيچ صدّيق و شهيدى، و نه هيچ عالِم و جاهلى، و نه هيچ پَست يا صاحبْ فضيلتى، و نه هيچ مؤمنِ درست كردارى، و نه هيچ تبهكارِ بدكردارى، و نه هيچ ستمگرِ مستبدى، و نه هيچ شيطانِ رانده شده اى، و نه هيچ آفريده ديگرى كه در اين ميان گواه باشد، بر جاى نمى مانَد، مگر آن كه خداوند مى شناسانَد به آنان: جلالتِ امرتان و عظمت قَدْرتان ، و بزرگىِ مقامتان، و تماميّت نورتان، و درستىِ جايگاهتان، و استوارىِ مقامتان، و شرافت رتبه تان و منزلتِ شما را در نزدش، و كرامت شما را در نزد او، و ويژه بودنتان در پيشگاه او و منزلت نزديكى اى كه با او داريد .» 🔹این مطلب با الهام از صفحه اینستگرام استاد کامل که از طرف یکی از برادران طلبه در نقد آقای غفاری راه اندازی شده نگاشته شد.👇 https://www.instagram.com/ostadekamel @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری از تعبیر «وَ أَنْ تُدْخِلَنِی فِی کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّ
👆👆👆 ما پیش از این چند مطلب درباره معنای "خیر" در قرآن و ادعیه منتشر کرده ایم. می توانید مطالب مذکور را مجددا مطالعه کنید. @naghdeghaffari
♨️جنس معنویت ما با جنس معنویت اهل بیت (ع) متفاوت است حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری (از اساتید اخلاق):👇 معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهم‌السلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی می‌‌‌‌‌‌‌گوید: خدمت حضرت امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، ابوذر است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله این روایت را فرمودند، امیرالمؤمنین علیه‌السلام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حسنین علیهما‌السلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آن‌ها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماه‌های حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماه‌های حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماه‌های حرام هم نیست. همه مردم مثل ماه‌‌‌‌‌‌‌ها هستند و شیعیان ما مثل ماه‌های حرام و ما مثل لیله‌القدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1) مقایسه اهل بیت علیهم‌السلام با شیعیان صحیح نیست. اهل بیت علیهم‌السلام لیله‌القدر هستند و شیعیان، ماه‌های حرام؛ این ماه‌ها را با ماه‌های حرام دیگر مقایسه می‌‌‌‌‌‌‌کنند. ابوذر را با سلمان مقایسه می‌کنند؛ نه با حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حسنین علیهماالسلام. پی نوشت:👇 1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ‌‌‌‌‌‌‌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹) منبع:👇 http://bonyadhad.ir/8635 @naghdeghaffari
نقد غفاری
قسمتی از سخنرانی آقای غفاری با موضوع «تجلی_اعظم» در شهر اسلام آباد غرب: "تو میتونی عین رسول الله ب
😂 طنز: نه یه ذره کم؛ نه یه ذره زیاد! آقای غفاری می گه: "اسوه یعنی تو میتونی عین رسول الله بشی! نه یه ذره کم نه زیاد!" حالا ما معنی تعبیر (نه یه ذره زیادش) که لابد ایشون خواستن با اون تعبیر به رسول خدا احترام بذارند رو می فهمیم. اما اینکه (نه یه ذره کم) یعنی چی؟! یعنی ما حق نداریم مقاممون رو یه ذره کمتر از رسول خدا بکنیم؟!😂 حالا نمی شه از آقای غفاری خواهش کنیم که یه ذره به رسول خدا تخفیف بدهند و اجازه بدهند که مقام ما یه ذره کمتر از ایشون باشه؟! حاضریم ریش گرو بذاریما😂 @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال آقای غفاری و انتشار کلیپ #حلق و #تقصیر وی در سفر #حج @naghdeghaffari
رسالۀ #سیر_و_سلوک منسوب به #بحرالعلوم @naghdeghaffari
نقد غفاری
رسالۀ #سیر_و_سلوک منسوب به #بحرالعلوم @naghdeghaffari
♨️ "حال محوری" در انتخاب استاد وبلاگ با اشاره به عباراتی از رساله منسوب به بحرالعلوم نوشت: گاهی از برخی آقای عباسی (غفاری) می‌شنویم که علت اصلی‌ای که ایشان را به عنوان انتخاب کرده‌اند آن بوده که پس از حضور در جلسات او و انجام دستورالعمل‌هایش، به‌سرعت «» به دست آورده‌اند و به قول خودشان سال‌ها نزد دیگر اساتید رفته‌اند و «به‌جایی نرسیده‌اند»، ولی در اندک زمانی نزد آقای عباسی به‌جاهایی رسیده‌اند و داشته اند. سؤال مهمی که مطرح می شود این است که آیا این موضوع می‌تواند معیار درستی برای تشخیص و سیر و سلوک باشد؟ پاسخ این سؤال را در منسوب به : ص168 می‌توان یافت: «و اما شناخته نمی‌شود مگر به او در خلأ و ملأ و و ملاحظۀ جوارح و نفس او. و زینهار به و و و و ، به متابعت او نباید شد، چه و و و و و امثال اینها در مرتبۀ حاصل می‌شود و از این مرتبه تا راه بی‌نهایت است و بسی منازل و راحل است، و بسی راهروان این مرحله را طی کرده و از آن پس از راه افتاده به داخل گشته و از این راه را اقتدار بر بسیاری از امور حاصل». بر این اساس 1-مشاهدۀ امور چون حرکت بر آب، و ... 2- 3-تغییر حالات درونی ما 4-آگاهی شخص مدعی از ما و... نمی تواند ملاک درستی برای باشد. @naghdeghaffari
♨️آغاز فعالیت کانال نقد غفاری در پیام رسان ایتا به اطلاع کاربران عزیز می رساند که کانال نقد غفاری در پیام رسان ایتا نیز راه اندازی شد. بدین وسیله از برادر عزیزی که ما را در این جهت یاری نمود نهایت تشکر را داریم. https://eitaa.com/naghdeghaffari با ما همراه باشید. @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان سیمی! #استاد_سید_عبدالله_فاطمی_نیا @naghdeghaffari
#رجبعلی_خیاط: در #مكاشفات، #يقين نداشته باشيد و هيچ وقت بر #مكاشفه تكيه نكنيد، هميشه بايد رفتار و گفتار امامان را الگو قرار دهيد. (پاسداران حریم عشق، #سعادت_پرور، ج 5، ص 72) @naghdeghaffari
♨️شطحیات منصور حلاج دلیل بر عدم کمال اوست علامه (ره): از كُمَّلين اينگونه تعبيرات [] را كه به و نام نهند، ديده نشده است. ، حضرت رسول اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم بوده است، و اينگونه تعبير نفرموده است؛ و گرنه بجاى قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ مى گفت: قُلْ أنَا اللهُ أحَدٌ... مطالبى كه در اين زمينه از و آمده است، دليل بر آنان است... يكى از عالى ترين ثمره استاد همين است كه شاگرد را خودسر و يَله نمى گذارد؛ و محال است با تحقّق معانى عاليه عرفانيّه در شاگرد، اين نحوه از كلمات از او صادر شود. حسين منصور حلّاج نداشت؛ و همين موجب خطرات براى وى شد... حضرت آقا حاج سيّد هاشم []، طريقه حلّاج را ردّ مي كردند و مي فرمودند: در آنچه از او نقل شده مطالبى است كه دلالت بر او دارد. از صدر اسلام تا كنون كسى به جامعيّت مرحوم آقا () نيامده است. و ابداً از ايشان و يا احدى از شاگردانشان اينگونه مطالب ديده نشد. (روح مجرد، ، صص 461-462) @naghdeghaffari
♨️ شجره ممنوعه قُلْتُ لِلرِّضَا ع يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنِ الشَّجَرَةِ الَّتِي أَكَلَ مِنْهَا آدَمُ وَ حَوَّاءُ مَا كَانَتْ فَقَدِ اخْتَلَفَ النَّاسُ فِيهَا فَمِنْهُمْ مَنْ يَرْوِي أَنَّهَا الْحِنْطَةُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَرْوِي أَنَّهَا الْعِنَبُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَرْوِي أَنَّهَا شَجَرَةُ الْحَسَدِ فَقَالَ كُلُّ ذَلِكَ حَقٌّ قُلْتُ فَمَا مَعْنَى هَذِهِ الْوُجُوهِ عَلَى اخْتِلَافِهَا فَقَالَ يَا أَبَا الصَّلْتِ إِنَّ شَجَرَةَ الْجَنَّةِ تَحْمِلُ أَنْوَاعاً فَكَانَتْ شَجَرَةَ الْحِنْطَةِ وَ فِيهَا عِنَبٌ وَ لَيْسَتْ كَشَجَرَةِ الدُّنْيَا وَ إِنَّ آدَمَ لَمَّا أَكْرَمَهُ اللَّهُ تَعَالَى ذِكْرُهُ بِإِسْجَادِ مَلَائِكَتِهِ لَهُ وَ بِإِدْخَالِهِ الْجَنَّةَ قَالَ فِي نَفْسِهِ هَلْ خَلَقَ اللَّهُ بَشَراً أَفْضَلَ مِنِّي فَعَلِمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَا وَقَعَ فِي نَفْسِهِ فَنَادَاهُ ارْفَعْ رَأْسَكَ يَا آدَمُ فَانْظُرْ إِلَى سَاقِ عَرْشِي فَرَفَعَ آدَمُ رَأْسَهُ فَنَظَرَ إِلَى سَاقِ الْعَرْشِ فَوَجَدَ عَلَيْهِ مَكْتُوباً لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ- مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ زَوْجَتُهُ فَاطِمَةُ سَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَقَالَ آدَمُ ع يَا رَبِّ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ وَ هُمْ خَيْرٌ مِنْكَ وَ مِنْ جَمِيعِ خَلْقِي وَ لَوْلَاهُمْ مَا خَلَقْتُكَ وَ لَا خَلَقْتُ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ وَ لَا السَّمَاءَ وَ الْأَرْضَ فَإِيَّاكَ أَنْ تَنْظُرَ إِلَيْهِمْ بِعَيْنِ الْحَسَدِ فَأُخْرِجَكَ عَنْ جِوَارِي فَنَظَرَ إِلَيْهِمْ بِعَيْنِ الْحَسَدِ وَ تَمَنَّى مَنْزِلَتَهُمْ فَتَسَلَّطَ الشَّيْطَانُ عَلَيْهِ حَتَّى أَكَلَ مِنَ الشَّجَرَةِ الَّتِي نُهِيَ عَنْهَا وَ تَسَلَّطَ عَلَى حَوَّاءَ لِنَظَرِهَا إِلَى فَاطِمَةَ ع بِعَيْنِ الْحَسَدِ حَتَّى أَكَلَتْ مِنَ الشَّجَرَةِ كَمَا أَكَلَ آدَمُ فَأَخْرَجَهُمَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ جَنَّتِهِ وَ أَهْبَطَهُمَا عَنْ جِوَارِهِ إِلَى الْأَرْض (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج26، ص: 273) @naghdeghaffari
نقد غفاری
خوردن از #شجره_ممنوعه #شجاعت بود؟! جناب غفاري در بخش ديگري از تفسير مثلاً عرفاني خود از #سوره_عصر ض
♨️آرزوی رسیدن به مقام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سبب تسلط شیطان علی رغم آنکه آقای غفاری به خود می گوید که «تو می توانی بشی! نه یک ذره کم نه یک ذره زیاد» و یا آنکه و را به واسطه خوردن از معرفی می کند، (ع) در روایتی زیبا آرزوی (ص) و اهل بیتش (ع) را دلیل برحضرت آدم و حوا (ع) معرفی کرده است. به این روایت زیبا که نقل کرده توجه کنید: به حضرت رضا (ع) گفتم: ای فرزند رسول خدا! به من از درختی که آدم و حوا از آن خوردند خبر ده که آن درخت چه بود؟ [چرا که] مردم در آن اختلاف کرده اند. برخی می گویند: بوده؛ برخی می گویند بوده و برخی می گویند درخت بوده است. حضرت رضا (ع) فرمودند: همه آنها حق است! گفتم: معنی این وجوه با اختلافاتشان چیست؟ فرمودند: ای اباصلت! درختان بهشت انواعی دارند. پس درخت گندم است و در آن انگور است و مانند درخت دنیا نیست. و بدرستی که زمانی که خداوند حضرت آدم را به واسطه و ورود به گرامی داشت پس آدم در نفس خود چنین گفت: آیا خدا بشری را خلق کرده که برتر از من باشد؟ پس [چون] خداوند به آنچه در نفسش گذشت آگاه بود، به او ندا کرد: ای آدم! سرت را بالا بگیر و به من نگاه کن! پس آدم سرش را بالا کرد و به ساق عرش نگریست. پس بر آن مکتوبی دید که چنین نگاشته بود: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ- مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ زَوْجَتُهُ فَاطِمَةُ سَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ پس آدم گفت: ای پروردگار من! آنها چه کسانی هستند؟ خداوند فرمود: از نسل تو اند. آنها از تو و از همه مخلوقات من برترند و اگر آنها نبودند تو و بهشت و جهنم و آسمان و زمین را خلق نمی کردم. پس مواظب باش که به آنها به چشم ننگری چرا که از جوار خود اخراجت خواهم کرد. پس آدم به چشم حسادت به آنها نگریست و پس تا اینکه از آن درختی که از آن نهی شده بود، خورد. و شیطان بر حوا به واسطه حسادت بر مقام (س) مسلط شد تا اینکه او نیز مانند حضرت آدم از آن درخت خورد. پس خداوند آن دو را از بهشتش کرد و آنها را از جوار خود به زمین داد. (، بيروت، ج26، ص 273) @naghdeghaffar
بشارت به مبتدی داعی حرکت نمی شود #شیخ_جعفر_ناصری @naghdeghaffari
نقد غفاری
♨️ عین رسول الله! نه یه ذره کم نه زیاد! قسمتی از سخنان جناب غفاری:👇 ("لکم فی رسول الله اسوه حسنه."
📛حضرت آدم مقام نبوت و رسالت را هم داشت اما از آرزوی مقام محمد (ص) و آلش (ع) منع شد قبلا فیلمی ارائه شد که آقای غفاری به شاگردان خود صریحاً می گوید: « [بودن رسول الله] یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام و رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو عین رسول الله (ص) می تونی بشی!» این در حالی بود که بر اساس روایت (ع) که دیروز ارائه شد (ع) علی رغم برخورداری از مقام نبوت و رسالت از حضرت محمد (ص) و آلش (ع) نیز شده بود چه رسد به ادعای امکان رسیدن به آن مقام! اکنون پرسش آن است که وقتی خداوند شخصیت عظیمی که از مقام رسالت و نبوت هم برخوردار است را از تمنای چنین مقامی منع می کند چرا جناب غفاری مریدانی که غالبا یا وارد عملی نشده اند و یا در این راه محسوب می شوند را وعده می دهد که «تو میتونی عین رسول الله بشی! نه یه ذره کم نه زیاد!» آیا نتیجه این نوع سخنان پرورش جمعی از انسان های نخواهد بود؟! @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😴 #خواب_محوری #شیخ_میثم_عراقی #خواب خود را برای #مریدان غفاری نقل می کند: همه پشت سر پیامبر (ص) راه می رفتند و هر کس به آقای غفاری #شک می کرد سقوط می کرد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
😴 #خواب_محوری #شیخ_میثم_عراقی #خواب خود را برای #مریدان غفاری نقل می کند: همه پشت سر پیامبر (ص) ر
😴خواب محوری برای حفظ مریدان وبلاگ «» با انتشار متنی نوشت: یکی از مخاطبین از آقای عباسی (غفاری) با دیدن مطلب قبلی فیلمی، برایم ارسال کرد. بنا بر توضیحاتی که ایشان فرمودند، این فیلم در یکی از سفرهای آقای عباسی (غفاری) به همراه به گرفته شده است. فرد عربی که صحبت می کند، به «» مشهور است. او برای بیان قبح خوابی را نقل می کند! در آقای میثم، همه پشت سر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم راه می رفتند و هر کس به آقای عباسی (غفاری) می کرده ناگهان می کرده است. @naghdeghaffari
♨️ارزیابی ادعای آقای غفاری به روش مقایسه جایگاه رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) - 1 قسمت اول به جملات زیر توجه کنید: ▪️« که ، اش و مؤمنین که (ع) هستند، دارند این هم دارند!» ▪️«ما می توانیم به و (ع) برسیم!» ▪️«من قابلیت وجودی شدن را دارم، شدن را دارم. شدن را دارم؛ میگه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است.» ▪️«لکم فی رسول الله اسوه حسنه." اسوه هست. یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام و رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو (ص) می تونی بشی! خودشون اینها رو فرمودن.» اینها ادعاهای جناب غفاری است که به شاگردان خود القا می کند. پیشتر روایاتی را بیان کردیم که اهل بیت (ع) صریحاً ما را از مقایسه دیگران با خودشان نهی فرموده بودند. این روایان را می توانید با هشتک () و () بخوانید. همچنین روایتی را از (ع) نقل کردیم که بر اساس آن علت به زمین و بر او آرزوی رسیدن به (ع) بود. اینک این موضوع را از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار می دهیم. اگر از کسی که ادعای جناب غفاری را صحیح می پندارد و معتقد است که هر کسی مثلاً می تواند الله (ص) بشود (نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد!) بپرسیم بر اساس این اعتقاد به نظر شما چه کسی یا چه کسانی زودتر از دیگران باید به (ص) رسیده باشند و عین ایشان شده باشند (نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد!) چه پاسخی خواهد داد؟ طبیعی است که چنین فردی مدعی شود که مثلاً پیش از همه (ع) با رسول الله (ص) هم درجه شده و به جایگاه ایشان رسیده است و پس از وی (ع) و (ع) و آنگاه سایر ائمه (ع) به این جایگاه رسیده اند! اما وقتی ما به روایات اهل بیت (ع) مراجعه می کنیم با مجموعه ای از روایات مواجه می شویم که صراحتاً از تفاوت مقام و فضایل رسول الله و خاندان ایشان با یکدیگر خبر داده اند. ادامه در پست بعد... @naghdeghaffari
نقد غفاری
♨️ارزیابی ادعای آقای غفاری به روش مقایسه جایگاه رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) - 1 قسمت اول به جم
♨️ ارزیابی ادعای آقای غفاری به روش مقایسه جایگاه رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) – 2 قسمت دوم وقتی ما به روایات اهل بیت (ع) مراجعه می کنیم با مجموعه ای از مواجه می شویم که صراحتاً از تفاوت مقام و فضایل رسول الله و خاندان ایشان با یکدیگر خبر داده اند. به عنوان نمونه به روایات زیر توجه کنید: 🔸قالَ النَّبِيُّ ص الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ خَيْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ بَعْدِي وَ بَعْدَ أَبِيهِمَا وَ أُمُّهُمَا أَفْضَلُ نِسَاءِ أَهْلِ الْأَرْضِ: پیامبر (ص) می فرمایند: و بعد از من و بعد از پدرشان هستند و مادر آنها زنان اهل زمین است. (، ط - بيروت، ج26، ص: 272) 🔸قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع أَفْضَلُ خَلْقِ اللَّهِ غَيْرِي وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا: (ص) می فرمایند: (ع) فرزند ابی طالب خدا است. و و سروران جوانان اهل بهشتند و[لی] پدر آنها آن_دو است. (، ط - بيروت، ج25، ص: 360) 🔸قالَ النَّبِيُّ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اطَّلَعَ إِلَى أَهْلِ الْأَرْضِ فَاخْتَارَنِي ثُمَّ اطَّلَعَ الثَّانِيَةَ فَاخْتَارَكَ بَعْدِي فَجَعَلَكَ الْقَيِّمَ بِأَمْرِ أُمَّتِي بَعْدِي وَ لَيْسَ أَحَدٌ بَعْدَنَا مِثْلَنَا: پیامبر [خطاب به امیرالمؤمنین] فرمود: به درستی که خداوند بر اهل زمین نظر کرد پس مرا برگزید سپس برای بار دوم نظر کرد و تو را بعد از من برگزید پس ترا قیّم امر امتم بعد از من قرار داد و هیچ کس بعد از ما دو تن نیست. (، ط - بيروت، ج39، ص: 91) 🔸عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: اعْلَمْ أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْأَئِمَّةِ كُلِّهِمْ وَ لَهُ ثَوَابُ أَعْمَالِهِمْ وَ عَلَى قَدْرِ أَعْمَالِهِمْ فُضِّلُوا (ع) می فرمایند: بدان که امیرالمؤمنین (ع) نزد خدا بر دارد و ثواب اعمال آنها برای اوست و آنها به اندازه اعمالشان برتری داده شده اند. (، ط - بيروت، ج39، ص: 92) 🔸همچنین در حدیثی قدسی خداوند خطاب به رسولش می فرماید: إِنِّي فَضَّلْتُكَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ وَ فَضَّلْتُ وَصِيَّكَ عَلَى الْأَوْصِيَاء: من تو را بر و جانشینت را بر دادم. (، ط - الإسلامية، ج1، ص: 527) 🔸نیز از (ع) نقل شده است که فرموند: من از رسول خدا (ص) شنیدم که می فرمود: نَحْنُ فِي الْأَمْرِ وَ النَّهْيِ وَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ نَجْرِي مَجْرَى وَاحِدٍ فَأَمَّا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلِيٌّ فَلَهُمَا فَضْلُهُمَا: ما در و و و بر یک جریان واحدی سیر می کنیم اما برای رسول خدا (ع) و علی (ع) بر دیگران است. ( في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص: 480) *** اکنون پرسش ما از جناب غفاری آن است که وقتی (ع) نتوانسته است به درجه رسول خدا (ص) برسد و (ع) نتوانسته اند به درجه پدر خویش نائل شوند چرا به عده ای جوان القا می کنید که شما می توانید بشوید نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد؟! @naghdeghaffari