eitaa logo
قران پویان
439 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
603 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️حکمت و اراده خداوند در آفرینش آسمانها و زمین 💠فَقَضاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَ أَوْحی‌ فِي كُلِّ سَماءٍ أَمْرَها وَ زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنْيا بِمَصابِيحَ وَ حِفْظاً ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (۱۲/فصلت) 🌱‏پس آن را (كه به صورت دود بود،) در دو روز در قالب هفت آسمان درآورد و در هر آسمانی امرش را وحی كرد؛ ما آسمان دنيا را به ستارگان زينت داديم و آن را وسيله‌ی حفظ (آسمان‌ها) قرار داديم؛ اين است تقدير خدای توانا و دانا. 🔹خداوند آسمان را هفت طبقه قرار داده است. «فَقَضاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ» ‏ 🔹در نزد قدرت خداوند، آفرينش زمين با آفرينش آسمان‌های هفت‌گانه تفاوتی نمی‌كند. هر دو را در دو مرحله آفريده است. فَقَضاهُنَ‌ ... فِي يَوْمَيْنِ‌ ‏ 🔹با اين كه در هر آسمانی امر و ويژگی خاصّی وجود دارد، امّا همه به يك سرچشمه وصل است. أَوْحی‌ ... ‏ 🔹برنامه‌های هر آسمانی از آسمان ديگر جدا است. ( «أَمْرَها» يعنی اموری كه مربوط به همان آسمان است) 🔹هر چه ستاره ديده‌ايم و آن چه كه بعداً كشف می‌شود، زينت‌های آسمانِ پايينی است و ما از آسمان‌های ديگر خبری نداريم. «زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنْيا بِمَصابِيحَ» ‏ 🔹ستارگان، عامل حفاظت آسمان‌ها هستند. «حِفْظاً» ‏ 🔹مقدّرات الهی در دسترس هيچ كس قرار نمی‌گيرد. «تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ» ‏ 🔹هستی، تبلور علم و قدرت الهی است. «ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ» ‏ 🔹مقدّرات الهی حكيمانه و عادلانه است. «ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️انواع 💠وَ أَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‏ عَلَى الْهُدى‏ فَأَخَذَتْهُمْ صاعِقَةُ الْعَذابِ الْهُونِ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ 🌱اما (قوم) ثمود: راه (حق) را به آنان نشان دادیم؛ (ولی) نتیجه این شد که کوردلی را بر هدایت ترجیح دادند. پس به سزای کارهایی که می‌کردند، صاعقه‌(ای خارق‌العاده و مخصوصِ) آن عذاب ذلت‌بار، آنان را فراگرفت. فصلت - ۱۷ 👈‏می‌دانيم هدايت بر دو گونه است:" هدايت تشريعی" كه همان" ارائه طريق" و نشان دادن راه با تمام نشانه‌هاست، و" هدايت تكوينی" كه" ايصال به مطلوب" و رسانيدن به مقصود است. 🔹‏در آيات مورد بحث هر دو يك جا جمع شده است نخست می‌گويد:" ما قوم ثمود را هدايت كرديم" اين هدايت همان هدايت تشريعی و ارائه طريق است، سپس می‌افزايد:" آنها نابينايی را بر هدايت ترجيح دادند" اين همان هدايت تكوينی و ايصال به مقصود است. 🔹‏به اين ترتيب هدايت به معنی اول كه وظيفه مسلم انبيای الهی است حاصل شد، اما هدايت به معنی دوم كه به اراده و اختيار هر انسانی بستگی دارد از سوی اين قوم مغرور و خود خواه حاصل منتفی شد، چرا كه آنها گمراهی را بر هدايت ترجيح دادند" فَاسْتَحَبُّوا الْعَمی‌ عَلَی الْهُدی‌". 🔹‏اين خود دليل روشن و بارزی است بر مساله" آزادی اراده انسان" و عدم اجبار او در اعمالش، و عجب اينكه با اين صراحت و روشنی آيات باز بعضی از مفسران همچون" فخر رازی" به خاطر پيشداوريهايی كه در مورد ترجيح مكتب جبر داشته‌اند در اينجا اصرار و پافشاری بر انكار دلالت آيه كرده‌اند و سخنانی گفته‌اند كه از شان يك محقق دور است‌. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️موضوع :   مطهری ، اندیشه ای که حذف شد❗️ بخشی از نظرات شهید مطهری در جلسات شورای انقلاب از بهمن 57 تا فروردین 58: 💢 اگر یک فرد مجرم مجازات نشود، بهتر است که غیرمجرم مجازات شود. در مورد یازده نفر اخیر گفته می‌شود که بعضی مستحق نبودند. ادعاهای کلی با خدا درست نیست. بعضی افراد علی‌الظاهر به ناحق کشته شده‌اند، بعضی به حق، ولی طرز ناحق کشته شدند.    این‌ها که] کارهایی که به اسم می‌کنند، فی‌الارض این‌ها هستند   با این طرز محاکمه، از امام حسین درست کرده‌اند. به جنتی (که  دادستان بود) بگویید تحت فشار اسلحه انهایی که بالا هستند(نیروهای انقلابی و امنیتی) حکم صادر نکند 💢میگویند چون اقا تایید کرده، پس قانون اساسی، نمی خواهد؟ میگویند چرا انتخابات مجلس خبرگان برای قانون اساسی برگزار کنیم، خودمان متخصصین مختلف را انتخاب می کنیم!! نمیخواهند در جریان امور قرار بگیرند 💢صحبت امام  راجع به بودن کارمندان، یک ارشاد و توصیه دینی است نه یک الزام حکومتی. حذف شد و افرادی جایگزینش شدند که سنخیتی با اندیشه های او ندارند😞 استادسروش محلاتی @quranpuyan
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 🌟بسمـ الله الرحمنـ الرحیمـ🌟 🌹سلام بر مخاطبان گرامی و خیرمقدم به دوستانیکه جدیدا و یا در نمایشگاه رسانه های دیجیتال به ما ملحق شدند 🔸🔸لیست گروهها و کانالهاے مرتبط با قرآن پویان در پیام رسانها ♻ برنامه 1⃣ساعت5 صبح / پیام 2⃣ساعت6 : قرائت یک صفحه از قران کریم شامل ،ترجمه و توضيح ساده آیات بصورت صوتي و نكاتی از تفسیر آیات همان صفحه 3⃣ ساعت 11: ( و پرسش و پاسخ در يك سوره از قران به ) 4⃣ساعت 18: (گفتار بزرگان/ پرسش و پاسخ قراني،پستهای مناسبتی و ..) ✅شناسه در ، ، و گپ @quranpuyan ✅لینک کانال قران پویان در پیام رسانهاے ایتا و بله (تحت وب) https://eitaa.com/quranpuyan https://ble.ir/quranpuyan ♻ گروه قرآن پويان در تلگرام https://t.me/joinchat/PZJ_-Scb9euHUOWT ♻ گروههاے : مطالعه یک صفحه از قرآن باترجمه بطور روزانه همراه با ✅ ، و توضيح صوتي و روان آیات صفحہ ✅ فایل صوتی آيات صفحه ✅ از مفسران مختلف ✴گروه تقرب در https://t.me/taqarrob99 ✴گروه تقرب در https://eitaa.com/joinchat/616562802Cf7d0a91ea0 ✴گروههای تقرب در https://chat.whatsapp.com/FPegBnOL5JZ43TKDukEVP0 https://chat.whatsapp.com/Kbhf7Ywu2cw9Ry83l5oi2g ♻ کانال/گروه : آشنایی با باورها و رفتارهای قرآنی 1- ساعت 5 صبح : 2-ساعت 9: ( روزهای زوج) (روزهای فرد) 3 -ساعت 19: 💢گروه زيست در https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d 💢کانال زيست https://t.me/zistequrani 💢گروه زیست در https://chat.whatsapp.com/EcWfio5iuIq01Dy5YeT0Tt ✅ادرس تالار گفتگوهاي قرآن پويان http://www.quranpuyan.com ✅ صفحه قرآن پويان در https://www.instagram.com/quranpuyan/ ✅ مشاهده فیلم و ڪلیپ قرآنی در http://www.aparat.com/quranpuyan ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
: ⭕❓آیا آیات قرآن بر لزوم دلالت دارد؟ قسمت شانزدهم ( اخرین قسمت) "دليل عمده اختلاف فقها در موضوع اغاز ماه قمري و هلال، ان است كه از كه منبع اصلي صدور احكام است، فاصله گرفتند و به اولويت دادند . در حاليكه روايات را بايد ذيل قران فهميد قران ميفرمايد فمن شهد منكم الشهر فليصمه يعني هركس شهر رمضان را درك كرد و وارد ان شد بايد روزه بگيرد موضوع، شهر است نه هلال. حلول و دخول شهر هم يك عرفي و علمي است اگر علم ثابت كرد شهر رمضان محقق شده است، درست است و بايد روزه گرفت اصلا فقها نبايد وارد شوندبلكه استنباط وظيفه انهاست كه با حلول شهر رمضان، چه احكامي مترتب ميشود. روايات هم كه فرموده اند صم للرويه و افطر للرويه براي اين بوده كه ان زمان ، طريق ديگري جز رويت براي اثبات ورود به شهر رمضان نبوده است. " ايت الله ايازي 💫براي مطالعه نظرات مختلف و مشروح پستهای قبلی به لينك زير مراجعه نماييد https://b2n.ir/d32002 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
. 🌸🍃 🍃 بسم الله الرحمن الرحیم يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْكُمْ خداوند می‌خواهد بار مشکلاتت را سبک گرداند ( پس صبور باش ) 🌿 سوره نساء ، آیه ۲۸ 🍃 🌸🍃 کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖  آیات 21 تا 29 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠‏وَ قَيَّضْنا لَهُمْ قُرَناءَ فَزَيَّنُوا لَهُمْ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنَّهُمْ كانُوا خاسِرِينَ (۲۵/فصلت) 🌱‏و ما برای آنان همنشينانی گماشتيم، كه از پيش رو و پشت سرشان (كارهای خلافشان را) برايشان زيبا جلوه دادند و فرمان عذابی كه قبل از آنان گروه‌هايی از جن و انس را فراگرفته بود بر آنان نيز ثابت شد، همانا كه آنان زيانكارانند. ‏🔹 دوستان فاسد، فكر و شخصيّت انسان را می‌پوشانند. «قَيَّضْنا لَهُمْ قُرَناءَ» ‏🔹 دوست و همنشين بد، يكی از كيفرهای الهی است. «قَيَّضْنا لَهُمْ قُرَناءَ»» 🔹 دوست بد، همچون شيطان، زشتی‌های انسان را زيبا جلوه می‌دهد. «زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ»۱*، «فَزَيَّنُوا لَهُمْ» ‏🔹 منحرفان از خواسته‌های طبيعی و غريزی انسان سوء استفاده می‌كنند. (انسان فطرتاً زيبايی و خوبی را دوست دارد، اغفالگران از اين امر سوء استفاده كرده و كارهای بد را زيبا و خوب جلوه می‌دهند تا انسان به راحتی آن را بپذيرد.) «فَزَيَّنُوا لَهُمْ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ» ‏🔹 نتيجه‌ی زيبا ديدن گناهان گذشته آن است كه انسان از گناهانش توبه نكند. ‏«ما خَلْفَهُمْ» و نتيجه‌ی خوب ديدن اعمال امروز اين است كه انسان به رفتار انحرافی خود دلگرم باشد. «فَزَيَّنُوا لَهُمْ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ» 🔹 انسان گام به گام سقوط می‌كند: ابتدا دوستان فاسد زشتی‌ها را برايش زيبا جلوه می‌دهند، سپس مستحقّ قهر الهی می‌شود. «حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ» ‏🔹 تهديد و تنبيه و كيفر، يك سنّت دائمی خداوند است. «حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ» ‏🔹 جن موجودی است مكلّف و انتخابگر كه همچون انسان گرفتار قهر الهی و مرگ و مير می‌شود. «خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ» 🔹 دوستِ بد، مايه‌ی زيان آدمی است. لَهُمْ قُرَناءَ ... إِنَّهُمْ كانُوا خاسِرِينَ‌ ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️درخشیدن و پربارتر شدن روز به روز در سراسر جهان 💠وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ 🌱کافران گفتند:«به این قرآن گوش نکنید و در(زمان تلاوت) آن، سخنان بیهوده بگویید تا پیروز شوید.» فصلت - ۲۶ 🔹در بعضی از روايات آمده است كه هر گاه پيامبر ص در مكه صدای خود را به تلاوت قرآن مجيد و كلمات شيرين و جذاب و پر محتوای خداوند بلند می‌كرد مشركان مردم را از او دور می‌كردند، و می‌گفتند: سوت و صفير بكشيد، و صدا را به شعر بلند كنيد تا سخنان او را نشنوند! 🔹اين يك روش قديمی برای مبارزه در برابر نفوذ حق است كه امروز نيز به صورت گسترده‌تر و خطرناكتری ادامه دارد كه برای منحرف ساختن افكار مردم‌ و خفه كردن صدای مناديان حق و عدالت، محيط را آن چنان پر از جنجال می‌كنند، كه هيچكس صدای آنها را نشنود، و با توجه به اينكه" و الغوا" از ماده" لغو" معنی گسترده‌ای دارد و هر گونه كلام بيهوده‌ای را شامل می‌شود، وسعت اين برنامه روشن خواهد شد. 🔹‏گاه با جار و جنجال و سوت و صفير. ‏گاه با داستانهای خرافی و دروغين. ‏گاه با افسانه‌های عشقی و هوس‌انگيز! گاه از مرحله سخن نيز فراتر رفته، مراكز سرگرمی و فساد، و انواع فيلمهای مبتذل، و مطبوعات بی‌محتوای سرگرم كننده، و بازيهای دروغين سياسی و هيجانهای كاذب، و خلاصه هر چيزی كه افكار مردم را از محور حق منحرف سازد به وجود می‌آورند. 🔹‏و از همه بدتر اينكه گاه بحثهای بيهوده‌ای در ميان دانشمندان يك قوم مطرح می‌كنند و چنان آنها را به قيل و قال در باره آن وا می‌دارند كه هر گونه مجال تفكر در مسائل بنيادی از آنها گرفته شود. ‏ولی آيا مشركان توانستند با اين اعمالشان بر قرآن غلبه كنند؟ نه! آنها و شيطنتهايشان بر باد رفت، و قرآن روز به روز گسترده‌تر و پربارتر شد و در سراسر جهان درخشيدن گرفت. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 8⃣5⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۷۷-۷۵ سوره یوسف از تفسیر نور ۱- در قانون استثنا و تبعیض وجود ندارد،هرکس سارق بود برده خواهد شد. «مَنْ وُجِدَ فِی رَحْلِهِ» ۲- با تفهیم جرم و بیان قانون و عقوبت آن،اعتراض متّهم را به حداقل کاهش دهید. جَزاؤُهُ مَنْ وُجِدَ ... ۳- دلایل باید به گونه ای باشد که متهم نیز خود به راحتی اتهام را بپذیرد. مَنْ وُجِدَ ... ۴- وجود یک خلافکار در جمعی،دلیل بر خلافکار بودن همه نیست. «مَنْ وُجِدَ فِی رَحْلِهِ» ۵- کیفر خلافکار در کشور بیگانه می تواند طبق قانون خود او باشد،نه کشور میزبان. «کَذلِکَ نَجْزِی الظّالِمِینَ» ۶- عملکرد کارکنان به عهده مسئولان گذاشته می شود. «فَبَدَأَ» (به حسب ظاهر یوسف شخصاً بازرسی نکرده،ولی قرآن می فرماید:او بازرسی را آغاز کرد.) ۷- فکر و ابتکار و چاره جویی،از امدادهای غیبی است. «کِدْنا» ۸- احترام ومراعات قوانین،حتّی در نظام های غیر الهی لازم است. «ما کانَ لِیَأْخُذَ أَخاهُ فِی دِینِ الْمَلِکِ» ۹- سردمداران نیز بایستی به قانون وفادار و از آن تخلّف نکنند.(یوسف به قانون مصر پایبند بود،لذا برادر را نگه داشت) «لِیَأْخُذَ أَخاهُ فِی دِینِ الْمَلِکِ» ۱۰- علم و آگاهی،مایه ی برتری است. نَرْفَعُ دَرَجاتٍ ... وَ فَوْقَ کُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلِیمٌ ۱۱- دانش بشری محدود است. «فَوْقَ کُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلِیمٌ» ۱۲- حسود،حتّی بعد از دهها سال ضربه می زند. «فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَهُ مِنْ قَبْلُ» ۱۳- آنجا که صفا نیست،اتّهام افراد زود پذیرفته می شود. إِنْ یَسْرِقْ فَقَدْ ...(بیرون آمدن پیمانه از بار او،دلیل بر سرقت نیست،ولی برادران چون علاقه ای به بنیامین نداشتند، کلمه سرقت را بکار گرفته و مسئله را مسلّم پنداشتند.) ۱۴- آنجا که صفا نیست،خلاف جزیی را کلی قلمداد می کنند.( «یَسْرِقْ» بجای «سرق»یعنی او همیشه این کاره بوده است.) ۱۵- برادران یوسف،بر فرضِ سرقت پیمانه از سوی بنیامین،از او بدتر بودند، چون آنان برادر خود را دزدیده بودند. «أَنْتُمْ شَرٌّ مَکاناً» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
⭕️نفي و در قبول دين و عمل به احكام 🛑قسمت اول ✳نفى و اجبار در دين " در جمله : ((لا اكراه فى الدين ))، دين اجبارى نفى شده است ، چون دين عبارت است از يك سلسله معارف علمى كه معارفى عملى به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف ، يك كلمه است و آن عبارت است از ((اعتقادات ))، و اعتقاد و ايمان هم از امور قلبى است كه اكراه و اجبار در آن راه ندارد، چون كاربرد اكراه تنها در اعمال ظاهرى است ، كه عبارت است از حركاتى مادى و بدنى (مكانيكى )، و اما اعتقاد قلبى براى خود، علل و اسباب ديگرى از سنخ خود اعتقاد و ادراك دارد و محال است كه مثلا جهل ، علم را نتيجه دهد، و يا مقدمات غير علمى ، تصديقى علمى را بزايد. و در اينكه فرمود: ((لا اكراه فى الدين ))، دو احتمال هست ، يكى اينكه جمله خبرى باشد و بخواهد از حال تكوين خبر دهد، و بفرمايد خداوند در دين اكراه قرار نداده و نتيجه اش حكم شرعى مى شود كه : اكراه در دين نفى شده و👈 اكراه بر دين و اعتقاد جايز نيست و اگر جمله اى باشد انشائى و بخواهد بفرمايد كه 👈نبايد مردم را بر اعتقاد و ايمان مجبور كنيد، در اين صورت نيز نهى مذكور متكى بر يك حقيقت تكوينى است ، و آن حقيقت همان بود كه قبلا بيان كرديم ، و گفتيم اكراه تنها در مرحله افعال بدنى اثر دارد، نه اعتقادات قلبى . ⭕● علت اينكه در دين نيست خداى تعالى دنبال جمله ((لا اكراه فى الدين ))، جمله ((قد تبين الرشد من الغى ))، را آورده ، تا جمله اول را تعليل كند، و بفرمايد كه چرا در دين اكراه نيست ، و حاصل تعليل اين است كه اكراه و اجبار - كه معمولا از قوى نسبت به ضعيف سر مى زند - وقتى مورد حاجت قرار مى گيرد كه قوى و ما فوق (البته به شرط اينكه حكيم و عاقل باشد، و بخواهد ضعيف را تربيت كند) مقصد مهمى در نظر داشته باشد، كه نتواند فلسفه آن را به زير دست خود بفهماند، (حال يا فهم زير دست قاصر از درك آن است و يا اينكه علت ديگرى در كار است ) ناگزير متوسل به اكراه مى شود، و يا به زيردست دستور مى دهد كه كوركورانه از او تقليد كند و... 👈و اما امور مهمى كه خوبى و بدى و خير و شر آنها واضح است ، و حتى آثار سوء و آثار خيرى هم كه به دنبال دارند، معلوم است ، در چنين جائى نيازى به اكراه نخواهد بود، بلكه خود انسان يكى از دو طرف خير و شر را انتخاب كرده و عاقبت آن را هم (چه خوب و چه بد) مى پذيرد و دين از اين امور است ، چون حقايق آن روشن ، و راه آن با بيانات الهيه واضح است ، و سنت نبويه هم آن بيانات را روشن تر كرده پس معنى ((رشد)) و ((غى )) روشن شده ، و معلوم مى گردد كه در پيروى دين و در ترك دين و روگردانى از آن است ، بنابراين ديگر علت ندارد كه كسى را بر دين اكراه كنند. ♻● دلالت آيه شريفه بر اينكه اسلام دين و خون و اكراه و اجبار نيست و اين آيه شريفه يكى از آياتى است كه دلالت مى كند بر اينكه مبنا و اساس دين اسلام شمشير و خون نيست ، و اكراه و زور را تجويز نكرده ، پس سست بودن سخن عده اى از آنها كه خود را دانشمند دانسته ، يا متدين به اديان ديگر هستند، و يا به هيچ ديانتى متدين نيستند، و گفته اند كه : اسلام دين شمشير است ، و به مساله كه يكى از اركان اين دين است ،نموده اند، معلوم مى شود. 👈این ایه با ایات جهاد و قتال نیز نسخ نشده است. 📚ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 525 http://quranpuyan.com/yaf_postst5573_Hty-pymbr-hm-mjz-bh-jbr-mrdm-nyst---brrsy-jbr-w-lzm-dr-dyn-w-Hkwmt-slmy.aspx کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🌸🤲 الْحَمْدُ لِلّٰهِ الْفاشِى فِى الْخَلْقِ أَمْرُهُ وَحَمْدُهُ، الظَّاهِرِ بِالْكَرَمِ مَجْدُهُ، الْباسِطِ بِالْجُودِ يَدَهُ، الَّذِى لَاتَنْقُصُ خَزائِنُهُ، وَلَا تَزِيدُهُ كَثْرَةُ الْعَطاءِ إِلّا جُوداً وَكَرَماً إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْوَهَّابُ 💞خدا را سپاس که فرمان و سپاسش در آفریدگان جاری است و شکوه‌مندی‌اش با کرمش آشکار است و دست لطفش به سخاوت گشوده، خدایی که گنجینه‌هایش کاستی نپذیرد و بخشش بسیارش جز جود و کرم بر او نیفزاید، همانا او توانمند و بسیار بخشنده است 💫فرازی از دعای افتتاح ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 همراهان عزیز توجه فرمایید صفحه امروز آیه آخر دارد🔺  💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖  آیات 30 تا 38 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا