#برشی از تفسیر تسنیم(تفسیر تخصصی) جلد دوم نگاشت :(306)
📌سر تبعير ويژه درباره نهرهاى بهشتى (آیه 25 سوره بقره)
⏺ظاهر جمله (ان لهم جنات) اين است كه بوستان بهشت ملك بهشتى است و چون ملك در تحت اختيار مالك است آنچه در بهشت يافت مى شود اعم از اشجار و انهار در تحت تصرف مالكانه بهشتى خواهد بود. شايد به همين مناسبت جريان نهرهاى بهشت گاهى به عنوان اين كه تحت جنات است:
(جنات تجرى تحتها الانهار) (آیه 23 سوره ابراهیم) و زمانى به عنوان اين كه تحت بهشتيان است مطرح شده: (تجرى من تحتهم الانهار). (سوره کهف آیه 31) البته همان طور كه محتمل است مراد از تحت بهشتيان بودن، تحت تصرف مالكانه آنان باشد، محتمل است مراد جريان انهار تحت قصور و غرف مبنيه آنان باشد، چنانكه همين دو احتمال در جريان انهار تحت قصور و غرف مبنيه آنان باشد.
⏺چنانكه همين دو احتمال در جريان نهر تحت متكاثران زراندوز طغيانگر دنيا نيز مطرح است:
(وجعلنا الانهار تجرى من تحتهم فاهلكناهم بذنوبهم) (آیه 6 سوره انعام) (اليس لى ملك مصر وهذه الانهار تجرى من تحتى) (آیه 51 سوره زخرف) از مجموع تعبيرهاى متنوع مى توان استظهار كرد كه جريان نهر و زير درختان بهشت طبق اراده بهشتى است، چنانكه سكون آنها نيز در صورت لزوم اراده اوست: (بسم الله مجريها و مرسيها). (آیه 41 سوره هود)
🌱🌱🌱
آیت الله #جوادی_آملی #تسنیم #تفسیر_قرآن #سوره_بقره #بقره
@rahighemakhtoom
Al-Jumua08.mp3
6.82M
🎤 تفسیر سوره جمعه علامه جوادی آملی
📋جلسه هشتم
🌱🌱🌱
📖تفسیر روز، همه جانبه و عالمانه
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_جمعه #سوره_جمعه #جمعه
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
📌ادعای بدون عمل مردود است
✳️یهودیها ادّعایی داشتند میگفتند ما اولیای خدا هستیم، یک؛ و در این ولایت هم مخلِص هستیم و بدون اخلاص ولایت نداریم و فقط برای رضای خدا و در راه خدا ولیّ او هستیم که این «لام» لام اختصاص است. دیگران یا ولیّ خدا نیستند یا اگر ولیّ خدا باشند «لله» نیست خلوصی برای ولایت اینها نیست. «نحن اولیاء لله» دیگران یا اولیای خدا نیستند یا اگر باشند «لله» نیست، اخلاصی در کارشان نیست....
✳️...ذات اقدس الهی در برابر این ادّعا، برهان طلب کرده است، به این یهودیها هم میفرماید شما برهان اقامه کنید. بهترین برهان این است که علاقه به «لقاء الله» داشته باشید، چون موت «لقاء الله» است، شما قبول کردید که ولیّ خاص خدا هستید، کسی که ولیّ خاص خداست از لقای مولای خودش هراسی ندارد. ﴿إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ﴾،...
✳️...شما که میگویید بهشت مختصّ ماست، غیر از ما کسی بهشت نمیرود، بسیار خب! پس ﴿فَتَمَنَّوا الْمَوْتَ﴾. بعد میفرماید شما از مرگ فرار میکنید! تمام تلاش و کوشش شما این است که نمیرید، پس معلوم میشود که دروغ میگویید.
📝فرازی از #درسگفتار سوره جمعه جلسه هشتم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید)
آیت الله #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_جمعه#سوره_جمعه #جمعه
🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پیوند خویشاوندی 1.mp3
11M
📌و اما باور ما-(قسمت 291)
☑️#روابط_انسانی- فرزندان و والدین (جلسه اول)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
قرآن شناسی/علوم قرآنی
🔰درس هجدهم: امثال قرآن
⏪انواع #تمثيل در قرآن
🟣و) ترسيم داستانهاى مورد ضرب المثل
از جمله مواردى كه در قرآن به ترسيم كشيده شده، داستانهايى است كه موردضرب المثل قرار گرفته است؛ مانند اين داستان:
«ما آنان را آزموديم همانگونه كه صاحبان باغ را آزموديم؛ آنگاه كه سوگند ياد كردند كه بامدادان ميوههاى باغ را خواهيم چيد و هيچ از آن استثناء نكنند؛ اما [شبهنگام] عذابى فراگير بر [تمام] باغ آنان فرود آمد، درحالىكه همه خواب بودند و آن باغ سرسبز همچون شب سياه و ظلمانى شد.
صبحگاهان يكديگر را صدا زدند كه به سوى كشتزار و باغ خود حركت كنيد اگر قصد چيدن ميوه داريد. آنان حركت كردند درحالىكه آهسته با هم مىگفتند: امروز مواظب باشيد تا حتى يك فقير بر شما وارد نشود. [آرى] آنها صبحگاهان تصميم داشتند كه با قدرت از مستمندان جلوگيرى كنند.
هنگامى كه [وارد باغ شدند و] آنرا ديدند، گفتند: حقاً ما گمراهيم. [آرى همه چيز از دست ما رفته] بلكه ما محروميم. يكى از آنها كه از همه عاقلتر بود گفت: آيا به شما نگفتم چرا تسبيح خدا نمىگوييد!؟ گفتند: منزه است پروردگار ما، مسلماً ما ظالم بوديم. سپس رو به يكديگر كرده به ملامت هم پرداختند. [و فريادشان بلند شد] گفتند: واى بر ما كه طغيانگر بوديم.
اميدواريم پروردگارمان [ما را ببخشد و] بهتر از آن به جاى آن به ما بدهد؛ چرا كه ما به او علاقهمنديم. اينگونه است عذاب [خداوند در دنيا] و عذاب آخرت از آن هم بزرگتر است اگر مىدانستند».
🔷در اين ترسيم چند نمونه از حالات متفاوت به تصوير كشيده شده است:
1. حالت خودباورى بيجا كه خدا را ناديده مىگيرند؛
2. حالت خودخواهى كه ديگران را محروم مىسازند؛
3. حالت خودپسندى كه به خود گمان قدرت مىبرند؛
4. حالت افسردگى و ناراحتى كه خود را بيچاره و زبون مىبينند؛
5. حالت سرافكندگى و بازگشت به سوى حق و سرسپردن به تقدير الهى.
.ادامه دارد
استاد آیت الله محمد هادی #معرفت #آموزش #علوم_قرآنی #قرآن_شناسی
🌱🌱🌱
🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم.
🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
📌شناخت آرایه های ادبی در قرآن -کنایه - (30)
﴿...وَلاَ یَنظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ...﴾ (آلعمران/ 77)؛ «...و (خداوند)به آنان در قیامت نمینگرد» (مکارم شیرازی، 1373: 77).
🌱🌱🌱
🔹در این آیه، نگاه نکردن خداوند به کافران در قیامت، کنایه از «غضب» خداوند بر آنان است و نیز کنایه دو کاربرد دارد:
الف) ارائة استدلال.
ب) دوبُعدی کردن جمله.
🔹«کنایه» در این آیه یک معنی نزدیک دارد که همان نگاه نکردن خداوند به کافران است و یک معنی دور، یعنی معنی مراد اصلی از کنایه که «غضب خداوند» است.
🔹کنایه مانند ادّعای چیزی است با ارائة دلیل؛ زیرا در کنایه، انتقال از ملزوم (نگاه نکردن خداوند به کافران) است به لازم یعنی (غضب خدا)، و وجود هر ملزومی گواه بر وجود لازم خود است.
🔹دو یا چند بُعدی بودن، یکی دیگر از عوامل مهمّ زیباییآفرینی در کلام ادبی است.
🔹روال عادی زبان این است که یک لفظ بر یک معنی دلالت کند، ولی در کنایه، کلام یکی است، امّا دو معنی از آن برمیآید، لذا از کنایة به کار رفته در این آیه چنین برمیآید که خداوند هم به کافران نگاه نمیکند و هم نسبت به آنها خشمگین است.
🌱🌱🌱
#آرایه_ها #کنایه #قرآن_شناسی #بلاغت
🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم.
🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
خوشتر آن باشد که #سردلبران
گفته آید در حدیث دیگران
📌ناتوان از ابداع
«فیلیپ.ک.هیتی» دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا
درباره تاریخ عرب تحقیقات ارزندهای کرده و چندین کتاب در این زمینه نگاشته است، در یکی از کتب خود به نام«تاریخ عرب» مینویسد:
«قرآن از تمام معجزات بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع بشوند، بیتردید از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند.»
📖قرآن از دیدگاه مشاهیر جهان؛ محمدباقر شجعیان
🌱🌱🌱
🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پيوند خویشاوندی ۲.mp3
12.74M
📌و اما باور ما-(قسمت 292)
☑️#روابط_انسانی- خویشاوندان (جلسه دوم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
📌شهدا و قرآن
پدر بزرگوارم آن روزها که در کودکی مرا قرآن و نماز یاد می دادی حتما" آرزو داشتی که با عمل به آن به رستگاری برسم بدان که بهترین راه رستگاری و کوتاهترین راه شهادت خالصانه در راه خدا است.
🌱فرازی از وصیتنامه #شهید علی عباسیان🌱
#شهید #قرآن
🌱🌱🌱
@rahighemakhtoom
یا من اسمه دواء و ذکره شفاء
همسر مومنه ی یکی از خادمان مخلص نماز و اهل بیت علیهم السلام به دنبال عمل جراحی به کما رفته است.
از همه عزیزان قرآنی و صاحبان نفس الهی درخواست می کنیم برای شفاء عاجل این مادر دعا فرمایند. و حمد به نیت شفاء عاجل ایشان قرائت کنند.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمين...
baghare77-2(64).mp3
21.58M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۸۱)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نفس_قدسی
🔰کیمیای برتر راهکاری از #شیخ_حسینعلی_نخودکی به روحانی جوان آن روز که بعدها بنیانگزار #انقلاب_اسلامی ایران گردید.
🌱🌱🌱
@rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
28.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زیست_مومنانه
🔅امام حسن عسکری (ع): «خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود: خدای من! كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم.»
📌 رفع گرفتاری ها
🔅پیامبر (ص): «بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.»
.
🔅امام صادق (ع): «اول وقت، خشنودی خدا و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه. و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا كه پیامبر اكرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: نماز را با وضوی كامل و شاداب در وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است.»
#نماز #آیت_الله_بهجت #نماز_اول_وقت
🌱🌱🌱
🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، صفحه زندگی مومنانه را حمایت کنید.
@majaleezendegi
4_5945304025606915192.mp3
12.51M
💢تفسیر سوره مریم جلسه سوم
☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی
#استاد_رنجبر #رنجبر #سوره_مریم #مریم
🌱🌱🌱
🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه
🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پیوند خویشاوندی ۳.m4a
12.69M
📌و اما باور ما-(قسمت 293)
☑️#روابط_انسانی- خویشاوندان (جلسه سوم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
202. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.24M
📖دین شناسی فطری (جلسه ۲۰/۲)
📼استاد حجت الاسلام و المسلمین #عظیمی
🔅پاسخ به پرسش های اساسی زندگی 🔅
#دین_شناسی #فطرت #دین_فطری
#استادعظیمی
🌱🌱🌱
🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱
🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
📌در محضر محبوب
4️⃣5️⃣قسمت پنجاه و چهارم
🔶فصل نهم ⬅️ احاديث راجع به حضور قلب🔶
✨از حضرت رسول ختمى صلّى اللّه عليه و آله روايت است:
«عبادت كن خداى تعالى را چنانچه گويا او را مىبينى و اگر تو او را نمىبينى او تو را مىبيند.»
❇️از اين حديث شريف دو مرتبه از مراتب حضور قلب استفاده مىشود:
1️⃣ آنكه سالك مشاهد جمال جميل و مستغرق تجلّيات حضرت محبوب باشد.
🍃 به طورى كه جميع مسامع قلب از ديگر موجودات بسته شده
و چشم بصيرت به جمال پاك ذى الجلال گشوده گرديده و جز او چيزى مشاهده نكند.
بالجمله، مشغول حاضر باشد و از حضور و محضر نيز غافل باشد.
2️⃣ نازلتر از مقام اول است و آن است كه خود را حاضر محضر ببيند و ادب حضور و محضر را ملحوظ دارد.
✨جناب رسول اكرم فرمايد:
«اگر مى توانى از اهل مقام اوّل باشى عبادت خدا را آن طور بجا آور، و الاّ از اين معنا غافل مباش كه تو در محضر ربوبيّتى.»
✳️ البته محضر حق را ادبى است كه غفلت از آن، از مقام عبوديت دور است.
ادامه دارد......
🌱🌱🌱
#اسرار_عبادات #اسرار_نماز #آداب_الصلاة #حضرت_امام_خمینی_ره
🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم.
🔅صفحه تفسير و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
📌"او" هم اکنون مالک همه چیز است!
📝پرسیده اند خدا در سوره حمد،فرموده است که: «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ - مالك روز جزاست» مگر او اکنون نیز مالک همه چیز نیست؟
🔰می گوییم«مالِک» صرفاً به معنای «صاحب» نیست، بلکه فراتر از آن، به سلطنت و فرمانروایی گفته میشود؛ ممکن است کسی مِلکی داشته باشد، اما بر آن فرمانروایی و تسلط نداشته باشد و دیگری مدیر و فرمانروای ملکی باشد که مال او نیست! اما خداوند سبحان، مالک و فرمانروای حقیقی همه چیز است.
در سوره یس می خوانیم که ملک و ملکوت را صرفا از آنِ خودمی داند«فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» (یس، 83)
❇️نکته قابل توجه اینکه ،همانگونه که نباید از یک کتاب موضوعی، فقط به یک سطر بسنده نمود؛ در آیات موضوعی قرآن مجید نیز نمیتواند به یک آیه و گاه بخشی از یک آیه بسنده نمود!
✳️مالکیت و فرمانروایی خداوند سبحان بر همه چیز، در آیات دیگر بیان شده است، مانند:(آل عمران، 26)؛(النّور، 42)در همین سورۀ مبارکۀ حمد، پیش از «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ - ستايش مخصوص خداوندی است كه پروردگار جهانيان است»؛ «ربّ»، یعنی: «صاحب اختیار و تربیت کنندۀ امور»؛ لذا کسی میتواند ربوبیّت کند که مِلک و مُلک، برای او و از آنِ او باشد.
✳️انسان در این دنیا، از مالکیتهای صوری، موقتی و اعتباری برخوردار میباشد؛ لذا میگوید: «دست مَن، پای مَن، بدن مَن، خانوادۀ مَن، خانۀ مَن، پول و ثروت مَن ...» و شاید گمان نماید که در حیات اخروی نیز مالکیتهایی خواهد داشت! در حالی که حتی در دنیا نیز مالِک حقیقی چیزی نیست و حتی بر همان دست و پای خودش هم مالکیت ندارد؛ بلکه هر چه هست، امانتی است که به او دادهاند و از او پس میگیرند! لذا در این آیه، به مالکیت و فرمانروایی در قیامت توجه میدهد تا آدمی بداند که در قیامت و روز جزا، همین مالکیتهای صوری، اعتباری و موقتی را نیز ندارد؛ و البته اگر اهل بهشت باشد، خداوند سبحان، دوباره به او سلطنتها و مالکیتهای گستردهای میدهد که باز هم مالک حقیقی خودش است، اما این سلطنت و مالکیت را از اهل بهشت باز نمیستاند.
❇️مالکیت محض خداوند سبحان، در دنیا نیز معلوم و ثابت است؛ اما اینجا حجابها بسیار است و علم به حقایق نیز محدود است، اما در قیامت، حقیقت و جامعیت این مالکیت، بر همگان آشکار میگردد.
#پرسش #پرسمان #قرآنی #مالکیت #خدا #قیامت
#دنیا #آخرت
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پیوند خویشاوندی ۴.mp3
14.78M
📌و اما باور ما-(قسمت 294)
☑️#روابط_انسانی- خویشاوندان (جلسه چهارم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
💠
خون طهور▫️ نه زمان نه زمین, هیچ كدام وطن انسان نیست، #وطن_انسان جایی است كه از آنجا آمده است. بیان نورانی سالار شهیدان این است كه «مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا»؛ شما باید وطنتان را دوست داشته باشید؛ اما شما خاكی نیستید، شما از جای بلند آمدید و باید به همان جا برگردید، آنجا وطن شماست. چون ﴿إِنَّا لِلّهِ﴾، پس ﴿إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ﴾! فرمود هر كس بخواهد به وطن اصلی اش برگردد باید كربلایی بشود! ما آمدیم به وطن اصلی مان رحلت کنیم، زادراه و توشه این راه هم خون جگر است: «مَن كان باذلاً فینا مُهْجَته». ▫️ راهی كه ما داریم می رویم, راهی كه ما راهنمایی میكنیم, راهی كه از طرف خدا به ما گفتند و ما به شما می گوییم, اگر كسی در این راه بخواهد خون قلب و جگرش را بدهد، بیاید به كربلا! وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) در #زیارت_اربعین به صفوان فرمود در روز اربعین بگو خدایا من شاهدم كه حسین بن علی «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ». اگر كسی به صراط مستقیم الهی مشرّف شد که ﴿أَنَّ هذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیماً﴾، او می شود «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ»؛ خب هدفِ او چیست؟ هدفش این است كه جامعه را عقلانی كند، جامعه را به #عدل_و_عقل برساند. ▫️ ما دو مشكل در جامعه داشته و داریم: یكی جهل علمی ماست، یكی جهالت عملی؛ وجود مبارك امام صادق فرمود در #زیارت_اربعین به سالار شهیدان سلام عرض کنید بعد بگویید خدایا حسین بن علی خونش را داد تا مردم عاقل بشوند: «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ»؛ نه بی راهه بروند و نه راه كسی را ببندند. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #اربعین 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/10/14 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پرسمان
📝آیا نماز مختص اسلام است؟
🎤استاد دکتر محی الدین بهرام #محمدیان
🌱🌱🌱
#گفتارهای_نماز
@rahighemakhtoom