eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
699 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبیین مبانی قرآنی و روایی مقاومت 🔺سخنان استاد سیفی مازندرانی پیرامون مسائل فلسطین؛ در حاشیه درس خارج فقه،۱۳ آبان ۱۴۰۲، حرم حضرت معصومه (س) 🆔 https://eitaa.com/ijthad
هدایت شده از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ریاضیات علامه حسن زاده آملی در حد بچه دبیرستانی؟!! 📜 اخیرا کانالی طی پستی احمقانه و مضحک ادعا کرده بود سطح ریاضیات حضرت علامه چیزی بیش از آنچه که یک دانش آموز در دبیرستان فرا می گیرد نیست!! ♦️ پاسخ حضرت آیت الله نائیجی: حالِتْ خوبه؟!! 🔹 یه آقایی گفته ریاضیاتی را که مثلاً بوعلی می‌خوانده الان بچه‌های ابتدایی و بچه‌های راهنمایی می‌خوانند. آدم تعجب می‌کند که این حالیش نیست که چی دارد می‌گوید. 🔹مثلا الان وقتی معلم به بچه‌های کوچولو می‌گوید بچه‌ها می‌دانید این سیب چجوری می‌افتد؟ ببینید زمین این را می‌کشد. این بچه کوچولو که مثلاً ۸ یا ۷ سالش است، از انیشتین بیشتر می‌داند! این آدم احمق اینطوری خیال می‌کند. 🔹 خب آقا اگر این را می‌دانستند چرا چندین هزار سال نمی‌توانستند بفهمند که زمین می‌کشد و این یکی نمی‌کشد؟ این که یک‌دفعه به طبیعت مراجعه می‌کند و این معنا را می‌گیرد [خیلی متفاوت است]، حالا اگر بچه کلاس چهارم یا پنجم هم این معنا را فهمید که زمین این را می‌کشد، آیا مثلا به اندازه انیشتین هست که او می‌فهمد؟ 🔹 می‌گوید ببینید الان این هندسه‌ای را که مثلا فلان کس می‌داند، به‌اندازه این دبیرستانی‌ها که می‌خوانند است. حالت خوب است؟ این معنایی را که ایشان از ریشه می‌داند، از پایه آن را درآورده و می‌داند،[آن دبیرستانی هم می داند؟] 🔹 اصول هندسه چهارصد و شصت و خورده‌ای مسئله دارد. آخری به این اولی برمی‌گردد، کدام‌یک از این بچه‌ها می‌توانند این کار را بکنند و این‌طور بلدند به بدیهیات هم برگردانند؟ می‌توانند؟ گاهی متوجه نمی‌شوند که چجور حرف می‌زنند. 🎥 فصوص ۱۳.۸.۱۴۰۲ @ostadnaeiji
هدایت شده از علیرضا پناهیان
TarheKoli.pdf
8.12M
📌(کامل) فایل PDF جزوۀ نقشۀ اسلام | خلاصۀ سه سطحی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📌فایل کامل - ۲۰۸ صفحه 👈محتوای فایل این کامل: ➖معرفی و راهنمای استفاده از جزوه: ۶صفحه ➖سطح مقدماتی: ۷ صفحه ➖سطح متوسطه: ۲۸ صفحه ➖سطح پیشرفته: ۱۶۱ صفحه @Panahian_ir
هدایت شده از اجتهاد
🔔سلسله نشست‌های علمی تخصصی (تقریرات فقیهان معاصر) ❇️ پرونده نخست: تقریرات آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی (ره) 🔺نشست اول: امتیازات و برجستگی‌های تقریرات فقهی و اصولی آیت‌الله سید مهدی خلخالی (ره) 🎙 ارائه: استاد محمد حسن ربانی بیرجندی 🗓زمان : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 🏛مکان: مشهد، خیابان آیت‌الله بهجت، بهجت ۸.۱ پلاک ۴۱۵، موسسه به سوی اجتهاد 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقاااا نمیذاره!!!! آفرین به این جوون آفرین به جهاد تبیینش👏👏 🆔 @Shobhe_ShenaSi
💢نظام جمهوری اسلامی نیازمند استنباطاتی است که در مقام اجرا کارایی داشته باشد/ نباید از توسعه علم اصول بهراسیم/ بسیاری از اشکالات به علم اصول وارد نیست بلکه نتیجه نحوه کار در حوزه‌های علمیه است! ✔️استاد صادق آملی لاریجانی: 🔹بسیاری از اشکالات به علم اصول وارد نیست بلکه نتیجه نحوه کار در حوزه‌های علمیه است بنابراین باید تقسیم کار معقولی در حوزه انجام شود و به این معنا که افراد با توجه به عرصه‌های مختلف به بخش‌هایی از علم اصول بپردازند. امروز ادعا می‌کنیم که باید علوم انسانی اسلامی تولید کنیم اما ابزار اصولی فعلی ما کفایت می‌کند یا نه نیاز به تکمیل دارد و باید مقدمات دیگری ضمیمه کنیم؛ لذا در این راستا نباید از توسعه علم اصول بهراسیم. 🔸علمای ما در طول زمان با همه مشکلات و کاستی‌هایی که در مقام عمل داشتند آثار فاخری تولید کردند و امروز علم اصول ما قابل عرضه به بیرون حوزه علمیه و حتی خارج از کشور است؛ نباید از این خوان نعمت گسترده غفلت کنیم. امروز نظام جمهوری اسلامی ما نیازمند استنباطاتی است که در مقام اجرا کارایی داشته باشد. 🔹در مغرب زمین برخی معتقدند کامپیوتر می‌تواند فکر کند، اگر چه ما مبانی این رویکرد را نمی‌پذیریم اما این مسئله منافاتی با این امر ندارد که کامپیوتر مقدمات فکر کردن را فراهم کند؛ مباحثی همچون هوش مصنوعی می‌تواند کار پژوهشی را تسهیل و تسریع کند، لذا نیاز است که این آزمون و خطاها انجام شود. 📝 گزارشی از مراسم رونمایی از «نرم افزار درختواره و کتابخانه جامع اصول فقه نسخه ۳»: http://ijtihadnet.ir/?p=73982 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برشی کوتاه از صحبت‌های آیت‌الله رجبی در جلسه ششم درس اخلاق 🔹 بیان خاطره‌ای شنیدنی از دیدار با سید‌حسن‌نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان ▪️ویژه جوانان کشورهای مختلف 🗓 |شنبه‌ ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲| 📌 |شهر مقدس قم| 🔸 الجبهة العالمية لشباب المقاومة https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
رهپویان
🔴 برشی کوتاه از صحبت‌های آیت‌الله رجبی در جلسه ششم درس اخلاق 🔹 بیان خاطره‌ای شنیدنی از دیدار با سی
نظر خاص اهل بیت علیهم السلام اگر نمی بود، ما نمی بودیم این کرامت یا مکاشفه سید حسن حفظه الله هم نبودنش تعجب بود ، در بودنش تعجبی نیست. چه زیبا فرمود كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ و ما اینرا بارها چشیدیم در همین چند دهه اخیر
✔️ آیت الله جوادی آملی (۶ دی‌ماه ۱۳۹۷) 🔸 مرحوم آخوند قدری فلسفه خوانده بودند و آدم باهوشی هم بودند، اما اگر بیشتر می‌خواندند و استاد می‌دیدند، برخی حرفها را نمی‌زدند. @Nardebane_feghahat ------------------------- 🔸این که "اگر بیشتر فلسفه می‌خواندند و استاد می‌دیدند، برخی حرفها را نمی‌زدند" دو معنا می‌تواند داشته باشد : 1. در برخی مباحث اصول نباید فلسفی صحبت می کردند. 2.جا داشت در فلسفه بیشتر کار می کردند و سپس آنرا در اصول دخالت می دادند. 🔹 و هر دو معنا میتواند درست باشد : برای معنای اول مثلا در موضوع علم اصول (که اصول ایشان از علوم اعتباری است) ، ظاهرا صحبت کردن از عرض ذاتی جایگاه ندارد و برای معنای دوم مثلا در مساله ی جبر و تفویض فرمودن قلم چو به اینجا رسید سر بشکست ، حال آنکه در ابتدای این مساله بودند هنوز. بماند که طرح مسائل اعتقادی به شکل مستقیم در علم اصول، محل تامل است بله اعتقادات در مبانی و ریشه های اصول موثر است به خصوص اگر اصول و فقه ما در امتداد حکمت نظری ما قرار بگیرد
35.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 تفاوت کلام فیلسوف با عارف؛ 🔹 یکی گفته آقای حسن زاده فیلسوف نیست، من گفتم واقعاً فیلسوف نبوده، این دلی بوده. گفت مگر ایشون فلسفه هم می‌دانست؟ فلسفه که می‌دانست، ولی فیلسوف به آن معنایی که شما می‌گویید، [به آن معنا نبود]. او یقین دارد به آن مطلب که مطلب اینجوری است. 🔹درس آقا خصوصیتش این نبود که مطلب را خوب بگوید، شاید دیگران بهتر از او بگویند. طوری می‌گفت که شما می‌گفتید که مطلب همین است دیگر، حق است. 🔹 مثلاً یک نفر نرفته آلمان، برای شما قصه دیده و تعریف کرده. چیز بدی نیست، سرگرم‌کننده است؛ ولی یکی آنجا زندگی کرده بیاد بگوید، یک جور دیگر می‌گوید. رفته مثلاً ژاپن، یا رفته در دریا زندگی کرده. بعد زندگی دریایی را برای شما شرح می‌کند، چجوری شرح می‌کند؟ آیا من و جنابعالی که دورادور...در دریا زندگی نکردیم، می‌توانیم به اندازه او آن احساس را منتقل کنیم؟ 🔸 فلسفه حرف می آورد و عرفان، سکوت. آن عقل را بال و پر می دهد و این عقل را بال و پر می کند. آن نور است و این نار. آن درسی بود و این در سینه. از آن دلشاد شوی و از این دلدار. از آن خدا جو شوی و از این خدا خو. آن به خدا کشاند و این به خدا رساند. آن راه است و این مقصد. آن شجر است و این ثمر. آن فخر است و این فقر. آن کجا و این کجا؟! (نکته ۱۹۶ هزار و یک نکته) 🔹 بله، همین زبان را که دارد؟ همین زبان را که دارد؟ این زبان؟ که اینجور سلیس دارد بیان می‌کند از کجا آمده؟ با فکر نیست‌ها. یک جور دریافتی است که به این چیزها نیست. (....) https://eitaa.com/ostadnaeiji/579
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارگردان متعهد سینما جناب آقای ابولقاسم طالبی با افشای چهره هنرمندان صهیونیستی جایگاه انسانی و انقلابی خود را بلندمرتبه ساخت
هدایت شده از اجتهاد
💢تئوری ثابت و متغیر در الهیات حکمرانی ✔️دکتر محسن اسماعیلی: 🔹اگر قرار است حکمرانی بر اساس شریعت باشد، نقش مردم و نمایندگان مردم چیست؟ در امامیه، قاعده منع خلوّ داریم (این‌که هر واقعه‌ای حکم دارد) که این سختی کار ما را مضاعف می‌کند؛ چون شریعتی که برای هر چیزی حکمی دارد، دیگر چه مجالی به مردم و انتخاب‌هایشان می‌دهد؟ آیا باید ماهیت مجلس را عوض کرد و به‌جای قانون‌گذاری و قوه مقننه، باید به برنامه‌ریزی بپردازد؟ چگونه می‌شود با قوانین شریعت که مربوط به قرن‌ها پیش است، مشکلات امروز بشر را حل شد؟ 🔸در پاسخ به این چالش‌ها، راه‌حل‌های مختلفی مطرح شده، از جمله تئوری تفکیک احکام بین ثابت و متغیر. این تئوری با پنج پرسش مواجه است. ۱. پرسش اول: مبانی و خاستگاه این نظریه کجاست؟ ۲. پرسش دوم: تاریخ پیدایش و تطور این نظریه به چه نحو است؟ ۳. پرسش سوم: آثار و نتایج کاربردی این نظریه در الهیات تقنین چیست؟ ۴. پرسش چهارم: مشکلات این نظریه در مقام اجرا چیست؟ ۵. پرسش پنجم: لوازم و بایسته‌های عملی این نظریه چیست؟ 📝 متن کامل را در « شبکه اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=74015 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
اجتهاد اگر میخواهید با اخبار و نظریات فقهی بعضا جدید مرتبط باشید، کانال خوبی است. 🆔 @ijtihad
امروزه الحمدلله نرم افزارها و سایت های زیادی در دسترس اند که برای محققین واقعا لازم هستند .درست است که قرار گرفتن در این مسیر کمی سختی دارد و نیازمند امکانات حداقلی است، اما بعد از استفاده کردن متوجه ی اهمیت آن میشوید . اما نکته : وقتی متنی را کپی کردید از هر جا (چه از سایت و چه از مثل نرم افزارهای نور) و خواستید متن بدون قالب و لینک و... بیاید، در مقصد کلیک راست کنید بعد گزینه A (مطابق تصویر) را بزنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل سنت رو با عبدالحمید نشناسید مولوی عبدالرحمن چابهاری: این نبرد طوفان‌الاقصی پیشواز و زمینه‌ساز تشریف‌آوری سیدنا مهدی رضی‌الله‌عنه است. 💬 @insta_enghelabi 🇮🇷 گلچین سیاسی 🆔 @Golchinseyasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دیگر طرفدار خامنه ای نیستیم، فدایی او هستیم ❤️ سیدعلی عاشقتم❤️🌿 روح الله غیاثی | عضوشوید 👇 @r_ghiasi110
✳️ گروه علوم سیاسی (کارگروه روابط بین الملل اسلامی) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری مراکز علمی و فرهنگی برگزار می‌کند ✅ طوفان الاقصی گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی 👤 با سخنرانی: 1️⃣ آیت‌الله محمود رجبی (دامت برکاته)، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 2️⃣ دکتر مسعود اسداللهی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل ♻️ میزگرد علمی با حضور: 1️⃣ دکتر منوچهر محمدی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه و کارشناس مسائل 2️⃣ دکتر فؤاد ایزدی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، و کارشناس مسائل آمریکا 🗓 پنج‌شنبه 18 آبان‌ 1402 ⏰ 8:30 👈👈پخش زنده 🌐 tekye.net/tekye/live/3856 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 aparat.com/dpfqom/live 🏢 قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب تناقض نماهایی مثل "الجزئی کلی" با اختلاف جهت (حمل اولی و شایع) پاسخ داده میشود . مشاهده شده بعضی از اساتید صحبت از عقد الوضع و عقد الحمل به میان می آورند.اما آیا دانستن این دو اصطلاح در اینجا لازم است؟ با تقریر روانی که استاد خارج منطق ، حضرت استاد سلیمانی (حفظه الله) در صوت ۳۰ نهایه الحکمه داشتند، خیلی راحت متوجه جواب خواهید شد. نهایه استاد 👇 @nehayeostadsoleimani
فهرست_و_مقدمه_کتاب_محیی_الدین_شیعۀ_خالص.pdf
1.05M
📘«محیی‌الدین؛ شیعه‌ خالص» ▫️در این کتاب با استفاده از ادله متقن وپرهیز از شواهد غیراطمینان آور، به یکی از وجوه شخصیت ذوابعاد عارف کامل، جناب بنا به درخواست همراهان عزیز فهرست و مقدمه کتاب محیی الدین شیعۀ خالص منتشر می‌شود. ◽️در این کتاب به مسالهٔ تشیع ایشان پرداخته شده وبه سوالات وشبهات متعددی در این زمینه پاسخ داده است. هرچند محور اصلی این کتاب تشیع جناب محیی الدین است اما درضمن آن به مذهب بزرگانی نظیر سنائی،عطار،ملای رومی،صدرالدین قونوی،قطب رازی و...نیز اشاره شده است ▫️بی‌شک محیی‌الدین معصوم نبوده ولی خطاهای محیی‌الدین درکنار عطایای وی ناچیز است و آنقدر در آثار خود در و جواهر به ارمغان آورده که حدوحصر ندارد و اگر گردوغباری هم بر آنست باید آن را کنار زد و آن جواهرات را از لابلای آن جدا کرد. البته اگر دیده‌ای جواهرشناس وجود داشته باشد. ▫️او حق بزرگی بر گردن عالمان شیعی دارد وفقط به برکت آراء و آثار او بود که توفیق معرفت اجمالی آیات وروایات معارفی شیعی فراهم شد و مخالفان وی از علامه مجلسی ثانی و شیخ احمد احسائی و تا آقا میرزا مهدی اصفهانی و... نیز خواسته یا ناخواسته بر سر سفره او نشسته‌اند. ☑️ @https://eitaa.com/ostad_vakili/1782
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 مواضع امام خامنه‌ای درباره 🔻 فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود 🤲 💬 ۲۰جمله از امام امت اسلامی، فرمانده کل قوای جبهه جهانی مقاومت، درباره فلسطین: ۱. مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى اوّل دنیاى اسلام است. (۱۳۹۳/۰۶/۱۶) ۲. فلسطین یک کشور اسلامى بوده است که صهیونیست‌هاى غاصب، به کمک قدرت‌هاى جهانى، سالهاى متمادى است آن‌جا را گرفته‌اند و مردم فلسطین مشغول مبارزه‌اند تا آن‌جا را باز پس بگیرند. (۱۳۷۱/۰۱/۱۵) ۳. سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ی فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به سَمت فراموشی راندن آن است. (۱۳۹۹/۰۳/۰۲) ۴. شهرک‌سازی‌های غیر قانونی و ظالمانه، ویران کردن خانه‌های مردم، دستکاری در شهر الخلیل و در شهر قدس با هدف یهودی‌سازی، برای این است که ریشه‌ی اسلام را به خیال خودشان از کشور فلسطین قطع کنند. (۱۳۸۹/۰۳/۱۴) ۵. حمایت آمریکا از رژیم تروریست صهیونیستی در کشور غصب شده فلسطین، بزرگترین حمایت از تروریسم است. (۱۳۷۲/۰۳/۱۴) ۶. معامله قرن ترفند معامله‌ی قرن که به ‌وسیله‌ی آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی میشود، جنایتی در حقّ جامعه‌ی بشری و نه ‌فقط ملّت فلسطین است. (۱۳۹۸/۰۵/۱۹) ۷. شهر مقدّس بیت‌المقدّس پایتخت فلسطین و قبله‌ی اوّل مسلمان‌ها، برای مسلمان‌ها باقی خواهد ماند. (۱۳۹۷/۴/۲۵) ۸. روز قدس یکی از آن جلوه‌‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است. (۱۳۸۷/۰۷/۱۰) ۹. هدف مبارزه برای آزادی فلسطین، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین -از بحر تا نهر- و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. (۱۳۹۹/۰۳/۰۲) ۱۰. هرجا، هرملتی، هرگروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. (۱۳۹۰/۱۱/۱۴) ۱۱. نظرما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. (۱۳۷۰/۰۵/۲۸) ۱۲. تنها راه‌حلّ مسأله فلسطین این است که مردم واقعی فلسطین چه آنهایی که در داخل فلسطین ماندند، چه آنهایی که در بیرون فلسطین هستند، خود نظام حاکم بر کشورشان را تعیین کنند. (۱۳۸۱/۰۳/۱۴) ۱۳. ، یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان بیرون کنند. (۱۳۹۸/۰۸/۲۴) ۱۴. اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد. (۱۳۷۰/۰۷/۲۷) ۱۵. کرانه‌ى باخترى هم باید مثل غزّه مسلّح بشود و آماده‌ى دفاع باشد. (۱۳۹۳/۰۹/۰۴) ۱۶. جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان و جنگهای ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در غزّه، همگی صفحات درخشانی از کارنامه‌ی مقاومت است که موجب ‌افتخار تمام ملّتهای منطقه، جهان اسلام و همه‌ی انسانهای آزادی‌خواه‌ جهان است. (۱۳۹۵/۱۲/۰۳) ۱۷. شهیدان قدس، از شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و سیّد عبّاس موسوی، تا سردار بزرگ اسلام و چهره‌ی فراموش نشدنی مقاومت، شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای قدس را گرامی می‌دارم. (۱۳۹۹/۰۳/۰۲) ۱۸. فرصتی که به روند سازش داده شد، آثار مخرّبی در مسیر مقاومت و مبارزه‌ی ملّت فلسطین به همراه داشت. در مقابل روند سازش، الگوی مقاومت قهرمانانه و مستمرِ انتفاضه‌ی مقدّس قرار دارد که دستاوردهای عظیمی برای این ملّت داشته است. (۱۳۹۵/۱۲/۰۳) ۱۹. ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد؛ ان‌شاالله. (۱۳۸۰/۰۲/۰۴) ۲۰. ان‌شاءالله همه‌ی شماها زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید. (۱۳۹۸/۰۳/۰۱) @StrategicNews_ir
هدایت شده از کاوش پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدیر بخش پارلمانی وزارت خارجه آمریکا که در اعتراض به انتقال سلاح به اسرائیل استعفا داد: 📍جنگ افزارهایی که آمریکا برای دیگران فراهم می کند نباید برای کشتار شهروندان و تلفات بالای غیرنظامیان به کار گرفته شود و این چیزی است که ما هم اکنون در غزه می بینیم... ☑️ @Kavoshplus
هدایت شده از اجتهاد
💢بررسی «راهکارهای تقویت و احیاء دروس آزاد حوزه علمیه» در جلسه مشورتی نشست دوره‌‌ای اساتید ✔️جلسه مشورتی نشست دوره‌‌ای اساتید با حضور مدرسان برجسته دروس خارج و سطح حوزه‌های علمیه در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی (ره) قم برگزار گردید. در این جلسه اساتید حاضر به بیان نقطه نظرات خود پیرامون «راهکارهای احیاء و تقویت دروس آزاد حوزه‌های علمیه» پرداختند که گزارش آن بدون دخل و تصرفی پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. 📝 متن کامل گزارش را در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=74027 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از استاد وکیلی
تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
🔻تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری و مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی قدّس سرّه ▫️اخیرا مطلبی از جناب حجة الاسلام و المسلمین سید محمدجواد شبیری زنجانی منتشر شده است که در آن حدیث عنوان بصری را بدون اعتبار دانسته و در ضمن آن انتقادی به مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی رضوان‌الله‌علیه بیان نمودند ▫️این نوشتار مختصر در صدد تنقیح چند نکته پیرامون این روایت و نقد سخنان مستشکل محترم بوده و در انتهای آن، به شماری از انتقادات دیگر پیرامون روایت عنوان بصری پاسخ داده شده است 🆔eitaa.com/m_a_tavallaie