eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
300 دنبال‌کننده
308 عکس
225 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_امام_روح_الله (پیام بَرِ دورانِ جدیدِ عالَم) گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀امام خمینی(ره) دستی که خدا از غیب، ظاهر کرد... 🔻 : 🔹واقعاً امام(ره) انسان عجیبی بود، اصلاً پیدایش و وجود این انسان با آن ابعاد، هیچ قابل تحلیل نیست جز اینکه بگوییم بود برای اینکه چرخشی در تاریخ و در حرکت قافله عظیم بشری بوجود آورد، دستی باید از غیب ظاهر می شد، خدای متعال این دست را ظاهر کرد. (۱۳۶۹/۰۳/۰۱) (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 آرزوی نوکر 🖤 آروم تو گوشم بگو شهید شی الهی... 🎙 کربلایی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
📣 🌀 برانگیختن مراجع قم توسط امام(ره)/ مشکل بزرگ مراجع این بود که قدرت خودشان را نمی دانستند/ آیت اللّه بروجردی قدرت خودش را کشف نکرده بود... 🔻 : 🔹 نقشِ ایشان [امام خمینی] در برانگیختن اول ماجرا، که علما همه برانگیخته شدند یک نقش فوق العاده حیاتی بود. 🔸 لازم است اینجا اشاره کنم به نقش ایشان در . 🔹 مراجع قم اولاً که این وجود دارد، ثانیاً فکر نمی کردند که می شود حرکت کرد و جایز است حرکت. 🔸 امام دو کار را بر عهده گرفت؛ اولاً تفهیم این معنا که این یک خطر است واقعاً. واقعاً کار مشکلی بود تفهیم این معنا به آن آقایان بزرگی که فقیه و عالم و بزرگوار بودند، اما از مسائل سیاسی هیچ اطلاعی نداشتند و شمّ سیاسی نداشتند و شاید بعضی شان خیلی هم علاقه مند نبودند که به این مسائل وارد بشوند. ثانیاً به اینها می فهماند که دارند. این بود که قدرت خودشان را نمی دانستند. شاید من بتوانم بگویم که مرحوم قدرت خودش را کشف نکرده بود، نمی دانست که اگر یک اشاره بکند، مردم چه خواهند کرد. حُسن بزرگ امام و یکی از هنرهای بزرگ امام، است. 🔹 ایشان می دانست که روحانیت اشاره اش چه می کند و از این قدرت، کمال استفاده را کرد. دیگران استفاده نمی کردند. ایشان تفهمیم می کرد به این آقایان که شما بگویید، شما جلو بیفتید، راه بیفتید، مردم دنبال سر شما می آیند. این را بارها ما در دیدارهای خصوصی، صحبت های خصوصی از امام شنیده بودیم که امام این را بیان می کرد و می شنیدیم که امام به آن ها این را می گوید و اصرار می کند به آنها که شما جلو بیفتید، ببینید مردم می آیند یا نمی آیند. پس نقش ایشان در به راه انداختن مراجع، نقش حساسی بود. (۱۳۶۱/۰۵) 📕عبد صالح خدا، نشر صهبا، ص ۴۶ (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
تکنولوژی و فناوری.mp3
1.27M
🌀 تکنولوژی و فناوری ذیل علوم انسانی و حکمت عملی است... 🎙 بخشی از جلسه پنجاه و چهارم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 تمام فناوری ها بر اساس اینکه انسان کیست و چه نیازهایی دارد، تولید می شود 🔸 هر فناوری ای پُربارِ از نوع شناخت انسان و بسته نیازهای انسان است 🔹 اینگونه نیست که فناوری به انسان و مسائل او ربط نداشته باشد و کأنّه مثل علوم طبیعی و تجربی باشد ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 آخرین حرف علامه مصباح یزدی(ره) در آخرین لحظات زندگی چه بود؟ 🎙 خاطره فرزند ایشان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
ذات علوم انسانی.mp3
1.67M
🌀حکمت عملی، تبیین گزاره های کلان علوم انسانی است... 🎙 بخشی از جلسه پنجاه و چهارم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 علوم انسانی، ذاتاً همان حکمت عملی است 🔸 چون کار فیلسوف، برهان است نمی تواند تا ساحت پایین را داشته باشد، پایین آمدن کار تجربه و میدانی است 🔹 جدا شدن فیلسوف به لحاظ روشی است نه محتوایی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۵۹) 📌 آغاز بخش ضمائم: 🌀 آیا راستگویی و امانت داری فقط یعنی دروغ نگوید و پولی که به امانت نزد اوست را بازگرداند و حرفی که به امانت به او گفته شده را جایی نگوید؟ 🔻 : 🔹درباره راستی و امانت داری چند بحث بلکه می توان گفت چند گونه بحث وجود دارد. اولاً این مسئله مطرح است که راستی و امانت داری یعنی چه؟ از راستی و امانت داری ما یک مفهومی در ذهن داریم که ای بسا با مفهوم واقعی اسلامی آن صددرصد منطبق نباشد یعنی هشتاد درصد هفتاد درصد منطبق باشد. ما کسی را راستگو و راستین و امانتدار می دانیم که دارای یک ویژگی هایی باشد، در حالی که شاید در شرع اسلام و در قاموس مکتب مقدس ،اسلام یک ویژگی های دیگری هم برای امانت دار بودن و راستین بودن و راستگو بودن وجود داشته باشد. 🔸شما وقتی که پای منبر یا در کتاب می شنوید یا می خوانید که باید راستگو و امانت دار بود، غالباً غیر از این مطلبی که عرض کردم چیزی به نظرتان نمی رسد. راست گو باشد انسان یعنی دروغ حرف نزند دیگر، در حرف هایی که با مردم دارد در معاشرت هایش با دوستان با نزدیکان با مردم کوچه و بازار با دکان دار با مشتری دروغ نگوید از راست گویی، همین به نظر ما می رسد و بس. 🔹از امانت داری هم این به نظر ما می آید که اگر کسی یک چیزی دست ما سپرد، آن را سالم به او تحویل بدهیم؛ پولی به ما داد پولش را برگردانیم؛ طلبی از ما داشت، طلبش را به او در وقت معین و موعد مقرر رد کنیم. یا فرض بفرمایید که سخنی به ما گفت _این حد بالایش است از نظر مردم_ سخنی به ما گفت و گفت این را به کسی نگویید این را من امانت گذاشتم به نظر ما از امانت داری همین می آید که این حرف را به کسی نقل نکنیم و جایی بازگو ننماییم، راستگویی و امانت داری به نظر نوع مردم همین هاست در حالی که در شرع مقدس اسلام و برطبق آنچه که از روایات استفاده می کنیم، دامنه راست گویی و امانت داری از این حرف ها وسیع تر است. وقتی که انسان معنای راست گویی را می فهمد، می فهمد که راستگویی چرا است، چرا است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ضمائم: راستی و امانت داری؛ ص ۳۲۱ و ۳۲۲ 📌 نکته: در بریده های بعدی کتاب که به تدریج در کانال بارگزاری خواهد شد، دایره وسیع راستگویی و امانت داری تبیین می شود. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
مَنِ در سطح؛ منِ در عمق.mp3
4.46M
🌀حرکت از "مَنِ در سطح" به "مَنِ در عُمق" 🎙 بخشی از جلسه پنجاه و پنجم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 چه علمی مبدأ عمل می شود؟ 🔸سیستم های انسان، چگونه تحت علم فعال می شوند؟ 🔹اگر علم تبدیل به طبیعت ثانویه شد تمام قوای مادون انسان را در اختیار می گیرد 🔸شناخت ها، قوه برتر بر بقیه قوا هستند و آن ها را تحت اختیار می گیرد 🔹جایگاه توصیه های امام خمینی(ره) درباره تلقین و باور 🔸نظر فروید درباره اراده و شناخت ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
📌۲۵ دی ماه سال گذشته بمناسبت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی جمعی از تاریخ پژوهان توفیق دیداری غیر رسمی با مقام معظم رهبری را داشتند. 🌀روایت حجت الاسلام اسدپور(استاد حوزه علمیه قم) از این دیدار: 🔹در حاشیه این دیدار این کمترین با استیذان از ایشان سلام گرم و ارادت همه شاگردان مکتب امام خمینی(ره) که بسط و ترویج و گفتمان سازی این مکتب نورانی را عهده دار شده اند،را به ایشان ابلاغ نمودم و از ایشان استدعای دعای خیر برای همه این دوستان داشتم و دعا برای کسب توفیقات روزافزون دراین زمینه را مطالبه کردم. حضرت آقا فرمودند:"سلام ما را هم به دوستان ابلاغ کنید بنده دعاگوی این دوستان خواهم بود." 🔸ایشان با شنیدن خبر برقراری دروس حوزوی با محوریت کتابهای حکمی، عرفانی، فقهی و اصولی حضرت امام ابراز خرسندی فرمودند و بیان داشتند "برقراری این دروس اصولی و فقهی بسیارخوب است‌ ." 🔺معظم له با اشاره به کتابمصباح الهدایه امام فرمودند "این کتاب برای عموم مناسب نیست ولی کتابی مانند شرح حدیث جنود عقل و جهل برای همگان مفید و مناسب است." 🔸ایشان در ضمن بیان خاطره ای فرمودند: "ما آن سالها که درس امام میرفتیم شنیده بودیم ایشان چنین کتابی دارند(مصباح الهدایه)ولی راضی به چاپ و نشر آن نیستند.بنده در مشهد این کتاب را از یکی از رفقا گرفتم و از روی نسخه ایشان کردم،یا تمامش را یا بخشی را، میبایست در میان کتب قدیمی ما باشد،البته بعد از انقلاب منتشر شد." (ره) .┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۶۰) 🌀 چرا اسلام در شناخت انسان ها می گوید به نماز و روزه آن ها نگاه نکنید بلکه به راست گویی و امانت داری شان نگاه کنید؟ 