eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
657 دنبال‌کننده
550 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
در لایه سوم به بررسی و اصلاح با درباره خلقت می‌پردازد. به عنوان مثال در موجود براساس قانون ثابت تحلیل می‌شود. این در حالی است که قرآن می‌فرماید: و الشمس و القمر و النجوم مسخرات بامره الا له الخلق و الامر (اعراف ۴۹) براساس و مقایسه آن با تحلیل نظم کائنات براساس یکی از مسائل لایه سوم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
"فقه نباشد، اسلام نمی‌تواند به راهش ادامه دهد" 🔹اسلام اگر خدای نخواسته هرچیز از دستش برود، ولی فقهش به طریقه‌ی موروث از فقهای بزرگ بماند، به راه خود ادامه خواهد داد. 🔹ولی اگر همه‌چیز به دستش آید و خدای نخواسته فقهش به همان طریقه‌ی سلف صالح از دستش برود، راه حق را نمی‌تواند ادامه دهد و به تباهی خواهد کشید. 🗓1361/11/26 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
احیای بهره‌برداری صیانتی از و در قالب ، برنامه آغازین "نظریه تَعَرُّف" است. در این طرح، مدیریت مردمی در حفظ جنگل و مراتع جایگزین مدیریت نهادهای دولتی می‌شود.  احیای بهره‌برداری صیانتی و و طرح‌های مشابه، را از سامانه‌های صنعتی به سامانه‌های محلی و مرتع محور تبدیل می‌کند... رفع فقر از مراتع افزایش زاد ولد گونه‌های بومی دام کاهش هزینه‌های دامداری در نهایت تحقق قاعده نفی‌سبیل بخشی از فوائد مطرح در طرح قُری است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخشی از حتی با اقتران قیاس خفی، به علم منتهی نمی‌شود؛ زیرا از شروط علم بودن یک گزاره، ملاحظه آن گزاره در است و الا به کاربردهای ناقص و غیر مفید منتهی خواهد شد. به عنوان مثال طبق قاعده ، تحلیل یک گزاره را در کنار و جایگاه استقرار آن گزاره بررسی می‌کنیم. و یا طبق قاعده ، نقش یک گزاره در انفتاح معنائی برای یک گزاره دیگر را تحلیل می‌کنیم. در تعریف ، قواعد اصولی فقه البیان لحاظ نشده است؛ در نتیجه ماهیت انتاج در قضیه را با چالش روبرو می‌کند. در بخش ، را به دلیل لحاظ ارتباط گزاره‌ها پیشنهاد نموده‌ایم، که در واقع پایه‌گذاری جدید برای است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
به محوریت نظریات الگوی پیشرفت اسلامی است و بدون استنباط و به یک نظریه، مجوزی برای حضور اجتماعی وجود ندارد! را در شرح داده شده است. همچنین آن نظریه را در مطرح شده است. مراد ما از نظریه، آن نیست بلکه منظورمان از نظریه استنباط سیر صیرورت یک موضوع است. ماهیت نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی اتکاء به علیه‌السلام است که مبتنی بر اشراف است و نه بعد از استنباط هر نظریه چهار دسته فعالیت حول آن نظریه باید انجام شود. که شامل ۱.مدیریت خبر ۲.مدیریت تضارب ۳.مدیریت کتابت ۴.مدیریت نمونه‌سازی انجام می‌دهیم. که تحفظ بر این چهار امر، گسترده‌ای در مخاطب و در فرد اقامه کننده ایجاد می‌کند. این نوع از تفکر ده‌ها برابر بیشتر و عمیق‌تر از مفهوم فعلی تفکر است و لذا از به تعبیر نموده‌ایم... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢👇🏼 مبتنی بر یعنی تدبر است. در واقع خواننده را به در ، ترغیب می‌کند. برای دستیابی به ساختار تدبر در گزارش خود، مراحل زیر را طی کنید. مرحله اول _تَدَبُّر مورد نظر خود را بصورت فقهی بحث کنید و اگر بحث از ملاک مورد نظرتان نیازمند تفصیل است؛ حتما در پیوست شماره یک گزارش از این تفصیل را بیاورید. مرحله دوم گزارشی از آن تصمیم با را ارائه نمائید. این بخش از گزارش کاملا مستدل نگارش می‌شود و آفت آن کلی‌گوئی و بررسی غیر دقیق است. مرحله سوم با ارائه پیشنهادی کاربردی و هماهنگ با به مدیریت زمینه‌های تصمیم موضوع گزارش بپردازید. این قسمت از گزارش بسیار مهم است و در واقع را به مدیر پیشنهاد می‌دهد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
ادامه بخش قبلی... 📢👇🏼 مرحله چهارم ارتباط میان مرتبط با با سایر را بحث کنید. در این مرحله به بررسی فقهی در یکدیگر می‌پردازد. در واقع مطالعه آن، زمینه پیدایش تصمیمات مغایر با زیر ساخت‌های هدایت را کاهش می‌دهد. بدون توجه به مرحله چهارم امکان اتخاذ مجدد تصمیمات معارض با زیر‌ساخت‌های هدایت توسط مدیر وجود دارد. مرحله پنجم در بخش پایانی گزارش خود به درباره جانبه زیر‌ساخت‌های هدایت بپردازید. بخش پنجم گزارش، افقی تمدنی را در ایجاد می‌کند. بدون توجه به این بخش، گزارش راهبردی به انتزاعی و غیر کاربردی بودن متهم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چه ارتباطی میان نظام‌سازی و قواعد تقدیر وجود دارد؟! یکی از مباحث پیچیده مدرسه تمدنی بینات گفتگو درباره تقدیر و ارتباطش با نظامات اجتماعی است. به اعتقاد ما خمیر مایه‌ نظام‌سازی فهم تقدیر است. به در همه شئون بازگشت دارد. وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر ۲۱) با تغییر اصطلاحات و نوشتن یک سند حقوقی نمی‌توان به الگوی اسلامی پیشرفت دست یافت؛ الگوی پیشرفت اسلامی اولا و بالذات یعنی مجموعه‌ای از نظریات بخشی که در متن آن نظریه، ارتباط میان نظام‌سازی و تقدیر لحاظ و شده باشد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢سه نکته درباره الگوی ساخت👇🏼 ❌نکته اول الگوی ساخت یا ابزار مفهومیِ مدیرانی است که می‌خواهند بر اساس مفهوم به مدیریت تحولات جامعه خود بپردازند. ⭕️این الگو جایگزینی برای مدل‌های مختلف مانند: ماتریس Swot و مدل‌های مختلف است. ❌نکته دوم این الگو، در هر مسئله‌ای را به سه رکن ، و تقسیم می‌کند. ❌نکته سوم : نظریه حاکم بر نظریات بخش‌های مختلف الگوی پیشرفت اسلامی را بر اساس و به صورت استظهاری و فقهی تولید و استنباط می‌کنیم. 👌🏻به عبارت ساده‌تر وابسته به بوده و نظام‌سازی هم بدون استنباط از فقه امکان‌پذیر نخواهد بود‌. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
ما در مدرسه تمدنی بینات موظفیم به "نظام مقایسه" درباره تعاریف غلطِ مطرح در هستیم. ، در علوم مختلف وجود دارد که معیوب بودن این تعاریف را روشن می کند مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir