eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 خدا در غضب سلام‌الله‌علیها (منابع اهل‌سنت) 🖇 ✅ 4730 - حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَفَّانَ الْعَامِرِيُّ، وَأَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ دُحَيْمٍ، بِالْكُوفَةِ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ حَازِمِ بْنِ أَبِي غَرَزَةَ، قَالَا: ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ، ثنا حُسَيْنُ بْنُ زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ عُمَرَ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِفَاطِمَةَ: «إِنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَيَرْضَى لِرَضَاكِ» ⭕️اميرالمؤمنين علی(علیه‌السلام)نقل میکند که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) خطاب به صدیقه طاهره(سلام الله علیها) فرمودند: 🔰همانا خداوند از تو غضبناک و از خشنودیت خشنود میگردد. ✅ تصحيح: 👤 حاكم نيشابورى: 💢هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ " 🔰سند این حدیث است اما بخاری و مسلم آن را نقل نکرده اند. ♨️(بسیاری از علما اهل‌سنت این حدیث را نقل بر آن صحه گذاشتند) 📚اسم الکتاب : المستدرك على الصحيحين المؤلف : الحاكم، أبو عبد الله    الجزء : 3  صفحة : 167 / 181 سوال از اهل‌سنت🧐 حضرت زهرا از چه کسانی غضبناک شدند⁉️ وقتی خدا از کسی غضبناک شود آیا او کافر و ضال نیست⁉️ عمربن‌خطاب و ابابکر حکم شان چیست⁉️ و... روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
⭕️ پاسخ: 1⃣ سلام علیکم 🔰 خیر ؛ ما فقط پیرو اهل‌بیت هستیم و همه علما محترم هستن الحمدالله ممنون. ان شاءالله 2⃣ سلام عليكم 🔰 با کمال احترام اون نویسنده کاملا چرت نوشته ؛ در ادبیات عرب وقتی اسمی به لسم دیگری عطف می شود عامل اسم معطوف علیه بر سر معطوف می آید یعنی وقتی اولی الامر به الرسول عطف شده پس عامل الرسول که اطیعوا باشد بر سر اولی الامر هم می آید و بدین ترتیب همان اطاعتی که برای خدا و رسول واحب شده برای اولی الامر هم واجب هست و وقتی اطاعت از کسی مطلق واحب میشود پس او باید معصوم باشد که مردم را به غلط نبرد و ایضا چون عطف کرده اولی الامر رو بر رسول یعنی از لحاظ شئون لازم اطاعت مشترک هستند که یکی عصمت هست 3⃣ سلام 🔰باشه . موفق باشین روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 اگر عموی پیامبر و بن ابی طالب پسر عموی ایشان زنده بودند و را می کشتند! ⭕️ همان طور که می دانید بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حوادث ناگواری برای اهل البیت علیهم الصلاة و السلام رخ داد و بد طور به ایشان ظلم کردند، این ماجرا ها سوالاتی را هم ایجاد کرده مثلا چرا قبیله از مولا امیر المؤمنين علیه السلام دفاع نکردند؟! چرا و دو عموی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ایشان دفاع نکردند؟ 💠 پاسخ در حدیث زیر : ⭕️ از سدیر صیرفی منقول است که: 🔰 ما نزد امام باقر علیه السلام بوديم ياد كرديم از آنچه مردم پس از پيغمبرشان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پديد آوردند و تا چه اندازه امیر المومنین علیه ‌السلام را خوار شمردند، يكى از حاضران گفت: خداوند بهبود ببخشد تو را، عزت بنى هاشم كجا رفت؟ كجا بودند آن همه افراد دلاور بنى هاشم؟ امام باقر علیه السلام در پاسخ او فرمودند: 👈در آن روز چه كسى از رادمردان بنی هاشم مانده بود؟ مردان بنى هاشم همانا جعفر بن ابی طالب و حمزة بن عبد المطلب بودند كه در گذشتند، و دو مرد ناتوان و زبون و تازه مسلمان از بنى هاشم مانده بودند كه عباس و عقیل بودند و اين هر دو از بودند اما به خدا قسم كه اگر حمزه و جعفر زنده بودند مخالفان به آنچه كه رسيدند نمی رسيدند، و اگر آنان شاهد آن دو ( ابوبکر و عمر ) بودند آن ها را . 📚 الکافی - ط الإسلامية - ج8 ص189. ✅ سند این روایت کاملا صحیح و توسط تمام محدثین شیعه تحسین شده است. 🔥 لعنت الله علی الظالمین🔥 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 رحمه الله هیچگاه معتقد به صلی الله علیه واله نبوده است و مخالف شیعه چیزی نگفته. 🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق 📌آنچه که امروزه در بین و حتی بعضی مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است، 👇👇👇
🛑 هیچگاه معتقد به نبوده است و خلاف اجماع شیعه چیزی نگفته . 🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق 📌آنچه که امروزه در بین و حتی بعضی مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است، ❇️در حالی که شیخ صدوق معتقد است و سهو نمی کنند آن سهوی را که بخاطر بر انسان صورت بگیرد بلکه سهوی که ایشان نهایتا دارند است یعنی خدا بنابر مصالحی بعضی امور را از یاد امام یا نبی می برد که این مسأله ممکن است و سمعاً در وقوع اش است الا اینکه فردی حمل بر کند. 📚 من لا يحضره الفقيه ج ۱ ص ۳۶۰ 👥صدوق در این اعتقاد خود تنها نیست بلکه افرادی مثل (مکتب بغداد) نیز با شیخ صدوق همراهی کردند و حکم به جواز وقوع هر نوع سهوی بر امام دادند چه برسد به صدوق که هر سهوی را قبول ندارد. ⭕️شیخ طوسی در تفسیر تبیان ذیل آیه ✅ وَإِمَّا یُنسِیَنَّکَ الشَّیْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرَی... گفته است: 🔰زعم کسی که بگوید !! سهو را بر نبی جائز نمی دانند و است بلکه ما طایفه امامیه سهو و نسیان را بر ایشان جائز می دانیم 😕الا در مواردی معتقدیم ایشان سهو نمی کنند مثل سهوی که نشان از اخلال در باشد یا سهو در اوامر و نواهی و اموری که خداوند به پیامبرش دستور داده تا به امت برساند. انبیا می خوابند خود سهو است و یا می شوند که این همه سهو است. 📚التبيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۱۶۵ 👥علاوه بر شیخ طوسی، (مکتب بغداد) نیز در تفسیر مجمع البیان از این عقیده دفاع می کند و می نویسد: 🔰امامیه سهو و نسیان را در پیام الهی بر پیامبر جائز نمی دانند اما غیر از ابلاغ پیام الهی هر گونه سهو و نسیان را بر پیامبر جائز می دانند😕 تا جایی که موجب اخلال در عقل نشود! چطور امامیه قائل به جواز سهو و نسیان بر پیامبر نباشند در حالی که معتقدند پیامبران می خوابند و بیهوش می شوند و این دو از قبیل سهو است اعتقاد به اینکه ما امامیه قائل به سهو النبی نیستیم است نسبت به ما 📚مجمع البيان في تفسير القرآن  ج ۴ ص ۸۲ ⚠️ قابل توجه عقل گرایان افراطی منتقدین مکتب حدیثی شیخ صدوق ✍ ان شاءالله به زودی مسئله سهو النبی و اسهاء النبی را هم برسی خواهیم کرد. روافض الحیدری @Talabeh_nevesht110 @ravafez_alhaydari
🛑 برسی روایت برابری رحمت‌الله‌علیه با #الحسین صلوات‌الله‌علیه 🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام نکات: 1⃣ اختصاص این امر به راوی به سبب جهالت او به مقام عبدالعظیم 2⃣ جهالت راوی از لحاظ رجالی (البته برسی سندی برای ما اهمیتی ندارد) 3⃣ صدق حکم این حدیث برای کسی که مشتاق زیارت امام حسین هست و قدرت رفتن ندارد 4⃣ زیارت هیچکس حتی ائمه با زیارت اباعبدالله الحسین قابل قیاس نیست. توضیحات مفصل اینجا بخوانید📝👇👇
🛑 برسی روایت برابری رحمت‌الله‌علیه با صلوات‌الله‌علیه 🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ✅ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ اَلرَّيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَيْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ⭕️محمّد بن يحيى عطّار گويد:مردى از اهل رى كه خدمت حضرت هادى عليه السّلام رسيده بود براى من نقل كرد كه شرفياب حضور حضرت عسكرى عليه السّلام شدم بمن فرمود:كجا بودى‌؟عرض كردم از عليه السّلام آمده‌ام،فرمود: 🔰اگر قبر كه در شهر شماست زيارت ميكردى همانا ثواب كسى را داشتى كه حسين بن على عليهما السّلام را زيارت كرده باشد. 📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۲۴ 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۹۹ 🔍برسی 1⃣ محقق نشر الفقاهه: 🔰 این روایت با قول شیخ است در رجالش که راوی روایت را در شمار اصحاب امام عسکری آورده نه امام هادی / ایضا روایت هست به دلیل جهالت راوی از امام ... 📚کامل الزیارات نشر الفقاهه ج۱ ص۵۳۷ 2⃣...وفيه إيعاز إلى خصوصيّة الرّجل ( الرّاويّ ) واختصاصه به ، فكأنّه كان ممّن لا يزور عبدالعظيم مع قربه منه ، وكان يزهد ويرغب عنه ، ولا يعرف مكانته وفضله. ( الأمينيّ رحمه الله ) أقول : ذلك على فرض صحّة قول الرَّاويّ المجهول.👈 وإلاّ لا يقاس بالحسين عليه السلام وزيارته أحدٌ حتّى الأئمّة المعصومين عليهم السلام 👉، ولاُستاذنا الغفّاريّ ـ أيّده الله ـ في هذا الخبر بيانٌ راجع ثواب الأعمال المترجم ص ١١٤ طبع مكتبة الصَّدوق 🔰 خلاصه ترجمه/ : ...ظاهرا این حکم راوی هست چرا که شاید او از کسانی بوده که به زیارت عبدالعظیم نمی رفته و دوری میکرده در حالی که به مقبره او او نزدیک بوده و و عبدالعظیم را نمی شناخته فلذا امام با این امر خواستند او را به عبدالعظیم راهی کنند. اما من (علامه امینی)می گویم : این احتمال بالا بر فرض صحت قول این راوی هست 👈 والا قابل با هیچ احدی نیست حتی صلوات الله عليهم 👉 استاد ما جناب غفاری هم در ریل این‌روایت قول خوبی دارند. 📚 كامل الزيارات ط مكتبة الصدوق ج1 ص338 3⃣ استاد غفاری: 🔰بنظر ميرسد كه اين حكم همين مرد بوده باشد كه شايد بمقام حضرت عبد العظيم نداشته،و اين در صورتيست كه حديث را واقعا از امام عليه السّلام بدانيم و إلاّ اين مرد خود حالش براى ما و نميدانيم براستى امام چنين كلامى باو فرموده يا نه،ولى بهر حال و حضرت عبد العظيم عليه السّلام و رضايتمندى اهل بيت عليهم السّلام از وى بحسب تاريخ و اخبار مأثوره معلوم و آشكار است،ليكن در اينكه زيارت قبرش براى همه باشد با ثواب زيارت مرقد مطهّر سيّد الشّهداء حسين بن علىّ‌ صلوات اللّٰه و سلامه و بركاته عليهما-كه در روايات وارد شده برابر است با سبحان در عرش مورد گفتگو است و مينمايد،و خداوند عالم است،امّا چنانچه كسى بدين اميد كه ثواب زيارت حضرت ابا عبد اللّٰه عليه السّلام را بحسب اين خبر در زيارت حضرت عبد العظيم عليه السّلام بوى دهند قبر او را زيارت كند ان شاء اللّٰه خداوند آن ثواب را بدو خواهد داد و اين بر اساس قاعدۀ و باشد 📚ثواب الأعمال ترجمه غفاری ج۱، ص۲۲۲ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑پاداش واقعی زیارت حضرت علیه السلام ⭕️شیخ عباس قمی طاب ثراه در ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم مینویسد: ✅وقال المحقّق الدّاماد في كتاب الرواشح : إن في فضل زيارة عبد العظيم روايات متضافرة. وروي أن من زار قبره وجبت له الجنة . وهذا الحديث رواه أيضاً الشهيد الثاني (رض) في حواشي الخلاصة عن بعض النسّابين 🔰محقق داماد در كتاب رواشح گفته كه احاديث بسيار در فضيلت زيارت عبد العظيم روايت شده و وارد شده كه👈 هر كه زيارت كند قبر او را  بر او شود👉 و شيخ شهيد ثانى رحمة الله عليه در حواشى خلاصه همين روايت را از بعض نسابين نقل فرموده 📚مفاتیح الجنان،قمی، شیخ عباس  ج1  ص 577 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari