eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
👇🏼 از مانند تعریف غلطی که کتاب مرجع بخش اول سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از مسئله توانمندسازی ارائه داده است منشاء اصلی پیدایش محرومیت در کشور است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چگونه بدون استفاده از و در مخاطب اثر بگذاریم؟ با استفاده از قواعد بهتر از فلسفه و منطق می توانیم را تحریک کنیم. مبتنی بر شامل ۱.ایجاد تأمل ۲.ایجاد تَعَقّل ۳.ایجاد تَدَبُّر ۴.ایجاد تَجَرُّب ۵.ایجاد تَفَقُه در مخاطب است. اساساً محدود نمودن تفکر به سطوح چرائی، چیستی و چگونگی، نوعی تنزل در حوزه تفکر محسوب می‌شود. اعتقاد ما این است که همه انواع فلسفه و منطق‌های موجود، تفکر را تنزل می‌دهند و به همین دلیل فاقد حجیت و هستند! حجیت عروة الوثقی است. نمی‌توان حجیت را نادیده بگیریم. تلاش مدرسه تمدنی بینات و انتقادات آن برای ارتقای ، با انتقادات و انتقادات و انتقادات به فلسفه و منطق تفاوت‌های روشنی دارد! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
تربیت دارای پنج مرحله است: ۱.انتخاب همسر تا تولد فرزند ۲.هفت سال سیادت ۳.هفت سال ادب ۴.هفت سال مشورت ۵.دوران پختگی و تثبیت هر کدام از این مراحل پنج گانه تاثیری بی‌بدیل بر دارد. مانعی برای تصور و تحقق این محسوب می‌شود! اشتباه مهلک مدیران و پدر و مادرهای عصر ما به چنین ساختار معیوبی است. لازم است که ساختار آینده آموزش و پرورش را به محوریت طراحی کنیم. به صورت تفصیلی هدف، محتوا و روش آموزش و پرورش در آینده را ترسیم کرده است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ برای دستیابی به نقشه‌ای جامع برای تحقق باید به دو پرسش پاسخ دهیم: ۱.مفاهیم تمدن اسلامی چیست؟ ۲.چگونه باید مفاهیم تمدن اسلامی را محقق کرد؟ در پاسخ به پرسش اول: اعتقاد ما این است که مفاهیم تمدن اسلامی به دو دسته مفاهیم تقسیم می‌شود: ۱.مفاهیم اصلی ۲.مفاهیم بخشی شامل سه دسته مفهوم می‌باشد: ۱. در حوزه‌های شانزده گانه ۲. در مقایسه با تصرف عنصرپایه ۳.اتکاء به اسماء الهی هم در قالب ۱۰۰ نظریه فقهی در حوزه‌های ساختمان مدیریت شهری آموزش و پرورش سلامت امنیت برنامه و بودجه میراث فرهنگی خبر و...تئوریزه می‌شود. در پاسخ به پرسش دوم: اعتقاد ما این است که سه حوزه فعالیتی زیر برای تحقق مفاهیم تمدن اسلامی ضرورت دارد.: ۱.برجسته کردن ۲. مفاهیم تمدن اسلامی ۳. بر اساس مفاهیم فقهی شایان ذکر است که برنامه‌ اجرائی در هر سه حوزه اجرائی بر اساس نظریه چرخه چهاربخشی تنظیم می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ قبل از اینکه به تبیین تفصیلی ساختار مباحث فقه البیان بپردازیم؛ مروری مجدد بر تبیین مسئله و دغدغه فقه البیان خواهیم داشت. به بیان اول: دغدغه تبیین ابعاد مختلف است. به عبارت دیگر ادله‌ای مانند شارع و امتناع تخاطب در صورت تاسیس را علیل می‌دانیم و معتقدیم شارع ضمن تاسیس یک زبان ویژه برای تفاهم، تفاهم عمیق‌تری نسبت به با همه اعصار برقرار کرده است. در ابعاد این تاسیس مبارک زبانی را شرح می‌دهیم. (زبان شارع امضائی است یا تأسيسي؟) به بیان دوم: موضوع بررسی ۱۳ دسته از روایات و آیات مرتبط با توسط شارع است. اگرچه شارع در همه مجالس گفتگوییِ خود اشاره‌ای به قواعد زبانی نکرده است ولی در طول دوره تشریع این قواعد زبانی را تبیین نموده است. به عنوان مثال قواعدی مانند ظرفیت، مقایسه، مُکث و... در بیان بوده است. (بررسی آیات و روایات روشی) به بیان سوم: در فقه البیان به دنبال کشف روشمند معقولیت مطرح در آیات و روایات هستیم. رعایت قواعد فقه البیان به درایه و تدبر عمیق در وحی و آن ختم می‌شود و جامعه را از تکیه به ناقص بی‌نیاز می‌کند. (چگونه معقولیت شارع را کشف و بیان کنیم؟) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
گفتگوهای مرتبط با و در حوزه علمیه و در میان نخبگان دانشگاهی روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد و بالتبع پرسش‌های مرتبط با این حوزه، هر روز عمیق‌تر و بیشتر می‌شود. یکی از پرسش‌های مهم این حوزه تفاوت‌ها در محدود به و است. متکفل تبیین قواعد استنباط فقه نظام است و تبیین این قواعد اصولی ضمن تبیین تفاوت‌های میان این دو مکتب فقاهتی سطح تفقه را از سطح "کشف معذر و منجز" به سطح فقه نظام ارتقاء می‌دهد. یکی از تفاوت‌های این دو نوع فقاهت، مسئله مهم است. فقه نظام به بدعت‌ها و غیّ‌های مقابل یک حکم شرعی توجه دارد و چگونگی مقابله با آن را به شکل متصل یا منفصل از وحی استنطاق می‌کند ولی در کلمات فقهای کاشف معذر و منجز، این نوع از بحث‌ها به نحو حداقلی وجود دارد. به عنوان مثال در کلمات بسیاری از فقهاء، احکام مرتبط با انفاق‌های واجب و مستحب و حرام به صورت تفصیلی بحث شده است ولی احکام مرتبط با انفاق با ایده‌هائی معیوبی مانند (Savings) و مفهوم  در اقتصاد کلان -که در نقطه مقابل انفاق عمل می‌کنند مقایسه نمی‌شود. عدم مقایسه یک حکم شرعی با یک قانون عرفی و سکولار در برخی موارد جلوی اجرای حکم شرعی را برای مردم می‌گیرد و در خوشبینانه‌ترین وضعیت "بیان حکم بدون توجه به اصل مقایسه" به و قانون مبتنی بر آن کمکی نمی‌کند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
به عنوان مثال دیگر وقتی درباره و ابزارهای آن مانند -که ایده اصلی فقه برای و توسعه عدالت است- صحبت می کنیم؛ ضرورت دارد آن را با بدعت فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و مقایسه کنیم. برای ارتقاء فقاهت از سطح کشف معذر و منجز به سطح نظام‌سازی، علاوه بر اصل نظام مقایسه، ۸ دسته قاعده دیگر مانند توجه به ۱.اصل تأمل ۲.اصل مُکث ۳.اصل رفق ۴.اصل ظرفیت ۵‍.اصل منزلت ۶.اصل انفتاح ۷.اصل سیاق ۸.اصل کَمیت در مسیرهای فقاهتی موضوعیت دارد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 دروس سطح سوم مدرسه مدرسه بینات عمدتاً به چهار اصلی در حوزه تفقه پاسخ می‌دهد. دروس استنباطی به تحلیل تکاملی می‌پردازد. در تحلیلِ مسئله صدور علاوه بر احراز صدور روایت به تبیین علیه‌السلام برای دستیابی مردم به و می‌پردازیم. به عبارت بهتر امام علیه‌السلام برای به مردم همه اعصار، از روش‌های خاصی استفاده می‌کند. تأکید امام علیه‌السلام بر یکی از شناخته شده‌ترین این روش‌ هاست. رجوع شود به مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بعد از شکست محسوس و حداکثری در حوزه‌های مختلفِ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی؛ بار دیگر شرایط برای اجرای نظریات کارآمد فقهی مانند آماده شده است. به فضل الهی دوران تلخِ تدبیر و امیدِ "مبتنی بر " زمینه برائت مردمی از دیدگاه‌های غیر بومی توسعه غربی را فراهم آورده است... 👌مهم‌ترین شرط موفقیت در سال‌های آینده برای جریان فکری انقلاب اسلامی؛ ارائه برای است. به عبارت دیگر ارائه بحث‌های کلی و انتزاعی درباره "" به نوعی فرصت‌دهی برای بازسازی جریان ناکارآمد توسعه غربی محسوب می‌شود. همانطور که غرب‌گرا‌ها بر ضد منافع مردم عمل می‌کنند؛ کلی‌گوها هم ناخواسته بخشی از این پازل شوم محسوب می‌شوند. به همه برادران انقلابی خود توصیه می‌کنیم برای و مراقب خطر کلی گوها درباره و باشند... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 دروس سطح سوم مدرسه مدرسه بینات عمدتاً به چهار اصلی در حوزه تفقه پاسخ می‌دهد. دروس استنباطی به تحلیل می‌پردازد. روش درایه و تدبر را به طلبه آموزش می‌دهند. یکی از این قواعد کاربردی، قاعده است. به عنوان مثال وقتی مشغول تبیین مسائل مرتبط با انفاق هستیم؛ حتماً باید آن را با بدعتی مانند به سمت تولید صنعتی و مقایسه کنیم. بدون توجه به اصل نظام مقایسه میان رشد و غیّ نسبت به دیدگاه‌های عرفی و سکولار تبیین نمی‌شود و مردم به رفتارهای دوگانه مبتلا می‌شوند. به کارگیری در ، ابزاری برای محسوب می‌شود و طلبه را از و ضعیف و ناقص بی‌نیاز می‌کند. رجوع شود به مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چه ارتباطی میان به عنوان مفهوم اصلی الگوی پیشرفت و برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت‌های تمدنی با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسان" است. 👌🏻پایه‌های اصلی روابط انسان در همه زمان‌ها و مکان‌ها شامل سیزده حوزه زیر می‌باشد👇🏻 ۱. روابط فرد در حوزه ۲. روابط فرد در حوزه ۳. روابط فرد در حوزه ۴. روابط فرد با ۵. روابط فرد با ۶. روابط فرد با ۷. روابط فرد با ۸. روابط فرد با ۹. روابط فرد با ۱۰. روابط فرد با ۱۱. روابط فرد با ۱۲. روابط فرد با ۱۳. روابط فرد با ؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir