eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
داشتن در تمام جنبه‌های زندگی، غربی‌ها را به این نتیجه رساند که بدون نمی‌توانند به برسند، لذا برای تحقق این منظور، علوم را به سه دسته تقسیم کردند👇🏻 1⃣علوم پایه 2⃣علوم تجربی 3⃣علوم انسانی آن‌ها برای دستیابی به که بتواند بر طبیعت مسلط شود ، و همچنین را ایجاد کرده و به این علوم پرداختند. این توسط صورت گرفت. ✅ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
⚡️تمام احتیاجات مردم در کتاب و سنت بیان شده است. امام خمینی(ره) در می‌فرماید: و شامل همه‌ی دستورات و احكامى است كه بشر براى سعادت و كمال خود احتياج دارد. در فصلى است به عنوان 《 در كتاب و سنت》 و «كتاب» يعنى قرآن، (تِبيانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ) است. یعنی و همه امور است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
اگر بخواهیم به علم خطاناپذیر وحی رجوع کنیم، نیازمند طبقه‌بندی علوم براساس هستیم و این طبقه‌بندی را باید جایگزین کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که با بکارگیری و ، خود را در مقابل چشم مردم جهان قرار داده و آنها را به این نتیجه می‌رساند که برای رسیدن به این ، لوازم آن را بپذیرند. لازمه دستیابی به این رفاه هم اجرای و به تبع آن مورد نیاز این سیستم است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که این در نتیجه به اینصورت شده است. در پیش‌فرض این علوم معنا ندارد لذا به گونه‌ای طبقه‌بندی شده که انسان احساس نیاز به علیه‌السلام نمی‌کند. بنابراین برای اینکه بتوانیم معصومین را تثبیت کنیم به طبقه‌بندی دیگری از علوم نیاز داریم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢دروس مدرسه و دانشگاه مردم را از همراهی با امام دور می‌کند... 🔶لازمه و امام علیه‌السلام از او است. 🔷درباره ، ، ، ، ، ، ، و.... باید از امام سوال کنیم؛ تا همراه او باشیم. 🔶لازمه علیهم‌السلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک -مبتنی بر کتاب و سنت- است. 🔷آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی آقای یعنی تقسیم علوم به ، و ، انسان را از همراهی با امام دور می‌کند و در مرحله نگه می‌دارد. بدلیل اینکه این علوم هیچ ارتباطی با نداشته و مبانی این علوم، ذاتاً مسموم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برای دستیابی به ۹ دسته علم شامل: 1⃣علوم مرتبط با امامت 2⃣علوم مرتبط با علم 3⃣علوم مرتبط با مکاسب 4⃣علوم مرتبط با تزکیه 5⃣علوم مرتبط با نظم 6⃣علوم مرتبط با فرقان 7⃣علوم مرتبط با بیان 8⃣علوم مرتبط با جرم 9⃣علوم مرتبط با سیاست خارجه را پایه‌گذاری کرده‌ایم. نتیجه پرداختن به این علوم علیهم السلام خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 بزرگ‌ترین آرزوی ما(یا همان آرمان ما) رسیدن به است. یه عبارت دیگر ما بدنبال رسیدن به هستیم. تمدنی که زندگی در آن بگونه‌ای دیگر است. این زندگی ما زندگی نیست. هنوز به حیات طیبه نرسیده‌ایم. حیات طیبه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی که در آن موج میزند. ما اگر اسلامی بشود آهسته آهسته به حیات طیبه دست خواهیم یافت. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 هدف ملت ایران و ، ایجاد یک است. این تمدن نوین دو بخش دارد: یک  که عبارت است از: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی و ابزارهای تبلیغ که در این بخش پیشرفت خوبی داشته‌ایم. اما ، عبارت است از چیزهایی که متن زندگی ما را تشکیل میدهد که همان است. مثل مسئله‌ی ، سبک ، نوع ، نوع ، ، نوع ، نوع ، ، مسئله‌ی ، مسئله‌ی ، مسئله‌ی و ... بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همه‌ی پیشرفت‌هائی که در بخش سخت‌افزاری کردیم، نمیتواند به ما و ببخشد. اصل قضیه این است که ما بتوانیم متن زندگی را، این بخش اصلی تمدن را اصلاح کنیم. البته در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، چرا ما در این بخش  نکردیم؟ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 سبک زندگی شیوه‌های است که ما برای حل نیازهای خود در حوزه های مختلف زندگی انتخاب می‌کنیم. این شیوه ها مبتنی بر و ما شکل می‌گیرد. سبک زندگی در شکل امروزین خود در صد سال اخیر متناسب با اهداف مادی برنامه‌ریزی شده است و الگوی به هم‌پیوسته برای به وجود آورده است. در سبک زندگی کنونی به جای ، بررسی می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 سبک زندگی در شکل ساده فردی تا حدود زیادی تحت جاذبه سبک زندگی اجتماعی قرار دارد. در به عنوان مقوله‌ای پیچیده، شبکه‌ای از الگوهای رفتاری شکل می‌گیرد که بر همه بخش‌های زندگی سایه می‌اندازد یعنی اگر سبک زندگی کنونی را بشکافیم مشاهده می‌کنیم که مجموعه‌ای از سبک‌های رفتاری را درون خود جای داده است. در واقع با توجه به تنوع موضوعات زندگی در دنیای امروز الگوهای متنوعی تعریف شده که همگی در ذیل عنوان گردآمده و نظام پیدا می‌کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 در سبک زندگی👇🏻 یکی از الگوهای رفتاری در جامعه، الگوی تغذیه است. وقتی بشر خود را رسیدن به قرار بدهد، و یکی از بهترین وسیله‌ها برای رسیدن به این هدف خواهد بود. در واقع تنوع در خوراکی‌ها به‌خاطر همین اصل است. در این صورت نگاه الهی به خوراک که تغذیه را به معنای برای خدمت و می‌داند تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 امروزه وقتی می‌خواهند ذائقه نسل جدید را متناسب با اهداف خاصی تغییر دهند پیش از آن برای برنامه‌ریزی می‌کنند. خانواده‌هایی که دارای هستند و مراقب خانواده است، و ذائقه خانواده را مدیریت می‌کند، تغییر الگوی تغذیه به سادگی اتفاق نمی‌افتد ولی اگر پدر و مادر خانواده مشغول باشند و فرصتی برای در درون خانواده در نظر نداشته باشند طبیعتاً به آسانی جزء الگوی جدید تغذیه قرار خواهد گرفت. این مسئله آرام آرام را تغییر می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت متاثر از است. این مسئله حتی با مرتبط است. در خانواده‌هایی که از دارند یکی از تفریحات‌شان این است که غذای خود را در میل ‌کنند. اما خانواده‌هایی که تفریح دیگری برای خودشان تعریف کرده‌اند به سادگی زیر بار نمی‌روند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢لزوم نگاه تمدنی داشتن به مسئله سبک زندگی 👇🏻 هنگامی که از موضع یک تمدن بررسی شود و تنها به آن مثل پدیده‌های جدید و کالاهای جدید منحصر نگردد تحلیل جدیدی از حوادث مختلف شکل می‌گیرد. در واقع تحقق ، ، و ... بدون ‌تامل دقیق در و عمیق‌تر شدن در این مسئله امکان پذیر نخواهد بود. برای مشاهده توضیحات بیشتر به روی لینک زیر کلیک کنید https://wsti.ir/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c/ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 فقه در مدرسه تمدنی بینات چهار لایه بنیادین دارد. لایه اول مباحثات است که ارکان نظام سازی را در ۹ بخش شرح می‌دهد. در که لایه دوم مباحثات است، قواعد تقدیری حاکم بر فقه النظام و مباحث عام حوزه تقدیر را مباحثه می‌کنیم. لایه سوم مباحثات، است. در فقه الخلق به نحو عام ویژگی‌های خلقت الهی را مباحثه می‌کنیم. لایه چهارم مباحثات، است. در این بخش بدنبال رفع نیازهای بشر از طریق اسباب باطنی عالم هستیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 ؟ 👌در محتوای فقهی مدرسه بینات به چهار پرسش بنیادین پاسخ می‌دهیم. پرسش‌های بنیادین منشاء پیدایش صدها پرسش وابسته و بخشی هستند و جهت و گفتگو را تغییر می‌دهند. 👌چگونه در عالم تصرف کنیم؟ اولین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین چگونگی تصرف در عالم را در بررسی می‌کنیم. () 👌چگونه و نیازهای انسان مدیریت می‌شود؟ دومین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین پاسخ فقهی آن موضوع مباحثات است. در با تکیه بر چهار مفهوم ۱- تسبیحات، ۲- استغفار، ۳- صلوات و ۴- توسل به تبیین فقهی و عمیق بشر پرداخته‌ایم. () چگونه یک نظام اجتماعی ساخته می‌شود؟ سومین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین پاسخ فقهی آن موضوع است. جدول تنظیم ۹ باب فقهی دارد. () 👌چگونه از و اسباب باطنی آن در استفاده کنیم؟ چهارمین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. در به بررسی عمیق این پرسش و پاسخ فقهی آن می‌پردازیم.() مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 ؟ 👇🏼 تسلط بر چرخه تحریک فکر اولین لازمه پیاده‌سازی دین است. 👌🏼بهترین نوع مدیریت، مدیریت مبتنی بر مخاطبین است. ⭕️بر اساس استظهار فقهی، برای تحقق این نوع از مدیریت به ترتیب چهار نوع فعالیت شامل ۱.مدیریت خبر ۲.مدیریت تضارب ۴.مدیریت کتابت ۴.مدیریت نمونه‌سازی توصیه می‌شود. ❌بدون تسلط به فرآیند چرخه تحریک فکر، مجبور به استفاده از و جبری خواهیم بود و اقامه دین را از دست می‌دهیم... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در حوزه‌های علمیه 👌 در یک تقسیم بندی کلی مباحثات حوزوی درباره حکومت را به چند دسته تقسیم می‌کنیم... 👌دسته اول مباحثات با موضوع اصل است؛ که هر کس بر اساس مبنائی به مسئله پرداخته است. برخی هنوز حکومت فقیه را عقلائی می‌دانند و برخی دیگر از باب سعه در امور حسبه و برخی دیگر با استناد به برخی از روایات و آیات مانند مقوله مقبوله عمر بن حنظله و... به این موضوع پرداخته اند؛ ما هم در مباحثات، حکومت را می‌دانیم؛ که بدون آن امکان پردازش فراهم نمی‌آید و حتی در مواردی هم بدون حکومت به تقیه و تنزل مبتلا می شود. 👌دسته دوم مباحثات مرتبط با حکومت به بیان پیشنهادهای فقهی و کلی برای تبیین اختصاص دارد. در این دسته از مباحثات حوزه تکلیف فرد در قبال حکومت را در مصادیق مختلف تبیین می‌کند و مثلا می‌دهد و یا را برای فرد واجب می‌کند و یا پذیرش یک کنوانسیون را منع می‌کنند و.... در این دسته از مباحثات برنامه‌ریزی و نظام‌سازی امری عقلائی و عرفی است. این دسته از مباحثات به برای حمایت فکری از حکومت ختم نمی‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢چرا را به تفویض می‌کنید؟ 👌دسته سوم مباحثات حوزوی درباره حکومت موضوعش و است. در این دسته از مباحثات حوزوی، فرد تحت تاثیر نظامات اجتماعی مانند نظام آموزشی، نظام اقتصادی، نظام قانونی، نظام سیاسی و... تصویر می‌شود. دسته سومِ مباحثات اشکالش به دسته دوم مباحثات این است که چرا را به تفویض کنیم؟ چرا شأنی برای دین در حوزه ایجاد نظم جامعه قائل نیستید؟! مبتنی بر این دیدگاه با اتکاء به قواعد اصولی فعلی مانند مجموعه قواعد لفظیه نمی‌توان چگونگی ایجاد نظم را از دین استنباط کرد.. 👌مباحث مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی در دسته سوم طبقه‌بندی می‌شود. در این مباحث نظم را تابعی از عمق و گسترده هدایت می‌دانیم و اصول دستیابی به استنباط‌های مرتبط با نظم اجتماعی را در بحث می‌کنیم... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بر اساس معارف الهی، امام منشاء ۱.علم ۲.نظم ۳.خودکنترلی ۴.تزکیه و تربیت ۵.نفی سبیل ۶.تعیین شاخص و ارزیابی ۷.بیان حکیمانه ۸.معیشت ۹.مدیریت مبتنی بر علم و عدالت و در یک جمله است. وَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لِكُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ : يَا كُمَيْلُ ! لاَ تَأْخُذْ إِلاَّ عَنَّا تَكُنْ مِنَّا. کتاب وسائل الشیعه/ج۲۷/ص۱۰۳ ای ، همه‌چیز را فقط از ما فرابگیر تا از ما و تحت ولایت و سرپرستی ما باشی. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چگونه دید فقیه نسبت به کلمات وحی ارتقاء می‌یابد؟ در مدرسه تمدنی بینات تعاریف فقه تقسیماتی مانند و و و یا ندارد. آنچه که در فقه رقم خورده است این است که تعاریف مشهور فقاهت تکامل یافته است و این هم دامنه دید و هم دامنه تصرف فقیه را کامل می‌کند و دیگر این تقسیمات و تقسیمات مشابه رنگ می‌بازد. به عنوان مثال با اضافه شدن اصل "" و تعریف استظهاری و فقهی "" و همچنین استنباط "شاخصه‌های تشخیص هر مرتبه از ظرفیت" در مخاطب؛ فقیه اولین کارش این است که متن آیه و روایت را با قرائن لفظی و مقامی و سایر قرائن، در یک درجه ظرفیتی طبقه‌بندی کند. مثلا به اشتباه از یک آیه و یا روایت مرتبط با درجه تدبر، برای مخاطب مرحله تعقل استفاده نکند. اگر این اصل در رعایت شود هم دید فقیه به کلمات وحی ارتقاء می‌یابد -و کلمات وحی را مثل هم نمی‌بیند- و هم تصرف و اش به دلیل رعایت ارتقاء می‌یابد... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
به عنوان مثال ۹ امر است و تحقق سایر احکام و معارف وابسته به تحقق این امور ۹ گانه دانسته شده است. مثلا بدون اساساً انتظار هدایت و فهم حکمتِ احکام و انجام خالصانه آنها ممتنع است و لذا فقیهی که به دنبال است باید برنامه پردازش تزکیه داشته باشد. درباره باقی زیر ساخت های هدایت هم مسئله به این شکل است. یعنی فقیه نظامی از ارتباط میان گزاره‌های دین در ذهنش به محوریت زیرساخت‌های هدایت شکل می گیرد که این خودش مصداق بزرگی از است. این موضوع هم درک فقیه از مسئله نظام احکام و معارف را تکامل می‌دهد و هم قدرت تصرف او را. 👌آنچه در مدرسه تمدنی بینات در مسئله فقه تئوریزه شده است در واقع بیان قواعدی است که دید فقیه نسبت به نقل را توسعه می‌دهد و ظرفیت استضائه بیشتر فقیه به نقل را ممکن می‌سازد. اعتقاد ما این است تا زمانی که فقاهت با ذره‌بین تعاریفی مانند و و و و... داخل در دریای نقل می‌شود پاسخگوئیش در حد باقی می‌ماند و نمی‌تواند مدیریت تحولات مرتبط با هدایت را فهم و عهده‌دار شود. با استظهار از وحی ده‌ها اصل مانند "بیان مبتنی بر تامل" "بیان مبتنی بر مکث" "بیان مبتنی بر منزلت" "بیان مبتنی بر انفتاح" و ....  تأسیس شده است که نتیجه اش است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در مدرسه فقهی بینات خیلی از دو‌گانه‌های فعلی رنگ می‌بازد. مثلا دیگر فقیه فقه را به فقه فردی و حکومتی تقسیم نمی‌کند و آنچه برایش مهم است، است. در مسئله هدایت هم گاهی امور زیر ساختی مانند تزکیه مطرح است و گاهی امور خرد و گاهی کسب اختیارات اجتماعی. از هدایت به همه استلزاماتش منتقل می‌شویم و به همه حوزه‌های مرتبط ورود می‌کنیم. این در حالی است که با تعاریف و اصول تفقه موجود اولا در تعریف ابواب جدید فقهی معرکه الاراء ایجاد شده است و هم اینکه همه- تحقیقات- در مقام تعریف باقی مانده‌اند خروجی های حوزه در نظریه‌پردازی محدود به است و نه . . . مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir