96 08 03 - Dr . Soleimani.mp3
34.26M
: " #روابط_عادلانه انسانها، هدف #بعثت رسولان"
✅طبق قران، هدف از ارسال رسولان اقامه قسط توسط #مردم است. مردم عدل و قسط و نحوه روابط صحیح و عادلانه با هم را می فهمند. دلیل ارسال رسولان هم ارشاد به حکم عقل است.
👈پیامبر با مشرکان و یهودیان معاهده بست. مبنای مشترکشان، عقل بود نه قران.
مبنای عدل، عقل و فطرت بشری است.
قران، در یک ایه، فردی که امر به عدل میکند را دربرابر کسی قرارمیدهد که ابکم است و خروجی عقل ندارد. یا امرین به قسط را کنار انبیا قرارداد
✅اصلا دین، فقط #اخلاق است و اخلاق یعنی ارتباط درست با خدا و سایر موجودات.
ما فکر میکنیم #عبادت، فقط نماز و روزه است.
امام صادق ع فرمودند:
💢و اللّه ما عبداللّه بشيء أفضل من أداء حقّ المؤمن؛
به خدا سوگند كه خداوند به چيزي برتر از ادا نمودن #حق_مومن، عبادت نشده است
که مومن هم در اینجا فقط شیعه یا مسلمان یا موحد نیست بلکه مومن در لسان قران، یعنی حق پذیر و برای همین هم قران را مایه هدایت مومنین دانسته است.
طبق فرمایش امام علی ع
👈👈 #حق_الناس مقدمه حق الله است
یا هرکس #حقوق_مردم را رعایت کند جایگاهش در نزد خدا بالاتر است.
دکتر عبدالرحیم سلیمانی
@quranpuyan
💐با سلام و تبریک عید سعید #مبعث
#تنزیل شش ساله شد.🌺
✅سال 97 در روز مبعث، مراسم رونمایی از #اپلیکیشن_تنزیل در کانون توحید تهران برگزارشد.
🌺🌺خلاصه خبر رونمایی از تنزیل در جشن عید مبعث سال 97:👇
♻سخنران نخست این برنامه دکتر حمید مغربی با عنوان "پیوستگی و #هدفمندی_سورهها، تحولی در فهم قرآن" بود.
وی با اشاره به فرضیات و تاریخچه نظریه هدفمندی سورهها ابراز داشت: «کشف هدفهای سورهها یکی از بهترین راههای فهم معانى سوره و آیات است. منظور از هدف سوره این است که «هر سورهاى از سورههای قرآن کریم داراى جان و روحى است که در کالبد آیات آن سوره جریان دارد و این روح بر مبانى، احکام و اسلوب آن سوره داراى سلطه و إشراف است».
💐 #سهویژگیمتمایز #تنزیل نسبت به سایر نرمافزارهای قرآنی مشابه
♻در ادامه مراسم، اقای سیدکاظم فرهنگ، به انگیزههای تولید برنامه تنزیل و نقاط تمایز این برنامه با سایر اپلیکیشنهای موجود قرآنی پرداخت .وی اظهار داشت: برنامههای قرآنی موجود، شامل تفاسیر حجیم یا ترتیل و تلاوت قاریان مختلف است. اما با توجه به رویکرد و اهداف قرآن پویان به دنبال تولید اپلیکیشنی بودیم که سه ویژگی مهم داشته باشد:
- در جهت عمومیسازی فهم قرآن، همه علاقهمندان به قران را با بیانی ساده به #تدبر و فهم قرآن تشویق کند.
- #سورهمحور باشد یعنی هدف یا محور یا عمود سوره را که همه مطالب سوره در جهت تبیین این محور شکل گرفتهاند بیان کند.
- به #ترتیب_نزول باشد. با توجه به فواید زیاد و شیرینی و لذت مطالعه قرآن به ترتیب نزول آنها (نه به ترتیب مصحف موجود) و تاکید برخی مفسران و قرآنپژوهان قرن اخیر،توصیه ما به همه مخاطبان و قرآن دوستان عزیز این است که حداقل یکبار ،قرآن را به ترتیب نزول مطالعه کنند.
👈 با توجه به این سه هدف، نرمافزار اندرویدی #تنزیل تولید و در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است.
لازم به ذکر است علاقهمندان جهت دانلود برنامه تنزیل میتوانند در کافه بازار کلمه #تنزیل را جستجو کنند.
یا نسخه اخر را از لینکهای زیر دانلود نمایند
https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk
https://t.me/tanzilapp/130/
💢 رشد #اخلاقی_انسانها، هدف اصلی #بعثت رسولان
❇️ بسیاری از نزاعها دربارهٔ موضوعاتی چون اسلامیسازی علوم، رابطهٔ #دین و #سیاست و گسترهٔ حداقلی یا حداکثری شریعت، به مبانی متفاوت و برداشتهای گوناگون دینشناسان از متون مرتبط با هدف و مأموریت پیامبران الهی باز میگردد.
🔺البته همهٔ طرفهای این نزاع هدف نهایی انبیا را زمینهسازی برای #رستگاری انسان در زندگی پس از مرگ میدانند. همانگونه که در دنیایی بودن مسیر کسب این رستگاری نیز اختلافی ندارند. فاصلهها از جایی آغاز میشود که میخواهند سهم ساماندهی اجتماع و آباد کردن دنیا را در این مأموریت مشخص کنند.
🔸برای فهم دیدگاه قرآن در اینباره باید دهها آیهای که بهصورت صریح و صدها آیهٔ دیگری که بهصورت ضمنی به هدف #بعثت انبیا میپردازد، با دقت بررسی و مشخص شود آیا کتاب خدا برای جایگاه نبوت، مأموریت و مسئولیتی دنیایی نیز در نظر میگیرد یا در این زمینه به همان امور معنوی و اخروی اکتفا میکند.
🔸در این بررسی با سه نوع محتوا روبهرو میشویم.
در بخش اصلی که اکثر این آیات را تشکیل میدهد، کار انبیا هشدار، بشارت و یادآوری #آخرت اعلام شده است.
در دستهٔ دوم موضوعاتی معنوی همچون #توحید بهعنوان محور دعوت پیامبران ذکر میشود
و سومین دسته، اموری چون رفع اختلاف و برقراری #عدالت را هدف آنها میداند.
🔸معتقدان به #دخالت_حداکثری_دین در امور دنیایی، آیات دستهٔ سوم را دلیل ادعای خود میشمرند، اما توجه ندارند که این چند آیه را باید در پرتو آیات پرشمار دو دستهٔ نخست فهمید؛ بهویژه آنکه در بسیاری از آنها آخرت بهعنوان مأموریت انحصاری پیامبران، اعلام و هر هدفی جز بشارت و انذار (انعام، ۴۸) و یادآوری آن سرا (غاشیه، ۲۱) نفی شده است.
🔸از آن مهمتر اینکه در این دسته تنها دو آیه با هدف بعثت انبیا مرتبط است و بقیهٔ آیات به ویژگیهای پیامبرانی خاص میپردازد. مثلاً آموزش زرهسازی به یکی از آنها (انبیا، ۸۰) و به پادشاهی (بقره، ۲۵۱) و خلافت در زمین رسیدن او (ص، ۲۶)، یا صاحب مکنت و مقام شدن پیامبری دیگر در دربار پادشاه زمانه (یوسف، ۲۱) را نمیتوان به همهٔ فرستادگان خدا تعمیم داد.
🔸دقت در دو آیهای که هدفی دنیایی را برای پیامبران مطرح میکند نشان میدهد در اینجا نیز نکتهای بر خلاف آیاتی که مأموریت انحصاری انبیا را یادآوری امور اخروی میدانست مطرح نشده است. زیرا در اولی برپایی عدالت، وظیفهٔ خود #مردم (حدید، ۲۵) و در دومی #رفع_اختلاف، هدفی اعلام شده است که از طریق بشارت و انذار آخرت پیگیری میشود. (بقره، ۲۱۳)
🔸نگاه جامع به این آیات نشان میدهد فارغ از شرایط خاص برخی از انبیا، وظیفهای که عموم پیامبران در قبال امور سیاسی، اجتماعی و اینجهانی بر عهده داشتند چیزی جز 👈👈زمینهسازی برای #رشد_اخلاقی انسان از طریق آشنا کردن او با حقایق جهان ماوراء و جهتدهی معنوی به تلاش وی در زندگی عادی و مادی نبوده است.
🔸از نگاه #قرآن، #آباد_کردن #زمین (هود، ۶۱)، گسترش کرانههای دانش (رحمن، ۳۳) و حتی برپایی عدالت اجتماعی (حدید، ۲۵) و شیوهٔ حکمرانی (شوری، ۳۸) به خرد جمعی بشر واگذار شده و قرار است از مسیر آزمون و خطا پیش برود؛ ولی راهنمایی انسان در امور معنوی و آنجهانی که در دسترس تجربهٔ او نیست، بر عهدهٔ فرستادگان خدا قرار گرفته است.
🔻بر همین مبنا با آنکه قرآن، برترین و آخرین پیامبر خدا را صاحب ولایت (مائده، ۵۵) و مأمور به جهاد (توبه، ۷۳) و قضاوت میان مردم (احزاب، ۳۶) میداند، از جنبهٔ رسالت آسمانی وظیفهای جز #بشارت_وانذار اخروی برای او قائل نیست (فرقان، ۵۶) و از وی میخواهد در سامان دادن #امور_دنیایی بر خرد جمعی تکیه کند. (آلعمران، ۱۵۹)
✅ البته این سخن بهمعنی جدایی دین از سیاست یا انکار آموزههای اجتماعی #اسلام نیست؛ بلکه تأکیدی است بر نگاه واقعگرای کتاب خدا که از ما میخواهد بهجای تکرار ادعاهای شکستخورده، اسلامی شدن امور را در تقویت جهتگیری معنوی تلاشهای علمی و رعایت #خطوط_قرمزاخروی در زندگی دنیوی جستجو کنیم.
🖌حجت الاسلام سیدحمید حسینی
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه
🌱🍂وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلاَّ بِكَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلاَّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَكَ
و هر كه به درگاه غير تو رود محتاج گشته و هر كه از غير فضل و كرم تو درخواست كرد بى برگ و نوا گرديد.
دعای امام صادق علیه السلام درماه رجب
@quranpuyan
༻🍃🌸🍃༺
💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖
🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است،
👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمیشود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند.
التماس دعا🙏
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
4_5841710037197653859.mp3
14.55M
⭕️ #استبدادستیزی در انقلاب اسلامی
در سالگرد پیروزی #انقلاب اسلامی ، باز هم باید بیاندیشیم و تکرار کنیم که :
❓۱ . ایا انقلاب برای مبارزه با استبداد بود؟
❓۲ . در ان روزگار چه تعریفی از استبداد وجود داشت ؟
❓۳. در روزهای انقلاب چه الگویی برای رهایی از #استبداد نشان داده میشد ؟
❓۴ . چگونه اشخاص شایسته به #دیکتاتور تبدیل میشوند؟
❓۵ . چگونه #دیکتاتوری حکومت را میگیرد ؟
❓۶ . در نظام اسلامی #دیکتاتور_صالح پذیرفتنی است؟
امام خمینی چه پاسخی به این سوالات میداد ؟
استادسروش محلاتی
@quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
ساير امكانات اپلیکیشن #تنزيل:
1-#جستجو: شامل جستجوی لغت و عبارت در متن عربی ایات و ترجمه فارسی و نمایش نتایج به #ترتیب_نزول
2-لغت نامه عربی و فارسی: دو معجم عربی قرآنی (مقاییس اللغه و المفردات فی القران) و دو فرهنگ لغت عربی به فارسی (جامع و ابجد)
3- #دستهبندی: امکان ایجاد دسته بندیهای مختلف با موضوعات مورد علاقه کاربر و قراردادن آیات مورد علاقه در هریک از دسته بندیها. امکان کپی و باشتراک گذاری نتایج هر دسته در سایر نرم افزارهای مرتبط و نیز ذخیره کردن در فایل #اکسل نیز فراهم است.
4-پخش ترتیل استاد پرهیزگار
5-#ترجمهصوتی استاد فولادوند
تنزیل را از کافه بازار موبایل یا لینکهای زیر دانلود و نصب نمایید
https://t.me/tanzilapp/130/
https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk
⁉ در اين 45 سال، از #خواستهاي_مردم و #شعارهاي_بنيانگذاران، چقدر فاصله گرفتيم؟
🛑#حق_ملت در #تعيين_نوع_نظام_و_رهبران
🔰"ما فرض مى کنیم که یک ملتى تمامشان رأى دادند که یک نفرى #سلطان باشد؛ بسیار خوب، اینها از باب اینکه #مسلط بر #سرنوشت خودشان هستند و #مختار به سرنوشت خودشان هستند، رأى آنها براى آنها قابل عمل است.
لکن اگر یک ملتى رأى دادند- و لو تمامشان- به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد، این به چه حقى [است؟]
⭕👈👈ملتِ پنجاه سال پیش از این، سرنوشت ملتِ بعد را معین مى کند؟
سرنوشت هر ملتى به دست خودش است.
آن اجداد ما که رأى دادند براى سلطنت قاجاریه، به #چه_حقى رأى دادند که زمان ما احمد شاه سلطان باشد؟
⭕#سرنوشت هر ملت دست خودش است.
❇اگر سلطنت رضا شاه فرض بکنیم که قانونى بوده، چه حقى آنها داشتند که براى ما سرنوشت معین کند؟ هر کسى سرنوشتش با خودش است.
مگر آن اشخاصى که در صد سال پیش از این، هشتاد سال پیش از این بودند، مى توانند سرنوشت ملتى را که بعدها وجود پیدا مى کنند آنها تعیین بکنند؟
✳ یک نفر آدمى که نه ملت قبولش دارد، نه هیچ یک از طبقات ملت از هر جا بگویید قبولش ندارند، بله چند تا از اشرار را دارند که مى آورند توى خیابانها! از خودشان هست این اشرار، فریاد هم مى کنند، از این حرفها هم مى زنند. لکن #ملت این است، این ملت است.
🔰 آیا ملتى که فریاد مى کند که ما این دولتمان، این شاهمان، این مجلسمان بر خلاف قوانین است، و #حقشرعى و حق قانونى و حق بشرى ما این است که #سرنوشتمان دست خودمان باشد،
👈👈👈آیا حق این ملت این است که یک #قبرستان_شهید براى ما درست بکنند در تهران، یک قبرستان هم در جاهاى دیگر؟😔"
📜بخشهايي از سخنراني امام خميني ره در #بهشت_زهرا-
12 بهمن 1357
با توجه به اين اظهارات صريح بنيانگذار نظام در حق هر نسلي براي تعيين سرنوشت خود و تعيين رهبران، چرا حاكمان فعلي از مراجعه به #راي_مردم و #رفراندوم وحشت دارند؟ و معترضان خواستار رفراندوم را با عناوين و روشهاي مختلف، سركوب و ساكت ميكنند؟
اگر مدعي هستند كه از حمايت مردم برخوردارند، كه نبايد نگران باشند بلكه نتايج همه پرسي ازاد و سالم، به تقويت وجهه بين المللي آنها و كاهش نزاعهاي داخلي كمك ميكند.
اگر هم كه در بين مردم از محبوبيت و وجاهت لازم برخوردار نيستند، چرا خود را تحميل ميكنند و بزور ميخواهند بر مردم و كشور، حكمراني خود را ادامه دهند؟ !!!
♦️ايكاش دوباره سخنان و #وعده هاي بنيانگذار در 44 سال قبل را بخوانند.
@quranpuyan
#دعاهای_روزانه
💞عَادَتُكَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِيئِينَ
وَ سَبِيلُكَ الْإِبْقَاءُ عَلَى الْمُعْتَدِينَ
🌱و عادتت احسان به بدكاران است و طريقه ات مدارا با سركشان
دعای امام صادق علیه السلام درماه رجب
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانه یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه
📖#سورہ_مبارکه_مائده آیات 24 تا 31
📄#صفحه_112
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_112
❇️در قبول يا عدم قبول #اعمال، #انگيزهها و #خصلتها مؤثّرند
💠وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ
🌱داستان راستين دو فرزند آدم را بر آنان بخوان آنگاه كه قربانياي [در راه خدا، براي مردم] هديه كردند؛ اما [به دليل تفاوت نيّتها و نحوة قرباني] از يكيشان پذيرفته و از ديگري پذيرفته نشد. [آن كه قربانياش مؤثر واقع نشده بود از روي حسادت به ديگري] گفت: حتماً تو را خواهم كُشت! [برادر او] گفت: [من تقصيري ندارم،] خدا تنها از پرهيزكاران ميپذيرد.
معناي «نباء» خبر است، اما نه هر خبر عادي، بلکه خبر مهم، مفيد و صادق. پيامبران را از آن جهت «نبي» ميگويند که حامل خبر مهم، مفيد و صادقي از جانب خدا بودهاند.
حق در برابر باطل و بازيچه است، منظور اين است كه اين داستان ساختة خيال نيست، بلكه واقعيت دارد و «تحقّق» يافته است.
خواندن آيات قرآن را نيز به اين دليل تلاوت شمردهاند که قرائت کننده در پي معاني و منظور آيات ميرود و به قرائت ظاهري اکتفا نميکند. بعضي نيز تلاوت را به اعتبار تبعيت حروف از يکديگر دانستهاند. در هر حال منظور نوعي «پي آمد» و پيروي بعدي است.
«قُرب» نزديكي است؛ زماني، مكاني، خويشاوندي، مقام و منزلتي و شايستگي. قربان، مصدر يا اسم نزديك شدن، سه بار در قرآن تكرار شده است [احقاف 28 (46:28) ، مائده 27 (5:27) ، آلعمران 183 (3:183) ]. منظور از قرباني، كار خيري است كه بنده براي نزديك شدن به خدا به عنوان عملي عبادي انجام ميدهد. اين كه اين دو برادر چه قرباني و نذري عرضه كرده بودند، چندان مهم نيست، آنچه مهم است، ساز و كار عمل و نيّت و نحوة آن است. نزديك شدن به هر هدفي [از علم و هنر و سياست گرفته تا ورزش و وزن كم كردن] راه و روشي دارد. به خدا نزديك شدن نيز راهي جز از «خودخواهي» دور شدن ندارد. مانع و حجاب ما در برابر خورشيدِ رحمت، خودمانيم. آنچنان كه فرمود: هرگز به نيكي نميرسيد، مگر از آنچه دوست داريد به نيازمندان بدهيد [آلعمران 92 (3:92) ]
«فَتُقُبِّلَ» و «يُتَقَبَّلْ» هر دو فعل مجهول هستند و فاعل آن دو ذكر نشده است؛ اگر گفته ميشد خدا قرباني يكي را پذيرفت و ديگري را رد كرد، عدم پذيرش فقط به عامل بيرون از آن دو نسبت داده ميشد، اما در اين حالت به مجموعة عواملي نسبت داده ميشود كه به فرآيند عمل خودشان برميگردد. مثل آن كه بگوئيم دو نفر درس خواندند، يكي قبول و ديگري رد شد! مسلماً معلم و مدرسه اين تصميم را گرفتهاند، اما بر اساس نحوة درس خواندن آن دو نفر. اقبال به هر چيز [برخلاف ادبار= پشت كردن]، پذيرش آن و روي خوش نشان دادن است.
تقوا، همان تسلط بر نفس و مهار آن در انگيزة نفسانيِ حرص و حسد و بخل و آز و امثالهم است. برادري كه قربانياش مؤثر واقع شده بود، به نيروي تقوا بر مالدوستي خود غلبه كرده و از بهترينهايش بخشيده بود، اما برادر ديگر همچنان در خودخواهي مانده و از آنچه خود نميپسنديد به ديگري داده بود. اقبال الهي، همان رويكرد رحمت به شخص شايسته است، مانند نمرة «قبولي» معلم كه نتيجة تلاش خود شاگرد است.
📚تفسیر بازرگان
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نکات_تفسیری
#صفحه_112
❇️#هوای_نفس میتواند عواطف برادری را نيز سركوب كند
💠إِنِّي أُرِيدُ أَنْ تَبُوءَ بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النَّارِ وَ ذلِكَ جَزاءُ الظَّالِمِينَ (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ (۳۰مائده)
🌱همانا من میخواهم تو با بار گناه من (كه پس از كشتنم بر عهده تو قرار میگيرد) و گناه خودت (به سوی خدا) بازگردی و از دوزخيان باشی، و اين است كيفر ستمكاران.
پس نفس او (با وسوسهای برخاسته از حسد) كشتن برادرش را برايش آسان و رام ساخت واو را كشت، در نتيجه از زيانكاران گشت.
🔹گناهان مقتول، به قاتل منتقل میشود. «تَبُوءَ بِإِثْمِي»
🔹در درگيریها مسئول خسارت آغازگر است. «بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ»
🔹برادركشی همان و دوزخی شدن همان. «فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النَّارِ»
🔹ايمان به معاد، جزو عقايد اوّليه انسانهای روی زمين بوده است. «أَصْحابِ النَّارِ»
🔹قاتل، هم به خود ظلم میكند، هم به مقتول، هم به خانوادهی مقتول و هم به جامعه. «الظَّالِمِينَ»
🔹نفس انسان، با وسوسه، تلقين و تزيين، انسان را رام و خام میكند و به گناه میكشد. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ»
🔹هوای نفس میتواند عواطف برادری را نيز سركوب كند. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ»
🔹فطرت پاك انسانی، از آدم كشی بيزار است، ولی نفس، اين كار را خوب جلوه داده و انسان را به قتل وامیدارد. «فَطَوَّعَتْ»
🔹جنگ حقّ و باطل، از آغاز تاريخ زندگی بشر بوده است. «فَقَتَلَهُ»
🔹پيروی از هوای نفس، خسارت است. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ»
🔹قاتل، هم از درون گرفتار عذاب وجدان است و هم از بيرون مورد انتقاد مردم و هم گرفتار قصاص و عدل میشود و كامی نمیگيرد. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ»
🔹تسلّط و غلبه بر مخالف، هميشه نشانهی سرافرازی نيست. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ»
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan