eitaa logo
رهپویان
222 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
701 ویدیو
201 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
از امروز ثبت نام ایران خودرو و سایپا شروع میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی ایران مال ورزش مختلط برگزار می‌کند! چرا باورمون نمیشه که عده ای از مسوولین دارند به کشورمان خیانت می کنند ...؟؟؟!!!! بیشتر از تهاجم فرهنگی دشمن خیانت برخی مسئولان تیشه به ریشه فرهنگ مملکت زده است . همان مسئولانی که پشت سپر مصلحت اندیشی های کذایی به حیات سیاسی خود ادامه میدهند .... 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
✅ اصول فقه کارآمد... استاد قائینی: ⬅️ کدام یک از مباحث اصولی بیشتر به کار ما می‌آید و سبب پیشرفت فقه و روزآمد شدن آن می‌شود و توان پاسخگویی این علم را بالا می‌برد. ❓آیا می‌شود این مباحث( غیر ضروری) را کنار بگذاریم و در عین حال، فقه پیشرفت بکند؟ 🔸به نظر من، نه تنها این امر ممکن است، بلکه حذف این مباحث غیر ضروری، به پیشرفت فقه، کمک هم می‌کند.بنابراین، پیشنهاد من این است که ما بیاییم بررسی کنیم کدام یک از این مسائل قواعد اصولی در کتاب‌های فقهی ما به کار گرفته شده است؛ همان مباحث را جمع کنیم و علم اصول فقه مان را با همان‌ها بسازیم… 📚جایگاه شناسی علم اصول «گامی ‌به سوی تحول» 🆔@tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
2 ⭕️ پیامد خطرناک نظریه تعدد قرائت ها ⬅️ نظریه امکان قرائت های مختلف از متن دارای لوازم باطلی است. به قول آیت الله مصباح«گزاف نیست اگر بگوییم این عامل خطرناکترین و شیطانی ترین حیله ای است که تاکنون برای نابودی و امحای دین و دین داری اندیشیده شده است». 📌 بر اساس این نظریه، تفاسیر و فهم ما از متون دینى، همگى صحیح هستند و هیچ ضابطه و منطقى در میان نیست تا واقع را کشف و در دسترس قرار دهد در این صورت تمام برداشت های درون دینی و برون دینی صحیح و قابل قبول است و دیگر جایی برای نزاع بین مذاهب و ادیان الهی و بشری وجود ندارد و هر شخصی که با دلیل به هر کدام از این ادیان و مذاهب تمسک کند معذور و ماجور است. این دام خطرناک روحانی و دانشگاهی نمی شناسد لذا می بینید از دل همین مباحث آقای کمال حیدری نظریه «جواز تعبد به جمیع ادیان و مذاهب الهی و غیر الهی » را بیان می کند. 🔹یا شبسترى در این باره مى گوید: «قرائت دین در واقع، همان قرائت متون دینى است و متون دینى را به گونه هاى متفاوت مى توان فهم و تفسیر کرد و از همین جاست که دین قرائت هاى کثیر پیدا مى کند.» و در جای دیگر مى گوید: «از آنجایى که در عالم انسان واقعیتى به نام قرائت "قطعى الانطباق" نداریم و همه قرائت ها "ظنى" و "اجتهادى" است، همواره پیدایش قرائت هاى جدید محتمل است و منطقا هیچ مانعى براى آن وجود ندارد.» 🔻سروش نیز می گوید:«امروز پلورالیسم دینى عمدتا بر دو پایه بنا مى شود: یکى، تنوع فهم هاى ما از متون دینى و دومى... آدمیان هم در مواجهه با امر متعالى، محتاج تفسیرند و از متن صامت یا تجربه خام باید پرده بردارى کنند و آنها را به صدا درآورند. این پرده بردارى و اکتشاف، یک شکل و شیوه ندارد و بى هیچ تکلفى، متنوع و متکثر مى شود و همین است سرّ تولد و حجّیت پلورالیسم درون دینى و بیرون دینى.» 👈 با قبول این موضوع ارسال رسل و تلاش انبیاء نیز بیهوده بوده است؛ زیرا هر چه آنان بیاورند قابل تفسیرهای متضاد است به گونه ای که نقطه مقابل هدف آنان نیز صحیح خواهد بود! 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
⭕️ تنبلی و بی‌حوصلگی، کلید تمام شرّها! قَالَ الإمام الباقر عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: 🔸«إِيَّاكَ وَ اَلْكَسَلَ وَ اَلضَّجَرَ فَإِنَّهُمَا مِفْتَاحُ كُلِّ شَرٍّ مَنْ كَسِلَ لَمْ يُؤَدِّ حَقّاً وَ مَنْ ضَجِرَ لَمْ يَصْبِرْ عَلَى حَقٍّ.» ⬅️ «از تنبلی و بی‌حوصلگی بپرهیز؛ چراکه این‌دو، کلید تمام شرّها هستند. 🔻کسی که تنبلی کند، حقی را ادا نخواهد کرد و کسی که بی‌حوصلگی ورزد، بر [انجامِ] حق صبر نخواهد نمود.» 📚تحف‌العقول، ج۱، ص۲۹۵ 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
46 🎬 این قسمت: از مرجعیت تا زعامت... حجت‌الاسلام والمسلمین رهدار: 🔻مراجع امروز چون زعامت ندارند، اجتماعی نیستند. ✅ فقه باید پشتوانه حل مشکلات اجتماعی کشور باشد. 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
📌اصالت تبعیّت احکام از مصالح و مفاسد و طبقه‌بندی معارف اسلامی. ⬅️ یکی از اختلافات ریشه‌دار بین شیعه و معتزله از یک طرف و اشاعره از طرف دیگر، تبعیّت یا عدم تبعیّت احکام از مصالح و مفاسد نفس الامری است. شیعه و معتزله برخلاف اشاعره معتقدند که اشیاء قبل از اینکه مورد امر یا نهی شارع قرار بگیرند دارای جهات محسِّنه و مقبِّحه و به تعبیر دیگر مصالح و مفاسدند و همین مصالح و مفاسدند که موجب امر و نهی شارع می‌شوند. ▫️برای مثال شهید اول در این باره چنین می‌نویسد: «از آنجا که در علم کلام ثابت شده افعال خداوند معلَّل به اغراض است و این غرض محال است که قبیح باشد و نیز محال است که به خود خداوند بازگردد، ثابت می‌شود که به مکلّف بر می‌گردد. و آن غرض یا جلب نفعی است برای مکلّف، یا دفع ضرری است از او؛ و هر یک از آنها یا مربوط به دنیا می‌شود و یا مربوط به آخرت. پس احکام شرعی از یکی از اینها خالی نیستند.»(القواعد و الفوائد، ج‌1، ص33) قاعده «تبعیّت مطلق احکام از مصالح و مفاسد نفس الامری» دارای لوازمی است که به مناسبت بحث به یک مورد از آنها می‌پردازیم: 🔹بر اساس این قاعده، اگر ما بتوانیم مصالح و مفاسد اشیاء را به‌صورت قطعی کشف کنیم، به‌صورت طبیعی حکم شرعی متناسب با آنها نیز خواهد آمد. حال آیا می‌توان مصلحتی را که در تواضع و سخاوت و عزّت نفس و ایثار و مانند آن وجود دارد، انکار کرد؟ یا مفسدۀ عظیمِ بخل و حسادت و ذلّت نفس و نظایر آن را نادیده گرفت؟ مصلحت و مفسدۀ این امور به اندازه‌ای واضح و جدّی است که انکار آنها نیازمند دلایل بسیاری است، نه اثباتشان. چگونه است که اگر روزه گرفتن برای جسم ما ضرر داشته باشد، حکم به حرمت یا کراهت آن می‌دهیم، ولی نمی‌توانیم نسبت به کبر و بخل و حسادت و ذلّت نفس و امثالهم که به‌مراتب مهم‌تر از بسیاری از احکام شرعی هستند، همان احکام را صادر کنیم؟ 🔘 پس طبق این قاعده، تفکیک امور باطنی از احکام تکلیفی صحیح نخواهد بود. 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حضور میلیونی تهرانی‌ها در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر | خیابان ولیعصر(عج) در قرق عاشقان ولایت در این مهمانی بیش از ۶۰۰ موکب خدمات متنوع و گسترده‌ای را ارائه کردند و دو میلیون پُرس غذا و میان‌وعده بین مردم و ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شد. https://hawzahnews.com/xbP9F @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از قلب زیبا
🔴 دلار باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج شود رهبر معظم انقلاب در دیدار پوتین: 🔹جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد. 🔹جنابعالی و رئیس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید، بنابراین همکاریهای دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد. 🔹آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر، و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاستهای آمریکا بود، البته روسیه در دوره جنابعالی استقلال خود را حفظ کرده است. 🔹دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی، ممکن است. ❤️ @ghalbeziba313 ❤️
هدایت شده از قلب زیبا
صالح‌آبادی: اثرگذاری دلار را کاهش می‌دهیم رئیس بانک مرکزی: 🔹از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است. با توجه به تدابیر اتخاذ شده حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پر عمقی خواهد شد. 🔹فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارز‌ها موجودیت خواهد یافت؛ البته محدود به روبل هم نخواهد شد و سایر ارز‌ها را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد. 🔹امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارز‌های مختلف داشته باشیم و ارز‌های جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثرگذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد. ❤️@ghalbeziba313 ❤️
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🌀 تأملی بر ثمرات مشتق در اصول فقه ⬅️ بحث مشتق درباره اين پرسش است كه آيا مشتق درخصوص متلبس حقيقت است يا اعم از آن و ما انقضى عنه‌؟ در حالى كه ما اصلاً كارى به معناى حقيقى مشتق نداريم؛ آنچه براى ما مهم است و حجيت دارد، ظهور عرفى كلام است و بدون‌شك هنگام اطلاق مشتق در يك كلام، انصراف به خصوصِ‌ متلبس مى‌يابد و ظهور عرفى در همان دارد. 🔘 براى مثال اگر مولى بفرمايد: «يحرم إهانة المؤمن»، عرف اين‌گونه مى‌فهمد كه حرمت اهانت مخصوص كسى است كه الآن متصف به ايمان است نه كسى كه قبلاً مؤمن بوده و الآن كافر شده است. 🔹كسى كه اشراف كافى بر نظام قرائن (مجموعه قرائن تأثيرگذار در فهم كلام) داشته باشد، در هيچ موردى كلام را خالى از قرائن روشن‌كننده معنا نمى‌يابد كه بخواهد فهم مشتقات آن متوقف بر بحث لفظى مشتق باشد. ▫️از ثمرات ذكرشده براى بحث مشتق اين است كه حكم كراهت وضو و غسل با آب گرم شده با خورشيد كه اكنون سرد شده است، متوقف بر اتخاذ مبنا در بحث مشتق است. 👈 در تحليل عقلايى اين مسئله بايد گفت: آيا اگر كسى به ما بگويد: «بر روى اين سنگى كه آفتاب داغش كرده است، ننشين.» هرگز متوجه نهى از نشستن پس از سردشدن سنگ مى‌شويم؛ آيا غير از اين است كه علت اين نهى داغى فعلى اين سنگ است و اگر احياناً نظر متكلم در چنين مواردى بر اين باشد كه نهى شامل پس از سردشدن نيز مى‌شود، بايد صريحاً بيان كند؟ تلقى عمومى از نهى از وضو يا غسل با آب گرم‌شده با خورشيد نيز همين گونه است. 🌀 به علاوه توجه به اقتضائيات منطقه حجاز كه به‌شدت گرمسير و خشك و كم‌آب بوده است و بسيارى از مردم آب‌هاى مصرفيشان را كه از چاه يا بركه‌ها مى‌آوردند، در ظرف‌هايى در خانه قرار مى‌دادند و اغلب در معرض آفتاب قرار داشت. اگر آبى را كه روز با آفتاب گرم شده و شب سرد مى‌شد نيز مشمول چنين حكمى بدانيم، با عنايت به كمبود آب، حرج را در پى داشت. 🔍 برای مطالعه بیشتر به کتاب «زوائد اصول» مراجعه کنید. 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از المرسلات
♨️ فلسفه اسلامی 🔰استاد علی فرحانی 🔸بدایه الحکمه/ علامه طباطبایی eitaa.com/almorsalaat/1007 🔸نهایه الحکمه/ علامه طباطبایی eitaa.com/almorsalaat/1182 🔸مبانی حکمت متعالیه eitaa.com/almorsalaat/4000 🔸الشواهد الربوبیه/ ملاصدرا eitaa.com/almorsalaat/1346 🔸اشارات/ بوعلی سینا eitaa.com/almorsalaat/1347 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️♨️تحقق اسلام و استقرار توحید در جامعه، وظیفه حوزه های علمیه است/ چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است. 🔰 رهبر معظم انقلاب 💢💢💢💢💢💢 💠 اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ 💠 لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛ یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است. 💠 بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوه‌ی حکومت است؛ و همه‌‌ی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ بخشی از اسلام هم عبارت است از تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفه‌ی ما است. این کاری است که امام بزرگوار کرد. 💠 امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعه‌ی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، حوزه‌ی علمیّه مسئولیّتهای متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است. 📚 بیانات در دیدار طلاب 98/02/18 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
شیخ تخییر اصول عملیه را همان تخییر تعادل و تراجیح می داند.mp3
11.9M
🔊| تعادل و تراجیح ادامه باب حجج است یا خاتمه علم اصول؟ 🎙استاد علی فرحانی ◽️یکی از مسائلی که استاد بسیار بر روی آن تاکید داشته و تذکر میدهند این است که باید معلوم کنیم باب تعادل و تراجیح ادامه باب حجج است یا خاتمه علم اصول. استاد در این صوت به مناسبت عبارت شیخ این مساله را تفصیلا توضیح داده و ثمراتش را بیان میکنند. حتما . 📚تعادل و تراجیح رسائل. جلسه 42 و 43 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🌀یکی از مسائل بسیار مهم در باب تعادل و تراجیح این است که جایگاه این باب در علم اصول کجا است و بالتبع تفاوت بین تخییر باب اصول عملیه و تخییر باب تعادل و تراجیح چیست؟ 🌀مرحوم آخوند در اجتهاد و تقلید کفایه، دو وجهی که در بحث مطرح است را به این صورت معنا میکند که نزاع روی خصوص تخییر نیست بلکه بحث بر روی کل اصول عملیه است که یکی از آنها تخییر است لذا دوران را به این شکل می بیند که یا کل اصول عملیه موضوع شان تحیر است و تحیر مختص به مجتهد است لذا کل اصول عملیه مختص به مجتهد اند که از جمله آنها تخییر است یا کل اصول عملیه اعم از مجتهد و مقلد اند که از جمله آنها تخییر است. 🌀اما مرحوم شیخ می فرمایند یا تخییری که در اینجا یعنی در باب تعادل و تراجیح مطرح میشود اعم از مجتهد و مقلد است یا مختص به مجتهد است! در واقع شیخ می فرمایند مسلم است که اصول عملیه اعم از مجتهد و مقلد اند اما نزاع بر روی خصوص تخییر است یعنی دوران به این شکل است که یا خصوص تخییر مختص به مجتهد است یا اعم از مجتهد و مقلد است. 🌀اگر تخییر در باب تعادل و تراجیح حجتی باشد که « بمعوتها یستنبط» است یعنی ابزار و آلتی برای استنباط فقیه باشد و موضوع اش فعل مکلف نیست یعنی حکم فعل مکلف را بیان نمی کند بلکه این فقیه است که با اعمال تخییر، به وظیفه و حجت شرعی دست پیدا میکند. در این صورت مختص به فقیه است و اعم از مجتهد و مقلد نیست. 🌀به عبارت دیگر اگر مانند مرحوم مظفر باب تعادل و تراجیح را ادامه باب حجج ببنیم پس تخییری که در باب تعادل و تراجیح مطرح میشود در واقع حجت ای است که به دست فقیه داده میشود تا به این وسیله استنباط کند لذا در نگاه مرحوم مظفر، تخییر باب اصول عملیه غیر از تخییر باب تعادل و تراجیح است(1) و تخییر باب تعادل و تراجیح مختص به فقیه است(2) پس مجتهد برای خود تخییر جاری کرده و ان طرفی از تخییر را که اختیار میکند می تواند برای مقلد نقل کند. 🌀مرحوم مظفر موید خود را طریقیت می داند یعنی مبتنی بر طریقیت و اینکه متعارضان متکاذبان اند، علم اجمالی به حجیت یکی و عدم حجیت دیگری داریم اما نمی دانیم که کدام یک معینا حجت است و کدام یک معینا لا حجت است. لذا تعادل و تراجیح باید ادامه باب حجیت باشد تا هر انچه بحث می کند اعم از تخییر و ترجیح، ممیز حجت از لاحجت باشد. 🌀اما شیخ در بعض عبارات خود در تعادل و تراجیح رسائل همانند مشهور با این نگاه مخالف اند یعنی تعادل و تراجیح را ادامه باب حجج نمی دانند بلکه هر یک از متعارضین را به صورت تام واجد حجیت می دانند. 🌀در این صورت، تخییر حجت و ابزاری نیست تا مجتهد به وسیله آن استنباط کند بلکه حکم فعل مکلف است. در نتیجه تخییر باب تعادل و تراجیح همان تخییر باب اصول عملیه بوده(1) و هر دو حکم فعل مکلف را بیان میکنند کما اینکه هر دو اعم از مجتهد و مقلد هستند و اختصاص به مجتهد ندارد(2) شاهدش هم این است که دلیل دال بر هر دو تخییر، یک دلیل (روایت حسن بن جهم) است(3) 🌀موید این نظر از مرحوم شیخ، این است که در تعارض عامین من وجه ( مانند اکرم العلماء/لا تکرم الفساق) جمیع اصولیین از جمله خود مرحوم مظفر قائل میشوند که در غیر موضع التقاء، دلیلین حجت اند و به هر یک از دلیلین باید عمل شود این یعنی عند التعارض هم هر دو دلیل حجت اند و از حجیت ساقط نمیشوند. و باب تعادل و تراجیح ادامه باب حجج قرار نمیگیرد. ✍احسان چینی پرداز @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🌀امروز (چهارشنبه) برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹کیفیت درس خواندن بزرگان 🔺گفتاری از حضرت استاد وکیلی دام عزه ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹بالا، هیچ خبری نیست. هر چه هست، دوره سطح است. 🔺گفتاری از حضرت استاد ربانی بیرجندی دام عزه ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ آیت الله جوادی آملی دام عزه: 🔺حداقل همّت يک دانشجوي دانشگاه يا طالب حوزوي اين است که اين درسي که مي‌خواند استادانه به ديگري منتقل کند. اين، کفِ درس خواندن است. از اين پايين‌تر اگر کسي درس خواند اتلاف عمر است. اگر کسي درس بخواند و نتواند مدرّس خوب باشد، يقين بداند عمرش را تلف کرده است، براي اينکه اين علوم امانت‌هاي الهي است. اگر کسي از کتابي به کتاب ديگر رفت و نتوانست آن کتاب قبلي را به خوبي تدريس کند اين مطمئن باشد عمر خود را تلف کرده است. ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
آیت الله جوادی - شهید اول_2022_07_09_20_25_01_771.mp3
251.9K
⚠️ صوت حضرت آیت الله جوادی آملی دام عزه در رابطه با این مطلب (هشدار جدی نسبت به جهل مرکبی که گرفتار آنیم). ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
هدایت شده از دوتا کافی نیست
محبت که باشه... 💞در ، اصل قضیه است. دخترها و پسرها این را بدانند. این محبتی که خدا در دل شما قرار داده حفظ کنید. 💞اگر در زندگی محبت وجود داشت، سختی‌های بیرون خانه آسان خواهد شد. برای زن هم سختی ‌های داخل خانه آسان خواهد شد. 💞دختر و پسر، عروس و داماد به هم محبت بورزند؛ چون آن محبت ملاطی است که این‌ها را برای هم حفظ می‌کند، در کنار هم نگه می‌دارد و نمی‌گذارد از هم جدا شوند. محبت خیلی چیز خوبی است. محبت که بود، وفاداری هم هست. «خطبه عقد ۷۴/۱۰/۱۷، ۷۷/۰۸/۱۱، ۷۶/۰۹/۲۴» کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🎙ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت مدیر سایت مدرسه فقاهت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت، اظهار داشت: این دروس شامل ۳۵۴ عنوان درسی، نزدیک به ۱۹۶ نفر از مراجع معظم تقلید، اساتید شاخص و برجستگان علمی حوزه در موضوعات خارج فقه و اصول، تفسیر، فقه معاصر و مستحدثه، کلام و فلسفه، نهج البلاغه، رجال است. https://hawzahnews.com/xbPC2 وب‌سایت: https://www.eshia.ir/ @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد فعالیتهای اقتصادی نشود / اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است و این امتیاز بزرگی است 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: از ورود در فعالیتهای اقتصادی اجتناب کنید؛ این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعه‌مان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست. 🔹 بعضی از آقایان محترم ائمه‌ی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند،‌ وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد. امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است. 🔺 حوزه‌های علمیه‌ی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته‌ی ما، نخبه‌های حوزوی ما اینها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند. ۱۴۰۱/۵/۵ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ استقرار بیش از ۲ هزار مبلغ در مدارس دانش آموزی استان تهران ◻️ مسئول طرح مبلغین امین استان تهران گفت: همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی، بیش از دو هزار نفر از مبلغین خواهر و برادر در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران مستقر می‌شوند. https://hawzahnews.com/xbPHp @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هوالحبیب مراسم عزاداری دهه اول محرم باکلام:آیةالله عابدینی بانوای: برادرقربانپور ازجمعه س۲۰:۴۵ بین کوهسنگی۱۷و۱۹ موسسه جوانان آستان قدس