🔻 : 🔹 «قالَ أَبو عَبدِاللهِ عَلَيْهِ السَّلامُ» امام صادق فرمود: «لا تنظروا» منگرید، نگاه نكنيد، «إلى طولِ رُكوعِ الرَّجُلِ وَ سُجودِهِ» به طول رکوع و سجود یک انسان؛ رکوع طولانی، سجود طولانی، به اینها نگاه نکنید. «فَإِنَّ ذلِكَ شَيْءٌ اعتادَهُ» این یک چیزی است که به آن عادت کرده، عادت است، عادت ارزشی ندارد. «فَلَو تَرَكَهُ اسْتَوحَشَ لِذلِكَ» اگر این رکوع و سجود طولانی را انجام ندهد یک چیزی گم کرده گویی، وحشت زده است، ناراحت است، این مهم نیست «وَ لَكِنِ انظُروا» ولی بنگرید «إلى صِدقِ حَديثِهِ وَ اداءِ آمانَتِهِ» به راست گفتاریش و امانت داریش. 🔸خب یک سؤال ممکن است شما بکنید که آیا صدق حدیث و ادای امانت از یقین بالاتر است؟ از صبر برای مؤمن بالاتر است؟ از نمازی که رکن و اصل دین است بالاتر است؟ چرا دربارۀ صدق حدیث و ادای امانت این طور امام (علیه السلام) حرف میزند؟ مگر این بالاتر از صفات دیگر است؟ نه؛ صحبتِ بالاتر بودن و پایین تر بودن نیست. کدام صفت بالاتر است، کدام صفت پایین تر است آن به عهده امام (علیه السلام) است که معین و مشخص کند. اگر برویم نگاه کنیم در روایات، ممکن است یک چیزهایی پیدا کنیم و به دست بیاوریم، مسئله سر این نیست. 🔹 مسئله این است که مردم همیشه در شناخت هایی که دارند، دو جورند. دو نوع آدم داریم در شناخت افراد و شناخت افکار و شناخت راه ها و شناخت جهت ها؛ دو جور انسان داریم، دو جور قضاوت داریم. 🔸 یک قضاوت، قضاوت سطحی است. آدم سطحی که تعمق و تدبر نمی کند در قضاوت هایش در نظر دادن هایش در دل بستن هایش، در دل بریدن هایش، در دوستی هایش، در دشمنی هایش، این یک جور درباره مسائل قضاوت می کند. این آدم ها اگر بخواهند بفهمند کسی مؤمن است نگاه می کنند چه کسی نماز زیادتر می خواند، چه کسی روزه بیشتر می گیرد، چه کسی سر به سجده بیشتر می گذارد، چه کسی آثار عبادت زیادتر در سیمایش نمایان است. دربارۀ افراد این طوری قضاوت می کنند. 🔹 اسلام می آید این معیار را از ما می گیرد... معیار دیگری لازم است بگیر... با این قطب نمای درست جهت گیری کن. چیزی است که همه هم می فهمند همه هم می توانند بشناسند امانت داری افراد را همه می توانند بفهمند، امانت دار هست یا نیست، با یک امتحان معلوم می شود. راست گویی افراد را همه می توانند تجربه کنند با یک امتحان معلوم می شود. معیارها را اسلام عوض می کند. 🔸بنابراین این دو صفت، این دو عمل [نماز و روزه]، اهمیتشان به جای خود محفوظ هست منتها نشانه قرار نمی گیرد، نمی تواند دلیل خوبیِ کسی باشد. برای خاطر اینکه نماز را دو جور می شود خواند؛ نماز با اخلاص نماز باحال نماز با توجه و نماز بی اخلاص، نماز بی حال، نماز بی توجه، نماز از روی ریا؛ لذاست که از نماز خواندن _که شما نمی فهمید هم که آیا این آدم حضور قلب دارد یا ندارد_ نمی شود فهمید که این آدم، آدم خوبی است. و همچنین روزه گرفتن. اما آدم صادق الحدیث، راست گو و امانت دار تصنّع نمی کند، که خود را محتاج تصنّع نمی بیند. آنجا بزنگاه شناخت افراد نیست، تا کسی خود را در آنجا محتاج تصنّع ببیند. لذا آدم های کم ایمان هرگز خود را مجبور نمی بینند که راست بگویند و امانت داری کنند. پس اگر کسی راستگو شد و شما فهمیدید، امانت دار بود و شما امتحان کردید، بدانید که این مؤمن واقعی و راستین است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ضمائم: راستی و امانت داری؛ ص ۳۲۵ تا ۳۲۷ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
4_5789811142746444724.mp3
15.25M
🌖 لا تُؤَدِّبْنی؛ مارو محروم از این رجب نکن... لا تُؤَدِّبْنی؛ با فراق کربلا ادب نکن... 🎙 حاج ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
بروز خُلقیات عالیه برای انسان.mp3
1.84M
🌀 خُرد نشدن شخصیت انسان در برابر غرائز بدنی... 🎙 بخشی از جلسه پنجاه و ششم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 چه چیزی موجب بروز خلقیات عالی برای انسان می شود؟ 🔸 صاحب شخصیت شدن انسان 🔹 تحقیر شدن نفس در برابر خواسته های بدن و عدم بروز صفات متعالی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .