🗓سابقه حضور #دراویش در حکومت #پهلوی
📝درباره «سپهبد نصیری» (رئیس سازمان امنیت پهلوی دوم) که ادعای #صوفیگری و #درویشی داشت و از دوستان «سلطان حسین تابنده» و مریدان این #فرقه درویشی بود، در کتاب «عرفان اسلامی» آمده: «من خود صوفیانی را بعد از انقلاب اسلامی ایران به وسیله مدارک به دست آمده شناختم که با دولتهای ظالم و خائن قاجار و پهلوی و یا سفارتخانههای خارجی که لانه جاسوسی استعمارگران بود همکاری داشتند و گاهی مصدر کثیفترین کارها بودند که ملت مظلوم شیعه چه ضربهها از آنان دیدند و مرد خبیث و کثیفی چون سپهبد نعمت الله نصیری رئیس سازمان امنیت زمان محمد رضا شاه پهلوی که پانزده سال بر ملت مسلمان ایران و مال و نوامیسشان مسلط بود و جنایات او را فقط خدا میداند و بس جنایات ناموسی و مالی و آلوده بودن دستش به خون هزاران مظلوم به خاطر شهوت رانی خاندان پهلوی و آمریکائیان از یک خانواده صوفی و درویش مسلک بود و خود او هم ادعای صوفیگری و درویشی داشت و در مسلک صوفیان گنابادی بود.»(1)
1.انصاریان، حسین، عرفان اسلامی، جلد 3، تهران 1363، صص 195- 196.
@Feraghvaadyan
📖آموزش در #فرقههای_نوظهور
✍«استيون حسن»، محقق غربی در زمینه جریانهای فرقهای در کتاب خود با عنوان «گسستن بندها» ضمن اشاره به فرايند آموزش در فرقهها، چنين مينويسد: «در يک #فرقه کنترل ذهن، دکترين گروه به عنوان حقيقت مطلق و تنها پاسخ به تمامي مشکلات معرفي ميشود. دکترين فرقه، اعضا را تحت #آموزش قرار ميدهد تا به اين باور دست يابند که فرقه، تنها حقيقت مطلق است... بسياري از فرقه ها زبان دروني خاص خود را دارند (که در روندي تدريجي به اعضا آموزش داده ميشود)... در اکثر فرقههاي مخرب، بيشتر روشهايي که به اعضا آموزش داده ميشود، مستقيم و آگاهانه نبوده و از طريق الگو قرار دادن رفتاري بهخصوص، به فرد القا ميشود. آنان با نگاه به اعضاي باسابقه، گوش دادن به سخنان رهبر فرقه و الگو قرار دادن آنان، موضوعات(و زبان خاص فرقه) را ياد ميگيرند... به اعضاي فرقهها آموزش داده ميشود که رهبر فرقه، هميشه درست ميگويد و آنان حق شک کردن يا پرسيدن هيچ سؤالي در اين رابطه ندارند.»(1)
1.حسن، استیون، گسستن بندها، صص 60-58.
@Feraghvaadyan
عید بزرگ مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، بر شما مبارک باد 🌸
@Feraghvaadyan
♦سناریو جدید تبشیری، موج سواری بر کرونا
🔸با شیوع ویروس #کرونا و درگیری جهانی با این موضوع، رسانههای تبشیری با تمرکز بر اخبار پیرامون این قضیه در تلاش هستند تا به نوعی #مسلمانان را محکوم کرده و نحوه مدیریت این بیماری در ایران را به چالش بکشند.
◾#تبشیریها با برجسته ساختن برخی اخبار و اتفاقاتی که به تعداد معدود ممکن است به وقوع بپیوند در تلاش هستند تا ایران را محکوم به برگزاری اجتماعات مذهبی کند و در عوض از تعطیلی #کلیساها در جهان دم میزنند تا با ایجاد این دوقطبی، نشان دهند که مسلمانان و ایران نسبت به شیوع بیماری بیتفاوت بوده و مدیریت ضعیفی دارند.
@feraghvaadyan
✴️نقشه شوم #تشکیلات_بهائی
📝هدف نهایی تشکیلات بهائی، ارتباط هرچه بیشتر با غیربهائیان و #جذب برای عبور از مراحل ششگانه دستیابی به #حکومت و رسیدن به مرحله هفتم(تشکیل حکومت) است. در یکی از پیامهای تشکیلاتی به این امر اشاره شده: «این ایام را باید فرصتی مخصوص دانست برای تماس با اقشار هرچه وسیعتر اجتماع و با همه اشخاصی که به نوعی با آنان ارتباط دارند –خواه ارتباط فامیلی یا علایق مشترک، همکاری شغلی یا مطالعاتی، روابط همسایگی و یا صرفاً آشنایی تصادفی- تا جمیع از ظهور نفس مبارکی که دقیقاً 200 سال پیش متولد شد و مقدر بود حامل پیام جدیدی برای نوع بشر گردد، به وجد و سرور آیند.»(1)
1. پیام بیتالعدل، 18 مه 2016م.
@Feraghvaadyan
📍ارتداد در #اکنکار
✍فرقه اکنکار که ساخت فکری یک شخص آمریکایی است، تناقضهای بسیاری دارد. اين مسلک، #اديان را متهم ميکند که از نظر عقيدتي، پيروان خود را محصور ميکند تا آنها نتوانند از دين خود خارج شوند اما در تناقضي آشکار، برگشت از اکنکار را منع کردهاست: «چلا هرگز از عقيدت خود به راه اک، تغيير مسلک نمي دهد. تسعير و تغيير کيش در عرصه فعاليت اکنکار وجود ندارد»(1)
☯در واقع درحالی اکنکار، ادیان را به عدم اجازه پیروان از خروج دین محکوم میکند که خود این اجازه را به اعضایش نمیدهد.
📚1. پال توئيچل، شريعت کي سوگماد، مترجم، ج 1، ص 225.
@Feraghvaadym
📌تمرکز جریان تبشیری در #خلیج_فارس
📝یکی از تلاشهای #جریان_تبشیری گسترش فعالیتها در کشورهای اسلامی است از این رو این جریان در کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت دارند. مثلاً، در بحرین و امارات، کلیسای رسمی و حتی بیمارستان تأسیس کردهاند و اقداماتی انجام دادهاند. هر چند، مسئولان فرهنگی این کشورها از این بابت نگران هستند ولی به خاطر روابط سیاسی خود با آمریکا، سکوت پیشه نموده و مخالفت چندانی با آنها نمیکنند.البته در برخی کشورها مانند قطر،شاهد نوع دیگری از برخوردها و اعتراض بوده ایم.
@Feraghvaadyan
❎ آتئیستها چگونه می اندیشند؟
◼️تفکرات #آتئیستها بر این اصل استوار است که بخشی از حقیقت و واقعیت را نپذیرند و با نتیجهگیری استقرایی سعی دارند تا جای حق و باطل را عوض کنند.
🔽 از آنجا که این قشر به هر نحوی سعی در به چالش کشیدن عقاید #مسلمانان و مراجع تقلید را دارند در تازهترین اظهارنظر خود مدعی شدند که مراجع پیام تصویری را مفسدهآمیز خواندند در حالیکه در زمان فعلی کارکرد مناسبی دارد و توسط حاکمیت تبلیغ میشود.
🔹اینکه از هر ابزاری استفادههای مختلف میشود چیز عجیبی نیست و مهم نحوه به کاربردن آن است. بی شک استفاده از تکنولوژی در برخی موارد مفسدهآمیز خواهد بود ولی در عین حال کارکردهای مثبت فراوان هم خواهند داشت و درک این موضوع چنان سخت نیست اما انها به هر نحوی سعی در خرافی خواندن عقاید روحانیون و مسلمانان را دارند.
🔚 #آتئیستها دقیقا با همین نوع نگاه به دنیا، از پذیرفتن و باور به وجود خداوند و خالق هستی سرباز میزنند.
@feraghvaadyan
🔹رویکرد امام خمینی(ره) نسبت به کجفهمی حجتیه از #احادیث
💠امام خمینی (ره) چند بار به انجمنیها تاختهاند، از جمله آنجا که میفرمایند: «ممکن است هزاران روایت را نشر دهند که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تعریف سلاطین، جعل شدهاند. بهطوریکه ملاحظه میکنید، با دو روایت ضعیف چه بساطی به راه انداختهاند و آن را در مقابل قرآن قرار دادهاند. قرآنی که جدیت دارد، بر ضد #سلاطین قیام کنید و موسی را به قیام علیه سلاطین وا میدارد. علاوه بر قرآن، روایات بسیاری درباره مبارزه با ستمگران و کسانی که در #دین تصرف میکنند، وارد شدهاست. تنبلها اینها را کنار گذاشتهاند، آن دو روایت ضعیف را که شاید «وعاظالسلاطین» جعل کردهاند، در دست گرفته و مستند قرار دادهاند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد! اگر اینها اهل روایت و دینشناس بودند، به روایتهای بسیاری که بر ضد ظلمه است، عمل میکردند و اگر اهل روایت هم هستند، باز عدالت ندارند؛ چون عادل و از معاصی به دور نیستند، از قرآن و آنهمه روایت چشم میپوشند و به دو #روایت ضعیف میچسبند!... این شکم و حب جاه است که انسان را درباری میکند، نه روایت.»(1) ایشان همچنین در #منشور_روحانيت (مورخ 3/12/1367) در خصوص چهار خطر زیر هشدار دادند:
1⃣خطر بازگشت جريان #ليبرال
2⃣خطر بازگشت جريان #انجمن_حجتيه
3⃣خطر تأثيرپذيري خوديها از #ضدانقلاب
4⃣خطر #نفاق
📖1. سخنرانی آقامحمدی، نماینده همدان در مجلس، روزنامه اطلاعات، سهشنبه 30 فروردین 1362.
@Feraghvaadyan
📈عناصر اقتصادی #بهائیت در رژیم پهلوی به روایت یکی از درباریان(1)
✍️«عدهای از این سرمایهداران که به پشتیبانی خواهران محمدرضا مستحضر بودند با جسارت بیشتری عمل میکردند. مثلاً، سرمایهسالار بهائی به نام #هژبریزدانی برای خریدن یک بانک دولتی مراجعه کرده بود و چون مدیر عامل بانک با پیشنهاد وی مبنی بر خرید بانک مخالفت کرده، او را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شدت مجروح و مصدوم ساخته بود. هژبر یزدانی در حلقه دوستان و نزدیکان شمس پهلوی قرار داشت. من بارها هژبر را با آن صورت گوشتآلود و هیکل خپله و قد کوتاه در میهمانیهای کاخ مهرشهر دیده بودم... به انگشتان دستش انگشترهای گرانبهائی داشت که یک فقره آن انگشتر الماس به ارزش 5 میلیون دلار بود!...... هژبر از بهائیان سرشناس ایران بود. بهائیان ثروت و سرمایه خود را به دست او سپرده بودند و هژبر با این سرمایهها کار میکرد. تجربه او در قانونشکنی به اندازهای بود که وقتی تصمیم به احداث یک مجتمع دامداری در سنگسر گرفت، همه روستاییان و زمینداران مسلمان را با زور از آن منطقه اخراج و زمینهای آنها را تصاحب کرد. هژبر علاوه بر دامداری، بانکداری و اداره صنایع و کشاورزی، قاچاق جواهر و طلای ایران را اداره میکرد. بر هیچکس پوشیده نبود که هژبر نمیتواند بدون داشتن پشتوانهای قوی به راحتی محمولههای گرانبهای خود را از مبادی ورود و خروج عبور دهند. محمدرضا به خاطر آنکه متهم به حمایت از بهائیان نشود، هرگز هژبر را به میهمانیها و محافل و مجالس خود راه نمیداد.» (1)
📝1.دیبا، .فریده، دخترم فرح، ترجمه دکتر الهه رئیس فیروز، صص 262-261.
@feraghvaady
💠دیدگاه «علامه طباطبایی» در مورد صوفیان
🔹در خصوص #جریان_متصوفه و آرا و اندیشههای اقطاب ایشان، همچنین نوع عملکرد آنان در جامعه انتقادهای زیادی وارد آمده و مهمترین اشکالی که به اندیشههای #صوفی گرفته شده، جداسازی شریعت از طریقت است. علامه طباطبايی در رابطه با عملکرد صوفیان مینويسد:
«روز به روز #طريقت از #شريعت، فاصله گرفت تا آنجا كه طريقت و شريعت، درست در دو نقطه متقابل استقرار يافتند و نغمه سقوط تكليف از برخی افراد بلند شد و عبادتهای پاک دينی به شاهدبازی و حلقههای نی و دف و ترانه های مهيج و رقص و وجد تبديل شد.»(1)
📘۱.طباطبایی، سيدمحمدحسين، شيعه (مذاكرات و مكاتب كربن با طباطبایی)، تهران: مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران، 1382 ش، چهارم، ص246.
@Feraghvaadyan
🕉تغییر سبک زندگی به روش #فرقهها
✍️فرقهها به خوبی میدانند که نمیتوان تفکر یک فرد را به صورت مستقیم تغییر داد، لذا ابتدا بر حوزههای دیگر تمرکز میکنند. مثلاً، پوشش افراد را مورد مطالعه قرار داده و بر آن سرمایهگذاری مینمایند. انسانها به طور طبیعی در سنین نوجوانی با بحران هویت مواجه میشوند. نوجوان در پی متمایز ساختن خود از دیگران است، لذا به مسائل و اموری خاص میرود. وجود فاصله اندیشهای بین والدین و فرزندان و عدم درک صحیح والدین از بحران در سنین نوجوانی نیز باعث میشود درک متقابلی میان آنها وجود نداشته باشد و نوجوانان جذب افکار و ایدههایی شوند که با آنچه در خانواده و جامعه وجود دارد، متفاوت است. کسانی که پشت پرده این افکار و ایدهها قرار دارند، قطعاً بر موضوعاتی تمرکز میکنند که جوانان به آنها علاقه داشته باشند. کمکم مدلی را طراحی میکنند؛ مدلی که از پوشش آغاز و به مسائل اندیشه ای و فکری بیانجامد.
الگوهای طراحی شده بر اساس این مدل، جذاب به نظر میرسد و ابتدا طرف را جذب کرده و اندکاندک تفکر او را با مسئله آشنا میسازند. به این ترتیب، یادگیریهایی که از قبل در فرد به وجود آمده، زمینهای را فراهم میسازد تا درنهایت، اندیشههای مدنظر را پذیرا شود.
@Feraghvaadyan