💐💐 #مژده به علاقه مندان #فهم بهتر قران:
👈👈#تخفیف_ویژه بمناسبت سالگرد میلاد حضرت #زهراس و روز #زن
بمدت یک هفته از 25 بهمن تا دوم اسفند
1- عرضه كتاب"مباني و روش ساده فهم قرآن" با 20درصد #تخفيف به مبلغ 12000 تومان،
#سفارش پستي كتاب از لينك https://idpay.ir/quranpuyan/shop/37101
2-عرضه بسته اموزشي ويژه فهم ساده قران با #تخفيف 25 درصدي
🔷🔶 براساس پيشنهادهاي قرآن آموزان دوره هاي اموزشي و مخاطبان كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران"
به منظور فهم بهتر و تسلط بيشتر بر اين روش تدبر، براي عزيزاني كه قادر به حضور در دوره هاي اموزشي حضوري يا مجازي نبوندند،
،لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري(که سال 96با حضور آقایان گنجه ای و فرهنگ برگزارشد) نيز به همراه كتاب دوره و با تخفيف ويژه25 درصدي،عرضه مي شود.
♻️♻️ قيمت كتاب 15000 تومن و دو عدد لوح فشرده 20000 تومان است كه مجموعا با تخفيف 25 درصدي،26000 عرضه ميشود.
جهت #سفارش_پستی و پرداخت اينترنتي لينك زير را كليك نماييد.
https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره انسان
✅ فراز آخر آیات ۳۱-۲۹ سوره #انسان
إِنَّ هَذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَن شَاء اتَّخَذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا {29}
اين [آيات] پندنامه اى است تا هر كه خواهد راهى به سوى پروردگار خود پيش گيرد
وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا {30}
و تا خدا نخواهد [شما] نخواهيد خواست قطعا خدا داناى حكيم است
يُدْخِلُ مَن يَشَاء فِي رَحْمَتِهِ وَالظَّالِمِينَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا {31}
هر كه را خواهد به رحمت خويش در مى آورد و براى ظالمان عذابى پردرد آماده كرده است
💠 عصاره فراز آیات (۳۱-۲۹) : قرآن مایه تذکر است برای هرکس که بخواهد راهی بسوی رحمت خدا برگزیند.نپذیرندگان هم با ظلم به خود مستحق عذاب خواهند شد.
🖌 آقای سید کاظم فرهنگ
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
Http://V.Ht/ensan
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برشما
#زندگيقرآني : هر هفته تمرین #عمل به یک دستور قرانی
هفته #شصت_وجهارم
تمرین #چهل_ویکم
✅موضوع: #ظلم_نکردن_به_مردم
🌹امام على عليه السلام :
🔶خَيْرُ الْمُلوكِ مَنْ اَماتَ الْجَوْرَ وَ اَحْيَى الْعَدْلَ؛
👌🔸بهترين فرمانروا كسى است كه #ظلم را از بين ببرد و #عدل را زنده كند.
🌹امام باقر عليه السلام :
🔸 ليس من شيعتنا من ظلم الناس
🔺از شیعیان ما نیست ، كسى كه به مردم #ظلم كند.(1)
1)شرح بر غررالحکم و دررالکلم ج3، ص 431، ح 5005
2)غرر الاخبار ص 136
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی:
❓ جايگاه #تقليد در قرآن چيست؟
❓#تقليد از #فقها در چه زمينه هايي پذيرفته است؟
✴ايا در زمينه مسايل سياسي مثل #انتخابات هم بايد تقليد كرد؟ ايا شركت در انتخابات،#تكليف_شرعي است؟
🔴قسمت پنجم :
"با نزدیک شدن فصل برگزاری انتخابات بکارگیری تعبیر "#وظیفهشرعی" رواج پیدا میکند و از مردم خواسته میشود برای انجام "تکلیف دینی" در انتخابات حضور یافته و به افراد شایسته رای دهند .
استفاده از این تعبیر بلحاظ مبنایی محذوری ندارد و چه بسا یک شخصیت اگاه و متعهد در بررسی اوضاع و شرایط سیاسی و اجتماعی به این نتیجه برسد که شرکت در رای گیری شرعا واجب بوده و ان را اعلام نماید . چه اینکه در سالهای اول جمهوری اسلامی با توجه به اینکه هنوز فرهنگ مشارکت در انتخابات در مردم نهادینه نشده بود و کشور در شرایط بحران ناشی از ترور و جنگ بسر میبرد ، رهبر فقید انقلاب اسلامی ، از این تعبیر استفاده میکردند .
ولی استفاده از این ادبیات پس از چند دهه با توجه به این نکات ، توجیهی ندارد :
✅۱ ۰ مسائلی از قبیل #انتخابات ، خارج از موضوعات احکام شرعی است و ذاتا در شرع حکمی برای ان مقرر نشده است . در این موارد ، بر حسب شرایط ، حکم شرعی سیال و متغیر میباشد مثلا گاه از باب حرمت تضعیف نظامِ عدل ، شرکت نکردن حرام میگردد و گاه به عکس از باب حرمت تقویت نظام جور ، شرکت کردن حرام میشود . بنا بر این هرگز فقیهی فتوای کلی و دائمی در این موارد نمیتواند صادر کند.
✅۲ ۰ در موضوعاتی مانند انتخابات که فاقد حکم ذاتی شرع است ، تشخیصِ موضوع ، صرفا جنبه #فقهی نداشته و به فقها و کارشناسان فقه محول نمیباشد و کارشناسان مختلف حق دارند با توجه به ارزیابی شرایط و جنبه های مثبت و منفی حضور و عدم حضور ، نظر خود را اعلام کنند . مثلا یک کارشناس اقتصاد یا سیاست میتواند با اعلام نظر خود در این باره ، شهروندان را در درک درست از وظیفه دینی شان کمک کند ، حتی انها میتوانند استدلال سیاسی و یا اقتصادی فقیهی که فتوی به وجوب یا حرمت داده را نقد کنند .
✅۳ . انسان متدین و خردمند ، برای هر اقدام خود بدنبال یافتن #حجت و دلیل است . ولی ایا در تشخیص مصادیق ( مثل شرکت يا عدم شركت در یک تظاهرات و یا یک انتخابات) ، نظر فقیه حجت است ؟❓
اگر فتوای فقیه در حقِ اشخاص عامی "حجت" است ، از باب رجوع جاهل به خبره است ، ولی مگر #فقیه که در استنباط احکام کلی شرع خبره و صاحب نظر است ، الزاما در تشخیص مصادیق سیاسی هم اهل نظر میباشد ؟❗
بنابر این چگونه میتوان در تشخیص هر امر سیاسی بسراغ کارشناسان دینی رفت ؟
✅۴ ۰ ادبیات "تعیین وظیفه شرعی" کردن در مصادیق سیاسی ، ادبیات نابالغ پنداری مردم است . اگر مردم بالغ و رشیدند و از قدرت تشخیص برخودارند ، پس باید به شعور و بلوغ انها احترام گذاشت و اجازه داد خوشان بر مبنای درک و تحلیلشان از جریانات به تصمیم برسند . اگر شرع به انها اجازه داده تا در مصادیق وارد شده و با درک شرایط تصمیم بگیرند ، پس چرا ما با تعیین تکلیف شرعی و محصور کردنشان ، این حق شرعی را از انها سلب میکنیم ؟"
🖋استاد سروش محلاتي
ادامه دارد:
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
https://eitaa.com/quranpuyan
هر که با عشق بدین دایره پیوسته سلام
مهرجویانه بدین قافله دل بسته سلام
صبحتان بخیر
روزتان خوش
@quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ جملات حکیمانه از قرآن کریم
🔹#تدبر_در_قرآن
كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ
كتابي فرخنده بر تو فرو فرستاديم، تا در آيات آن تدبير كنند و خردمندان از آن پند گيرند.
https://goo.gl/WAFpFk
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره انسان
✅ نکات فراز آخر آیات ۳۱-۲۹ سوره #انسان
بخش اول
۱) اصبر لحکم ربک تنها در سه سوره بکار رفته است:طور قلم و انسان
در سوره طور بعد از بیان جملات استفهام انکاری مکرر -مشابه سوره قلم-با رد همه مبانی احتمالی حجیت ادعاهای مکذبین ،خداوند به پیامبر فرمود آنها را رها کن تا روزی که به هنگام مرگشان،عذاب را مشاهده کنند. سپس دستور اصبر لحکم ربک صادر شد.
در سوره قلم هم بعد از جملات استفهامی مکرر، خداوند به پیامبر دستور داد که آنها را به من واگذار تا با استدراج و امهال بر عذاب آنها بیفزایم. سپس دستور فاصبر لحکم ربک را صادر نمود و در ادامه آن هم از سرنوشت مشابه یونس ،ایشان را انذار داد.
در سوره انسان خداوند بعد از بیان روال خلقت انسان و آزمایش او و ارایه هدایت ،متذکر میشود که نتیجه این کفران یا پذیرش در آخرت مشخص میشود. کافران در سعیر و ابرار در جنت.قرار نیست در این دنیا عذاب شوند و نابود. هرچند که اگر خدا اراده کند،قدرت آنرا دارد. نزول قرآن هم برای ارایه هدایت است . اگر خواستند متذکر و متنبه میشوند و اگر نخواستند خود را مستوجب عذاب اخروی کرده اند. لذا ای پیامبر بر این سنت و مشیت خدا صبر کن
این بیان ها نشانگر ان است که در این ایام (مرحله چهارم) پیامبر دوران سختی را در مواجهه با مکذبین و مخالفین تحمل میکرده و همواره منتظر نزول عذاب موعود خدا بوده است اما خداوند هنوز زمان آنرا مناسب نمیدانسته و پیامبر را به صبر و عدم تعجیل در عذاب دستور میداده است.این امر در سوره های مراحل بعدی و افزایش تهمتها و فشارهای مخالفین نیز مشاهده میشود.
ادامه دارد....
🖌 آقای سید کاظم فرهنگ
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
Http://V.Ht/ensan
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برشما
#زندگيقرآني : هر هفته تمرین #عمل به یک دستور قرانی
هفته #شصت_وجهارم
تمرین #چهل_ویکم
✅موضوع: #ظلم_نکردن_به_مردم
🌹🌹حضرت علی علیه السلام در توضیح مصداق حقّ الناس می فرماید:
🔶"قالَ اللهُ تَعالی: و عِزَّتی وجَلالی، لا یَجُوزُنی ظُلمُ ظالِمٍ ولَو کَفٌّ بِکَفٍّ ولَو مَسحَةٌ بِکَفٍّ، ... فّیّقتَصُّ اللهُ لِلعبادِ بَعضِهِم مِن بَعضٍ، حتّی لا یَبقی لِأحَدٍ عِندَ أحَدٍ مَظلِمَةٌ، ثُمّ یَبعَثُهُمُ اللهُ إلیَ الحِسابِ. "
🔸🔸خدای تعالی فرمود: به عزّت و جلالم سوگند، که از #ظلم هیچ #ظالمی نگذرم گر چه فشردن دستی یا لمس کردن دستی باشد، ... خداوند تقاص بندگان را از یکدیگر می گیرد، تا جایی که هیچ کس نزد دیگری مظلمه ای نداشته باشد، آن گاه ایشان را برای حسابرسی می فرستد.
📚المحاسن ، ج1,ص7
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بيان خلاصه كتاب "مباني و روش مطالعه و #فهم ساده قرآن" از منظر استاد بهجت پور،در مراسم عصرانه قراني در #كتابخانه_ملي https://t.me/fahmequran
💐💐 #مژده به علاقه مندان #فهم بهتر قران:
👈👈#تخفیف_ویژه بمناسبت سالگرد میلاد حضرت #زهراس و روز #زن
بمدت یک هفته از 25 بهمن تا دوم اسفند
1- عرضه كتاب"مباني و روش ساده فهم قرآن" با 20درصد #تخفيف به مبلغ 12000 تومان،
#سفارش پستي كتاب از لينك https://idpay.ir/quranpuyan/shop/37101
2-عرضه بسته اموزشي ويژه فهم ساده قران با #تخفيف 25 درصدي
🔷🔶 براساس پيشنهادهاي قرآن آموزان دوره هاي اموزشي و مخاطبان كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران"
به منظور فهم بهتر و تسلط بيشتر بر اين روش تدبر، براي عزيزاني كه قادر به حضور در دوره هاي اموزشي حضوري يا مجازي نبوندند،
،لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري(که سال 96با حضور آقایان گنجه ای و فرهنگ برگزارشد) نيز به همراه كتاب دوره و با تخفيف ويژه25 درصدي،عرضه مي شود.
♻️♻️ قيمت كتاب 15000 تومن و دو عدد لوح فشرده 20000 تومان است كه مجموعا با تخفيف 25 درصدي،26000 عرضه ميشود.
جهت #سفارش_پستی و پرداخت اينترنتي لينك زير را كليك نماييد.
https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803
پرسش و پاسخ قرآنی:
❓ جايگاه #تقليد در قرآن چيست؟
❓#تقليد از #فقها در چه زمينه هايي پذيرفته است؟
✴ايا در زمينه مسايل سياسي مثل #انتخابات هم بايد تقليد كرد؟ ايا شركت در انتخابات،#تكليف_شرعي است؟
🔴قسمت ششم :
ادامه پست ديروز
✅۵ ۰ بحث و گفتگوی منطقی در باره انتخابات و مسائل دیگر سیاسی ، و نیز حق اظهار نظر را برای همگان محترم شمردن یک مطلب است و "حق ویژه" برای یک گروه قائل شدن که با تعبیر "#وجوب_شرعی " برای دیگران تعیین تکلیف کنند و متخلفان خود را به معصیت و فسق منسوب سازند ، مطلب دیگری است . این ادبیات علاوه بر انکه فاقد مبنای فقهی است ، در جامعه امروز به اعتبار فقه و احکام شرعی لطمه وارد میسازد و این تصور را بوجود میاورد که دیگر احکام مسلم شرعی شاید پشتوانه محکمی نداشته ویا ناشی از دخالتهای فقها در حوزه های غیر تخصصی شان باشد .
مضافا بر حسب قواعد مسلم فقه ، حتی در انجا هم که فقیه جامع الشرائط حق "صدور حکم" دارد ، حکم او در حقِ کسی که علم به خطای او دارد نافذ نیست و تخلف چنین فردی ، معصیت نمیباشد . از این رو پرس و جو از اشخاص که در انتخابات شرکت کرده و انجام وظیعه کرده اند یا نه ؟ و سپس بر مبنای ان دیگران را به فسق و گناه متهم کردن ، کاری خارج از اخلاق و شرع است .
✅۶ ۰ در کشور ما ، در دوره های اخیر بخش گسترده ای از مردم در انتخابات شرکت نمیکنند . در چنین وضعی تاکید بر جنبه شرعی مشارکت مردم بمعنی ان است که این جمعیت گسترده به وظایف دینی خود مقید نبوده و فرمان الهی را زیر پا میگذارند ! در این شرایط استفاده از ادبیات "وظیفه شرعی" نه تنها کمک موثری به مشارکت بیشتر نمکند بلکه به اعتبار این عنوان هم اسیب میرساند . عنوانی که که یک روز همه کشور را به لرزه در میاورد و حتی در قضیه تحریم تنباکو تا درون کاخ ناصرالدین شاه نفوذ نمود و اطرافیان او را هم به انقیاد وادار نمود . صاحبان فتوی و حکم بیش از دیگران باید در فکر حراست از این سرمایه باشند تا در مواقع سرنوشت ساز از کارایی و تاثیر کامل برخوردار باشد .
✅۷ ۰ شخصیتهای روحانی که سخاوتمندانه ادبیات وظیفه شرعی در انتخابات را بکار میگیرند ، خوب است در ادبیات دینی و سیاسی حضرت ایه الله سیستانی نیز تامل کنند . بهر حال ایشان هم یک فقیه برجسته و دارای نفوذ در عراق است و بسرنوشت کشور عراق و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات علاقه مند است پس چرا ادبیات ایشان متفاوت است و از تعبیر الزام و وجوب شرعی و تکلیف الهی کمتر استفاده کرده و بر "حق شهروندان" تاکید دارد؟ مثلا در بخشی از بیانیه ایشان بمناسبت انتخابات اخیر پارلمانی #عراق آمده است :
👇
🔻"شرکت در انتخابات حق هر شهروند عراقی است و چیزی او را ملزم به احقاق این حق نمیکند مگر اینکه شخصا متقاعد شود منافع عالی ملت و کشورش ایجاب میکند که در انتخابات شرکت داشته باشد .... و در نهایت تصمیم مشارکت یا عدم مشارکت در خصوص انتخابات بر عهده هر فرد عراقی است و شخصا مسئول هر گونه ارزیابی در این خصوص است بنابر این شایسته است تصمیم در این خصوص بر اساس اگاهی و اشتیاق به تحقق منافع کشور و اینده فرزندان ان باشد ".
چرا در میان علمای ما چنین ادبیاتی رایج نیست ؟ ایا ما با ادبیات تکلیف محورِ خودمان تاثیر بیشتری در مردم داشته و داریم ؟
✅۸ ۰ امروز ادبیات "وظیفه شرعی" حتی در نزد بسیاری از متدینان سنتی هم اعتبار و ابروی خود را از دست داده است زیرا انان دیده اند که از این الفاظ مقدس بصورت یک جانبه برای تقویت یک سویه برخی نهادهای حاکمیتی استفاده میشود .
🔻 روشن است که وقتی فقط "وظیفه مردم" مورد تاکید قرار گیرد ولی از "وظیفه حاکمان" در قبال حقوق مردم سخنی گفته نشده و دفاعی صورت نگیرد ، مردم حق دارند که به ان وظیفه شرعی هم بدیده تردید نگاه کرده و به ان اعتنایی نکنند . "
🖋استاد سروش محلاتي
ادامه دارد:
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه
پروردگارا #عذاب را از ما دور بگردان و برطرف ساز که ما ایمانآورندگان به تو هستیم.
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت
https://eitaa.com/quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید
#وظایف_فردی مسلمان در قرآن کریم
🍃🌸🍃🌸
تاکیدبر اقامه #نمازجماعت
💢💢در شرايط جنگي هم نماز جماعت ترك نميشود ولي گروهي موظف به نگاهباني هستند
💫وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاَةَ فَلْتَقُمْ طَآئِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُواْ أَسْلِحَتَهُمْ
💫و هر گاه در ميان ايشان بودى و برايشان نماز برپا داشتى، پس بايد گروهى از آنان با تو [به نماز] ايستند؛ و بايد جنگافزارهاى خود را برگيرند.
🔺 ايه ۱۰۲سوره نسا
https://goo.gl/fGNNHE
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش تدبر مدنظر ما در دوره آموزشي و این #کتاب،نگاه #کل گرایانه و منسجم به کل سوره است. نگاه #انداموار در برابر نگاه خطی به تک آیه.
#فهرستمطالب چاپ سوم كتاب "مباني و روش فهم ساده قران" .در چاپ جديد،با هدف تسهيل فراگيري،ضمن ارايه مثالهاي بيشتر، توضيحاتي نيز درخصوص چگونگي جمع قران و ترتيب نزول سوره ها ارايه شده است. اطلاعات بيشتر در كانال كتاب به ادرس زير https://t.me/fahmequran
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره انسان
✅ نکات فراز آخر آیات ۳۱-۲۹ سوره #انسان
بخش دوم
۲) ذكر اسم رب در سه سوره قرآن بكاررفته است: سوره اعلي: قد افلح من تزكي و ذكراسم ربه فصلي
سوره انسان:واذكراسم ربك بكره و اصيلا
و سوره مزمل :واذكراسم ربك و تبتل اليه تبتيلا
اين آيات نشان ميدهد ياد كردن اسامي خدا،مختص شب نيست و يكي از تبعات و اثار ان نيز دعا و رازو نياز و نماز است و اين ياد اسم خدا از شرايط فلاح و رستگاري انسانها بيان شده است.
۳) کلمه سبحه در قران تنها در سه سوره بکار رفته که هر سه در مرحله چهارم هستند.قاف قلم انسان
-سوره قاف:فَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ {39}وَمِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَأَدْبَارَ السُّجُودِ {40}و بر آنچه مىگويند صبر كن و پيش از برآمدن آفتاب و پيش از غروب به ستايش پروردگارت تسبيح گوى {39}و پارهاى از شب و به دنبال سجود [به صورت تعقيب ونافله یا نمازشب] او را تسبيح گوى {40}
سوره طور:وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ{48}وَمِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَإِدْبَارَ النُّجُومِ {49}
و در برابر دستور پروردگارت شكيبايى پيشه كن كه تو خود در حمايت مايى و هنگامى كه [از خواب] بر مى خيزى (هنگام بیداری)به نيايش پروردگارت تسبيح گوى
{48}و [نيز] پارهاى از شب و در فروشدن ستارگان(پیش از صبح) تسبيحگوى او باش {49}
سوره انسان: فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِمًا أَوْ كَفُورًا {24} وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَأَصِيلًا {25} وَمِنَ اللَّيْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَسَبِّحْهُ لَيْلًا طَوِيلًا {26}
پس در برابر فرمان پروردگارت شكيبايى كن و از آنان گناهكار يا ناسپاسگزار را فرمان مبر {24}و نام پروردگارت را بامدادان و شامگاهان ياد كن {25}و بخشى از شب را در برابر او سجده كن و شب[هاى] دراز او را به پاكى بستاى {26
مشاهده مي كنيم در هر سه سوره اولا به تسبيح در بخشي از شب امر شده ثانيا در هر سه ايه ابتدا توصيه به صبر شده و سپس تسبيح.يعني كه تسبيح و حمد و توجه به خدا مهم ترين ابزار صبر است.در سوره مزمل هم كه سياق آيات ابتدايي آن تقويت پيامبر و امر به صبر در برابر گفته هاي مكذبين است، با تفصيل بيشتر،حداقل زمان مورد نياز براي قيام و تهجد شبانه در حدود نيمي از شب بيان شده است
🖌 آقای سید کاظم فرهنگ
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
Http://V.Ht/ensan
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برشما
#زندگيقرآني : هر هفته تمرین #عمل به یک دستور قرانی
هفته #شصت_وجهارم
تمرین #چهل_ویکم
✅موضوع: #ظلم_نکردن_به_مردم
🌹🌹امام على عليه السلام :
♦️ الظُّلمُ ألأمُ الرَّذائلِ .
🔸ستم، پست ترين رذيلت است .
📚( غرر الحكم : ۸۰۴ )
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
❓پرسش و پاسخ قرآنی:
❓ جايگاه #تقليد در قرآن چيست؟
❓#تقليد از #مراجع در چه زمينه هايي پذيرفته است؟
✴با توجه به اينكه در قرآن بارها از #تقليد از ابا و اجداد و بزرگان و سران قوم، نكوهش كرده است،چرا در مسايل ديني به #مراجع تقليد مراجعه ميكنيم؟آيا قرآن با اين گونه #تقليد از يك نفر موافق است؟
آيا،تقليد،اطاعت مطلق و بدون چون و چراست؟
🔴قسمت هفتم :
🔵در رساله نوین آیت الله صادقی تهرانی، كه محوريت نظرات شان بر قران و سنت قطعي است، حتی #تقلید و پیروی بدون دانستن دلایل حکم هم منع شده است.
✳مسأله ی 5- روى همين مبنا است كه امام باقر( ع) به #مقلدان خود مى فرمود: هر گاه براى شما حديثى گفتم از من بپرسيد كه مستند قرآنيش چيست تا شما را به آن آگاه سازم.
👈اين شيوه و روش امام معصوم عليه السلام است براى مسلمانان، 🔸پس چه شايسته تر و بايسته تر است كه شرع مداران ما كه نائبان غيرمعصوم آن بزرگوارانند نيز با پيروانشان اين گونه رفتار كنند؛ و نه آن كه بگويند جاهل را با عالم بحثى نيست،😔 و با ذكر ننمودن دليل مردم را به #تقليدكوركورانه از خودشان وادارند.
ادامه دارد:
📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:
https://b2n.ir/925338
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
https://eitaa.com/quranpuyan
خود اوست جمله طالب و
ما همچو سایهها
ای گفت و گوی ما همگی
گفت و گوی دوست
#مولانا
صبح زیبای شما بخیر
@quranpuyan