eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
665 دنبال‌کننده
541 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 ؟ درباره بررسی ۱۲ سؤال و پاسخ‌های مرتبط است. و همه کسانی که به فکر نگهبانی قوی‌تر از نظام اسلامی هستند؛ می‌توانند میان "نظریات حاکم بر قوانین" و "نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی" را در برنامه‌های خود بگنجانند.... چرا شورای نگهبان و دلسوزان انقلاب، به نظریات حاکم بر توجه ندارند و آن‌ها را از حیث تطابق با اسلام بررسی نمی‌کنند. الان نظریات فراوانی همچون (Human Development Index) و شاخصه‌های wdi و نماگرهائی مانند (GDP) و نظریه بهبود فضای کسب‌وکار و مجموعه نظریات مطرح در ۲۰۳۰ علی الخصوص دیدگاه‌های معیوب بخش سلامت و.... مبنای تقنین و برنامه‌ریزی کشور است. پرسش اصلی این است که آیا این نظریات و است و یا اینکه مصداق ضلالت و التقاط ؟ اگر مصداق التقاط است چرا با گسترش آن در میان مدیران و نخبگان با روش مقابله نمی‌کنیم؟! در بخش تبیین بیگانه و طاغوتی را جزء انقلاب اسلامی می‌داند ولی مبنای تصمیم سازی در دولت، مجلس و برخی نهادهای دیگر همان نظریات بیگانه و طاغوتی است. 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
📢 با 👇🏼 👌در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه می‌خوانیم که: فَضَعْ كُلَّ أَمْرٍ مَوْضِعَهُ یعنی هر امری را در جایگاهش قرار ده و همچنین امیرالمومنین علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام در کتاب بحارالانوار-ج ۷۲ می فرمایند: اَلْعَدْلُ يَضَعُ اَلْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا یعنی عدل به معنای قرار دادن امور در جایگاهش است و همچنین ایشان در کتاب بحارالانوار-ج ۱ می فرمایند: وَ قِيلَ لَهُ: صِفْ لَنَا اَلْعَاقِلَ، فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: هُوَ اَلَّذِي يَضَعُ اَلشَّيْءَ مَوَاضِعَهُ یعنی عاقل کسی است که اشیاء را در جایگاهش قرار دهد. حال سوال این است که را چگونه تشخیص دهیم؟ آیا تشخیص آن به عهده است؟ و یا اینکه جایگاه و منزلت امور را باید از امام پرسید؟ علی الخصوص اگر آن امر و شئ از باشد تشخیص جایگاه آن هم بدون فقه قابل تشخیص نیست. به عنوان مثال در مجموعه‌ای از روایات و آیات به تبیین جایگاه و منزلت امور پرداخته شده است. در زیارت جامعه می خوانیم که: اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ يا اَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعَ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفَ الْمَلائِكَةِ و یا می خوانیم: اَلسَّلامُ عَلى مَحآلِّ مَعْرِفَةِ اللهِ. یعنی اهل‌بیت‌ پیامبر و هستند. پس این دو موضوع را نباید در جایگاه و محل دیگری دنبال کرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
آیا تاکنون نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی را مطالعه کردید؟! در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی به اصلی‌ترین سؤال الگوی پیشرفت پاسخ داده‌ایم! مهم‌ترین سؤال الگوی پیشرفت اسلامی چگونگی جمع میان و است. جامعه بدون نظم و نظام و همچنین فرد بدون اختیار مطلوب نیست در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی چگونگی نظم اختیاری را تحلیل کرده‌ایم! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 در مجموع درباره ۸ سؤال اصلی مطرح شده است. ۲ سؤال به واکاوی در ایران و جهان می‌پردازد. ۳ سؤال را تشریح می‌کند. ۳ سؤال را تبیین می‌کند. در بخش مربوط به با سه دسته عامل شامل: ۱.