eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
257 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
تیترهای دروغین و آتشین رسانه‌های غربگرا در روایت ماجرای مسجد حظیره و آشوب نامیدن یک اعتراض طلبگی! "به آشوب کشیده شدن سخنرانی مهاجری توسط تندروها" اسم رمز روایت مخدوش غربگراها از ماجرای مسجد حظیره یزد است. اسم رمزی که از تهران تا لندن، از جماران تا بی‌بی‌سی، به صورت یکپارچه و هماهنگ به کار گرفته می‌شود! این ماجرا در بازشناسی روایت‌سازی حامیان فتنه‌۸۸ از وقایع سیاسی و مخرج مشترک آنان با دشمن، بسیار موثر است. بهترین راه برای کشف حقیقت، بازبینی فیلم با مسیح مهاجری است که البته رسانه‌های حامی فتنه۸۸، به صورت تقطیع شده و جهت‌دار به انعکاس بخشی از آن پرداخته‌اند! فیلم‌های مربوطه: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/11245 به راستی اگر این جماعت یک اعتراض لسانی/استدلالی را مصداق می‌نامند، اتفاقات تلخ سال ۸۸ که در نتیجه ندانم‌کاری و کارشکنی‌های فتنه‌جویان موجب به آشوب کشیده شدن کشور شده بود را چه نام می‌گذارند؟! چطور است از نظر اینها سران فتنه۸۸، مظلوم و دلسوزند ولی یک روحانی معترض یزدی، عامل ایجاد آشوب معرفی می‌شود؟! نکته جالب روایت‌سازی تحریف‌آمیز اخیر، نقش‌آفرینی است که بعنوان منبع سایر رسانه‌های غربگرا قرار گرفته است. جالب‌تر آنکه نویسنده یکی از یادداشت‌های جماران، یک طلبه تندرو و بدسابقه سیاسی است که از قضا از دستگیرشدگان فتنه۸۸ هم بوده است! واقعا این جماعت با آن سابقه مشعشع(!!!) با چه رویی ژست اخلاق و صلح می‌گیرند و مخالفان خود را به آشوب‌طلبی متهم می‌کنند؟! جماران‌نشينان بجای حاشیه‌سازی، چرا در مقابل ساکتند؟! @rozaneebefarda
بسم الله النور 🔸تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۱) از زمانی که خبر اتفاقات منتشر شده، جریان این خط خبری را دنبال کرده‌اند: مراسم بزرگداشت را به کشیدند و سخنرانی را گذاشتند. آیا این روایت صادقانه است یا واقعیت؟ پیش از این، روایت خود را از آن حادثه نوشته‌ام. (https://eitaa.com/jorenush/142) اکنون می‌خواهم گزارشی تحلیلی و دقیق‌تر از آن ارائه دهم و نظری بر مبانی داشته باشم تا روایت صادقانه از مغرضانه شناخته شود. چنان‌که در گزارش پیشین آوردم، سخن مقدماتی داشت و نتایجی. او مقدمات خود را گفت و تصریح کرد که از این مطالب می‌گیرد که ... . و نتایج را یک‌یک برشمرد. کسانی که با سخنوری آشنایند یا اقلاً پای سخن سخنوران نشسته‌اند می‌دانند که یک سخنرانی مذهبی از خطبه‌ی اولیه، بیان مقدمات، نتیجه‌گیری و دعای پایانی تشکیل می‌شود. مهاجری در آن شب، همه‌ی این اجزاء را به کمال ادا کرد و ناگاه منبر را وانگذاشت. او بیش از سی دقیقه بدون هیچ مزاحمتی سخن گفت و از بیان روایت و مثال‌زدن و قصه‌گفتن و بیان خاطره نیز فروگذار نکرد. او چنان سخن را طول داد که برخی حضار که بنا بر عادت مجالس سنتی یزد، توقع سخنانی کوتاه‌تر داشتند، برخاسته و رفتند. پس سخنرانی مهاجری، رها نشد. شاهد این مدعا، صوت سخنرانی آن شب است که به‌زودی تقدیم می‌شود. اما آیا آشوبی رخ داد؟ گاهی ممکن است کسی یا کسانی از سر مخالفت با شخص سخنران، از ابتدا به قصد برهم‌زدن مجلس او اقداماتی انجام دهند، بدون آن‌که به محتوای سخنان او توجهی کنند. و این اقدام، می‌تواند حرکاتی خارج از آداب مجلس خطابه باشد. این چنین اقدامی، برهم‌زدن مجلس سخنرانی و ناپسند و محکوم است؛ چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز در مواردی متعدد از آن نهی کرده‌اند؛ مواردی چون شعار دادن علیه سید حسن خمینی در مراسمات سالگرد رحلت امام خمینی یا هجمه به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۹۱ در قم. اما آیا سوال و اعتراض همواره چنین است؟ منحصر کردن واکنش مستمعان نسبت به سخنان خطیب، به یکی از دو صورتِ "سکوت مطلق" و ، خود، مغالطه‌ای است که راه صواب را که همانا شنیدن منتقدانه و مبتنی بر است، به فراموشی می‌سپرد. رهبر معظم انقلاب در این باره چنین نوشته‌اند: "من‌ عمیقا متأسفم‌ که‌ برخی‌، میان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گویی‌ و کفرگویی‌»، طریق‌ سومی‌ نمی‌شناسند و گمان‌ می‌کنند که‌ برای‌ پرهیز از هر یک‌ از این‌ دو، باید به‌ دام‌ دیگری‌ افتاد. حال‌ آن‌که‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانیدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادی‌ بی‌مهار و خودخواهانه‌‌ی غربی‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضایی‌ بسازد که‌ در آن‌، ، مقید به‌ « و و معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌» و نه‌ به‌ هیچ‌ چیز دیگری‌، تبدیل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعی‌ و حکومتی‌ گردد و حریت‌ و تعادل‌ و عقلانیت‌ و ، سکه‌‌ی رائج‌ شود." حال با این تفصیل، آیا نباید پرسش‌گری مودبانه و منطقی را پس از آن‌که خطیب کلام خود به کمال رسانید، از حقوق مستمعان دانست؟ و آیا آن‌چه گذشت چیزی جز طرح چند پرسش ساده با حفظ قواعد منطق و ادب بود؟ و آیا سیره‌ی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی- که مهاجری مدعی پیروی اوست- جز شنیدن سخنان و حتی اعتراضات مخاطبان ولو از فراز منبر بود؟ ملاحظه‌ی دیگر آن‌که، آیا خطیب نباید در کلامش از قواعد و پیروی کند و مستمعین- که از مهم‌ترین آن‌ها حقِ شنیدن سخن صواب و نه تدلیس و مغالطه و اغواگری از سخنران است- را مراعات نماید؟ و آیا اگر کسی پس از کمال‌یافتن بیان خطیب، دانست که از فراز منبر، سخن ناحق به مخاطبان القاء می‌شود، نباید به اعتراض مودبانه و منطقی سخن رانَد؟ و باید حقیقت و سپس را به کناری نهَد؟ https://eitaa.com/jorenush/145
تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۲) گفت که بگذاریم یک سخنران هرچه خواست بگوید، و به مخالف او هم دیگربار مهلت سخن داده شود. به ظاهر زیبا گفت، ولی- بر فرض که مخالف را مجال سخن دهند- نگفت که حاضرانِ این مجلس را دیگر کجا می‌توان گرد آورد تا پاسخ این شبهات را بشنوند. بله، اگر محیطی تحصیلی بود که مخاطبان در اختیار ما بودند، می‌شد آنان را ملزم به شنیدن سخنان هر دو طرف کرد و هم می‌شد آن کس را که سخن ناحق بر زبان رانده ملزم به پاسخ‌گویی نمود. ولی مسجد و منبر محیطی عمومی است که هر کس آزادانه می‌آید و هر وقت خواست می‌رود و در بیش‌تر موارد شناخته هم نمی‌شود. پس نمی‌توان پُزِ روشنفکری داد و فضا را برای اغواگری گشود. این عینِ بی‌اخلاقی و بی‌منطقی و تضییع حقوق عامه است، و آن‌گاه که با اغراض گره بخورد،‌ نتیجه‌ای جز شدیدترین گونه از نخواهد داشت. نمونه‌اش همین روایت‌های غرض‌ورزانه و تحریف آشکار حادثه‌ی حظیره است؛ آن‌گاه که نویسنده‌ی خبرگزاری تصریح می‌کند که از ماجرا بی‌اطلاع است ولی گستاخانه به نام تحلیل، یاوه می‌سراید. و این جماعت متکی بر همان کانون‌ها، مجال روایت صادقانه را از دیگران می‌ستاند و حقیقت در این میان ذبح می‌شود. و این چرخه‌ی هولناک و زجرآور ادامه می‌یابد. پس نباید فریب خورد و سکوت پیشه کرد. باید آگاهانه و منطقی فریاد کرد تا فریب‌کاران مهلتِ یاوه‌سرایی نیابند. بله، بیان آزاد است، ولی اغواء نه. خواهد پرسید که حد میان بیان و اغواء را چه کسی و چگونه مشخص می‌کند. پاسخ را در منشور آزاداندیشی ( https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23033 ) بجویید تا سخن بیش از این طولانی نشود. https://eitaa.com/jorenush/146
روزنامه جمهوری اسلامی هم به دروغ بودن ادعای در سخنرانی مسیح مهاجری اذعان کرد! ▫️در صفحه دوم روزنامه جمهوری اسلامی؛ امروز 1401.4.11 چنین آمده است: *واقعه اخلال در سخنرانی مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد شهید محراب آیت‌الله صدوقی، فرزند ایشان حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و شهدای هفتم تیر در شب پنجشنبه گذشته که طی دو روز گذشته در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، با تدبیر بیت شهید صدوقی و برگزارکنندگان مراسم و صبر و تحمل سخنران، بدون آنکه درگیری به وجود بیاید پایان یافت. علاوه بر اینکه طلبه جوان معترض، به پیشنهاد سخنران در زمانی که هنوز سخنرانی تمام نشده بود مطالب خود را مطرح کرد، بعد از پایان سخنرانی نیز در حلقه‌ای که در گوشه‌ای از مسجد تشکیل شد سوال‌های خود را پرسید و پاسخ‌های آنها را شنید. 🔶حاشیه روزنه در حالی که شبکه رسانه‌های غربگرا مسجد حظیره را به دروغ به عنوان تفسیر کرد، بعد از روشنگری جریان انقلابی و انتشار فیلم گفتگوی اعتراضی مورد بحث، روزنامه جمهوری اسلامی به اجبار ماجرا را طوری روایت کرد که عملا ادعاهای تحریف‌آمیز هم‌فکران سیاسی مسیح مهاجری را اثبات می‌کند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش حجت‌الاسلام نجیمی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد به واقعه مسجد حظیره 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بازتاب جهت‌دار و تحریف‌آمیز واقعه مسجد حظیره در روزی‌نامه‌های غربگرا مرور گزارشات جانبدارانه این رسانه‌ها و تطبیق آن بر صوت و فیلم ، بهترین کلاس آموزشی برای شناخت ماهیت واقعیت حامیان ۸۸ و اختاپوس رسانه‌ای غرب‌اندیش است. این ماجرا روشن کرد که اینان چگونه با از کاه کوه می‌سازند و یک مباحثه طلبگی را مصداق آشوب‌طلبی می‌نامند و در عین حال بانیان آشوب‌طلبی واقعی خونین سال۸۸ را مظلوم و دلسوز جا می‌زنند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع جانانه‌ی از اصل و افشاگری علیه مخالفان ۱۱ تیر، سالروز شهادت آيت‌الله صدوقی(ره) 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش متفاوت و طنزآمیز طلبه فعال مجازی به ماجرای مسجد حظیره رمزگشایی از تولید الگوهای جدید در تناقض‌گویی! آقا اصلا هرچی شما گفتید! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر شهید صدوقی امروز در میان ما بودند... 🔹توضیحات حجت‌الاسلام عُلیانژاد از فعالان فرهنگی استان یزد پیرامون واقعه مسجد حظیره چند پرسش: ۱) اگر شهید صدوقی در قید حیات بودند، آیا کسی مثل مسیح مهاجری را به یزد راه می‌دادند؟ تا چه رسد به اینکه بخواهد به مسجد روضه محمدیه بعنوان پایگاه انقلاب پای بگذارد!؟ ۲) اگر شهید صدوقی در جلسه حاضر می‌بود، و یک طلبه از باب پرسش‌‌گری سؤالاتی مطرح می‌کرد، شهید صدوقی چه برخوردی داشت؟ آیا از سخنران نمی‌خواست یا در بالای منبر یا بعد از آن، پاسخگوی سؤالات باشد؟! ۳) آیا بیت محترم شهید صدوقی نباید از سخنران جلسه شان می‌خواستند به سؤال یک طلبه بدهد؟ ۴) اگر کسانی که شهید صدوقی را به شهادت رساندند در جلسه بودند، طرف کدامیک را می‌گرفتند؛ روحانی پایین منبر که به حق سؤالاتی را مطرح کرد یا روحانی بالای منبر که از سران فتنه حمایت کرد؟ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بیانیه جمعی از طلاب یزدی در حمایت از حرکت انقلابی روحانی جوان و محکومیت خط فتنه در یزد اجازه نمی‌ دهیم مسجد حظیره توسط عده‌ای محدود مصادره شود مسجد حظیره باید پایگاه انقلاب باقی بماند @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اشاره جمعی از روحانيان و طلاب انقلابی یزد از جمله جناب حجت‌الاسلام والمسلمین (ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد) و معاون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد جناب حجت‌الاسلام سیدیحیی در واکنش به وقایع مسجد حظیره و در محکومیت خط فتنه بیانیه‌ای صادر کردند. این بیانیه، دومین بیانیه دسته‌جمعی خودجوش مردمی است که در حمایت از اقدام روحانیت مجاهد یزد منتشر شده است. متن کامل بیانیه و اسامی امضاءکنندگان در تصویر پیوست قابل مشاهده است. : مسجد مقدس حظیره پایگاه اصلی انقلاب اسلامی به رهبری و راهبری سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی در یزد بوده است. ما طلاب و روحانیون یزدی ضمن محکوم کردن مواضع غلط سخنران مسجد حظیره آقای مهاجری، بار دیگر با شهید عزیز آیت‌الله صدوقی عهد می‌بندیم که اجازه نخواهیم داد مسجد حظیره که سالیان متمادی پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز مبارزه با جریان‌های انحرافی و مخالفان نظام و ولایت بوده، توسط عده‌ای معدود مصادره شود و به مرکز اپوزسيون نظام اسلامی تبدیل شود. در این جهت البته هوشمندی و وفاداری بیت مرحوم آیت‌الله صدوقی نیز مفروض است و انشالله مجموعه اقدامات دلسوزان یزد به هم‌افزایی و همدلی حول محور ولایت منجر شود.... 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش "علی اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد پیرامون واقعه به همگان توصیه می‌کنم واکنش تاریخی در برابر را بخوانند. شهید صدوقی به ما یاد داد در برابر و سکوت نکنیم. 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع علنی و رسمی از و ! جناب آقای و همه حامیان دوآتشه مرحوم هاشمی رفسنجانی تحویل بگیرند! اما به راستی چرا نمی‌توان و نباید حساب فائزه هاشمی را از حساب شخص هاشمی و جریان حامی او جدا کرد؟ اولا فائزه هاشمی یک فرد معمولی نیست که نظرات شاذ و بعضا خلاف مسلمات دینی و قانونی دارد، او برآمده از دل جریان قدرتمند سیاسی_خانوادگی آقای هاشمی است؛ هم دختر اوست، هم عروس مرحوم لاهوتی، هم عضو شورای مرکزی حزب دست‌ساز موسوم به کارگزاران! طبعا او همواره از و قدرت پنهان جریان سیاسی منسوب به آقای هاشمی بهره برده وگرنه هرگز یک شخص معمولی نمی‌تواند اینچنین ساختارشکنانه و بعضا دین‌ستیزانه موضع‌گیری نماید و از چنگال قانون بگریزد! ثانیا آقای هاشمی و حامیان دوآتشه ایشان به طور شفاف و صریح با اظهارات و عملکردهای جنجالی وی مرزبندی نکردند! گرچه گاهی برای آرام کردن فضای سیاسی و خروج از فشار افکار عمومی، چنین ژستی گرفته می‌شود اما مرزبندی یعنی دیگر فرد مطرود نتواند از ظرفیت سیاسی و پایگاه اجتماعی شما بهره‌مند باشد و اگر غیر از این باشد یعنی اتفاقی جز یک نمایش در کار نیست! ثالثا مخاطبان و مردم فائزه را از پدرش و همه حامیان هاشمی جداگانه تصور نمی‌کنند و چنانچه فاصله‌گذاری بسیار شفاف صورت نپذیرد، ملت همه شذوذات را به پای شخص مشهور می‌گذارند(درست یا غلط) لذا آنگونه که در برخوردهای امام و رهبری با برخی نزدیکان در موارد مشابه سراغ داریم، حامیان هاشمی باید تکلیف‌شان را با این مواضع روشن کنند! 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053