قوانین محرومیت‌زا مانند قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع ۲.نظریات محرومیت‌زا مانند ۳.فرهنگ‌های محرومیت‌زا مانند تمایل عمومی به پذیرش مشاغل اداری روبرو هستیم. در بخش تبیین جلوگیری از را شاهراه مقابله با محرومیت می‌داند. در نظریه تَعَرُّف ساختار روابط انسانی و چگونگی تکامل روابط انسانی در ۱۳ بخش موضوع مباحثه است. ۱.بهینه شدن رابطه انسان با امام ۲.بهینه شدن رابطه انسان با معلم ۳.بهینه شدن رابطه انسان با همسر و فرزندان و اعضای خانواده ۴.بهینه شدن رابطه انسان با همسایه ۵.بهینه شدن رابطه انسان با رفیق ۶.بهینه شدن رابطه انسان با افراد در موضوع تجارت ۷.بهینه شدن رابطه انسان با افراد در مسئله تولید و... از جمله مصادیق روابط انسانی برطرف کننده فقر و محرومیت در جامعه است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
آیت الله بهجت : علم و سواد بشر بدون وحی و تعلیم انبیا (علیهم السلام)، ضررش بیشتر از نفع آن است. ؛ ج ١ ص ٣٤١ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مهم‌ترین بخش به تبیین مهارت‌های مورد نیاز برای فرد فعال در این حوزه می‌پردازد. مهارت‌های مورد نیاز برای محرومیت‌زدائی در قالب سه سؤال بحث شده است که مهم‌ترین آنها مهارت "ارتباطات اقامه‌ای" برای فرد محرومیت‌زدا است. یکسان انگاری ارتباطات اقامه‌ای با لابی‌گری‌های سیاسی و تعاملات فرهنگی، آفتی بزرگ برای رفع محرومیت در کشور است. با قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا به دست می‌آید. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه اول به بررسی و اصلاح تحلیل‌های مخالف با تعاریف وحی در حوزه پرداخته‌ایم. به عنوان مثال در لایه اول، را با مقایسه می‌کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه دوم به بررسی و اصلاح تحلیل‌های مخالف با تعاریف وحی درباره تقدیر می‌پردازیم. به عنوان مثال مسئله و در بر اساس مفهوم ناقص تحلیل می‌شود. این در حالی است که بیان خاصیت و وراثت تابعی از و جزئی از است. تحلیل براساس تصرف در نظام ژنوم و مقایسه آن با چگونگی ارتقاء ظرفیت براساس یکی از مسائل لایه دوم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه سوم به بررسی و اصلاح با درباره خلقت می‌پردازد. به عنوان مثال در موجود براساس قانون ثابت تحلیل می‌شود. این در حالی است که قرآن می‌فرماید: و الشمس و القمر و النجوم مسخرات بامره الا له الخلق و الامر (اعراف ۴۹) براساس و مقایسه آن با تحلیل نظم کائنات براساس یکی از مسائل لایه سوم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
"فقه نباشد، اسلام نمی‌تواند به راهش ادامه دهد" 🔹اسلام اگر خدای نخواسته هرچیز از دستش برود، ولی فقهش به طریقه‌ی موروث از فقهای بزرگ بماند، به راه خود ادامه خواهد داد. 🔹ولی اگر همه‌چیز به دستش آید و خدای نخواسته فقهش به همان طریقه‌ی سلف صالح از دستش برود، راه حق را نمی‌تواند ادامه دهد و به تباهی خواهد کشید. 🗓1361/11/26 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
احیای بهره‌برداری صیانتی از و در قالب ، برنامه آغازین "نظریه تَعَرُّف" است. در این طرح، مدیریت مردمی در حفظ جنگل و مراتع جایگزین مدیریت نهادهای دولتی می‌شود.  احیای بهره‌برداری صیانتی و و طرح‌های مشابه، را از سامانه‌های صنعتی به سامانه‌های محلی و مرتع محور تبدیل می‌کند... رفع فقر از مراتع افزایش زاد ولد گونه‌های بومی دام کاهش هزینه‌های دامداری در نهایت تحقق قاعده نفی‌سبیل بخشی از فوائد مطرح در طرح قُری است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir